abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51164417
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:13 schreef Klopkoek het volgende:

Ik heb het nog even opgezocht en ik zie dat het huidige belastingstelsel eigenlijk helemaal niet zo progressief is: de laagsten betalen volgens het CPB 42% (als je alle belastingen bij elkaar optelt) en de hogere inkomens van circa 50000 euro slechts 44%.
50.000 euro is toch wel een erg lage grens voor "hogere inkomens". Maar zoals ik eerder al aangaf: we zitten idd. niet zo heel ver van een vlaktax. En dus kan het best worden doorgevoerd. Door er werkelijk voor te kiezen maak je de zaak eenvoudiger en misbruik moeilijker. Het sturingselement komt dan wel te vervallen, wat voor "links" dan weer onbespreekbaar is. Maar laat het "sturingselement" nu net een van de grootste problemen zijn.
quote:
Verbaast me niet echt eigenlijk. In andere Europese landen ligt het hoogste tarief terecht bij de 300000 euro, in Nederland begint het hoogste tarief al bij 50000 euro. Dat zouden ze wel wat eerlijker mogen verdelen zodat het tarief van 52000 euro enigzins omlaag kan.
Vlaktax is juist eerlijk. Als je twee keer zoveel verdient, dan betaal je twee keer zoveel. Eerlijk dus.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_51164481
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:55 schreef du_ke het volgende:

vooral gericht op het minder belasting laten betalen van benedenmodaal, dat stroomt ook nog eens direct terug in de economie
Leuke stelling, maar zeker niet correct. Komt nog eens bij dat de inkomensverschillen in NL extreem klein zijn, dus nog kleiner maken zou geen prioriteit moeten hebben.
pi_51164503
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Noodzaak is een flattax zeker niet.
De wereld zal niet vergaan nee.
quote:
En van mij mag het belastingsysteem best een stukje progressiever.
Waarom ?
pi_51164559
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:14 schreef du_ke het volgende:
Het scoort niet bij de kiezers inderdaad en is daarom niet zo interessant.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:30 schreef TubewayDigital het volgende:
hoe weet jij dat nou ?

Wat de politiek interresant vindt en wat het volk interresant vindt loopt nog wel eens ver uit een.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:53 schreef TubewayDigital het volgende:
veel mensen kunnen niet zelf nadenken en weten dus niet wat/dat het (er) is. Een beetje intelligent persoon snapt meteen dat we een flattax nodig hebben. Sterker nog, hij is er nu al. Alleen pas na alle aftrekposten en "cadeautjes" van de overheid
Als mensen niet weten wat flattax is, dan zullen ze toch ook niet op een partij stemmen die dat als speerpunt heeft gekozen?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_51165079
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leuke stelling, maar zeker niet correct. Komt nog eens bij dat de inkomensverschillen in NL extreem klein zijn, dus nog kleiner maken zou geen prioriteit moeten hebben.
Verhoging van de belastingvrije voet of verlaging van het percentage van de 1e schijf verkleint in elk geval de armoedeval, werk wordt er lonender door.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51165121
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:10 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

De wereld zal niet vergaan nee.
[..]

Waarom ?
Om werken voor de onderkant aantrekkelijker te maken. Het gaat mij niet zozeer om de belasting voor bovenmodaal hoger maken maar meer om die voor benedenmodaal lager te krijgen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 13:38:02 #37
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_51165533
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:26 schreef du_ke het volgende:
Om werken voor de onderkant aantrekkelijker te maken. Het gaat mij niet zozeer om de belasting voor bovenmodaal hoger maken maar meer om die voor benedenmodaal lager te krijgen.
Jij wil werken aantrekkelijker maken door de belasting in de laagste schijf te verlagen zodat je netto nóg meer overhoudt van je uitkering. Logisch inderdaad.
pi_51165763
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:

Verhoging van de belastingvrije voet of verlaging van het percentage van de 1e schijf verkleint in elk geval de armoedeval, werk wordt er lonender door.
Wat heeft dit te maken met het invoeren van een grotere progressie?
pi_51165846
quote:

Zou je b.v. ook kunnen kiezen om de algemene heffingskorting te halveren en de arbeidskorting te verhogen met hetzelfde bedrag.

Of misschien een aparte box voor arbeid en daar een lager tarief op zetten. Hoewel dat dan wel ingewikkeld kan worden (of beter, zal worden).
pi_51166052
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:38 schreef Lithion het volgende:

[..]

Jij wil werken aantrekkelijker maken door de belasting in de laagste schijf te verlagen zodat je netto nóg meer overhoudt van je uitkering. Logisch inderdaad.
Huh over een uitkering betaal je toch geen belasting?
pi_51166082
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat heeft dit te maken met het invoeren van een grotere progressie?
Lage inkomens een lager percentage belasting laten betalen lijkt mij grotere progressie.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:02:04 #42
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_51166389
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:52 schreef du_ke het volgende:
Daar betaal je wel belasting over.
pi_51167156
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:52 schreef du_ke het volgende:
Wis en waarachtig!
pi_51167188
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:53 schreef du_ke het volgende:
Lage inkomens een lager percentage belasting laten betalen lijkt mij grotere progressie.
Met progressie wordt bedoeld het oplopende tarief in de diverse schijven.
pi_51168600
als er een flat-tax ingevoerd wordt, vertrek ik naar het buitenland oh wacht, ik vertrek sowieso naar het buitenland Mensen die het beter hebben hebben namelijk de plicht om de zwakkeren te ondersteunen. Maar goed dat is slechts mijn nederige mening
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_51170090
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met progressie wordt bedoeld het oplopende tarief in de diverse schijven.
Het tarief in de laagste schijf lager maken helpt daar dus aan mee lijkt me.

Maar dat je overeen uitkering belasting betaalt is wel raar..
pi_51170939
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 13:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Lage inkomens betalen nu al geen belasting.
pi_51170963
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:05 schreef EricT het volgende:
als er een flat-tax ingevoerd wordt, vertrek ik naar het buitenland oh wacht, ik vertrek sowieso naar het buitenland Mensen die het beter hebben hebben namelijk de plicht om de zwakkeren te ondersteunen. Maar goed dat is slechts mijn nederige mening
Kan je toch doen met je eigen geld en tijd.
pi_51171022
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:48 schreef du_ke het volgende:

Het tarief in de laagste schijf lager maken helpt daar dus aan mee lijkt me.
Niet of nauwelijks eigenlijk. Het grootste deel van die schijf wordt opgesnoept door de heffingskortingen.
quote:
Maar dat je overeen uitkering belasting betaalt is wel raar..
Eigenlijk niet. Het is wel rondpompen van geld, maar als je uitkeringen niet belast zou dat nadelige gevolgen kunnen geven indien iemand naast de uitkering wel inkomsten heeft.
pi_51176324
quote:

[..]

Je schiet je doel voorbij. Hoeveel wil je nog afhalen van 2,95%? Arbeid is te duur aan de vraagzijde, niet aan de aanbodzijde. Er is genoeg stimulans om te gaan werken, maar niet voor de werkgever om een vaste contractant aan te nemen, door de sociale premies en het hoge minimumloon. Gevolg is dat veel studenten, scholieren en flexwerkers de baantjes invullen die eigenlijk voor de onderkant van de arbeidsmarkt bestemd zijn.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:17:42 #51
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51178122
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:15 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Lage inkomens betalen nu al geen belasting.
Nee, die krijgen nu al overal toeslagen voor waardoor ze bijna niets hoeven te betalen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51178235
Dan nog spel je Flat Tax in het Nederlands als flattaks.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51178281
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:21 schreef sigme het volgende:
Niet eens platte belasting
pi_51178299
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:21 schreef sigme het volgende:
of vlaktaks
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:24:51 #55
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51178349
Al met al een partij die gewoon naar een percentage belastingen wil en de rest van toeslagen en belastingen wil afschaffen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51178357
Overigens heeft een Flat Tax nog meer voordelen. Ipv 30.000 ambtenaren zich bezig te laten houden met het innen van de belasting kan het nu met minder dan 1.000. Dan kan je er 15.000 ontslaan en dan heb je nog 14.000 mensen over om te controleren of er daadwerkelijk belasting wordt betaald.
pi_51178467
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:23 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

of vlaktaks
Dat is nog véél beter .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51178703
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is nog véél beter .
Spreek Nederlands . Maar ik ben er een voorstander van om begrippen uit een andere taal zoveel mogelijk in stand te houden wanneer je ze gebruikt. Vlaktaks is flat tax in het Engels. Flattax ben ik nog niet eerder tegengekomen, in Google stelt 'ie een verbetering voor.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51178939
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:25 schreef Fastmatti het volgende:
Overigens heeft een Flat Tax nog meer voordelen. Ipv 30.000 ambtenaren zich bezig te laten houden met het innen van de belasting kan het nu met minder dan 1.000. Dan kan je er 15.000 ontslaan en dan heb je nog 14.000 mensen over om te controleren of er daadwerkelijk belasting wordt betaald.
Een simpeler belastingsysteem maakt het leeuwendeel van de fiscale adviseurs van ondernemers overbodig. De zoektocht naar aftrekposten en de gunstigste fiscale constructies kan gestaakt worden!

Zowel bij de belastingdienst als bij bedrijven en accountsbureau's komen goed opgeleide mensen voor de arbeidsmarkt beschikbaar, die economische groei kunnen genereren in plaats van elkaar bezig houden.
pi_51179041
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:41 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Een simpeler belastingsysteem maakt het leeuwendeel van de fiscale adviseurs van ondernemers overbodig. De zoektocht naar aftrekposten en de gunstigste fiscale constructies kan gestaakt worden!

Zowel bij de belastingdienst als bij bedrijven en accountsbureau's komen goed opgeleide mensen voor de arbeidsmarkt beschikbaar, die economische groei kunnen genereren in plaats van elkaar bezig houden.
Wat creëren die adviseurs dan? Die creeren alleen maar geld dat er al is. Dat geld komt met een vlaktaks automatisch vrij en dan kunnen deze hoogopgeleiden weer ingezet worden om echte groei te creëren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')