Nee das logisch dat je er geen touw aan vast kan knopenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:18 schreef Forkbender het volgende:
[..]
Misschien is het duidelijk voor jou, hoor, maar ik kan er geen touw aan vastknopen. Als iets of iemand dodelijk verwond raakt en het geneest, is dat duidelijk iets om je over te verwonderen.
Je zou het ook kunnen lezen als een waarschuwing voor het bovennatuurlijke (onverklaarbare genezing), een waarschuwing tegen tirannie, etc.
m.a.w. Voor mij zijn deze woorden niet echt eenduidig en hoogst obscuur, dus als je het even wat meer zou kunnen uitleggen: graag!
De ingewijden.quote:En hoe bepaal je dan wie het écht weet? En wie zijn die mensen?
Oh zo, ja dat is ook zo, in de vrijmetselarij heet de godheid de 'supreme architect of the universe', dus dat klopt.quote:Als de pantheist het hele universum aanbidt, dan zou, als het pantheisme een luciferiaanse filosofie is, het hele universum een product van lucifer moeten zijn, of in ieder geval het idee dat de pantheist heeft van de wereld. Dit wordt in de Gnostiek het principe van de demiurg genoemd.
Heh, grappig dit. Ik moest er wel even over nadenken wat die link inderdaad precies is. Maar hij is er wel degelijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:20 schreef Forkbender het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vrij dictatoriaal. Maar wat is de link tussen pantheisme en dictatuur? Als alles God is, kun je als eenling niet iets gaan bepalen voor een ander. Kun je mij laten zien waar die link ligt? En wie waar heeft geschreven dat het pantheisme een 'misleiding' is om mensen af te leiden van de ware agenda van degenen met de macht?
Lijkt mij niet. Alles wat gebeurt is Gods wil, dus je hoeft het als mens niet te sturen, dat is inflatie van het eigen ego.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heh, grappig dit. Ik moest er wel even over nadenken wat die link inderdaad precies is. Maar hij is er wel degelijk.
Als in pantheisme niet alleen iedereen god is, maar álles, dus ook de planten, dieren, stenen, virussen, etc, moet dat dus allemaal beschermd worden.
Respect voor de omgeving is wat anders dan het sturen van die omgeving. Ik sta voor milieuvriendelijk gedrag, maar ik vind niet dat we net moeten doen alsof we weten welk milieu het beste zou zijn en welke maatregelen genomen dienen te worden.quote:Ik heb in een aantal andere topics al video´s en officiele documenten geplaatst waaruit blijkt dat men bezig is met ´sustainable development´, duurzame ontwikkling, waarin men zegt dat de monotheistische godsdiensten voor de rotzooi in de wereld gezorgd zouden hebben. Om dit recht te zetten moet er dus een nieuw systeem van duurzame ontwikkeling komen.
Ik zou het ongeveer op hetzelfde niveau plaatsen, de mens is immers deel van de natuur.quote:Mensen zijn het dominante ras in de wereld, zij kunnen de natuur aanpassen op een manier zoals geen enkel ander dier dat kan. De mens is echter een gevaar voor de natuur gebleken. Omdat de mens echter ook goddelijk is, moet ze ook zo behandeld worden, maar niet boven alles wat de natuur is, misschien zelfs wel daar onder, en dat is precies wat we zien.
Er is ook een bottom up methode om mensenrechten te behartigen. Lokaal activisme, dat soort dingen. En als je kijkt naar de ontwikkeling in de internationale politiek de laatste eeuwen: er zijn nog nooit zoveel mensen geweest die geen honger hebben en er zijn nog nooit zoveel mensen geweest die zelf kunnen beslissen over wat zij willen en wat niet. De vrijheid is eerder groter geworden dan kleiner.quote:Het antwoord hierop is mensenrechten.
Als je de lijst met mensenrechten bekijkt, wordt daar eigenlijk alles wat je in je leven kan doen genoemd. Hoe ga je controleren of iemand al zijn mensenrechten behartigd krijgt? Door iemands hele leven te controleren, door middel van camera´s, documenten etc, ergo dictatuur aangezien we natuurlijk ook leiders hebben die zichzelf tot de grote platonische koningen gekroond hebben voor ons bepalen hoe de wereld het beste bestuurd kan worden zonder moeder aarde in gevaar te brengen.
Of door mensen het besef bij te brengen dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag en zelf de gevolgen ervan moeten dragen.quote:Een ander gevolg hiervan is dat mensen niet meer mogen dan hun basisbenodigdheden. Dat zijn dan ook de mensenrechten, ze slaan op de absolute basis van je leven en niets meer dan dat. Hoe zorg je dat niemand meer krijgt dan een ander en de natuur niet in gevaar gebracht wordt? Door alle privebezit in bezit van de staat te stellen.
Het is een van de vele mogelijke uitkomsten, ze verhouden zich niet 1 op 1 tot elkaar. En je moet wel heel kwaadwillend zijn en de mens totaal niet vertrouwen om dit te ondersteunen. Wat dat laatste betreft past het eerder bij het idee van de erfzonde dan bij dat van het pantheisme.quote:Als je een pantheistische wereld wil, is dit wat je automatisch krijgt
Anarchie is voor mij wel een aantrekkelijke optie, maar daar zijn we als mensheid nog lang niet klaar voor. Ik betwijfel trouwens of dit systeem in Z-Afrika al aan de gang is. Misschien in de praktijk, omdat er zo'n groot verschil tussen arm en rijk is, maar constitutioneel is er bij mijn weten gewoon een representationele democratie.quote:, omdat het direct tegen het normale menselijke denken ingaat. Niemand wil niets bezitten en slechts net rond kunnen komen van goederen die voor iedereen zijn en dus ook door iedereen gebruikt mogen worden. In Zuid Afrika, waar dit systeem al verder is ingevoerd, schijnt het pure anarchie te zijn aangezien iedereen aan zijn basisbenodigdheden moet kunnen voldoen, als jij iets nodig hebt en je hebt het nog niet en een ander wel, mag jij het pakken want het is een common good, en geen privebezit. Ik weet niet of dat waar is maar als het echt zo is zit ik niet te wachten op zo´n systeem.
Ik kan ze blijkbaar niet begrijpen als zijnde een uitleg van het pantheistische wereldbeeld dat de wereld zal veroveren en iedereen zal onderdrukken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee das logisch dat je er geen touw aan vast kan knopenmaar je vroeg om de texten, en deze zijn er het duidelijkst over omdat je die zonder verdere uitleg ook kan begrijpe. 'Verwonderde' moet je zien als 'liep achter aan'.
En wie zijn dat? Namen! Teksten!quote:De ingewijden.
Ach, binnen het christendom wordt God ook gezien als de maker van het universum. Gnostiek zegt dat er nog een god boven de demiurg staat, de echte god waar wij als mens naar moeten streven, ipv de kwade god die het universum heeft gemaakt om ons te misleiden. Gnostiek staat dan ook recht tegenover het christendom: Gnostiek gelooft dat de maker van het universum slecht is en het christendom dat hij goed is.quote:Oh zo, ja dat is ook zo, in de vrijmetselarij heet de godheid de 'supreme architect of the universe', dus dat klopt.
Dat is inderdaad een van de leuke aspecten van deze discussies: je gaat er nog eens van nadenken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Heh, grappig dit. Ik moest er wel even over nadenken wat die link inderdaad precies is. Maar hij is er wel degelijk.
Ik vind je redenering niet erg sterk, moet ik zeggen. Ik heb ook nog nooit de stellinggehoord, dat monotheďstische godsdiensten de milieuvervuiling en uitputting veroorzaakt zouden hebben. Lijkt me ook vergezocht: er zijn wel voorbeelden waar mensen met natuurgodsdiensten uitputting veroorzaakt hebben.quote:Als in pantheisme niet alleen iedereen god is, maar álles, dus ook de planten, dieren, stenen, virussen, etc, moet dat dus allemaal beschermd worden. Ik heb in een aantal andere topics al video´s en officiele documenten geplaatst waaruit blijkt dat men bezig is met ´sustainable development´, duurzame ontwikkling, waarin men zegt dat de monotheistische godsdiensten voor de rotzooi in de wereld gezorgd zouden hebben. Om dit recht te zetten moet er dus een nieuw systeem van duurzame ontwikkeling komen.
Mensen zijn het dominante ras in de wereld, zij kunnen de natuur aanpassen op een manier zoals geen enkel ander dier dat kan. De mens is echter een gevaar voor de natuur gebleken. Omdat de mens echter ook goddelijk is, moet ze ook zo behandeld worden, maar niet boven alles wat de natuur is, misschien zelfs wel daar onder, en dat is precies wat we zien. Het antwoord hierop is mensenrechten.
Als je de lijst met mensenrechten bekijkt, wordt daar eigenlijk alles wat je in je leven kan doen genoemd. Hoe ga je controleren of iemand al zijn mensenrechten behartigd krijgt? Door iemands hele leven te controleren, door middel van camera´s, documenten etc, ergo dictatuur aangezien we natuurlijk ook leiders hebben die zichzelf tot de grote platonische koningen gekroond hebben voor ons bepalen hoe de wereld het beste bestuurd kan worden zonder moeder aarde in gevaar te brengen.
Een ander gevolg hiervan is dat mensen niet meer mogen dan hun basisbenodigdheden. Dat zijn dan ook de mensenrechten, ze slaan op de absolute basis van je leven en niets meer dan dat. Hoe zorg je dat niemand meer krijgt dan een ander en de natuur niet in gevaar gebracht wordt? Door alle privebezit in bezit van de staat te stellen.
Dat je het door jou geschetste beeld automatisch krijgt, geloof ik dus niet. Overigens wil duurzaam volgens de gangabre definities ook niet zeggen, dat je op het minimum moe blijven. De gangbare definitie omvat het streven dat de generaties na ons hetzelfde leven kunnen leiden als wij.quote:Als je een pantheistische wereld wil, is dit wat je automatisch krijgt, omdat het direct tegen het normale menselijke denken ingaat. Niemand wil niets bezitten en slechts net rond kunnen komen van goederen die voor iedereen zijn en dus ook door iedereen gebruikt mogen worden. In Zuid Afrika, waar dit systeem al verder is ingevoerd, schijnt het pure anarchie te zijn aangezien iedereen aan zijn basisbenodigdheden moet kunnen voldoen, als jij iets nodig hebt en je hebt het nog niet en een ander wel, mag jij het pakken want het is een common good, en geen privebezit. Ik weet niet of dat waar is maar als het echt zo is zit ik niet te wachten op zo´n systeem.
Volgens jezus gaan zowat alle rijke mensen naar de hel, is alles opgeven voor een ander juist wat je moet doen, alles opgeven voor het GEHEEL dus...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als in pantheisme niet alleen iedereen god is, maar álles, dus ook de planten, dieren, stenen, virussen, etc, moet dat dus allemaal beschermd worden. Ik heb in een aantal andere topics al video´s en officiele documenten geplaatst waaruit blijkt dat men bezig is met ´sustainable development´, duurzame ontwikkling, waarin men zegt dat de monotheistische godsdiensten voor de rotzooi in de wereld gezorgd zouden hebben. Om dit recht te zetten moet er dus een nieuw systeem van duurzame ontwikkeling komen.
Mensen zijn het dominante ras in de wereld, zij kunnen de natuur aanpassen op een manier zoals geen enkel ander dier dat kan. De mens is echter een gevaar voor de natuur gebleken. Omdat de mens echter ook goddelijk is, moet ze ook zo behandeld worden, maar niet boven alles wat de natuur is, misschien zelfs wel daar onder, en dat is precies wat we zien. Het antwoord hierop is mensenrechten.
Een ander gevolg hiervan is dat mensen niet meer mogen dan hun basisbenodigdheden. Dat zijn dan ook de mensenrechten, ze slaan op de absolute basis van je leven en niets meer dan dat. Hoe zorg je dat niemand meer krijgt dan een ander en de natuur niet in gevaar gebracht wordt? Door alle privebezit in bezit van de staat te stellen.
Als je een pantheistische wereld wil, is dit wat je automatisch krijgt, omdat het direct tegen het normale menselijke denken ingaat. Niemand wil niets bezitten en slechts net rond kunnen komen van goederen die voor iedereen zijn en dus ook door iedereen gebruikt mogen worden. In Zuid Afrika, waar dit systeem al verder is ingevoerd, schijnt het pure anarchie te zijn aangezien iedereen aan zijn basisbenodigdheden moet kunnen voldoen, als jij iets nodig hebt en je hebt het nog niet en een ander wel, mag jij het pakken want het is een common good, en geen privebezit. Ik weet niet of dat waar is maar als het echt zo is zit ik niet te wachten op zo´n systeem.
Okee. Dan is het mij nu eindelijk duidelijk waarnaar je verwijst.quote:Op woensdag 18 juli 2007 03:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[quote]Op dinsdag 17 juli 2007 15:02 schreef Forkbender het volgende:
[..]
En wie zijn dat? Namen! Teksten!
[..]
Ik heb al lijsten citaten gegeven van Pike, Blavatsky, Manley Palmer Hall, Alice Bailey, etc. Dat zijn de ingewijden. Ik ga ze niet nog eens plaatsen, want ze worden toch afgedaan als 'als ze de duivel bedoelen, bedoelen ze eigenlijk dat ze alleen maar tegen het christendom zijn en bedoelen helemaal niet dat die bestaat!'.
gezocht en gevonden.quote:Op woensdag 18 juli 2007 03:14 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Over een paar jaar zal alles duidelijk worden.
Zoek eens naar agenda 21 en de earth charter.
Dan heb je absoluut niet goed gelezen!!! Ik zal nog eens wat zoeken om mijn punt te onderbouwen, er is nog een invloedrijke NGO van de VN die hier zeer duidelijke uitspraken over heeft gedaan.quote:Op donderdag 19 juli 2007 09:48 schreef Forkbender het volgende:
[..]
gezocht en gevonden.
Maar dit stuk ademt echt het christelijke idee van de wereld in pacht hebben en dat wij de schepping van God met respect moeten behandelen. Dat is natuurlijk ook een overeenkomst met het pantheisme, waar ook respect voor alle aspecten van de wereld een principe is, maar deze documenten kun je net zo goed linken aan het christendom.
Ik heb het wel goed gelezen, maar niet door jouw ogen, Ali.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan heb je absoluut niet goed gelezen!!! Ik zal nog eens wat zoeken om mijn punt te onderbouwen, er is nog een invloedrijke NGO van de VN die hier zeer duidelijke uitspraken over heeft gedaan.
Even ophalen voor het wegzakt! Ben benieuwd!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan heb je absoluut niet goed gelezen!!! Ik zal nog eens wat zoeken om mijn punt te onderbouwen, er is nog een invloedrijke NGO van de VN die hier zeer duidelijke uitspraken over heeft gedaan.
Je zou toch iets opzoeken om je punt te onderbouwen? Alleen twee namen noemen lijkt mij dan een beetje makkelijk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het gaat om Findhorn en World Goodwill.
Nou weetje, al plaats ik hier 100 citaten waaruit blijkt wat die mensen geloven, waar ze voor staan, en wat ze willen, dan gelooft men het nog niet en verzint men nog steeds een of andere debiele verklaring die kant noch wal slaat, maar liever daarin geloven dan dat er werkelijk vrij verontrustende dingen aan de hand zijn. Ik heb dus ook niet echt zin meer om daar helemaal over uit te wijden, maar laat liever mensen zelf zoeken, dat heeft meer zin denk ik.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:14 schreef Icelus het volgende:
[..]
Je zou toch iets opzoeken om je punt te onderbouwen? Alleen twee namen noemen lijkt mij dan een beetje makkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |