abonnement Unibet Coolblue
pi_51042400
O* London baby!


De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Tips Reizen naar London: - GoLondon (Stena Line) - RyanAir - EasyJet - VLM - Eurostar

Reizen in London doe je met de Tube: - Transport for London - Oystercard (OV-chipkaart voor in London)

Things to do in London: - LondonTown - Visit London - Events in Westminster - TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

Overig: - BBC Weather

FOK!kers in London Individual - vastgeroest
Drive-R, Stuart, MrOrange, PeRi, Auticia en lushfemke - permanent
jna - 10 - 12 juli
Aurian - 16-25 juli

Vorige topics Het Londen topic - deel 8

Openingspost klik

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/London_openingspost"

[ Bericht 6% gewijzigd door lushfemke op 02-07-2007 00:22:36 ]
pi_51042440
Tate Modern dus
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 1 juli 2007 @ 22:50:15 #3
183699 Nairua
Professioneel autist
  zondag 1 juli 2007 @ 22:50:38 #4
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51042460
Wellicht even die OP bijwerken... actueel is anders.
pi_51042508
Heb de OP vanuit Wiki geknipt en geplakt. Zal er zo even naar kijken.
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:44 schreef Nairua het volgende:

[..]

Organiseer je trouwens rondleidingen? .
Nee, niet echt... Maar er kan wel iets geregeld worden...
  zondag 1 juli 2007 @ 22:54:45 #6
183699 Nairua
Professioneel autist
pi_51042641
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:51 schreef lushfemke het volgende:
Heb de OP vanuit Wiki geknipt en geplakt. Zal er zo even naar kijken.
Als je op "bewerken" klikt, binnen Wiki, dan kun je de broncode pakken.
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:51 schreef lushfemke het volgende:
Nee, niet echt... Maar er kan wel iets geregeld worden...
Sounds good to me. .
  zondag 1 juli 2007 @ 22:54:48 #7
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_51042645
Nieuw topic.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_51042968
Er was laatst een actie dat je voor 0,01 cent een enkeltje naar Londen (Stansted) had. Deze actie duurde volgens mij tot 20 juni ofzo. Maar als ik nu weer op ryanair.com kijk, zie ik dat je voor ¤10,- naar Londen kan vliegen. Klik je dat aan, speel je een beetje met de data en je krijgt een prijs van 0,01¤ te zien..klopt dit nog wel? :S
pi_51043135
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:02 schreef fanta_fanta_light het volgende:
Er was laatst een actie dat je voor 0,01 cent een enkeltje naar Londen (Stansted) had. Deze actie duurde volgens mij tot 20 juni ofzo. Maar als ik nu weer op ryanair.com kijk, zie ik dat je voor ¤10,- naar Londen kan vliegen. Klik je dat aan, speel je een beetje met de data en je krijgt een prijs van 0,01¤ te zien..klopt dit nog wel? :S
Als je het ziet en het kan boeken klopt 't ja..


God save the queen!
  zondag 1 juli 2007 @ 23:08:12 #10
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51043196
Nog 11 daagjes!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51043648
meh...

OP is aangepast
pi_51043707
nog een keer proberen fem
pi_51043724
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:21 schreef jmac het volgende:
nog een keer proberen fem
volgens mij is 'ie nu goed zo...
pi_51043755
quote:
Op zondag 1 juli 2007 22:54 schreef Nairua het volgende:

[..]

Als je op "bewerken" klikt, binnen Wiki, dan kun je de broncode pakken.
[..]

Sounds good to me. .
stuur me een berichtje...
pi_51044600
O* London baby!


De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

Tips Reizen naar London: - GoLondon (Stena Line) - RyanAir - EasyJet - VLM - Eurostar

Reizen in London doe je met de Tube: - Transport for London - Oystercard (OV-chipkaart voor in London)

Things to do in London: - LondonTown - Visit London - Events in Westminster - TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

Overig: - BBC Weather

FOK!kers in London Permanent: Drive-R, Stuart, MrOrange, PeRi, Auticia en lushfemke jna - 10 - 12 juli Aurian - 16-25 juli

Vorig topic Het Londen topic - deel 8

Openingspost *klik*

Afkomstig van FOK!wiki NL, de Vrije Encyclopedie. "http://wiki.fok.nl/index.php/London_openingspost"


___________________________________


Is zo moeilijk toch niet? gewoon naar de wiki gaan. Alles selecteren en kopieren en hier plakken en klaar. Zoals hier in mijn post is 'ie dus a'right.
pi_51045534
heb ik gedaan... alleen de foto is anders, hoor . Zal ik even er handmatig inzetten...
pi_51045657
quote:
Op maandag 2 juli 2007 00:20 schreef lushfemke het volgende:
heb ik gedaan... alleen de foto is anders, hoor . Zal ik even er handmatig inzetten...
Nu doet 'ie 't. Waarsch. had je een foto gebruikt die 't niet deed hier.
  maandag 2 juli 2007 @ 00:28:34 #18
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51045721
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:02 schreef fanta_fanta_light het volgende:
Er was laatst een actie dat je voor 0,01 cent een enkeltje naar Londen (Stansted) had. Deze actie duurde volgens mij tot 20 juni ofzo. Maar als ik nu weer op ryanair.com kijk, zie ik dat je voor ¤10,- naar Londen kan vliegen. Klik je dat aan, speel je een beetje met de data en je krijgt een prijs van 0,01¤ te zien..klopt dit nog wel? :S
Dat is juist de actie! 0,01ct per enkeltje en met belasting komt het dan op ¤10. Die andere actie (waarvan ik ook gebruik heb gemaakt), was voor 0,01ct incl. belasting, waardoor het dus nog goedkoper was!

Ik heb al geprobeerd om EHV-STN te vliegen en dan vanaf STN een leuke bestemming te boeken voor 10 pond per enkeltje, aangezien ze veel meer routes hebben van STN dan de twee vanaf EHV.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 2 juli 2007 @ 13:00:58 #19
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51055256
Iemand wel eens in de London Dungeon geweest? Zo ja, hoe was het?
Jawel, je keek.
pi_51060437
Ik woon in London; Willesden Green <3
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:00 schreef jna het volgende:
Iemand wel eens in de London Dungeon geweest? Zo ja, hoe was het?
Ik ben er zo'n 11 jaar geleden geweest en toen vond ik het erg leuk. Afgfelopen januari was ik er weer en vond het nu veel minder. Ze hebben het compleet veranderd. Het lijkt nu als twee druppels water op de Dungeon in Amsterdam.

[ Bericht 87% gewijzigd door Joppe op 02-07-2007 15:46:23 ]
pi_51070970
tvp
  maandag 2 juli 2007 @ 20:38:08 #22
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51071020
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:33 schreef Joppe het volgende:
Ik woon in London; Willesden Green <3
[..]

Ik ben er zo'n 11 jaar geleden geweest en toen vond ik het erg leuk. Afgfelopen januari was ik er weer en vond het nu veel minder. Ze hebben het compleet veranderd. Het lijkt nu als twee druppels water op de Dungeon in Amsterdam.
Daar ben ik ook nog nooit geweest
Jawel, je keek.
  ESF Reporter maandag 2 juli 2007 @ 22:11:35 #23
87554 Cee
Welluk?
pi_51075306
Ga in oktober weer een aantal dagen, m'n musical-verslaving voeden
pi_51080638
Net terug uit Londen, het was tof

Een erg kort bezoek (een dag), o.a. St. Pauls Cathedral, Houses of Parliament, Westminster Abbey, Big Ben, Covent Garden en Piccadilly Circus gezien. Was prima te doen zo met een dagkaart voor de metro
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:42:28 #25
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_51096155
quote:
Op zondag 1 juli 2007 23:08 schreef dutch-mamma het volgende:
Nog 11 daagjes!
Je gaat toch ondanks de 'druk' van je famile?

Het zal wel loslopen. Het is zorgelijk dat zulke dingen gebeuren, maar de media heeft de gewoonte om alles te overdrijven. Deze nieuwe 'aanslagen' zijn iig niet echt een gespreksonderwerp onder de Britten.

Ik zou me meer zorgen maken om de goede kant uit te kijken als je oversteekt.

Gelukkig word je eraan herinnerd
reset
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:53:31 #26
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_51096565
Lushfemke wat zijn nu de leuke dingen om te zien/doen in Brixton?

Ik ken eigenlijk alleen dat centrale plein waar de Fridge aan zit en de Brixton Academy iets verder.
reset
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:43:36 #27
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51100404
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:42 schreef Individual het volgende:

[..]

Je gaat toch ondanks de 'druk' van je famile?

Het zal wel loslopen. Het is zorgelijk dat zulke dingen gebeuren, maar de media heeft de gewoonte om alles te overdrijven. Deze nieuwe 'aanslagen' zijn iig niet echt een gespreksonderwerp onder de Britten.

Ik zou me meer zorgen maken om de goede kant uit te kijken als je oversteekt.

Gelukkig word je eraan herinnerd
[afbeelding]


Ja, ik ga!

We hebben onze tijden ruim genomen, ik ben voorbereid op vertragingen heem en terug (kinderen extra dag bij hun pa), en ach, er sterven meer mensen in bed en auto dan door terrorisme
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51116585
Ik wil eind augustus samen met iemand anders naar londen, wat is een beetje goedkoop hotel ?!

The generator (Hostel) rekend 50pond per nacht per persoon met een 2 persoonskamer dat is me toch net iet s te...
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_51122455
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 01:07 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ik wil eind augustus samen met iemand anders naar londen, wat is een beetje goedkoop hotel ?!

The generator (Hostel) rekend 50pond per nacht per persoon met een 2 persoonskamer dat is me toch net iet s te...
Samen met iemand anders, dat lijkt me duidelijk

je kunt inderdaad goedkoper dan dat een hotel krijgen. Erg veel geld voor een hostel. Kijk op www.lastminute.com zou ik zeggen, die hebben vaak goede deals.
pi_51123815
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:11 schreef Cee het volgende:
Ga in oktober weer een aantal dagen, m'n musical-verslaving voeden
Billy Elliot al gezien?
pi_51126536
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:52 schreef lushfemke het volgende:

[..]

Samen met iemand anders, dat lijkt me duidelijk

je kunt inderdaad goedkoper dan dat een hotel krijgen. Erg veel geld voor een hostel. Kijk op www.lastminute.com zou ik zeggen, die hebben vaak goede deals.
Haha was niet meer zo helder gisterenavond
Met vriendin

Thanx voor de tip
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_51127537
In Brixton is het vooral leuk uitgaan, maar ook de markt is leuk om naar toe te gaan.
pi_51127972
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:14 schreef MonopolyMan het volgende:
In Brixton is het vooral leuk uitgaan, maar ook de markt is leuk om naar toe te gaan.
Leuk uitgaan in Brixton? Ik woon er, maarruh... Wat zijn de leuke plekken dan? Er zijn wel wat leuke pubs en het schijnt dat een aantal pubs is opgeknapt en dat Brixton nu z'n eerste members-club heeft, hahahaha. De Ritzy is wel cool.

De markt is super, goedkoop verse groenten en fruit.
  ESF Reporter woensdag 4 juli 2007 @ 20:26:09 #34
87554 Cee
Welluk?
pi_51143787
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 11:32 schreef jmac het volgende:

[..]

Billy Elliot al gezien?
Nog niet, heb ik wel op m'n lijstje staan want ik heb er al veel positieve verhalen over gehoord. Heb jij 'm gezien? Volgende keer ga ik 'm eens bekijken! (Heb nu Hairspray, Joseph and his amazing technicolour dreamcoat en Avenue Q die ik in 4 dagen ga proppen )
  woensdag 4 juli 2007 @ 23:29:13 #35
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51151383
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:25 schreef lushfemke het volgende:

[..]

Leuk uitgaan in Brixton? Ik woon er, maarruh... Wat zijn de leuke plekken dan? Er zijn wel wat leuke pubs en het schijnt dat een aantal pubs is opgeknapt en dat Brixton nu z'n eerste members-club heeft, hahahaha. De Ritzy is wel cool.

De markt is super, goedkoop verse groenten en fruit.
Ik hoorde altijd goede verhalen over The Fridge...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 5 juli 2007 @ 00:49:38 #36
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_51153903
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 23:29 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik hoorde altijd goede verhalen over The Fridge...
Ben er jaren geleden geweest en als je geen xtc gebruikt ben je een alien. 95% gebruikte XTC en ik niet dus het was een beetje een rare ervaring met al die 'loving stangers' rond je. Ik ga liever naar plaatsen zonder die XCT buzz. Wel leuke foam parties enzo, maar niet helemaal mijn kopje thee.
reset
pi_51160026
Ik ga voor de eerste keer naar Londen, ben een echte newbie. . Kan ik buiten de GWK automaten ook nog elders pinnen? en zitten er GWK kantoren op Heathrow?
pi_51160493
The Fridge, ahahahahahahahahahahaha. Hahahahaha. Hahahaha. Haha. Ha. Neuh, daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden.

Avenue Q is lachen.

En voor aries: Als je een europas hebt (dat zijn tegenwoordig de meeste passen) dan kun je bij elke geldautomaat geld tapppen. GWK bestaat niet hier, maar wel Travelex. Het is in ieder geval goedkoper om te pinnen dan geld te wisselen.

In winkels kun je niet pinnen met een NL bankpas, wel als je een creditcard hebt, en vergeet je PIN code dan niet mee te nemen, die heb je nodig.
pi_51161052
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:08 schreef lushfemke het volgende:
The Fridge, ahahahahahahahahahahaha. Hahahahaha. Hahahaha. Haha. Ha. Neuh, daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden.

Avenue Q is lachen.

En voor aries: Als je een europas hebt (dat zijn tegenwoordig de meeste passen) dan kun je bij elke geldautomaat geld tapppen. GWK bestaat niet hier, maar wel Travelex. Het is in ieder geval goedkoper om te pinnen dan geld te wisselen.

In winkels kun je niet pinnen met een NL bankpas, wel als je een creditcard hebt, en vergeet je PIN code dan niet mee te nemen, die heb je nodig.
Zitten er Travelexautomaten in Londen zelf of alleen op het vliegveld?
Ik maak samen met aries de stedentrip, dus was aan het meelurken
pi_51161466
Ik ben net terug, ben wel geweest ondanks dat ik het wel eventjes somber inzag met die bom-auto's.
Mn broer belde en die werkt op het vliegveld van Manchester en zei ook dat ik gewoon moest gaan, hij moest de maandag ook gewoon werken ondanks dat er in Glasgow een auto een terminal in reed
Dus ben gewoon geweest, en gisteravond weer terug.

Niets gezien of gemerkt, heb me ook niet onveilig gevoeld ofzo. Ik ben via Stansted gevlogen, voor 2 cent incl. alles, echt perfect. Hopelijk hebben ze snel weer zo'n actie, wil in September weer
Screw them.
We're going home.
pi_51161497
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:11 schreef Cee het volgende:
Ga in oktober weer een aantal dagen, m'n musical-verslaving voeden
Oh leuk! Deze keer geen musical gezien, maar normaal gesproken eigenlijk wel. Ik kan je Wicked erg aanraden!
Screw them.
We're going home.
pi_51172375
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:24 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Zitten er Travelexautomaten in Londen zelf of alleen op het vliegveld?
Ik maak samen met aries de stedentrip, dus was aan het meelurken
Je kan bij elke automaat geld pinnen. Er zitten in het centrum wel Travelex kantoren, maar bij elke bank kun je pinnen. Grote banken hier zijn: Lloyds, NatWest, Barclays, HSBC, dus die automaten zul je regelmatig tegenkomen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:08:16 #43
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51172664
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:08 schreef lushfemke het volgende:
The Fridge, ahahahahahahahahahahaha. Hahahahaha. Hahahaha. Haha. Ha. Neuh, daar zou ik nog niet dood gevonden willen worden.
Achja, smaken verschillen. Ik zou persoonlijk in Brixton nog niet dood gevonden willen worden... (ik ben trouwens niet zelf in The Fridge geweest, ik hou het bij wat beschaafdere tenten zoals The End en Turnmills )
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51173390
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:58 schreef lushfemke het volgende:
Je kan bij elke automaat geld pinnen. Er zitten in het centrum wel Travelex kantoren, maar bij elke bank kun je pinnen. Grote banken hier zijn: Lloyds, NatWest, Barclays, HSBC, dus die automaten zul je regelmatig tegenkomen.
Ja, ik hoorde net al van een klasgenote dat je ook gewoon in winkels kan pinnen met een giropas, omdat er maestro op staat. Erg handig dus, want ik vind het niet geweldig om in een keer al m'n geld op te moeten nemen of opeens zonder te zitten .

Moet je al in Nederland zo'n ovchipkaart regelen voor het openbaar vervoer? Een Oystercard?
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:41:36 #45
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51173700
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:31 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Ja, ik hoorde net al van een klasgenote dat je ook gewoon in winkels kan pinnen met een giropas, omdat er maestro op staat.
In de tijd dat ik er woonde was het zeker niet zo, toen kon je alleen pinnen met een Solo card. Ik weet niet hoe het nu is, laatste keren dat ik in London was niet zo op gelet..
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51173835
Ik kan in ieder geval niet in de winkels pinnen met mijn Nederlandse bankpas. Maar goed, het kan zijn dat dit nieuw is, ik gebruik alleen mijn Engelse bankpas hier.

Oystercard kan je alleen in London regelen. Het hangt ervan af hoe lang je gaat. Ga je een dag of drie, dan is mijn advies gewoon een 3 dagen travelcard aan te schaffen. Mocht je langer gaan, dan kan je op elk station een prepay Oyster kopen, £3 borg, maar is het wel waard. Cash fares zijn schandalig tegenwoordig, £4 voor een enkeltje met de metro!

En, oi, what's wrong with Brixton? Brixton zit erg in de lift hoor!
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:49:13 #47
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51173892
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:47 schreef lushfemke het volgende:
Ik kan in ieder geval niet in de winkels pinnen met mijn Nederlandse bankpas. Maar goed, het kan zijn dat dit nieuw is, ik gebruik alleen mijn Engelse bankpas hier.

Oystercard kan je alleen in London regelen. Het hangt ervan af hoe lang je gaat. Ga je een dag of drie, dan is mijn advies gewoon een 3 dagen travelcard aan te schaffen. Mocht je langer gaan, dan kan je op elk station een prepay Oyster kopen, £3 borg, maar is het wel waard. Cash fares zijn schandalig tegenwoordig, £4 voor een enkeltje met de metro!

En, oi, what's wrong with Brixton? Brixton zit erg in de lift hoor!
Kan je met zo'n 3 dagen travelcard gewoon 3 dagen vrij reizen? En waar kan je hem kopen en hoeveel kost ie? en wat een vragen he?
Jawel, je keek.
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:50:12 #48
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51173923
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:47 schreef lushfemke het volgende:

En, oi, what's wrong with Brixton? Brixton zit erg in de lift hoor!
Naja, het is niet echt mijn buurt zeg maar... Ik heb liever SW
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51175083
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:49 schreef jna het volgende:
Kan je met zo'n 3 dagen travelcard gewoon 3 dagen vrij reizen? En waar kan je hem kopen en hoeveel kost ie? en wat een vragen he?
Ja inderdaad, want ik ga van 13 t/m 15 juli, dus ook maar 3 dagen .
pi_51175470
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:49 schreef jna het volgende:

[..]

Kan je met zo'n 3 dagen travelcard gewoon 3 dagen vrij reizen? En waar kan je hem kopen en hoeveel kost ie? en wat een vragen he?
Ja kan je 3 dagen vrij reizen, en je kan 'm gewoon aan 't loket kopen @underground. Prijzen staan daar vermeld.

Je hebt PEAK 3-day cards en OFF-peak 3day cards.

3 Day Travelcards (Peak)
Can be used all day on each day of validity and for any journey that starts before 0430 on the day following the expiry date.

3 Day Travelcards (Off-Peak)
Can be used from 0930 Mondays to Fridays, all day Saturdays, Sundays and public holidays, on each day of validity and for any journey that starts before 0430 on the day following the expiry date.

Ik hoop voor je dat je niet uit de rails schiet

En als je nog meer wil weten mag je ;t lekker zelf opzoeken @ http://www.tfl.gov.uk/home.aspx
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:13:07 #51
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51180018
Ik probeer te boeken voor Easybus, maar ze adverteren met 2 pond per persoon per enkele reis, maar bij het boeken is het ineens 6 pond per persoon per enkele reis.

Hoe kan dit?
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:15:29 #52
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_51180109
Dan zijn de goedkope stoelen al weg of boek je op een tijdstip dat het sowieso al duurder is of boek je niet vroeg genoeg van tevoren.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_51180178
er staat FROM 2pond. Dat zegt dus niet dat het 2 pond is (bij ryanair/easyjet is het dan dus vaak meer).

Ik krijg ook gewoon de volgende prijzen (euro) op een willekeurige dag:



Ligt dus maar net aan 't tijdstip en wanneer je boekt.
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:17:26 #54
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51180190
Ah. net zoals met de vliegtuigstoelen van Easyjet dus.

Ik dacht al zoiets

Ik wou voor volgende week vrijdag te boeken dus dat is idd misschien wat kort dag
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:19:46 #55
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_51180274
Gaat ie btw niet meer naar Baker Street?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:21:37 #56
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51180339
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:19 schreef Jaguarized het volgende:
Gaat ie btw niet meer naar Baker Street?
Geen idee. Ik wil naar Marble Arch

http://info.easybus.co.uk/gb/pickups.html

Daar staat Baker Street wel bij?
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:26:23 #57
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_51180520
Hmm okee. Die stops zijn nieuw. Toen ik meeging was het alleen Luton - Baker Street.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:32:04 #58
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51180743
Nou ik heb geboekt. 26 GBP voor 2 retourtjes
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:44:53 #59
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51181253
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 18:48 schreef jmac het volgende:

[..]

Ja kan je 3 dagen vrij reizen, en je kan 'm gewoon aan 't loket kopen @underground. Prijzen staan daar vermeld.

Je hebt PEAK 3-day cards en OFF-peak 3day cards.

3 Day Travelcards (Peak)
Can be used all day on each day of validity and for any journey that starts before 0430 on the day following the expiry date.

3 Day Travelcards (Off-Peak)
Can be used from 0930 Mondays to Fridays, all day Saturdays, Sundays and public holidays, on each day of validity and for any journey that starts before 0430 on the day following the expiry date.

Ik hoop voor je dat je niet uit de rails schiet

En als je nog meer wil weten mag je ;t lekker zelf opzoeken @ http://www.tfl.gov.uk/home.aspx
Thanks

hoe gaat het met de paardjes?
Jawel, je keek.
pi_51181917
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:44 schreef jna het volgende:

[..]

Thanks

hoe gaat het met de paardjes?
Goed Ben laatst naar Royal Ascot geweest (Bij london ). Schitterende ervaring. Zelfs de queen van dichtbij gezien en verder waren 't fantastische races en vooral de traditie en historie is super mooi.

Ga 21 juli weer naar londen
  ESF Reporter donderdag 5 juli 2007 @ 23:08:15 #61
87554 Cee
Welluk?
pi_51184653
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:40 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Oh leuk! Deze keer geen musical gezien, maar normaal gesproken eigenlijk wel. Ik kan je Wicked erg aanraden!
Is inderdaad super! Maar die heb ik al 3 keer gezien, vind het eventjes mooi zo.
Ben jaloers op iedereen die hier al die mooie aanbiedingen te pakken weet te krijgen! Op een of andere manier heb ik daar geen goeie neus voor en betaal ik altijd 'de volle mep'. Blijft 't allemaal wel waard natuurlijk, maar toch... 2 cent. Da's geen geld.
pi_51193675
Ik raad toch echt aan om een pre-paid oyster te nemen indien je een dag of 3 komt. Die travelcards zijn namelijk nog steeds erg duur. Ook hoef je je dan niet druk te maken over in welke zones je gaat reizen enzo.
pi_51195061
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:50 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Naja, het is niet echt mijn buurt zeg maar... Ik heb liever SW
Erm... mijn postcode is SW2...
pi_51197209
Kort dagje Londen gedaan gisteren

half 11 op Liverpool Street, rustig wat gegeten ergens en richting Tate gelopen, uurtje of 2 daar geweest en toen weer terug naar de Stansted Express
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:16:13 #65
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51198089
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:44 schreef lushfemke het volgende:

[..]

Erm... mijn postcode is SW2...
Haha, ik dacht dat Brixton gewoon South was Maar als ik aan SW refereer heb ik het natuurlijk niet over heel SW, want er zijn ook pauperbuurten. Mijn favo buurten zijn toch wel SW19-22 (Wimbledon en Wimbledon village ), voor de rest uiteraard SW15,SW6, SW10 etc.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51198938
South alleen bestaat niet.

Tja, Wimbledon, als ik het geld had... Clapham is erg leuk hoor en 20 minuten lopen vanaf mijn huis.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 13:59:33 #67
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51199646
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:41 schreef lushfemke het volgende:
South alleen bestaat niet.
Ja, kwam ik ook net achter. Hebben ze SE van gemaakt een hele tijd geleden Zegt denk ik al genoeg over mijn kennis van dat gebied
quote:
Tja, Wimbledon, als ik het geld had...
Wimbledon is niet zo duur hoor, Wimbledon Village wel. Je moet alleen zorgen dat je met meerdere mensen een huis kunt huren, betaal is ook maar GBP500 p/m ofzo. (rijtjeshuis met tuin) Veel vrienden van me doen dit, ben bij meerdere huizen geweest en het bevalt erg goed! (bbq-en in de tuin rocks!)
Ik woonde zelf aan de rand van Wimbledon, in Southfields, 500m van de Wimbledon banen en Wimbledon park, erg relaxt! (was ook niet duur)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51201011
Hoe zit het eigenlijk met stappen in het weekend in Londen ?! Aangezien ik er tot zondag ben kan ik dat ook eens mee maken Wat zijn een beetje goede tenten ? Met eventueel optredens van live-bands of discotheken.
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  vrijdag 6 juli 2007 @ 14:45:07 #69
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51201163
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:40 schreef RuiDaSilva het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met stappen in het weekend in Londen ?! Aangezien ik er tot zondag ben kan ik dat ook eens mee maken Wat zijn een beetje goede tenten ? Met eventueel optredens van live-bands of discotheken.
Tja, genoeg te doen dacht ik zo. Waar houd je van? Electronische muziek is goed in The End, Fabric, Turnmills. Touristen tenten zijn Tiger Tiger en Onanon (erg centraal). Veel zuipen met Australiërs, Kiwi's en Saffa's doen in je de Walkabout. (bij Leicester Sq. zit een grote)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51201482
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:45 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Tja, genoeg te doen dacht ik zo. Waar houd je van? Electronische muziek is goed in The End, Fabric, Turnmills. Touristen tenten zijn Tiger Tiger en Onanon (erg centraal). Veel zuipen met Australiërs, Kiwi's en Saffa's doen in je de Walkabout. (bij Leicester Sq. zit een grote)
En live bands dan ?! Meer het alternative circuit ala beatmuziek of Indie
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_51204390
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:54 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

En live bands dan ?! Meer het alternative circuit ala beatmuziek of Indie
Advies: koop een Time Out. Er zo ongelofelijk veel te doen, Time Out is het meest complete overzicht wat je maar kunt hebben.
pi_51208077
Idd, 't is een beetje lastig om zo snel 10 goede plekken te geven. Je kan in time-out alle tips vinden voor dat weekend.
pi_51225123
Ik zit toch echt liever in inner dan outer london, en zou dan ook niet echt in Wimbledon willen wonen nu. Iets te ver van de stad, ook.

Lushfemke: Ben zelf eigenlijk alleen nog maar in de Academy geweest in Brixton, wat natuurlijk heel leuk is. Plan B heb ik ook erg goede dingen over gehoord,
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:11:13 #74
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51228874
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 10:04 schreef MonopolyMan het volgende:
Ik zit toch echt liever in inner dan outer london, en zou dan ook niet echt in Wimbledon willen wonen nu. Iets te ver van de stad, ook.
Nog geen 15min met de express train naar Waterloo... Ik zou niet echt in Central willen wonen (wel op de thames bank , iets te druk naar mijn smaak.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51229897
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:11 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nog geen 15min met de express train naar Waterloo... Ik zou niet echt in Central willen wonen (wel op de thames bank , iets te druk naar mijn smaak.
Ligt er een beetje aan welk deel van de stad je moet zijn, natuurlijk. Het is 30 minuten naar Oxford Circus volgens TfL, terwijl het voor mij 18 is. Ik moet vaak ook in de buurt van King's Cross enzo zijn.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:58:22 #76
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51230113
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:50 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan welk deel van de stad je moet zijn, natuurlijk. Het is 30 minuten naar Oxford Circus volgens TfL, terwijl het voor mij 18 is. Ik moet vaak ook in de buurt van King's Cross enzo zijn.
Ja oké, maar Kings Cross ligt richting het Noorden uiteraard. Ik zou sowieso (hopelijk) vaker bij Bank/Blackfriars of the Wharf moeten zijn ;-)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 7 juli 2007 @ 14:17:13 #77
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_51230575
Ik heb onlangs drie weken geleden een heerlijk weekend in London gehad Fantastische stad, maar om de vriendelijkheid van de mensen hoef je niet naar deze stad te gaan. 9 van de 10 keer reageren ze chagrijnig alsof ze niet begrijpen waarom jij iets vraagt wat je niet weet. Ongelofelijk. Maargoed, los van de mentaliteit is het een prachtige stad. Heb een mooie foto-collectie geschoten, en hier een paar mooie kiekjes;











Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_51230958
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 14:17 schreef Erick1985 het volgende:
Ik heb onlangs drie weken geleden een heerlijk weekend in London gehad Fantastische stad, maar om de vriendelijkheid van de mensen hoef je niet naar deze stad te gaan. 9 van de 10 keer reageren ze chagrijnig alsof ze niet begrijpen waarom jij iets vraagt wat je niet weet. Ongelofelijk. Maargoed, los van de mentaliteit is het een prachtige stad. Heb een mooie foto-collectie geschoten, en hier een paar mooie kiekjes;
Misschien moet je beter Engels spreken ;-)

Vind Londenaren juist super-friendly. Maar goed, ligt er maar net aan waar & aan wie je iets vraagt.
pi_51245685
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 14:33 schreef jmac het volgende:
Vind Londenaren juist super-friendly. Maar goed, ligt er maar net aan waar & aan wie je iets vraagt.
En hoe je het vraagt... begin altijd met 'excuse me... ' De Nederlandse botheid en directheid wordt niet op prijs gesteld.
pi_51245708


=> http://london.fridaycitie(...)rrorism-schmerrorism



[ Bericht 35% gewijzigd door DutchTrain op 07-07-2007 23:15:02 ]
  zondag 8 juli 2007 @ 00:42:45 #81
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51248903
quote:
Achja, die 'threat levels' zijn meer een toespeling op de media dan op het publiek. London is altijd een doelwit, dus daar moeten ze niet zo moeilijk over doen... (het is niet fijn als er aanslagen zijn, ook al zijn de meeste mensen er koel onder en hebben een saamhorigheidsgevoel)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 8 juli 2007 @ 21:47:32 #82
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51271692
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 23:00 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

En hoe je het vraagt... begin altijd met 'excuse me... ' De Nederlandse botheid en directheid wordt niet op prijs gesteld.
Net als in Frankrijk... Nederlanders kankeren altijd op de Fransen, maar met wat beleefdheid (zelfs al spreek je slechts 3 woorden Frans) kom je best ver en ik heb er geweldige ervaringen mee. Een Engelssprekende Fransman die ooit naast me op de camping stond, vertelde me dat de Nederlanders bekend staan om hun arrogantie en dat de Fransen (en mogelijk dus ook de Engelsen) daar allergisch voor zijn. En die arrogantie schijnt eerder regel dan uitzondering te zijn...

Moeilijk he, even aanpassen en netjes "sorry" en "je m'excuse" zeggen
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  maandag 9 juli 2007 @ 02:02:31 #83
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_51279645
"Excusez-moi", moet het zijn anders sta je nog voor lul hehe
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
  maandag 9 juli 2007 @ 08:52:16 #84
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51281465
quote:
Op maandag 9 juli 2007 02:02 schreef Erick1985 het volgende:
"Excusez-moi", moet het zijn anders sta je nog voor lul hehe
Bedankt Dat zegt héél wat over mijn kennis van het Frans. maar als je het héél beleefd fout zegt, accepteren ze het wel, hoor!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51283972
quote:
Ahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Londen was geweldig van het weekend. Ging gisteren even de stad in en Oxford Street was zo goed als leeg... Volgens mij zat iedereen de Grand Prix te kijken. Men had in paniek kunnen slaan, zoveel evenementen op 7 juli, maar da's niet gebeurd en zo hoort het ook.

Plus de uitverkoop bij John Lewis is erg fijn.
  maandag 9 juli 2007 @ 14:55:45 #86
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_51291896
quote:
Op maandag 9 juli 2007 08:52 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Bedankt Dat zegt héél wat over mijn kennis van het Frans. maar als je het héél beleefd fout zegt, accepteren ze het wel, hoor!
Hehe ja dat klopt.

Tja het vreemde met Engelsen is gewoon; dat ook al spreek je ze fatsoenlijk aan in goed Engels, dat ze dan nog reageren zo van "Weet je dat niet dan?!" Het is heel vreemd, maar vrienden van me in Engeland bevestigen het ook... ze zeggen dat het gewoon een van de minpunten van London is. Het schijnt daar het ergst te zijn.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_51293092
quote:
Op maandag 9 juli 2007 14:55 schreef Erick1985 het volgende:

[..]

Hehe ja dat klopt.

Tja het vreemde met Engelsen is gewoon; dat ook al spreek je ze fatsoenlijk aan in goed Engels, dat ze dan nog reageren zo van "Weet je dat niet dan?!" Het is heel vreemd, maar vrienden van me in Engeland bevestigen het ook... ze zeggen dat het gewoon een van de minpunten van London is. Het schijnt daar het ergst te zijn.
Hmm... ik heb dat nooit zo ervaren. Londen is een beetje indivualistisch, maar volgens mij is elke grote stad dat. Londen is ook erg saamhorig, gaat mooi samen
  maandag 9 juli 2007 @ 23:02:53 #88
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51308417
Als jullie morgen tm donderdag 3 gekken met een camera rond zien lopen in Londen, ben ik het
Jawel, je keek.
  maandag 9 juli 2007 @ 23:45:55 #89
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51309975
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:02 schreef jna het volgende:
Als jullie morgen tm donderdag 3 gekken met een camera rond zien lopen in Londen, ben ik het
En donderdag neem ik het van jullie over
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51313616
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:02 schreef jna het volgende:
Als jullie morgen tm donderdag 3 gekken met een camera rond zien lopen in Londen, ben ik het
wat dan jna? Ben je ingehuurd door sunchaser ?
pi_51323097
Om er even tussen uit te gaan, ga ik samen met een maat naar Londen voor vijf dagen.

Heb eigenlijk totaal geen idee wat ik er allemaal kan doen en hoeveel de overnachtingen in hotels kosten. Wie heeft wat tips?
pi_51327134
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:16 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Haha, ik dacht dat Brixton gewoon South was Maar als ik aan SW refereer heb ik het natuurlijk niet over heel SW, want er zijn ook pauperbuurten. Mijn favo buurten zijn toch wel SW19-22 (Wimbledon en Wimbledon village ), voor de rest uiteraard SW15,SW6, SW10 etc.
Ik vind zelf SW5 en SW7 veel mooiere buurten (Chelsea en South-Ken) maar ik geef toe lekker duur ook. Ik heb er zelf in 2002 gewoond. Geen idee of het daar nog veel duurder is geworden maar toen was het al niet echt goedkoop. Verder vind ik Hampstead vlakbij de heath wel erg mooi.
pi_51327784
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 13:40 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Om er even tussen uit te gaan, ga ik samen met een maat naar Londen voor vijf dagen.

Heb eigenlijk totaal geen idee wat ik er allemaal kan doen en hoeveel de overnachtingen in hotels kosten. Wie heeft wat tips?
Probeer eerst eens zelf wat informatie te zoeken...
  Admin dinsdag 10 juli 2007 @ 16:28:39 #94
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51328650
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:02 schreef jna het volgende:
Als jullie morgen tm donderdag 3 gekken met een camera rond zien lopen in Londen, ben ik het
Jij bent drie gekken met een camera?

Wow.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:51:34 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_51337918
Doen ze bij Harrods nog steeds zo moeilijk over je kleding als je daar naar binnen wilt? ik dacht dat dat altijd zo was?
pi_51338125
Dit weekend gaan we ook naar Londen. Zaterdag avond naar Spamalot en de rest van de tijd museums bezoeken die we bij eerdere trips hebben overgeslagen. Het NMM en het nieuwe Peter Harrison Planetarium zullen niet vergeten worden . Iemand nog een tip voor een leuk eettentje ? Ik dacht zelf aan Gourmet Burger ofzo, iets snels en lekkers maar geen fast food...
Dobbert nu even niet de wereld rond.
  Admin dinsdag 10 juli 2007 @ 20:58:38 #97
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51338132
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:51 schreef Gunner het volgende:
Doen ze bij Harrods nog steeds zo moeilijk over je kleding als je daar naar binnen wilt? ik dacht dat dat altijd zo was?
Ik heb nergens last van gehad. Ik had de laatste keer een redelijk rommelig uitziende broek met bijpassende jas aan, niet bepaald het meest nette gezicht. Niet dat ik er slecht uitzag natuurlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51342714
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:06 schreef jmac het volgende:

[..]

Probeer eerst eens zelf wat informatie te zoeken...
Dat doe ik toch ook? Ik vroeg het ook fok
pi_51359218
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:44 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook? Ik vroeg het ook fok
Lastminute.com is your friend.

En theebag: er zijn vele leuke tentjes waar je snel iets kunt eten. Gourmet Burger is wel ok, maar je kan lekkerder eten hoor. Mocht je de beste fish and chips in Londen willen eten, ga dan naar The Rock and Sole Plaice op Endell Street, vlak bij Neal Street in Covent Garden. Nyum.
  woensdag 11 juli 2007 @ 14:02:22 #100
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51359472
Iemand tips voor een goeie maar niet te dure chinees in Soho?

En Lushfemke, bedankt voor de tip van The Rock and Sole Place! Daar zit ik dichtbij en ik wil graag eindelijk eens een keer Fish & Chips eten
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:45:00 #101
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51373538
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 15:45 schreef DRA het volgende:

[..]

Ik vind zelf SW5 en SW7 veel mooiere buurten (Chelsea en South-Ken) .
Ja klopt zijn ook erg mooie buurten, nam altijd de 14 of de 22 door die buurten naar Central London toe. (als ik tijd had) Voor de rest ging ik vaak wandelen door South Ken, mooie auto's kijken .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51373752
Even een tip van een ander topic. Tot middernacht kan je nog goedkope tickets ehv-stansted kopen.
pi_51378533
Dutch-mama, ga naar Chinatown, is naast Soho. Genoeg chinezen.
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:05:12 #104
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51378971
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:54 schreef lushfemke het volgende:
Dutch-mama, ga naar Chinatown, is naast Soho. Genoeg chinezen.
Weet ik ligt in de planning, maar ik vroeg me af of daar een speciaal door jullie aanbevolen adresje was
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:07:59 #105
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51379102
Zo, maar weer ff weekendje (20-24sept) London geboekt via Ryanair voor 2ct retour incl. Ga met mijn huisgenoot en ga proberen even kaarten te regelen voor Fulham.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51379406
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:07 schreef Public_NME het volgende:
Zo, maar weer ff weekendje (20-24sept) London geboekt via Ryanair voor 2ct retour incl. Ga met mijn huisgenoot en ga proberen even kaarten te regelen voor Fulham.
Same here 2x london, 1x dublin, en 1x madrid. 2 cent
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:25:55 #107
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51379719
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:16 schreef jmac het volgende:

[..]

Same here 2x london, 1x dublin, en 1x madrid. 2 cent
Bij de vorige actie heb ik (3 weken geleden) Ehv-london-glasgow retour gevlogen voor 5ct, ideaal!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:31:39 #108
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_51379883
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:05 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Weet ik ligt in de planning, maar ik vroeg me af of daar een speciaal door jullie aanbevolen adresje was
Probeer de Royal Dragon aan Gerrard Street midden in China Town. Ik ben er wezen lunchen met een Maleisische collega en zij (en ik ook trouwens) vond het een prima plaats. Ik weet niet of we betere service kregen omdat zij de taal sprak, maar het was een prima plaats voor een vrij autentieke dim sum.
reset
  donderdag 12 juli 2007 @ 01:01:12 #109
16245 CarOnline
met lange O
pi_51382290
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:50 schreef jmac het volgende:
Even een tip van een ander topic. Tot middernacht kan je nog goedkope tickets ehv-stansted kopen.
Bedankt voor de tip!
Ga nu van 1 sept tot 4 sept naar Londen
Screw them.
We're going home.
pi_51382417
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:25 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Bij de vorige actie heb ik (3 weken geleden) Ehv-london-glasgow retour gevlogen voor 5ct, ideaal!
hebben ze zo vaak een actie dan? Glasgow is idd wel ok (als 't niet regent )
pi_51388724
Vliegen voor een paar cent? Hoe doe je dat?
pi_51392781
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:24 schreef -Trinity- het volgende:
Vliegen voor een paar cent? Hoe doe je dat?
Je typt ryanair.com in en tadaaaaa..
  donderdag 12 juli 2007 @ 17:36:01 #113
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51400573
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 11:24 schreef -Trinity- het volgende:
Vliegen voor een paar cent? Hoe doe je dat?
Zijn aanbiedingen van Ryanair, 1ct incl. belasting. Vele bestemmingen als je op tijd bent... Aangezien London Stansted een megahub is van Ryanair, kan je ook doorvliegen... Dus vandaar...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 12 juli 2007 @ 21:47:18 #114
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51409159
Ik ben weer terug. Het was geweldig maar ik zal later wat meer vertellen want ik ben nu nogal moe na 3 dagen lopen
Jawel, je keek.
pi_51425402
Net 4 dagen geweest, fantastische stad.
Ik ga er zeker weten nog een keer naartoe en dan een langere periode, heb echt genoten.
Hostel beviel ook prima.
pi_51428977
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 12:12 schreef Omaha het volgende:
Net 4 dagen geweest, fantastische stad.
Ik ga er zeker weten nog een keer naartoe en dan een langere periode, heb echt genoten.
Hostel beviel ook prima.
Welke had je?

Iemand wel 's in 'the generator' overnacht?
  Admin vrijdag 13 juli 2007 @ 18:13:25 #118
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51437638
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:54 schreef jmac het volgende:


Iemand wel 's in 'the generator' overnacht?
Meerdere malen al. Elke keer als ik naar London ga (en dat is sinds enkele jaren 1 a 2 keer per jaar) overnacht ik daar, tenzij ik toevallig door omstandigheden iets anders heb. The Generator is iig vaste prik. Heerlijke relaxede tent.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51459321
Kent iemand een niet te duur hotel vanaf waar het centrum makkelijk bereikbaar is?
pi_51468501
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:13 schreef Breuls het volgende:

[..]

Meerdere malen al. Elke keer als ik naar London ga (en dat is sinds enkele jaren 1 a 2 keer per jaar) overnacht ik daar, tenzij ik toevallig door omstandigheden iets anders heb. The Generator is iig vaste prik. Heerlijke relaxede tent.
Ja maar wel 50 pond per persoon per nacht met een private room voor 2 of 3 personen!!
Dat is wel eens anders geweest
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:50:50 #121
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_51468799
22 pond heb ik destijds betaald per nacht volgens mij..
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  Admin zaterdag 14 juli 2007 @ 20:05:33 #122
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51469195
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 19:39 schreef RuiDaSilva het volgende:

[..]

Ja maar wel 50 pond per persoon per nacht met een private room voor 2 of 3 personen!!
Dat is wel eens anders geweest
50 pond is de prijs voor een single private room. Is erg veel, inderdaad, echter neem ik alleen een private room als ik met anderen ben en dat is dan bijvoorbeeld een private triple, waarvoor de prijs al lager ligt, per persoon.

Als ik alleen ben neem ik gewoon een bed in een dorm en kost het niet meer dan 15 pond.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 21:03:10 #123
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51470984
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:33 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Kent iemand een niet te duur hotel vanaf waar het centrum makkelijk bereikbaar is?
Ik zat in het piccadilly backpackers, midden in het centrum maar het is wel een hoStel. Het is maar net wat je zelf wilt
Jawel, je keek.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 23:30:57 #124
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_51475979
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:33 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Kent iemand een niet te duur hotel vanaf waar het centrum makkelijk bereikbaar is?
Wat vind je 'niet te duur' . Ik betaal 30 pond per nacht voor een 1-persoons kamer (shared bathroom) op 2 minuten van Victoria Station .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
  zondag 15 juli 2007 @ 01:02:15 #125
16245 CarOnline
met lange O
pi_51478734
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 21:03 schreef jna het volgende:

[..]

Ik zat in het piccadilly backpackers, midden in het centrum maar het is wel een hoStel. Het is maar net wat je zelf wilt
Grappig, daar zat ik 2 weken geleden ook
Kamer 511 ofzo. Beviel prima.
Screw them.
We're going home.
  zondag 15 juli 2007 @ 08:56:59 #127
16245 CarOnline
met lange O
pi_51481791
quote:
Op zondag 15 juli 2007 01:38 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Is dat dees?

http://www.piccadillyhote(...)english/gallery.html
Ja.
Screw them.
We're going home.
  zondag 15 juli 2007 @ 09:48:05 #128
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51482060
quote:
Op zondag 15 juli 2007 01:38 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Is dat dees?

http://www.piccadillyhote(...)english/gallery.html
Let op: Niet alle kamers zien er zo "mooi" uit. Laten we zeggen dat sommige wel een likje verf kunnen gebruiken maar ze zijn niet vies ofzo.
Jawel, je keek.
pi_51485101
Thanks,

Maar ik las dus dat je je bagage ruimte met anderen moet delen. :/
  zondag 15 juli 2007 @ 12:22:57 #130
16245 CarOnline
met lange O
pi_51485271
Bij ons op de kamer had je wel kluisjes die je met je eigen hangslotje af kon sluiten.
Die neem je dan zelf mee.

Ik heb mijn bagage gewoon op mn kamer laten liggen 3 dagen en er is niets mee gebeurt. Nooit eigenlijk.
Screw them.
We're going home.
  Admin zondag 15 juli 2007 @ 13:07:14 #131
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51486600
Ik heb altijd een padlock bij me, gooi al m'n rommel in het kluisje en in geval van een dorm slaap ik met de sleutels onder m'n kussen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 15 juli 2007 @ 13:07:41 #132
92756 es70
Nee! Nu! Even! Niet!
pi_51486612
Ik ga 31 augustus weer naar Londen .
Vrijheid kun je niet eisen of afdwingen, maar op basis van vertrouwen kun je heel vrij zijn.
"The trouble with people is not that they don't know but that they know so much that ain't so."
pi_51495611
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 13:33 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Kent iemand een niet te duur hotel vanaf waar het centrum makkelijk bereikbaar is?
Het ligt er nogal aan waar je in het centrum wil zijn. Van Notting Hill tot Shoreditch kan allemaal centrum worden genoemd, maar het duurt eenj 440 minuten om van het een naar het ander te gaan.
Er zitten veel goede, en niet al te dure hotels in Kensington, wat goed gelegen is en net ietsje rustiger dan bijvoorbeld het West End.
  zondag 15 juli 2007 @ 20:33:50 #134
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_51500295
Zit nu te kijken of ik 17 en 18 augustus naar Londen zal gaan. Ben er sowieso nog nooit geweest en ik ga er eigenlijk alleen heen om te gaan stappen in Turnmills (Clerkenwell,tube halte Farringdon) . Nu ben ik dus op zoek naar een ho(s)tel in de buurt van Turnmills. Iemand die tips heeft?

Ook nog een vraagje over de vluchten op Londen, wat is het makkelijst? Gatwick, Luton of Stansfeld?
  zondag 15 juli 2007 @ 21:05:19 #135
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_51501294
Ik vond Luton wel makkelijk maar dat komt ook omdat ik nog nooit op Gatwick en Stansted ben geweest. Vanaf Luton ben je goedkoop binnen een uur in het centrum.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 17 juli 2007 @ 02:28:52 #136
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51546180
...en ik ben weer terug...!

Héél veel ervaringen rijker (geen idee of jullie er wat aan hebben), head over heels in love with Londen, geen problemen met Heathrow -> Piccadilly Line -> Covent Garden.

Wél met left luggage, want men is momenteel niet meer zo happig daarop. Travelodge Covent Garden (Drury Lane) heeft sowieso geen left luggage, maar tot mijn intense opluchting konden we daar al rond 12 uur aanmonsteren, ipv de 15 uur die op de reservering stond vermeld...!

Geen idee wat mijn vriendin voor Travelodge heeft betaald, maar het was erg goedkoop. Nadeel: raam kon niet open... Verder was het een prima hotel voor wie een bed zoekt zonder al teveel luxe, en lekker dichtbij Covent Garden en Chinatown wil zitten.
Ontbijten kan je goedkoper en beter in de directe omgeving doen.
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:26:38 #137
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51548219
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 02:28 schreef dutch-mamma het volgende:
Ontbijten kan je goedkoper en beter in de directe omgeving doen.
Ik zeg Greggs (dat mis ik dus echt!)...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51575300
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 14:02 schreef dutch-mamma het volgende:
Iemand tips voor een goeie maar niet te dure chinees in Soho?

En Lushfemke, bedankt voor de tip van The Rock and Sole Place! Daar zit ik dichtbij en ik wil graag eindelijk eens een keer Fish & Chips eten
Alles op en rond Shaftesbury Avenue is erg goedkoop. En je kunt om 5 uur 's nachts nog gaan dineren, wat erg handig is na het uitgaan.
pi_51576350
Fun world is nog niet opgeheven he?
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 02:28 schreef dutch-mamma het volgende:

Geen idee wat mijn vriendin voor Travelodge heeft betaald, maar het was erg goedkoop. Nadeel: raam
95 pond
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:13:08 #140
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51576940
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:57 schreef jmac het volgende:
Fun world is nog niet opgeheven he?
[..]

95 pond
Nee, veel minder! Twintig, hoogstens 30, per nacht!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:14:48 #141
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51577003
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:31 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Alles op en rond Shaftesbury Avenue is erg goedkoop. En je kunt om 5 uur 's nachts nog gaan dineren, wat erg handig is na het uitgaan.
Zeker weten!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51577019
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:13 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Nee, veel minder! Twintig, hoogstens 30, per nacht!
hmm daar kwam ik op uit
  dinsdag 17 juli 2007 @ 23:27:35 #143
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51577515
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:31 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Alles op en rond Shaftesbury Avenue is erg goedkoop. En je kunt om 5 uur 's nachts nog gaan dineren, wat erg handig is na het uitgaan.
Alleen na 11uur kan je geen bier meer halen in de kioskjes, beetje jammer...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 18 juli 2007 @ 00:11:21 #144
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51578939
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:15 schreef jmac het volgende:

[..]

hmm daar kwam ik op uit
Dat is afzetterij!

Echt, het kan goedkoper...! Ik zal eens vragen hoe en waar zij geboekt heeft! Google anders eens op "travelodge covent garden", dan kom je misschien bij een tussenpersoon uit die het goedkoper doet...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51656047
Is er ook een soort partyflock.nl voor Londen?

Dus een site met een overzicht van alle discotheken en feesten?
pi_51656237
Time-out kan je toch gebruiken als je clubs wil zoeken?

Partyflock
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:18:07 #147
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51658602


Jawel, je keek.
pi_51658711
Ik wil nog een keer!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 13:23:29 #149
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_51658788
Dit vond ik trouwens ook geweldig. Overal mannetjes die de hele dag met een bord midden op straat staan

Jawel, je keek.
pi_51658824
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:21 schreef Omaha het volgende:
Ik wil nog een keer!
Ik ga vanavond weer
  Admin vrijdag 20 juli 2007 @ 14:07:09 #151
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51660399
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:23 schreef jna het volgende:
Dit vond ik trouwens ook geweldig. Overal mannetjes die de hele dag met een bord midden op straat staan

[afbeelding]
Grappig is dat he? Vaak met een boek, of met steunen eraan voor zichzelf, maar nooit voor het bord zelf. Regel is dat je niet zomaar een reclamebord op straat mag plaatsen, maar dat je best met een bord op straat mag staan, en dus verdienen studenten er iets mee bij.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51669189
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:23 schreef jna het volgende:
Dit vond ik trouwens ook geweldig. Overal mannetjes die de hele dag met een bord midden op straat staan

[afbeelding]
Het is veel goedkoper dan een echt bord midden op straat blijkbaar. Ach, ik heb geen last van ze. Wat wel irritant is, en wat me vandaag weer overkwam, is de overvloed aan gratis krantjes die mensen je maar in je handen willen duwen hier. Vooral tijdens het spitsuur, en vooral rond de metrostations... en net dan is het superdruk en kun je nauwelijks om ze heen.
  Admin vrijdag 20 juli 2007 @ 19:11:53 #153
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51670893
Dat ken ik. Ik kreeg een keer, toen ik in een tijdsbestek van vijf, misschien tien minuten heen-en-weer liep tussen, op deze kaart, de groene Pentonville Road en de aanduiding van Crestfield Street, tweemaal de London Paper van dezelfde kerel aangeboden. Ik had 'm al, dus twee keer geweigerd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51678746
Zie je die paar cent aanbiedingen op ryanair.com alleen als geregistreerde ofzo?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:24:50 #155
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51679096
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:15 schreef Conrad_Strughold het volgende:
Zie je die paar cent aanbiedingen op ryanair.com alleen als geregistreerde ofzo?
Nee, zijn gewoon aanbiedingen en je moet er snel bij zijn.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:58:44 #156
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51680473
Iemand nog in zo'n fiets-taxi gezeten?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  zaterdag 21 juli 2007 @ 00:00:48 #157
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51680541
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:18 schreef MonopolyMan het volgende:

[..]

Het is veel goedkoper dan een echt bord midden op straat blijkbaar. Ach, ik heb geen last van ze. Wat wel irritant is, en wat me vandaag weer overkwam, is de overvloed aan gratis krantjes die mensen je maar in je handen willen duwen hier. Vooral tijdens het spitsuur, en vooral rond de metrostations... en net dan is het superdruk en kun je nauwelijks om ze heen.
Bedelaars...
Ik kwam uit de underground, eindelijk "London here I Am"... Eerste wat ik zie is een postkaartenverkoper met stalkersneigingen. Gevolgd door daklozenkrantjesverkopers (die mensen NIET mogen aanspreken, heb ik gehoord!). Irritant... maar voor de rest heb ik genoten!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51684488
Stel. Ik, 19 jaar - levenservaring 0.0, stap uit 't vliegtuig, in Londen 100 euro (in ponden) op zak, op zoek naar werk en onderkomen. Hoe groot is de kans dat ik na een week niet dood ben?
Even serieus... is 't een beetje te doen om er een baantje te vinden en onderkomen etc.?
pi_51686152
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 02:11 schreef Conrad_Strughold het volgende:
Stel. Ik, 19 jaar - levenservaring 0.0, stap uit 't vliegtuig, in Londen 100 euro (in ponden) op zak, op zoek naar werk en onderkomen. Hoe groot is de kans dat ik na een week niet dood ben?
Even serieus... is 't een beetje te doen om er een baantje te vinden en onderkomen etc.?
Ehm... niet met 100 euro. Legaal gezien is het allemaal mogelijk, je mag als EU-burger gewoon in Engeland wonen en werken. Maar het is een ontzettend dure stad. Er is veel werk te vinden, maar leuk zal het niet zijn. 'studentenbaantjes' betalen tussen de 7 en 12 pond per uur ofzo. Huur hangt er heel erg vanaf wat je wil, of je bereid bent een flat te delen etc. etc. Maar minder dan 70-80 pond voor een klein kamertje dat niet erg centraal gelegen is ga je toch echt niet vinden. Reken dus zeker op 500 euro per maand, realitisch gezien op veel meer nog. Kijk eens rond op Gumtree.com, en blijf er aan denken dat alle bedragen per week zijn.

Oh, en je borg gaat ook een zes weken huur zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door MonopolyMan op 21-07-2007 12:00:55 ]
pi_51689522
Morgen weer
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:50:01 #161
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51690043
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 02:11 schreef Conrad_Strughold het volgende:
Stel. Ik, 19 jaar - levenservaring 0.0, stap uit 't vliegtuig, in Londen 100 euro (in ponden) op zak, op zoek naar werk en onderkomen. Hoe groot is de kans dat ik na een week niet dood ben?
Even serieus... is 't een beetje te doen om er een baantje te vinden en onderkomen etc.?
Wat Monopoly zegt... Met 60 quid ga je het echt niet redden. Anders ga je een maandje werken in NL zodat je tenminste een buffertje hebt. Kamer is idd min. 80 quid p/w, maar daar zou ik niet op rekenen. Meeste normale kamers in een gedeeld huis zijn +100quid p/w. En dan verder nog een sloot borg zoals gezegd. Er is wel zeer veel werk in London, dat is ook te vinden op gumtree.com.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51694963
Bedankt!
pi_51722211
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 13:24 schreef jmac het volgende:

[..]

Ik ga vanavond weer
Lekker weertje was 't, behalve een paar hele fikse buien

Nog redelijk zuinig aan gedaan ook deze keer. Ga over paar weken weer
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:58 schreef dutch-mamma het volgende:
Iemand nog in zo'n fiets-taxi gezeten?
neuh, waarom? Die heb je in amsterdam ook.
  zondag 22 juli 2007 @ 18:21:35 #164
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51725056
quote:
Op zondag 22 juli 2007 16:53 schreef jmac het volgende:

[..]

neuh, waarom? Die heb je in amsterdam ook.
Omdat deze fietstaxi door Londen ging en die van Amsterdam door Amsterdam...?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_51726899
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:21 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Omdat deze fietstaxi door Londen ging en die van Amsterdam door Amsterdam...?
Hmm zit wat in
  zondag 22 juli 2007 @ 19:54:55 #166
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_51727481
Weet iemand een leuk subtropisch zwembad in / rondom Londen, met veel glijbanen e.d?

En naast Thorpe Park, is er nog iets sensationeels in of rondom Londen? Thorpe Park is namelijk wel leuk, maar de prijs is niet te doen voor een drukke dag waar je lang moet wachten!

World Wrestling Entertainment
pi_51728508
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:54 schreef MeneerMuis het volgende:
En naast Thorpe Park, is er nog iets sensationeels in of rondom Londen? Thorpe Park is namelijk wel leuk, maar de prijs is niet te doen voor een drukke dag waar je lang moet wachten!

Legoland => http://www.tourist-information-uk.com/legoland.htm of http://www.legoland.co.uk/
pi_51728536
't was trouwens druk bij het 'harry potter spoor'



hele ladingen aan japanners wilde er poseren. In de metro zaten 6 mensen (mensen van in de 30/40) naast elkaar 't boek te lezen
  zondag 22 juli 2007 @ 20:43:50 #169
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_51728926
quote:
Thanks, leuk idee
World Wrestling Entertainment
  Admin zondag 22 juli 2007 @ 21:07:07 #170
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_51729617
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:31 schreef jmac het volgende:
't was trouwens druk bij het 'harry potter spoor'

[afbeelding]

hele ladingen aan japanners wilde er poseren. In de metro zaten 6 mensen (mensen van in de 30/40) naast elkaar 't boek te lezen
Ik was kort na de release van boek zes in London, en echt meerdere keren per dag zag ik iemand in de bus, de metro, op een terras, lopend etcetera het boek lezen. Echt weird om te zien.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_51746656
Ministry of Sound = GEWELDIG!
De clubs op Picadilly Circus vallen wel mee en de barretjes zijn wel leuk, met name Zoo Bar.

Jammer dat ze op zondag en doordeweeks niet zo lang doorgaan
pi_51746741
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:07 schreef Breuls het volgende:

[..]

Ik was kort na de release van boek zes in London, en echt meerdere keren per dag zag ik iemand in de bus, de metro, op een terras, lopend etcetera het boek lezen. Echt weird om te zien.
Vanochtend in de metro naar het werk... Heel veel Harry Potter boeken...
pi_51792432
Lijkt me erg grappig om te zien

Ik wil enkele dagen in Augustus dan eindelijk naar London gaan om een vriendin op te zoeken. Ben er nog nooit geweest ook dus geen idee hoeveel dagen genoeg zullen zijn. Ik kan een kamer huren bij haar landlady (jammer genoeg is haar kamer veels te klein, ze shared haar bed al met een vriendin van 'r) en dat zou 70 pond per week zijn.. geen idee of dit duur is of wat. Ze zit in zone twee trouwens. Indien duur, iemand enig idee voor een leuk goedkoop hostelletje?
  dinsdag 24 juli 2007 @ 19:45:56 #174
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51793157
70 quid per week is goedkoop, zeker voor Zone2. Zal wel vrij klein zijn vrees ik. Hostelletjes zijn er genoeg, staan verder in dit topic.(the Generator, Astor Hyde Park etc.)
Kijk anders op hostelworld.com en zoek de goedkope hostels even op tripadvisor. Krijg je een redelijke indicatie!
Drie nachten/4 volle dagen lijkt me overigens genoeg, je gaat nl. helemaal stuk van al het lopen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51801006
Thnx Ik had ook al het idee dat dit goedkoop is maar ja, het is inderdaad erg klein zoals ze mij vertelde. Maar dat boeit mij weinig tot niets
pi_51805693
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:27 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Alleen na 11uur kan je geen bier meer halen in de kioskjes, beetje jammer...
Alweer een jaar tot 1 uur - hiephoi
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_51805746
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 13:54 schreef lushfemke het volgende:

[..]

Lastminute.com is your friend.

En theebag: er zijn vele leuke tentjes waar je snel iets kunt eten. Gourmet Burger is wel ok, maar je kan lekkerder eten hoor. Mocht je de beste fish and chips in Londen willen eten, ga dan naar The Rock and Sole Plaice op Endell Street, vlak bij Neal Street in Covent Garden. Nyum.


200m bij mijn huis vandaan - inderdaad heel erg goed
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:26:09 #178
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_51808542
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:45 schreef Drive-r het volgende:

[..]



200m bij mijn huis vandaan - inderdaad heel erg goed
In Endell Street? Dan zijn we tijdelijk bijna buren geweest! (Travelodge Drury Lane)!

Die Rock & Sole Plaice hebben we trouwens niet meer gered...
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:14:31 #179
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51814796
Weet je wat ik altijd deed, op Donderdag naar de Curry night in Wetherspoons. 5 quid voor een curry incl. naan, papadums, chutney en een pint. Can't beat that, me thinks...
Ook erg lekker om op Camden exotisch te eten!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51819489
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:14 schreef Public_NME het volgende:
Weet je wat ik altijd deed, op Donderdag naar de Curry night in Wetherspoons. 5 quid voor een curry incl. naan, papadums, chutney en een pint. Can't beat that, me thinks...
Ook erg lekker om op Camden exotisch te eten!
Wetherspoons... yuk...
pi_51819622
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:14 schreef lushfemke het volgende:

[..]

Wetherspoons... yuk...
Curry... yuk
pi_51819674
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:17 schreef jmac het volgende:

[..]

Curry... yuk
er is ook heel veel goeie curry te krijgen. De Pubjab op Neal Street, tasty tasty
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:23:08 #183
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51834254
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:14 schreef lushfemke het volgende:

[..]

Wetherspoons... yuk...
Ik vind Wetherspoons ook niet geweldig, maar hun curry is echt wel goed hoor! (en ja, curry is wel echt lekker ) Is wat makkelijker dan naar Brick Lane, want dat is meer voor echt uiteten gaan en niet snel even wat eten.

En het bier is goedkoop (vooral de Ales on special)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:14:29 #184
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_51848146
Weet iemand nog een leuk hotel, redelijk in het centrum? Het hoeft niet heel goedkoop, maar ik wil ook geen 150pond/nacht kwijt zijn.
pi_51848259
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:17 schreef jmac het volgende:

[..]

Curry... yuk
<3 Curry <3.
Ik wil er nu eentje.
pi_51850702
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:14 schreef Jojogirl het volgende:
Weet iemand nog een leuk hotel, redelijk in het centrum? Het hoeft niet heel goedkoop, maar ik wil ook geen 150pond/nacht kwijt zijn.
www.lastminute.com
pi_52052806
Wij vertrekken as zondag 5 aug naar Londen
We blijven er tot 11 augustus

Het hotel waarin we zitten is K & K Hotel George

We gaan natuurlijk wat dingen bekijken, maar we hebben ook kaartjes voor "Mama Mia" en "We Will Rock You"

Dus dat gaat helemaal geweldig worden
pi_52053010
Ah Londen, ben ik een paar weken geleden nog geweest. Nog flink door de platenbakken gesnuffeld in Camden en Soho en nog wezen stappen in de Guanabara. Echt toffe stad, ik denk dat ik er rond de oud en nieuw weer naar toe vlieg. Heb overigens nog een heleboel vage vakantiekiekjes. Misschien dat ik die binnenkort eens hier kom dumpen.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52063834
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 19:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ah Londen, ben ik een paar weken geleden nog geweest. Nog flink door de platenbakken gesnuffeld in Camden en Soho en nog wezen stappen in de Guanabara. Echt toffe stad, ik denk dat ik er rond de oud en nieuw weer naar toe vlieg. Heb overigens nog een heleboel vage vakantiekiekjes. Misschien dat ik die binnenkort eens hier kom dumpen.
I (L) Camden. Ik heb daar een hoop 'psychedelic' shirtjes gehaald, tussen platen gesnuffeld en een hoop psy/goa trance cd's gehaal

Ik wil er wonen!
pi_52083537
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 03:50 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:

[..]

I (L) Camden. Ik heb daar een hoop 'psychedelic' shirtjes gehaald, tussen platen gesnuffeld en een hoop psy/goa trance cd's gehaal

Ik wil er wonen!
Bij de Cyberdog geweest ? Vette tent is dat. Allemaal gangetjes vol met reflecterende kleding terwijl die muziek door die gewelven heen dendert. Tof! Ben tot 3x toe mijn maten verdwaasd kwijtgeraakt daarbinnen
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52086274
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 20:40 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Bij de Cyberdog geweest ? Vette tent is dat. Allemaal gangetjes vol met reflecterende kleding terwijl die muziek door die gewelven heen dendert. Tof! Ben tot 3x toe mijn maten verdwaasd kwijtgeraakt daarbinnen
Cyberdog idd.. winkel heeeeeeeeelemaal achterin.

Geweldig!
pi_52086872
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 22:32 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:

[..]

Cyberdog idd.. winkel heeeeeeeeelemaal achterin.

Geweldig!
Je mag er geen foto's nemen binnen. Ze zijn denk ik bang dat je hun designs overneemt of zo? Ik had in ieder geval een poging gewaagd. Compleet mislukt met al die vage reflecterende spullen daar
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52219743
Notting Hill Festival, leuk of niet?
pi_52221798
Op dit moment ben ik nog op vakantie in Londen, het is hier echt geweldig
Ook erg mooi weer!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:55:32 #195
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52223553
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:54 schreef Smeich het volgende:
Notting Hill Festival, leuk of niet?
Schijnt erg leuk te zijn! Wel erg massaal!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  Admin donderdag 9 augustus 2007 @ 12:00:57 #196
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_52223698
Goed, sinds anderhalve week werk ik op het bedrijventerrein naast Rdam Airport, dus ik zie steeds de VLM vluchten naar London (en elders, natuurlijk) langskomen. En nu gaat het kriebelen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:29:03 #197
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_52226261
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 08:54 schreef Smeich het volgende:
Notting Hill Festival, leuk of niet?
Ja is wel leuk, maar je moet idd op gigantische mensenmassa's rekenen. Wij hebben daar in een totale gridlock van mensen gestaan voor ongeveer 30 min. Meestal kan je nog een beetje schuivelen in grote drukte maar dat kon hier echt niet meer. Het heeft een slechte naam als het op veilgheid aankomt, maar er is nu zo ongelovelijk veel politie op de been en ik heb niets geweldadigs gezien.

Het eten en de stalletjes zijn fantastisch en de parades luid en kleurrijk. Vergeet niet een fluitje of iets anders lawaaimakends mee te nemen of te kopen!

Notting Hill Carnival
reset
pi_52226384
thnx for the info peeps Dus zondag en maandag zijn de dagen om er te zijn dit jaar?
pi_52226557
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:33 schreef Smeich het volgende:
thnx for the info peeps Dus zondag en maandag zijn de dagen om er te zijn dit jaar?
En zaterdag. Dan is iedereen vrij dus rijd er lekker veel duur spul door Londen!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:57:05 #200
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52227107
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:33 schreef Smeich het volgende:
thnx for the info peeps Dus zondag en maandag zijn de dagen om er te zijn dit jaar?
Zondagavonden op een Bankholiday rulen sowieso, dan gaat echt iedereen los
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52227962
Heb een weekje in Richmond overnacht. Daar staan dikke bakken buiten joh. Heb zelfs Maserati's gezien
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52235439
Jay! treinkaartjes geboekt! 25 augustus tot (en met) 1 september! Eerste keer London (Heathrow not included)!!! Ben echt fokking benieuwd!!!! So excited!
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:50:48 #203
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_52281678
Heb net voor m'n verjaardag een weekendje London gehad. Gaan van 28 tot 30 september en hebben kaartjes voor Ricky Gervais in het Apollo theatre
Zitten in Apex City of London, kent iemand dat? Op de site ziet het er prima uit

[ Bericht 22% gewijzigd door ray_nl op 11-08-2007 12:56:58 ]
  ESF Reporter zaterdag 11 augustus 2007 @ 13:18:27 #204
87554 Cee
Welluk?
pi_52282217
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 12:50 schreef ray_nl het volgende:
Heb net voor m'n verjaardag een weekendje London gehad. Gaan van 28 tot 30 september en hebben kaartjes voor Ricky Gervais in het Apollo theatre


Ik eis een compleet verslag wanneer je terug bent.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:30:16 #205
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52283709
Ik zit momenteel in Croydon (vlakbij Londen).

Nu wil ik iets leuks gaan doen, of dat nu in Croydon is of in Londen zelf maakt niet uit, maar ik weet maar niks

Iemand enig idee of je voor de wedstrijd van Chelsea gewoon kaartjes kan kopen, zonder dat je zo'n clubpas nodig hebt?
World Wrestling Entertainment
pi_52299182
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 14:30 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik zit momenteel in Croydon (vlakbij Londen).

Nu wil ik iets leuks gaan doen, of dat nu in Croydon is of in Londen zelf maakt niet uit, maar ik weet maar niks

Iemand enig idee of je voor de wedstrijd van Chelsea gewoon kaartjes kan kopen, zonder dat je zo'n clubpas nodig hebt?
Zonder clubpas zo'n 125 pond per kaart op dit moment, ben zelf net ook weer bezig geweest. Kreeg er gelukkig via mijn werk een aantal, dus kon het wat goedkoper oplossen
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_52299358
Ricky Gervais
pi_52302745
Wij zijn gisteravond weer terug gekomen van een weekje Londen
Het was echt héél gaaf
Super mooi weer gehad, en veel bekeken en 2 musicals gezien.. echt TOP gewoon!
  zondag 12 augustus 2007 @ 16:21:54 #209
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52306842
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 03:25 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Zonder clubpas zo'n 125 pond per kaart op dit moment, ben zelf net ook weer bezig geweest. Kreeg er gelukkig via mijn werk een aantal, dus kon het wat goedkoper oplossen
Dat is wel erg bizar. Laat dan maar zitten

Is dat Notting Hill Festival nu eind augustus of niet?
World Wrestling Entertainment
pi_52306921
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 16:21 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Dat is wel erg bizar. Laat dan maar zitten

Is dat Notting Hill Festival nu eind augustus of niet?
26-27 augustus

=> http://www.mynottinghill.co.uk/nottinghilltv/carnival1.htm
pi_52349429
fuck ik wil weer terug naar london
Kut nederland, ik zit nog in nederland tot eind augustus * cries *
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52349491
Ik ga pas in november weer
Ach, iets om naar uit te kijken
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:02:33 #213
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_52353567
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 13:18 schreef Cee het volgende:

[..]



Ik eis een compleet verslag wanneer je terug bent.
Zal het doen, heb net de 2 vorige shows gedlld, (animals en Politics) ben benieuwd!


Weet iemand een soort iens.nl voor London? Ben op zoek naar een goed indiaas restaurant. Heb in het topic wel wat leuke dingen gezien maar meer opties zijn altijd beter natuurlijk:)
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:23:56 #214
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52355592
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:02 schreef ray_nl het volgende:

[..]

Zal het doen, heb net de 2 vorige shows gedlld, (animals en Politics) ben benieuwd!


Weet iemand een soort iens.nl voor London? Ben op zoek naar een goed indiaas restaurant. Heb in het topic wel wat leuke dingen gezien maar meer opties zijn altijd beter natuurlijk:)
Kijk gewoon bij de Time-out op de site en doe daar een advanced search? Ze hebben ook de cheap eats awards, zitten vaak ook leuke dingen bij.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:05:47 #215
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_52363373
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 01:15 schreef sitting_elfling het volgende:
fuck ik wil weer terug naar london
Kut nederland, ik zit nog in nederland tot eind augustus * cries *
Mag je daarna weer? Mazzelaar! Ik ben door mijn budget heen, maar zou zo weer terug willen...

Volgend jaar willen mijn kinderen naar Parijs, en tja, ik ben allang blij dat zij geen pretparkkinderen zijn. Maar als ik dan nog wat geld over heb, ga ik weer een paar daagjes naar Londen!

Waar is die rijke vrijgezel die een "rijpe vrouw" wil trouwen!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_52367186
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 17:05 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Mag je daarna weer? Mazzelaar! Ik ben door mijn budget heen, maar zou zo weer terug willen...

Volgend jaar willen mijn kinderen naar Parijs, en tja, ik ben allang blij dat zij geen pretparkkinderen zijn. Maar als ik dan nog wat geld over heb, ga ik weer een paar daagjes naar Londen!

Waar is die rijke vrijgezel die een "rijpe vrouw" wil trouwen!
Naar parijs. Als ik ERGENS niet heen wil is het wel parijs. Wat een verschrikking is dat, kheb echt een hekel aan fransen en aan frankrijk. Bah bah bah
London
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:26:21 #217
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52367260
Hopelijk is het morgen beetje droog weer, dan is het shoppen in Londen een stuk leuker.

Vandaag was weer droevig weer
World Wrestling Entertainment
pi_52367378
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:26 schreef MeneerMuis het volgende:
Hopelijk is het morgen beetje droog weer, dan is het shoppen in Londen een stuk leuker.

Vandaag was weer droevig weer
regen past bij london
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:31:46 #219
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52367394
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

regen past bij london
Mooi zonnetje, veel toeristen en een leuk sfeertje. Dat past bij Londen
World Wrestling Entertainment
pi_52367502
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:31 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Mooi zonnetje, veel toeristen en een leuk sfeertje. Dat past bij Londen
Ik ben een liefhebber van regen en nattigheid
Sfeertje is altijd wel leuk in london, vooral met die toeristen jostie's in de underground
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:42:00 #221
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52367689
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ben een liefhebber van regen en nattigheid
Sfeertje is altijd wel leuk in london, vooral met die toeristen jostie's in de underground
Weet jij toevallig waar die winkel "Cyberdog" ligt?
World Wrestling Entertainment
pi_52367923
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:42 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Weet jij toevallig waar die winkel "Cyberdog" ligt?
is dat niet die vage semi kleding / cd winkel?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:55:01 #223
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52368045
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

is dat niet die vage semi kleding / cd winkel?
Ja ik las het hier in dit topic, dat het een kledingwinkel is met allerlei geluids/licht-effecten. Dus heb wel zin om dat ook eens te zien
World Wrestling Entertainment
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:22:59 #224
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52368875
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 19:42 schreef MeneerMuis het volgende:

[..]

Weet jij toevallig waar die winkel "Cyberdog" ligt?
In Camden Town, onder de spoorbrug door in het steegje bij het foodcourt rechtdoor en dan aan het eind rechts en dan aan je linkerhand. (je hoort het wel )
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52370403
fuck fuck, ik wou zo graag ff checken wie er zou komen naar de bourne ultimatum premiere
alleen is die morgen al op leicester square bah
Normaliter kunnen die premieres mij gestolen worden maar de Bourne Ultimatum heb ik al gezien en das zon toppertje
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52473182
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 20:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

In Camden Town, onder de spoorbrug door in het steegje bij het foodcourt rechtdoor en dan aan het eind rechts en dan aan je linkerhand. (je hoort het wel )
Je kunt daar inderdaad op het geluid afgaan
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52474272
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 21:07 schreef sitting_elfling het volgende:
fuck fuck, ik wou zo graag ff checken wie er zou komen naar de bourne ultimatum premiere
alleen is die morgen al op leicester square bah
Normaliter kunnen die premieres mij gestolen worden maar de Bourne Ultimatum heb ik al gezien en das zon toppertje
In nederland komt matt damon ook.

MATT DAMON AANWEZIG BIJ DE PREMIERE VAN




IN HET TUSCHINSKI THEATER
TE AMSTERDAM
DONDERDAG 23 AUGUSTUS


WAT: De Nederlandse première van THE BOURNE ULTIMATUM



WIE: Hoofdrolspeler Matt Damon.



Bekende Nederlanders w.o. Najib Ahmali, Daniel Boissevain, Vivienne van den Assem, Jan des Bouvrie, Ewout Genemans, Matthijs van Heijningen, Jon Karthaus, Victoria Koblenko, Mayday, Mimoun Ouled Radi, Patrick Martens, Rene Mioch, Ariane Meijer, Noah Valentijn, Robin Zijlstra, Levi van Kempen, Sarah Chronis, Gigi Ravelli, Christophe Haddad GTST, Sabine Koning, Ilana Rooderkerk, Mark van Eeuwen.



WAAR: Pathé Tuschinski Theater

Reguliersbreestraat 26-29, Amsterdam, dresscode: Black Tie


Edit2: of woon je in London?

[ Bericht 19% gewijzigd door jmac op 18-08-2007 13:09:49 ]
pi_52475784
Wel grappig, van dat lijstje bekende nederlanders ken ik er maar 6 terwijl er 22 namen staan...
pi_52475849
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:06 schreef Niek. het volgende:
Wel grappig, van dat lijstje bekende nederlanders ken ik er maar 6 terwijl er 22 namen staan...
Nobody's die zich omhoog proberen te werken blijkbaar. Volgens mij zitten daar van die figuren bij die zelfs bij de opening van een envelop nog op komen dagen
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52476640
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:06 schreef Niek. het volgende:
Wel grappig, van dat lijstje bekende nederlanders ken ik er maar 6 terwijl er 22 namen staan...
Ik 8
pi_52476956
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 13:55 schreef Tamaartje het volgende:

[..]

Ik 8
ik 16 Maar dat is beroepsmatig

En het is idd treurig. Die f-sterretjes staan echt opvallend lang voor je lens terwijl belangrijkere mensen (die 't niet nodig hebben) vaak gewoon even snel 'n pose aannemen en doorlopen. Victoria koblenko is volgens mij degene die echt ALLES bezoekt. Kom haar bij de gekste dingen tegen en geen premiere is er voorbij gegaan aan d'r neus
Maar 't valt idd erg tegen. Bij de premiere van Shrek3 was het 'deelnemersveld' veel beter.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:40:55 #232
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_52477435
Gigi Ravelli + Vivienne van den Assem
Jawel, je keek.
pi_52536828
yeah! volgende week even op en neer naar londen! woensdag en donderdag en dan in Pickadilly Backpackers een 2persoons kamer!! kijken hoe dat bevalt. Ben er al een keer met een paar klasgenoten heen geweest op zo'n grote kamer
pi_52734707
hejj morgen naar Londen!

Kei zin in, maar wat zouden jullie me adviseren qua metro, worden redelijk buiten het centrum afgezet en willen dan met zn 2en naar Piccadilly Circus en dan de hele dag wat rondtouren wat dingen zien en de volgende dag precies zo... is het dan al verstandig om een oystercard oid te kopen?! of gewoon 2 dagkaarten?!

thnx alvast
pi_52734807
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:29 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
hejj morgen naar Londen!

Kei zin in, maar wat zouden jullie me adviseren qua metro, worden redelijk buiten het centrum afgezet en willen dan met zn 2en naar Piccadilly Circus en dan de hele dag wat rondtouren wat dingen zien en de volgende dag precies zo... is het dan al verstandig om een oystercard oid te kopen?! of gewoon 2 dagkaarten?!

thnx alvast
Oystercard is vrijwel altijd voordeliger. Zeker als je denkt nog een keer terug te komen of er langer dan 2 dagen bent.
  maandag 27 augustus 2007 @ 20:25:29 #236
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_52736174
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 19:29 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
hejj morgen naar Londen!

Kei zin in, maar wat zouden jullie me adviseren qua metro, worden redelijk buiten het centrum afgezet en willen dan met zn 2en naar Piccadilly Circus en dan de hele dag wat rondtouren wat dingen zien en de volgende dag precies zo... is het dan al verstandig om een oystercard oid te kopen?! of gewoon 2 dagkaarten?!

thnx alvast
Weet niet wat voordeliger is, 2 dagkaarten of een 3 dagenkaart.
Jawel, je keek.
  maandag 27 augustus 2007 @ 20:27:54 #237
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52736257
Ik vond/vind het altijd makkelijker om gewoon tickets uit de automaat te halen. Oystercard heb ik het (nog) niet zo op, ook al kom ik meerdere keren per jaar in London. Pas als ik er weer ga wonen (planning volgend jaar zomer), ga ik er een aanschaffen met een abonnenment.
Vroeger toen ik er nog woonde kocht ik trouwens altijd weekly bus passes, dat is pas cheap .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52736661
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:27 schreef Public_NME het volgende:
Ik vond/vind het altijd makkelijker om gewoon tickets uit de automaat te halen. Oystercard heb ik het (nog) niet zo op, ook al kom ik meerdere keren per jaar in London. Pas als ik er weer ga wonen (planning volgend jaar zomer), ga ik er een aanschaffen met een abonnenment.
Vroeger toen ik er nog woonde kocht ik trouwens altijd weekly bus passes, dat is pas cheap .
Het prijsverschil is nu wel erg groot; je betaalt voor een enkele reis 4 pond voor een los ticket tegenover 1,50 met een Oystercard. Dan heb je de 3,50 statiegeld van de Oyster ook erg snel terugverdiend. Ook kun je met een Oyster op één dag nooit meer uitgeven dan de prijs van een dagkaart.
  maandag 27 augustus 2007 @ 20:55:41 #239
67174 Dos37
Come on Twente
pi_52737199
Kun je in 1 dag op en neer naar London om bv. een voetbalwedstrijd te zien?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_52738699
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:55 schreef Dos37 het volgende:
Kun je in 1 dag op en neer naar London om bv. een voetbalwedstrijd te zien?
Dat ligt er aan op welk deel van de dag die voetbalwedstrijd is. Er gaat ieder half uur wel een vlucht naar London, behalve 's nachts. Maar de eerste vluchten gaan al weer rond een uur of zes 's ochtends.
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:38:53 #241
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52739921
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:55 schreef Dos37 het volgende:
Kun je in 1 dag op en neer naar London om bv. een voetbalwedstrijd te zien?
Ja, ligt eraan welke club (dus waar in de stad), welk vliegveld en welke airline. Maar in principe is het mogelijk, of je het wil doen is een 2e. Ik zou persoonlijk een hostelletje boeken...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52742753
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 20:27 schreef Public_NME het volgende:
Ik vond/vind het altijd makkelijker om gewoon tickets uit de automaat te halen. Oystercard heb ik het (nog) niet zo op, ook al kom ik meerdere keren per jaar in London. Pas als ik er weer ga wonen (planning volgend jaar zomer), ga ik er een aanschaffen met een abonnenment.
Vroeger toen ik er nog woonde kocht ik trouwens altijd weekly bus passes, dat is pas cheap .
Het is nooit cheaper dan de Oyster card, aangezien die zelf uitrekenen wat het voordeligst is voor de reiziger. Iemand die dus elke week de bus neemt krijgt van de Oyster een wekelijkse buspas berekend indien dat goedkoper is dan losse ritten met de Oyster (wat meestal niet zo is anyway).

Voor eigenlijk iedereen is de Oyster het goedkoopste, zelfs voor de toerist die 1 enkeltje metro+bus doet is de borg al terug verdient - Just join the Oyster army, you can't beat it
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_52742849
Hoe werkt dat dan als je een week met de bus reist, moet je van tevoren opgeven dat je een week gaat reizen? of betaal je elke dag en krijg je na een week vast reizen geld terug ofzo?
pi_52742896
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:51 schreef Niek. het volgende:
Hoe werkt dat dan als je een week met de bus reist, moet je van tevoren opgeven dat je een week gaat reizen? of betaal je elke dag en krijg je na een week vast reizen geld terug ofzo?
Volgens mij automatisch aangezien je het nergens op kunt geven. Lees het anders na op hun site (via www.tfl.gov.uk), moet daar wel ergens staan.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_52742986
What do I do now?
Now you know why you should have an
Oyster card and how to use it, here are
3 easy steps to getting one:
1. Apply for your card online, at
tfl.gov.uk/oyster, at Oyster Ticket
Stops, Tube station ticket offices or
over the phone on 0845 330 9876†
2. Decide what best suits you; 7 Day,
monthly or longer period Travelcards/
Bus Passes, pay as you go or both

3. Register your card to protect it.
You must keep a record of your card
number (on back of card) and password.
It’s as simple as that.

Hmmz, je kan verschillende versies oid. kiezen/selecteren denk ik.

Even verder gekeken:

Travelcards/Bus Passes:
You can store 7 Day, monthly or longer
period Travelcards and Bus Passes on
your Oyster card.

A combination of both:
For complete flexibility, you can store
tickets and cash on a single Oyster card
for those unexpected journeys outside
the validity of your Travelcard/Bus Pass.

Volgens mij kun je dus normaal tegoed toevoegen, maximaal 90pond. Daarnaast kan je abbonementen toevoegen.
quote:
Regular traveller?
You can store
Travelcards and
Bus Passes on your
Oyster card.
When it comes to
renewing your
Travelcard/Bus
Pass, you don’t
need to get a new
Oyster card – you can add the
new ticket onto your existing card.
See the ‘Managing your Oyster card’
section on page 7 to find out how.
It is possible to buy or renew your
Travelcard up to 30 days in advance
online at tfl.gov.uk/oyster, at Tube
station ticket offices and up to 7 days
in advance at Oyster Ticket Stops.
For Bus Pass holders you can buy or
renew your Pass up to 30 days in
advance at Tube station ticket offices,
or 7 days in advance at Oyster Ticket
Stops. Alternatively, you can buy or
renew your Travelcard/Bus Pass up to
4 days in advance at Tube station
touchscreen ticket machines.
If you have a Travelcard/Bus Pass on
your Oyster card it is for your use only
so you cannot let someone else use it.
En nu is het helemaal duidelijk, abbonementen moet je apart aanschaffen, tegoed is universeel en kan je gewoon toevoegen.
pi_52743090
THanks, ik zat er dus een beetje naast. Maar goed - you still can't beat it )
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_52743331
ik heb zelfs mijn aller eerste oyster kaartje nog toen ik voor het eerst in london kwam
wat wel verneukt is dat als je eenmaal london verlaat en via de Trein! terug gaat naar nederland, het van erg naar erger, naar direct vette vertraging in nederland. Tenminste dat was bij mij altijd zo
Besides, dr reed maar 1 trein per uur via brussel naar nederland, ( excl die hoge snelheids dinges )
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_52744088
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 01:23 schreef sitting_elfling het volgende:
ik heb zelfs mijn aller eerste oyster kaartje nog toen ik voor het eerst in london kwam
wat wel verneukt is dat als je eenmaal london verlaat en via de Trein! terug gaat naar nederland, het van erg naar erger, naar direct vette vertraging in nederland. Tenminste dat was bij mij altijd zo
Besides, dr reed maar 1 trein per uur via brussel naar nederland, ( excl die hoge snelheids dinges )
Hier ook alles keurig op tijd met de Eurostar in Engeland, Frankrijk en Belgie daarna ook geen problemen met de internationale trein vanaf Brussel, maar als je dan weer op de nationale trein van de NS overstapt --> vertragingen.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 07:46:15 #249
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_52744869
Zodra me katten de grens over mogen dan is Engeland me nieuwe landje

Nog ruim 7 maanden dus
World Wrestling Entertainment
  Admin dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:15:39 #250
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_52745054
* Breuls zweert bij Oyster

Eerste wat ik op LCY doe is opladen en ik ben good to go. Ik moet alleen wel eens zo'n nieuw mapje gaan halen. Ik gebruik 'm in NL gewoon voor mijn pin- en andere passen (ik doe niet aan portemonnee, geld zit in mijn broekzak) en die slijt dus best snel.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_52748528
Oyster is where it's at! Ik heb nu mijn fiets hier, dus ik heb geen maandabonnement meer nodig, en heb fijn pre-pay tegoed. Daarvoor had ik zones 1 & 2 maand travelcard, plus pre-pay als ik in zone 3 moest zijn of zo. Gaat allemaal automatisch!

Zondag liet een vriendin van mij London Underground van Amateur Transplants horen:
http://www.union.ic.ac.uk/medic/fitness/home.php en klik op London Underground... Heel herkenbaar!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:31:24 #252
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52748587
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:28 schreef lushfemke het volgende:
Oyster is where it's at! Ik heb nu mijn fiets hier, dus ik heb geen maandabonnement meer nodig, en heb fijn pre-pay tegoed. Daarvoor had ik zones 1 & 2 maand travelcard, plus pre-pay als ik in zone 3 moest zijn of zo. Gaat allemaal automatisch!
Dan werk je zeker niet in The City? Zou er niet aan moeten denken om daar te fietsen... Dan ben je echt levensmoe volgens mij. (maat van me deed het en hij was wel een paar keer gecrashed door afsnijdende auto's)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52751189
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:31 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dan werk je zeker niet in The City? Zou er niet aan moeten denken om daar te fietsen... Dan ben je echt levensmoe volgens mij. (maat van me deed het en hij was wel een paar keer gecrashed door afsnijdende auto's)
Ik werk in Farringdon, dus technisch gezien in Islington, maar goed. Ik ga nu elke dag van Brixton naar Farringdon op het fietsje en dat is prima te doen. Ik fiets het overgrote deel van mijn route in zuid-Londen en ga bij Blackfriars de brug over. Farringdon Road is goed uitkijken, maar er is een fietsstrook, dus da's wel ok. Helmpje op, neon-jasje aan, en rijden met die hap!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:26:32 #254
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_52752439
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:31 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dan werk je zeker niet in The City? Zou er niet aan moeten denken om daar te fietsen... Dan ben je echt levensmoe volgens mij. (maat van me deed het en hij was wel een paar keer gecrashed door afsnijdende auto's)
Je maat kan niet fietsen.

Ik fiets al jaren in London (Z-O en centraal) en ik ben nog nooit afgesneden. Je moet wel een beetje 'defensive' fietsen en niet bang zijn als mensen toeteren. De meeste plaatsen in centraal ben je op de fiets vele malen sneller dan wie dan ook. Ik wil wel een mondkapje kopen want het is echt niet gezond die vervuiling.

Helm + geel hesje is volgens de verhalen en volgens m'n eigen ervaring gevaarlijker. Heel op het begin heb ik ook een helm opgehad en auto's nemen veel minder afstand omdat ze denken dat je toch wel veilig bent.
reset
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:20:03 #255
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52753765
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:26 schreef Individual het volgende:

[..]

Je maat kan niet fietsen.
Dat zou wel meevallen, hij is juist een sportieve fietser die op een sportfiets rijdt. Ook nam hij vaak de trein om ergens te gaan crossen op een mountainbike. Misschien had ie daardoor ook wel vaker problemen, omdat hij best hard rijdt. (aardig stukkie fietsen ook van The City naar Wimbledon)
Persoonlijk vind ik fietsen in Central London gewoon niet zo'n goed idee, in Wimbledon is het bijvoorbeeld prima.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52754426
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 14:26 schreef Individual het volgende:

[..]

Je maat kan niet fietsen.

Ik fiets al jaren in London (Z-O en centraal) en ik ben nog nooit afgesneden. Je moet wel een beetje 'defensive' fietsen en niet bang zijn als mensen toeteren. De meeste plaatsen in centraal ben je op de fiets vele malen sneller dan wie dan ook. Ik wil wel een mondkapje kopen want het is echt niet gezond die vervuiling.

Helm + geel hesje is volgens de verhalen en volgens m'n eigen ervaring gevaarlijker. Heel op het begin heb ik ook een helm opgehad en auto's nemen veel minder afstand omdat ze denken dat je toch wel veilig bent.
Thanks voor het linkje. Toch houd ik voorlopig mijn helmpje toch maar op hoor.

Ik wil ook een kapje kopen, de uitlaatgassen... *hoest*.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:41:55 #257
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_52764556
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 15:20 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat zou wel meevallen, hij is juist een sportieve fietser die op een sportfiets rijdt. Ook nam hij vaak de trein om ergens te gaan crossen op een mountainbike. Misschien had ie daardoor ook wel vaker problemen, omdat hij best hard rijdt. (aardig stukkie fietsen ook van The City naar Wimbledon)
Persoonlijk vind ik fietsen in Central London gewoon niet zo'n goed idee, in Wimbledon is het bijvoorbeeld prima.
Is je maat Nederlander? Volgens mij helpt het wel als je bent opgegroeid met dagelijks fietsen in verkeer. Zolang je je fiets goed kent (lengte, remmen, acceleratie) ben je een stuk veiliger. Het klinkt raar, maar goed de snelheid erin houden en geen helm op is het veiligste in de stad. Maar ja, een ongelukje zit in een klein hoekje. Mijn vorige manager fietste elke dag van Paddington naar the Strand en de enige keer dat hij een ongeluk had was het een toerist die uit de niets de weg overstak en de verkeerde kant op keek. De enige keer dat ik mezelf bijna doodreed was downhill in the Rockies.

Ik vind het leuk om in London te fietsen en zou graag nog eens in Manhattan fietsen; auto's gaan daar ook lekker traag. Centraal Buenos Aires bijvoorbeeld is iets waar ik veel banger voor zou zijn.

Tis de vervuiling die gevaarlijk is dus toch maar een mondkapje besteld.
reset
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:46:58 #258
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52776333
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 21:41 schreef Individual het volgende:

[..]

Is je maat Nederlander? Volgens mij helpt het wel als je bent opgegroeid met dagelijks fietsen in verkeer.
Nee, Zuid-Afrikaan, dus misschien is hij het minder gewend. (al is Capetown ook niet echt een klein stad) Maarja, ik blijf zelfs vooralsnog London 'on foot' verkennen, of by bus/tube .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52778368
Weet iemand of je voor de Eurostar ook bij NS Internationaal of het gewone NS loket zogenaamde last minute tickets kan boeken? Ik heb voor Düsseldorf namelijk eens een ticket vanaf de grens (Emmerich) gekocht terwijl dit bij de automaat niet mogelijk was. Het ticket was dan ook goedkoper als wanneer ik het van tevoren had gekocht. Is er ook zoiets vanaf Roosendaal (grens) met de Beneluxtrein of moet je de Eurostar echt weken van tevoren boeken?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_52779697
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:08 schreef Jaguarized het volgende:
Weet iemand of je voor de Eurostar ook bij NS Internationaal of het gewone NS loket zogenaamde last minute tickets kan boeken? Ik heb voor Düsseldorf namelijk eens een ticket vanaf de grens (Emmerich) gekocht terwijl dit bij de automaat niet mogelijk was. Het ticket was dan ook goedkoper als wanneer ik het van tevoren had gekocht. Is er ook zoiets vanaf Roosendaal (grens) met de Beneluxtrein of moet je de Eurostar echt weken van tevoren boeken?
De NS doet een deal dat je Eurostar ticket van en naar elk station in NL geldig is. Ideaal. Last-minute is mogelijk volgens mij, maar kan wel duur zijn. Ik weet niet of je ook alleen voor de Eurostar kan boeken, maar ik vermoed haast van wel. Je moet dan wel naar een NS Internationaal gaan.
pi_52779814
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 13:53 schreef lushfemke het volgende:

[..]

De NS doet een deal dat je Eurostar ticket van en naar elk station in NL geldig is. Ideaal. Last-minute is mogelijk volgens mij, maar kan wel duur zijn. Ik weet niet of je ook alleen voor de Eurostar kan boeken, maar ik vermoed haast van wel. Je moet dan wel naar een NS Internationaal gaan.
Ja naja ik heb dus OV dus ik kan doordeweeks vrij reizen. Bij Düsseldorf kwam het er dus op neer dat op de dag zelf een kaartje goedkoper was dan van tevoren boeken. Ik zal eens bij NS Internationaal informeren of dat mogelijk is.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_52856620
ik vertrek over een paar weken voor 3.5 maand naar londen om te studeren aan het university college london ik heb een kamer toegewezen gekregen vlakbij hyde park en oxford street, dus dat zit ook wel snor. het is spannend, maar ik heb er zin in! zijn er hier meer mensen die in londen hebben gestudeerd?
pi_52896389
Fietsen in Londen is best leuk! Af en toe heb ik ook wel auto's en dubbeldekkerbussen die aan hoge snelheid vlak langs je langsgaan... het gevaarlijkste is blijkbaar de bendy bussen; en daar ben ik ook één keertje bijna door geraakt. Als je op de Tfl website zoek naar cycling kun je trouwens gratis kaarten bestellen waarop aangegeven staat welke straten geschikt zijn voor fietsers.
pi_52900707
Leuke week gehad daar in London, tof zeg! Geweldig volk ook die Engelsen daar, humor zat en o zo vriendelijk allemaal!! Vooral die cabbies zijn geweldige mensen! Notting Hill Festival viel zwaar tegen al was het wel fokking druk zeg en gezellig maar de parade op zich (grootste na het carnaval in Rio) was dus een flinke teleurstelling.
pi_52912395
Paperboats: niet in Londen gestudeerd, maar het is een prima studentenstad. Vrienden van mij hebben hier op uni gezeten en dat beviel hen prima.
  maandag 3 september 2007 @ 11:23:36 #266
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52912509
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:17 schreef lushfemke het volgende:
Paperboats: niet in Londen gestudeerd, maar het is een prima studentenstad. Vrienden van mij hebben hier op uni gezeten en dat beviel hen prima.
Het is een prima studentenstad uiteraard, maar ik zou het ietwat aan de prijs vinden. Zeker als je geen vast inkomen hebt.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52912620
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:23 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Het is een prima studentenstad uiteraard, maar ik zou het ietwat aan de prijs vinden. Zeker als je geen vast inkomen hebt.
Ik las laatst in de krant dat voor studenten Londen een van de goodkoopste steden van Engeland is
  maandag 3 september 2007 @ 12:19:58 #268
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52913569
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:28 schreef lushfemke het volgende:

[..]

Ik las laatst in de krant dat voor studenten Londen een van de goodkoopste steden van Engeland is
Nou, ik heb moeite dat te geloven... Vrienden van me woonden in Lincoln, en dat was echt stukken goedkoper. (qua huur, levensonderhoud etc.)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52913704
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nou, ik heb moeite dat te geloven... Vrienden van me woonden in Lincoln, en dat was echt stukken goedkoper. (qua huur, levensonderhoud etc.)
Ik snapte ook niet waar ze dat vandaan hebben gehaald, hahaha
  maandag 3 september 2007 @ 12:36:03 #270
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_52913849
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 23:19 schreef paperboats het volgende:
zijn er hier meer mensen die in londen hebben gestudeerd?
Ja, aan de London Metropolitan in Moorgate, maar dat was een post-grad avondstudie terwijl ik gewoon (meer dan) volle uren werkte dus net een andere situatie denk ik. Ik heb wel nog steeds mijn studentenpas (zonder afloopdatum) en die gebruik ik nog steeds voor kortingen!
reset
pi_52913933
quote:
Op zondag 2 september 2007 18:36 schreef MonopolyMan het volgende:
Fietsen in Londen is best leuk! Af en toe heb ik ook wel auto's en dubbeldekkerbussen die aan hoge snelheid vlak langs je langsgaan... het gevaarlijkste is blijkbaar de bendy bussen; en daar ben ik ook één keertje bijna door geraakt. Als je op de Tfl website zoek naar cycling kun je trouwens gratis kaarten bestellen waarop aangegeven staat welke straten geschikt zijn voor fietsers.
Fietsen in Londen lijkt mij ook nog wel eens leuk inderdaad! Heerlijk fietsen door Belgravia en Mayfair! Is het duur om een fiets te huren?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_52914155
quote:
Op maandag 3 september 2007 12:40 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Fietsen in Londen lijkt mij ook nog wel eens leuk inderdaad! Heerlijk fietsen door Belgravia en Mayfair! Is het duur om een fiets te huren?
Ligt er aan voor hoe lang. Als je voor langer een fiets wilt huren, is er op de South Bank op Gabriel's Wharf een winkeltje waar je voor ca. 70 een maand lang een fiets kunt huren.

Verder: Lijst van de London Cycling Campaign
pi_52920006
Ik wil samen met mijn broer mijn vader (voor zijn 60ste verjaardag) samen met mijn meoder
een dagje naar Londen laten gaan met vliegtuig!!!
maar bij wie kan ik dan het beste boeken??wie is het goedkoopst of het fijnst etc.
Easy Jet of een andere maatschappij??
ook de tijden zijn belangrijk natuurlijk s'morgens vroeg gaan en s'avonds laat terug!!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,.
pi_52920198
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:58 schreef KJTDominicus het volgende:
Ik wil samen met mijn broer mijn vader (voor zijn 60ste verjaardag) samen met mijn meoder
een dagje naar Londen laten gaan met vliegtuig!!!
maar bij wie kan ik dan het beste boeken??wie is het goedkoopst of het fijnst etc.
Easy Jet of een andere maatschappij??
ook de tijden zijn belangrijk natuurlijk s'morgens vroeg gaan en s'avonds laat terug!!
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,.
Als je een dagje op en neer gaat, is het het handigste om een vliegveld te hebben wat het dichtsbij het centrum ligt. Het beste is dan London City, maar dat kan best wel eens oplopen qua kosten. Heathrow is een goede tweede, zeker als je de H'row Express naar Paddington neemt, maar met de metro zit je binnen een uur in het centrum. Op H'row vliegen geen budget maatschappijen, maar je kunt geluk hebben met BMI voor een goede deal. Gatwick is ook te doen, hier kun je Easyjet nemen en met de trein is het een half uur naar centraal Londen. Stansted heb ik nog nooit gebruikt als vliegveld, maar ook hier reken op 30 - 45 minuten met de trein. Luton is ook aardig, klein, maar wel ok. Ook hier kun je met de Thameslink naar King's Cross, en dat duurt volgens mij 30 minuten.

Het beste wat je kunt doen is gewoon zo veel mogelijk sites uitproberen en kijken waar je de beste deal krijgt op de meest gunstige tijden. Maar goed, ochtenden en avonden zijn populair, veel zaken mensen, dus het kan best eens zijn dat als je later op de dag vliegt en een nacht overblijft dit goedkoper uitpakt.
  maandag 3 september 2007 @ 17:16:58 #275
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52920332
Meest bruikbare tip imo; Heathrow zoveel mogelijk mijden. Ligt op zich best gunstig maar is vaak heel erg druk. City is de beste optie voor een dag, maar de vluchten met VLM of KLM zijn toch wel prijzig. Qua budget maatschappijen zou ik voor de combi Easyjet +Gatwick gaan, deed ik ook altijd is goed te doen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52922131
Ryanair is tegenwoordig goedkoper dan Easyjet (Zeker met de acties die ze hebben) dus als je vanaf eindhoven wil vertrekken (ook sneller dan a'dam) zou ik voor ryan gaan.

Alleen vliegen die rond 9uur heen en al rond 5uur terug dus de tijd dat je er bent is maar beperkt. Lijkt me dat je je ouders beter 1dag plus overnachting kan bieden. London is zo groot... Als je gebruik maakt van een voordelige actie kan je vaak al voor 20euro retour vliegen incl. belasting (of zoals eerst 4 cent )

Als je ze niet wil laten vliegen maar met de bus wil laten gaan: voor 35 euro pp kan je ze met oad reizen laten gaan. Vertrek vaak in de eigen woonplaats (indien grote stad) en dan vertrekken ze rond 3uur snachts en komen ze rond 11uur sochtends aan. 's avonds vertrekken ze dan ook weer rond 11 uur. Dus je bent een mooie 12 uur in london. En dan zijn ze wel bekaf
  maandag 3 september 2007 @ 20:06:53 #277
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_52923929
Heeft iemand wel eens meegedaan aan zo'n tour van Walks.com?

Ziet er grappig uit!
  maandag 3 september 2007 @ 20:21:40 #278
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52924283
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:46 schreef jmac het volgende:
Ryanair is tegenwoordig goedkoper dan Easyjet (Zeker met de acties die ze hebben) dus als je vanaf eindhoven wil vertrekken (ook sneller dan a'dam) zou ik voor ryan gaan.
Ryanair is zeker goedkoper, dat is waar. Maar het vliegveld ligt verder weg, en de trein is verschrikkelijk duur (voor 45min!). Er zijn wel andere mogelijkheden, maar die duren vaak lang. Voor een dagtrip is Stansted echt niet de moeite, of je moet de avondvlucht van Transavia naar Rotterdam nemen om 20.55.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52925203
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ryanair is zeker goedkoper, dat is waar. Maar het vliegveld ligt verder weg, en de trein is verschrikkelijk duur (voor 45min!). Er zijn wel andere mogelijkheden, maar die duren vaak lang. Voor een dagtrip is Stansted echt niet de moeite, of je moet de avondvlucht van Transavia naar Rotterdam nemen om 20.55.
Die Stansted Express is pure afzetterij. De National Express (bus) vanaf het vliegveld is echter ook niet alles, idd ivm reistijd. Probleem bij de National Express is vooral het opzoeken van de/een goede halte voor de terugweg naar het vliegveld.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_52926598
Hoppa, staking van alle metro's
  maandag 3 september 2007 @ 23:32:26 #281
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52928571
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Die Stansted Express is pure afzetterij. De National Express (bus) vanaf het vliegveld is echter ook niet alles, idd ivm reistijd. Probleem bij de National Express is vooral het opzoeken van de/een goede halte voor de terugweg naar het vliegveld.
Je kan tegenwoordig ook de Easybus nemen, ga ik eens proberen als ik er over 2,5 week weer ben. Normaal gesproken ga ik met de trein...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52929202
quote:
Op maandag 3 september 2007 22:02 schreef jmac het volgende:
Hoppa, staking van alle metro's
Plus de verwachting dat alles pas weer vrijdagochtend op schema loopt, dat dat kan in Engeland.
  Admin dinsdag 4 september 2007 @ 07:02:09 #283
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_52931032
Damn, tweederde ligt plat.
bericht bij BBC News
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:07:28 #284
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52933913
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 07:02 schreef Breuls het volgende:
Damn, tweederde ligt plat.
bericht bij BBC News
Ik vind die gasten van de metro maar een stelletje kneuzen. Altijd zeiken, ze moeten gewoon eens hun smoel dichthouden en werken. Toen ik er zat gingen ze staken omdat er geen goede thee faciliteiten waren op Earl's Court, en ze te weinig vakantie dagen hadden. (in de 50 ofzo) Pleur toch op man!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52934029
Mijn hemel. Het was *druk* op de weg vanochtend... Ik was op de fiets zoals gewoonlijk en volgens mij waren er drie keer zoveel auto's op de weg als normaal. En van die wanky automobilisten die even op de bus baan snel willen inhalen. Bastards.
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:25:12 #286
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_52934295
Vandaag dan maar weer sardined in de trein...

http://www.youtube.com/watch?v=FYVJSOFZxDE
reset
pi_52935126
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:25 schreef Individual het volgende:
Vandaag dan maar weer sardined in de trein...

http://www.youtube.com/watch?v=FYVJSOFZxDE
Hahaha, erg leuk nummer en zo toepasselijk. 'Where the fuck's my fucking train. London Underground...'
  dinsdag 4 september 2007 @ 12:37:54 #288
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_52936012
Het nummer is van de 2004 tube strike, maar het blijft grappig.
quote:
All they say is "Please mind the doors",
and they learned that on the two day course,
This job could be done by a four year old.
They just leave us freezing in the cold.
What you smell is what you get
Burger King and piss and sweat
You roast to death in the boiling heat,
With tourists treading on your feet
and chewing gum on every seat,
so don't tell me to "Mind the gap"
I want my fucking money back.
CD te koop voor Macmillan Cancer Relief
reset
pi_52936947
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 12:37 schreef Individual het volgende:
Het nummer is van de 2004 tube strike, maar het blijft grappig.
[..]

CD te koop voor Macmillan Cancer Relief
'Tis een goeie cd. 'Northern Birds' is ook erg grappig, hard, maar grappig.
  dinsdag 4 september 2007 @ 17:16:58 #290
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_52940275
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 11:07 schreef Public_NME het volgende:

Toen ik er zat gingen ze staken omdat er geen goede thee faciliteiten waren op Earl's Court
Thee is een 1e levensbehoefte voor britten, onderschat dat niet!

In volgorde van belangrijkheid:

1. Thee
2. zuurstof
3. voedsel

reset
pi_52941894
quote:
Op maandag 3 september 2007 23:32 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig ook de Easybus nemen, ga ik eens proberen als ik er over 2,5 week weer ben. Normaal gesproken ga ik met de trein...
Ben benieuwd hoe dat bevalt dan. Ik pak nu ook gewoon de trein ja. Maar ben dan ook een lezer.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 4 september 2007 @ 23:29:16 #292
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52949162
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:16 schreef Individual het volgende:

[..]

Thee is een 1e levensbehoefte voor britten, onderschat dat niet!

In volgorde van belangrijkheid:

1. Thee
2. zuurstof
3. voedsel

Ja, I know. Net zoals koffie uit de 'perculator', dat had ik echt nog nooit gezien . Dat nummer is trouwens goud .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52956383
Ik was trouwens ook bij de Lady Di Memorial service.. of in ieder geval wij stonden voor de Guards’ Chapel bij Wellington Barracks. We kwamen bij Buckingham Palace aan rond 11en en er stond me een groep mensen. Toen bleek dus dat de queen langs zou komen en ja hoor.. ook de prinsen en Charles kwamen voorbij met als afsluiter de Queen die vanaf Buckingham even de straat uitging. Toen een uur lang voor de Chapel gestaan en was wel mooie en leuke ervaring om mee te maken. Al die Engelsen zingen en huilen langs de kant van de weg, ruzieen met mensen die niet stil waren.
  Moderator dinsdag 11 september 2007 @ 14:03:08 #294
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_53095724
Er is een nieuw deel en deze is toch bijna vol. Op naar het volgende: Dagje shoppen in Londen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')