abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51158820
Vanmorgen weer een auto geplet zien worden op de A20 door zo'n multitonner met een 'chauffeur' er in die zat te slapen en niet zag dat alles voor hem stil stond...wanneer komen er nou eens echte chauffeurs op die dingen te rijden..?
pi_51158903
Als je kijkt naar het aantal km's tussen auto's en vrachtwagens maken die vrachtwagens stukken minder ongelukken.

Is BrauN ongedeerd?
pi_51158988
Inderdaad. Als ik ergens helemaal ziek van wordt zijn het die figuren wel. Gewoon van baan wisselen ook al rijdt daar verkeer. Inhalen waar het niet mag en inderdaad het achter op files rijden!!! Beseffen die lui dan echt niet dat dat nooit goed af kan lopen?

Ik zag laatst ook een vrachtwagen boven op de bumper van een klein personen autootje rijden. Deze hield zich gewoon netjes aan de snelheid (80Km zone) en die vrachtwagen vond dat het niet op schoot en zat er dus boven op. Als dat autootje in de rem moet ben je er geweest volgens mij.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:14:28 #4
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_51159002
Daarom is de betuwelijn toch nog iets goed

toch?
pi_51159014
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
Als je kijkt naar het aantal km's tussen auto's en vrachtwagens maken die vrachtwagens stukken minder ongelukken.
Zal best, maar de gevolgen zijn meestal een stuk heftiger dan bij een aanrijding tussen luxe auto's...en ik krijg steeds meer het idee dat de gemiddelde vrachtwagenchauffeur dat niet echt beseft....
pi_51159015
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:10 schreef opgebaarde het volgende:
Als je kijkt naar het aantal km's tussen auto's en vrachtwagens maken die vrachtwagens stukken minder ongelukken.
Wat een dooddoener. Vergeet niet dat een ongeluk met een vrachtwagen meer problemen oplevert dan bij een gewoon ongeluk.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51159052
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:14 schreef Keiichi het volgende:
Daarom is de betuwelijn toch nog iets goed

toch?
Als ze hem gebruiken wel, ja. Heb alleen bij de opening er een trein zien rijden en daarna nooit weer.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51159104
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:15 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Wat een dooddoener. Vergeet niet dat een ongeluk met een vrachtwagen meer problemen oplevert dan bij een gewoon ongeluk.
Die dooddoener is anders wel naar aanleiding van de laatste zin in de OP. Het kan ernstiger zijn ja en de afhandeling duurt veel langer maar vrachtwagenchaufs worden te gemakkelijk zonder enig goed onderbouwd argument gedemoniseerd. Niet dat ik pro ben trouwens maar ergens een mening over hebben is wel het allergemakkelijkste in het leven wat er is.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:21:15 #9
27929 piere
doe mij maar bier
pi_51159167
sje je moet nou eenmaal je bakkie zetten, moeder de vrouw bellen en je dvd verwisselen als de film afgelopen is
fok you ja!
pi_51159201
dan rij je in het langzaamste voertuig op de weg! je mag al bijna nergens meer inhalen.....

je mag verdomme maar 80 waar iedereen 120 gaat.en je zit 15 meter hoger dus kan kilometers vooruit kijken... en nog krijg je het voor elkaar om ergens op te knallen!
pi_51159249
[quote maar ergens een mening over hebben is wel het allergemakkelijkste in het leven wat er is.
[/quote]

Kwestie van ervaring misschien ?
pi_51159404
Breek me de bek niet open.... dat onnodige ge-inhaal in de spits, door hun formaat te misbruiken en verdere ongein.

Net als buschauffeurs
pi_51159526
ja dat inhalen omdat ze 87 rijden en hun voorganger 86. ja lullig, je mag toch maar 80

en dan moet ik ook een minuut 87 gaan rijden omdat er zo een idioot op de A7 (mag je tijdens de spits niet inhalen als vrachtwagen zijnde) gaat inhalen!

dat wij dan 40 km zachter moeten gaan omdat zij toevallig 1 kilometer harder rijden dan hun voorligger
pi_51159539
Ik vraag mezelf af of een van jullie ooit is meegereden met een beroepschauffeur en dan bedoel ik niet de streekbus .
Ik ben zelf 15 jaar chauffeur geweest en als ik zie wat de gemiddelde automobilist uitvreet op de weg dan mogen jullie je ook diep schamen. De gemiddelde bekwaamheid van een Chauffeur in Nederland ligt vele malen hoger dan in de rest van Europa. Ja het zijn net mensen die ook fouten maken inderdaad, en dat de gevolgen meestal desastreus zijn is niks op af te dingen. Maar rij eens een weekje mee en je zal zien dat het werken onder grote tijdsdruk die nu eenmaal van ONS verlangd wordt ( anders niet je favoriete cola bier en andere versnaperingen , of je huis is niet op tijd klaar en zo kan ik nog wel uren doorgaan)

De betuwe lijn ja die die is super he hoe gaat die stoppen bij jouw buurtsuper, of zorgt die er voor dat jij de nieuwste GSM in je zak hebt zitten.

Zeker voor rival is dit wel een leuke . weet je hoe vaak "normale"bestuurders even snel nog voor een vrachtwagen invoegen en dan vervolgens vol in de ankers gaat ? En weet je hoe vaak dit maar net aan goed gaat?
Rij eens een dagje mee en je hebt een hele andere kijk op de wereld die beroepschauffeur heet.
Ze rijden 80 en jij rijd 120 of zelfs nog harder gek he dat er dan wel eens een chauffeur kan denken hey een gaatje ik ga inhalen. 40 kilometer verschil is teveel of automobilisten moeten terug naar 100 of de beroepchauffeur mag 100 km gaan rijden. Minder gevaarlijke situaties die ontstaan omdat automobilisten geen ruimte bieden en lekker vaak bij een ander in zijn kont kruipen.

Gelukkig ligt het allemaal aan de beroepchauffeur .....
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:36:30 #15
27929 piere
doe mij maar bier
pi_51159547
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:30 schreef Rekkie het volgende:
Breek me de bek niet open.... dat onnodige ge-inhaal in de spits, door hun formaat te misbruiken en verdere ongein.

Net als buschauffeurs
piemelcompensatie is het...
fok you ja!
pi_51159582
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die dooddoener is anders wel naar aanleiding van de laatste zin in de OP. Het kan ernstiger zijn ja en de afhandeling duurt veel langer maar vrachtwagenchaufs worden te gemakkelijk zonder enig goed onderbouwd argument gedemoniseerd. Niet dat ik pro ben trouwens maar ergens een mening over hebben is wel het allergemakkelijkste in het leven wat er is.
Nou, je kan niet ontkennen dat er de laatste tijd ontzettend veel ongelukken gebeuren waar vrachtwagens bij betrokken zijn. Zoals rival al zegt, je mag niet hard, je mag de helft van de tijd niet inhalen en je zit hoger (dus hebt goed overzicht OVER het verkeer) en dan nog weten te presteren om ergens op te knallen of te kantelen. En ja, de lage snelheid maakt het ook wel logisch dat er minder ongelukken met vrachtwagens gebeuren.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51159610
Er komen steeds meer chauffeurs vanuit polen, zegt genoeg toch?
pi_51159615
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:36 schreef Mach3 het volgende:
Ik vraag mezelf af of een van jullie ooit is meegereden met een beroepschauffeur en dan bedoel ik niet de streekbus .

Zeker voor rival is dit wel een leuke . weet je hoe vaak "normale"bestuurders even snel nog voor een vrachtwagen invoegen en dan vervolgens vol in de ankers gaat ? En weet je hoe vaak dit maar net aan goed gaat?
mijn vader had zijn eigen transportbedrijf dus ik heb wel een beetje recht van spreken over dit onderwerp

ik weet ook hoe vaak dat gebeurt! en hoevaak dat goed gaat!

maar ik heb het alleen even over dit met de files! gebeurt best regelmatig hoor! en het heeft geen enkele andere oorzaak dan simpelweg met andere dingen bezig zijn dan rijden!
pi_51159648
MIsschien denken sommige lamlullen dat ze toch hoog en veilig zitten. Dus denken ze er te makkelijk over.

Dat inhalen inderdaad met 1 km/pu verschil door die vrachtwagenchauffeurs, daar krijg ik pas een beroerte van.
pi_51159690
[quote}
Gelukkig ligt het allemaal aan de beroepchauffeur .....
[/quote]

Meestal wel, hoewel de meeste vrachtwagenchauffeurs de grootste moeite doen om hun gelijk proberen te bewijzen met standaard opmerkingen zoals "Rij eens een dagje mee..." en "anders niet je favoriete cola bier en andere versnaperingen"....
pi_51159772
Ik blijf bij mijn voorstel om alle vrachtwagens van de snelweg te halen tijdens de spits. Iedereen optijd op het werk en de vrachtwagen chauffeur kan lekker zonder files naar zijn bestemming rijden wanneer hij weer op de snelweg mag.

*natuurlijk wat kort door de bocht maar zou het graag eens een maandje getest willen zien om alleen ff de resultaten te bekijken!
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_51159828
@Rival.
Het gebeurt inderdaad op files in rijden. Dat chauffeurs ook met andere dingen bezig zijn ja dat klopt.
Als jouw vader inderdaad een eigen transport bedrijf heeft gehad dan zal je vaak genoeg meegereden zijn in het verleden. Dan weet je uit eigen ervaring dat Automobilisten zelf een aardig handje hebben vaak in het veroorzaken van aanrijdingen met vrachtwagens .
Ik praat niet alle chauffeurs schoon absoluut niet, want er zitten een partij horken tussen. Maar het altijd zomaar even op die hele grote groep af te schuiven is niet terecht. 15 Jaar chauffeur geweest een keer een gelukkig niet ernstig aanrijdinkje gehad. En dat was in het begin van mijn carriere als chauffeur zijnde daarna zelfs niet meer een paaltje geraakt of iets dergelijks. En zo rijden er nog genoeg rond.
pi_51159908
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:46 schreef Mach3 het volgende:

Ik praat niet alle chauffeurs schoon absoluut niet,
en ik praat niet alle chauffeurs naar beneden, echt niet

echter, dit is een topic over kutchauffeurs en wilde ik ook even lekker meeklagen!
ik weet gerust wat een hel het voor die gasten kan zijn een hele dag op de weg met allemaal van die debiele leaserijders zoals ik
pi_51159944
Je hebt nu eenmaal goede en slechte vrachtwagenchauffeurs.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte automobilisten.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte motorrijders.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte marokkanen.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte tennisrackets.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte koffiemerken.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte buren.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte doktoren.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte huisvrouwen.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte appels.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte biefstukken.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte ouders.
Je hebt nu eenmaal goede en slechte...

Sorry, ik sla door.

Overigens rijden er inderdaad vreselijke maloten rond in hun vrachtwagen. Eentje heeft mij eens naar het leven gestaan. Gore hufter. (En nee, het lag niet aan mij.)
Daarentegen zijn er gelukkig genoeg die wel weten hoe het moet.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_51159966
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:41 schreef towncar het volgende:


Meestal wel, hoewel de meeste vrachtwagenchauffeurs de grootste moeite doen om hun gelijk proberen te bewijzen met standaard opmerkingen zoals "Rij eens een dagje mee..." en "anders niet je favoriete cola bier en andere versnaperingen"....
Dit soort opmerkingen geven mij gelukkig de kans om een discussie niet verder uit te bouwen. Jij bent de geweldige chauffeur en jij maakt geen fouten.

Als het transport stilstaat gaat de economie naar de klote. Want werkelijk alles staat stil. Van je supermarkt tot de fabriek waar de grondstoffen worden verwerkt, van je huis tot aan nou ja vul het zelf maar in.
Ik merk wel dat hier een aantal flink verwende kindertjes zitten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')