Het fastfood viel niet zo lekker dus?quote:Op donderdag 5 juli 2007 08:53 schreef Z het volgende:
Wederom een slechte nacht, dus niet zo'n heel goeden.
Onrustig kind ...quote:Op donderdag 5 juli 2007 08:55 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het fastfood viel niet zo lekker dus?
Ik houd van mooie plaatjes net zoals ik van een goed boek houd. En bij eigen foto's speelt sentiment natuurlijk ook een belangrijke rol.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:54 schreef broer het volgende:
Ik heb dat hele foto-gedoe nooit zo gesnapt. Aan Praag heb ik tien bewogen telefoonfoto's en één veel te donker filmpje van een leuk amateurbandje overgehouden. Ik kijk liever rechtstreeks dan door een lens, denk ik.
Verdomme, Gellius.quote:Op donderdag 5 juli 2007 08:57 schreef Gellius het volgende:
Kijk niet naar mij, ik zit niet zo in de contemporaine geschiedenis.
Wij doen hetzelfde! Wat soep en mie en je hebt een prima maal. Soms bestel ik kip met bosui en cashewnoten.quote:Op donderdag 5 juli 2007 08:57 schreef Z het volgende:
[..]
Onrustig kind ...
Fastfood viel prima. Ik bestel meestal Thais, lekker en nog wel een beetje gezond.
Wojciech Kilar - Father Kolbe's Preachingquote:Op donderdag 5 juli 2007 08:52 schreef Lienekien het volgende:
Wat is het, Z? Want ik was eigenlijk alleen benieuwd naar artiest en nummer.
quote:and then finally the amazing "Father Kolbe's Preaching" which follows the confident yet subdued yet optimistic piano and violins with slow steady pounding piano chords whichset the most powerful musical tone, as Truman similarly pounds against the azure boundary of his world, while soaring violins express the human spirit's passion to overcome the boundaries against which it pounds. All this provides for the sense of sublime existential anguish that leaves me with a lump in my throat almost every time. Such incredible music from Mr. Kilar here.
Wat je graag leest, om het even wat voor slowchat?quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:32 schreef Z het volgende:
"Om het even wat?" Lienekien?
Het diertje deed me onmiddellijk denken aan een klein, vriendelijk boekje met de titel "Overpeinzingen van een bramenzoeker". Bescheiden mijmeringen van Richard Roland Holst.quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:28 schreef Z het volgende:
Vinden jullie niks van de Braamsluiper?
Voor morgen heb ik een vogel met een mooie naam in petto.
Familie van de beroemde Holsten?quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Het diertje deed me onmiddellijk denken aan een klein, vriendelijk boekje met de titel "Overpeinzingen van een bramenzoeker". Bescheiden mijmeringen van Richard Roalnd Holst.
Het klinkt een beetje brak, dat midi, maar ik meen toch mijn homeboy Henryk Górecki te herkennen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:21 schreef Bupatih het volgende:Dit mogen ze bij mij op m'n begrafenis draaien.
Welke Claudia, de baan die je zocht of de baan die je eigenlijk al min of meer had?quote:-zip-
De baan waar ik gister op gesolliciteerd heb. Het bleek dat het gebrek aan methodologische kennis helemaal geen bezwaar is en dat ze me heel graag naar de volgende ronde zien gaan. Dus ik ga toch door naar de tweede ronde.quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:42 schreef Gellius het volgende:
[..]
Welke Claudia, de baan die je zocht of de baan die je eigenlijk al min of meer had?
Ik zou doorgaan.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De baan waar ik gister op gesolliciteerd heb. Het bleek dat het gebrek aan methodologische kennis helemaal geen bezwaar is en dat ze me heel graag naar de volgende ronde zien gaan. Dus ik ga toch door naar de tweede ronde.
Midi?quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:51 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje brak, dat midi, maar ik meen toch mijn homeboy Henryk Górecki te herkennen.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:30 schreef Bupatih het volgende:
Wojciech Kilar - Father Kolbe's Preaching
Uit The Truman Show dus.
Welke vakantie? Dé vakantie-vakantie? Of gewoon de vakantie?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:11 schreef Lienekien het volgende:
Wat ga jij doen in je vakantie, Bupa?
En de tussentijd?quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:12 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Welke vakantie? Dé vakantie-vakantie? Of gewoon de vakantie?
Ik ga morgen naar Spanje.
Voor een week.
En twee weken later ga ik weer naar Spanje.
Voor een week.
Met een vlaggetje zwaaien en roepen: "Hoera, het is vakantie!"quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:16 schreef Bupatih het volgende:
Vakantie vieren.
Ik lig er niet wakker van.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:22 schreef Bupatih het volgende:
Zoiets. Weet ik veel.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:23 schreef Z het volgende:
Ik ga hier heen:
http://www.elizawashere.n(...)x?accommodationId=61
Schandalig lux, maar dat hebben we wel verdiend.
Voor het eerst dat ik twee weken op 1 plek zit trouwens, benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Omdat ze rijmen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:15 schreef Bupatih het volgende:
Ik vond de verhalen van Nijntje leuker.
Nee, dat vond ik dus ook al. Niet dat ik veel verwacht hàd hoor. Maar niettemin. Jammer.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:12 schreef Z het volgende:
Hmznee.
Ja, en stomme dingen als 'doe mij een onsje neurose'.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:46 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Hoi. Ik zeg alleen nog maar hoi. En dat soort dingen.
Noem het maar stom.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en stomme dingen als 'doe mij een onsje neurose'.
Wil je dat echt weten, broer?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:47 schreef broer het volgende:
Met wat voor verwachtingen lees je dit topic dan, Lienekien?
Daar ben ik wel benieuwd naar, ja.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:49 schreef Lienekien het volgende:
Wil je dat echt weten, broer?
Jij begint met 'oog om oog'. Them are fighting words!quote:
Niet zo'n beste, dan.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:59 schreef broer het volgende:
Dat was een typering van jouw 'ik ben ook wel eens benieuwd'.
Ja, dat is een goede gewoonte.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:05 schreef broer het volgende:
O, dan begreep ik je verkeerd.
Alleen als jij meegaat.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:44 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik zou dan gewoon een praatcursus doen..
quote:24 onovergank. werkw.; is gevaren
(weinig gebruikt) (in vragende zinnen) het maken, zus of zo gesteld zijn
hoe vaart de koning?
Dat wist ik wel. Echt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 09:33 schreef Lienekien het volgende:
En even als Neerlandici onder elkaar:
[..]
Je kunt volgens Van Dale op 25 manieren varen. Dat wist ik niet, echt niet.quote:
Uiteraard!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:05 schreef Z het volgende:
PI's!
Ik denk dat jij een beetje in de war bent eksters (te herkennen aan hun zwart/witte verenkleed) die inderdaad patjakkers genoemd kunnen worden. De Vlaamse gaai houdt zich echter vooral schuil in een boom.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:37 schreef Gellius het volgende:
Hm, hm, ja maar Wolfje, ik wil je niet gelijk op een detail pakken natuurlijk: maar ik heb nog NOOIT een Vlaamse gaai gezien die als "schuchter" gekarakteriseerd kon worden. Brutale rovers zijn het.
Ik zie dat de snor op de rode lijst staat. Waar is plunk?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:02 schreef Z het volgende:
Ik had wel wat meer reactie op de snor verwacht maar kennelijk zijn mijn vogeltjes paarlen voor de zwijnen hier.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:02 schreef Z het volgende:
Vogels
Ik had wel wat meer reactie op de snor verwacht maar kennelijk zijn mijn vogeltjes paarlen voor de zwijnen hier.
Wie zijn 'we'?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:45 schreef Frollo het volgende:
Wat is het adres van die stomme mevrouw? Dan gaan we 'es effe met de Fok!-knokploeg belletje trekken bij d'r.
Doe maar, want aan al die serieuze reacties hebben we ook bitter weinig.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:43 schreef dwerg het volgende:
Ik kan ook nog wel een paar flauwe grappen bedenken
Hoe imbeciel kun je zijn! 2,5 ml is zo goed als niks, daar kun je nog geen muizenbaby mee voeden, dat zijn coke-snuif hoeveelheden. Dat snapt zo'n kraamverzorgster toch ook!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Door een fout van de kraamzorg bij mijn tante kreeg een drie en een halve week te vroeg geboren kindje voor drie dagen lang in plaats van 25 mL per voeding maar 2,5 mL per voeding!
Hallo, mevrouw van de kraamzorg, wil je alsjeblieft NIET mijn lieve kleine babynichtje uithongeren!?
I second that.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 18:34 schreef broer het volgende:
Gewoon doen, dwerg. De gevolgen merk je later wel.
Ze zijn duidelijk thrilled met je terugkeer.quote:Op maandag 9 juli 2007 09:06 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zo.
Waarom nou niet?quote:Op maandag 9 juli 2007 09:37 schreef Lienekien het volgende:
Ik ga dan ook niet juichen als je weer terug bent.
Joh, ik ben alweer terug!quote:Op maandag 9 juli 2007 09:40 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo. Ga jij nog weg, Liene?
Ja, ik houd ook van jou, Gellius.quote:Op maandag 9 juli 2007 09:56 schreef Gellius het volgende:
Nou nee, maar volgens mij zie ik die slak hier el-le-ke dag hoor.
Nee, Claudia. Maar ik heb wel handige tips voor vieze spijkerbroeken.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
Ben jij bekend met de praesens historicum, Lienekien?
Was erg goed inderdaad. Wat ik zo leuk vond was dat er zoveel verschillende mensen op Bjork af komen. Van kleine meisjes die denken dat ze een elfje zijn, tot halve hippies tot mannen die in een SLK rijdenquote:
Praesens historicum.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, Claudia. Maar ik heb wel handige tips voor vieze spijkerbroeken.
Ja, dat viel mij ook op, evenals de grote spreiding in leeftijd. Van pubers tot vijftigers, en zelfs ouders met kleine kinderen.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:23 schreef Z het volgende:
Was erg goed inderdaad. Wat ik zo leuk vond was dat er zoveel verschillende mensen op Bjork af komen. Van kleine meisjes die denken dat ze een elfje zijn, tot halve hippies tot mannen die in een SLK rijden
Ik begrijp dat je midden in je scriptiewerkzaamheden zit.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Praesens historicum.
De tegenwoordige tijd in een verhaal is iets geks. Je kunt niet zeggen dat het referentiepunt het spreekmoment is, want er wordt gerefereerd aan een 'nu' binnen het verhaal. Lastig om te formaliseren.
Jij hebt binnen nu en zes weken een tweede sollicitatieronde gehad, waarna je Claudia er meer over kunt vertellen?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:10 schreef Lienekien het volgende:
Binnen nu en zes weken.
Wijsneus.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:16 schreef broer het volgende:
[..]
Jij hebt binnen nu en zes weken een tweede sollicitatieronde gehad, waarna je Claudia er meer over kunt vertellen?
Ik dacht echt dat je dat bedoelde.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:17 schreef Lienekien het volgende:
Wijsneus.
Ja.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:20 schreef Gellius het volgende:
Mag ik even culinair inbreken: is saffraanpoeder algemeen verkrijgbaar? In de supermarkt dus?
Heb je per se poeder nodig?quote:Op maandag 9 juli 2007 15:20 schreef Gellius het volgende:
Mag ik even culinair inbreken: is saffraanpoeder algemeen verkrijgbaar? In de supermarkt dus?
Ik weet niet of en hoe ik me moet voorbereiden. Had ik nou maar gevraagd wat de bedoeling was.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou heeft Claudia nog steeds geen antwoord.
Jammer. Die draadjes zijn zo leuk.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:22 schreef Gellius het volgende:
Het recept vermeldt: poeder.
20 minuten klinkt niet als iets waar je je nou op zou moeten voorbereiden. Het ligt in de lijn der verwachting dat je schrijfopdracht op tafel komt.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet niet of en hoe ik me moet voorbereiden. Had ik nou maar gevraagd wat de bedoeling was.![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 15:22 schreef Gellius het volgende:
Het recept vermeldt: poeder.
Alleen zitten die draadjes dan weer in een ondoorzichtig envelopje.quote:Saffraan wordt in poedervorm verkocht en als 'draadjes'.
Omdat aan saffraanpoeder moeilijk te zien is of de kwaliteit goed is wordt er vaak mee geknoeid. Daarom is het aan te raden om draadjes te kopen, daar is de kwaliteit beter van te beoordelen. Ze moeten helder oranjerood tot bloedrood van kleur zijn. Als er veel bruine of witte draadjes in saffraan zitten betreft het een slechte kwaliteit.
Ja, dat vraag ik me af, of er inhoudelijk op de schrijfopdracht in wordt gegaan. Ik vind 20 minuten zo kort.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
20 minuten klinkt niet als iets waar je je nou op zou moeten voorbereiden. Het ligt in de lijn der verwachting dat je schrijfopdracht op tafel komt.
Mijn (enige) tweede ronde was het bespreken van een ter plekke gepresenteerde casus.
Ik doe op dit moment half om half. Dat werkt wel lekker - de vrijheid van het zelfstandig werken en toch de aanspraak sociale contacten die je bij een baan krijgt.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:21 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe staat het er trouwens met jouw carriere voor, broer? Heb je de baan genomen of werk je nog zelfstandig?
Ik heb er zoveel mogelijkheden toe gehad, dus het wordt steeds moeilijker om er alsnog naar te vragen.quote:Op maandag 9 juli 2007 15:24 schreef Gellius het volgende:
Kan je dat niet gewoon nog even navragen?
Dat klinkt ideaal!quote:Op maandag 9 juli 2007 15:29 schreef broer het volgende:
[..]
Ik doe op dit moment half om half. Dat werkt wel lekker - de vrijheid van het zelfstandig werken en toch de aanspraak sociale contacten die je bij een baan krijgt.
Woensdagochtend heb ik m'n tweede gesprek.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:59 schreef Lienekien het volgende:
Wanneer kunnen we duimen, Claudia?
quote:Op maandag 9 juli 2007 23:13 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik kom net terug van vakantie, en ik houd het sowieso niet echt meer bij, hier,
dus je moet het me maar vergeven als ik wat laat ben, Claudia:
Succes!
Think positive.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:14 schreef Claudia_x het volgende:
Die term ben ik nog niet eerder tegengekomen.
Ik denk zelf ook dat het wel goed zit. Ik hoop alleen dat er deze week niet weer nieuwe ontwikkelingen plaatsvinden waardoor ik alsnog met lege handen sta.![]()
Ik snap alles!quote:Op maandag 9 juli 2007 11:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat mis ik wel, met iemand over mijn scriptie kunnen praten. Mijn scriptiedocent is helaas veel weg en verder lijkt niemand te begrijpen waar ik mee bezig ben.
Wat Gellius zegt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:17 schreef Gellius het volgende:
Oeioei! Blij dat je ongehavend bent, dan.
Lezen op de fiets is gevaarlijk hoor!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb een novelle van Thomas Roseboom tot mij genomen terwijl ik de Gerrit Krolbrug enige malen te fiets heb gepasseerd.
Hard-boiled Wonderland and the End of the World. Behoort tot de beste boeken die ik ooit gelezen heb. Zodiakk is het met me eens.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:35 schreef Frollo het volgende:
Hey JAM, ik heb een boek van die ene Japanse schrijver van jou in huis gehaald, iets met Hard-boiled Wonderland. Ik wil eerst nog Het Schervengericht uitlezen, maar ik heb alvast een hoofdstuk gelezen (het eerste) en ik heb een paar keer gegiecheld en een paar keer beelden uit mijn eigen dromen herkend. Best wel zwaar in orde dus.
Alles op de fiets. Geluk is gevaarlijk.quote:
Succes.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
Half elf.
De leukste zijn al weg.quote:
Was die naam zeker te lang voor op een kaft.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:50 schreef Gellius het volgende:
Heette die vroeger niet gewoon de Korrewegbrug?
de duim van de ene en de wijsvinger van de andere hand afwisselend tegen elkaar drukken, t.w. om een afwezige iets goeds toe te wensenquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:06 schreef Z het volgende:
Hoe moet dat ook al weer, duimen?
Nooit van gehoord.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:09 schreef Z het volgende:
Ik vraag het maar even want je kan toch ook 'ongeluks duimen'?
Hoe kom je daarbij, lien-kien? Vanwege het tussendoorplaatje? Dat doe ik wel vaker hoor.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:09 schreef Lienekien het volgende:
Gellius! Heb jij gebroken met 'de lezende vrouw' in 'Beeld van de dag'?
Het was een heel fijn gesprek! We hebben inderdaad mijn schrijfopdracht besproken en we hebben het over wat praktische zaken gehad. Vanmiddag krijg ik meer te horen. (In het ergste geval krijg ik te horen dat de procedure uitgesteld wordt tot augustus, omdat er allerlei mensen op vakantie gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:00 schreef Lienekien het volgende:
Ik duim voor Claudia.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |