abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51581876
Over een paar jaar zal alles duidelijk worden.
Zoek eens naar agenda 21 en de earth charter.
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:34:16 #252
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_51618727
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 03:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[quote]Op dinsdag 17 juli 2007 15:02 schreef Forkbender het volgende:

[..]

En wie zijn dat? Namen! Teksten!
[..]

Ik heb al lijsten citaten gegeven van Pike, Blavatsky, Manley Palmer Hall, Alice Bailey, etc. Dat zijn de ingewijden. Ik ga ze niet nog eens plaatsen, want ze worden toch afgedaan als 'als ze de duivel bedoelen, bedoelen ze eigenlijk dat ze alleen maar tegen het christendom zijn en bedoelen helemaal niet dat die bestaat!'.
Okee. Dan is het mij nu eindelijk duidelijk waarnaar je verwijst.

Even vooronderstellend dat deze mensen pantheisten zijn (dat zijn ze niet altijd en sommige zaken spreken dat echt tegen, zoals bijvoorbeeld het geloof in Avatars etc.), waarom zou jij ze, als christen, dan geloven? Vervalt hun hele visie op de toekomst niet samen met hun pantheistische wereldbeeld? Het een volgt immers direct uit het ander en als dit wereldbeeld incorrect is, dan zullen hun conclusies ook niet waar zijn.

Je kunt natuurlijk zeggen dat de invloedrijke mensen op aarde hun toekomstvisie proberen te realiseren, maar eerlijk gezegd: er zijn ook zat christenen die proberen de apocalyps te bespoedigen.

En als het voorspeld is in de bijbel, waarom zou je je er dan tegen verzetten? Gaat dat dan niet in tegen Gods plan?
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
I'm here to lead, not to read.
  donderdag 19 juli 2007 @ 09:48:52 #253
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_51619035
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 03:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Over een paar jaar zal alles duidelijk worden.
Zoek eens naar agenda 21 en de earth charter.
gezocht en gevonden.
Maar dit stuk ademt echt het christelijke idee van de wereld in pacht hebben en dat wij de schepping van God met respect moeten behandelen. Dat is natuurlijk ook een overeenkomst met het pantheisme, waar ook respect voor alle aspecten van de wereld een principe is, maar deze documenten kun je net zo goed linken aan het christendom.
Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand. - Albert Einstein
pi_51658615
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 09:48 schreef Forkbender het volgende:

[..]

gezocht en gevonden.
Maar dit stuk ademt echt het christelijke idee van de wereld in pacht hebben en dat wij de schepping van God met respect moeten behandelen. Dat is natuurlijk ook een overeenkomst met het pantheisme, waar ook respect voor alle aspecten van de wereld een principe is, maar deze documenten kun je net zo goed linken aan het christendom.
Dan heb je absoluut niet goed gelezen!!! Ik zal nog eens wat zoeken om mijn punt te onderbouwen, er is nog een invloedrijke NGO van de VN die hier zeer duidelijke uitspraken over heeft gedaan.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:31:29 #255
112124 Forkbender
Tat tvam asi
pi_51659103
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dan heb je absoluut niet goed gelezen!!! Ik zal nog eens wat zoeken om mijn punt te onderbouwen, er is nog een invloedrijke NGO van de VN die hier zeer duidelijke uitspraken over heeft gedaan.
Ik heb het wel goed gelezen, maar niet door jouw ogen, Ali.
Denk dat dat het verschil uitmaakt.
pi_51841481
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Even ophalen voor het wegzakt! Ben benieuwd!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51842832
Het gaat om Findhorn en World Goodwill.
pi_51849944
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 02:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het gaat om Findhorn en World Goodwill.
Je zou toch iets opzoeken om je punt te onderbouwen? Alleen twee namen noemen lijkt mij dan een beetje makkelijk.
pi_51855098
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:14 schreef Icelus het volgende:

[..]

Je zou toch iets opzoeken om je punt te onderbouwen? Alleen twee namen noemen lijkt mij dan een beetje makkelijk.
Nou weetje, al plaats ik hier 100 citaten waaruit blijkt wat die mensen geloven, waar ze voor staan, en wat ze willen, dan gelooft men het nog niet en verzint men nog steeds een of andere debiele verklaring die kant noch wal slaat, maar liever daarin geloven dan dat er werkelijk vrij verontrustende dingen aan de hand zijn. Ik heb dus ook niet echt zin meer om daar helemaal over uit te wijden, maar laat liever mensen zelf zoeken, dat heeft meer zin denk ik.

Maar oke, toch maar iets dan.
Dit is Findhorn, een stichting en new age 'ecovillage' in Schotland.
http://en.wikipedia.org/wiki/Findhorn_Foundation

Een belangrijk figuur in Findhorn is Donald Keys, deze heeft nauwe banden met ex staatssecretaris vd VN U Thant. Samen richtten zij de organisatie 'planetary citizens' op en is nu een wereldwijde NGO binnen de VN specifiek toegewijd aan het voorbereiden van de mensen der aarde voor de 'nieuwe cultuur'.

Een citaat van Donald Keys: The New Age groups are focussing and entering a new stage - a world related stage. They are becoming mature enough to begin to shoulder some of the load of humanity's burden.. The spread of new age values as a unifyin 'yeast' in the human loaf may be the critical ingredient for succesful emergence from the 1980's.

Ga je na wat 'new age values' zijn kom je al gauw bij onder andere pantheisme uit.

Verder komen er boeken van Findhorn met bv de titels 'Divinely Ordinary Divinely Human', 'Opening Doors Within'. Mensen die een beetje thuis zijn in new age weten waar dit op slaat.

Dan heb je nog de co-director en spreker voor het Findhorn eco-village in Schotland, David Spangler. Citaat uit zijn boek 'Reflections on the Christ':
'The true light of Lucifer cannot be seen through sorrow, through darkness, through rjection. The true light of this great being can only be recognized when one's own eyes can see with the light of the Christ, the light of the inner sun. Lucfer works within each of us to bring us to wholeness, and as we move into a new age, which is the age of man's wholeness, each of us in some way is brought to that point which I term the Luciferic initiation, the particular doorway through which the individual must pass if he is to come 'fully' into the presence of his light and his wholeness ... Lucifer comes to give us the final gift of wholeness.

Lucifer prepares man in all ways for the experience of Christhood and the Christ prepares man for the experience of God. But the light that reveals to us the presence of the Christ, the light that reveals to us the path to the Christ comes from Lucifer. He is the light giver. He is aptly named the Morning Star because it is his light that heralds for man the dawn of a greater consciousness. He is present when that dawn is realized. He stands no longer as the tester or the tempter but as the great initiator, the one who hands the soul over to the Christ and from the Christ on into ever greater realms.

Je ziet dat woordje 'wholeness' heel vaak, dat is een verwijzing naar de eenheid van alles en in new age kringen duidelijk de goddelijkheid van alles. De 'christ' is de kosmische christ, niet Jezus Christus. Hij beschrijft hier hoe we door lucifer in een 'groter bewustzijn' kunnen komen, verhevender dan nu, oftewel een goddelijk bewustzijn en dit is het goddelijke in pantheisme. Oftewel we worden allemaal 1 met het hogere, goddelijke bewustzijn en de helper daarbij is Lucifer. Hoe letterlijk wil je het hebben?

[ Bericht 32% gewijzigd door Ali_Kannibali op 26-07-2007 16:47:38 ]
pi_51876419
Findhorn!
Bestaat dat nog?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51877057
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 03:15 schreef Kees22 het volgende:
Findhorn!
Bestaat dat nog?

[ Bericht 11% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-07-2007 05:32:24 ]
pi_51889426
Maar onder andere door dit soort uitspraken, van mensen die echt weten waar ze over praten, kan ik concluderen dat new age en alles wat er mee te maken heeft volledig antichristelijk is, daar ging het ten slotte om.
pi_51906568
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar onder andere door dit soort uitspraken, van mensen die echt weten waar ze over praten, kan ik concluderen dat new age en alles wat er mee te maken heeft volledig antichristelijk is, daar ging het ten slotte om.
Volgens mij staat er in dat citaat, dat Lucifer leidt tot Christus. Nou kan dat wel misleiding zijn, maar het is niet antichristelijk. Dat lijkt het niet, tenminste!
pi_51946328
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 02:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens mij staat er in dat citaat, dat Lucifer leidt tot Christus. Nou kan dat wel misleiding zijn, maar het is niet antichristelijk. Dat lijkt het niet, tenminste!
De kosmische christus ja, niet Jezus Christus, die haten ze.
pi_51977677
quote:
Op zondag 29 juli 2007 23:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De kosmische christus ja, niet Jezus Christus, die haten ze.
O, dat is nieuw voor me: de kosmische christus. Versus jezus christus, dan.
pi_51978208
Dit is 'm trouwens http://www.sharenl.org/
pi_51978308
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dit is 'm trouwens http://www.sharenl.org/
Ik ben benieuwd wat een handlezer uit die foto opmaakt!
Ik dacht trouwens dat je een Jehovahs Getuige was.
pi_51978332
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat een handlezer uit die foto opmaakt!
Ik dacht trouwens dat je een Jehovahs Getuige was.
Nee ik ben nog niks.
Dit is dus de kosmische christus he, degene waar ze allemaal op zouden zitten te wachten. Verwacht meer van dit figuur de komende jaren, hij zal nadrukkelijker aanwezig zijn en ook voor een pantheistisch wereldbeeld staan, om maar ff ontopic te blijven.
pi_51978432
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee ik ben nog niks.
Dit is dus de kosmische christus he, degene waar ze allemaal op zouden zitten te wachten. Verwacht meer van dit figuur de komende jaren, hij zal nadrukkelijker aanwezig zijn en ook voor een pantheistisch wereldbeeld staan, om maar ff ontopic te blijven.
Nou, ik kan me niet voorstellen dat iedereen op hem zit te wachten. De Maitreya was een aantal jaren geleden wel een onderwerp van gesprek, maar ik had al een tijdje niks meer van hem gehoord. Dit is weer nieuw voor me.
pi_51978499
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, ik kan me niet voorstellen dat iedereen op hem zit te wachten. De Maitreya was een aantal jaren geleden wel een onderwerp van gesprek, maar ik had al een tijdje niks meer van hem gehoord. Dit is weer nieuw voor me.
Hij is er nog steeds
Ik geloof dat dit de antichrist zelf is.
pi_51978937
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 01:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hij is er nog steeds
Ik geloof dat dit de antichrist zelf is.
Hoezo dat dan?
Volgens mij is het een charlatan.
En vanwaar de arrogantie dat in jouw leven de antichrist zou opdagen?
pi_51987248
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 02:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo dat dan?
Volgens mij is het een charlatan.
En vanwaar de arrogantie dat in jouw leven de antichrist zou opdagen?
Omdat de hele wereld op zijn kop staat en dit figuur een steeds prominentere rol krijgt toebedeeld als de nieuwe leraar die alle religies en volkeren zal verenigen
Heeft toch niets met arrogantie te maken.
pi_52007035
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 13:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat de hele wereld op zijn kop staat en dit figuur een steeds prominentere rol krijgt toebedeeld als de nieuwe leraar die alle religies en volkeren zal verenigen
Heeft toch niets met arrogantie te maken.
Nou, ik had al zo lang niks meer over hem gehoord, dat ik dacht dat hij dood was.
Nou ja, arrogant is ook wel een groot woord. Maar waarom zou de wereld tijdens jouw huidige leven vergaan en niet pas over 100 jaar?
pi_52008607
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, ik had al zo lang niks meer over hem gehoord, dat ik dacht dat hij dood was.
Nou ja, arrogant is ook wel een groot woord. Maar waarom zou de wereld tijdens jouw huidige leven vergaan en niet pas over 100 jaar?
Weet ik veel, toeval? Gods wil? Ik weet het niet, maar liever vandaag dan morgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')