abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51152084
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:47 schreef RobKel het volgende:

[..]

Niet Waar!!!
Wij handelen JUIST ethisch!!!
i.t.t. gevestigde banken die Jan en Alleman een lening verstrekken gaan wij zeer grondig te werk om te zien met wie wij van doen hebben!

90% van de mensen die een aanvraag bij ons doen krijgen uiteindelijk de lening niet!
puur en alleen omdat het voor de klant niet verantwoord zou zijn om een financiering aan te gaan

geloof me, wij zijn echt een bedrijf dat de reputatieschade niet verdient heeft
Laat me alsjeblieft niet lachen...

Ik heb ook weleens "gemysteryshopt", hoor......
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_51152204
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En mijn mening is dat het dat niet is. Typisch Nederlands om de andere kant op te kijken, maar vooraan te staan op het moment dat "hullie" van de overheid niets doen aan misstanden.....
De andere kant opkijken of bewust iemands leven kapot maken.

Kies jij maar gerust voor het 2de en verberg je achter het feit dat "hij toch fout zat". Het is een ethische kwestie, ik snap het dilemma van TS goed. Maar uiteindelijk is gewoon een ongelooflijke naaiaktie tegen iemand die jou notabene onder enig vertrouwen gevoelige informatie heeft verteld.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51152238
tot nadenken gezet besloten toch maar morgen dit even aan te kaarten bij leidinggevende en in te stemmen met besluit dat hij zal nemen (wat ik nu al weet, niets doen)

jammer dat het zo moeilijk is om keuzes te maken!
pi_51152244
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:52 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Kies jij maar gerust voor het 2de en verberg je achter het feit dat "hij toch fout zat". Het is een ethische kwestie, ik snap het dilemma van TS goed. Maar uiteindelijk is gewoon een ongelooflijke naaiaktie tegen iemand die jou notabene onder enig vertrouwen gevoelige informatie heeft verteld.
Je realiseert je wel dat dit soort mensen als groep zorgen dat jij elke maand weer flink wat extra geld afhandig gemaakt wordt, toch?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:54:22 #65
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_51152258
Poll: Moet iemand contact opnemen met de werkgever van TS?
  • Ja! Aanpakken die NSB'er!
  • Nee, hij doet z'n burgerplicht.
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_51152275
    en ik zal ook mijn avatar weghalen voordat mensen er aanstoot aan nemen
    pi_51152291
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je realiseert je wel dat dit soort mensen als groep zorgen dat jij elke maand weer flink wat extra geld afhandig gemaakt wordt, toch?
    Wat moet jij een ongelooflijk kutleven hebben als je je een kwestie als deze persoonlijk zou aantrekken.
      woensdag 4 juli 2007 @ 23:55:26 #68
    145172 gronk
    adulescentulus carnifex
    pi_51152294
    I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
    pi_51152299
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:45 schreef Flashwin het volgende:
    Mijn persoonlijke mening is trouwens dat het een ongelooflijke NSB actie zou zijn.
    Nee, NSB-ers zijn nog heilig vergeleken bij TS als hij het daadwerkelijk door zou geven, en helemaal als hij het anoniem zou doen. NSB-ers moesten namelijk wel een keuze maken op dat moment, het was niet voor niets oorlog, en zij maakten die keuze om (makkelijker) te overleven. Het was voor hen een gok wie er zo zou winnen.
    Voor TS speelt die noodzaak van een keuze niet.
    You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
    Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
    pi_51152317
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:52 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Iemands leven kapot maken? Dat risico nam 'ie toch zelf? Hij steelt. Van mij....
    pi_51152326
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:55 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Wat moet jij een ongelooflijk kutleven hebben als je je een kwestie als deze persoonlijk zou aantrekken.
    Je kunt het natuurlijk ook overdrijven.
    pi_51152336
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:56 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Iemands leven kapot maken? Dat risico nam 'ie toch zelf? Hij steelt. Van mij....
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:55 schreef Flashwin het volgende:

[..]

pi_51152365
    zeg waarom allemaal weer persoonlijk

ik vraag op Fok!, juist omdat het daar een geschikt medium voor is, naar een onafhankelijke mening van buitenstaanders om mede daarop mij te baseren als ik ga beslissen wat ik hiermee doe

als iemand vindt dat ik onethisch heb gehandeld, prima
    als iemand vindt dat ik juist heb gehandeld, ook prima

maar zeggen dat iemand een kutleven heeft omdat hij of zij zich druk maakt om ons belastinggeld vind ik niet ok
    pi_51152380
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:56 schreef Flashwin het volgende:

[..]

[..]

Als jij het dan geen probleem vindt: doneer jij die man toch wat geld (of je het nu zelf betaalt of dat de overheid dat van het door jou betaalde geld doet.... dan heb je tenminste een eigen keuze)
    pi_51152391
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En mijn mening is dat het dat niet is. Typisch Nederlands om de andere kant op te kijken, maar vooraan te staan op het moment dat "hullie" van de overheid niets doen aan misstanden.....
    SS Obersturmführer, Adolf is trots op je...
    “ That was pretty fucking trippy... ”
    Pulp Fiction
    pi_51152427
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:58 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Ah, kijk.... het collectieve Nederlandse schuldgevoel komt de hoek om zeilen
    pi_51152571
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:58 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Alsof Adolf zo dol was op mensen die hun mond open deden.
    pi_51152614
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:57 schreef RobKel het volgende:
    zeg waarom allemaal weer persoonlijk

ik vraag op Fok!, juist omdat het daar een geschikt medium voor is, naar een onafhankelijke mening van buitenstaanders om mede daarop mij te baseren als ik ga beslissen wat ik hiermee doe

als iemand vindt dat ik onethisch heb gehandeld, prima
    als iemand vindt dat ik juist heb gehandeld, ook prima

maar zeggen dat iemand een kutleven heeft omdat hij of zij zich druk maakt om ons belastinggeld vind ik niet ok
    Je hebt gelijk met dat eerste, alleen ik begrijp nooit zo wat het anders maakt dat iemand geld jat dat van "iedereen" is in vergelijking met geld dat van "iemand" is.

Als de beste man het zou jatten van, bij wijze van, je [insert willekeurig familielid], zou iedereen de man bij wijze van spreken aan de hoogste boom hangen. (dat bij wijze van staat er niet voor niets.... ).
    pi_51152767
    Ik zal morgen iig posten wat mijn supervisor hierover te vertellen had, maar ik kan het op voorhand al wel zeggen, en ik geef hem eigenlijk nu alvast ook geen ongelijk

alhoewel ergens ook weer wel
    wat een tweestrijd
    knagen doet het
    pi_51153111
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 23:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ah, kijk.... het collectieve Nederlandse schuldgevoel komt de hoek om zeilen
    welk schuldgevoel?
    totaal onbekend bij mij...
    “ That was pretty fucking trippy... ”
    Pulp Fiction
      donderdag 5 juli 2007 @ 04:52:58 #81
    179752 TheChemeng
    ['æbsin&#;] Ikea boy
    pi_51156593
    Ik vraag me eigenlijk wel af wat de regelgeving omtrend dit soort feiten is. Zoals eerder vermeld is een bank verplicht om verdachte transacties te vermelden. Als deze man dus inderdaad een klant van DSB was geweest dan lijkt het me dat er melding van gemaakt moet worden. In dit geval is het geen klant dus lijkt het me dat er officieel ook geen melding van gemaakt hoeft te worden.

Ben benieuwd wat de DSB hier als reactie op geeft (via jou supervisor).
    The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
      donderdag 5 juli 2007 @ 05:03:29 #82
    52493 Prowl
    IMAGE GOES HERE
    pi_51156604
    Er zijn bureau's die deze soorten fraude onderzoeken en hier kun je dit anoniem melden
    Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
    pi_51156612
    Ik zou er niks mee doen, het is de overheid die dit soort praktijken mogelijk maakt. Dat ze in Den Haag te bezopen zijn een goed systeem op poten te zetten is niet jouw probleem, sterker nog, is niet het probleem van de uitvoeringsorganisatie.
      donderdag 5 juli 2007 @ 05:30:04 #84
    182666 Harajuku.
    C'est magnifique.
    pi_51156645
    Schoppen zulke mensen, .
    I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
    pi_51156663
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 05:30 schreef Harajuku. het volgende:
    Schoppen zulke mensen, .
    Ze tonen juist het failliet van de verzorgingsstaat aan.
      donderdag 5 juli 2007 @ 07:15:41 #86
    179752 TheChemeng
    ['æbsin&#;] Ikea boy
    pi_51156823
    quote:
    Op donderdag 5 juli 2007 05:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Ze tonen juist het failliet van de verzorgingsstaat aan.
    Als je steelt om een gebrek in beveiliging aan te tonen ben je nog steeds een dief.
    The Dutch are bastards and the French ten times worse.
    Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
    pi_51156862
    Waarom komt iedereen toch weer met NSB'er aanzetten? Is nogal een verschil, niet? Onschuldige Joden aangeven, of iemand aangeven die al jááren van ons belastinggeld loopt te profiteren. Van mij mag je 'm aangeven, en mensen moeten eens ophouden met dat tweedewereldoorlog-gezeik.
    pi_51157331
    Moeilijke kwestie.
    Over ethiek gesproken; ik vind dat je dit niet op een forum moet posten; laat staan zoeen algemeen forum als fok. Er komen willekeurige reacties en heel wat mensen kunnen dit lezen...de wereld is kleiner dan je denkt
    zowiezo kan dit gewoon niet, we weten zelfs de bank nu (beter had je je kunnen beperken tot baas, collegae, familie of vrienden of mensen met ethische codes procedure kennis)
    Met je werkgever praten lijkt me idd een goed plan, ben benieuwd.

En, dat je m niet moet aangeven, je maakt zijn hele leven kapot (ook al is het een etter die er prat op gaat). Hij krijgt zijn loon heus nog wel (gepaste zin he).

Wel zou het een plan zijn dat hij op een of andere wijze op zijn gedrag gewezen moet worden (door jullie als bank of jij als bank afgevaardigde), zodat hij zelf nog tot inkeer kan komen en de situatie veranderen. Anders zie je toe en blijf je in gebreke.

[ Bericht 11% gewijzigd door liesell op 05-07-2007 09:20:33 ]
    pi_51157499
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 22:49 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Als SS Obersturmführer heb je natuurlijk al geregeld dat de ovens van Auschwitz weer in werking zijn gesteld voor de zondaar. Heb je em al op de trein gezet?
    Ziek ventje.
      donderdag 5 juli 2007 @ 08:50:58 #90
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_51157529
    quote:
    Op woensdag 4 juli 2007 20:38 schreef Koewam het volgende:

[..]

Maakt niks uit, hij betaalt indirect de premie van de man dus het is ook een beetje zijn geld en van de mensen om hem heen.
    Dan ben je nog steeds niet verantwoordelijk.
    The love you take is equal to the love you make.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')