quote:Zoals verwacht komt ook van de Mercedes C-klasse een supersnelle versie uit. De afgelopen tijd is veel gespeculeerd over het vermogen van de C 63 AMG. Zijn grote broer, de E-klasse heeft 514 pk. De C moet het doen met 457 pk.
quote:
Aan het begin van 2008 start de productie van de Mercedes C 63 AMG bij huistuner AMG. De auto heeft de bekende 6,2-liter V8 aan boord die zonder turbo’s of andere hulpmiddelen tot gigantische vermogens komt. De C-klasse heeft 457 pk en daarmee sprint hij in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u. De maximale trekkracht is 600 Nm; dat komt vrij bij 6.000 toeren per minuut. AMG meldt trots dat tussen 2.000 en 6.250 toeren per minuut altijd meer dan 500 Nm koppel voorhanden is.
De top is zoals gewoonlijk begrensd op 250 km/u. Daarmee komt deze straatversie akelig dicht bij de C-klasse die als raceauto wordt ingezet in het DTM; die heeft namelijk 470 pk.
quote:Technisch verschilt de AMG behoorlijk van de vertegenwoordigersversies van de C-klasse. Zo is de vooras verschillend en bovendien 3,5 centimeter breder dan normaal. De brede spatborden zijn dus niet alleen uiterlijk vertoon, maar ook werkelijk noodzakelijk. Verder is de stand van de wielen veranderd, zodat hogere bochtsnelheden mogelijk zijn.
Om te zorgen voor een goede betrouwbaarheid is veel aandacht besteed aan koeling van de olie van de motor en de transmissie. Verder is ook voor de C-klasse bij AMG het ‘one man, one engine’-principe van toepassing. Dat betekent dat één werknemer zich helemaal wijdt aan de bouw van de motor.
De C 63 AMG is voorzien van de zeventraps automaat. Die is voor de gelegenheid voorzien van drie verschillende standen: Sport, Comfort en Manual. Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas. Da’s voor het eerst dat AMG deze techniek toepast.
quote:Standaard staat de C-klasse AMG op 18 inch wielen, maar wie wil kan 19 inch schoeisel bestellen. Aan de voorzijde zijn er remschijven met een maat van 360 x 36 millimeter en aan de achterzijde is dat 330 x 26 millimeter.
In het interieur is het leder wat de klok slaat en de stoelen kunnen zo worden afgesteld zodat de bestuurder ook tijdens gebruik op het circuit op zijn plek wordt gehouden. Het dashboard heeft een nieuw ‘nachtontwerp’ en de snelheidsmeter loopt tot 320 km/u. Verder kan de bestuurder kiezen welke functies hij op het dashboard wil zien.
Goh, daar zijn ze snel meequote:Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef D-Devil het volgende:
Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas. Da’s voor het eerst dat AMG deze techniek toepast
quote:
Het is dan ook echt een bloed mooie wagenquote:Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef BloedMooieWagen het volgende:
[..]
tsja je zou ook ergens een keer de eerste mee zijn he ?
Nouja ben opzich niet zo'n hele grote mercedes fan maar ik moet zeggen dat deze C er wel erg goed uitziet.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef BloedMooieWagen het volgende:
[..]
tsja je zou ook ergens een keer de eerste mee zijn he ?
![]()
Mercedes van tegenwoordig =quote:Tijdens het terugschakelen geeft het systeem automatisch een beetje tussengas. Da’s voor het eerst dat AMG deze techniek toepast.
Nee.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:27 schreef wouter37 het volgende:
mooie auto![]()
bijna net zo mooi als die van mij
het tussengas ookquote:Op woensdag 4 juli 2007 20:19 schreef -Hahaha- het volgende:
Check die koplampen eens. Overduidelijk ook gejat van BMW.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
. Ook de achterlichten zijn schaamteloos van Ford Mondeo gejat.
Alleen werkt Command veel fijner dan dat waardeloze Idrive.. Heb met allebij de systenen ervaring, maar Idrive mogen ze van mij weglaten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Mercedes van tegenwoordig =.
Ze proberen alles waar mogelijk van BMW te jatten. Neem nou hun gekopieërde COMAND-systeem, dat exact op iDrive lijkt,
ik snap echt niet wat er waardeloos is aan iDrive maar dat ben ik zeker... ik kan er prima mee om gaanquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:46 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Alleen werkt Command veel fijner dan dat waardeloze Idrive.. Heb met allebij de systenen ervaring, maar Idrive mogen ze van mij weglaten.
Je doet je naam eer aan.quote:Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Mercedes van tegenwoordig =.
Ze proberen alles waar mogelijk van BMW te jatten. Neem nou hun gekopieërde COMAND-systeem, dat exact op iDrive lijkt, of 't interieur van de nieuwe S-klasse die ook exact van de 7-serie gekopieërd lijkt. Ook de achterlichten zijn schaamteloos van Ford Mondeo gejat.
Het is te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker. COMAND is veel laagdrempeliger en daardoor fijner te gebruiken. De gemiddelde (lease)BMW-rijder geeft het leren van het iDrive liever op dan het echt te doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:06 schreef Youp het volgende:
[..]
ik snap echt niet wat er waardeloos is aan iDrive maar dat ben ik zeker... ik kan er prima mee om gaan
Nee als in nee hij is niet mooi.quote:
Wat hij zegtquote:Op donderdag 5 juli 2007 12:36 schreef dubidub het volgende:
[..]
Als je dat kopiëren noemt, ben ik de paus. Ze hebben gelijkenis jah, maar jatten, nee.
Zo slecht is IDrive ook weer niet hoor, zeker in de huidige 5-serie werkt ie w.m.b. probleemloos. De kritiek betreft vaak nog steeds de 1e generatie IDrive. Die was behoorlijk ingewikkeld, ook door een teveel aan functies. Dat is inmiddels al sterk verbeterd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:36 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het is te ingewikkeld voor de gemiddelde gebruiker. COMAND is veel laagdrempeliger en daardoor fijner te gebruiken. De gemiddelde (lease)BMW-rijder geeft het leren van het iDrive liever op dan het echt te doen.
Daarnaast is het zeggen dat COMAND van iDrive gekopieerd is natuurlijk onzin. De functies die het heeft zijn logischerwijs hetzelfde, omdat dat is wat je nodig hebt in een auto. Het enige dat anders kan zijn is ook anders: De interface.
Verder: Mooie auto. De gewone C-klasse W204 ken ik nu van binnen en van buiten en ik heb ervaring met alle motor-types, nu alleen de AMG nog
iDrive is ook niet slecht, integendeel zelfs, als je het doorhebt is het goed. Het probleem is echter dat weinig mensen het door willen hebben omdat het gewoon te ingewikkeld is met teveel functies, en dat is nogsteeds zo. COMAND en iDrive lijken ook niet op elkaar, dat was mijn punt ook.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:03 schreef Mastroianni het volgende:
[..]
Zo slecht is IDrive ook weer niet hoor, zeker in de huidige 5-serie werkt ie w.m.b. probleemloos. De kritiek betreft vaak nog steeds de 1e generatie IDrive. Die was behoorlijk ingewikkeld, ook door een teveel aan functies. Dat is inmiddels al sterk verbeterd.
Overigens vind ik COMAND en IDrive in de verste verte niet op elkaar lijken qua bediening.
Ik geloof best dat het er op vooruit is gegaan de laatste jaren, en het is natuurlijk ook niet het meest eerlijke vergelijk, een systeem uit 2007 tegen een uit 2001, maar sowiezo, van een auto als de 7 verwacht je gebruikersgemak en dat mis ik gewoon.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
iDrive is ook niet slecht, integendeel zelfs, als je het doorhebt is het goed. Het probleem is echter dat weinig mensen het door willen hebben omdat het gewoon te ingewikkeld is met teveel functies, en dat is nogsteeds zo. COMAND en iDrive lijken ook niet op elkaar, dat was mijn punt ook.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:55 schreef -Hahaha- het volgende:
[..]
Vergelijk een MERCEDES S KLASSE vs Ford Mondeo vorige klasse (die voor het nieuwste model)
Genoeg mensen die een kleinere auto nemen omdat ze geen behoefte hebben aan een enorm bakbeest, hoewel ze er wel de pieken voor hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 04:00 schreef piet_pelle het volgende:
Voor geld wat dit ding gaat kosten ga je toch niet in een C-klasse rijden?! Wat een onzin om zo'n ding te maken.
Misschien een onzin om zo'n ding te kopen, maar zolang er markt voor is (en die is er) is het beslist geen onzin om zo'm ding te makenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 04:00 schreef piet_pelle het volgende:
Voor geld wat dit ding gaat kosten ga je toch niet in een C-klasse rijden?! Wat een onzin om zo'n ding te maken.
meen je dit nu serieus?quote:Op maandag 9 juli 2007 02:02 schreef StefanP het volgende:
Je kunt niet eens je eigen olie verversen. Er zit niet eens een peilstok in!
Wie koopt dat soort oplichterij nou?
quote:
Dan kan het heel goed zijn dat die door de boordcomputer wordt gemeten. Zo'n peilstok is eigenlijjk hopeloos ouderwets. Ging het niet toevallig om de motor van de nieuwe M3? Dat is een dry-sump namelijk. Dan heb je (mits een goede electronische sensor aanwezig is bij het oliereservoir) helemaal geen peilstok nodig.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 02:14 schreef StefanP het volgende:
[..]
Dan was het BMW zeker. Laatst nog gelezen dat je daar helemaal niks zelf meer aan kan doen, zelfs niet je olie peilen.
Een S-klasse heeft al 3 generaties lang geen peilstok meer. Het is ook een hopeloos verouderd ding eigenlijk, waarom zou je je handen nog vuil willen maken als een boordcomputer dat gewoon kan meten?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:10 schreef M5 het volgende:
[..]
Dan kan het heel goed zijn dat die door de boordcomputer wordt gemeten. Zo'n peilstok is eigenlijjk hopeloos ouderwets. Ging het niet toevallig om de motor van de nieuwe M3? Dat is een dry-sump namelijk. Dan heb je (mits een goede electronische sensor aanwezig is bij het oliereservoir) helemaal geen peilstok nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |