abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51158820
Vanmorgen weer een auto geplet zien worden op de A20 door zo'n multitonner met een 'chauffeur' er in die zat te slapen en niet zag dat alles voor hem stil stond...wanneer komen er nou eens echte chauffeurs op die dingen te rijden..?
pi_51158903
Als je kijkt naar het aantal km's tussen auto's en vrachtwagens maken die vrachtwagens stukken minder ongelukken.

Is BrauN ongedeerd?
pi_51158988
Inderdaad. Als ik ergens helemaal ziek van wordt zijn het die figuren wel. Gewoon van baan wisselen ook al rijdt daar verkeer. Inhalen waar het niet mag en inderdaad het achter op files rijden!!! Beseffen die lui dan echt niet dat dat nooit goed af kan lopen?

Ik zag laatst ook een vrachtwagen boven op de bumper van een klein personen autootje rijden. Deze hield zich gewoon netjes aan de snelheid (80Km zone) en die vrachtwagen vond dat het niet op schoot en zat er dus boven op. Als dat autootje in de rem moet ben je er geweest volgens mij.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:14:28 #4
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51159002
Daarom is de betuwelijn toch nog iets goed

toch?
pi_51159014
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
Als je kijkt naar het aantal km's tussen auto's en vrachtwagens maken die vrachtwagens stukken minder ongelukken.
Zal best, maar de gevolgen zijn meestal een stuk heftiger dan bij een aanrijding tussen luxe auto's...en ik krijg steeds meer het idee dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur dat niet echt beseft....
pi_51159015
quote:
Wat een dooddoener. Vergeet niet dat een ongeluk met een vrachtwagen meer problemen oplevert dan bij een gewoon ongeluk.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51159052
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:14 schreef Keiichi het volgende:
Daarom is de betuwelijn toch nog iets goed

toch?
Als ze hem gebruiken wel, ja. Heb alleen bij de opening er een trein zien rijden en daarna nooit weer.
pi_51159104
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:15 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Wat een dooddoener. Vergeet niet dat een ongeluk met een vrachtwagen meer problemen oplevert dan bij een gewoon ongeluk.
Die dooddoener is anders wel naar aanleiding van de laatste zin in de OP. Het kan ernstiger zijn ja en de afhandeling duurt veel langer maar vrachtwagenchaufs worden te gemakkelijk zonder enig goed onderbouwd argument gedemoniseerd. Niet dat ik pro ben trouwens maar ergens een mening over hebben is wel het allergemakkelijkste in het leven wat er is.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:21:15 #9
27929 piere
doe mij maar bier
pi_51159167
sje je moet nou eenmaal je bakkie zetten, moeder de vrouw bellen en je dvd verwisselen als de film afgelopen is
fok you ja!
pi_51159201
dan rij je in het langzaamste voertuig op de weg! je mag al bijna nergens meer inhalen.....

je mag verdomme maar 80 waar iedereen 120 gaat.en je zit 15 meter hoger dus kan kilometers vooruit kijken... en nog krijg je het voor elkaar om ergens op te knallen!
pi_51159249
[quote maar ergens een mening over hebben is wel het allergemakkelijkste in het leven wat er is.
[/quote]

Kwestie van ervaring misschien ?
pi_51159404
Breek me de bek niet open.... dat onnodige ge-inhaal in de spits, door hun formaat te misbruiken en verdere ongein.

Net als buschauffeurs
pi_51159526
ja dat inhalen omdat ze 87 rijden en hun voorganger 86. ja lullig, je mag toch maar 80

en dan moet ik ook een minuut 87 gaan rijden omdat er zo een idioot op de A7 (mag je tijdens de spits niet inhalen als vrachtwagen zijnde) gaat inhalen!

dat wij dan 40 km zachter moeten gaan omdat zij toevallig 1 kilometer harder rijden dan hun voorligger
pi_51159539
Ik vraag mezelf af of een van jullie ooit is meegereden met een beroepschauffeur en dan bedoel ik niet de streekbus .
Ik ben zelf 15 jaar chauffeur geweest en als ik zie wat de gemiddelde automobilist uitvreet op de weg dan mogen jullie je ook diep schamen. De gemiddelde bekwaamheid van een Chauffeur in Nederland ligt vele malen hoger dan in de rest van Europa. Ja het zijn net mensen die ook fouten maken inderdaad, en dat de gevolgen meestal desastreus zijn is niks op af te dingen. Maar rij eens een weekje mee en je zal zien dat het werken onder grote tijdsdruk die nu eenmaal van ONS verlangd wordt ( anders niet je favoriete cola bier en andere versnaperingen , of je huis is niet op tijd klaar en zo kan ik nog wel uren doorgaan)

De betuwe lijn ja die die is super he hoe gaat die stoppen bij jouw buurtsuper, of zorgt die er voor dat jij de nieuwste GSM in je zak hebt zitten.

Zeker voor rival is dit wel een leuke . weet je hoe vaak "normale"bestuurders even snel nog voor een vrachtwagen invoegen en dan vervolgens vol in de ankers gaat ? En weet je hoe vaak dit maar net aan goed gaat?
Rij eens een dagje mee en je hebt een hele andere kijk op de wereld die beroepschauffeur heet.
Ze rijden 80 en jij rijd 120 of zelfs nog harder gek he dat er dan wel eens een chauffeur kan denken hey een gaatje ik ga inhalen. 40 kilometer verschil is teveel of automobilisten moeten terug naar 100 of de beroepchauffeur mag 100 km gaan rijden. Minder gevaarlijke situaties die ontstaan omdat automobilisten geen ruimte bieden en lekker vaak bij een ander in zijn kont kruipen.

Gelukkig ligt het allemaal aan de beroepchauffeur .....
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:36:30 #15
27929 piere
doe mij maar bier
pi_51159547
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:30 schreef Rekkie het volgende:
Breek me de bek niet open.... dat onnodige ge-inhaal in de spits, door hun formaat te misbruiken en verdere ongein.

Net als buschauffeurs
piemelcompensatie is het...
fok you ja!
pi_51159582
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die dooddoener is anders wel naar aanleiding van de laatste zin in de OP. Het kan ernstiger zijn ja en de afhandeling duurt veel langer maar vrachtwagenchaufs worden te gemakkelijk zonder enig goed onderbouwd argument gedemoniseerd. Niet dat ik pro ben trouwens maar ergens een mening over hebben is wel het allergemakkelijkste in het leven wat er is.
Nou, je kan niet ontkennen dat er de laatste tijd ontzettend veel ongelukken gebeuren waar vrachtwagens bij betrokken zijn. Zoals rival al zegt, je mag niet hard, je mag de helft van de tijd niet inhalen en je zit hoger (dus hebt goed overzicht OVER het verkeer) en dan nog weten te presteren om ergens op te knallen of te kantelen. En ja, de lage snelheid maakt het ook wel logisch dat er minder ongelukken met vrachtwagens gebeuren.
pi_51159610
Er komen steeds meer chauffeurs vanuit polen, zegt genoeg toch?
pi_51159615
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:36 schreef Mach3 het volgende:
Ik vraag mezelf af of een van jullie ooit is meegereden met een beroepschauffeur en dan bedoel ik niet de streekbus .

Zeker voor rival is dit wel een leuke . weet je hoe vaak "normale"bestuurders even snel nog voor een vrachtwagen invoegen en dan vervolgens vol in de ankers gaat ? En weet je hoe vaak dit maar net aan goed gaat?
mijn vader had zijn eigen transportbedrijf dus ik heb wel een beetje recht van spreken over dit onderwerp

ik weet ook hoe vaak dat gebeurt! en hoevaak dat goed gaat!

maar ik heb het alleen even over dit met de files! gebeurt best regelmatig hoor! en het heeft geen enkele andere oorzaak dan simpelweg met andere dingen bezig zijn dan rijden!
pi_51159648
MIsschien denken sommige lamlullen dat ze toch hoog en veilig zitten. Dus denken ze er te makkelijk over.

Dat inhalen inderdaad met 1 km/pu verschil door die vrachtwagenchauffeurs, daar krijg ik pas een beroerte van.
pi_51159690
[quote}
[/quote]

Meestal wel, hoewel de meeste vrachtwagenchauffeurs de grootste moeite doen om hun gelijk proberen te bewijzen met standaard opmerkingen zoals "Rij eens een dagje mee..." en "anders niet je favoriete cola bier en andere versnaperingen"....
pi_51159772
Ik blijf bij mijn voorstel om alle vrachtwagens van de snelweg te halen tijdens de spits. Iedereen optijd op het werk en de vrachtwagen chauffeur kan lekker zonder files naar zijn bestemming rijden wanneer hij weer op de snelweg mag.

*natuurlijk wat kort door de bocht maar zou het graag eens een maandje getest willen zien om alleen ff de resultaten te bekijken!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_51159828
@Rival.
Het gebeurt inderdaad op files in rijden. Dat chauffeurs ook met andere dingen bezig zijn ja dat klopt.
Als jouw vader inderdaad een eigen transport bedrijf heeft gehad dan zal je vaak genoeg meegereden zijn in het verleden. Dan weet je uit eigen ervaring dat Automobilisten zelf een aardig handje hebben vaak in het veroorzaken van aanrijdingen met vrachtwagens .
Ik praat niet alle chauffeurs schoon absoluut niet, want er zitten een partij horken tussen. Maar het altijd zomaar even op die hele grote groep af te schuiven is niet terecht. 15 Jaar chauffeur geweest een keer een gelukkig niet ernstig aanrijdinkje gehad. En dat was in het begin van mijn carriere als chauffeur zijnde daarna zelfs niet meer een paaltje geraakt of iets dergelijks. En zo rijden er nog genoeg rond.
pi_51159908
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:46 schreef Mach3 het volgende:

Ik praat niet alle chauffeurs schoon absoluut niet,
en ik praat niet alle chauffeurs naar beneden, echt niet

echter, dit is een topic over kutchauffeurs en wilde ik ook even lekker meeklagen!
ik weet gerust wat een hel het voor die gasten kan zijn een hele dag op de weg met allemaal van die debiele leaserijders zoals ik
pi_51159944
Je hebt nu eenmaal goede en slechte vrachtwagenchauffeurs.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte automobilisten.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte motorrijders.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte marokkanen.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte tennisrackets.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte koffiemerken.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte buren.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte doktoren.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte huisvrouwen.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte appels.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte biefstukken.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte ouders.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte...

Sorry, ik sla door.

Overigens rijden er inderdaad vreselijke maloten rond in hun vrachtwagen. Eentje heeft mij eens naar het leven gestaan. Gore hufter. (En nee, het lag niet aan mij.)
Daarentegen zijn er gelukkig genoeg die wel weten hoe het moet.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_51159966
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:41 schreef towncar het volgende:

Meestal wel, hoewel de meeste vrachtwagenchauffeurs de grootste moeite doen om hun gelijk proberen te bewijzen met standaard opmerkingen zoals "Rij eens een dagje mee..." en "anders niet je favoriete cola bier en andere versnaperingen"....
Dit soort opmerkingen geven mij gelukkig de kans om een discussie niet verder uit te bouwen. Jij bent de geweldige chauffeur en jij maakt geen fouten.

Als het transport stilstaat gaat de economie naar de klote. Want werkelijk alles staat stil. Van je supermarkt tot de fabriek waar de grondstoffen worden verwerkt, van je huis tot aan nou ja vul het zelf maar in.
Ik merk wel dat hier een aantal flink verwende kindertjes zitten
pi_51160009
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:49 schreef rival het volgende:

echter, dit is een topic over kutchauffeurs en wilde ik ook even lekker meeklagen!
ik weet gerust wat een hel het voor die gasten kan zijn een hele dag op de weg met allemaal van die debiele leaserijders zoals ik
Lol ben jij er ook al een als je die grotere jongens dan ook maar eens wat ruimte geeft
pi_51160104
Wat ik ook vaak merk is dat ze vrachtwagen chaffeurs zelf altijd overal tussen moeten als ze van baan wisselen, je zal ze hoe dan ook ruimte moeten geven.
Maaaar, zodra je op een 2 baansweg zit die over gaat naar 1 baan, ga er dan maar niet vanuit dat meneer de vrachtwagen chauffeur jou er tussen zal laten, nee hij rijdt gewoon lekker door.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:58:31 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_51160211
Ik wil best een keer een dagje meerijden hoor, lijkt me best leuk. Maar ik ben het wel eens met het feit dat een deel van de vrachtwagenchauffeurs rijden als idioten. Het elkaar inhalen met 1 km verschil heb ik nooit gesnapt, vreemd invoegen en dergelijke ook niet.

