Dat waren de woorden, dit waren de daden:quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:32 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dit schreef Paus Pius XI in 1937, in een open brief, in het Duits:
[..]
Dezelfde Paus in 1938:
[..]
Er waren juist christelijke tegenstand tegen het Nazisme. Maar ja, het Vaticaan heeft zelf geen leger om de strijd aan te gaan met de Nazi's he.
Dam, dat is echt misselijkmakend ja...quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:40 schreef el_visionero het volgende:
koningdavid : Nog even terugkomend op het eerste topic ;
Speciaal voor jou even naar de boekhandel gelopen, en een boekje gepakt waar geleerd wordt hoe je hele jonge en beinvloedbare kinderen zo goed mogelijk kan indoctrineren bijspijkeren als het om 'geloof' gaat.
De eerste pagina vond ik eigenlijk meteen al heel treffend....
[afbeelding]
[afbeelding]
tsja..ik kan je eigenlijk weinig meer kwalijk nemen als je op zeer jonge leeftijd op zulks een manier gebrainwashed wordt. De oefeningetjes in de rest van het boek zijn zo mogelijk nog stuitender - met tekeningen en theatrale poppen-kast-spelletjes wordt de jonge zieltjes heel duidelijk gemaakt dat god almachtig is, jezus in je hart zit, satan ook in je hart kan zitten, bijbelversjes er in geramd en vooral dat zaken als de oerknal, evolutietheorie e.d. onzin zijn! God is machtig HEIL!
Sorry, maar als ik zo'n boekje als dit lees dan moet ik onwillekeurig denken aan de manier van indoctrinatie die plaatsvond door 'Jugendfurhers' in hun omgang met hitlerjugend. Dit is de waarheid, alles wat anderen zeggen is een leugen. Hitler zit in je hart yada yada.
Het is gewoon je reinste brainwashing, en ik vind dat er wetten moeten komen die er voor zorgen dat labiele ouders hun kinderen niet met dit soort neanderthalistische denkbeelden mogen besmetten.
Wetten die er voor zorgen dat 'islamitische' of 'christenlijke' scholen tot het verleden behoren.
Wil dat zeggen dat kinderen geen les moeten krijgen over wat geloof is of was? Tuurlijk niet. Maar dan hoor je wel als verantwoordelijk opleidingsinstituut ALLE geloven te belichten ; Te relativeren, informatie te verschaffen en niet te hersenspoelen.
Het is belachelijk dat in een moderne maatschappij als deze geloof alleen door zijn historische reputatie nog zoveel waarde wordt toegedicht, dat wij zelfs als westers land geregeerd kunnen worden door een partij die christenlijke standpunten openlijk uitdraagt. Bizar.
Ik heb er weer even genoeg van, nu weet ik weer waarom ik me afzeiding hield als 't gaat om geloofsdiscussies - zodra je je er weer in gaat verdiepen wordt weer duidelijk hoe ergerlijk het is dat miljoenen mensen zich laten misleiden door zo iets stompzinnigs als dit.
Maar als je het als persoon gewoonweg niet zeker weet, dan toch beter agnost zijn dan geloven in iets wat niet waar hoeft te zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:39 schreef JeRa het volgende:
[..]
Ah, de agnosten, de zelfverklaarde filosofen die liever niet met beginseltheorieën aan de slag gaan vanwege de mogelijkheid dat ze later misschien fout zitten; bij hét vraagstuk treden ze passief op. Dan liever gelovigen, die hebben tenminste nog een theorie
quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:40 schreef el_visionero het volgende:
Speciaal voor jou even naar de boekhandel gelopen, en een boekje gepakt waar geleerd wordt hoe je hele jonge en beinvloedbare kinderen zo goed mogelijk kan indoctrineren bijspijkeren als het om 'geloof' gaat.
De eerste pagina vond ik eigenlijk meteen al heel treffend....
[afbeelding]
[afbeelding]
Tekst
Ow sinds wanneer is geen leger hebben een valide excuus?quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:32 schreef koningdavid het volgende:
Er waren juist christelijke tegenstand tegen het Nazisme. Maar ja, het Vaticaan heeft zelf geen leger om de strijd aan te gaan met de Nazi's he.
quote:As the security of the Jewish population became more precarious, Pius XII did intervene the month he was elected Pope, March 1939, and obtained 3,000 visas to enter Brazil for European Jews who had been baptized and converted to Catholicism. Two-thirds of these were later revoked, however, because of "improper conduct," probably meaning that the Jews started practicing Judaism once in Brazil. At that time, the Pope did nothing to save practicing Jews.(4)
quote:In the spring of 1940, the Chief Rabbi of Palestine, Isaac Herzog, asked the papal Secretary of State, Cardinal Luigi Maglione to intercede to keep Jews in Spain from being deported to Germany. He later made a similar request for Jews in Lithuania. The papacy did nothing
quote:Within the Pope's own church, Cardinal Theodor Innitzer of Vienna told Pius XII about Jewish deportations in 1941. In 1942, the Slovakian charge d'affaires, a position under the supervision of the Pope, reported to Rome that Slovakian Jews were being systematically deported and sent to death camps.(
quote:In late August 1942, after more than 200,000 Ukrainian Jews had been killed, Ukrainian Metropolitan Andrej Septyckyj wrote a long letter to the Pope, referring to the German government as a regime of terror and corruption, more diabolical than that of the Bolsheviks. The Pope replied by quoting verses from Psalms and advising Septyckyj to "bear adversity with serene patience."
etc. etc. etc.quote:On September 18, 1942, Monsignor Giovanni Battista Montini, the future Pope Paul VI, wrote, "The massacres of the Jews reach frightening proportions and forms."(9) Yet, that same month when Myron Taylor, U.S. representative to the Vatican, warned the Pope that his silence was endangering his moral prestige, the Secretary of State responded on the Pope's behalf that it was impossible to verify rumors about crimes committed against the Jews.(10)
Dit is een stuk dat Paulus heeft geschreven, zelf op-en-top Jood. En ik vind het helemaal niet raar.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef Iblis het volgende:
@KoningDavid, nog eentje uit het Nieuwe Testament voor jou. Een toppertje van verdraagzaamheid jegens de Joden. 1 Tess 2 vers 14 tot en met 16:
[..]
Jezus is niet onverdraagzaam hier, hij vertelt gewoon keihard de waarheid.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:23 schreef Iblis het volgende:
Maar misschien moeten we kijken wat Jezus zelf tegen de Joden zegt, in Joh 8:
[..]
Ik denk dat er maar een enkele conclusie mogelijk is: Jezus was atheïst, of niet? Hoe kan hij anders zo onverdraagzaam zijn.
Dat is een herdruk van:quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:40 schreef el_visionero het volgende:
*knip*
Ok, even serieus.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:13 schreef koningdavid het volgende:
Wat is atheïsme toch een vreselijk respectloze levensbeschouwing. Althans, als je naar veel van de volgelingen kijkt.
En ik zie de respectloosheid niet alleen op Fok trouwens,[...]
KLACHT: respectloze atheïsten.![]()
Het Katholicisme heeft, vooral in de historie, soms machtsgeile trekjes. Zo waren er ook katholieken in de WO II die dweepten met de machtshebbers van die tijd (zie ook die foto eerder in het topic).quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:47 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ow sinds wanneer is geen leger hebben een valide excuus?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
etc. etc. etc.
Er werden ook veel christenen vervolgd en vermoord in Duitsland, alleen de 'lieve chirstenen' die naar de pijpen van de Nazi's dansten mochten blijven. Helaas heeft dit ervoor gezorgd dat er teveel christenen zwijgend bleven toekijken.quote:Only the Church stood squarely across the path of Hitler's campaign for suppressing truth. I never had any special interest in the Church before, but now I feel a great affection and admiration because the Church alone has had the courage and persistence to stand for intellectual truth and moral freedom. I am forced thus to confess that what I once despised I now praise unreservedly.
Da's weer een inkoppertje he... iemand anders mag 'm inkoppen voor me, ik ga me lekker afzijdig houden... ik ga m'n vingers er niet aan branden.quote:veel atheïsten baseren hun mening over bepaalde onderwerpen alleen op de feiten die hun goed uitkomen.
En hier geef je al prima aan waarom georganiseerde religie slecht is. En overigens neem je automatisch aan dat ik een atheist ben..quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Het Katholicisme heeft, vooral in de historie, soms machtsgeile trekjes. Zo waren er ook katholieken in de WO II die dweepten met de machtshebbers van die tijd (zie ook die foto eerder in het topic).
veel gelovigen baseren hun interpretatie van de bijbel/hun geloof zoals het hun het beste uitkomt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:18 schreef Faxie het volgende:
[..]
Da's weer een inkoppertje he... iemand anders mag 'm inkoppen voor me, ik ga me lekker afzijdig houden... ik ga m'n vingers er niet aan branden.
Maar heb wel een tvp zo![]()
Dat geef ik niet aan. Georganiseerde religie heeft zijn goede en slechte kanten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:25 schreef Ps2K het volgende:
[..]
En hier geef je al prima aan waarom georganiseerde religie slecht is.
Je hebt gelijk, mijn excuses daarvoor.quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:25 schreef Ps2K het volgende:
En overigens neem je automatisch aan dat ik een atheist ben..
Mja zoietsquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
veel gelovigen baseren hun interpretatie van de bijbel/hun geloof zoals het hun het beste uitkomt.
Bedoelde je zoiets? [afbeelding]
Mja als je de Bijbel letterlijk zou nemen dan heb ik een prangende vraag:quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
veel gelovigen baseren hun interpretatie van de bijbel/hun geloof zoals het hun het beste uitkomt.
Bedoelde je zoiets? [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |