abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 juli 2007 @ 19:21:28 #101
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51300748
quote:
Op zondag 8 juli 2007 22:06 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wat dan kun je zelf niet schakelen ofzo?
Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel is
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  maandag 9 juli 2007 @ 20:38:37 #102
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_51303219
quote:
Op maandag 9 juli 2007 19:21 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel is
.... Alle vrachtwagenchauffeurs zijn per definite ook gewone automobilisten.. Dus ze weten beter dan een ander hoe het moet.

En ja, ook hier heb je debielen tussen zitten. Maar %ueel gezien lang niet zoveel als bij gewone sjonnies.
pi_51313335
quote:
Op maandag 9 juli 2007 17:48 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Ik zie het anders bijna dagelijks gebeuren. Vrachtwagen rijdt achter collega, hij wil inhalen, maar kan niet, rijdt vervolgens bijna boven op collega en geeft vervolgens een flinke ruk aan het stuur zodat ie kan inhalen.

Ik snap overigens niet waarom jij iedere opmerking over vrachtwagen chauffeurs meteen persoonlijk opvat en er meteen zo heetgebakerd er op reageert (Ik wil niet eens weten hoe jij je agressie in je truckje uit, hopelijk niet zo erg als hier). Als iemand loopt te zeiken over automobilisten ga ik daar toch ook niet op zo'n manier op in? Voel je je aangesproken of zo?

Ik zeg ook verder helemaal nergens dat ze moeten stoppen met werken of dat het allemaal tuig is (ff topic doorlezen met mijn posts?), ik zeg alleen dat ze eens moeten leren rijden, de meesten dan. Dat jij je blijkbaar aangesproken voelt snap ik echt niet tenzij je je natuurlijk ergens van bewust bent...
Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 03:09:21 #104
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51313612
mekkeraars over die 5kmh verschil..
"kan hij er evengoed achter blijven! zo'n verschil is het niet!"

uhu.. en de internationale chauffeurs dan?
ff voorhet gemak ze rijden 10uur.. toch 50km meer per dag dan normaal.
en dan x5 of 6.. is 250/300km per week
en ja dat is een verschil...

Ik maak me er niet zo druk om hoor. laat ze inhalen.. vind het natuurlijk wel klote dat ik dan gas los moet laten.. of zelfs remmen.. (want.. ja ik moet toegeven. tis meeestal knipper. en hupsa naar links)

maar goed.. tis meestal maar max 1 minuut dat ze bezig zijn met inhalen..

jullie denken allemaal dat het zoooo'n verschil maakt qua snelheid en de duur van je rit.

Keep in mind.. chauffeurs rijden meestal ook ook hele strakke planning
File's worden niet veroorzaakt door die chauffeurs..
eerder door die paupers die onder de 120 rijden. en het verekken om naar rechts tegaan omdat ze 200m verderop een vrachtauto zien.
en dan gaan de mensen die zich daar aan ergeren er strak op rijden.. en dan remt (vermindert iig vaart) die gene voor hun voor iets. en dan schrikt meneer de bumperklever zich... en die daar achter schrikt nog meer..
Komt er dus op neer dat de hele zwikje telkens langzamer gaat rijden wat dus resulteert in een file..
Same met weg rijden..
iedereen wil "ruimte" voor zich hebben voordat ie gas geeft.
aka. duurt dus eeuwen voordat alles weer op gang is..

[ Bericht 7% gewijzigd door Devilnl op 10-07-2007 03:15:14 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 06:42:20 #105
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_51314510
Dus files ontstaan door bumperkleven en asociaal harder rijden dan max toegestaan
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_51315642
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 02:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.
Ik geef anders ook vaak genoeg af op andere automobilisten en ik maak zelf ook fouten... maar daar gaat dit topic niet over. Okee, misschien zijn niet de meeste chauffeurs zo debiel, maar een groot aantal wel... maar goed, dat is het zelfde verhaal als bijvoorbeeld goede en slechte Marokkanen. Er zijn genoeg Marokkanen die zich wel gedragen, alleen die kleine groep criminelen verpest het voor de grote meute omdat ze opvallen en zo is dat ook voor vrachtwagenchauffeurs, lease-rijders, Golf rijders, motoren etc. Je moet het niet te persoonlijk opvatten. Als jij het naar jouw idee goed doet, is dat dan toch okee? Laat anderen dan maar lekker zeiken op je collega's die het niet goed doen. Jij doet het netjes zeg je, dus moet jij je er niks van aantrekken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51323600
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 06:42 schreef eNaSnI het volgende:
Dus files ontstaan door bumperkleven en asociaal harder rijden dan max toegestaan
Ja, dat klopt.


Ik zal het proberen uit te leggen. Een mens heeft een reactietijd van een seconde.
Als iemand remt duurt het een seconde voor de volgende remt, diegene moet, als hij er dicht op zit dus harder remmen.
De volgende heeft ook die 1 sec reactietijd en moet weer harder remmen dan zijn voorganger, de volgende remt nog wat harder en aan het eind staan ze stil.

Je hebt wel eens van die files die uit het niets lijken te ontstaan, nou , dat is dus de oorzaak.
pi_51323739
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:55 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.


Ik zal het proberen uit te leggen. Een mens heeft een reactietijd van een seconde.
Als iemand remt duurt het een seconde voor de volgende remt, diegene moet, als hij er dicht op zit dus harder remmen.
De volgende heeft ook die 1 sec reactietijd en moet weer harder remmen dan zijn voorganger, de volgende remt nog wat harder en aan het eind staan ze stil.

Je hebt wel eens van die files die uit het niets lijken te ontstaan, nou , dat is dus de oorzaak.
klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen file

en die seconde stomme meeprater

weet je bijvoorbeeld ook dat een oplettend iemand al binnen 0.2 seconde kan reageren op wat hij ziet? (was bij discovery zelfs laatst, er gingen lampjes branden en dan moest die gast er op slaan, binnen 0.3 seconde nadat de lamp aan ging raakte hij het doel!
pi_51325659
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:59 schreef rival het volgende:

[..]

klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen file

en die seconde stomme meeprater

weet je bijvoorbeeld ook dat een oplettend iemand al binnen 0.2 seconde kan reageren op wat hij ziet? (was bij discovery zelfs laatst, er gingen lampjes branden en dan moest die gast er op slaan, binnen 0.3 seconde nadat de lamp aan ging raakte hij het doel!


Ja, een oplettend iemand zal inderdaad een kortere reactietijd hebben. Maar jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde automobilist overal mee bezig behalve met het verkeer. Dus dan zal die seconde wel aardig kloppen.
pi_51325736
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 03:09 schreef Devilnl het volgende:
mekkeraars over die 5kmh verschil..
"kan hij er evengoed achter blijven! zo'n verschil is het niet!"

uhu.. en de internationale chauffeurs dan?
ff voorhet gemak ze rijden 10uur.. toch 50km meer per dag dan normaal.
en dan x5 of 6.. is 250/300km per week
en ja dat is een verschil...
ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?

50 km per dag meer? hoezo dat? kunnen ze na het inhalen van 1 trage die 5 kilomter winst erin houden? nee want dan komt de volgende vrachtwagen die wel goed begrenst is alweer voor hem!
pi_51325761
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:57 schreef RealZeus het volgende:

[..]



Ja, een oplettend iemand zal inderdaad een kortere reactietijd hebben. Maar jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde automobilist overal mee bezig behalve met het verkeer. Dus dan zal die seconde wel aardig kloppen.
dat klopt bij de meeste mensen ja!

wanneer ik netjes 120 rij zal dat zelfs wel 3 seconde zijn bij wijze van!


maar als ik kleef bij iemand, dan is dat dus echt geen seconde!
  dinsdag 10 juli 2007 @ 16:22:11 #112
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51328391
Nog los van of vrachtwagens nou wel of niet veel ongelukken veroorzaken per gereden kilometer, de impact is wel altijd van die aard dat meteen een halve of hele snelweg vast staat.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51329629
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van of vrachtwagens nou wel of niet veel ongelukken veroorzaken per gereden kilometer, de impact is wel altijd van die aard dat meteen een halve of hele snelweg vast staat.
En als het een ongeluk is met een personen auto is deze + inzittenden er bijna altijd slecht aan toe.
Maar dat doet er allemaal niet toe, ze veroorzaken minder ongelukken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:38:40 #114
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51331087
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef towncar het volgende:
Vanmorgen weer een auto geplet zien worden op de A20 door zo'n multitonner met een 'chauffeur' er in die zat te slapen en niet zag dat alles voor hem stil stond...wanneer komen er nou eens echte chauffeurs op die dingen te rijden..?
Wat een hypocriet gelul, alsof personenauto wankers zo goed in het verkeer zijn. Tuurlijk je eigen regels maken, tering hard rijden, geen knipperlicht gebruiken, op vakantie gaan en 20 uur gaan rijden (want dat mag gewoon ook al ben je een rijdend gevaar. 1 keer in een jaar een caravan terwijl je, je fiets niet eens kan parkeren.
Dat zijn echte chauffeurs.
When nothing goes right . . . go left.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:58:16 #115
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51333814
Een personenauto wanker lekt geen benzeen op de randweg Eindhoven waardoor het hele verkeer stilgelegd wordt.

Aan vrachtwagenchauffeurd mogen derhalve best wat striktere regels opgelegd worden. En als je sommige van die paupers af en toe ziet, denk je ook van "nou, die heeft het warm water ook niet uitgevonden".
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:12:15 #116
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51334284
Regels voor chauffeurs zijn strikt genoeg. En sommige paupers in personenauto's hadden hun brommercertificaat niet eens mogen halen.
When nothing goes right . . . go left.
  woensdag 11 juli 2007 @ 02:30:33 #117
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_51348837
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef rival het volgende:

[..]

ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?

50 km per dag meer? hoezo dat? kunnen ze na het inhalen van 1 trage die 5 kilomter winst erin houden? nee want dan komt de volgende vrachtwagen die wel goed begrenst is alweer voor hem!
Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)

Maar iig ik rij altijd! tehard.. 150-160.. en ik hoef nooit teremmen vaag genoeg.. als ik per enkele rit op de snelweg (over zo'n 120km lengte) 1x moet remmen is het al veel..
Meestal zie ik het aankomen van.. oh die gaat zo inhalen. gas los.. en dan rij ik netjes de snelheid van de voorganger..
Dusss.. de hardrijders veroorzaken het ook niet altijd.. Zoals die andere gast al aangaf..
Het zijn de bumper klevers. en niets anders..

(PS ik rij hard omdat ik dan A.. wakker blijf (in het begin altijd netjes 120 gereden.. en 3x half in slaap gepleurt onder het rijden (voornamelijk na een nacht dienst..) dus da's een no-go)
sinds ik harder rij.. geen problemen.. meer lawaai.. meer attentie vereist op de weg. en ben 15minuten eerder thuis =])
okay. het kost meer brandstof.. Okayy de boete is hoog. maar dat boeit me niet zo heel erg, inslaap flikkeren onder het rijden. en dan wakker schrikken vind ik veel erger & gevaarlijker.. dus.. beetje afwegen..
ying yang.. win win.... you know!
.. dus morraal ridders.. toedeledokie

[ Bericht 5% gewijzigd door Devilnl op 11-07-2007 02:37:16 ]
  woensdag 11 juli 2007 @ 09:47:09 #118
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_51351939
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)
Klinkt leuk he, die theorie??
Don't let my username fool you...
pi_51351989
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)

Maar iig ik rij altijd! tehard.. 150-160.. en ik hoef nooit teremmen vaag genoeg.. als ik per enkele rit op de snelweg (over zo'n 120km lengte) 1x moet remmen is het al veel..
Meestal zie ik het aankomen van.. oh die gaat zo inhalen. gas los.. en dan rij ik netjes de snelheid van de voorganger..
Dusss.. de hardrijders veroorzaken het ook niet altijd.. Zoals die andere gast al aangaf..
Het zijn de bumper klevers. en niets anders..

(PS ik rij hard omdat ik dan A.. wakker blijf (in het begin altijd netjes 120 gereden.. en 3x half in slaap gepleurt onder het rijden (voornamelijk na een nacht dienst..) dus da's een no-go)
sinds ik harder rij.. geen problemen.. meer lawaai.. meer attentie vereist op de weg. en ben 15minuten eerder thuis =])
okay. het kost meer brandstof.. Okayy de boete is hoog. maar dat boeit me niet zo heel erg, inslaap flikkeren onder het rijden. en dan wakker schrikken vind ik veel erger & gevaarlijker.. dus.. beetje afwegen..
ying yang.. win win.... you know!
.. dus morraal ridders.. toedeledokie
Ik moest ooit een keer terug van Groningen naar huis (2 uur rijden) om 2 uur 's nachts en heb toen ook gewoon 140 gereden omdat ik toen veel alerter was... ik had zo iets, dan geven ze me maar een boete.

En inderdaad, je ziet veel hardrijders die gewoon ontzettend goed inzicht hebben in het verkeer. Gas terug nemen als ze een vrachtwagen of iemand anders langzaam zien rijden, velen houden zelfs rekening met auto's die achter vrachtwagens rijden en geeft die de ruimte... en vaak komen sommige ook met een vaart aanrijden die vervolgens gewoon netjes afstand houden.

Gisteren zag ik er weer twee op elkaar knallen. Hard reden ze niet, hooguit 80 want er was file... maar gewoon omdat sjonnie (het was zo'n Golf figuur, alleen had ie geen geld voor een Golf, dus reed ie in een Polo) vlak achter zijn voorganger zat en die voorganger moest remmen.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51355054
als het alleen inhalen is OP EEN VEILIGE MANIER, dan zal ik er ook niet echt wakker van liggen, maar omdat er zoveel ongelukken van komen, wat mij dus wakker hield, omdat ik er lichamelijk klachten van over gehouden heb, lig ik er dus wel wakker van!!!

Nou is het verkeer al zo onveilig als de pest, we moeten allemaal gewoon wat normaler gaan rijden en niet alsof we gezellig in een F1 wagen zitten!!
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_51355324
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:47 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Klinkt leuk he, die theorie??
ja alleen jammer dat die winst er niet is omdat hij met het inhalen van een vrachtwagen niks opschiet!
pi_51355585
Nog even over dat inhalen he, zo'n chauffeur schiet er dan misschien wat mee op, maar vergeet niet dat er hele rijen auto's daardoor niet opschieten, onnodig op de rem moeten en onnodig weer moeten optrekken en dus weer extra brandstof moeten verbruiken (=extra CO2 uitstoot, om ook maar met de milieu hype mee te praten ) , alleen omdat 1 iemand er wat mee opschiet. Vind ik toch wel aardig egoïstisch.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:20:24 #123
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51356355
Nog los van het feit dat veel van die klootzakken zich gewoon niet aan de geldende inhaalverboden houden. Ik rijd vanmorgen op de snelweg, die lul van een vrachtwagenchauffeur heeft honderden meters de tijd gehad om in te halen (ook al mocht dat daar niet) en nét voordat ik hem ga inhalen duwt hij hem naar links.

Vuile honden zijn het, allemaal
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:01:49 #124
176940 Toitle
3x links is ook rechts.
pi_51357556
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van het feit dat veel van die klootzakken zich gewoon niet aan de geldende inhaalverboden houden. Ik rijd vanmorgen op de snelweg, die lul van een vrachtwagenchauffeur heeft honderden meters de tijd gehad om in te halen (ook al mocht dat daar niet) en nét voordat ik hem ga inhalen duwt hij hem naar links.

Vuile honden zijn het, allemaal
allemaal, zat jij honderden meters een beetje in z'n dode hoek te kutten met de zelfde snelheid dan?
When nothing goes right . . . go left.
pi_51357585
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van het feit dat veel van die klootzakken zich gewoon niet aan de geldende inhaalverboden houden. Ik rijd vanmorgen op de snelweg, die lul van een vrachtwagenchauffeur heeft honderden meters de tijd gehad om in te halen (ook al mocht dat daar niet) en nét voordat ik hem ga inhalen duwt hij hem naar links.

Vuile honden zijn het, allemaal
Same here, ook vanochtend. Ik vind dat dus ook zo belachelijk. Ze zien verdomme dat je er aan komt, en of het inhaal verbod geld op dat moment of niet, ze gooien hem er gewoon zonder blozen voor. Daar kan ik geen respect voor hebben. Er zijn ook zat auto's die dat doen, maar die maken tenminste weer vaart. Vaak is het dan ook nog dat er geen hond achter je zit, als ze dat flikken. Dus in plaats dat ze dan ff wachten. Nee, hun ego is groter dan hun piemel dus gooien ze hem er gewoon voor en je moet wel in de remmen anders loopt het niet goed met je af. Vaak doen ze het dan ook nog, zoals ik al eerder zei, met een flinke ruk aan het stuur en het dan nog gek vinden dat die dingen af en toe op hun zij gaan liggen.

Je hebt ook van die lui die 20KM van te voren al gaan voorsorteren, en dan hun richting aanwijzer aan doen en van jou verwachten dat jij een baan opschuift. Ik rij dagelijks over knooppunt Ridderkerk waar dat veelvuldig en nog iedere dag gebeurt. Als je niet aan de kant gaat krijg je of een groot licht in je binnen spiegel, of een toeter concert of ze douwen gewoon door en jij moet maar zien hoe je je daar uit red.

Wat mij betreft mogen ze wat beter gaan controleren op die kut truckers en ze bij dit soort acties direct het rijbewijs innemen en nooit meer teruggeven zodat ze lekker zonder werk komen te zitten.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')