Daarentegen zijn er ook zat automobilisten die zich als idioten gedragen, dat is ook niet te ontkennen.

Ik roep al jaren dat vrachtwagens in de ochtend en avondspits en desnoods de hele dag niet op de weg zouden moeten komen. 's nachts is het rustiger rijden volgens mij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_51160306
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:50 schreef Mach3 het volgende:

[..]

Dit soort opmerkingen geven mij gelukkig de kans om een discussie niet verder uit te bouwen. Jij bent de geweldige chauffeur en jij maakt geen fouten.

Als het transport stilstaat gaat de economie naar de klote. Want werkelijk alles staat stil. Van je supermarkt tot de fabriek waar de grondstoffen worden verwerkt, van je huis tot aan nou ja vul het zelf maar in.
Ik merk wel dat hier een aantal flink verwende kindertjes zitten
Dus omdat wij anders geen dingen in de winkels hebben liggen mogen ze zich asociaal gedragen? We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, want al dat verkeer is 's ochtends ook niet voor de lol onderweg... als die er allemaal niet waren, ging de economie ook naar de klote want dan is er niemand die geld heeft om wat te kopen en is transport dus ook niet nodig.

Ik vind het altijd zo'n dom gelul van die truckers "Ja, rij maar een dagje mee", "Ik zit voor het werk op de weg dus ik mag dat", "Ik ga inhalen omdat ik anders de hele tijd naar die deuren van mijn voorganger moet kijken" ja dan rij je maar gewoon langzamer.

Automobilisten maken er vaak ook een zootje van, maar veel truckers hebben gewoon de arrogantie dat ze denken dat de weg van hun is en dat iedereen maar voor ze aan de kant moet gaan.

En dan heb ik het nog niet eens over dat gezwabber over de weg.
pi_51160338
Het is toch fucking niet-normaal!
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
pi_51160384
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:58 schreef karr-1 het volgende:
Ik roep al jaren dat vrachtwagens in de ochtend en avondspits en desnoods de hele dag niet op de weg zouden moeten komen. 's nachts is het rustiger rijden volgens mij.
Daar hebben ze zelf ook geen probleem mee denk ik. Lijkt me niet dat zo'n trucker graag in de file staat, maar 's nachts bevoorraden wordt wel een probleem denk ik.
pi_51160542
De meeste vrachtwagenchauffeurs rijden prima, er is alleen een gedeelte dat onderweg van alles doet behalve met het verkeer bezig zijn.
En dat inhalen moest echt verboden worden, ook het te dicht op elkaar rijden van vrachtauto's, hoe lullig het voor ze is maar het gevaar van die krengen dei vlak voor je van rijbaan veranderen om de rode achterkant van hun voorganger te verruilen voor een groene is veel te groot voor andere weggebruikers. Oww, gewone auto's rijden maken ook vaak een potje van de weg omdat ze iets sneller willen zijn, daarom ook alle file's.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_51160574
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:02 schreef The_Forcer het volgende:
Het is toch fucking niet-normaal!
pi_51160593
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:55 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik ook vaak merk is dat ze vrachtwagen chaffeurs zelf altijd overal tussen moeten als ze van baan wisselen, je zal ze hoe dan ook ruimte moeten geven.
Inderdaad. Knipperlicht aan en hoppa gaan met die banaan zonder op het andere verkeer te letten. Dat verkeer erachter moet vol in de remmen of zelfs uitwijken en dan nog toeteren naar zo iemand ook nog.

Ze hebben ook vaak het fatsoen niet om even te wachten want dan gooien ze hem voor je auto terwijl er achter helemaal niks rijdt. Ik snap overigens nog steeds niet waarom er gewoon op elke 2 baans weg, 24/7 een inhaalverbod geldt. Niet dat ze zich daar wel altijd aan houden, maar toch. Dat inhalen met 1km/u verschil gaat echt nergens over en vaak gaan ze dan nog een hele rij inhalen en dus niet even terug naar rechts.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef longinus het volgende:
De meeste vrachtwagenchauffeurs rijden prima, er is alleen een gedeelte dat onderweg van alles doet behalve met het verkeer bezig zijn.
En dat inhalen moest echt verboden worden, ook het te dicht op elkaar rijden van vrachtauto's, hoe lullig het voor ze is maar het gevaar van die krengen dei vlak voor je van rijbaan veranderen om de rode achterkant van hun voorganger te verruilen voor een groene is veel te groot voor andere weggebruikers. Oww, gewone auto's rijden maken ook vaak een potje van de weg omdat ze iets sneller willen zijn, daarom ook alle file's.
Plus dat met dat dicht op elkaar rijden problemen oplevert bij uitvoegstroken. Nu is het wel zo dat je tijdig naar rechts moet als je weet dat je de afslag moet hebben maar toch zijn er nog genoeg figuren die dan 3 vrachtwagens inhalen, hem ertussen gaan proppen met 80/90km/u en dus de linker baan ophouden.
pi_51161075
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:50 schreef Mach3 het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet de geweldige chauffeur....maar ik let wel op wat er voor me gebeurd en ik hou me niet bezig met andere dingen dan rijden en opletten als ik in de spits in een file terechtkom.....dit is normaal gedrag, hoef je geen perfecte chauffeur voor te zijn. Maar dat schijn jij nog niet helemaal door te hebben....(en dat bevestigd mijn eerdere opmerkingen...)
Fouten maken doet iedereen, maar fouten maken tijdens je werk die levens kunnen kosten .......dan ben je duidelijk niet geschikt voor het beroep dat je uitoefent.
pi_51161576
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:49:59 #37
148942 JB100-plus
Fumbling Towards Ecstasy
pi_51161764
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:04 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Daar hebben ze zelf ook geen probleem mee denk ik. Lijkt me niet dat zo'n trucker graag in de file staat, maar 's nachts bevoorraden wordt wel een probleem denk ik.
Dat gaat inderdaad een probleem worden. Winkels die mensen in dienst moeten nemen om goederen te gaan ontvangen bijvoorbeeld.
Of omgekeerd zoals bij mij op het werk waar we alle goederen nu nog tussen 06.00 en 22.30 uur de deur uit proberen te krijgen. Dat zouden we dan ongeveer in de helft van de tijd moeten gaan doen. Dat gaat dus niet lukken.
"Ach, je moet toch wat te klooien hebben."
"If you have never stood at the end of a track and experienced a twin Rolls Royce Griffon tractor coming at you full throttle, you are missing something very special!!"
  Moderator donderdag 5 juli 2007 @ 12:17:29 #38
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_51170241
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:58 schreef karr-1 het volgende:
.

Dat klopt.
Helaas willen de meeste winkels niet echt mee werken om hun spullen in ontvangst te nemen.

En vrachtauto's niet in de spits de weg op?
De spits in Nederland loopt van 6 tot 10 en van 15 tot 19u , dus dan heb ik 5 uur om al die zooi uit te rijden. Dat gaat niet helemaal lukken vrees ik.

Ow, wacht, dit was het zoveelste vrachtwagenchauffeurs-zijn-klootzakken-topic:

ONtopic: Hé collega's, we zijn klootzakken allemaal en we kunnen helemaal niet rijden en we flikkeren hem fijn voor die altijd vriendelijke en sociale leasebakrijders.

Verder gooien we in elke bocht de auto op de kant om het verkeer maar zoveel mogelijk te hinderen.En als we merken dat we met 5 km/h verschil inhalen laten we het gas wel even los tot het verschil 1 km/h is. Zelfgemaakte files for the pwn.

pi_51171745
quote:
we kunnen helemaal niet rijden en we flikkeren hem fijn voor die altijd vriendelijke en sociale leasebakrijders.

Verder gooien we in elke bocht de auto op de kant om het verkeer maar zoveel mogelijk te hinderen.En als we merken dat we met 5 km/h verschil inhalen laten we het gas wel even los tot het verschil 1 km/h is. Zelfgemaakte files for the pwn.

Eindelijk eens een vrachtwagenchauffeur die het zelf toegeeft...
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:50:02 #41
166273 Consigliere
Welke kleur traktor hedde gij?
pi_51172065
quote:

Is BrauN ongedeerd?
Met mij is alles prima.. Niet de deur uitgeweest vandaag
Il Capo di Tutti Capi
Fok!'s Raadheer
pi_51194617
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:53 schreef RealZeus het volgende:

En vrachtauto's niet in de spits de weg op?
De spits in Nederland loopt van 6 tot 10 en van 15 tot 19u , dus dan heb ik 5 uur om al die zooi uit te rijden. Dat gaat niet helemaal lukken vrees ik.
De spits wordt ook korter wanneer er minder files staan. De weg af van half 7 tot half 9 moet voldoende zijn om de ochtend spits te verminderen. De avond spits volstaat van half 4 tot 6 wel.

Spits hoeft echt geen 4 uur te duren
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_51194743
AMEN!!!

In maart zijn we geplat, omdat meneertje ineens naar rechts kwam zetten op de A20, keidruk en meneer maar douwen bij iedereen, inhalen..... En een Alfa Rome 156 'ziet' tie niet... juistem... hij had ons zo goed niet gezien, dat hij het ook niet gemeld had bij zijn verzekering.....

Don't blame me, it's a hardware problem
pi_51195032
Typisch.

pi_51195874
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:29 schreef Tim_G het volgende:

[..]

De spits wordt ook korter wanneer er minder files staan. De weg af van half 7 tot half 9 moet voldoende zijn om de ochtend spits te verminderen. De avond spits volstaat van half 4 tot 6 wel.

Spits hoeft echt geen 4 uur te duren
Als een groot aantal van die vrachtwagens opzouten uit de spits duurt de spits ook korter want dan zijn er gewoon 2 of meer banen vrij. 2 baans wegen zijn nu in de spits vaak maar 1 baans omdat die vrachtwagens daar rijden en er geen hond terug naar rechts gaat... dat is dan weer de fout van automobilisten, maar toch.

Wat we nog vergeten in dit topic: de zooi die ze verliezen. Vanochtend weer een geweldige uitwijkmanoeuvre kunnen doen omdat meneer de kut trucker zijn zooi niet goed had vastgebonden had en dat dus op de A15 was belandt. Gelukkig reed er niemand naast me of achter me anders had ik de uitwijkmanoeuvre niet kunnen doen en had mijn achterligger waarschijnlijk een stuk PVC buis door zijn ruit gehad.
pi_51197970
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:10 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Als een groot aantal van die vrachtwagens opzouten uit de spits duurt de spits ook korter want dan zijn er gewoon 2 of meer banen vrij. 2 baans wegen zijn nu in de spits vaak maar 1 baans omdat die vrachtwagens daar rijden en er geen hond terug naar rechts gaat... dat is dan weer de fout van automobilisten, maar toch.

Wat we nog vergeten in dit topic: de zooi die ze verliezen. Vanochtend weer een geweldige uitwijkmanoeuvre kunnen doen omdat meneer de kut trucker zijn zooi niet goed had vastgebonden had en dat dus op de A15 was belandt. Gelukkig reed er niemand naast me of achter me anders had ik de uitwijkmanoeuvre niet kunnen doen en had mijn achterligger waarschijnlijk een stuk PVC buis door zijn ruit gehad.
en verboden inhalen.... zou ook een stunt zijn

edit: snap dat ze moe zijn, lang op weg, blablabla, maar dat is iets waar ze zelf voor kiezen, door te weinig 'rust' te nemen onderweg.... en je shit controleren kan ook geen kwaad
pi_51198143
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:13 schreef Demellie het volgende:

[..]

en verboden inhalen.... zou ook een stunt zijn

edit: snap dat ze moe zijn, lang op weg, blablabla, maar dat is iets waar ze zelf voor kiezen, door te weinig 'rust' te nemen onderweg.... en je shit controleren kan ook geen kwaad
Inderdaad. Als ik moe zou worden van mijn werk zou ik wat anders gaan doen en niet anderen daar mee lastig vallen of in gevaar brengen.
pi_51200812
Als ik dan als vrachtwagenchauffeur ook even mag zeiken op die graftakautomobilisten die er nog even voor duiken op het moment dat ik afrem voor een file:
als ik een vrachtwagen vol papier bij me heb sta ik niet zo snel stil. Derhalve verzoek ik de betreffende automobilisten om op een andere manier een einde aan hun leven te maken.

Oh, vrachtwagenchauffeurs die niet opletten en die te lui zijn om hun lading vast te sjorren: ga wat anders doen want jullie verknallen het voor de mensen die hun werk wel serieus nemen. (want , je gelooft het niet, die zijn er ook nog.)
pi_51201109
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:34 schreef RealZeus het volgende:
Als ik dan als vrachtwagenchauffeur ook even mag zeiken op die graftakautomobilisten die er nog even voor duiken op het moment dat ik afrem voor een file:
als ik een vrachtwagen vol papier bij me heb sta ik niet zo snel stil. Derhalve verzoek ik de betreffende automobilisten om op een andere manier een einde aan hun leven te maken.

Oh, vrachtwagenchauffeurs die niet opletten en die te lui zijn om hun lading vast te sjorren: ga wat anders doen want jullie verknallen het voor de mensen die hun werk wel serieus nemen. (want , je gelooft het niet, die zijn er ook nog.)
nee hoor dat geloof ik wel, er zijn gekken in het verkeer, dat staat vast en niemand kan dat ontkennen, ook al vinden ze zichzelf de beste driver.... hihi...

Maar goed, deze ging over vrachtwagenschauffeurs en er zijn genoeg topics over domme autoverkrachters ...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:49:44 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_51201317
tjah, wat moet je er nog over zeggen he... die gasten kunnen niets anders en weten ook de consequenties niet van hun doen.
net ook, a7 tussen hoorn en zaandam. vrachtwagen die 1km harder rijd dan de voorganger. en hup een 4 km lange staart van langzaamrijdende auto's achter zn reet aan. en hij maar volhouden dat hij harder rijd. kaffer. het is daar altijd druk en er hoeft maar 1 tyfus chauffeur eigenwijs te doen en je hebt daar file.
inhaalverbod werkt daar niet. de chauffeurs lappen het toch aan hun laars. 'ik sta boven de wet want het geldt niet voor mij...' ze zijn gewoon te dom om het te snappen.
ik plijt voor een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens in Nederland en een verbreding van de A7 van Hoorn naar Amsterdam van 4 naar 6 rijstroken. knooppunt zaandam is dan de zwakste schakel in het geheel en dat kan je ook omleggen zodat het dat niet meer wordt. coentunnel wordt al onderhanden genomen tot 2011. en dan zijn de files redelijk opgelost in die hoek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_51203109
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:49 schreef Red_85 het volgende:
tjah, wat moet je er nog over zeggen he... die gasten kunnen niets anders en weten ook de consequenties niet van hun doen.
net ook, a7 tussen hoorn en zaandam. vrachtwagen die 1km harder rijd dan de voorganger. en hup een 4 km lange staart van langzaamrijdende auto's achter zn reet aan. en hij maar volhouden dat hij harder rijd. kaffer. het is daar altijd druk en er hoeft maar 1 tyfus chauffeur eigenwijs te doen en je hebt daar file.
inhaalverbod werkt daar niet. de chauffeurs lappen het toch aan hun laars. 'ik sta boven de wet want het geldt niet voor mij...' ze zijn gewoon te dom om het te snappen.
ik plijt voor een algeheel inhaalverbod voor vrachtwagens in Nederland en een verbreding van de A7 van Hoorn naar Amsterdam van 4 naar 6 rijstroken. knooppunt zaandam is dan de zwakste schakel in het geheel en dat kan je ook omleggen zodat het dat niet meer wordt. coentunnel wordt al onderhanden genomen tot 2011. en dan zijn de files redelijk opgelost in die hoek.
verbreding?! Maak maar een complete rijstrook alleen voor vrachtwagens en bussen (vangrails aan beiden kanten)... what can go wrong?!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:54:04 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_51203791
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:35 schreef Demellie het volgende:

[..]

verbreding?! Maak maar een complete rijstrook alleen voor vrachtwagens en bussen (vangrails aan beiden kanten)... what can go wrong?!
is ook niet eens een verkeerd id nee. nooit meer last van die honden op die manier ja.. prachtig id!
nu nog proberen in den haag dit voor elkaar te krijgen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_51204574
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

is ook niet eens een verkeerd id nee. nooit meer last van die honden op die manier ja.. prachtig id!
nu nog proberen in den haag dit voor elkaar te krijgen...
met zijn allen staan we sterk, helaas doet dat niets in Nederland
pi_51204977
quote:

[..]

Vrachtwagen moeten gewoon verboden worden op de snelwegen, kunnen wij tenmindste lekker doorscheuren. Laat ze lekker scheuren op B-wegen of nog beter laat ze de fietspaden maar pakken! Kan je als het mij vraagt nog zat snelheid maken
Even a broken clock is right twice a day.
pi_51211590
quote:
Dat zie ik inderdaad ook vaak genoeg gebeuren. Onbegrijpelijk gewoon. Maar ja, ik heb sowieso een hekel aan mensen die een gaatvul verslaving hebben en ieder vrij gaatje op de snelweg dicht rijden.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:55:08 #56
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51211807
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:14 schreef towncar het volgende:

[..]

Zal best, maar de gevolgen zijn meestal een stuk heftiger dan bij een aanrijding tussen luxe auto's...en ik krijg steeds meer het idee dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur dat niet echt beseft....
De ''gemiddelde'' vrachtwagenchauffeur beseft zich dat een stuk beter als de rest van de KUT AUTOMOBILISTEN.

Heel raar. Van alle km's die ik tot nu toe heb gereden heb ik nog nooit last gehad van een Trucker.
Och, inhalen. Dat is idd wel wat kut, maar hinder? Denk het niet.

Automobilisten anders......
pi_51212029
Wat gebeurt er trouwens met een vrachtwagenchauffeur die zijn combinatie op zijn kant legt, zoals dagelijks gebeurt ?

Worden die strafrechterlijk aangepakt ?
pi_51212652
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 19:55 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

De ''gemiddelde'' vrachtwagenchauffeur beseft zich dat een stuk beter als de rest van de KUT AUTOMOBILISTEN.

Heel raar. Van alle km's die ik tot nu toe heb gereden heb ik nog nooit last gehad van een Trucker.
Och, inhalen. Dat is idd wel wat kut, maar hinder? Denk het niet.

Automobilisten anders......
Nou, het gebeurt mij regelmatig dat een vrachtauto even gezellig samen met mij op 1 baan komt rijden.. okee overdreven, maar er zijn er genoeg die lopen te slingeren waardoor je of heel hard gas moet geven of heel hard moet remmen tenzij er nog een strook naast zit of dat ze hem voor je auto gooien... maar eerlijk is eerlijk, je hebt inderdaad vaker last van de gewone automobilist.
pi_51220784
quote:
Als ik jouw opmerking naast de ongelukken die ik zie ( en ik zie ze steeds meer gebeuren ) met vrachtwagens..ja, ook vrachtwagens onderling...twijfel ik daar toch sterk aan...een voorbeeld: wat ik dus eergisteren gezien heb, zie mijn eerste bericht bovenin dit topic, was een vrachtwagen die stond te wachten in een file, daarachter een Volvo, stond ook te wachten...en dan die truck, die er gewoon met een gang van 80 ( schat ik ) achteropdook, ik zag de Volvo personenwagen als een sardinenblikje in elkaar gefrommeld worden, er wordt er weer misselijk van als ik er aan denk.

Dus 'kutautomobilisten' ? Nee....KUTvrachtwagenchauffeurs met een IQ niet groter dan mijn schoenmaat
pi_51222553
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 00:46 schreef towncar het volgende:

[..]

Als ik jouw opmerking naast de ongelukken die ik zie ( en ik zie ze steeds meer gebeuren ) met vrachtwagens..ja, ook vrachtwagens onderling...twijfel ik daar toch sterk aan...een voorbeeld: wat ik dus eergisteren gezien heb, zie mijn eerste bericht bovenin dit topic, was een vrachtwagen die stond te wachten in een file, daarachter een Volvo, stond ook te wachten...en dan die truck, die er gewoon met een gang van 80 ( schat ik ) achteropdook, ik zag de Volvo personenwagen als een sardinenblikje in elkaar gefrommeld worden, er wordt er weer misselijk van als ik er aan denk.

Dus 'kutautomobilisten' ? Nee....KUTvrachtwagenchauffeurs met een IQ niet groter dan mijn schoenmaat
Het verschil is gewoon dat als het fout gaat met zo'n trucker, het ook goed fout gaat. Natuurlijk gebeuren er ook veel ongelukken met personen auto's, maar dat beperkt zich enkel tot blikschade of licht letsel, ook vervelend, maar niet zo vervelend als een trucker die je even plat walst. Als je namelijk gaat kijken hoe vaak het mis gaat bij die truckers valt het aantal zware ongevallen onder automobilisten ontzettend mee. Vergeet namelijk niet dat er veel meer auto's zijn en dat deze ook een stuk harder kunnen.
pi_51223922
Ik voel me gedemoniseerd.

Lieve Mona,

Ook vandaag heb ik weer met mijn Daf CF over de snelweg gereden met een snelhied van 85 km/h. Ben ik nu een lul?
pi_51228632
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 04:29 schreef RealZeus het volgende:
Ik voel me gedemoniseerd.
Kan ik me voorstellen, ik ken jou niet en oordeel ook niet over jou persoonlijk, misschien ben jij wel een van die weinige vrachtwagenchauffeurs die wel voor zijn werk staat en het ook goed doet. Maar ik zie gewoon dat heel veel vrachtwagenchauffeurs maling aan regels en andere (zwakkere) weggebruikers hebben. En ja, ook automobilisten kunnen assholes zijn, ik heb geen kleppen voor mijn ogen. Het gaat er mij om dat veel chauffeurs pas beseffen dat het gewicht van hun truck voor veel ernstiger schade en met name zwaar letsel of de dood kan veroorzaken dan personenauto's. En dan is het te laat.
Ik reageerde gisteren misschien te heftig, maar het gaat je niet in je kouwe kleren zitten als je iemand voor je ogen door een gehaktmolen ziet gaan. Misschien had hij vrouw en kinderen die nu een vader missen..
En ik geef trucks ook de ruimte als ze voor me naar links willen, maar het gebeurt ook regelmatig dat ik naast een truck zit en hij zonder richting aan te geven naar links komt terwijl ik er al naast zit. En dan niet per ongeluk, maar gewoon door drukken. En ik weet ook dat het irritant is als je 80 rijdt in zo'n ding en je moet afremmen omdat er iemand voor je langzamer rijdt. Ik weet ook dat het dan weer een tijd duurt voor je op snelheid bent en dat dat waardevolle tijd kost, maar is dat een ongeluk waard ?
Ik heb altijd veel respect gehad voor truckchauffeurs, maar de laatste maanden begint dat toch wel steeds minder te worden...maar als jij tot die weinige chaufeurs hoort die wel weten waar ze mee bezig zijn en ik heb je beledigd...sorry..
pi_51235641
Zoals ik al eerder postte, ook ik erger me aan "collega's" die er een zootje van maken.

Gisteren ook weer iemand zien stunten. Alles helde al achterover in zijn trailer en hij had maar één deur helemaal open, de andere deur rustte op de dockleveler. Zegt die bijgoochem:" Ik zal mijn luchtvering even omlaag doen."
Ik:"Ja, als je van je deur af moet moet je dat inderdaad even doen."
Hij:

En hij maakte wel meer fouten. Echt, sommige chauffeurs zijn te dom om te schijten. Maar inderdaad, als ik zie wat automobilisten aankloten denk ik wel eens: jullie vragen er ook om.

Of wat te denken van die kamikazepiloot ,die op zijn motor tussen mij en een mij inhalende vrachtwagen in kwam rijden. Ik ben de vluchtstrook maar op gegaan, één windvlaag of een beste spoorvorming waar de auto uit springt en het was:

Ik denk dat veel automobilisten nog niet half door hebben hoeveel van hun fouten door vrachtwagenschauffeurs opgelost worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door RealZeus op 07-07-2007 19:04:35 ]
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:13:20 #64
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_51236407
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:09 schreef longinus het volgende:
Waarom kan het in andere landen, zoals Thailand, China, Japan, USA, enz. dan wel? Daar vind ook de meeste bevoorrading 's nachts plaats. Nu merk je wel wat voor een bekrompen land wij zijn, met onze 9 tot 6 mentaliteit... kijk naar Azie... qua 24 uurs economie (waar de meeste bedrijven zo prat op gaan) kunnen we nog heel erg veel leren van andere landen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle respect voor truckers, omdat zij er voor verantwoordelijk zijn dat onze economie ronddraait en dat ik mijn brood in den supermarkt kan kopen. Ik besef ook dat er genoeg idioten in bakken op 4 wielen rondrijden... We moeten elkaar gewoon op de weg het licht in de ogen gunnen... dan komt alles wel goed...
My mind is leaving, my body follows...
pi_51247707
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 17:41 schreef RealZeus het volgende:
Ik denk dat veel automobilisten nog niet half door hebben hoeveel van hun fouten door vrachtwagenschauffeurs opgelost worden.
Oh, maar dat geld andersom net zo goed. We kunnen ook gewoon stevig door karren in plaats van boven op de rem te gaan staan als zo'n lamlul hem er voor de zoveelste keer voor gooit of gewoon niet uitwijken als zo'n debiel dat ding van hem niet recht kan houden maar aangezien dat voor de automobilist altijd slecht zal uitpakken doen we dat toch liever wel.

We maken allemaal fouten, en we doen allemaal wel eens iets wat niet mag of wat gevaarlijk is, dus het is gewoon voor beide partijen prettig als men gewoon rekening met elkaar hield en dat geld inderdaad ook voor de automobilisten want die maken er soms een potje van.
  zondag 8 juli 2007 @ 02:44:26 #66
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51251668
6baans snelwegen.. en een keep-your-lane system.. gewoon rechts en links er voorbij rossen..

Veel veiliger..
zo kunnen vracht auto's elkaar inhalen (als ze het nodig achten )
en kan de automobilist toch met 120 door tuffen. al is dat voor velen ook al VEEL ste snel..
  zondag 8 juli 2007 @ 09:31:22 #67
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51254201
quote:

Mensen die met een personenwagen voor aan afremmende vrachtwagen duiken zijn inderdaad lekker snugger bezig. Als ik op een file inrijd probeer ik in mijn rijstrook te blijven. Mocht er onverhoopt een tientonner aankomen in mijn binnenspiegel asap een vluchtroute zoeken, want met een personenwagen kan je nu eenmaal makkelijker manouvreren
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zondag 8 juli 2007 @ 11:47:13 #68
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51255797
quote:
Op zondag 8 juli 2007 09:31 schreef eNaSnI het volgende:
Mensen die met een personenwagen voor aan afremmende vrachtwagen duiken zijn inderdaad lekker snugger bezig.
Idd heel veel mensen snappen niet dat een vrachtwagen een vele langere remweg heeft dan een gewone auto
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51259276
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd heel veel mensen snappen niet dat een vrachtwagen een vele langere remweg heeft dan een gewone auto
Die mensen verdienen het dan ook om geplet te worden. Sorry dat ik het zeg, maar die lui kun je maar beter van de weg af hebben.
pi_51259454
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:36 schreef Mach3 het volgende:

Ze rijden 80 en jij rijd 120 of zelfs nog harder gek he dat er dan wel eens een chauffeur kan denken hey een gaatje ik ga inhalen. 40 kilometer verschil is teveel of automobilisten moeten terug naar 100 of de beroepchauffeur mag 100 km gaan rijden. Minder gevaarlijke situaties die ontstaan omdat automobilisten geen ruimte bieden en lekker vaak bij een ander in zijn kont kruipen.

Je mag 80.... hoezo mag je denken 'ik ga even inhalen'? Blijf gewoon lekker op de rechterbaan, ook in de file.
  zondag 8 juli 2007 @ 14:35:50 #71
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51259573
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:24 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Die mensen verdienen het dan ook om geplet te worden. Sorry dat ik het zeg, maar die lui kun je maar beter van de weg af hebben.
Dat is wel erg hard zeker
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51259973
Automobilisten kunnen er anders ook wat van hoor.

Situatie:

Ik rij vanaf de A1 binnendoor naar lochem, achter een Susuki Alto (pak m beet een meter of 40 afstand).
Achter mij rijdt een wit busje al knipperend met zijn lichten.
Op een gegeven ogenblik haalt ie al toeterend in, nou ja lekker laten gaan, denk je dan nog.
Ook het Altotje moest het ontgelden, ook die werd al toeterend en gebarend gepasseerd.
En Jawel, busje vol in de remmen, Alto ook en Funky dus ook.
Gevolg, vriendin tegen de vooruit (lang leve ABS) trailer dwars over de weg (geen ABS) Funky het Altotje een halve meter korter gemaakt.
Tegenoverliggend verkeer vol in de remmen, want mijn trailer stond immers dwars over de weg.

Reden voor dit gedrag, Opa en Oma hadden bij het verlaten van de AH het witte busje geraakt en de bestuurder kwam verhaal halen.

Toen ik hem aansprak op zijn asociale rijgerag was zijn antwoord:
Maar met zoveel wielen kun je ook beter remmen
Hoe dom kun je dan zijn

Ik had er niet aan moeten denken dat de trailer geladen was geweest, dan waren de gevolgen echt niet te overzien
pi_51269192
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is wel erg hard zeker
Ja sorry, maar ik kan geen medelijden meer hebben met mensen die willens en wetens domme acties uit halen in het verkeer waarmee ze zichzelf en vooral anderen mee in gevaar brengen alleen omdat ze haast hebben en alleen maar aan zichzelf denken.
quote:
Op zondag 8 juli 2007 14:52 schreef funkyskunkie het volgende:
Toen ik hem aansprak op zijn asociale rijgerag was zijn antwoord:
Maar met zoveel wielen kun je ook beter remmen
Hoe dom kun je dan zijn
Dat meen je niet
  zondag 8 juli 2007 @ 21:07:21 #74
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51270163
quote:

[..]

Één klapband waardoor heel transporterend NL ineens stilstaat?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_51270501
Ik heb al zoon 1,5 jaar gewerkt als bijrijder, en het zijn toch echt vaak de leasebak rijders/sjonies.
Die denken alles te kunnen.
Of met invoegen, denken dat zoon tig tonner net zo hard remt als zijn eigen gebakje.
Mensen die hem nog even er voor drukken bij rotondes en niet in de gaten hebben wat de schrik reactie als gevolgen kan hebben.
Eigenlijk zou het verplicht moeten zijn voor iedereen die B wil halen om week lang met een vrachtwagen chauffeur mee te rijden.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 8 juli 2007 @ 21:27:56 #76
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51270930
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:16 schreef Geerd het volgende:
Eigenlijk zou het verplicht moeten zijn voor iedereen die B wil halen om week lang met een vrachtwagen chauffeur mee te rijden.
En dan ook meteen even andersom
pi_51272390
quote:
Op zondag 8 juli 2007 21:27 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

En dan ook meteen even andersom
Wat dan kun je zelf niet schakelen ofzo?
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 9 juli 2007 @ 00:33:21 #78
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51277869
En dan zit de weg nog vol met van die wonderpolen. Je weet wel, die lui die "alles beter en goedkoper kunnen" da Nederlanders. Diploma's en certificeringen hebben ze niet nodig. Wel nog te stom om uit hun ogen te kijken terwijl ze de wet aan hun laars lappen.

Kutpolen
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 9 juli 2007 @ 01:28:18 #79
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51279059
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
En dan zit de weg nog vol met van die wonderpolen. Je weet wel, die lui die "alles beter en goedkoper kunnen" da Nederlanders. Diploma's en certificeringen hebben ze niet nodig. Wel nog te stom om uit hun ogen te kijken terwijl ze de wet aan hun laars lappen.

Kutpolen
Daar zijn de meeste bedrijven al aardig van afgestapt hoor
(motor swaps etc.. you know!)
pi_51279143
quote:
Op maandag 9 juli 2007 00:33 schreef vogeltjesdans het volgende:

Kutpolen
Gelukig jatten die lui alles wat los en vast zit.Paar verhalen die de ronde doen over die "fijne" Oostblok-collega's in dienst bij Nederlandse bedrijven:

- Trailer gaat vrijdag op aluminium wielen naar Polen en komt met stanbdaard wielen terug.

- Oostblokker krijgt een MAN TGA mee. Na het weekend krijgt hij pech. De mpnteur die er bij kwam keek toch raar uit zijn ogen toen hij de cabine kantelde en daar een oud blok van een MAN F2000 Commander aan trof. Hadden ze even in het weekend een blok overgezet.

- Bulktrailers waar ineens de slangen en de losbocht van verdwenen zijn.

Dus die zijn binnenkort wel weer weg.
  maandag 9 juli 2007 @ 11:35:33 #81
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51285187
Transportbedrijf Vos leverde veel aan DSM. Totdat Vos polen in dienst begon te nemen. Toen zei DSM "die polen hebben geen benodigde papieren, dus niet meer doen he Vos". Vos bleef echter polen op de vrachtwagen zetten. Toen zei DSM "geen papieren geen werk" en nu mag Vos niet meer werken voor DSM
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51285688
..

[ Bericht 99% gewijzigd door rival op 09-07-2007 11:50:31 ]
pi_51291578
quote:
Op maandag 9 juli 2007 11:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
Transportbedrijf Vos leverde veel aan DSM. Totdat Vos polen in dienst begon te nemen. Toen zei DSM "die polen hebben geen benodigde papieren, dus niet meer doen he Vos". Vos bleef echter polen op de vrachtwagen zetten. Toen zei DSM "geen papieren geen werk" en nu mag Vos niet meer werken voor DSM
Niet alleen bij DSM is Vos niet meer welkom. Een vriend van mij werkt ook bij een trnapsortbedrijf dat met bulkauto's rijdt en sinds Vos Polen in dienst heeft hebben ze er heel veel werk bij gekregen.

Het gaat niet voor niets slecht met Vos.
pi_51291683
quote:

[..]

En hoe regel je dan de afslagen ?
Sic iubeo, sic volo, et sit pro ratione voluntas mea.
pi_51292281
Ik stem voor een "vrachwagenchauffeurentopic" zodat iedereen ook een keer DIE kant van de verhalen kan lezen.
  maandag 9 juli 2007 @ 15:12:36 #86
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51292386
Dat is er, in PTA ergens.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_51293235
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:49 schreef Jodocus1 het volgende:

[..]

En hoe regel je dan de afslagen ?
ik zei ook niet dat het een waterdicht plan was
pi_51293800
quote:
Op maandag 9 juli 2007 15:08 schreef Battle_Bunny het volgende:
Ik stem voor een "vrachwagenchauffeurentopic" zodat iedereen ook een keer DIE kant van de verhalen kan lezen.
Nee, dat kan niet, want we zijn allemaal analfbeten die al rokend en kofiiezettend zich een weg banen over de wegen. Slingerend uiteraard, want natuurlijk moet er af en toe ook even gekeken worden naar die playmate van de maand die in haar blote doos de achterwand van de cabine siert. Verder moeten we ook nog even de laatste cd van Hnk Wijngaard in de cdspeler stoppen en daarnaast moeten we nog even bellen, onderwijl we de vrachtwagen vanaf de linkerbaan zo voor die luxewagen langs knallen teneinde de uitvoegstrook naar het pompstation te bereiken want het is weer tijd voor een balletje mayo. Die behaarde bierbuik onder dat te korte hempje moet wel in shape blijven natuurlijk.

Want ja, zo zijn alle vrachtwagenchauffeurs. Allemaal te dom om te schijten.

pi_51294522
waar de fuck slaat die topic naam nou weer op...
weet je hoe fucking irritant die personenautomobilisten zijn?? nou geloof die kunnen gvd echt geen auto rijden.. zitten ff een paar maandjes op les en roepen kijk mij, ik kan auto rijden... denk dus wel dat iemand die dat voor z'n beroep doet er dus ff heel wat meer verstand van heeft.. en het ergste is nog als je es op die fiets gaat, je krijgt nergens fucking voorang en als je het wel neemt en zo'n auto vollop op de remmen moet omdat ie te hard rijd, begint ie vervolgens weer te kankeren en heb je weer een knokpartij midden op de weg..
pi_51294914
je moeder is een vrachtwagenchauffeur haeuhauehauaheuaeuaheuaheh fafsdfasDFD
pi_51295146
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:26 schreef Sok41 het volgende:
je moeder is een vrachtwagenchauffeur haeuhauehauaheuaeuaheuaheh fafsdfasDFD
neej me pa wel mongool..
  maandag 9 juli 2007 @ 16:33:55 #92
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51295220
quote:
Op maandag 9 juli 2007 01:28 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Daar zijn de meeste bedrijven al aardig van afgestapt hoor
(motor swaps etc.. you know!)

Er rijden momenteel nog maar 2500 van die pleurispolen rond in Nederland. En in Polen zelf komen ze er momenteel 30000 te kort, dus dat lost zichzelf wel weer op.
pi_51295542
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:32 schreef stonecoldcrazy het volgende:

[..]

neej me pa wel mongool..
Haha, ja ik postte alleen even op hetzelfde niveau van dit topic
  maandag 9 juli 2007 @ 16:56:09 #94
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51296120
kostte zeker niet veel moeite.
  maandag 9 juli 2007 @ 16:58:47 #95
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51296232
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:33 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Er rijden momenteel nog maar 2500 van die pleurispolen rond in Nederland. En in Polen zelf komen ze er momenteel 30000 te kort, dus dat lost zichzelf wel weer op.
Helaas verdienen die pleurispolen hier toch nog steeds meer dan bij hun in de rimboe?
pi_51296234
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:56 schreef TheThirdMark het volgende:
kostte zeker niet veel moeite.
Och jee !
pi_51297497
Er is er weer één gekanteld op de A15, hoe verrassend en dat terwijl er een mooie dure Betuwe route naast ligt waar mensen hun huizen voor uitgezet zijn... jammer dat ie niet gebruikt wordt.

Zal wel weer de zoveelste achterlijke debiel zijn die zonodig moest inhalen en een ruk aan zijn stuur gaf omdat er toch nog een autootje naast reed.
pi_51297677
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:31 schreef BobbyB het volgende:
Er is er weer één gekanteld op de A15, hoe verrassend en dat terwijl er een mooie dure Betuwe route naast ligt waar mensen hun huizen voor uitgezet zijn... jammer dat ie niet gebruikt wordt.

Zal wel weer de zoveelste achterlijke debiel zijn die zonodig moest inhalen en een ruk aan zijn stuur gaf omdat er toch nog een autootje naast reed.
Ik denk het ook, het is allemaal tuig. Laat ze maar mooi stoppen met werken.Daar heeft iedereen profijt van.

Kortizchtig zijn is leuk, maar jij hebt een betonnen plaat voor je kop, kneus.
pi_51297931
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:38 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik denk het ook, het is allemaal tuig. Laat ze maar mooi stoppen met werken.Daar heeft iedereen profijt van.

Kortizchtig zijn is leuk, maar jij hebt een betonnen plaat voor je kop, kneus.
Ik zie het anders bijna dagelijks gebeuren. Vrachtwagen rijdt achter collega, hij wil inhalen, maar kan niet, rijdt vervolgens bijna boven op collega en geeft vervolgens een flinke ruk aan het stuur zodat ie kan inhalen.

Ik snap overigens niet waarom jij iedere opmerking over vrachtwagen chauffeurs meteen persoonlijk opvat en er meteen zo heetgebakerd er op reageert (Ik wil niet eens weten hoe jij je agressie in je truckje uit, hopelijk niet zo erg als hier). Als iemand loopt te zeiken over automobilisten ga ik daar toch ook niet op zo'n manier op in? Voel je je aangesproken of zo?

Ik zeg ook verder helemaal nergens dat ze moeten stoppen met werken of dat het allemaal tuig is (ff topic doorlezen met mijn posts?), ik zeg alleen dat ze eens moeten leren rijden, de meesten dan. Dat jij je blijkbaar aangesproken voelt snap ik echt niet tenzij je je natuurlijk ergens van bewust bent...
  maandag 9 juli 2007 @ 18:07:57 #100
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51298404
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:38 schreef RealZeus het volgende:
Eensch!
  maandag 9 juli 2007 @ 19:21:28 #101
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51300748
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:06 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat dan kun je zelf niet schakelen ofzo?
Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel is
  maandag 9 juli 2007 @ 20:38:37 #102
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51303219
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:21 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel is
.... Alle vrachtwagenchauffeurs zijn per definite ook gewone automobilisten.. Dus ze weten beter dan een ander hoe het moet.

En ja, ook hier heb je debielen tussen zitten. Maar %ueel gezien lang niet zoveel als bij gewone sjonnies.
pi_51313335
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:48 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik zie het anders bijna dagelijks gebeuren. Vrachtwagen rijdt achter collega, hij wil inhalen, maar kan niet, rijdt vervolgens bijna boven op collega en geeft vervolgens een flinke ruk aan het stuur zodat ie kan inhalen.

Ik snap overigens niet waarom jij iedere opmerking over vrachtwagen chauffeurs meteen persoonlijk opvat en er meteen zo heetgebakerd er op reageert (Ik wil niet eens weten hoe jij je agressie in je truckje uit, hopelijk niet zo erg als hier). Als iemand loopt te zeiken over automobilisten ga ik daar toch ook niet op zo'n manier op in? Voel je je aangesproken of zo?

Ik zeg ook verder helemaal nergens dat ze moeten stoppen met werken of dat het allemaal tuig is (ff topic doorlezen met mijn posts?), ik zeg alleen dat ze eens moeten leren rijden, de meesten dan. Dat jij je blijkbaar aangesproken voelt snap ik echt niet tenzij je je natuurlijk ergens van bewust bent...
Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 03:09:21 #104
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51313612
mekkeraars over die 5kmh verschil..
"kan hij er evengoed achter blijven! zo'n verschil is het niet!"

uhu.. en de internationale chauffeurs dan?
ff voorhet gemak ze rijden 10uur.. toch 50km meer per dag dan normaal.
en dan x5 of 6.. is 250/300km per week
en ja dat is een verschil...

Ik maak me er niet zo druk om hoor. laat ze inhalen.. vind het natuurlijk wel klote dat ik dan gas los moet laten.. of zelfs remmen.. (want.. ja ik moet toegeven. tis meeestal knipper. en hupsa naar links)

maar goed.. tis meestal maar max 1 minuut dat ze bezig zijn met inhalen..

jullie denken allemaal dat het zoooo'n verschil maakt qua snelheid en de duur van je rit.

Keep in mind.. chauffeurs rijden meestal ook ook hele strakke planning
File's worden niet veroorzaakt door die chauffeurs..
eerder door die paupers die onder de 120 rijden. en het verekken om naar rechts tegaan omdat ze 200m verderop een vrachtauto zien.
en dan gaan de mensen die zich daar aan ergeren er strak op rijden.. en dan remt (vermindert iig vaart) die gene voor hun voor iets. en dan schrikt meneer de bumperklever zich... en die daar achter schrikt nog meer..
Komt er dus op neer dat de hele zwikje telkens langzamer gaat rijden wat dus resulteert in een file..
Same met weg rijden..
iedereen wil "ruimte" voor zich hebben voordat ie gas geeft.
aka. duurt dus eeuwen voordat alles weer op gang is..

[ Bericht 7% gewijzigd door Devilnl op 10-07-2007 03:15:14 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 06:42:20 #105
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51314510
Dus files ontstaan door bumperkleven en asociaal harder rijden dan max toegestaan
pi_51315642
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 02:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.
Ik geef anders ook vaak genoeg af op andere automobilisten en ik maak zelf ook fouten... maar daar gaat dit topic niet over. Okee, misschien zijn niet de meeste chauffeurs zo debiel, maar een groot aantal wel... maar goed, dat is het zelfde verhaal als bijvoorbeeld goede en slechte Marokkanen. Er zijn genoeg Marokkanen die zich wel gedragen, alleen die kleine groep criminelen verpest het voor de grote meute omdat ze opvallen en zo is dat ook voor vrachtwagenchauffeurs, lease-rijders, Golf rijders, motoren etc. Je moet het niet te persoonlijk opvatten. Als jij het naar jouw idee goed doet, is dat dan toch okee? Laat anderen dan maar lekker zeiken op je collega's die het niet goed doen. Jij doet het netjes zeg je, dus moet jij je er niks van aantrekken.
pi_51323600
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 06:42 schreef eNaSnI het volgende:
Dus files ontstaan door bumperkleven en asociaal harder rijden dan max toegestaan
Ja, dat klopt.

Ik zal het proberen uit te leggen. Een mens heeft een reactietijd van een seconde.
Als iemand remt duurt het een seconde voor de volgende remt, diegene moet, als hij er dicht op zit dus harder remmen.
De volgende heeft ook die 1 sec reactietijd en moet weer harder remmen dan zijn voorganger, de volgende remt nog wat harder en aan het eind staan ze stil.

Je hebt wel eens van die files die uit het niets lijken te ontstaan, nou , dat is dus de oorzaak.
pi_51323739
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:55 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.

Ik zal het proberen uit te leggen. Een mens heeft een reactietijd van een seconde.
Als iemand remt duurt het een seconde voor de volgende remt, diegene moet, als hij er dicht op zit dus harder remmen.
De volgende heeft ook die 1 sec reactietijd en moet weer harder remmen dan zijn voorganger, de volgende remt nog wat harder en aan het eind staan ze stil.

Je hebt wel eens van die files die uit het niets lijken te ontstaan, nou , dat is dus de oorzaak.
klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen file

en die seconde stomme meeprater

weet je bijvoorbeeld ook dat een oplettend iemand al binnen 0.2 seconde kan reageren op wat hij ziet? (was bij discovery zelfs laatst, er gingen lampjes branden en dan moest die gast er op slaan, binnen 0.3 seconde nadat de lamp aan ging raakte hij het doel!
pi_51325659
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:59 schreef rival het volgende:

[..]

klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen file

en die seconde stomme meeprater

weet je bijvoorbeeld ook dat een oplettend iemand al binnen 0.2 seconde kan reageren op wat hij ziet? (was bij discovery zelfs laatst, er gingen lampjes branden en dan moest die gast er op slaan, binnen 0.3 seconde nadat de lamp aan ging raakte hij het doel!

Ja, een oplettend iemand zal inderdaad een kortere reactietijd hebben. Maar jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde automobilist overal mee bezig behalve met het verkeer. Dus dan zal die seconde wel aardig kloppen.
pi_51325736
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 03:09 schreef Devilnl het volgende:
mekkeraars over die 5kmh verschil..
"kan hij er evengoed achter blijven! zo'n verschil is het niet!"

uhu.. en de internationale chauffeurs dan?
ff voorhet gemak ze rijden 10uur.. toch 50km meer per dag dan normaal.
en dan x5 of 6.. is 250/300km per week
en ja dat is een verschil...
ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?

50 km per dag meer? hoezo dat? kunnen ze na het inhalen van 1 trage die 5 kilomter winst erin houden? nee want dan komt de volgende vrachtwagen die wel goed begrenst is alweer voor hem!
pi_51325761
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:57 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, een oplettend iemand zal inderdaad een kortere reactietijd hebben. Maar jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde automobilist overal mee bezig behalve met het verkeer. Dus dan zal die seconde wel aardig kloppen.
dat klopt bij de meeste mensen ja!

wanneer ik netjes 120 rij zal dat zelfs wel 3 seconde zijn bij wijze van!

maar als ik kleef bij iemand, dan is dat dus echt geen seconde!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:22:11 #112
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51328391
Nog los van of vrachtwagens nou wel of niet veel ongelukken veroorzaken per gereden kilometer, de impact is wel altijd van die aard dat meteen een halve of hele snelweg vast staat.
pi_51329629
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van of vrachtwagens nou wel of niet veel ongelukken veroorzaken per gereden kilometer, de impact is wel altijd van die aard dat meteen een halve of hele snelweg vast staat.
En als het een ongeluk is met een personen auto is deze + inzittenden er bijna altijd slecht aan toe.
Maar dat doet er allemaal niet toe, ze veroorzaken minder ongelukken.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:38:40 #114
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51331087
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef towncar het volgende:
Vanmorgen weer een auto geplet zien worden op de A20 door zo'n multitonner met een 'chauffeur' er in die zat te slapen en niet zag dat alles voor hem stil stond...wanneer komen er nou eens echte chauffeurs op die dingen te rijden..?
Wat een hypocriet gelul, alsof personenauto wankers zo goed in het verkeer zijn. Tuurlijk je eigen regels maken, tering hard rijden, geen knipperlicht gebruiken, op vakantie gaan en 20 uur gaan rijden (want dat mag gewoon ook al ben je een rijdend gevaar. 1 keer in een jaar een caravan terwijl je, je fiets niet eens kan parkeren.
Dat zijn echte chauffeurs.
When nothing goes right . . . go left.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:58:16 #115
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51333814
Een personenauto wanker lekt geen benzeen op de randweg Eindhoven waardoor het hele verkeer stilgelegd wordt.

Aan vrachtwagenchauffeurd mogen derhalve best wat striktere regels opgelegd worden. En als je sommige van die paupers af en toe ziet, denk je ook van "nou, die heeft het warm water ook niet uitgevonden".
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:12:15 #116
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51334284
Regels voor chauffeurs zijn strikt genoeg. En sommige paupers in personenauto's hadden hun brommercertificaat niet eens mogen halen.
  woensdag 11 juli 2007 @ 02:30:33 #117
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51348837
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef rival het volgende:

[..]

ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?

50 km per dag meer? hoezo dat? kunnen ze na het inhalen van 1 trage die 5 kilomter winst erin houden? nee want dan komt de volgende vrachtwagen die wel goed begrenst is alweer voor hem!
Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)

Maar iig ik rij altijd! tehard.. 150-160.. en ik hoef nooit teremmen vaag genoeg.. als ik per enkele rit op de snelweg (over zo'n 120km lengte) 1x moet remmen is het al veel..
Meestal zie ik het aankomen van.. oh die gaat zo inhalen. gas los.. en dan rij ik netjes de snelheid van de voorganger..
Dusss.. de hardrijders veroorzaken het ook niet altijd.. Zoals die andere gast al aangaf..
Het zijn de bumper klevers. en niets anders..

(PS ik rij hard omdat ik dan A.. wakker blijf (in het begin altijd netjes 120 gereden.. en 3x half in slaap gepleurt onder het rijden (voornamelijk na een nacht dienst..) dus da's een no-go)
sinds ik harder rij.. geen problemen.. meer lawaai.. meer attentie vereist op de weg. en ben 15minuten eerder thuis =])
okay. het kost meer brandstof.. Okayy de boete is hoog. maar dat boeit me niet zo heel erg, inslaap flikkeren onder het rijden. en dan wakker schrikken vind ik veel erger & gevaarlijker.. dus.. beetje afwegen..
ying yang.. win win.... you know!
.. dus morraal ridders.. toedeledokie

[ Bericht 5% gewijzigd door Devilnl op 11-07-2007 02:37:16 ]
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:47:09 #118
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51351939
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:

[..]

(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)
Klinkt leuk he, die theorie??
Don't let my username fool you...
pi_51351989
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Maar iig ik rij altijd! tehard.. 150-160.. en ik hoef nooit teremmen vaag genoeg.. als ik per enkele rit op de snelweg (over zo'n 120km lengte) 1x moet remmen is het al veel..
Meestal zie ik het aankomen van.. oh die gaat zo inhalen. gas los.. en dan rij ik netjes de snelheid van de voorganger..
Dusss.. de hardrijders veroorzaken het ook niet altijd.. Zoals die andere gast al aangaf..
Het zijn de bumper klevers. en niets anders..

(PS ik rij hard omdat ik dan A.. wakker blijf (in het begin altijd netjes 120 gereden.. en 3x half in slaap gepleurt onder het rijden (voornamelijk na een nacht dienst..) dus da's een no-go)
sinds ik harder rij.. geen problemen.. meer lawaai.. meer attentie vereist op de weg. en ben 15minuten eerder thuis =])
okay. het kost meer brandstof.. Okayy de boete is hoog. maar dat boeit me niet zo heel erg, inslaap flikkeren onder het rijden. en dan wakker schrikken vind ik veel erger & gevaarlijker.. dus.. beetje afwegen..
ying yang.. win win.... you know!
.. dus morraal ridders.. toedeledokie
Ik moest ooit een keer terug van Groningen naar huis (2 uur rijden) om 2 uur 's nachts en heb toen ook gewoon 140 gereden omdat ik toen veel alerter was... ik had zo iets, dan geven ze me maar een boete.

En inderdaad, je ziet veel hardrijders die gewoon ontzettend goed inzicht hebben in het verkeer. Gas terug nemen als ze een vrachtwagen of iemand anders langzaam zien rijden, velen houden zelfs rekening met auto's die achter vrachtwagens rijden en geeft die de ruimte... en vaak komen sommige ook met een vaart aanrijden die vervolgens gewoon netjes afstand houden.

Gisteren zag ik er weer twee op elkaar knallen. Hard reden ze niet, hooguit 80 want er was file... maar gewoon omdat sjonnie (het was zo'n Golf figuur, alleen had ie geen geld voor een Golf, dus reed ie in een Polo) vlak achter zijn voorganger zat en die voorganger moest remmen.
pi_51355054
als het alleen inhalen is OP EEN VEILIGE MANIER, dan zal ik er ook niet echt wakker van liggen, maar omdat er zoveel ongelukken van komen, wat mij dus wakker hield, omdat ik er lichamelijk klachten van over gehouden heb, lig ik er dus wel wakker van!!!

Nou is het verkeer al zo onveilig als de pest, we moeten allemaal gewoon wat normaler gaan rijden en niet alsof we gezellig in een F1 wagen zitten!!
pi_51355324
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Klinkt leuk he, die theorie??
ja alleen jammer dat die winst er niet is omdat hij met het inhalen van een vrachtwagen niks opschiet!
pi_51355585
Nog even over dat inhalen he, zo'n chauffeur schiet er dan misschien wat mee op, maar vergeet niet dat er hele rijen auto's daardoor niet opschieten, onnodig op de rem moeten en onnodig weer moeten optrekken en dus weer extra brandstof moeten verbruiken (=extra CO2 uitstoot, om ook maar met de milieu hype mee te praten ) , alleen omdat 1 iemand er wat mee opschiet. Vind ik toch wel aardig egoïstisch.
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:20:24 #123
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51356355
Nog los van het feit dat veel van die klootzakken zich gewoon niet aan de geldende inhaalverboden houden. Ik rijd vanmorgen op de snelweg, die lul van een vrachtwagenchauffeur heeft honderden meters de tijd gehad om in te halen (ook al mocht dat daar niet) en nét voordat ik hem ga inhalen duwt hij hem naar links.

Vuile honden zijn het, allemaal
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:01:49 #124
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51357556
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van het feit dat veel van die klootzakken zich gewoon niet aan de geldende inhaalverboden houden. Ik rijd vanmorgen op de snelweg, die lul van een vrachtwagenchauffeur heeft honderden meters de tijd gehad om in te halen (ook al mocht dat daar niet) en nét voordat ik hem ga inhalen duwt hij hem naar links.

allemaal, zat jij honderden meters een beetje in z'n dode hoek te kutten met de zelfde snelheid dan?
pi_51357585
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:20 schreef vogeltjesdans het volgende:

Same here, ook vanochtend. Ik vind dat dus ook zo belachelijk. Ze zien verdomme dat je er aan komt, en of het inhaal verbod geld op dat moment of niet, ze gooien hem er gewoon zonder blozen voor. Daar kan ik geen respect voor hebben. Er zijn ook zat auto's die dat doen, maar die maken tenminste weer vaart. Vaak is het dan ook nog dat er geen hond achter je zit, als ze dat flikken. Dus in plaats dat ze dan ff wachten. Nee, hun ego is groter dan hun piemel dus gooien ze hem er gewoon voor en je moet wel in de remmen anders loopt het niet goed met je af. Vaak doen ze het dan ook nog, zoals ik al eerder zei, met een flinke ruk aan het stuur en het dan nog gek vinden dat die dingen af en toe op hun zij gaan liggen.

Je hebt ook van die lui die 20KM van te voren al gaan voorsorteren, en dan hun richting aanwijzer aan doen en van jou verwachten dat jij een baan opschuift. Ik rij dagelijks over knooppunt Ridderkerk waar dat veelvuldig en nog iedere dag gebeurt. Als je niet aan de kant gaat krijg je of een groot licht in je binnen spiegel, of een toeter concert of ze douwen gewoon door en jij moet maar zien hoe je je daar uit red.

Wat mij betreft mogen ze wat beter gaan controleren op die kut truckers en ze bij dit soort acties direct het rijbewijs innemen en nooit meer teruggeven zodat ze lekker zonder werk komen te zitten.
pi_51357713
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:01 schreef Toitle het volgende:

[..]

allemaal, zat jij honderden meters een beetje in z'n dode hoek te kutten met de zelfde snelheid dan?
Ach, hou toch op met je dode hoek. Dat is altijd hetzelfde excuus voor asociaal gedrag van die truckers. Zoals ik al zei, ze zien je aankomen en douwen hem er nog voor. Volgens mij vergeten veel mensen, en dus ook automobilisten dan van baan verwisselen een bijzondere verrichting is en dat het andere verkeer daardoor dus voorrang heeft.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:15:46 #127
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51357951
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:01 schreef Toitle het volgende:

[..]

Nee genie, ik was gewoon aan het inhalen en ik zat niet in zijn dooie hoek.

Er gold ter plaatse een inhaalverbod voor vrachtwagens en die hufter had dus niet eens mogen inhalen
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:19:18 #128
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51358038
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:06 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ach, hou toch op met je dode hoek. Dat is altijd hetzelfde excuus voor asociaal gedrag van die truckers. Zoals ik al zei, ze zien je aankomen en douwen hem er nog voor. Volgens mij vergeten veel mensen, en dus ook automobilisten dan van baan verwisselen een bijzondere verrichting is en dat het andere verkeer daardoor dus voorrang heeft.
Ja idd, ik heb altijd geleerd dat je voorrang hoort te KRIJGEN en niet hoort te NEMEN. Dat is basiskennis voor het behalen van het rijbewijs...
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 13:20:56 #129
135486 Manu82
How you doin'?
pi_51358082
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:16 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Als ze hem gebruiken wel, ja. Heb alleen bij de opening er een trein zien rijden en daarna nooit weer.
Al diverse treinen overheen zien rijden
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_51358255
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:19 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja idd, ik heb altijd geleerd dat je voorrang hoort te KRIJGEN en niet hoort te NEMEN. Dat is basiskennis voor het behalen van het rijbewijs...
Ja, maar dit is dus veelvuldig voorrang nemen terwijl je het niet eens hebt.
pi_51358392
je mag niet inhalen als je ingehaald wordt! maar dat vergeten er een hoop.
pi_51358414
quote:

[..]

en hier neemt iemand het die het niet eens hoort te krijgen!

en bij elk ander voortuig ros ik em erin, niet mijn fout dus ga maar betalen!

maar bij een vracgtwagen gaat dat niet op
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:32:53 #133
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51358455
Tuurlijk zijn er vrachtwagenchauffeurs die rijden als varkens, echt niet allemaal!
Al deze reacties lijken wel van heilige boontjes die eigenlijk vrachtwagenchauffeur hadden willen worden maar net aan het gewone rijbewijs hebben gehaald.
Er zijn ook zat personenauto-chauffeurs die er niet horen, vergeten jullie zeker, of kijk je alleen maar naar vrachtwagens en let je voor geen reet op je eigen handelingen.
Ga lekker fietsen naar je werk.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:35:01 #134
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51358522
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:32 schreef Toitle het volgende:

Al deze reacties lijken wel van heilige boontjes die eigenlijk vrachtwagenchauffeur hadden willen worden maar net aan het gewone rijbewijs hebben gehaald.

Kom op zeg, ik heb wél een hogere opleiding gedaan...
pi_51358564
quote:
TAl deze reacties lijken wel van heilige boontjes die eigenlijk vrachtwagenchauffeur hadden willen worden maar net aan het gewone rijbewijs hebben gehaald.
JE GAAT HIER TOCH NIET LOPEN VERKONDIGEN DAT JE DENKT DAT ER MENSEN BESTAAN DIE DAT NIET KUNNEN HALEN?

kommop hey, mensen die voor ALLE opleidingen zakken, die behalen zelfs hun vrachtwagenbewijs
pi_51358622
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

hmz...ik kan al 3 dingen opnoemen die ik hoger inschat!

me zwemdiploma A, B en C
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:42:38 #137
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51358807
Dat zegt genoeg over je niveau dus, ''me'' zwemdiploma.
Ala VW, knap hoor.
pi_51358862
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:42 schreef Toitle het volgende:
Dat zegt genoeg over je niveau dus, ''me'' zwemdiploma.
Ala VW, knap hoor.
kan je nagaan hoe dom ik ben! en nog kan ik een vrachtwagen besturen!
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:44:54 #139
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51358897
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Rijbewijs en opleiding zijn 2 verschillende dingen, had jij moeten weten met je hogere opleiding.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:48:02 #140
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51358994
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:43 schreef rival het volgende:

[..]

kan je nagaan hoe dom ik ben! en nog kan ik een vrachtwagen besturen!
Dat vind jij en de rest van het verkeer?
Nevermind gaat nergens over dit, jullie gooien alle chauffeurs op een hoop qua rijgedrag, dat is echt te simpel en ook niet reëel.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:48:52 #141
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51359028
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:44 schreef Toitle het volgende:

[..]

Rijbewijs en opleiding zijn 2 verschillende dingen, had jij moeten weten met je hogere opleiding.
Ik heb als 16 jarige een keer op een beurs een theoretisch verkeersexamen gedaan tussen voor de rest alleen beroepschauffeurs, ik had minder fouten dan het merendeel van die chauffeurs... Er zou er op dat moment slechts 1 geslaagd zijn... Ja, je moet er echt slim voor zijn
pi_51359037
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:48 schreef Toitle het volgende:

[..]

Dat vind jij en de rest van het verkeer?
Nevermind gaat nergens over dit, jullie gooien alle chauffeurs op een hoop qua rijgedrag, dat is echt te simpel en ook niet reëel.
als je kon lezen had je beter geweten dan wat je nu zegt!

dus wees niet zo lui en lees de rest van het topic ook voordat je zelf iedereen over 1 kam gaat scheren
pi_51359054
quote:
Yeah right. Ik ben 's avonds liever thuis bij mijn gezin in plaats van weken op de weg te zitten.
quote:
Er zijn ook zat personenauto-chauffeurs die er niet horen, vergeten jullie zeker, of kijk je alleen maar naar vrachtwagens en let je voor geen reet op je eigen handelingen.
Ga lekker fietsen naar je werk.
LE-ZEN! Daar gaat het topic niet over. Metalfreak, rival en ik zijn ook in topics over automobilisten of motorfietsen te vinden, dat jij dat niet ziet of graag wil zien dat wij alleen maar negatief over truckers kunnen zijn zegt genoeg over jou. We maken allemaal fouten we doen allemaal wel eens iets wat aso is, maar zo'n truck die voor je de weg op duikt is nu eenmaal niet te missen.

En ja, er zijn ook zat vrachtwagen chauffeurs die het wel netjes doen, maar daar klagen wij niet over.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:53:41 #144
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_51359195
Samenvatting:

Mensen op wielen
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_51359207
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:53 schreef GasTurbine het volgende:
Samenvatting:

Mensen op wielen
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:55:17 #146
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51359252
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef rival het volgende:

[..]

Wat ben jij een kneus zeg. Er zijn maar weinig chauffeurs die 2500km rijden. De meesten zitten tussen de 3500 en de 4000km in.

En die km winst is heel duidelijk. Bij de meeste ritten kunnen de chauffeurs precies binnen hun tijd laden/lossen. Als ze nu op eens 50km minder kunnen rijden die dag, tsja, dan wordt alles een dag later.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:57:43 #147
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51359333
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:48 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik heb als 16 jarige een keer op een beurs een theoretisch verkeersexamen gedaan tussen voor de rest alleen beroepschauffeurs, ik had minder fouten dan het merendeel van die chauffeurs... Er zou er op dat moment slechts 1 geslaagd zijn... Ja, je moet er echt slim voor zijn
Goed van jou joh, is natuurlijk niet lang geleden nog en er is ondertussen niets veranderd.
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:01:33 #148
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51359448
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:49 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Yeah right. Ik ben 's avonds liever thuis bij mijn gezin in plaats van weken op de weg te zitten.
[..]

LE-ZEN! Daar gaat het topic niet over. Metalfreak, rival en ik zijn ook in topics over automobilisten of motorfietsen te vinden, dat jij dat niet ziet of graag wil zien dat wij alleen maar negatief over truckers kunnen zijn zegt genoeg over jou. We maken allemaal fouten we doen allemaal wel eens iets wat aso is, maar zo'n truck die voor je de weg op duikt is nu eenmaal niet te missen.

En ja, er zijn ook zat vrachtwagen chauffeurs die het wel netjes doen, maar daar klagen wij niet over.
Jij bent echt easy zeg '' dat zegt genoeg over jou''. De helft van de tijd zijn jullie aan het ''quoten'' of val je in de herhaling.
idd motorfietsen boeit me niet dus wat je daar doet
Lang leve de 3 musketiers
pi_51359452
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:55 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wat ben jij een kneus zeg. Er zijn maar weinig chauffeurs die 2500km rijden. De meesten zitten tussen de 3500 en de 4000km in.

En die km winst is heel duidelijk. Bij de meeste ritten kunnen de chauffeurs precies binnen hun tijd laden/lossen. Als ze nu op eens 50km minder kunnen rijden die dag, tsja, dan wordt alles een dag later.
4000 dus, oke, dan maakt die 50 nog minder verschil (kneus)

en je kan niet 50 km minder rijden op een dag, want die auto voor je rijd 80. wat ook jouw max zou moeten zijn! dus daar bereken je alles op. dat je daar 80 rijd.

dus als je 80 blijft rijden heb je geen 50 kilometer minder maar speel je quitte als het ware!
pi_51359490
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:01 schreef Toitle het volgende:

[..]

Jij bent echt easy zeg '' dat zegt genoeg over jou''. De helft van de tijd zijn jullie aan het ''quoten'' of val je in de herhaling.
Lang leve de 3 musketiers
iemand legt iets uit dan reageer je zo

hij geeft toch juist aan dat......... ach laat ook maar, verspilde moeite!
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:04:56 #151
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51359560
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:49 schreef rival het volgende:

[..]

als je kon lezen had je beter geweten dan wat je nu zegt!

dus wees niet zo lui en lees de rest van het topic ook voordat je zelf iedereen over 1 kam gaat scheren
De rest gelezen had ik al wijneus. Als jij kon lezen had je dat ook al gezien.
pi_51359610
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:04 schreef Toitle het volgende:

[..]

De rest gelezen had ik al wijneus. Als jij kon lezen had je dat ook al gezien.
dan zou je weten dat wij niet alle chauffeurs over 1 kam scheren maar hier gewoon klagen over waar dit topic over gaat!

en jij ziet het alsof wij alle chauffeurs hier afkraken!

maar geeft niet, je bevestigd een hoop
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:06:50 #153
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51359627
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:57 schreef Toitle het volgende:

[..]

Goed van jou joh, is natuurlijk niet lang geleden nog en er is ondertussen niets veranderd.
Zoals rival al zegt: verspilde moeite om hierop te reageren...
pi_51359643
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:06 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Zoals rival al zegt: verspilde moeite om hierop te reageren...
en toch heb ik nog 1 poging gewaagd
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:07:25 #155
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51359647
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:02 schreef rival het volgende:

[..]

iemand legt iets uit dan reageer je zo

hij geeft toch juist aan dat......... ach laat ook maar, verspilde moeite!
Same here.
pi_51359697
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:07 schreef Toitle het volgende:

[..]

Same here.
hilarisch!

en je hebt het zelf niet eens door! dat is altijd nog het mooiste
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:13:37 #157
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51359862
Gaat niet meer over topic dit mafkezen, jammer hoor.

Als jullie nog een gesprek ergens anders over willen, open dan een ander topic, roep ik mn zoontje van 2 even, als hij langzaam praat snappen julie hem misschien.
pi_51359898
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:13 schreef Toitle het volgende:
Gaat niet meer over topic dit mafkezen, jammer hoor.

Als jullie nog een gesprek ergens anders over willen, open dan een ander topic, roep ik mn zoontje van 2 even, als hij langzaam praat snappen julie hem misschien.

woensdag 11 juli 2007 @ 14:18:12 #159
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51360008
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:01 schreef rival het volgende:

[..]

en je kan niet 50 km minder rijden op een dag, want die auto voor je rijd 80. wat ook jouw max zou moeten zijn! dus daar bereken je alles op. dat je daar 80 rijd.

dus als je 80 blijft rijden heb je geen 50 kilometer minder maar speel je quitte als het ware!
De tachograaf staat afgesteld op 87 geijkte kilometers geloof ik.
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:20:00 #160
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51360068
Smiley's gebruiken lukt dan nog wel, natuurlijk, net aan.
Verlaag me niet verder tot dit niveau, heb geen snorkel les gehad.
End.
pi_51360172
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:20 schreef Toitle het volgende:
Smiley's gebruiken lukt dan nog wel, natuurlijk, net aan.
Verlaag me niet verder tot dit niveau, heb geen snorkel les gehad.
End.
lieverd, we hebben je genoeg tekst gegeven de afgelopen reacties om op te reageren!

helaas reageer je er niet ínhoudelijk op maar haal je je zoontje van 2 erbij.
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:37:59 #162
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51360675
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:01 schreef rival het volgende:

[..]

och jee. komen de verhalen van "mag niet van polisieee" weer..
en je denk niet dat een vrachtauto langzamer dan 80 kan rijden ofzo?
sommigen zjin niet zo sterk. en met volle lading. en tegen wind.. halen ze soms de 80 net/net niet..
Dusss..
en dat dit.. 4000 dus, oke, dan maakt die 50 nog minder verschil (kneus)
Die chauffeur moet al overal 80 kunnen rijden. omdat in 1week tehalen (5dagen.. 10uur perdag)
doet ie dat met net "5km" harder.. komt ie op 4350 zoals we zeiden.. juistttt.. maar goed.. je wil het gewoon niet snappen.
want jij bent automobilist. en vrachtauto chauffeurs doen alles fout in jou ogen..
ook het inhalen waneer dat niet mag.. uhu.. jij rijd ook altijd 120 precies.. nooit sneller.. (liefst zelfs 110 zodat je lekker irritant kunt zijn)
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:42:22 #163
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51360831
Nou ja, het gaat dan met die 4000 km dan ook voornamelijk over de internationale chauffeurs. Voor Jan lul op de hoek maakt die 50 km per week geen zak uit, en laten daar nou net de grootste paupers tussen zitten.
pi_51360839
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef Devilnl het volgende:

[..]

och jee. komen de verhalen van "mag niet van polisieee" weer..
en je denk niet dat een vrachtauto langzamer dan 80 kan rijden ofzo?
sommigen zjin niet zo sterk. en met volle lading. en tegen wind.. halen ze soms de 80 net/net niet..
Dusss..
en dat dit.. 4000 dus, oke, dan maakt die 50 nog minder verschil (kneus)
Die chauffeur moet al overal 80 kunnen rijden. omdat in 1week tehalen (5dagen.. 10uur perdag)
doet ie dat met net "5km" harder.. komt ie op 4350 zoals we zeiden.. juistttt.. maar goed.. je wil het gewoon niet snappen.
want jij bent automobilist. en vrachtauto chauffeurs doen alles fout in jou ogen..
ook het inhalen waneer dat niet mag.. uhu.. jij rijd ook altijd 120 precies.. nooit sneller.. (liefst zelfs 110 zodat je lekker irritant kunt zijn)
jullie berekenen het steeds met 5 km harder! maar je bent niet 5 km per uur sneller! want je bent maar 10 seconde sneller dan zit er weer een vrachtwagen voor je die wel 80 rijd dus die 5 km, bestaat niet!

en dat wat ik even dikgedrukt heb, dat is in dit topic al 20 keer uitgelegt! we scheren niet alle chauffeurs over 1 kam. me eigen vader was er eentje die hoor je mij niet afkraken of wel?

maar dit topic gaat over kutvrachtwagenchauffeurs en daar klagen we dan ook lekker over!

in een ander topic hoor je me klagen over onnodig linksrijders enz... mits dat topic daar over gaat!

maak een topic dat vrachtwagenchauffeurs allemaal over 1 kam geschoren worden en ga daar verder met deze nutteloze aantijgingen
pi_51360977
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:37 schreef Devilnl het volgende:

jij rijd ook altijd 120 precies.. nooit sneller.. (liefst zelfs 110 zodat je lekker irritant kunt zijn)
ik rij ALTIJD te hard!

ik kan hardstikke aso zijn en heel netjes, maar wat heeft dat met dit topic te maken?
pi_51361780
quote:

[..]

Helaas, helaas. In de praktijk gaat het ietsje anders. Mensen zijn dusdanig op zichzelf gericht dat voorrang krijgen er niet in zit.

Even een voorbeeldje van gisteravond:

Ik rijd met de vrachtwagen van Amsterdam naar Amersfoort. Bij Bussum moet je naar de middelste baan omdat je anders in Bussum belandt en dat wil je niet.

Ik kijk in mijn spiegel, zie in de verte een auto aankomen en doe dus mijn richtingaanwijzer aan. De meeste mensen zijn dan sociaal om je wel ruimte te geven, maar deze lul de behanger was waarschijnlijk één van die betweters uit dit topic en had zoiets van:ik ga niet naar links.(En ja, er was ruimte genoeg)
Ik heb het gas maar losgelaten.

Om maar te zwijgen ver al die lui die je vlak voor een wegversmalling nog even over het verdrijvingsvlak inhalen. En ja, dat gebeurt elke dag.

Wat in dit topic al gezegd is: als een vrachtwagenchauffeur een fout maakt valt dat veel meer op en heeft dat een langere nasleep.

Als ongelukken van personenauto's hetzelfde effect hadden stond binnen 5 minuten het hele land stil.
  woensdag 11 juli 2007 @ 16:21:33 #167
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51364404
O, JIJ was die lul de behanger?
pi_51365250
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 16:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
O, JIJ was die lul de behanger?
Nee, als je namelijk goed gelezen had , uik ben overgegaan op een brandstofverslindende maatregel: ik heb het gas los gelaten en ben achter die zelfbenoemde eigenaar van de A1 ingevoegd. En je wilt niet weten wat je verbruiksmeter zegt als je van 75 weer naar 85 gaat. Dan doet het ding even 180l/100km.
  woensdag 11 juli 2007 @ 17:09:14 #169
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51366128
En moet jij die brandstof zelf betalen dan?
pi_51366368
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:09 schreef vogeltjesdans het volgende:
En moet jij die brandstof zelf betalen dan?
Nee, maar daarom wil ik nog wel zo zuinig mogelijk rijden.
  woensdag 11 juli 2007 @ 19:49:20 #171
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51371405
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:16 schreef RealZeus het volgende:

[..]

(woorden zijn hierbij niet nodig)
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:01:12 #172
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51371792
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 17:16 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Je snapt het niet! Hoe meer je verbruikt, hoe meer zegeltjes je krijgt!

En dat is toch wel een handdoek of twee in de Shell shop op het eind van het jaar.
pi_51382441
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:01 schreef Toitle het volgende:

[..]

Die herhaling doen we omdat jij te lui bent het hele topic door te lezen. Dingen waar jij mee kwam waren ook al lang gezegd namelijk. [/quote]
quote:
Loop dan ook niet te zeiken dat we allemaal alleen maar op vrachtwagen chauffeurs lopen te kankeren. Bestuurders van andere voertuigen doen ook genoeg foute dingen, maar daar gaat het topic niet over zoals ook al 20 keer gezegd is.
pi_51383993
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:01 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je snapt het niet! Hoe meer je verbruikt, hoe meer zegeltjes je krijgt!

En dat is toch wel een handdoek of twee in de Shell shop op het eind van het jaar.
Wij tanken op de zaak.

Shell met zijn zegels

Esso met de Tijgerpas.
pi_51385295
okay dan, als speeltijd voorbij is, zullen we dan weer... nou, wat dacht je vanehhh BACK ON TOPIC?!!!

En BOT is dus: KUT VRACHTWAGENCHAUFFEURS!!!

Enehhh, voor de (weinige) chauffeurs die wel netjes rijden, wat voelen jullie je aangesproken dan?!!
  donderdag 12 juli 2007 @ 09:50:27 #176
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51386324
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:00 schreef Demellie het volgende:
KUT VRACHTWAGENCHAUFFEURS!!!
Met haar erop!
pi_51387197
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 09:00 schreef Demellie het volgende:
okay dan, als speeltijd voorbij is, zullen we dan weer... nou, wat dacht je vanehhh BACK ON TOPIC?!!!

En BOT is dus: KUT VRACHTWAGENCHAUFFEURS!!!

Enehhh, voor de (weinige) chauffeurs die wel netjes rijden, wat voelen jullie je aangesproken dan?!!
Dat vraag ik me dus inderdaad ook af.
  donderdag 12 juli 2007 @ 10:50:03 #178
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51387685
Vanmorgen had ik weer zo'n zak hooi van een vrachtwagenchauffeur voor me. Provinciale weg waar je dus 80 mag, rijdt meneer constant ergens tussen de 60 en 70 en voor elke tegemoetkomende vrachtwagen liet hij het gas los of remde hij zelfs (!!!) En ik had nergens voldoende overzicht om in te kunnen halen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Metalfreak op 12-07-2007 11:54:01 ]
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:47:53 #179
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51389494
En ze stinken ook nog!!!
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:48:58 #180
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_51389521
Een provinciaalse weg ja?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 12 juli 2007 @ 11:54:31 #181
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51389663
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:48 schreef JDude het volgende:
Een provinciaalse weg ja?
Oeps Heb het ff aangepast... Was nog vroeg ja...
pi_51389938
Nou, ben blij dat ik hier nog kan posten. Volgens mij hebben sommige vrachtwagen chauffeurs dit topic gelezen en hebben nu de aanval op mij geopend.

Ik ging net even naar de stad, rij ik daar op een weg waar je 60 mag. Niks aan de hand. Rij netjes 60, komt er ineens een vrachtwagen van links die vlak voor mijn neus gewoon de weg op vliegt met een niet al te zuinige snelheid. Heb nu vierkant wielen van het remmen volgens mij, als ik harder had gereden of niet op tijd had kunnen remmen, had ik eronder gelegen...maar goed, even verder op is een wegversmalling waarbij de kant waar ik reed voorrang heeft. Ik kom daar aan rijden, weet een chauffeur zijn vrachtwagen gewoon de wegversmalling in te douwen en dan verwacht ie van mij dat ik maar achteruit ga rijden, terwijl hij me zag aankomen. Ben net zo lang blijven staan tot hij op ging zouten. Vent pissig natuurlijk, maar ja, eigen schuld.

Dus niet alleen op de snelweg zijn sommigen aso, ook binnen de bebouwde kom.
pi_51398622
Ik denk dat over dit hele gedoe hier de automobilisten en de vrachtwagenchauffeurs zelf schuld aan hebben.
De vrachtwagenchauffeurs ergeren zich aan automobilisten en weer vice versa.

Op de motor en auto heb ik echter 9 van de 10 keer de goede vrachtwagenchauffeurs gezien, denk hierbij ruimte voor de motor creëeren of de auto tussen laten tijdens het invoegen.

Maar in de 10 jaar dat ik rijd, kan ik wel zeggen dat er altijd overal rotte appels zitten. Jammer genoeg meer in de categorie automobilisten dan anderen. Bv. met aanhangwagens denken veel automobilisten dan zij altijd harder dan 80 km/u en op de uiterste linker rijstrook mogen rijden. Laat staan de mensen die je zo genaamd niet hebben gezien als zij de rotonde opknallen of dat men helemaal niet stopt voor iemand die al OP de zebrapad loopt.

Ook met het huidige transportopleidingen ben ik positiever over dan de autorijscholen, want wat voor automobilisten zij opleiden, dat is meestal om te huilen.

Geef elkaar gewoon de ruimte...
なんだっけ
pi_51398922
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:36 schreef Crashcat het volgende:
Ook met het huidige transportopleidingen ben ik positiever over dan de autorijscholen, want wat voor automobilisten zij opleiden, dat is meestal om te huilen.
Nou, ik zie inderdaad mensen rond rijden waarvan ik me afvraag waar die hun rijbewijs bij hebben gekregen. Ook mogen ze van mij om de 5 jaar verplicht een opfris cursus invoeren en mensen ouder dan 70 van de weg halen.
quote:
Geef elkaar gewoon de ruimte...
Mensen gunnen elkaar gewoon geen centimeter asfalt.
pi_51423228
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:44 schreef BobbyB het volgende:

Nou, ik zie inderdaad mensen rond rijden waarvan ik me afvraag waar die hun rijbewijs bij hebben gekregen.
2 pakes boter
pi_51423918
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 16:44 schreef BobbyB het volgende:

Mensen gunnen elkaar gewoon geen centimeter asfalt.
iedereen in nederland denkt die ie de weg bezit!

geef ze eens ongelijk met het geld wat ze betalen
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:50:59 #187
41860 rollator_GSI
Zastava GTI-killer
pi_51435227
vrachtwagenchauffeurs zijn lompe boeren,te belazard om te schakelen dus rijden ze maar door als ze voorrang moeten geven.

ze hebben zoiets als ik ben groot en jij bent klein dus je kijkt maar uit.

ik ben een keer bijna geplet door zo'n lompe boer,we reden op een tweebaans weg in de file,we reden stapvoets,die lul besloot om een baantje op te schuiven terwijl ik naast hem reed.
het scheelde maar een paar millimeter of ik zat klem tussen vangrail en die lompe leo.

toeteren en seinen daarna hielp niet want die pisvlek zag of hoorde niks,heb die firma gebeld en gevraagd of ze blinde mensen in dienst hadden,ze zouden de desbetreffende persoon waarschuwen zeiden ze.

je mag toch verwachten dat mensen die voor hun beroep op de weg zitten voldoende ervaring hebben en zat hebben gezien om te weten dat ze met een moordwapen rond rijden.
een beetje vreemd ,maar wel lekker !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')