quote:Zoals verwacht komt ook van de Mercedes C-klasse een supersnelle versie uit. De afgelopen tijd is veel gespeculeerd over het vermogen van de C 63 AMG. Zijn grote broer, de E-klasse heeft 514 pk. De C moet het doen met 457 pk.
quote:
Aan het begin van 2008 start de productie van de Mercedes C 63 AMG bij huistuner AMG. De auto heeft de bekende 6,2-liter V8 aan boord die zonder turbo’s of andere hulpmiddelen tot gigantische vermogens komt. De C-klasse heeft 457 pk en daarmee sprint hij in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De maximale trekkracht is 600 Nm; dat komt vrij bij 6.000 toeren per minuut. AMG meldt trots dat tussen 2.000 en 6.250 toeren per minuut altijd meer dan 500 Nm koppel voorhanden is.
De top is zoals gewoonlijk begrensd op 250 km/u. Daarmee komt deze straatversie akelig dicht bij de C-klasse die als raceauto wordt ingezet in het DTM; die heeft namelijk 470 pk.
quote:Technisch verschilt de AMG behoorlijk van de vertegenwoordigersversies van de C-klasse. Zo is de vooras verschillend en bovendien 3,5 centimeter breder dan normaal. De brede spatborden zijn dus niet alleen uiterlijk vertoon, maar ook werkelijk noodzakelijk. Verder is de stand van de wielen veranderd, zodat hogere bochtsnelheden mogelijk zijn.
Om te zorgen voor een goede betrouwbaarheid is veel aandacht besteed aan koeling van de olie van de motor en de transmissie. Verder is ook voor de C-klasse bij AMG het ‘one man, one engine’-principe van toepassing. Dat betekent dat één werknemer zich helemaal wijdt aan de bouw van de motor.
De C 63 AMG is voorzien van de zeventraps automaat. Die is voor de gelegenheid voorzien van drie verschillende standen: Sport, Comfort en Manual. Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas. Da’s voor het eerst dat AMG deze techniek toepast.
quote:Standaard staat de C-klasse AMG op 18 inch wielen, maar wie wil kan 19 inch schoeisel bestellen. Aan de voorzijde zijn er remschijven met een maat van 360 x 36 millimeter en aan de achterzijde is dat 330 x 26 millimeter.
In het interieur is het leder wat de klok slaat en de stoelen kunnen zo worden afgesteld zodat de bestuurder ook tijdens gebruik op het circuit op zijn plek wordt gehouden. Het dashboard heeft een nieuw ‘nachtontwerp’ en de snelheidsmeter loopt tot 320 km/u. Verder kan de bestuurder kiezen welke functies hij op het dashboard wil zien.
Goh, daar zijn ze snel meequote:Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef D-Devil het volgende:
Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas. Da’s voor het eerst dat AMG deze techniek toepast
quote:
Het is dan ook echt een bloed mooie wagenquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef BloedMooieWagen het volgende:
[..]
tsja je zou ook ergens een keer de eerste mee zijn he ?
Nouja ben opzich niet zo'n hele grote mercedes fan maar ik moet zeggen dat deze C er wel erg goed uitziet.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef BloedMooieWagen het volgende:
[..]
tsja je zou ook ergens een keer de eerste mee zijn he ?
![]()
Mercedes van tegenwoordig =quote:Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas. Da’s voor het eerst dat AMG deze techniek toepast.
Nee.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:27 schreef wouter37 het volgende:
mooie auto![]()
bijna net zo mooi als die van mij
het tussengas ookquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:19 schreef -Hahaha- het volgende:
Check die koplampen eens. Overduidelijk ook gejat van BMW.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
. Ook de achterlichten zijn schaamteloos van Ford Mondeo gejat.
Alleen werkt Command veel fijner dan dat waardeloze Idrive.. Heb met allebij de systenen ervaring, maar Idrive mogen ze van mij weglaten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Mercedes van tegenwoordig =.
Ze proberen alles waar mogelijk van BMW te jatten. Neem nou hun gekopieërde COMAND-systeem, dat exact op iDrive lijkt,
ik snap echt niet wat er waardeloos is aan iDrive maar dat ben ik zeker... ik kan er prima mee om gaanquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:46 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Alleen werkt Command veel fijner dan dat waardeloze Idrive.. Heb met allebij de systenen ervaring, maar Idrive mogen ze van mij weglaten.
Je doet je naam eer aan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Mercedes van tegenwoordig =.
Ze proberen alles waar mogelijk van BMW te jatten. Neem nou hun gekopieërde COMAND-systeem, dat exact op iDrive lijkt, of 't interieur van de nieuwe S-klasse die ook exact van de 7-serie gekopieërd lijkt. Ook de achterlichten zijn schaamteloos van Ford Mondeo gejat.
Het is te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker. COMAND is veel laagdrempeliger en daardoor fijner te gebruiken. De gemiddelde (lease)BMW-rijder geeft het leren van het iDrive liever op dan het echt te doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef Youp het volgende:
[..]
ik snap echt niet wat er waardeloos is aan iDrive maar dat ben ik zeker... ik kan er prima mee om gaan
Nee als in nee hij is niet mooi.quote:
Wat hij zegtquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:36 schreef dubidub het volgende:
[..]
Als je dat kopiëren noemt, ben ik de paus. Ze hebben gelijkenis jah, maar jatten, nee.
Zo slecht is IDrive ook weer niet hoor, zeker in de huidige 5-serie werkt ie w.m.b. probleemloos. De kritiek betreft vaak nog steeds de 1e generatie IDrive. Die was behoorlijk ingewikkeld, ook door een teveel aan functies. Dat is inmiddels al sterk verbeterd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:36 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het is te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker. COMAND is veel laagdrempeliger en daardoor fijner te gebruiken. De gemiddelde (lease)BMW-rijder geeft het leren van het iDrive liever op dan het echt te doen.
Daarnaast is het zeggen dat COMAND van iDrive gekopieerd is natuurlijk onzin. De functies die het heeft zijn logischerwijs hetzelfde, omdat dat is wat je nodig hebt in een auto. Het enige dat anders kan zijn is ook anders: De interface.
Verder: Mooie auto. De gewone C-klasse W204 ken ik nu van binnen en van buiten en ik heb ervaring met alle motor-types, nu alleen de AMG nog
iDrive is ook niet slecht, integendeel zelfs, als je het doorhebt is het goed. Het probleem is echter dat weinig mensen het door willen hebben omdat het gewoon te ingewikkeld is met teveel functies, en dat is nogsteeds zo. COMAND en iDrive lijken ook niet op elkaar, dat was mijn punt ook.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:03 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Zo slecht is IDrive ook weer niet hoor, zeker in de huidige 5-serie werkt ie w.m.b. probleemloos. De kritiek betreft vaak nog steeds de 1e generatie IDrive. Die was behoorlijk ingewikkeld, ook door een teveel aan functies. Dat is inmiddels al sterk verbeterd.
Overigens vind ik COMAND en IDrive in de verste verte niet op elkaar lijken qua bediening.
Ik geloof best dat het er op vooruit is gegaan de laatste jaren, en het is natuurlijk ook niet het meest eerlijke vergelijk, een systeem uit 2007 tegen een uit 2001, maar sowiezo, van een auto als de 7 verwacht je gebruikersgemak en dat mis ik gewoon.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
iDrive is ook niet slecht, integendeel zelfs, als je het doorhebt is het goed. Het probleem is echter dat weinig mensen het door willen hebben omdat het gewoon te ingewikkeld is met teveel functies, en dat is nogsteeds zo. COMAND en iDrive lijken ook niet op elkaar, dat was mijn punt ook.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:55 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Vergelijk een MERCEDES S KLASSE vs Ford Mondeo vorige klasse (die voor het nieuwste model)
Genoeg mensen die een kleinere auto nemen omdat ze geen behoefte hebben aan een enorm bakbeest, hoewel ze er wel de pieken voor hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 04:00 schreef piet_pelle het volgende:
Voor geld wat dit ding gaat kosten ga je toch niet in een C-klasse rijden?! Wat een onzin om zo'n ding te maken.
Misschien een onzin om zo'n ding te kopen, maar zolang er markt voor is (en die is er) is het beslist geen onzin om zo'm ding te makenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 04:00 schreef piet_pelle het volgende:
Voor geld wat dit ding gaat kosten ga je toch niet in een C-klasse rijden?! Wat een onzin om zo'n ding te maken.
meen je dit nu serieus?quote:Op maandag 9 juli 2007 02:02 schreef StefanP het volgende:
Je kunt niet eens je eigen olie verversen. Er zit niet eens een peilstok in!
Wie koopt dat soort oplichterij nou?
quote:
Dan kan het heel goed zijn dat die door de boordcomputer wordt gemeten. Zo'n peilstok is eigenlijjk hopeloos ouderwets. Ging het niet toevallig om de motor van de nieuwe M3? Dat is een dry-sump namelijk. Dan heb je (mits een goede electronische sensor aanwezig is bij het oliereservoir) helemaal geen peilstok nodig.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 02:14 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dan was het BMW zeker. Laatst nog gelezen dat je daar helemaal niks zelf meer aan kan doen, zelfs niet je olie peilen.
Een S-klasse heeft al 3 generaties lang geen peilstok meer. Het is ook een hopeloos verouderd ding eigenlijk, waarom zou je je handen nog vuil willen maken als een boordcomputer dat gewoon kan meten?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:10 schreef M5 het volgende:
[..]
Dan kan het heel goed zijn dat die door de boordcomputer wordt gemeten. Zo'n peilstok is eigenlijjk hopeloos ouderwets. Ging het niet toevallig om de motor van de nieuwe M3? Dat is een dry-sump namelijk. Dan heb je (mits een goede electronische sensor aanwezig is bij het oliereservoir) helemaal geen peilstok nodig.
dat was wel te verwachten.. ze hebben het zelfde met de 5.4 AMG gedaan.quote:Op zondag 15 juli 2007 13:03 schreef Mikkie het volgende:
Die Benzen gaan steeds meer op elkaar lijken. En overal maar die 6.3-liter AMG-motor in, met elke keer een ander vermogen... het wordt een eenheidsworst op die manier..
Alsof iemand die een C AMG van waarschijnlijk dik 60.000¤ heeft (ken de prijs niet) zich bezig gaat houden met olie verversen. Als je C AMG in onderhoud moet neem je gewoon je 2de auto. Zo'n auto kopen en dan gaan klagen over duur onderhoud/het zelf willen doen is pas erg.quote:Op maandag 9 juli 2007 02:02 schreef StefanP het volgende:
Je kunt niet eens je eigen olie verversen. Er zit niet eens een peilstok in!
Wie koopt dat soort oplichterij nou?
Als jij een S-klasse hebt, en de boordcomputer zegt niks, ga jij dan elke week de olie peilen omdat "de boordcomputer wel eens kapot zou kunnen zijn"?quote:Op zondag 15 juli 2007 13:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Als handmatige controle voor als je boordcomputer kapot is? Het blijft allemaal elektronica, dus juist een backup is noodzakelijk!
Ach.. 457 pk in een midden klassertje is meer dan genoeg lijkt mij zo. Die 50 pk's die er in andere modellen extra uit komt zul je niet missen. Er zijn nog zoveel merken die zulk soort grappen uit halen (Audi S6 5.2 V10, Audi S8 5.2 V10 om maar wat te noemen)quote:Op zondag 15 juli 2007 13:44 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Tuurlijk is het te verwachten, maar dat maakt het wel zonde. En elke keer in een andere configuratie... je weet dus als je zo'n C-klasse koopt, dat je iets meer dan 450 pk hebt, maar dat die motor er ook nog op een andere manier 500+ pk uit kan persen, probleemloos. Dan voel je je toch bekocht?.
Jij misschien wel, 99% van de S-rijders niet. Ik ken zelf ook een paar mensen die met een S of gelijkaardige auto's rijden, en geen enkele daarvan controleert zelf ook maar iets aan zijn motor. Die gaan er gewoon van uit dat de boordcomputer zoiets in de haten heeft. Verder is het best wel erg dat je motor kapot kan gaan omdat een dashboardlampje niet meer werkt; als de boordcomputer dergelijke fouten merkt zal hij wel een of andere foutcode geven waardoor hij er vroeger mee stopt.quote:Op zondag 15 juli 2007 15:16 schreef Mikkie het volgende:
Nee, maar wel eens in de zoveel tijd.
Dat is het probleem helemaal niet. Zo'n auto heeft een onderhoudsinterval, en tussendoor mag er gewoon niks ernstigs gebeuren. Als ik een auto van pakweg 120.000 euro koop, dan ga ik toch niet eens in de week smerige handen krijgen van het oliepeilenquote:Op zondag 15 juli 2007 19:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Daar zit dus precies het probleem, die laksheid. Mensen moeten zich realiseren dat ze met techniek rijden, en dat daar iets aan kapot kan. En dat ze niet blind op elektronica moeten vertrouwen, want die maakt regelmatig fouten... vandaar dat ik zulke dingen altijd zelf ook wil kunnen checken.
En wat is er met die XC90 gebeurd dan?
Idoot? Tjsa. met dealers is er altijd wel wat.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:58 schreef StefanP het volgende:
Je wordt gedwongen om je auto naar de dealer te brengen, en laten veel autoliefhebbers daar nou een hekel aan hebben omdat dealerships vaak bezaaid zijn met incompetente monteurs. Het feit dat je geen keuze meer hebt om te besluiten het zelf te doen of naar een andere toko te gaan is genoeg.
Bovendien werkt die electronica soms niet. Zoek maar eens met google en je vindt verhalen te over van nieuwe BMWs waar die klote computertjes gewoon niet goed werken, o.a. voor het bijhouden van het oliepeil. BMW raadt zelfs aan om niet eens bij te vullen, maar om alles eruit te laten lekken, te meten hoeveel het is en daarna pas terug erin + de extra hoeveelheid erbij...
Ik lees net zelfs dat er zelfs geen motortemperatuur af te lezen valt in die nieuwe BMWs.
Ook lees ik een leuk verhaaltje van een BMW eigenaar die tijdens een rit naar een andere stad in de VS (verder weg dan van stad naar stad in NL dus) de melding kreeg dat zijn oliepeil heel laag was. Hij dus van de snelweg af en een tankstation in. Die hadden niet de olie die BMW aanraadt, dus hij belt BMW assist, die aanbieden om de auto naar de dealer te slepen. Dit om 5 uur zaterdagmiddag, dus de rest van het weekend zou hij geen auto hebben omdat de dealers dicht zijn. BMW weigerde om de olie gewoon even via de sleepwagen te brengen. Enz, enz, enz. BMW is op de hoogte van het feit dat sommige M5s problemen hebben met dat Vanoz-olie systeem maar heeft de onderdelen vaak niet eens op voorraad
Sorry hoor, maar dat is toch echt idioot.
Zeg dan tenminste Audi A4 van een jaar of 10 geledenquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Mercedes van tegenwoordig =.
Ze proberen alles waar mogelijk van BMW te jatten. Neem nou hun gekopieërde COMAND-systeem, dat exact op iDrive lijkt, of 't interieur van de nieuwe S-klasse die ook exact van de 7-serie gekopieërd lijkt. Ook de achterlichten zijn schaamteloos van Ford Mondeo gejat.
Klopt, maar als je ziet hoe vaak zoiets gebeurt (bijna nooit dat daardoor de motor kapot gaat), dan betrouw ik genoeg op de techniek dat het niet zal gebeuren. Gebeurt het dan toch zal ik best wel eens vloeken, maar om nu elke maand het oliepijl te meten voor die kleine kans uit te sluiten? No way. De vorige auto had niet eens een oliepijllampje/wijzertje, dus als die daar op was had ik geen enkele mogelijkheid om dat te zien. Het zou er om moeten doen dat er iets aan mijn auto mankeert waardoor de olie op is, én dat de electronica nog eens defect is ook (lampje kan niet, als ik de sleutel draai om te starten gaan alle lampjes ff aan om te checken of die nog werken. Dan zie je het wel als het lampje kapot is).quote:Op zondag 15 juli 2007 19:21 schreef Mikkie het volgende:
Daar zit dus precies het probleem, die laksheid. Mensen moeten zich realiseren dat ze met techniek rijden, en dat daar iets aan kapot kan. En dat ze niet blind op elektronica moeten vertrouwen, want die maakt regelmatig fouten... vandaar dat ik zulke dingen altijd zelf ook wil kunnen checken.
Nieuwe blok erin & gedumpt, hij kwam sowieso nogal duur uit aan benzine (verbruik van dat ding was gewoon immens, hij reed 6km / liter, dus nogal veel).quote:En wat is er met die XC90 gebeurd dan?
Onzin, een dealer die monteurs in dienst heeft om aan auto's te sleutelen die inmiddels geen peilstok meer hebben (de luxe sedans dus, het topsegment), heeft genoeg kennis in huis om degelijk zo'n auto te behandelen. Daarnaast wil je zo'n auto gewoon niet naar een universele garage brengen, en wil je dat wel, kunnen die dat tegenwoordig zelfs gewoon oplossen. Echter is dat natuurlijk risicovoller.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:58 schreef StefanP het volgende:
Je wordt gedwongen om je auto naar de dealer te brengen, en laten veel autoliefhebbers daar nou een hekel aan hebben omdat dealerships vaak bezaaid zijn met incompetente monteurs.
Ach, laat hem lekker in z'n eigen wereld leven. Niet reageren op deze dwaas is het beste medicijn.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Onzin, een dealer die monteurs in dienst heeft om aan auto's te sleutelen die inmiddels geen peilstok meer hebben (de luxe sedans dus, het topsegment), heeft genoeg kennis in huis om degelijk zo'n auto te behandelen. Daarnaast wil je zo'n auto gewoon niet naar een universele garage brengen, en wil je dat wel, kunnen die dat tegenwoordig zelfs gewoon oplossen. Echter is dat natuurlijk risicovoller.
Vergeet niet dat we het over auto's van 100.000+ euro hebben.
Angezien je je geroepen voelt om offtopic gebash te plaatsen, zal ik je op je eigen niveau van repliek dienen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:22 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ach, laat hem lekker in z'n eigen wereld leven. Niet reageren op deze dwaas is het beste medicijn.
Ik ben gewoon een normale discussie aan het houden met hem, daar heb ik jou overduidelijk niet bij nodigquote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:22 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Ach, laat hem lekker in z'n eigen wereld leven. Niet reageren op deze dwaas is het beste medicijn.
In de VS heb je veel gespecialiseerde tuners, iets wat ik in NL niet zag. De horrorverhalen van eigenaren die hun auto bij de dealer achterlieten, zijn op veel fora te vinden. Alles van plezierritjes en het uitlenen aan andere eigenaren tot verkeerde reparaties. Veel mensen gaan dan ook naar die tuners, omdat ze daar aan een (of hooguit een paar) soort auto's werken en ze de kennis in huis hebben die bij veel dealers ontbreekt. Sommige dealers werken misschien een a twee keer per jaar aan een bepaald soort auto, en de rest van het jaar aan de standaard 3-serie. Dat geeft mij niet echt een veilig gevoel als ik hem daar moet achterlaten.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Onzin, een dealer die monteurs in dienst heeft om aan auto's te sleutelen die inmiddels geen peilstok meer hebben (de luxe sedans dus, het topsegment), heeft genoeg kennis in huis om degelijk zo'n auto te behandelen. Daarnaast wil je zo'n auto gewoon niet naar een universele garage brengen, en wil je dat wel, kunnen die dat tegenwoordig zelfs gewoon oplossen. Echter is dat natuurlijk risicovoller.
Vergeet niet dat we het over auto's van 100.000+ euro hebben.
Alsof je je daar met een S-Klasse druk om maakt. Dan wil je gewoon een simpel lampje dat je chauffeur met de auto naar de garage moet. Daar hoeft echt geen stok in, die wordt niet gebruiktquote:Op zondag 15 juli 2007 13:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een S-klasse heeft al 3 generaties lang geen peilstok meer. Het is ook een hopeloos verouderd ding eigenlijk, waarom zou je je handen nog vuil willen maken als een boordcomputer dat gewoon kan meten?
Mijn punt is juist, dat hier in NL (volgens mij is dat in de VS heel anders!) de dealers gewoon goed te boek staan, en 99 van de 100 mensen die een dure auto nieuw bij de dealer koopt, zal de auto ook daar onderhouden. In de VS ben ik nog nooit geweest, maar zoals ik het kan beoordelen op afstand is daar inderdaad de dealertrouw ook veel lager, wat ik mede concludeer uit het aantal auto's dat daar "customized" rondrijdt, ook in de exclusieve klasse.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:26 schreef StefanP het volgende:
[..]
In de VS heb je veel gespecialiseerde tuners, iets wat ik in NL niet zag. De horrorverhalen van eigenaren die hun auto bij de dealer achterlieten, zijn op veel fora te vinden. Alles van plezierritjes en het uitlenen aan andere eigenaren tot verkeerde reparaties. Veel mensen gaan dan ook naar die tuners, omdat ze daar aan een (of hooguit een paar) soort auto's werken en ze de kennis in huis hebben die bij veel dealers ontbreekt. Sommige dealers werken misschien een a twee keer per jaar aan een bepaald soort auto, en de rest van het jaar aan de standaard 3-serie. Dat geeft mij niet echt een veilig gevoel als ik hem daar moet achterlaten.
Daar ben ik het niet mee eens. Je hoort bij een auto waar je zoveel geld aan uitgeeft een dealer te hebben (of voor mijn part universele garage) die de controle zelf over jouw voertuig uitvoert. Zelf doen, of naar de beun, is ook totaal niet iets waar een merk als Mercedes of BMW naar streeft, omdat garantieclaims dan helemaal niet meer te overzien zullen zijn. Technologische ontwikkeling heeft hier duidelijk voorrang op.quote:Je hoort gewoon een keuze te hebben, en met die electronica, ontbrekende peilstok e.d. maakt dat bedrijf het gewoon zoveel moeilijker om even zelf iets te doen of om op een failsafe manier (peilstok) even iets te checken. Je kunt toch nog terecht bij de tuners, maar zelf doen of naar de beun die aan elk merk werkt, is een stuk moeilijker.
Ik heb ook gehoord dat sommige auto's een deel van je rijgedrag kunnen loggen. Ze slaan schakelgedrag, motortemperatuur i.c.m. toerentallen etc. op als er afwijkende waardes bijzitten. De dealer kan dit uitlezen en bij een defect dat duidelijk door wangedrag is veroorzaakt maatregelen treffen. Ik heb dit gehoord bij de Volvo S80, maar of het echt waar is weet ik niet.quote:Is het trouwens ook niet dat al die nieuwe auto's je rijgedrag bijhouden in een black box? Dat de dealer dus precies kan uitlezen wat jij uitgespookt hebt en indien van toepassing, de garantie ongedaan maken?
Dat was mijn punt ookquote:Op dinsdag 17 juli 2007 19:37 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Alsof je je daar met een S-Klasse druk om maakt. Dan wil je gewoon een simpel lampje dat je chauffeur met de auto naar de garage moet. Daar hoeft echt geen stok in, die wordt niet gebruikt
Onze Kia houdt in ieder geval ook wat gegevens bij (wat allemaal heb ik geen flauw idee van), want de eerste keer dat ik hem binnen stak (200km op de teller) wist hij me te zeggen dat ik die auto normaal wat kalmer had moeten inrijden. Frequent naar/in de begrenzer & een gemiddelde van 115/u (terwijl ik met 200km nooit naar duitsland & terug kon geraakt zijnquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb ook gehoord dat sommige auto's een deel van je rijgedrag kunnen loggen. Ze slaan schakelgedrag, motortemperatuur i.c.m. toerentallen etc. op als er afwijkende waardes bijzitten. De dealer kan dit uitlezen en bij een defect dat duidelijk door wangedrag is veroorzaakt maatregelen treffen. Ik heb dit gehoord bij de Volvo S80, maar of het echt waar is weet ik niet.
Ja, wat anders? Zoals ik al vaak heb gezegd: Het is bij een auto van die klasse onmogelijk de verantwoordelijkheid van de eigenaar te noemen, omdat die al zo ongelofelijk veel geld betaald heeft voor die auto, dat er gewoon niks aan màg gebeuren. Gebeurt dat dus wel, moet de dealer het maar oplossen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 04:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jaja.
En dan, als blijkt dat dat ding kapot is, je motor droog loopt en daardoor opblaast, en jij met je S600 of AMG langs de kant staat, is het zeker ineens de schuld van Mercedes en de dealer?
De mensen die zich echt een S kunnen veroorloven (en dus niet iedereen die met een S rijdt, want er rijden veel oude 2dehandse S'jes of S'jes op afbetaling rond) vloeken dan eens, en zijn blij als ze direct een vervangwagen krijgen om mee door te rijden. Dat het hele motorblok aan gort is en dat het hun probleemloos 5à10.000¤ zal kosten is voor die gasten iets minder erg, ze kunnen er best tegen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 04:12 schreef Mikkie het volgende:
Jaja.
En dan, als blijkt dat dat ding kapot is, je motor droog loopt en daardoor opblaast, en jij met je S600 of AMG langs de kant staat, is het zeker ineens de schuld van Mercedes en de dealer?
Dat zal bij sommigen inderdaad ook zo zijn, maar zo ver komt het niet eens want ze hebben gewoon binnen korte tijd vervangend vervoer en zo iets wordt gewoon onder garantie gemaakt dus het kost ze ook nog eens niets.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:00 schreef Athmozz het volgende:
[..]
De mensen die zich echt een S kunnen veroorloven (en dus niet iedereen die met een S rijdt, want er rijden veel oude 2dehandse S'jes of S'jes op afbetaling rond) vloeken dan eens, en zijn blij als ze direct een vervangwagen krijgen om mee door te rijden. Dat het hele motorblok aan gort is en dat het hun probleemloos 5à10.000¤ zal kosten is voor die gasten iets minder erg, ze kunnen er best tegen.
Dat lampje op zich moet zelfs niet eens branden, als het systeem dat de olie monitort door heeft dat er iets fout aan het lopen is, dan zal dat systeem logischerwijs gewoon de motor uitschakelen als de kans op mechanische schade gewoon té groot is. Het zou dom zijn om er een heel monitoringssysteem op te zetten, om dan enkel een lampje te doen branden. Dus lampje branden + wat later eventueel gewoon de motor afzetten als het probleem te ernstig zou zijn.quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:12 schreef Neluhz het volgende:
ze zullen heus wel wat veiligheidsvoorzieningen hebben aangebracht om het stukgaan van het lampje te voorkomen, of er gaat een ander lampje branden..:P
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |