quote:Zoals verwacht komt ook van de Mercedes C-klasse een supersnelle versie uit. De afgelopen tijd is veel gespeculeerd over het vermogen van de C 63 AMG. Zijn grote broer, de E-klasse heeft 514 pk. De C moet het doen met 457 pk.
quote:
Aan het begin van 2008 start de productie van de Mercedes C 63 AMG bij huistuner AMG. De auto heeft de bekende 6,2-liter V8 aan boord die zonder turbo’s of andere hulpmiddelen tot gigantische vermogens komt. De C-klasse heeft 457 pk en daarmee sprint hij in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De maximale trekkracht is 600 Nm; dat komt vrij bij 6.000 toeren per minuut. AMG meldt trots dat tussen 2.000 en 6.250 toeren per minuut altijd meer dan 500 Nm koppel voorhanden is.
De top is zoals gewoonlijk begrensd op 250 km/u. Daarmee komt deze straatversie akelig dicht bij de C-klasse die als raceauto wordt ingezet in het DTM; die heeft namelijk 470 pk.
quote:Technisch verschilt de AMG behoorlijk van de vertegenwoordigersversies van de C-klasse. Zo is de vooras verschillend en bovendien 3,5 centimeter breder dan normaal. De brede spatborden zijn dus niet alleen uiterlijk vertoon, maar ook werkelijk noodzakelijk. Verder is de stand van de wielen veranderd, zodat hogere bochtsnelheden mogelijk zijn.
Om te zorgen voor een goede betrouwbaarheid is veel aandacht besteed aan koeling van de olie van de motor en de transmissie. Verder is ook voor de C-klasse bij AMG het ‘one man, one engine’-principe van toepassing. Dat betekent dat één werknemer zich helemaal wijdt aan de bouw van de motor.
De C 63 AMG is voorzien van de zeventraps automaat. Die is voor de gelegenheid voorzien van drie verschillende standen: Sport, Comfort en Manual. Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas. Da’s voor het eerst dat AMG deze techniek toepast.
quote:Standaard staat de C-klasse AMG op 18 inch wielen, maar wie wil kan 19 inch schoeisel bestellen. Aan de voorzijde zijn er remschijven met een maat van 360 x 36 millimeter en aan de achterzijde is dat 330 x 26 millimeter.
In het interieur is het leder wat de klok slaat en de stoelen kunnen zo worden afgesteld zodat de bestuurder ook tijdens gebruik op het circuit op zijn plek wordt gehouden. Het dashboard heeft een nieuw ‘nachtontwerp’ en de snelheidsmeter loopt tot 320 km/u. Verder kan de bestuurder kiezen welke functies hij op het dashboard wil zien.
Goh, daar zijn ze snel meequote:Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef D-Devil het volgende:
Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas. Da’s voor het eerst dat AMG deze techniek toepast
quote:
Het is dan ook echt een bloed mooie wagenquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef BloedMooieWagen het volgende:
[..]
tsja je zou ook ergens een keer de eerste mee zijn he ?
Nouja ben opzich niet zo'n hele grote mercedes fan maar ik moet zeggen dat deze C er wel erg goed uitziet.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef BloedMooieWagen het volgende:
[..]
tsja je zou ook ergens een keer de eerste mee zijn he ?
![]()
Mercedes van tegenwoordig =quote:Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas. Da’s voor het eerst dat AMG deze techniek toepast.
Nee.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:27 schreef wouter37 het volgende:
mooie auto![]()
bijna net zo mooi als die van mij
het tussengas ookquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:19 schreef -Hahaha- het volgende:
Check die koplampen eens. Overduidelijk ook gejat van BMW.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
. Ook de achterlichten zijn schaamteloos van Ford Mondeo gejat.
Alleen werkt Command veel fijner dan dat waardeloze Idrive.. Heb met allebij de systenen ervaring, maar Idrive mogen ze van mij weglaten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Mercedes van tegenwoordig =.
Ze proberen alles waar mogelijk van BMW te jatten. Neem nou hun gekopieërde COMAND-systeem, dat exact op iDrive lijkt,
ik snap echt niet wat er waardeloos is aan iDrive maar dat ben ik zeker... ik kan er prima mee om gaanquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:46 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Alleen werkt Command veel fijner dan dat waardeloze Idrive.. Heb met allebij de systenen ervaring, maar Idrive mogen ze van mij weglaten.
Je doet je naam eer aan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Mercedes van tegenwoordig =.
Ze proberen alles waar mogelijk van BMW te jatten. Neem nou hun gekopieërde COMAND-systeem, dat exact op iDrive lijkt, of 't interieur van de nieuwe S-klasse die ook exact van de 7-serie gekopieërd lijkt. Ook de achterlichten zijn schaamteloos van Ford Mondeo gejat.
Het is te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker. COMAND is veel laagdrempeliger en daardoor fijner te gebruiken. De gemiddelde (lease)BMW-rijder geeft het leren van het iDrive liever op dan het echt te doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef Youp het volgende:
[..]
ik snap echt niet wat er waardeloos is aan iDrive maar dat ben ik zeker... ik kan er prima mee om gaan
Nee als in nee hij is niet mooi.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |