abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51487287
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:03 schreef Mikkie het volgende:
Die Benzen gaan steeds meer op elkaar lijken. En overal maar die 6.3-liter AMG-motor in, met elke keer een ander vermogen... het wordt een eenheidsworst op die manier. .
dat was wel te verwachten.. ze hebben het zelfde met de 5.4 AMG gedaan.
V10
  zondag 15 juli 2007 @ 13:42:56 #52
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51487507
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:25 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 15 juli 2007 @ 13:44:10 #53
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51487553
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:25 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_51487751
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:02 schreef StefanP het volgende:
Je kunt niet eens je eigen olie verversen. Er zit niet eens een peilstok in!

Wie koopt dat soort oplichterij nou?
Alsof iemand die een C AMG van waarschijnlijk dik 60.000¤ heeft (ken de prijs niet) zich bezig gaat houden met olie verversen. Als je C AMG in onderhoud moet neem je gewoon je 2de auto. Zo'n auto kopen en dan gaan klagen over duur onderhoud/het zelf willen doen is pas erg.

Ik vervang zelfs geen band als die plat is (gewoon touring laten komen, duurt maar een half uurtje), laat staan dat ik me ga bezighouden met olie ed te vervangen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 15 juli 2007 @ 14:01:51 #55
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51488077
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:42 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Als handmatige controle voor als je boordcomputer kapot is? Het blijft allemaal elektronica, dus juist een backup is noodzakelijk!
Als jij een S-klasse hebt, en de boordcomputer zegt niks, ga jij dan elke week de olie peilen omdat "de boordcomputer wel eens kapot zou kunnen zijn"?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 15 juli 2007 @ 15:16:07 #56
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51490200
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:25 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_51490454
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:44 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Tuurlijk is het te verwachten, maar dat maakt het wel zonde. En elke keer in een andere configuratie... je weet dus als je zo'n C-klasse koopt, dat je iets meer dan 450 pk hebt, maar dat die motor er ook nog op een andere manier 500+ pk uit kan persen, probleemloos. Dan voel je je toch bekocht? .
Ach.. 457 pk in een midden klassertje is meer dan genoeg lijkt mij zo. Die 50 pk's die er in andere modellen extra uit komt zul je niet missen. Er zijn nog zoveel merken die zulk soort grappen uit halen (Audi S6 5.2 V10, Audi S8 5.2 V10 om maar wat te noemen)
V10
pi_51490475
quote:
Op zondag 15 juli 2007 15:16 schreef Mikkie het volgende:
Nee, maar wel eens in de zoveel tijd.
Jij misschien wel, 99% van de S-rijders niet. Ik ken zelf ook een paar mensen die met een S of gelijkaardige auto's rijden, en geen enkele daarvan controleert zelf ook maar iets aan zijn motor. Die gaan er gewoon van uit dat de boordcomputer zoiets in de haten heeft. Verder is het best wel erg dat je motor kapot kan gaan omdat een dashboardlampje niet meer werkt; als de boordcomputer dergelijke fouten merkt zal hij wel een of andere foutcode geven waardoor hij er vroeger mee stopt.

Het grootste deel van de mensen die met dergelijke auto's rijdt kijkt zelfs niet nauw op zijn onderhoudsintervallen, als die auto 15.000km heeft en ze hebben toevallig een drukke week dan gaat hij maar aan 17.000km binnen, "daar kunnen die wel tegen". Mijn nonkel heeft dat ook toegepast bij zijn Volvo XC90, helaas was 70.000km een té groot interval
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 15 juli 2007 @ 19:21:33 #59
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51498070
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 96% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:26 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 15 juli 2007 @ 19:58:09 #60
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51499071
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Daar zit dus precies het probleem, die laksheid. Mensen moeten zich realiseren dat ze met techniek rijden, en dat daar iets aan kapot kan. En dat ze niet blind op elektronica moeten vertrouwen, want die maakt regelmatig fouten... vandaar dat ik zulke dingen altijd zelf ook wil kunnen checken.

En wat is er met die XC90 gebeurd dan?
Dat is het probleem helemaal niet. Zo'n auto heeft een onderhoudsinterval, en tussendoor mag er gewoon niks ernstigs gebeuren. Als ik een auto van pakweg 120.000 euro koop, dan ga ik toch niet eens in de week smerige handen krijgen van het oliepeilen
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 15 juli 2007 @ 20:58:10 #61
46960 StefanP
polemicist
pi_51501078
Je wordt gedwongen om je auto naar de dealer te brengen, en laten veel autoliefhebbers daar nou een hekel aan hebben omdat dealerships vaak bezaaid zijn met incompetente monteurs. Het feit dat je geen keuze meer hebt om te besluiten het zelf te doen of naar een andere toko te gaan is genoeg.

Bovendien werkt die electronica soms niet. Zoek maar eens met google en je vindt verhalen te over van nieuwe BMWs waar die klote computertjes gewoon niet goed werken, o.a. voor het bijhouden van het oliepeil. BMW raadt zelfs aan om niet eens bij te vullen, maar om alles eruit te laten lekken, te meten hoeveel het is en daarna pas terug erin + de extra hoeveelheid erbij...

Vul je zelf je olie bij en verniel je de motor omdat die sensor de verkeerde hoeveelheid aangeeft, dan ben je de lul en mag je zelf alles betalen want BMW haalt lekker z'n handen eraf.

Ik lees net zelfs dat er zelfs geen motortemperatuur af te lezen valt in die nieuwe BMWs.

Ook lees ik een leuk verhaaltje van een BMW eigenaar die tijdens een rit naar een andere stad in de VS (verder weg dan van stad naar stad in NL dus) de melding kreeg dat zijn oliepeil heel laag was. Hij dus van de snelweg af en een tankstation in. Die hadden niet de olie die BMW aanraadt, dus hij belt BMW assist, die aanbieden om de auto naar de dealer te slepen. Dit om 5 uur zaterdagmiddag, dus de rest van het weekend zou hij geen auto hebben omdat de dealers dicht zijn. BMW weigerde om de olie gewoon even via de sleepwagen te brengen. Enz, enz, enz. BMW is op de hoogte van het feit dat sommige M5s problemen hebben met dat Vanoz-olie systeem maar heeft de onderdelen vaak niet eens op voorraad

Sorry hoor, maar dat is toch echt idioot.

[ Bericht 2% gewijzigd door StefanP op 15-07-2007 21:03:37 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51501291
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:58 schreef StefanP het volgende:
Je wordt gedwongen om je auto naar de dealer te brengen, en laten veel autoliefhebbers daar nou een hekel aan hebben omdat dealerships vaak bezaaid zijn met incompetente monteurs. Het feit dat je geen keuze meer hebt om te besluiten het zelf te doen of naar een andere toko te gaan is genoeg.

Bovendien werkt die electronica soms niet. Zoek maar eens met google en je vindt verhalen te over van nieuwe BMWs waar die klote computertjes gewoon niet goed werken, o.a. voor het bijhouden van het oliepeil. BMW raadt zelfs aan om niet eens bij te vullen, maar om alles eruit te laten lekken, te meten hoeveel het is en daarna pas terug erin + de extra hoeveelheid erbij...

Ik lees net zelfs dat er zelfs geen motortemperatuur af te lezen valt in die nieuwe BMWs.

Ook lees ik een leuk verhaaltje van een BMW eigenaar die tijdens een rit naar een andere stad in de VS (verder weg dan van stad naar stad in NL dus) de melding kreeg dat zijn oliepeil heel laag was. Hij dus van de snelweg af en een tankstation in. Die hadden niet de olie die BMW aanraadt, dus hij belt BMW assist, die aanbieden om de auto naar de dealer te slepen. Dit om 5 uur zaterdagmiddag, dus de rest van het weekend zou hij geen auto hebben omdat de dealers dicht zijn. BMW weigerde om de olie gewoon even via de sleepwagen te brengen. Enz, enz, enz. BMW is op de hoogte van het feit dat sommige M5s problemen hebben met dat Vanoz-olie systeem maar heeft de onderdelen vaak niet eens op voorraad


Sorry hoor, maar dat is toch echt idioot.
Idoot? Tjsa. met dealers is er altijd wel wat.
Het hele verhaal had zich alleen niet voorgedaan als die bmw eigenaar gewoon ff een litertje olie had meegenomen. Is altijd aan te raden bij auto's waarvan bekend is dat ze wat olie kunnen gebruiken. Dat je niet je koelwater temp. af kan lezen is.. tsja dat hebben wel meer merken. Olie temp. kun je wel af lezen en ik denk dat die koelwater temp. wel ergens in de boordcomputer verstopt zit. En anders krijg je daar wel een prima waarchuwing voor, want dat is echt geen ingewikkeld electronisch systeem.
V10
  zondag 15 juli 2007 @ 21:08:55 #63
46960 StefanP
polemicist
pi_51501382
En als hij het zelf had bijgevuld, dan liep hij het risico dat de motor naar de kloten ging omdat de electronica niet werkte. Weg garantie. Fantastisch systeem toch?

Maar goed, BMW roept het over zichzelf af. Het Internet staat inmiddels vol met tirades van BMW eigenaren die zich mateloos ergeren aan die nieuwe auto's dus ik hoop dat BMW de gevolgen zelf wel merkt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 16 juli 2007 @ 01:19:43 #64
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51509559
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:26 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 16 juli 2007 @ 01:21:02 #65
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51509581
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:26 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_51509605
stoer uiterlijk...
Masculine
  maandag 16 juli 2007 @ 11:11:54 #67
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_51515524
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 20:07 schreef -Hahaha- het volgende:

[..]

Mercedes van tegenwoordig = .

Ze proberen alles waar mogelijk van BMW te jatten. Neem nou hun gekopieërde COMAND-systeem, dat exact op iDrive lijkt, of 't interieur van de nieuwe S-klasse die ook exact van de 7-serie gekopieërd lijkt. Ook de achterlichten zijn schaamteloos van Ford Mondeo gejat.
Zeg dan tenminste Audi A4 van een jaar of 10 geleden

pi_51526965
quote:
Op zondag 15 juli 2007 19:21 schreef Mikkie het volgende:
Daar zit dus precies het probleem, die laksheid. Mensen moeten zich realiseren dat ze met techniek rijden, en dat daar iets aan kapot kan. En dat ze niet blind op elektronica moeten vertrouwen, want die maakt regelmatig fouten... vandaar dat ik zulke dingen altijd zelf ook wil kunnen checken.
Klopt, maar als je ziet hoe vaak zoiets gebeurt (bijna nooit dat daardoor de motor kapot gaat), dan betrouw ik genoeg op de techniek dat het niet zal gebeuren. Gebeurt het dan toch zal ik best wel eens vloeken, maar om nu elke maand het oliepijl te meten voor die kleine kans uit te sluiten? No way. De vorige auto had niet eens een oliepijllampje/wijzertje, dus als die daar op was had ik geen enkele mogelijkheid om dat te zien. Het zou er om moeten doen dat er iets aan mijn auto mankeert waardoor de olie op is, én dat de electronica nog eens defect is ook (lampje kan niet, als ik de sleutel draai om te starten gaan alle lampjes ff aan om te checken of die nog werken. Dan zie je het wel als het lampje kapot is).

Verder zal ik het nooit tegenkomen, aangezien ik de auto best vaak in de garage dump (ongeveer om de 500km) voor een minicheck. Voor 6¤ controleren ze dan alles, wassen ze ff mijn voorruit, vullen ze het water bij, pompen ze de banden op... Aangezien ik toch weinig km's doe maakt dat voor mij niet uit dat ik om de paar maand ff binnen ga, het duurt toch maar enkele minuutjes.
quote:
En wat is er met die XC90 gebeurd dan?
Nieuwe blok erin & gedumpt, hij kwam sowieso nogal duur uit aan benzine (verbruik van dat ding was gewoon immens, hij reed 6km / liter, dus nogal veel).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 16 juli 2007 @ 17:30:00 #69
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51527754
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:58 schreef StefanP het volgende:
Je wordt gedwongen om je auto naar de dealer te brengen, en laten veel autoliefhebbers daar nou een hekel aan hebben omdat dealerships vaak bezaaid zijn met incompetente monteurs.
Onzin, een dealer die monteurs in dienst heeft om aan auto's te sleutelen die inmiddels geen peilstok meer hebben (de luxe sedans dus, het topsegment), heeft genoeg kennis in huis om degelijk zo'n auto te behandelen. Daarnaast wil je zo'n auto gewoon niet naar een universele garage brengen, en wil je dat wel, kunnen die dat tegenwoordig zelfs gewoon oplossen. Echter is dat natuurlijk risicovoller.

Vergeet niet dat we het over auto's van 100.000+ euro hebben.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 17 juli 2007 @ 00:22:17 #70
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_51543601
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Onzin, een dealer die monteurs in dienst heeft om aan auto's te sleutelen die inmiddels geen peilstok meer hebben (de luxe sedans dus, het topsegment), heeft genoeg kennis in huis om degelijk zo'n auto te behandelen. Daarnaast wil je zo'n auto gewoon niet naar een universele garage brengen, en wil je dat wel, kunnen die dat tegenwoordig zelfs gewoon oplossen. Echter is dat natuurlijk risicovoller.

Vergeet niet dat we het over auto's van 100.000+ euro hebben.
Ach, laat hem lekker in z'n eigen wereld leven. Niet reageren op deze dwaas is het beste medicijn.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  dinsdag 17 juli 2007 @ 17:52:58 #71
46960 StefanP
polemicist
pi_51565504
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:22 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ach, laat hem lekker in z'n eigen wereld leven. Niet reageren op deze dwaas is het beste medicijn.
Angezien je je geroepen voelt om offtopic gebash te plaatsen, zal ik je op je eigen niveau van repliek dienen.

Wat weet jij nou, jochie? Heb je ooit meer dan een of andere 15-jaar oude Saab ( )gehad? Pretendeer dus maar niet om iets te weten van auto's van tegenwoordig. Hoevaak spreek jij eigenaren van vettes, porsches, vipers, AMGs en Ms? Ik wekelijks, in persoon op een van de vele meets. En in tegenstelling tot het Internet forum van de sleutelclub 'Schroothoop' waar jij komt, hebben ook de users op BMW fora weldegelijk verstand van hun auto's en hun wensen. 15-jarige jongetjes met drie sprietjes op hun kin die menen te weten wat grote meneren wel en niet met hun auto's willen doen, wat ze wel en niet handig vinden met onderhoud en wat ze wel en niet van de nieuwste BMWs vinden, worden niet serieus genomen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 17 juli 2007 @ 18:09:04 #72
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51565909
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:22 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Ach, laat hem lekker in z'n eigen wereld leven. Niet reageren op deze dwaas is het beste medicijn.
Ik ben gewoon een normale discussie aan het houden met hem, daar heb ik jou overduidelijk niet bij nodig
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:26:42 #73
46960 StefanP
polemicist
pi_51568112
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Onzin, een dealer die monteurs in dienst heeft om aan auto's te sleutelen die inmiddels geen peilstok meer hebben (de luxe sedans dus, het topsegment), heeft genoeg kennis in huis om degelijk zo'n auto te behandelen. Daarnaast wil je zo'n auto gewoon niet naar een universele garage brengen, en wil je dat wel, kunnen die dat tegenwoordig zelfs gewoon oplossen. Echter is dat natuurlijk risicovoller.

Vergeet niet dat we het over auto's van 100.000+ euro hebben.
In de VS heb je veel gespecialiseerde tuners, iets wat ik in NL niet zag. De horrorverhalen van eigenaren die hun auto bij de dealer achterlieten, zijn op veel fora te vinden. Alles van plezierritjes en het uitlenen aan andere eigenaren tot verkeerde reparaties. Veel mensen gaan dan ook naar die tuners, omdat ze daar aan een (of hooguit een paar) soort auto's werken en ze de kennis in huis hebben die bij veel dealers ontbreekt. Sommige dealers werken misschien een a twee keer per jaar aan een bepaald soort auto, en de rest van het jaar aan de standaard 3-serie. Dat geeft mij niet echt een veilig gevoel als ik hem daar moet achterlaten.

Je hoort gewoon een keuze te hebben, en met die electronica, ontbrekende peilstok e.d. maakt dat bedrijf het gewoon zoveel moeilijker om even zelf iets te doen of om op een failsafe manier (peilstok) even iets te checken. Je kunt toch nog terecht bij de tuners, maar zelf doen of naar de beun die aan elk merk werkt, is een stuk moeilijker.

Is het trouwens ook niet dat al die nieuwe auto's je rijgedrag bijhouden in een black box? Dat de dealer dus precies kan uitlezen wat jij uitgespookt hebt en indien van toepassing, de garantie ongedaan maken?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 17 juli 2007 @ 19:37:14 #74
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_51568485
quote:
Op zondag 15 juli 2007 13:33 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Een S-klasse heeft al 3 generaties lang geen peilstok meer. Het is ook een hopeloos verouderd ding eigenlijk, waarom zou je je handen nog vuil willen maken als een boordcomputer dat gewoon kan meten?
Alsof je je daar met een S-Klasse druk om maakt. Dan wil je gewoon een simpel lampje dat je chauffeur met de auto naar de garage moet. Daar hoeft echt geen stok in, die wordt niet gebruikt
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:29:12 #75
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51570560
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:26 schreef StefanP het volgende:

[..]

In de VS heb je veel gespecialiseerde tuners, iets wat ik in NL niet zag. De horrorverhalen van eigenaren die hun auto bij de dealer achterlieten, zijn op veel fora te vinden. Alles van plezierritjes en het uitlenen aan andere eigenaren tot verkeerde reparaties. Veel mensen gaan dan ook naar die tuners, omdat ze daar aan een (of hooguit een paar) soort auto's werken en ze de kennis in huis hebben die bij veel dealers ontbreekt. Sommige dealers werken misschien een a twee keer per jaar aan een bepaald soort auto, en de rest van het jaar aan de standaard 3-serie. Dat geeft mij niet echt een veilig gevoel als ik hem daar moet achterlaten.
Mijn punt is juist, dat hier in NL (volgens mij is dat in de VS heel anders!) de dealers gewoon goed te boek staan, en 99 van de 100 mensen die een dure auto nieuw bij de dealer koopt, zal de auto ook daar onderhouden. In de VS ben ik nog nooit geweest, maar zoals ik het kan beoordelen op afstand is daar inderdaad de dealertrouw ook veel lager, wat ik mede concludeer uit het aantal auto's dat daar "customized" rondrijdt, ook in de exclusieve klasse.
quote:
Je hoort gewoon een keuze te hebben, en met die electronica, ontbrekende peilstok e.d. maakt dat bedrijf het gewoon zoveel moeilijker om even zelf iets te doen of om op een failsafe manier (peilstok) even iets te checken. Je kunt toch nog terecht bij de tuners, maar zelf doen of naar de beun die aan elk merk werkt, is een stuk moeilijker.
Daar ben ik het niet mee eens. Je hoort bij een auto waar je zoveel geld aan uitgeeft een dealer te hebben (of voor mijn part universele garage) die de controle zelf over jouw voertuig uitvoert. Zelf doen, of naar de beun, is ook totaal niet iets waar een merk als Mercedes of BMW naar streeft, omdat garantieclaims dan helemaal niet meer te overzien zullen zijn. Technologische ontwikkeling heeft hier duidelijk voorrang op.
quote:
Is het trouwens ook niet dat al die nieuwe auto's je rijgedrag bijhouden in een black box? Dat de dealer dus precies kan uitlezen wat jij uitgespookt hebt en indien van toepassing, de garantie ongedaan maken?
Ik heb ook gehoord dat sommige auto's een deel van je rijgedrag kunnen loggen. Ze slaan schakelgedrag, motortemperatuur i.c.m. toerentallen etc. op als er afwijkende waardes bijzitten. De dealer kan dit uitlezen en bij een defect dat duidelijk door wangedrag is veroorzaakt maatregelen treffen. Ik heb dit gehoord bij de Volvo S80, maar of het echt waar is weet ik niet.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  dinsdag 17 juli 2007 @ 20:29:31 #76
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51570576
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 19:37 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Alsof je je daar met een S-Klasse druk om maakt. Dan wil je gewoon een simpel lampje dat je chauffeur met de auto naar de garage moet. Daar hoeft echt geen stok in, die wordt niet gebruikt
Dat was mijn punt ook
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_51576783
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb ook gehoord dat sommige auto's een deel van je rijgedrag kunnen loggen. Ze slaan schakelgedrag, motortemperatuur i.c.m. toerentallen etc. op als er afwijkende waardes bijzitten. De dealer kan dit uitlezen en bij een defect dat duidelijk door wangedrag is veroorzaakt maatregelen treffen. Ik heb dit gehoord bij de Volvo S80, maar of het echt waar is weet ik niet.
Onze Kia houdt in ieder geval ook wat gegevens bij (wat allemaal heb ik geen flauw idee van), want de eerste keer dat ik hem binnen stak (200km op de teller) wist hij me te zeggen dat ik die auto normaal wat kalmer had moeten inrijden. Frequent naar/in de begrenzer & een gemiddelde van 115/u (terwijl ik met 200km nooit naar duitsland & terug kon geraakt zijn )

Of alle gegevens systematisch opgeslaan worden, of dat er enkel gemiddelden & verdelingsgrafieken opgeslaan worden weet ik ook niet.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 18 juli 2007 @ 04:12:49 #78
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51582060
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:25:26 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 18 juli 2007 @ 15:49:53 #79
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51596297
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 04:12 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Jaja.

En dan, als blijkt dat dat ding kapot is, je motor droog loopt en daardoor opblaast, en jij met je S600 of AMG langs de kant staat, is het zeker ineens de schuld van Mercedes en de dealer?
Ja, wat anders? Zoals ik al vaak heb gezegd: Het is bij een auto van die klasse onmogelijk de verantwoordelijkheid van de eigenaar te noemen, omdat die al zo ongelofelijk veel geld betaald heeft voor die auto, dat er gewoon niks aan màg gebeuren. Gebeurt dat dus wel, moet de dealer het maar oplossen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_51598466
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 04:12 schreef Mikkie het volgende:
Jaja.

En dan, als blijkt dat dat ding kapot is, je motor droog loopt en daardoor opblaast, en jij met je S600 of AMG langs de kant staat, is het zeker ineens de schuld van Mercedes en de dealer?
De mensen die zich echt een S kunnen veroorloven (en dus niet iedereen die met een S rijdt, want er rijden veel oude 2dehandse S'jes of S'jes op afbetaling rond) vloeken dan eens, en zijn blij als ze direct een vervangwagen krijgen om mee door te rijden. Dat het hele motorblok aan gort is en dat het hun probleemloos 5à10.000¤ zal kosten is voor die gasten iets minder erg, ze kunnen er best tegen.

Ik ken iemand waarvan haar ouders ook met dergelijke bakken rijden (dan wel van BMW). Ik heb eens met hun M3 cabrio gereden (die ouders vonden mijn hyundai'tje niet veilig genoeg ), en een stuurfoutje gemaakt waardoor de rechtervoorband (laagprofiel runflat) & aluvelg gewoon kapot waren, en de bumper had onderaan wat krassen (hoge stoeprand die 5cm hoger was dan de bodemvrijheid van die auto). Dat zal dus best in de kosten gelopen hebben; band + velg zal al direct meer dan 500¤ geweest zijn, bumper herstellen zal het totaal waarschijnlijk rond de 1000¤ laten komen hebben. Die mens is niet eens gaan kijken toen ik bij het terugkeren gezegd heb dat ik schade gereden had, hij heeft gewoon gezegd "iedereen komt dat wel es tegen, je moet het je niet aantrekken". Zulke mensen vloeken gewoon eens als ze 10.000¤ op tafel moeten leggen, en dan gaan ze voort met de krant lezen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 18 juli 2007 @ 17:03:01 #81
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51598523
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:00 schreef Athmozz het volgende:

[..]

De mensen die zich echt een S kunnen veroorloven (en dus niet iedereen die met een S rijdt, want er rijden veel oude 2dehandse S'jes of S'jes op afbetaling rond) vloeken dan eens, en zijn blij als ze direct een vervangwagen krijgen om mee door te rijden. Dat het hele motorblok aan gort is en dat het hun probleemloos 5à10.000¤ zal kosten is voor die gasten iets minder erg, ze kunnen er best tegen.
Dat zal bij sommigen inderdaad ook zo zijn, maar zo ver komt het niet eens want ze hebben gewoon binnen korte tijd vervangend vervoer en zo iets wordt gewoon onder garantie gemaakt dus het kost ze ook nog eens niets.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_51598842
je hebt gewoon recht op garantie/coulance als je motor droog loopt zonder dat het lampje brand, lijkt me duidelijk.
Kan me ook niet voorstellen dan Mercedes daar moeilijk over doet, ze zullen heus wel wat veiligheidsvoorzieningen hebben aangebracht om het stukgaan van het lampje te voorkomen, of er gaat een ander lampje branden..:P
pi_51599901
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:12 schreef Neluhz het volgende:
ze zullen heus wel wat veiligheidsvoorzieningen hebben aangebracht om het stukgaan van het lampje te voorkomen, of er gaat een ander lampje branden..:P
Dat lampje op zich moet zelfs niet eens branden, als het systeem dat de olie monitort door heeft dat er iets fout aan het lopen is, dan zal dat systeem logischerwijs gewoon de motor uitschakelen als de kans op mechanische schade gewoon té groot is. Het zou dom zijn om er een heel monitoringssysteem op te zetten, om dan enkel een lampje te doen branden. Dus lampje branden + wat later eventueel gewoon de motor afzetten als het probleem te ernstig zou zijn.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 18 juli 2007 @ 18:59:32 #84
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_51601699
Overigens is er natuurlijk bij de auto waar we het over hebben (S-klasse) niet eens sprake van een "lampje", maar van een compleet 7" LCD display (monochrome display bij de "oude" S-klasse). Als dat kapot is had je het natuurlijk allang gemerkt.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')