Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel isquote:
.... Alle vrachtwagenchauffeurs zijn per definite ook gewone automobilisten.. Dus ze weten beter dan een ander hoe het moet.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:21 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Volgens mij snappen vrachtwagenchauffeurs (groot, lomp, uitzichtloos) ook niet altijd hoe ze zich t.o.v. automobilisten (klein, kwetsbaar) op moeten stellen of denken dat het recht van de sterkste ook een verkeersregel is![]()
Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:48 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ik zie het anders bijna dagelijks gebeuren. Vrachtwagen rijdt achter collega, hij wil inhalen, maar kan niet, rijdt vervolgens bijna boven op collega en geeft vervolgens een flinke ruk aan het stuur zodat ie kan inhalen.
Ik snap overigens niet waarom jij iedere opmerking over vrachtwagen chauffeurs meteen persoonlijk opvat en er meteen zo heetgebakerd er op reageert (Ik wil niet eens weten hoe jij je agressie in je truckje uit, hopelijk niet zo erg als hier). Als iemand loopt te zeiken over automobilisten ga ik daar toch ook niet op zo'n manier op in? Voel je je aangesproken of zo?
Ik zeg ook verder helemaal nergens dat ze moeten stoppen met werken of dat het allemaal tuig is (ff topic doorlezen met mijn posts?), ik zeg alleen dat ze eens moeten leren rijden, de meesten dan. Dat jij je blijkbaar aangesproken voelt snap ik echt niet tenzij je je natuurlijk ergens van bewust bent...
Ik geef anders ook vaak genoeg af op andere automobilisten en ik maak zelf ook fouten... maar daar gaat dit topic niet over. Okee, misschien zijn niet de meeste chauffeurs zo debiel, maar een groot aantal wel... maar goed, dat is het zelfde verhaal als bijvoorbeeld goede en slechte Marokkanen. Er zijn genoeg Marokkanen die zich wel gedragen, alleen die kleine groep criminelen verpest het voor de grote meute omdat ze opvallen en zo is dat ook voor vrachtwagenchauffeurs, lease-rijders, Golf rijders, motoren etc. Je moet het niet te persoonlijk opvatten. Als jij het naar jouw idee goed doet, is dat dan toch okee? Laat anderen dan maar lekker zeiken op je collega's die het niet goed doen. Jij doet het netjes zeg je, dus moet jij je er niks van aantrekken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:39 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ik probeer het allemaal wel netjes en veilig te doen, maar ik word er een beetje schijtziek van dat je in al jouw posts loopt af te geven op alle chauffeurs en beweert dat de meeste niet kunnen rijden. De meeste kunnen dat volgens mij juist prima alleen zitten er een paar van die randjosti's tussen die per direct hun rijbewijs in mogen leveren. Ik heb vaker last van personenauto's dan van vrachtwagens. En dat was ook al zo toen ik alleen nog maar mijn B-rijbewijs had.
Ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 06:42 schreef eNaSnI het volgende:
Dus files ontstaan door bumperkleven en asociaal harder rijden dan max toegestaan
klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen filequote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Ik zal het proberen uit te leggen. Een mens heeft een reactietijd van een seconde.
Als iemand remt duurt het een seconde voor de volgende remt, diegene moet, als hij er dicht op zit dus harder remmen.
De volgende heeft ook die 1 sec reactietijd en moet weer harder remmen dan zijn voorganger, de volgende remt nog wat harder en aan het eind staan ze stil.
Je hebt wel eens van die files die uit het niets lijken te ontstaan, nou , dat is dus de oorzaak.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:59 schreef rival het volgende:
[..]
klopt, en als die eerste gewoon naar rechts ging ipv remmen, dan was er geen file![]()
en die secondestomme meeprater
weet je bijvoorbeeld ook dat een oplettend iemand al binnen 0.2 seconde kan reageren op wat hij ziet? (was bij discovery zelfs laatst, er gingen lampjes branden en dan moest die gast er op slaan, binnen 0.3 seconde nadat de lamp aan ging raakte hij het doel!
ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 03:09 schreef Devilnl het volgende:
mekkeraars over die 5kmh verschil..
"kan hij er evengoed achter blijven! zo'n verschil is het niet!"
uhu.. en de internationale chauffeurs dan?
ff voorhet gemak ze rijden 10uur.. toch 50km meer per dag dan normaal.
en dan x5 of 6.. is 250/300km per week
en ja dat is een verschil...
dat klopt bij de meeste mensen ja!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, een oplettend iemand zal inderdaad een kortere reactietijd hebben. Maar jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde automobilist overal mee bezig behalve met het verkeer. Dus dan zal die seconde wel aardig kloppen.
En als het een ongeluk is met een personen auto is deze + inzittenden er bijna altijd slecht aan toe.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van of vrachtwagens nou wel of niet veel ongelukken veroorzaken per gereden kilometer, de impact is wel altijd van die aard dat meteen een halve of hele snelweg vast staat.
Wat een hypocriet gelul, alsof personenauto wankers zo goed in het verkeer zijn. Tuurlijk je eigen regels maken, tering hard rijden, geen knipperlicht gebruiken, op vakantie gaan en 20 uur gaan rijden (want dat mag gewoon ook al ben je een rijdend gevaar. 1 keer in een jaar een caravan terwijl je, je fiets niet eens kan parkeren.quote:Op donderdag 5 juli 2007 10:07 schreef towncar het volgende:
Vanmorgen weer een auto geplet zien worden op de A20 door zo'n multitonner met een 'chauffeur' er in die zat te slapen en niet zag dat alles voor hem stil stond...wanneer komen er nou eens echte chauffeurs op die dingen te rijden..?![]()
![]()
![]()
Je snapt het niet echt he?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:59 schreef rival het volgende:
[..]
ja dat is wel een verschil op een rit van 2500 kilomter (int) NIET DUS dus wat ijl je nou?
50 km per dag meer? hoezo dat? kunnen ze na het inhalen van 1 trage die 5 kilomter winst erin houden? nee want dan komt de volgende vrachtwagen die wel goed begrenst is alweer voor hem!
Klinkt leuk he, die theorie??quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)
quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:30 schreef Devilnl het volgende:
[..]
Je snapt het niet echt he?
Maar iig daarom halen ze die andere ook in!
(2500km.. 300km winst per week.. best veel imo!, maar volgens jou uiteraard niet)
Ben helemaal geen chauffeur. heb zelf niet eens iets met transport temaken.. ja via het water.. (binnenvaart/zeevaart)
Maar iig ik rij altijd! tehard.. 150-160.. en ik hoef nooit teremmen vaag genoeg.. als ik per enkele rit op de snelweg (over zo'n 120km lengte) 1x moet remmen is het al veel..
Meestal zie ik het aankomen van.. oh die gaat zo inhalen. gas los.. en dan rij ik netjes de snelheid van de voorganger..
Dusss.. de hardrijders veroorzaken het ook niet altijd.. Zoals die andere gast al aangaf..
Het zijn de bumper klevers. en niets anders..
(PS ik rij hard omdat ik dan A.. wakker blijf (in het begin altijd netjes 120 gereden.. en 3x half in slaap gepleurt onder het rijden (voornamelijk na een nacht dienst..) dus da's een no-go)
sinds ik harder rij.. geen problemen.. meer lawaai.. meer attentie vereist op de weg. en ben 15minuten eerder thuis =])
okay. het kost meer brandstof.. Okayy de boete is hoog. maar dat boeit me niet zo heel erg, inslaap flikkeren onder het rijden. en dan wakker schrikken vind ik veel erger & gevaarlijker.. dus.. beetje afwegen..
ying yang.. win win.... you know!
.. dus morraal ridders.. toedeledokie
ja alleen jammer dat die winst er niet is omdat hij met het inhalen van een vrachtwagen niks opschiet!quote:
quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van het feit dat veel van die klootzakken zich gewoon niet aan de geldende inhaalverboden houden. Ik rijd vanmorgen op de snelweg, die lul van een vrachtwagenchauffeur heeft honderden meters de tijd gehad om in te halen (ook al mocht dat daar niet) en nét voordat ik hem ga inhalen duwt hij hem naar links.
Vuile honden zijn het, allemaal![]()
Same here, ook vanochtend. Ik vind dat dus ook zo belachelijk. Ze zien verdomme dat je er aan komt, en of het inhaal verbod geld op dat moment of niet, ze gooien hem er gewoon zonder blozen voor. Daar kan ik geen respect voor hebben. Er zijn ook zat auto's die dat doen, maar die maken tenminste weer vaart. Vaak is het dan ook nog dat er geen hond achter je zit, als ze dat flikken. Dus in plaats dat ze dan ff wachten. Nee, hun ego is groter dan hun piemel dus gooien ze hem er gewoon voor en je moet wel in de remmen anders loopt het niet goed met je af. Vaak doen ze het dan ook nog, zoals ik al eerder zei, met een flinke ruk aan het stuur en het dan nog gek vinden dat die dingen af en toe op hun zij gaan liggen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nog los van het feit dat veel van die klootzakken zich gewoon niet aan de geldende inhaalverboden houden. Ik rijd vanmorgen op de snelweg, die lul van een vrachtwagenchauffeur heeft honderden meters de tijd gehad om in te halen (ook al mocht dat daar niet) en nét voordat ik hem ga inhalen duwt hij hem naar links.
Vuile honden zijn het, allemaal![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |