Eten is ook een genotsmiddel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat kan
maar eten is om jezelf te voeden, om in leven te blijven
en dan vind ik het moeilijk om te begrijpen dat sommige het zoveel meer maken
Nee hoor, niet alleen maar voor emotionele eters. Restaurants (om maar eens een voorbeeld te noemen) zitten heus niet vol met emotionele eters.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:36 schreef Miss_S het volgende:
[..]
voor sommige kennelijk wel ja
de emotionele eters
maar ik kan me er weinig van voorstellen
Het was idd erg lekker ja, en voor morgen wordt het appelstroop, lekker afwisselenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
honing klinkt lekkermaar nog nooit op
de niet emotionele eters genieten van het lekkere etenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee hoor, niet alleen maar voor emotionele eters. Restaurants (om maar eens een voorbeeld te noemen) zitten heus niet vol met emotionele eters.![]()
Nou, zie je wel. Je snapt het best.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:41 schreef Miss_S het volgende:
[..]
de niet emotionele eters genieten van het lekkere eten
de emotionele eters eten om zich lekker te voelen
ik snap het ook wel maar ik begrijp het nietquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, zie je wel. Je snapt het best.
Waar denk je dat dat aan ligt?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:43 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik snap het ook wel maar ik begrijp het niet
ik weet het antwoord, maar ik denk niet dat je deze kant op wilt als je geen ban wilt riskerenquote:
Nou, je snapt het wel, maar je begrijpt het niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:46 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik kan me er gewoon niets bij voorstellen
hoe eten een vriend kan zijn
ik snap wat het is maar ik begrijp niet waaromquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, je snapt het wel, maar je begrijpt het niet.
Kan je het niet invoelen omdat het voor jou niet zo is?
Ik vind het juist heel erg interessant.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:49 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik snap wat het is maar ik begrijp niet waarom
maar goed dit is niet erg interessant
Afzeikerij?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
Nee, dit begint weer afzeikerij te worden. Nergens voor nodig.
ja wie is wie aan het afzeiken?quote:
Seks is bedoeld om je voort te planten, om de soort in stand te houden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:33 schreef Miss_S het volgende:
ja maar van seks word je niet echt slechterquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:54 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Seks is bedoeld om je voort te planten, om de soort in stand te houden.
Waarom dan al dat gedoe eromheen met gevoelens en liefde en gezeur? En waarom seksen als het toch overbodig is, omdat er toch geen kinderen van komen?
Van seks kun je ook dood gaanquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:55 schreef Miss_S het volgende:
ja maar van seks word je niet echt slechter
van te veel of fout eten wel
nou ik heb geen nutteloze sex en ik ben geen emotionele eterquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:58 schreef Viking84 het volgende:
Dat je van eten dik wordt en van seks niet, doet niks af aan het feit dat seksen zonder je te willen voortplanten net zo nutteloos is als eten om een andere reden dan je maag vullen.
dan ben je nog maagd, dusquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
nou ik heb geen nutteloze sex en ik ben geen emotionele eter
Ik ben geen emotionele eter, daar heb ik al seks voorquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:00 schreef Miss_S het volgende:
nou ik heb geen nutteloze sex en ik ben geen emotionele eter
Precies.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:06 schreef Viking84 het volgende:
ja, ho even, als je seks gaat vergelijken met eten en je er vanuit gaat dat eten bedoeld is om je energie te geven en niet (en waarom zou dat niet gepaard kunnen gaan met gezelligheid en genieten?) dan is eten zonder dat je honger hebt net zo zinloos als seks zonder dat je een kind wilt. Pure bullshit lijkt me
.
Dus je had overgewicht, puur om in leven te blijven?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:33 schreef Miss_S het volgende:
dat kan
daar ga ik niet meer op reagerenquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:37 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dus je had overgewicht, puur om in leven te blijven?
moeten we dan googlen op The Chronicles of Saskia?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:58 schreef Miss_S het volgende:
[..]
daar ga ik niet meer op reageren
iedereen kent dat verhaal nu wel
en als je het niet kent zoek het dan maar op
quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:02 schreef STING het volgende:
[..]
moeten we dan googlen op The Chronicles of Saskia?
Een emotionele eter verdooft zichzelf met eten, als middel om even de problemen te vergeten. En ik denk zeker wel dat een emotionele eter overeet aan dingen die hij lekker vindt. Het is alleen een heel tijdelijk genot.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:49 schreef STING het volgende:
Gaat weer helemaal nergens over
Een emotionele eter is iemand die teveel eet met de illusie dat zijn problemen daarmee verdwijnen
Heeft niets te maken met het genieten van eten
En, nutteloze sex bestaat niet, of het nou voor plezier is of voor voortplanting, het is allebei nuttig
Dat is wat er er inderdaad gebeurd, maar dat is niet het 'bewuste' doel van iemand met dat probleem.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een emotionele eter verdooft zichzelf met eten, als middel om even de problemen te vergeten.
Dat lijkt me wel logisch ja. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je uiteraard geen emotionele eter hoeft te zijn om van te eten te genieten of dat je eet om te genieten (dus bijv. dat je al vol zit, maar nog ff een sorbet achterover gooitquote:En ik denk zeker wel dat een emotionele eter overeet aan dingen die hij lekker vindt. Het is alleen een heel tijdelijk genot.
Haha, je hoeft je toch niet (voor jezelf) te verontschuldigen voor zoietsquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:58 schreef Chicolate het volgende:
Btw, dat gebakje was gewoon omdat het superlekker is, en ik vandaag was vergeten te lunchen en al mn tussendoortjes was vergeten ...
haha nee ok, maar voordat ik hier een discussie uitlok, nadat ik net heb toegegeven uit verveling en emotie te eten xD ... Ik geniet nu van mn etenquote:Op donderdag 5 juli 2007 21:59 schreef STING het volgende:
[..]
Haha, je hoeft je toch niet (voor jezelf) te verontschuldigen voor zoiets
Naar mijn mening is het dragen van al dan niet strakke kleren meer een kwestie van smaak en of je het geld hebt om je kledingkast direct om te kunnen gooien. Het zou evt. met schuldgevoel en jezelf wegstoppen te maken kunnen hebben, maar ze maken er best iets vreemds van.quote:They intentionally wore close-fitting clothes to keep themselves aware of their bodies, which prompted them to exercise more eat less if their clothes felt tighter.
En al die zwangere vrouwen danquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:58 schreef Viking84 het volgende:
Dat je van eten dik wordt en van seks niet,
dat vond ik ookquote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:06 schreef Chicolate het volgende:
De rode staat je het leukst vind ik, waarom weet ik niet ...![]()
Inmiddels zit ik alweer een beetje boven mijn streefgewicht hoor, maar ik hou ook weer meer vocht vast en heb wat gezondigd de afgelopen tijd. Maar ik merk wel dat mijn broeken losser zitten en mijn spieraftekening duidelijker is geworden. Daarnaast heb ik mijn streefgewicht gehaald op deze weegschaal thuis, maar die blijkt een afwijking omlaag te hebben. Ik wil dus ook mijn streef halen op de weegschaal van de sportschool zelf, en daarna gewoon door blijven gaan voor een vetpercentage van 20%quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:06 schreef Chicolate het volgende:
De rode staat je het leukst vind ik, waarom weet ik niet ...![]()
Hey Trinity, ik zie dat jij je streefgewicht + wat extra's hebt gehaald? Dus dat schema van je sportschool werkt echt?(hmmm eens kijken, tja, avondeten enzo moet ik misschien ook maar aanpassen ... ik ben juist een avondeter) Edit: Oh ja, daar hoort natuurlijk een gefeliciteerd
bij xD
Goeiemorgen, ik ga nu ontbijten
Als ik even wat minder sport, merk ik dat m'n gewicht ook wat zakt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:34 schreef Sylvana het volgende:
Dat gaat vast niet zo snel in 1 week hoor, heb wel gewoon op mn eten gelet enzo
Waar denk jij dan dat 't aan ligt?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:34 schreef Sylvana het volgende:
lijkt me niet dat dat zo snel gaat hoor, want ik was dinsdag al 600 gram kwijt, lijkt me stug dat je in 3 dagen al zoveel spiermassa verliest
Ik had mn post ge-edit, lijkt me stug dat je dat in 3 dagen waarin je anders ook niet zou sporten ( weekend) al zoveel afvalt vanwege het niet sporten, anders had ik het normaal ook wel gemerkt in het weekend lijkt me.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:36 schreef STING het volgende:
[..]
Als ik even wat minder sport, merk ik dat m'n gewicht ook wat zakt.
Komt volgens mij voornamelijk door een lager vocht niveau.
Als je veel sport houden je spieren meer vocht vast.
Maar hoe dit precies werkt kan iemand anders hier vast beter vertellen
Ik denk dat het er meer aan ligt dat ik deze week extra goed op mn eten heb gelet, omdat ik de vorige weken ook best een paar keer gezondigd hebquote:
Je verliest geen 800 gram spiermassa in een week.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:28 schreef Lienekien het volgende:
Spiermassa.
Zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:39 schreef computergirl het volgende:
[..]
Je verliest geen 800 gram spiermassa in een week.
ik merk inderdaad wel altijd snel dat ik afval als ik niet meer sportquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:28 schreef Lienekien het volgende:
Spiermassa.
ja maar als je weet dat je in het weekend toch al veel cal binnen krijgt kan je beter een beetje opletten van te vorenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:13 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga als het kan altijd aan de cola-light, maakt niet uit waar, maar dat scheelt gewoon zoveel cal in vergelijking met gewone cola.
Ik heb ontbeten met 2 plakken ontbijtkoek en ga zo lunchen met brood met appelstroopWat ik vanavond ga eten weet ik nog niet, moet nog boodschappen doen met Peter
2 plakjes ontbijtkoek als lunch vind ik wel erg weinig hoorEn zeker als je verder dan alleen watermeloen eet, daar zit ook amper cal in. Een beetje opletten oke, maar je bent wel weer erg drastisch bezig hoor
Spieren bestaan voor een groot deel ook uit vocht inderdaad. Als je begint met sporten, kan je aankomen omdat je spieren 'merken' dat je ze meer en intensiever gaat gebruiken. Ze bereiden zich voor op werk door vocht vast te houden. Water is zwaar, en als je weer stopt, laten je spieren dat vocht gaan want het is niet meer nodig. Daarnaast verlies je uiteraard geen 800 gram vet in 3 dagenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:36 schreef STING het volgende:
Als ik even wat minder sport, merk ik dat m'n gewicht ook wat zakt.
Komt volgens mij voornamelijk door een lager vocht niveau.
Als je veel sport houden je spieren meer vocht vast.
Maar hoe dit precies werkt kan iemand anders hier vast beter vertellen
Dank u voor deze toelichtingquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:03 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Spieren bestaan voor een groot deel ook uit vocht inderdaad. Als je begint met sporten, kan je aankomen omdat je spieren 'merken' dat je ze meer en intensiever gaat gebruiken. Ze bereiden zich voor op werk door vocht vast te houden. Water is zwaar, en als je weer stopt, laten je spieren dat vocht gaan want het is niet meer nodig. Daarnaast verlies je uiteraard geen 800 gram vet in 3 dagen.
waarom vind je dat zo drastisch?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:03 schreef Sylvana het volgende:
ja, een beetje opletten ja, maar ik vind dit wel erg drastisch hoormaarja, das mijn mening
ik zit er over te denken om na de zomer een pony te nemenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:59 schreef Chicolate het volgende:
Ik ben naar de kapper geweestherkende mezelf bijna niet meer terug (na 17 jaar altijd mn haar strak in een staart heb ik nu een pony en draag het los en zit het lekker warrig) Wow wel ff wennen ...
Stukje bij beetje een make over ... nieuw haar, strak(ker) lichaam, net heleboel nieuwe kleren gekomen ... en na de vakantie nieuwe bril ... Ze gaan me niet meer terugherkennen op schoolZo, en nu naar vriend toe, eens kijken wat ie dr van vindt.
*vrolijk is en andere mensen wil aansteken.
Ik vind van wel, helemaal omdat er in watermeloen ook amper cal zitten en je gewoon veel voedingstoffen mist als je zo weinig eetquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:16 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom vind je dat zo drastisch?
zo erg weinig is het toch niet.....
ja maar ik eet gewoon avondeten vanavondquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ik vind van wel, helemaal omdat er in watermeloen ook amper cal zitten en je gewoon veel voedingstoffen mist als je zo weinig eet
jojoquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:25 schreef Sylvana het volgende:
Kan me echt niet voorstellen dat het gezond is om zo weinig te eten, wat minder eten om af te vallen, oke, maar wat jij eet is wel heel drastisch vind ik.
de laatste paar dagen van de weblog zijn wel onvolledigquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:25 schreef Sylvana het volgende:
Tja, dan lunch je gewoon sowieso heel weinig, want op alleen een banaan met de luch red ik het echt niet hoor
Kan me echt niet voorstellen dat het gezond is om zo weinig te eten, wat minder eten om af te vallen, oke, maar wat jij eet is wel heel drastisch vind ik.
Heb ook je weblog gevolgd de afgelopen maand en het is mooi dat je ermee afvalt, maar ik zou echt 10 keer op een dag flauwvallen als ik zo weinig zou eten
Als ik het invul op caloriechecker wat jij op een dag eet komt er steeds te staan dat je te weinig van bepaalde voedingsstoffen binnen krijgt....
Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk
wanneer begint dat dan een keertje?quote:
ja nou sommige eten meer dan 1400kcal om af te vallenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:31 schreef Sylvana het volgende:
jewel, want als je afvalt dan wordt er toch aangeraden om tussen de 1200 en 1400 te blijven, dat is al 1/3 minder van wat je normaal zou eten
waarom lunch je dan nog? als je om 1 uur al gegeten hebt?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:33 schreef Viking84 het volgende:
Anyway,
ik ben lekker aan het luilakken vandaag. Net pas geluncht (was pas om 13 uur op hè) met twee boterhammen met tomaat en een banaan. Zo nog even kijken of er nog wat te eten valt, want ik heb nog steeds honger. Heb nog een bak druiven staan. En vanavond eet ik beef shanghai en ik neem denk ik ook een flesje malibu mee.
Het kan nu al het afvallen langzamer doen gaan en straks als je vindt dat klaar bent met het dieet en je 'normaal' gaat eten. Maar goed, deze discussie hebben we al vaker gevoerdquote:
ja maar jij weet zeker dat het geen kans van slagen heeftquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:36 schreef STING het volgende:
[..]
Het kan nu al het afvallen langzamer doen gaan en straks als je vindt dat klaar bent met het dieet en je 'normaal' gaat eten. Maar goed, deze discussie hebben we al vaker gevoerdVolgens de 'normen' eet je te weinig, maar als je ervan overtuigd bent dat het zo voor je werkt, ook op de lange-termijn, moet je vooral doorgaan natuurlijk.
ik heb om 7:30 al yoghurt gegeten, maar ben daarna weer in bed gaan liggen. Tot 9:15 gelezen en daarna tot 13:00 uur liggen luieren. En toen om een uur of 14:30 geluncht.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:35 schreef Miss_S het volgende:
[..]
waarom lunch je dan nog? als je om 1 uur al gegeten hebt?
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja maar jij weet zeker dat het geen kans van slagen heeft
en het afvallen gaat helemaal niet langzamers
is toch een tijd geleden dat ik in een maand 2 kilo ben afgevallen
en ik doe geen dieet dus ben ik er nooit klaar mee
ben je blond ofzo
een dieet is dat niet altijd weer iets dat stopt dan?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:42 schreef STING het volgende:
[..]![]()
ja, ik ben heel blont.
ff wat feitjes voor je:
- een dieet is een aangepast eetpatroon met een bepaald doel, zoals afvallen. je hoeft niet speciaal een sonja of atkins te volgen om een dieet te hebben
- het jojo-effect komt later pas naar voren, nadat je klaar bent met je dieet. te weinig eten kan bij het afvallen ook al averechts werken, doordat je base stofwisseling omlaag gaat. maar dat is je al 100x verteld.
dit is al zó vaak aan de orde geweest. Mensen zeggen tegen jou dat je niet goed bezig bent, jij zegt dat ieder lichaam anders is en dat jij zelf wel weet wat voor jou het beste werkt ... ad infinitum.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
heb je liever dat we over bruiloften, honden en appeltaart gaan praten dan?
niet helemaal zinloos want ze missen steeds een stukjequote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:46 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dit is al zó vaak aan de orde geweest. Mensen zeggen tegen jou dat je niet goed bezig bent, jij zegt dat ieder lichaam anders is en dat jij zelf wel weet wat voor jou het beste werkt ... ad infinitum.
Zo zinloos dit.
Zoals ik toenet zei:quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
een dieet is dat niet altijd weer iets dat stopt dan?
het klopt dat ik mijn eetpatroon heb aangepast maar het is niet tijdelijk
heb mijn levensstijl gewoon aangepast
en dat is honderd keer vertelt van dat jojo effect en ik vertel 100 keer dat ik niet anders ga eten straks, mis je dat stukje steeds ofzo?
En daarmee stop ik met onze discussiequote:Maar goed, deze discussie hebben we al vaker gevoerd Volgens de 'normen' eet je te weinig, maar als je ervan overtuigd bent dat het zo voor je werkt, ook op de lange-termijn, moet je vooral doorgaan natuurlijk
en dan kom je met deze opmerkingquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:49 schreef STING het volgende:
[..]
Zoals ik toenet zei:
[..]
En daarmee stop ik met onze discussie
Nee, ze missen helemaal niets. Ze zijn het gewoon niet met je eens. Dus iedereen die het niet met jou eens is, mist een stukje en als ze dat stukje niet missen, zijn ze het ineens wel volledig met je eens? Denk het niet, hoor.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
niet helemaal zinloos want ze missen steeds een stukje
ze missen wel een stukquote:Op vrijdag 6 juli 2007 15:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, ze missen helemaal niets. Ze zijn het gewoon niet met je eens. Dus iedereen die het niet met jou eens is, mist een stukje en als ze dat stukje niet missen, zijn ze het ineens wel volledig met je eens? Denk het niet, hoor.
oke dat wil ik al een tijdje wetenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:15 schreef Ils het volgende:
*uit de lurkmodus* Wat maakt het nou uit, als zij dr hele leven op 1200 kcal wilt leven. De gevolgen van gebrek aan voedinsstoffen komen vanzelf wel om de deur kijken hoor.. denk ik dan maar..
*in de lurkmodus*
ik eet elke dag vis of vlees, vis 2 tot 3 keer in de weekquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:39 schreef -Trinity- het volgende:
Eiwitten, mineralen en Bvitaminen kom je al snel te kort. Heb je geen last van futloosheid, moeheid of dat je prikkelbaar bent? Zo weinig kcal, maar 1 zuivelproduct per dag en ik zie je geen vlees of vis noemen. Ik zou een spontaan ijzer- en eiwittekort oplopen.
Meer is inderdaad niet per sé beter, maar het gaat wel meer richting 'energiebehoefte' en 'genoeg'. Ik wil niet inleveren op energie, mineralen, eiwitten en vitaminen als ik lijn, want op den duur ga je gezondheid inleveren en spiermassa, en je doel is juist spiermassa en gezondheid behouden of verbeteren als je je levensstijl verandert, lijkt me. Als je het puur doet om esthetica, raad ik je aan anorexia te ontwikkelen, om even heel grof te zijn.
dat probeerde ik eigenlijk ookal een tijdje te zeggenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:45 schreef Viking84 het volgende:
Over die voedingsstoffen die Miss_S niet binnen zou krijgen: niemand krijgt alle voedingsstoffen binnen die hij nodig heeft, of je moet er echt een dagtaak van maken.
Dat ben ik niet met je eens. Je moet het alleen niet per dag gaan bekijken. Je hoeft ook niet alles elke dag binnen te krijgen, maar zorgen dat je niet structureel iets tekort komt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:45 schreef Viking84 het volgende:
Over die voedingsstoffen die Miss_S niet binnen zou krijgen: niemand krijgt alle voedingsstoffen binnen die hij nodig heeft, of je moet er echt een dagtaak van maken.
maar dat telt niet voor mij?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Je moet het alleen niet per dag gaan bekijken. Je hoeft ook niet alles elke dag binnen te krijgen, maar zorgen dat je niet structureel iets tekort komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |