Ja oké, maar Kings Cross ligt richting het Noorden uiteraard. Ik zou sowieso (hopelijk) vaker bij Bank/Blackfriars of the Wharf moeten zijn ;-)quote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:50 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan welk deel van de stad je moet zijn, natuurlijk. Het is 30 minuten naar Oxford Circus volgens TfL, terwijl het voor mij 18 is. Ik moet vaak ook in de buurt van King's Cross enzo zijn.
Misschien moet je beter Engels spreken ;-)quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:17 schreef Erick1985 het volgende:
Ik heb onlangs drie weken geleden een heerlijk weekend in London gehadFantastische stad, maar om de vriendelijkheid van de mensen hoef je niet naar deze stad te gaan. 9 van de 10 keer reageren ze chagrijnig alsof ze niet begrijpen waarom jij iets vraagt wat je niet weet. Ongelofelijk. Maargoed, los van de mentaliteit is het een prachtige stad. Heb een mooie foto-collectie geschoten, en hier een paar mooie kiekjes;
En hoe je het vraagt... begin altijd met 'excuse me... ' De Nederlandse botheid en directheid wordt niet op prijs gesteld.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:33 schreef jmac het volgende:
Vind Londenaren juist super-friendly. Maar goed, ligt er maar net aan waar & aan wie je iets vraagt.
Achja, die 'threat levels' zijn meer een toespeling op de media dan op het publiek. London is altijd een doelwit, dus daar moeten ze niet zo moeilijk over doen... (het is niet fijn als er aanslagen zijn, ook al zijn de meeste mensen er koel onder en hebben een saamhorigheidsgevoel)quote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:00 schreef DutchTrain het volgende:
[afbeelding]
=> http://london.fridaycitie(...)rrorism-schmerrorism
![]()
Net als in Frankrijk... Nederlanders kankeren altijd op de Fransen, maar met wat beleefdheid (zelfs al spreek je slechts 3 woorden Frans) kom je best ver en ik heb er geweldige ervaringen mee. Een Engelssprekende Fransman die ooit naast me op de camping stond, vertelde me dat de Nederlanders bekend staan om hun arrogantie en dat de Fransen (en mogelijk dus ook de Engelsen) daar allergisch voor zijn. En die arrogantie schijnt eerder regel dan uitzondering te zijn...quote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:00 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
En hoe je het vraagt... begin altijd met 'excuse me... ' De Nederlandse botheid en directheid wordt niet op prijs gesteld.
Bedanktquote:Op maandag 9 juli 2007 02:02 schreef Erick1985 het volgende:
"Excusez-moi", moet het zijnanders sta je nog voor lul hehe
Ahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 23:00 schreef DutchTrain het volgende:
[afbeelding]
=> http://london.fridaycitie(...)rrorism-schmerrorism
![]()
Hehe ja dat klopt.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:52 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
BedanktDat zegt héél wat over mijn kennis van het Frans. maar als je het héél beleefd fout zegt, accepteren ze het wel, hoor!
Hmm... ik heb dat nooit zo ervaren. Londen is een beetje indivualistisch, maar volgens mij is elke grote stad dat. Londen is ook erg saamhorig, gaat mooi samenquote:Op maandag 9 juli 2007 14:55 schreef Erick1985 het volgende:
[..]
Hehe ja dat klopt.
Tja het vreemde met Engelsen is gewoon; dat ook al spreek je ze fatsoenlijk aan in goed Engels, dat ze dan nog reageren zo van "Weet je dat niet dan?!" Het is heel vreemd, maar vrienden van me in Engeland bevestigen het ook... ze zeggen dat het gewoon een van de minpunten van London is. Het schijnt daar het ergst te zijn.
En donderdag neem ik het van jullie overquote:Op maandag 9 juli 2007 23:02 schreef jna het volgende:
Als jullie morgen tm donderdag 3 gekken met een camera rond zien lopen in Londen, ben ik het
wat dan jna? Ben je ingehuurd door sunchaser ?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:02 schreef jna het volgende:
Als jullie morgen tm donderdag 3 gekken met een camera rond zien lopen in Londen, ben ik het
Ik vind zelf SW5 en SW7 veel mooiere buurten (Chelsea en South-Ken) maar ik geef toe lekker duur ook. Ik heb er zelf in 2002 gewoond. Geen idee of het daar nog veel duurder is geworden maar toen was het al niet echt goedkoop. Verder vind ik Hampstead vlakbij de heath wel erg mooi.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Haha, ik dacht dat Brixton gewoon South wasMaar als ik aan SW refereer heb ik het natuurlijk niet over heel SW, want er zijn ook pauperbuurten. Mijn favo buurten zijn toch wel SW19-22 (Wimbledon en Wimbledon village
), voor de rest uiteraard SW15,SW6, SW10 etc.
Probeer eerst eens zelf wat informatie te zoeken...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:40 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Om er even tussen uit te gaan, ga ik samen met een maat naar Londen voor vijf dagen.
Heb eigenlijk totaal geen idee wat ik er allemaal kan doen en hoeveel de overnachtingen in hotels kosten. Wie heeft wat tips?
Jij bent drie gekken met een camera?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:02 schreef jna het volgende:
Ik heb nergens last van gehad. Ik had de laatste keer een redelijk rommelig uitziende broek met bijpassende jas aan, niet bepaald het meest nette gezicht. Niet dat ik er slecht uitzag natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:51 schreef Gunner het volgende:
Doen ze bij Harrods nog steeds zo moeilijk over je kleding als je daar naar binnen wilt? ik dacht dat dat altijd zo was?
Dat doe ik toch ook? Ik vroeg het ook fokquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:06 schreef jmac het volgende:
[..]
Probeer eerst eens zelf wat informatie te zoeken...
Lastminute.com is your friend.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:44 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
[..]
Dat doe ik toch ook? Ik vroeg het ook fok
Ja klopt zijn ook erg mooie buurten, nam altijd de 14 of de 22 door die buurten naar Central London toe. (als ik tijd had) Voor de rest ging ik vaak wandelen door South Ken, mooie auto's kijkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:45 schreef DRA het volgende:
[..]
Ik vind zelf SW5 en SW7 veel mooiere buurten (Chelsea en South-Ken) .
Weet ikquote:Op woensdag 11 juli 2007 22:54 schreef lushfemke het volgende:
Dutch-mama, ga naar Chinatown, is naast Soho. Genoeg chinezen.
Same herequote:Op woensdag 11 juli 2007 23:07 schreef Public_NME het volgende:
Zo, maar weer ff weekendje (20-24sept) London geboekt via Ryanair voor 2ct retour incl. Ga met mijn huisgenoot en ga proberen even kaarten te regelen voor Fulham.
Bij de vorige actie heb ik (3 weken geleden) Ehv-london-glasgow retour gevlogen voor 5ct, ideaal!quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:16 schreef jmac het volgende:
[..]
Same here2x london, 1x dublin, en 1x madrid. 2 cent
![]()
Probeer de Royal Dragon aan Gerrard Street midden in China Town. Ik ben er wezen lunchen met een Maleisische collega en zij (en ik ook trouwens) vond het een prima plaats. Ik weet niet of we betere service kregen omdat zij de taal sprak, maar het was een prima plaats voor een vrij autentieke dim sum.quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:05 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Weet ikligt in de planning, maar ik vroeg me af of daar een speciaal door jullie aanbevolen adresje was
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:50 schreef jmac het volgende:
Even een tip van een ander topic. Tot middernacht kan je nog goedkope tickets ehv-stansted kopen.
hebben ze zo vaak een actie dan? Glasgow is idd wel okquote:Op woensdag 11 juli 2007 23:25 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Bij de vorige actie heb ik (3 weken geleden) Ehv-london-glasgow retour gevlogen voor 5ct, ideaal!
quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:24 schreef -Trinity- het volgende:
Vliegen voor een paar cent? Hoe doe je dat?
Zijn aanbiedingen van Ryanair, 1ct incl. belasting. Vele bestemmingen als je op tijd bent... Aangezien London Stansted een megahub is van Ryanair, kan je ook doorvliegen... Dus vandaar...quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:24 schreef -Trinity- het volgende:
Vliegen voor een paar cent? Hoe doe je dat?
Welke had je?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:12 schreef Omaha het volgende:
Net 4 dagen geweest, fantastische stad.
Ik ga er zeker weten nog een keer naartoe en dan een langere periode, heb echt genoten.
Hostel beviel ook prima.
Meerdere malen al. Elke keer als ik naar London ga (en dat is sinds enkele jaren 1 a 2 keer per jaar) overnacht ik daar, tenzij ik toevallig door omstandigheden iets anders heb. The Generator is iig vaste prik. Heerlijke relaxede tent.quote:
Ja maar wel 50 pond per persoon per nacht met een private room voor 2 of 3 personen!!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 18:13 schreef Breuls het volgende:
[..]
Meerdere malen al. Elke keer als ik naar London ga (en dat is sinds enkele jaren 1 a 2 keer per jaar) overnacht ik daar, tenzij ik toevallig door omstandigheden iets anders heb. The Generator is iig vaste prik. Heerlijke relaxede tent.
50 pond is de prijs voor een single private room. Is erg veel, inderdaad, echter neem ik alleen een private room als ik met anderen ben en dat is dan bijvoorbeeld een private triple, waarvoor de prijs al lager ligt, per persoon.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 19:39 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Ja maar wel 50 pond per persoon per nacht met een private room voor 2 of 3 personen!!
Dat is wel eens anders geweest![]()
Ik zat in het piccadilly backpackers, midden in het centrum maar het is wel een hoStel. Het is maar net wat je zelf wiltquote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:33 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Kent iemand een niet te duur hotel vanaf waar het centrum makkelijk bereikbaar is?
Wat vind je 'niet te duur'quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:33 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Kent iemand een niet te duur hotel vanaf waar het centrum makkelijk bereikbaar is?
Grappig, daar zat ik 2 weken geleden ookquote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:03 schreef jna het volgende:
[..]
Ik zat in het piccadilly backpackers, midden in het centrum maar het is wel een hoStel. Het is maar net wat je zelf wilt
Ja.quote:Op zondag 15 juli 2007 01:38 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Is dat dees?
http://www.piccadillyhote(...)english/gallery.html
Let op: Niet alle kamers zien er zo "mooi" uit. Laten we zeggen dat sommige wel een likje verf kunnen gebruiken maar ze zijn niet vies ofzo.quote:Op zondag 15 juli 2007 01:38 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Is dat dees?
http://www.piccadillyhote(...)english/gallery.html
Het ligt er nogal aan waar je in het centrum wil zijn. Van Notting Hill tot Shoreditch kan allemaal centrum worden genoemd, maar het duurt eenj 440 minuten om van het een naar het ander te gaan.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 13:33 schreef Verzin-een-leuke-nick het volgende:
Ik zeg Greggsquote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:28 schreef dutch-mamma het volgende:
Ontbijten kan je goedkoper en beter in de directe omgeving doen.
Alles op en rond Shaftesbury Avenue is erg goedkoop. En je kunt om 5 uur 's nachts nog gaan dineren, wat erg handig is na het uitgaan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:02 schreef dutch-mamma het volgende:
Iemand tips voor een goeie maar niet te dure chinees in Soho?
En Lushfemke, bedankt voor de tip van The Rock and Sole Place! Daar zit ik dichtbij en ik wil graag eindelijk eens een keer Fish & Chips eten
95 pondquote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:28 schreef dutch-mamma het volgende:
Geen idee wat mijn vriendin voor Travelodge heeft betaald, maar het was erg goedkoop. Nadeel: raam
Nee, veel minder! Twintig, hoogstens 30, per nacht!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:57 schreef jmac het volgende:
Fun world is nog niet opgeheven he?
[..]
95 pond![]()
Zeker weten!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:31 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Alles op en rond Shaftesbury Avenue is erg goedkoop. En je kunt om 5 uur 's nachts nog gaan dineren, wat erg handig is na het uitgaan.
hmm daar kwam ik op uitquote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:13 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Nee, veel minder! Twintig, hoogstens 30, per nacht!
Alleen na 11uur kan je geen bier meer halen in de kioskjes, beetje jammer...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:31 schreef MonopolyMan het volgende:
[..]
Alles op en rond Shaftesbury Avenue is erg goedkoop. En je kunt om 5 uur 's nachts nog gaan dineren, wat erg handig is na het uitgaan.
Dat is afzetterij!quote:
Ik ga vanavond weerquote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:21 schreef Omaha het volgende:
Ik wil nog een keer!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |