abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:37:23 #51
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51133496
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:30 schreef Chewie het volgende:
U heeft het niet zo op persoonlijke vrijheden merk ik wel.
Klopt.
quote:
En hoe wou je de middenstand, lokale overheden e.d. bevoorraden?
[...]
En als daar geen werk is?
[..]
Hoe gaan we het transport dan regelen?
Hier blijkt dus dat je het nog niet helemaal snapt.
Ff een voorbeeldje:

-Huidige situatie. In NL is er één fabriek die product X maakt. Bij die fabriek werken 500 mensen die er soms van ver heen rijden elke dag. Bovendien zijn er nog 1000 mensen werkzaam in de logistiek om product X door heel nederland te verspreiden.

-Kleinschalig: er zijn veel meer fabriekjes die X maken. De werknemer hoeven dus minder ver te reizen naar hun werk. De fabriekjes zijn kleiner, dus de productiviteit per persoon is lager. Daar tegenover staat dat er minder logistiek nodig is. Ofwel: minder mensen werkzaam in logistiek, en meer in de productie.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_51133534
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemd
Nou echt hard gaande ontwikkelingen nog niet om niet te zeggen dat we er de komende 50 jaar enkel maar over kunnen dromen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:38:25 #53
109065 sungaMsunitraM
pi_51133535
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TeChNo2 het volgende:
Het was ook maar een vraag, maar vanwaar heb je dan je rijbewijs gehaald,
Omdat het in de huidige wereld verdomd makkelijk is, en ik het niet waarschijnlijk dat ik in mijn eentje mijn ideale wereld kan realiseren.
pi_51133537
oh je wilt het asfalt vervangen door fabriekjes, voor het milieu he ?
Gelukkig zonder haar
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:40:45 #55
109065 sungaMsunitraM
pi_51133609
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:38 schreef TeChNo2 het volgende:
oh je wilt het asfalt vervangen door fabriekjes, voor het milieu he ?
De totale productie hoeft toch niet toe te nemen? Sterker nog: als je in die lokale fabriekjes dan ook meteen producten maakt met een fatsoenlijke levensduur hoef je zelfs minder te produceren.
pi_51133666
Welke fabrieksdirecteur wil er nou minder gaan produceren ?

Ik vind je idealen op zich wel mooi hoor, maar geloof niet dat ze erg practisch/uitvoerbaar zijn...
Gelukkig zonder haar
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:43:42 #57
109065 sungaMsunitraM
pi_51133713
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:42 schreef TeChNo2 het volgende:
Welke fabrieksdirecteur wil er nou minder gaan produceren ?
Eentje met een visie die verder reikt dan de eerstvolgende presentatie van de jaarcijfers op de aandeelhoudersvergadering.
quote:
Ik vind je idealen op zich wel mooi hoor, maar geloof niet dat ze erg practisch/uitvoerbaar zijn...
Daar zijn het idealen voor
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:44:11 #58
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51133730
Even serieus van mijn kant: natuurlijk hebben auto's ook veel nut en dragen ze bij aan de economische welvaart. Het mogen rijden van een auto een individuele vrijheid noemen, dat vind ik echt een lachertje.

-Je rijdt met je auto zelden op je eigen terrein.
-Per jaar vallen vele doden en gewonden door het gebruik van auto's, auto's tasten dus op grote schaal andermans vrijheden aan.
-Autoverkeer ontneemt mensen de individuele vrijheid om rustig buiten te lopen, autosnelwegen zijn verboden gebied voor voetgangers, juist vanwege de onveiligheid die auto's veroorzaken. Auto's hebben vrijwel altijd voorrang op voetgangers.
-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken
-Auto's verpesten het landschap
-Auto's stoten schadelijke stoffen uit

En dat is allemaal prima hoor, gezien de grotere voordelen die er aan zitten. Maar er is dus weinig individueels aan. Een auto is juist typisch een apparaat waarmee continu de individuele vrijheden van anderen worden beperkt, dus zeik als automobilist niet over je eigen individuele vrijheid. Die vrijheid is je door de maatschappij gegeven en kan op ieder moment weer worden afgepakt.
pi_51133879
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:44 schreef Pool het volgende:
Even serieus van mijn kant: natuurlijk hebben auto's ook veel nut en dragen ze bij aan de economische welvaart. Het mogen rijden van een auto een individuele vrijheid noemen, dat vind ik echt een lachertje.

-Per jaar vallen vele doden en gewonden door het gebruik van auto's, auto's tasten dus op grote schaal andermans vrijheden aan.
-Autoverkeer ontneemt mensen de individuele vrijheid om rustig buiten te lopen, autosnelwegen zijn verboden gebied voor voetgangers, juist vanwege de onveiligheid die auto's veroorzaken. Auto's hebben vrijwel altijd voorrang op voetgangers.
-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken

En dat is allemaal prima hoor, gezien de grotere voordelen die er aan zitten. Maar er is dus weinig individueels aan. Een auto is juist typisch een apparaat waarmee continu de individuele vrijheden van anderen worden beperkt, dus zeik als automobilist niet over je eigen individuele vrijheid. Die vrijheid is je door de maatschappij gegeven en kan op ieder moment weer worden afgepakt.
Sssst doe niet zo gemeen dat snappen die jongens niet !
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:49:36 #60
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_51133915
Dit topic is zelf ONZ onwaardig. Mijn god wat een wereldvreemheid hier zeg. Pool blijkt ook zo'n overdreven linkse baggervent.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_51133937
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Hier blijkt dus dat je het nog niet helemaal snapt.
Ff een voorbeeldje:

-Huidige situatie. In NL is er één fabriek die product X maakt. Bij die fabriek werken 500 mensen die er soms van ver heen rijden elke dag. Bovendien zijn er nog 1000 mensen werkzaam in de logistiek om product X door heel nederland te verspreiden.

-Kleinschalig: er zijn veel meer fabriekjes die X maken. De werknemer hoeven dus minder ver te reizen naar hun werk. De fabriekjes zijn kleiner, dus de productiviteit per persoon is lager. Daar tegenover staat dat er minder logistiek nodig is. Ofwel: minder mensen werkzaam in logistiek, en meer in de productie.
Uit het voorbeeld komt duidelijk naar voren dat in iedergeval iemand er geen bal van snapt. Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor), dat dit de burger veel geld kost (welvaart is in vergelijking met het pre-auto tijdperk alleen maar toegenomen en mobiliteit is daar toch echt een belangrijke factor in).

En hoe denk je de welvaart te kunnen garanderen? Als de productiviteit omlaag gaat dalen de inkomsten, stijgen de kosten en blijft er dus minder over om je personeel te betalen.
pi_51134029
Ik ga zaterdag misschien trouwens gewoon, ondanks alles (deze plotseling autovrij-partij / auto- vrijpartij ) , misschien een nieuwe kopen!
Gelukkig zonder haar
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:53:10 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_51134050
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:49 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Dit topic is zelf ONZ onwaardig. Mijn god wat een wereldvreemheid hier zeg. Pool blijkt ook zo'n overdreven linkse baggervent.
95% van alle topics hier tonen wereldvreemde meningen en standpunten en iedereen hier is óf overdreven links óf overdreven rechts. Dat maakt het zo'n geweldig vermaak om te lezen.

Verder heeft de TS wel een punt. Automobilisten lopen altijd te kankeren op files, het ov, benzineprijzen, ver reizen naar hun werk en weet ik wat nog meer, maar zelf iets doen eraan ho maar. Het is altijd de andere persoon die maar de bus moet pakken of dichterbij zijn werk wonen of de tweede auto moet inruilen voor een fiets, nooit jijzelf. Dan kan beter alles verboden worden, hoeft niemand meer te kankeren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_51134063
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:32 schreef TNA het volgende:

[..]

Jij denkt dat er geen milieuvriendelijke brandstoffen worden ontwikkeld? Dat lijkt me al helemaal wereldvreemd
Ja, het gaat prima op dat gebied wil je zeggen .

* Grrrrrrrr benieuwd is wanneer de eerste post over het waterstof-sprookje langskomt
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_51134077
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:50 schreef Chewie het volgende:
Onderbouw nu eerst maar eens dat er zo verschrikkelijk veel gereist wordt om naar je werk te komen (en nee file's is daar geen indicatie voor),
Die cijfers zijn altijd wat vertekend omdat in Nederland een relatief groot deel van de mensen met de fiets naar het werk gaat. En files tussen forensensteden en werksteden zijn natuurlijk wel een indicatie.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:54:49 #66
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51134121
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:52 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik ga zaterdag misschien trouwens gewoon, ondanks alles (deze plotseling autovrij-partij / auto- vrijpartij ) , misschien een nieuwe kopen!
Autovrijpartijen.

Goed punt. Het moet inderdaad wel toegestaan blijven om je tussen 23u en 7u met de auto naar een parkeerplaats aan een bosrand of meertje te begeven. Dus auto's alleen nog maar toestaan voor hulpdiensten en autovrijpartijen.
pi_51134215
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:44 schreef Pool het volgende:
onderstaande argumenten zijn in iedergeval een lachertje
quote:
En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechten
quote:
Wel een heel erg kromme redenatie
quote:
Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.
quote:
-Auto's maken lawaai
-Auto's stinken
Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.
quote:
wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.
quote:
Zegt ook niks over vrijheden.
quote:
Een maatschappij hoort dus ook niet te beslissen over vrijheden en bovendien mis ik een valide onderbouwing waarom juist auto's vrijheden inperken, bovenstaande argumenten zijn namelijk allemaal drogredenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2007 16:00:06 ]
pi_51134224
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:20 schreef M42 het volgende:
Het schiet niet op om te discussieren. Je hebt totaal geen idee van het groter geheel en de totaal impact op dit hele land.
Dit topic is gewoon een gedachtenexperiment. Denk mee over de positieve en negatieve gevolgen van de plannen van TS. Misschien brengt het je op andere gedachten, misschien niet. Maar het is in elk geval een andere insteek (buiten de platgetreden loopgraven) voor een discussie tussen petrolheads en boomknuffelaars.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_51134254
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die cijfers zijn altijd wat vertekend omdat in Nederland een relatief groot deel van de mensen met de fiets naar het werk gaat. En files tussen forensensteden en werksteden zijn natuurlijk wel een indicatie.
Nee dat is het niet, geeft alleen aan dat er te weinig capaciteit is, zegt helemaal niks over de afstand.
pi_51134447
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:58 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, geeft alleen aan dat er te weinig capaciteit is, zegt helemaal niks over de afstand.
De "afstand" tot het werk gaat dan ook meer om tijd dan om aantal kilometers.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:08:09 #71
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_51134608
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

[..]

En wat is je punt? Overigens betaal je voor het gebruik van die wegen en dat geeft je nu eenmaal bepaalde rechten
[..]

[..]

Vraagje heb je een rijbewijs of op zijn minst het theorieexamen gedaan? Voetgangers en fietser hebben juist bijna altijd voorrang op automobilisten.
[..]

Persoonlijke mening die er niet toe doet en die niks zegt over eventuele vrijheden.
[..]

wederom een mening en geen feit die niks zegt over eventuele vrijheden. Er zijn ook mensen die vinden dat windmolens landsschapvervuilend zijn.
[..]

[..]

Een maatschappij hoort dus ook niet te beslissen over vrijheden en bovendien mis ik een valide onderbouwing waarom juist auto's vrijheden inperken, bovenstaande argumenten zijn namelijk allemaal drogredenen.
Dus stank is altijd persoonlijk en geluidsoverlast ook? Als ik naast jouw huis het riool opengooi en met drie open wagens met bedorven kattenvoer voor je deur de motor laat draaien en ondertussen de lokale piratenzender op 100 decibel aanzet, dan word jij niet in je persoonlijk vrijheid aangetast? Nou, prima hoor. Er zijn ook mensen die van harde muziek houden en kattenvoer met rioollucht lekker vinden ruiken.

En het feit dat er in het verkeer doden vallen en daarbij die mensen hun vrijheid verliezen is een kromme redenering? Whatever.

En voetgangers hebben alleen maar voorrang als de stoep doorloopt, ze rechtdoorgaand verkeer zijn of bij een stoplicht of zebrapad. Op je theorie-examen krijg je natuurlijk vooral de situaties waarin je voetgangers voorrang moet verlenen, dûh. De hoofdregel is dat je als voetganger voorrang moet verlenen.

Als je stelt dat een maatschappij niet hoort te beslissen over vrijheden, dan heb je ook elke realiteitszin verloren. Vrijheden botsen continu en overal. Als de maatschappij daar niet over beslist, dan beslissen burgers zelf wel en geldt het recht van de sterkste, wordt het dus knokken. Dan zijn er helemaal geen vrijheden meer.
pi_51134670
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

[..]
Je tegenwerpingen zijn in elk geval niet beter .
quote:
[..]

[..]
waarom? autoverkeer zorgt voor extra doden. En iemand aanrijden is een aantasting van de lichamelijke integriteit van een ander of je er nou aan dood gaat of niet.
quote:
[..]
Zijn er daarom zoveel wegen exclusief voor auto's bestemd? En moeten auto's op ieder moment remmen als iemand de weg over wil steken?
quote:
[..]
Wel over aantasting van de leefsfeer van anderen en daar gaat het om.
quote:
[..]
Dat auto's veel ruimte innemen die bijvoorbeeld tenkoste gaat van de leefruimte voor de mens is een feit natuurlijk.
quote:
[..]
Maar wel over de aantasting van andermans vrijheid.
pi_51134964
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:08 schreef Pool het volgende:

[..]

Dus stank is altijd persoonlijk en geluidsoverlast ook? Als ik naast jouw huis het riool opengooi en met drie open wagens met bedorven kattenvoer voor je deur de motor laat draaien en ondertussen de lokale piratenzender op 100 decibel aanzet, dan word jij niet in je persoonlijk vrijheid aangetast? Nou, prima hoor. Er zijn ook mensen die van harde muziek houden en kattenvoer met rioollucht lekker vinden ruiken.
Als jij stelt dat auto's stinken is dat een persoonlijke mening die in deze discussie niet van belang is.
quote:
En het feit dat er in het verkeer doden vallen en daarbij die mensen hun vrijheid verliezen is een kromme redenering? Whatever.
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
quote:
En voetgangers hebben alleen maar voorrang als de stoep doorloopt, ze rechtdoorgaand verkeer zijn of bij een stoplicht of zebrapad. Op je theorie-examen krijg je natuurlijk vooral de situaties waarin je voetgangers voorrang moet verlenen, dûh. De hoofdregel is dat je als voetganger voorrang moet verlenen.
Pardon een automobilist is altijd mede verantwoordelijk als deze met een zwakkere verkeersdeelnemer een ongeluk krijgt.
quote:
Als je stelt dat een maatschappij niet hoort te beslissen over vrijheden, dan heb je ook elke realiteitszin verloren. Vrijheden botsen continu en overal. Als de maatschappij daar niet over beslist, dan beslissen burgers zelf wel en geldt het recht van de sterkste, wordt het dus knokken. Dan zijn er helemaal geen vrijheden meer.
Dit toont alleen maar aan dat jij verdomd weinig vertrouwen in de mens en waarschijnlijk ook in jezelf hebt.
pi_51135126
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:16 schreef Chewie het volgende:
Doden vallen namelijk altijd, kan op het werk gebeuren, thuis in bed en is dus ook niet van belang in deze discussie. Het is namelijk geen argument om te stellen dat mensen geen vrije keuze meer moeten hebben in de manier waarop zij willen reizen.
[..]
Een platgereden peuter wiens dood te voorkomen was geweest mag dus geen enkele belemmering vormen voor jouw persoonlijke vrijheid?
pi_51135295
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een platgereden peuter wiens dood te voorkomen was geweest mag dus geen enkele belemmering vormen voor jouw persoonlijke vrijheid?
Een peuter kan ook platgereden worden door een honde of paardekar (goederen moeten toch ergens mee vervoerd worden), verkeersslachtoffers kwamen ook al eerder voor dan dat de auto er is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')