Recept voor burgeroorlog.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
Pluriformiteit van culturele waarden in één land? Zonder meer.
Dus subculturele waarden, waarop Kees je wees, ook?quote:Op zondag 8 juli 2007 03:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zo hilarisch is dat niet, want je snapt het principe blijkbaar niet.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:34 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Hilarisch. Je trekt voor het gemak even een parallel tussen Carnaval, Berenburg, sociale klasse en het afwijzen van Verlichtingswaarden.
Maar om je maar even voor te zijn: De hele inrichting van onze samenleving, alle instituties en gebruiken, zijn gebaseerd op één traditie, de westerse. Laat je nieuwkomers hun eigen mores bepalen, dan ondermijn je dus het bestaansrecht van diezelfde samenleving. Pluriformiteit van cultuur en een levensvatbare samenleving gaan dus nooit samen. Multiculturalisme is een onzinnig gevolg van het antinationalisme van de jaren '60. Handig geclaimd door links, trouwens. Maar ook niet meer dan dat.
Tuurlijk jongen.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:43 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ga niet met jou argumenteren, je bent een uitwas op Fok!.
OK, dank, begrepen. Sterk voorbeeld.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die ken je niet.
Voyage aubout de la nuit. O.a.
Was een antisemiet, collaboreerde met de Duitsers. Werd bij verstek veroordeeld in Frankrijk.
Schreef boeken, in de jaren 80 erg populair in progressieve kring, zijn gimmick was de beletseltekens, dit dus ...
Was trouwens niet zijn echte naam, echte naam was Destouches oid.
Wel verdomme, Berenburg zuipen en Mosselfeesten zijn wel even wat anders dan het relativeren van de liberale democratie.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus subculturele waarden, waarop Kees je wees ook?
Dus jij wilt dwang inzetten om je politieke puntje te maken? Hoe very PvdA.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:47 schreef Ryan3 het volgende:
D'r was vorig weekend een interessant artikel in NRC over een onderzoek naar pluriformiteit van cultuur in het NRC, trouwens. De cohesie schijnt idd af te nemen. Maar daar kan wel wat aangedaan worden. Bijv. in de VS idd schijnt het leger veel gedaan te hebben (na WO2) om mensen van verschillende achtergronden toch tot een geheel te maken. Het gaat in deze om gedeelde ervaringen. In die zin zou een maatschappelijke dienstverlening voor jongeren best goed kunnen werken. En jongeren van iedere willekeurige achtergrond dan.
Het verschil tussen subculturen binnen een cultuur is wrs even groot als het verschil tussen culturen onderling.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:46 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Wel verdomme, Berenburg zuipen en Mosselfeesten zijn wel even wat anders dan het relativeren van de liberale democratie.
In de VS is er, ondanks het individualisme, veel meer concrete gemeenschapszin door buurtlidmaatschap, lokale communities en patriottisme. In Nederland loopt dat allemaal via de staat sinds de verzuiling verdwenen is.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:47 schreef Ryan3 het volgende:
D'r was vorig weekend een interessant artikel in NRC over een onderzoek naar pluriformiteit van cultuur in het NRC, trouwens. De cohesie schijnt idd af te nemen. Maar daar kan wel wat aangedaan worden. Bijv. in de VS idd schijnt het leger veel gedaan te hebben (na WO2) om mensen van verschillende achtergronden toch tot een geheel te maken. Het gaat in deze om gedeelde ervaringen. In die zin zou een maatschappelijke dienstverlening voor jongeren best goed kunnen werken. En jongeren van iedere willekeurige achtergrond dan.
Als ik hier op reageer krijg ik dan een bannetje van 3 maanden en jij als je door gaat een weekje, heb je dat afgesproken met sigme? Of meteen maar een permbannetje voor Ryan3?quote:Op zondag 8 juli 2007 03:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen.En dat zegt een vijftiger.
![]()
Nou, ik heb laatst Danny gerimd en kreeg daar een hele goeie deal voor terug.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:52 schreef Ryan3 het volgende:
Als ik hier op reageer krijg ik dan een bannetje van 3 maanden en jij als je door gaat een weekje, heb je dat afgesproken met sigme? Of meteen maar een permbannetje voor Ryan3?
Dat moet je me eens even uitleggen. Voor Nederland dan, niet voor Irak of Afghanistan waar 3, 4 culturen verenigd zijn in anarchie.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het verschil tussen subculturen binnen een cultuur is wrs even groot als het verschil tussen culturen onderling.
Ja, om willekeur zoveel mogelijk tegen te gaan.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:50 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
In de VS is er, ondanks het individualisme, veel meer concrete gemeenschapszin door buurtlidmaatschap, lokale communities en patriottisme. In Nederland loopt dat allemaal via de staat sinds de verzuiling verdwenen is.
Permbannetje Ryan3?quote:Op zondag 8 juli 2007 03:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, ik heb laatst Danny gerimd en kreeg daar een hele goeie deal voor terug.
Maar dat is een ander verhaal dan ieder zijn eigen mores laten samenstellen. Dat is asociaal en eigenlijk gewoon debiel omdat je mensen langs de rand van de samenleving laat leven en tegen allerlei obstakels aan laat lopen, onder het mom van 'weg met ons'.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, om willekeur zoveel mogelijk tegen te gaan.
Feit is alleen dat we in een steeds kleinere wereld zitten. Mensen die binnen die grenzen zitten en van verschillende culturele achtergrond zijn, zullen het toch met elkaar moeten doen. En dan werkt dat concept van gedeelde ervaringen dus. Dat leert de VS. Via het leger.
Zelfs binnen Zeeland (vroeger grootendeels allemaal eilandjes) kunnen ze elkaars bloed wel zuipen. Nog steeds. Natuurlijk doen ze dat niet, het is geen internetland. En de Hollanders dat was helemaal minderwaardig voor Zeeuwen. En ook voor Limburgers.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:55 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat moet je me eens even uitleggen. Voor Nederland dan, niet voor Irak of Afghanistan waar 3, 4 culturen verenigd zijn in anarchie.
Nou ja, dan kom ik weer met mijn eigen voorbeelden.quote:Op zondag 8 juli 2007 03:40 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |