abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51194851
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:36 schreef STING het volgende:

[..]

Als ik even wat minder sport, merk ik dat m'n gewicht ook wat zakt.
Komt volgens mij voornamelijk door een lager vocht niveau.
Als je veel sport houden je spieren meer vocht vast.
Maar hoe dit precies werkt kan iemand anders hier vast beter vertellen
Ik had mn post ge-edit, lijkt me stug dat je dat in 3 dagen waarin je anders ook niet zou sporten ( weekend) al zoveel afvalt vanwege het niet sporten, anders had ik het normaal ook wel gemerkt in het weekend lijkt me.
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waar denk jij dan dat 't aan ligt?
Ik denk dat het er meer aan ligt dat ik deze week extra goed op mn eten heb gelet, omdat ik de vorige weken ook best een paar keer gezondigd heb
pi_51194915
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:28 schreef Lienekien het volgende:
Spiermassa.
Je verliest geen 800 gram spiermassa in een week.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:40:36 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51194942
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:39 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je verliest geen 800 gram spiermassa in een week.
Zeg ik ook niet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_51195393
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:28 schreef Lienekien het volgende:
Spiermassa.
ik merk inderdaad wel altijd snel dat ik afval als ik niet meer sport
pi_51195742
Tja, ik denk dat het bij mij toch echt gewoon komt omdat ik de hele week gezond gegeten heb en geen chips en toastjes met brie enzo heb gehad itt tot vorige weken. Dat van dat niet sporten gebruiken als afvallen was maar een grapje Morgen naar Waldrock, dus dan maar proberen om zoveel mogelijk gezond te eten en cola light enzo te drinken, zodat dat niet al teveel negatief effect op mn lichaam heeft

Heb ook weer een nieuwe log op mn weblog
pi_51195816
ik heb zondag een feestje maar dan ga ik echt niet aan de cola light
deze dagen verder maar een beetje opletten
vanmorgen ontbeten met magere yoghurt en een handje muesli
zometeen lunchen met 2 plakjes ontbijt koek
en dan heb ik vanmiddag nog watermeloen
pi_51196003
Ik ga als het kan altijd aan de cola-light, maakt niet uit waar, maar dat scheelt gewoon zoveel cal in vergelijking met gewone cola.

Ik heb ontbeten met 2 plakken ontbijtkoek en ga zo lunchen met brood met appelstroop Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet, moet nog boodschappen doen met Peter

2 plakjes ontbijtkoek als lunch vind ik wel erg weinig hoor En zeker als je verder dan alleen watermeloen eet, daar zit ook amper cal in. Een beetje opletten oke, maar je bent wel weer erg drastisch bezig hoor
pi_51196490
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:13 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga als het kan altijd aan de cola-light, maakt niet uit waar, maar dat scheelt gewoon zoveel cal in vergelijking met gewone cola.

Ik heb ontbeten met 2 plakken ontbijtkoek en ga zo lunchen met brood met appelstroop Wat ik vanavond ga eten weet ik nog niet, moet nog boodschappen doen met Peter

2 plakjes ontbijtkoek als lunch vind ik wel erg weinig hoor En zeker als je verder dan alleen watermeloen eet, daar zit ook amper cal in. Een beetje opletten oke, maar je bent wel weer erg drastisch bezig hoor
ja maar als je weet dat je in het weekend toch al veel cal binnen krijgt kan je beter een beetje opletten van te voren

en ontbijtkoek is misschien wel weinig in cal maar ik vind het wel heel erg vullen
pi_51197637
ja, een beetje opletten ja, maar ik vind dit wel erg drastisch hoor maarja, das mijn mening
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:07:15 #162
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51197757
Goedemorgen .

Was om 7:30 wakker, tot 9:15 gelezen en toen weer gaan doezelen tot 13:00 uur . Ik zou eigenlijk wat nuttigs gaan doen, maar dat doe ik dan zondag wel. Dat is toch de nationale verveeldag . Ik wil nu weer even gaan opletten met m'n eten. Ik weeg nog steeds 74,5 á 75 kg (dat is het gewicht waarnaar ik steeds terugkeer als ik weer teveel heb gegeten enzo). Sporten zit er nu even niet in. Ik voel m'n been ook als ik fiets , dus gewoon even rustig aan doen .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:59:06 #163
171890 Chicolate
Chemicals
pi_51199626
Ik ben naar de kapper geweest herkende mezelf bijna niet meer terug (na 17 jaar altijd mn haar strak in een staart heb ik nu een pony en draag het los en zit het lekker warrig) Wow wel ff wennen ...

Stukje bij beetje een make over ... nieuw haar, strak(ker) lichaam, net heleboel nieuwe kleren gekomen ... en na de vakantie nieuwe bril ... Ze gaan me niet meer terugherkennen op school Zo, en nu naar vriend toe, eens kijken wat ie dr van vindt.

*vrolijk is en andere mensen wil aansteken.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_51199790
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:36 schreef STING het volgende:
Als ik even wat minder sport, merk ik dat m'n gewicht ook wat zakt.
Komt volgens mij voornamelijk door een lager vocht niveau.
Als je veel sport houden je spieren meer vocht vast.
Maar hoe dit precies werkt kan iemand anders hier vast beter vertellen
Spieren bestaan voor een groot deel ook uit vocht inderdaad. Als je begint met sporten, kan je aankomen omdat je spieren 'merken' dat je ze meer en intensiever gaat gebruiken. Ze bereiden zich voor op werk door vocht vast te houden. Water is zwaar, en als je weer stopt, laten je spieren dat vocht gaan want het is niet meer nodig. Daarnaast verlies je uiteraard geen 800 gram vet in 3 dagen .
pi_51199960
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:03 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Spieren bestaan voor een groot deel ook uit vocht inderdaad. Als je begint met sporten, kan je aankomen omdat je spieren 'merken' dat je ze meer en intensiever gaat gebruiken. Ze bereiden zich voor op werk door vocht vast te houden. Water is zwaar, en als je weer stopt, laten je spieren dat vocht gaan want het is niet meer nodig. Daarnaast verlies je uiteraard geen 800 gram vet in 3 dagen .
Dank u voor deze toelichting
pi_51202328
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:03 schreef Sylvana het volgende:
ja, een beetje opletten ja, maar ik vind dit wel erg drastisch hoor maarja, das mijn mening
waarom vind je dat zo drastisch?
zo erg weinig is het toch niet.....
pi_51202364
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:59 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben naar de kapper geweest herkende mezelf bijna niet meer terug (na 17 jaar altijd mn haar strak in een staart heb ik nu een pony en draag het los en zit het lekker warrig) Wow wel ff wennen ...

Stukje bij beetje een make over ... nieuw haar, strak(ker) lichaam, net heleboel nieuwe kleren gekomen ... en na de vakantie nieuwe bril ... Ze gaan me niet meer terugherkennen op school Zo, en nu naar vriend toe, eens kijken wat ie dr van vindt.

*vrolijk is en andere mensen wil aansteken.
ik zit er over te denken om na de zomer een pony te nemen
pi_51202410
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:16 schreef Miss_S het volgende:

[..]

waarom vind je dat zo drastisch?
zo erg weinig is het toch niet.....
Ik vind van wel, helemaal omdat er in watermeloen ook amper cal zitten en je gewoon veel voedingstoffen mist als je zo weinig eet
pi_51202613
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik vind van wel, helemaal omdat er in watermeloen ook amper cal zitten en je gewoon veel voedingstoffen mist als je zo weinig eet
ja maar ik eet gewoon avondeten vanavond
en heb de watermeloen trouwens nog niet op

maari k heb ook dagen dat ik alleen maar met een banaan lunch dus vind 2 plakjes ontbijtkoek niet heel weinig
pi_51202678
Tja, dan lunch je gewoon sowieso heel weinig, want op alleen een banaan met de luch red ik het echt niet hoor

Kan me echt niet voorstellen dat het gezond is om zo weinig te eten, wat minder eten om af te vallen, oke, maar wat jij eet is wel heel drastisch vind ik.

Heb ook je weblog gevolgd de afgelopen maand en het is mooi dat je ermee afvalt, maar ik zou echt 10 keer op een dag flauwvallen als ik zo weinig zou eten

Als ik het invul op caloriechecker wat jij op een dag eet komt er steeds te staan dat je te weinig van bepaalde voedingsstoffen binnen krijgt....

Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk
pi_51202818
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:25 schreef Sylvana het volgende:
Kan me echt niet voorstellen dat het gezond is om zo weinig te eten, wat minder eten om af te vallen, oke, maar wat jij eet is wel heel drastisch vind ik.
jojo
pi_51202863
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:25 schreef Sylvana het volgende:
Tja, dan lunch je gewoon sowieso heel weinig, want op alleen een banaan met de luch red ik het echt niet hoor

Heb ook je weblog gevolgd de afgelopen maand en het is mooi dat je ermee afvalt, maar ik zou echt 10 keer op een dag flauwvallen als ik zo weinig zou eten

Als ik het invul op caloriechecker wat jij op een dag eet komt er steeds te staan dat je te weinig van bepaalde voedingsstoffen binnen krijgt....

Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk
de laatste paar dagen van de weblog zijn wel onvolledig

ik kom elke dag boven de 1000kcal uit en bijna altijd op of boven de 1200kcal dus helemaal niet zo weinig
pi_51202902
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:28 schreef STING het volgende:

[..]

jojo
wanneer begint dat dan een keertje?
nee maar waarom zou ik een jojo moeten worden?
dat zijn vooral mensen die een dieet doen en zich daar niet aan houden
ik doe niet aan een dieet en ik ga niets veranderen
pi_51202918
jewel, want als je afvalt dan wordt er toch aangeraden om tussen de 1200 en 1400 te blijven, dat is al 1/3 minder van wat je normaal zou eten
pi_51202957
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:31 schreef Sylvana het volgende:
jewel, want als je afvalt dan wordt er toch aangeraden om tussen de 1200 en 1400 te blijven, dat is al 1/3 minder van wat je normaal zou eten
ja nou sommige eten meer dan 1400kcal om af te vallen
ik iets minder dan 1200kcal soms
niet iedereen is hetzelfde
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:33:52 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51203036
Anyway,

ik ben lekker aan het luilakken vandaag. Net pas geluncht (was pas om 13 uur op hè) met twee boterhammen met tomaat en een banaan. Zo nog even kijken of er nog wat te eten valt, want ik heb nog steeds honger. Heb nog een bak druiven staan. En vanavond eet ik beef shanghai en ik neem denk ik ook een flesje malibu mee .
Niet meer actief op Fok!
pi_51203091
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Anyway,

ik ben lekker aan het luilakken vandaag. Net pas geluncht (was pas om 13 uur op hè) met twee boterhammen met tomaat en een banaan. Zo nog even kijken of er nog wat te eten valt, want ik heb nog steeds honger. Heb nog een bak druiven staan. En vanavond eet ik beef shanghai en ik neem denk ik ook een flesje malibu mee .
waarom lunch je dan nog? als je om 1 uur al gegeten hebt?
pi_51203134
Ik heb ontbeten met 2 plakken ontbijtkoek, geluncht met 2 sneeen bruin brood met appelstroop en heb ook nog 2 vitalineabakjes op en een rijstwafel Beef Shanghai, mmmm daar heb ik ook wel zin in, es kijken waar Peter zin in heeft. En malibu heb ik altijd zin in, maar doe ik maar niet, want dan drink ik gelijk meer dan een paar glaasjes en dat helpt niet echt met afvallen.
pi_51203163
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:30 schreef Miss_S het volgende:

[..]

wanneer begint dat dan een keertje?
Het kan nu al het afvallen langzamer doen gaan en straks als je vindt dat klaar bent met het dieet en je 'normaal' gaat eten. Maar goed, deze discussie hebben we al vaker gevoerd Volgens de 'normen' eet je te weinig, maar als je ervan overtuigd bent dat het zo voor je werkt, ook op de lange-termijn, moet je vooral doorgaan natuurlijk.
pi_51203231
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:36 schreef STING het volgende:

[..]

Het kan nu al het afvallen langzamer doen gaan en straks als je vindt dat klaar bent met het dieet en je 'normaal' gaat eten. Maar goed, deze discussie hebben we al vaker gevoerd Volgens de 'normen' eet je te weinig, maar als je ervan overtuigd bent dat het zo voor je werkt, ook op de lange-termijn, moet je vooral doorgaan natuurlijk.
ja maar jij weet zeker dat het geen kans van slagen heeft
en het afvallen gaat helemaal niet langzamers
is toch een tijd geleden dat ik in een maand 2 kilo ben afgevallen
en ik doe geen dieet dus ben ik er nooit klaar mee

ben je blond ofzo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:40:07 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51203272
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:35 schreef Miss_S het volgende:

[..]

waarom lunch je dan nog? als je om 1 uur al gegeten hebt?
ik heb om 7:30 al yoghurt gegeten, maar ben daarna weer in bed gaan liggen. Tot 9:15 gelezen en daarna tot 13:00 uur liggen luieren. En toen om een uur of 14:30 geluncht.

Daarnaast sla ik liever geen maaltijd over als het even kan .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:40:55 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51203293
Jongens, moeten we die discussie nu echt weer opnieuw voeren? . Ik krijg er een beetje genoeg van .
Niet meer actief op Fok!
pi_51203349
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:38 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja maar jij weet zeker dat het geen kans van slagen heeft
en het afvallen gaat helemaal niet langzamers
is toch een tijd geleden dat ik in een maand 2 kilo ben afgevallen
en ik doe geen dieet dus ben ik er nooit klaar mee

ben je blond ofzo

ja, ik ben heel blont.

ff wat feitjes voor je:
- een dieet is een aangepast eetpatroon met een bepaald doel, zoals afvallen. je hoeft niet speciaal een sonja of atkins te volgen om een dieet te hebben
- het jojo-effect komt later pas naar voren, nadat je klaar bent met je dieet. te weinig eten kan bij het afvallen ook al averechts werken, doordat je base stofwisseling omlaag gaat. maar dat is je al 100x verteld.
pi_51203429
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:42 schreef STING het volgende:

[..]

ja, ik ben heel blont.

ff wat feitjes voor je:
- een dieet is een aangepast eetpatroon met een bepaald doel, zoals afvallen. je hoeft niet speciaal een sonja of atkins te volgen om een dieet te hebben
- het jojo-effect komt later pas naar voren, nadat je klaar bent met je dieet. te weinig eten kan bij het afvallen ook al averechts werken, doordat je base stofwisseling omlaag gaat. maar dat is je al 100x verteld.
een dieet is dat niet altijd weer iets dat stopt dan?
het klopt dat ik mijn eetpatroon heb aangepast maar het is niet tijdelijk
heb mijn levensstijl gewoon aangepast

en dat is honderd keer vertelt van dat jojo effect en ik vertel 100 keer dat ik niet anders ga eten straks, mis je dat stukje steeds ofzo?
pi_51203471
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Miss_S op 06-07-2007 15:47:33 ]
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:46:53 #186
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51203517
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

heb je liever dat we over bruiloften, honden en appeltaart gaan praten dan?
dit is al zó vaak aan de orde geweest. Mensen zeggen tegen jou dat je niet goed bezig bent, jij zegt dat ieder lichaam anders is en dat jij zelf wel weet wat voor jou het beste werkt ... ad infinitum.
Zo zinloos dit.
Niet meer actief op Fok!
pi_51203567
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dit is al zó vaak aan de orde geweest. Mensen zeggen tegen jou dat je niet goed bezig bent, jij zegt dat ieder lichaam anders is en dat jij zelf wel weet wat voor jou het beste werkt ... ad infinitum.
Zo zinloos dit.
niet helemaal zinloos want ze missen steeds een stukje
pi_51203615
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:44 schreef Miss_S het volgende:

[..]

een dieet is dat niet altijd weer iets dat stopt dan?
het klopt dat ik mijn eetpatroon heb aangepast maar het is niet tijdelijk
heb mijn levensstijl gewoon aangepast

en dat is honderd keer vertelt van dat jojo effect en ik vertel 100 keer dat ik niet anders ga eten straks, mis je dat stukje steeds ofzo?
Zoals ik toenet zei:
quote:
Maar goed, deze discussie hebben we al vaker gevoerd Volgens de 'normen' eet je te weinig, maar als je ervan overtuigd bent dat het zo voor je werkt, ook op de lange-termijn, moet je vooral doorgaan natuurlijk
En daarmee stop ik met onze discussie
pi_51203680
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:49 schreef STING het volgende:

[..]

Zoals ik toenet zei:
[..]

En daarmee stop ik met onze discussie
en dan kom je met deze opmerking

'- het jojo-effect komt later pas naar voren, nadat je klaar bent met je dieet.'

dat luister je toch helemaal niet naar wat ik zeg?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:52:05 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51203718
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

niet helemaal zinloos want ze missen steeds een stukje
Nee, ze missen helemaal niets. Ze zijn het gewoon niet met je eens. Dus iedereen die het niet met jou eens is, mist een stukje en als ze dat stukje niet missen, zijn ze het ineens wel volledig met je eens? Denk het niet, hoor.
Niet meer actief op Fok!
pi_51203780
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 15:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, ze missen helemaal niets. Ze zijn het gewoon niet met je eens. Dus iedereen die het niet met jou eens is, mist een stukje en als ze dat stukje niet missen, zijn ze het ineens wel volledig met je eens? Denk het niet, hoor.
ze missen wel een stuk
STING blijft er op hammeren NA het dieet
maar ik doe geen dieet en ik stop er niet mee.....dus er is geen na

en niemand hoeft het met me eens te zijn
maar vind het stom als er maar steeds gewoon over heen gelezen word sorry
pi_51204558
*uit de lurkmodus* Wat maakt het nou uit, als zij dr hele leven op 1200 kcal wilt leven. De gevolgen van gebrek aan voedinsstoffen komen vanzelf wel om de deur kijken hoor.. denk ik dan maar..
*in de lurkmodus*
pi_51204614
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:15 schreef Ils het volgende:
*uit de lurkmodus* Wat maakt het nou uit, als zij dr hele leven op 1200 kcal wilt leven. De gevolgen van gebrek aan voedinsstoffen komen vanzelf wel om de deur kijken hoor.. denk ik dan maar..
*in de lurkmodus*
oke dat wil ik al een tijdje weten
welke voedingstoffen kom ik te kort?
en als ik 1400kcal eet kom ik dat opeens niet te kort?

dat je meer eet wil niet zeggen dat je beter eet
ik zorg ervoor dat ik gevarieerd eet, veel fruit en groente, en volkoren dingen en 1 zuivel ding per dag
en als dat dan nog steeds niet goed is tja pech
pi_51205411
Eiwitten, mineralen en Bvitaminen kom je al snel te kort. Heb je geen last van futloosheid, moeheid of dat je prikkelbaar bent? Zo weinig kcal, maar 1 zuivelproduct per dag en ik zie je geen vlees of vis noemen. Ik zou een spontaan ijzer- en eiwittekort oplopen .

Meer is inderdaad niet per sé beter, maar het gaat wel meer richting 'energiebehoefte' en 'genoeg'. Ik wil niet inleveren op energie, mineralen, eiwitten en vitaminen als ik lijn, want op den duur ga je gezondheid inleveren en spiermassa, en je doel is juist spiermassa en gezondheid behouden of verbeteren als je je levensstijl verandert, lijkt me. Als je het puur doet om esthetica, raad ik je aan anorexia te ontwikkelen, om even heel grof te zijn.

Ik moet morgenmiddag en -avond werken, en dus op m'n werk eten. Ik werk in een supermarkt, heb maar een halfuurtje avondpauze en 3 euro te besteden aan avondeten. Normaal neemt een deel kant-en-klare pizza's, broodje hamburger, loempia, broodje knakworst ofzo. Ik nam nog wel eens yoghurt met cruesli, of een blikje stevige tomatensoep met een broodje kaas. Maar ik wil nu wél aan mijn 2 ons groente per dag komen. We hebben sinds kort kant-en-klare maatlijdsalades in de winkel, heeft iemand hier ervaring mee? De kipversie leek me het lekkerst: kipreepjes, sla, tomaat, en wat penne. Ik denk dat koude pasta op zich wel te eten is. De ceasarversie was caloerierijker en koude krieltjes met schil lijkt me echt niet te eten, en de Griekse versie met olijven en feta leek me wat vetrijk. Is zo'n maaltijdsalade genoeg? Op zich zit er groente, vlees en pasta in... Maar ik weet het niet zeker. Iemand tips? Kan ook een zakje van 200gr sla kopen en dat aanvullen met iets... Weet alleen niet wat. Die stoommaaltijden zijn me ietwat duur .
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:45:21 #195
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51205602
Over die voedingsstoffen die Miss_S niet binnen zou krijgen: niemand krijgt alle voedingsstoffen binnen die hij nodig heeft, of je moet er echt een dagtaak van maken.
Niet meer actief op Fok!
pi_51205670
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:39 schreef -Trinity- het volgende:
Eiwitten, mineralen en Bvitaminen kom je al snel te kort. Heb je geen last van futloosheid, moeheid of dat je prikkelbaar bent? Zo weinig kcal, maar 1 zuivelproduct per dag en ik zie je geen vlees of vis noemen. Ik zou een spontaan ijzer- en eiwittekort oplopen .

Meer is inderdaad niet per sé beter, maar het gaat wel meer richting 'energiebehoefte' en 'genoeg'. Ik wil niet inleveren op energie, mineralen, eiwitten en vitaminen als ik lijn, want op den duur ga je gezondheid inleveren en spiermassa, en je doel is juist spiermassa en gezondheid behouden of verbeteren als je je levensstijl verandert, lijkt me. Als je het puur doet om esthetica, raad ik je aan anorexia te ontwikkelen, om even heel grof te zijn.
ik eet elke dag vis of vlees, vis 2 tot 3 keer in de week

en wat zou ik dan moeten eten om dat te voorkomen?
en ik heb het gedaan om mijn levensstijl te verbeteren, en ik ben een stuk en een heel stuk gezonder dan 5 jaar geleden

maar post eens wat jij op een dag eet dan, ben er wel benieuwd naar als jij dan geen tekorten hebt wat ik anders moet doen
pi_51205689
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:45 schreef Viking84 het volgende:
Over die voedingsstoffen die Miss_S niet binnen zou krijgen: niemand krijgt alle voedingsstoffen binnen die hij nodig heeft, of je moet er echt een dagtaak van maken.
dat probeerde ik eigenlijk ookal een tijdje te zeggen
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:48:08 #198
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51205698
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:45 schreef Viking84 het volgende:
Dat ben ik niet met je eens. Je moet het alleen niet per dag gaan bekijken. Je hoeft ook niet alles elke dag binnen te krijgen, maar zorgen dat je niet structureel iets tekort komt.
pi_51205732
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Je moet het alleen niet per dag gaan bekijken. Je hoeft ook niet alles elke dag binnen te krijgen, maar zorgen dat je niet structureel iets tekort komt.
maar dat telt niet voor mij?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:50:01 #200
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51205761
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:49 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar dat telt niet voor mij?
Ik snap de vraag niet.
pi_51205815
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap de vraag niet.
nee is ook niet belangrijk
maar als ik een dag geen bruin brood heb gegeten heb ik voedingsstoffen tekort

maar zoals renske zei ik geloof niet dat iemand hier genoeg voedigsstoffen binnen krijgt
dus ik maak me weinig zorgen om de o zo erge risico's voor later
pi_51206102
Ignorance is bliss.
Overigens helpt zuivel bij afvallen, houdt je insulinepijl mooi op pijl.
pi_51206153
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:59 schreef -Trinity- het volgende:
Ignorance is bliss.
Overigens helpt zuivel bij afvallen, houdt je insulinepijl mooi op pijl.
post dan eens wat jij eet op een dag
als jij niets te kort komt

kunnen wij allemaal van leren
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:02:45 #204
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_51206215
Trinity, hebben ze geen bakken sla bij jou op het werk? Van die maaltijdsalades? Die zijn lekker en gezond.

En Miss S, kijk eens in deze tabel. Daar staat in wat gezonde hoeveelheden zijn van bepaalde dingen die je nodig hebt. En zet dat nu eens af tegen wat je eet.
Hoe kom je uit?
pi_51206247
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:02 schreef Liejannuh het volgende:
Trinity, hebben ze geen bakken sla bij jou op het werk? Van die maaltijdsalades? Die zijn lekker en gezond.

En Miss S, kijk eens in deze tabel. Daar staat in wat gezonde hoeveelheden zijn van bepaalde dingen die je nodig hebt. En zet dat nu eens af tegen wat je eet.
Hoe kom je uit?
kom ik overal aan hoor
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:04:55 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51206278
Zuivel (calcium) schijnt er ook voor te zorgen dat minder vet uit je voedsel wordt opgenomen. Bron
pi_51206303
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:02 schreef Liejannuh het volgende:

Hoe kom je uit?
Mja, ze hebben zakken sla van 200gr, bakken saladeschotel (sla, tomaat, feta ofzo) en echte maaltijdsalades dus, met sla, tomaat, pasta/aardappelen en kipreepjes. Ik denk dus dat ik het beste voor de laatste kan gaan wil ik een gezonde, goedkope avondmaaltijd die snel klaar is. Ik hoop alleen dat het genoeg brandstof is voor een avond, en dat het lekker is. Je hoort vaak over die kant-en-klaardingen dat ze niet lekker zijn namelijk.
pi_51206328
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:00 schreef Miss_S het volgende:
post dan eens wat jij eet op een dag
als jij niets te kort komt

kunnen wij allemaal van leren
Ik heb een trainingvoedingsschema die op mij van toepassing is.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:09:32 #209
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_51206455
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:03 schreef Miss_S het volgende:

[..]

kom ik overal aan hoor
Hoe prop je dat allemaal in max 1200 kcal/dag? Want dat zou ik ook wel graag willen kunnen.
pi_51206665
/edit: slaat nergens op deze post

[ Bericht 93% gewijzigd door DarkElf op 06-07-2007 17:40:08 ]
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:21:50 #211
4177 Jojogirl
pi_51206880
reactie op ge-editte post verwijderd.

Als ik die dingen namelijk op een calorienteller invul kom ik veel hoger uit dan 1200 kcal.

[ Bericht 67% gewijzigd door DarkElf op 06-07-2007 17:40:37 ]
pi_51206936
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:21 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Mijn vraag was serieus hoor. Als ik die dingen namelijk op een calorienteller invul kom ik veel hoger uit dan 1200 kcal.
moet je gewoon weten hoe en wat je eet
ik eet alleen minder boterhammen en aardappelen inderdaad en daar voor in plaats wel weer ontbijtproducten dus dat telt ook
en eet wel weer meer fruit en groente

maar ik kom zeker niet zo ernstig veel te kort als sommige hier beweren
pi_51207126
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:39 schreef -Trinity- het volgende:
We hebben sinds kort kant-en-klare maatlijdsalades in de winkel, heeft iemand hier ervaring mee? De kipversie leek me het lekkerst: kipreepjes, sla, tomaat, en wat penne.
pi_51207160
kant en klare maaltijden zijn toch ook helemaal niet gezond?
pi_51207439
Daar zijn we weer, neem aan dat iedereen zich normaal gedraagt aangezien dat niet zo heel moeilijk is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_51208209
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:05 schreef -Trinity- het volgende:
Mja, ze hebben zakken sla van 200gr, bakken saladeschotel (sla, tomaat, feta ofzo) en echte maaltijdsalades dus, met sla, tomaat, pasta/aardappelen en kipreepjes. Ik denk dus dat ik het beste voor de laatste kan gaan wil ik een gezonde, goedkope avondmaaltijd die snel klaar is. Ik hoop alleen dat het genoeg brandstof is voor een avond, en dat het lekker is. Je hoort vaak over die kant-en-klaardingen dat ze niet lekker zijn namelijk.
Die echte maaltijdsalades (die met pasta / aardappelen) zijn best te eten. Denk er wel aan je alleen zo'n maaltijdsalade moet nemen als avondeten. Vaak zitten er - doordat er pasta ed inzit - 500 kcal in. Bij de AH staat namelijk op het pak wat er aan kcal inzit. Maar het is altijd gezonder dan pizza oid te eten.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:15:59 #217
4177 Jojogirl
pi_51208520
Vaak zijn kant-en-klaar maaltijden erg zout. Maar volgensmij geldt dat niet/minder voor salades.
pi_51208709
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:05 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Die echte maaltijdsalades (die met pasta / aardappelen) zijn best te eten. Denk er wel aan je alleen zo'n maaltijdsalade moet nemen als avondeten. Vaak zitten er - doordat er pasta ed inzit - 500 kcal in. Bij de AH staat namelijk op het pak wat er aan kcal inzit. Maar het is altijd gezonder dan pizza oid te eten.
500kcal voor een maaltijdsalade.......
dat lijkt me wel erg veel
maar dan kom je zeker geen voedingsstoffen te kort
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:48:19 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51209390
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:23 schreef Miss_S het volgende:

[..]

500kcal voor een maaltijdsalade.......
dat lijkt me wel erg veel
maar dan kom je zeker geen voedingsstoffen te kort
500 calorieën voor een avondmaaltijd lijkt me ook niet meer dan normaal .
Niet meer actief op Fok!
pi_51209441
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

500 calorieën voor een avondmaaltijd lijkt me ook niet meer dan normaal .
voor mij wel
en zeker voor een maaltijdSALADE

maarja vaak als het woord salade er in zit is het al niet meer gezond

en wanneer heb jij voor het laatst een maaltijd op die 500 kcal was
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:52:55 #221
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51209535
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:50 schreef Miss_S het volgende:

[..]

voor mij wel
en zeker voor een maaltijdSALADE
Nu bevestig je dus dat 500 calorieën voor jou normaal is?
quote:
maarja vaak als het woord salade er in zit is het al niet meer gezond
?
quote:
en wanneer heb jij voor het laatst een maaltijd op die 500 kcal was
vanavond bijvoorbeeld (frietjes , al zit daar wel 'wat' meer in dan 500 cal ). Volgens mij zijn mijn maaltijden altijd wel 400-500 calorieën hoor. Maar ik houd het niet precies bij, eigenlijk. Geen zin in .
Niet meer actief op Fok!
pi_51209581
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nu bevestig je dus dat 500 calorieën voor jou normaal is?
[..]

?
[..]

vanavond bijvoorbeeld (frietjes , al zit daar wel 'wat' meer in dan 500 cal ). Volgens mij zijn mijn maaltijden altijd wel 400-500 calorieën hoor. Maar ik houd het niet precies bij, eigenlijk. Geen zin in .
nee het is niet normaal voor mij
en jij eet vaak nog minder dan mij (tenminste als je hier poste wat je at was dat altijd zo)
dus denk dat het bij jou dus ook vaker rond de 300 zit
pi_51209648
Die maaltijdsalade die ik in gedachten had was volgens mij 100 kcal per 100gr, en de hele bak is 450gr. Is dus wel een volwaardige, goed samengestelde complete maaltijd denk ik .
  vrijdag 6 juli 2007 @ 18:57:31 #224
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51209684
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:54 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee het is niet normaal voor mij
en jij eet vaak nog minder dan mij (tenminste als je hier poste wat je at was dat altijd zo)
dus denk dat het bij jou dus ook vaker rond de 300 zit
dat kan.
Maar vandaag eet ik frietjes en ik drink een paar glazen Malibumix, dus dan kan ik weer lekker compenseren .
Niet meer actief op Fok!
pi_51209755
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat kan.
Maar vandaag eet ik frietjes en ik drink een paar glazen Malibumix, dus dan kan ik weer lekker compenseren .
dus je lijkt wel op mij
ik hou ook van compenseren
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:00:16 #226
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_51209783
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:56 schreef -Trinity- het volgende:
Die maaltijdsalade die ik in gedachten had was volgens mij 100 kcal per 100gr, en de hele bak is 450gr. Is dus wel een volwaardige, goed samengestelde complete maaltijd denk ik .
Dat ligt eraan of er bijv. voldoende groente in zit.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 19:01:48 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_51209847
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 18:59 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dus je lijkt wel op mij
ik hou ook van compenseren
mwoah, ik heb de laatste tijd niet zo gezond gegeten. Uit eten geweest, frietjes, burrito's etc dus je hoeft niet bang te zijn dat ik niet aan m'n 500 calorieën ben gekomen deze week, hoor . En mijn eetpatroon is verder prima (al zitten er soms wat teveel calorieën in m'n avondeten dus).

En compenseren zou ik het niet willen noemen. Ik heb gewoon zin in Malibu en dus neem ik Malibu, klaar .
Niet meer actief op Fok!
pi_51209857
-edit: kap nu eens

[ Bericht 96% gewijzigd door Mylene op 06-07-2007 23:10:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')