nee is ook niet belangrijkquote:
post dan eens wat jij eet op een dagquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:59 schreef -Trinity- het volgende:
Ignorance is bliss.
Overigens helpt zuivel bij afvallen, houdt je insulinepijl mooi op pijl.
kom ik overal aan hoorquote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:02 schreef Liejannuh het volgende:
Trinity, hebben ze geen bakken sla bij jou op het werk? Van die maaltijdsalades? Die zijn lekker en gezond.
En Miss S, kijk eens in deze tabel. Daar staat in wat gezonde hoeveelheden zijn van bepaalde dingen die je nodig hebt. En zet dat nu eens af tegen wat je eet.
Hoe kom je uit?
Mja, ze hebben zakken sla van 200gr, bakken saladeschotel (sla, tomaat, feta ofzo) en echte maaltijdsalades dus, met sla, tomaat, pasta/aardappelen en kipreepjes. Ik denk dus dat ik het beste voor de laatste kan gaan wil ik een gezonde, goedkope avondmaaltijd die snel klaar is. Ik hoop alleen dat het genoeg brandstof is voor een avond, en dat het lekker is. Je hoort vaak over die kant-en-klaardingen dat ze niet lekker zijn namelijk.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:02 schreef Liejannuh het volgende:
Trinity, hebben ze geen bakken sla bij jou op het werk? Van die maaltijdsalades? Die zijn lekker en gezond.
En Miss S, kijk eens in deze tabel. Daar staat in wat gezonde hoeveelheden zijn van bepaalde dingen die je nodig hebt. En zet dat nu eens af tegen wat je eet.
Hoe kom je uit?
Ik heb een trainingvoedingsschema die op mij van toepassing is.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:00 schreef Miss_S het volgende:
post dan eens wat jij eet op een dag
als jij niets te kort komt
kunnen wij allemaal van leren
moet je gewoon weten hoe en wat je eetquote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:21 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
Mijn vraag was serieus hoor. Als ik die dingen namelijk op een calorienteller invul kom ik veel hoger uit dan 1200 kcal.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:39 schreef -Trinity- het volgende:
We hebben sinds kort kant-en-klare maatlijdsalades in de winkel, heeft iemand hier ervaring mee? De kipversie leek me het lekkerst: kipreepjes, sla, tomaat, en wat penne.
Die echte maaltijdsalades (die met pasta / aardappelen) zijn best te eten. Denk er wel aan je alleen zo'n maaltijdsalade moet nemen als avondeten. Vaak zitten er - doordat er pasta ed inzit - 500 kcal in. Bij de AH staat namelijk op het pak wat er aan kcal inzit. Maar het is altijd gezonder dan pizza oid te eten.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 17:05 schreef -Trinity- het volgende:
Mja, ze hebben zakken sla van 200gr, bakken saladeschotel (sla, tomaat, feta ofzo) en echte maaltijdsalades dus, met sla, tomaat, pasta/aardappelen en kipreepjes. Ik denk dus dat ik het beste voor de laatste kan gaan wil ik een gezonde, goedkope avondmaaltijd die snel klaar is. Ik hoop alleen dat het genoeg brandstof is voor een avond, en dat het lekker is. Je hoort vaak over die kant-en-klaardingen dat ze niet lekker zijn namelijk.
500kcal voor een maaltijdsalade.......quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:05 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Die echte maaltijdsalades (die met pasta / aardappelen) zijn best te eten. Denk er wel aan je alleen zo'n maaltijdsalade moet nemen als avondeten. Vaak zitten er - doordat er pasta ed inzit - 500 kcal in. Bij de AH staat namelijk op het pak wat er aan kcal inzit. Maar het is altijd gezonder dan pizza oid te eten.
500 calorieën voor een avondmaaltijd lijkt me ook niet meer dan normaalquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
500kcal voor een maaltijdsalade.......
dat lijkt me wel erg veel
maar dan kom je zeker geen voedingsstoffen te kort
voor mij welquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
500 calorieën voor een avondmaaltijd lijkt me ook niet meer dan normaal.
Nu bevestig je dus dat 500 calorieën voor jou normaal is?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
voor mij wel
en zeker voor een maaltijdSALADE
?quote:maarja vaak als het woord salade er in zit is het al niet meer gezond![]()
vanavond bijvoorbeeld (frietjesquote:en wanneer heb jij voor het laatst een maaltijd op die 500 kcal was
nee het is niet normaal voor mijquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nu bevestig je dus dat 500 calorieën voor jou normaal is?
[..]
?
[..]
vanavond bijvoorbeeld (frietjes, al zit daar wel 'wat' meer in dan 500 cal
). Volgens mij zijn mijn maaltijden altijd wel 400-500 calorieën hoor. Maar ik houd het niet precies bij, eigenlijk. Geen zin in
.
dat kan.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nee het is niet normaal voor mij
en jij eet vaak nog minder dan mij (tenminste als je hier poste wat je at was dat altijd zo)
dus denk dat het bij jou dus ook vaker rond de 300 zit
dus je lijkt wel op mijquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat kan.
Maar vandaag eet ik frietjes en ik drink een paar glazen Malibumix, dus dan kan ik weer lekker compenseren.
Dat ligt eraan of er bijv. voldoende groente in zit.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:56 schreef -Trinity- het volgende:
Die maaltijdsalade die ik in gedachten had was volgens mij 100 kcal per 100gr, en de hele bak is 450gr. Is dus wel een volwaardige, goed samengestelde complete maaltijd denk ik.
mwoah, ik heb de laatste tijd niet zo gezond gegeten. Uit eten geweest, frietjes, burrito's etc dus je hoeft niet bang te zijn dat ik niet aan m'n 500 calorieën ben gekomen deze week, hoorquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dus je lijkt wel op mij
ik hou ook van compenseren
mij maakt het ook echt niet uit wat je eet als je maar netjes updatequote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
mwoah, ik heb de laatste tijd niet zo gezond gegeten. Uit eten geweest, frietjes, burrito's etc dus je hoeft niet bang te zijn dat ik niet aan m'n 500 calorieën ben gekomen deze week, hoor. En mijn eetpatroon is verder prima (al zitten er soms wat teveel calorieën in m'n avondeten dus).
doe niet zo dom.quote:
Maar wat ik al voorzichtig had opgemerkt, Viking, je hóeft ook niet elke dag álles binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
doe niet zo dom.
Bovendien: het is niet voor niets dat je vitaminen in een potje kunt kopen. Die zijn niet bedoeld als vervanging van een glas jus of een bordje sla, maar als supplement en dus ook voor degenen die wel groente en fruit e.d. eten. Je kunt niet dagelijks alle voedingsstoffen binnen krijgen die je nodig hebt.
sorry mag afentoe toch wel ff dom doenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
doe niet zo dom.
Bovendien: het is niet voor niets dat je vitaminen in een potje kunt kopen. Die zijn niet bedoeld als vervanging van een glas jus of een bordje sla, maar als supplement en dus ook voor degenen die wel groente en fruit e.d. eten. Je kunt niet dagelijks alle voedingsstoffen binnen krijgen die je nodig hebt.
who caresquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:03 schreef Miss_S het volgende:
[..]
mij maakt het ook echt niet uit wat je eet als je maar netjes update(grapje)
maar weet gewoon dat je een paar weken geleden altijd minder at dan mij
en dan kom je echt niet eens in de buurt van de 500 per maaltijd
Nou, het Voedingsscentrum zegt anders dat je 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag nodig hebt. Is dat dan ook niet nodig?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar wat ik al voorzichtig had opgemerkt, Viking, je hóeft ook niet elke dag álles binnen te krijgen.
hier ookquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
who cares. Ik eet waar ik zin in heb en als ik honger heb. De ene keer is dat wat meer dan de andere keer, maar ik ga echt niet calorieën zitten tellen. Mijn leven bestaat uit meer dan afvallen alleen.
ja maar als je de ene dag dan 3 ons eet en de andere 1quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, het Voedingsscentrum zegt anders dat je 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag nodig hebt. Is dat dan ook niet nodig?
(niet dat ik elke dag 2 ons groente eet, hoor, bij lange na niet).
Ik heb niet zoiets van: oeh help, ik ben deze week niet afgevallen! en dat ik dan maar weer ga snijden in m'n eetpatroon. Ik weet dat ik over het algemeen prima eet en dat ik toch al aan de lage kant zit met calorie-inname, dus ik maak me verder niet zo druk over wat ik precies binnen krijg.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
hier ook
denk dat iedereen wel weet wat goede of slechte keuzes zijn
3 ons groente, goeie genadequote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:07 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar als je de ene dag dan 3 ons eet en de andere 1
dan klopt het toch bijvoorbeeld weer?
Dat is een richtlijn. Je doet je lichaam heus geen schade als je eens een dagje overslaat. Als je je in het algemeen aan die richtlijn houdt, dan zit je goed.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou, het Voedingsscentrum zegt anders dat je 2 ons groenten en 2 stuks fruit per dag nodig hebt. Is dat dan ook niet nodig?
(niet dat ik elke dag 2 ons groente eet, hoor, bij lange na niet).
zo ben ik ookquote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb niet zoiets van: oeh help, ik ben deze week niet afgevallen! en dat ik dan maar weer ga snijden in m'n eetpatroon. Ik weet dat ik over het algemeen prima eet en dat ik toch al aan de lage kant zit met calorie-inname, dus ik maak me verder niet zo druk over wat ik precies binnen krijg.
het was ook maar een vraag van mequote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
3 ons groente, goeie genade. Dus als ik een kilo groente eet op maandag, ben ik tot zaterdag weer verzadigd? Denk niet dat dat zo werkt, hoor
.
Spijt me maar dat is gewoon een belachelijke opmerking die niks toevoegt.quote:
Dat klinkt als een goede keuze.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:38 schreef -Trinity- het volgende:
[...]
@Lieniekien: volgens mij was het zo dat de salade vooral bestond uit sla, dan tomaat, en dan nog kip en pasta, maar dat dus minder. Dus 2/3 groente, 1/3 kip/pasta en dat leek me dus wel een goede samenstelling.
Zou ik ook denken, als ik de rest van de info die je hebt gegeven even doorlees.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:56 schreef -Trinity- het volgende:
Die maaltijdsalade die ik in gedachten had was volgens mij 100 kcal per 100gr, en de hele bak is 450gr. Is dus wel een volwaardige, goed samengestelde complete maaltijd denk ik.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:21 schreef Chicolate het volgende:
Is er dan niemand die iets te melden heeft
Nou ik wel, ik ben zeker weten een emotionele eterGisteren afscheid moeten nemen van mn vriend, die zie ik over 2,5 in Italie pas weer (blijf daar dan een halve week samen met hem en zn ouders, eerst 2 weken met mn ouders vlakbij hem, maar dan zien we elkaar niet) en begin spontaan chocolade en koek en snoep te eten. De hele dag al. Bah. Maar te verdrietig/vermoeid (spontaan slecht geslapen) om er tegen te vechten.
Ik wil hem hier en wel nu![]()
My god, hoeveel jurkjes heb jij wel niet onderhand?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 20:30 schreef Miss_S het volgende:
hier weinig te melden
vandaag wezen winkelen voor zonnebrand en leesboekjes voor de vakantie
kwam alleen weer een jurkje tegeneentje van jan smit nog wel bij de c&a
dus toch maar weer gekocht![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |