Haha Donald trek de geitenwollensokken maar vast uit de kast die willen ze binnenkort vast ook aan.quote:Kwik, Kwek en Kwak kunnen beter tofuburgers eten dan soortgenoten," aldus Helder.
Vergeet ook deleren jassen/schoenen niet die ze dragenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:43 schreef -skippybal- het volgende:
Het mooiste zijn nog die lui die geen vlees eten want dat "iS si3lug voor de beestjes".
En ondertussen wel aan de sojazooi zitten waar tienduizenden hectares aan bos in de Amazone voor moet worden gepakt![]()
Dat zijn veganisten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:04 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Vergeet ook deleren jassen/schoenen niet die ze dragen
En varkens eten zeker van de lucht? Wat dacht je dat er massaal voor veevoer gebruikt wordt... juist, soja. Veel amazonegebied verdwijnt ook voor veehouderij.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:43 schreef -skippybal- het volgende:
Het mooiste zijn nog die lui die geen vlees eten want dat "iS si3lug voor de beestjes".
En ondertussen wel aan de sojazooi zitten waar tienduizenden hectares aan bos in de Amazone voor moet worden gepakt![]()
Varkens eten alles.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
En varkens eten zeker van de lucht? Wat dacht je dat er massaal voor veevoer gebruikt wordt... juist, soja. Veel amazonegebied verdwijnt ook voor veehouderij.
Maar dat betekent niet dat ze dat krijgen.quote:
Maar dan heb je tenminste wel vleesch en geen homoburger waar je handjes nog slapper van gaan hangen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
En varkens eten zeker van de lucht? Wat dacht je dat er massaal voor veevoer gebruikt wordt... juist, soja. Veel amazonegebied verdwijnt ook voor veehouderij.
Vlees met alcohol en tabak vergelijken.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:50 schreef koffiekoekje het volgende:
Speaking of the devil...
Vega's boos op Donald Duck
En anders zouden de koeien die sojazooi opeten, bovendien door het kappen van hectares bos is er veel meer ruimte voor boeren die die producten willen kweken, wat klaag je nou!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:43 schreef -skippybal- het volgende:
zal ik eens een worst in reetquote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:47 schreef N.icka het volgende:
Vegetarier meldt zich , mag ik nu wat aandacht?
Snap ik.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef CreativeMind het volgende:
Ik heb positieve ervaringen met vegetariėrs
Wat vinden de vegateriėrs van zo'n actie?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:50 schreef koffiekoekje het volgende:
Speaking of the devil...
Vega's boos op Donald Duck
Ik ook.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:28 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Wat vinden de vegateriėrs van zo'n actie?
Ik vind het zelf nogal overdreven.
2 jaarquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:42 schreef Peekaboo het volgende:
al eens een bezoekje aan het slachthuis gebracht?
Ja, ik. Ti's smerig.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:41 schreef Bastard het volgende:
Kom op, wie lust er nou geen vlees?
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, ik. Ti's smerig.
Bioindustrie zal me roesten en ik ben de laatste twee jaar mee geweest met drijfjachten, maar vlees eet ik niet om de simpele reden dat ik het goor vind.
Hij had niet verwacht dat er een positief antwoord op z'n vraag kwam en weet niet hoe 'ie moet reageren.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:50 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik geef toch gewoon antwoord op je vraag?
Ook op de verpakkingen van het voer hoeft het niet meer te staan. Om de simpele reden dat men tegenwoordig niet meer kan garanderen dat het soja is zonder gen-techniek.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:50 schreef Iblis het volgende:
Als genetisch gemodificeerde soja voor veevoer gebruikt wordt, dan hoeft dit niet gemeld te worden (op het veevoer zelf wel, maar niet op het vlees). Echter, genetische verandering van sojagewassen heeft er wel toe geleid dat Soja veel makkelijker geplant kan worden, met minder intensief ploegen (wat minder bodemerosie tot gevolg heeft), en het spaart brandstof.
Precies, mensen praten altijd over genetische manipulatie alsof het een slecht iets is. Net zoals menen die menen dat kernenergie slecht is. Dat zijn nog eens slecht geļnfomeerde mensen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:50 schreef Iblis het volgende:
Als genetisch gemodificeerde soja voor veevoer gebruikt wordt, dan hoeft dit niet gemeld te worden (op het veevoer zelf wel, maar niet op het vlees). Echter, genetische verandering van sojagewassen heeft er wel toe geleid dat Soja veel makkelijker geplant kan worden, met minder intensief ploegen (wat minder bodemerosie tot gevolg heeft), en het spaart brandstof.
Dat zal t wel zijn ja.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hij had niet verwacht dat er een positief antwoord op z'n vraag kwam en weet niet hoe 'ie moet reageren.
Hij denkt waarschijnlijk dat je geen vlees meer eet omdat je gezien hebt hoe ze het makenAl die smerige mensen die aan fruit en groente zitten met hun zaadhanden maken uiteraard niet uit
Bruine kleur krijg je van zonlicht hoor, niet van een stukje vleesquote:
Je lijkt TechXP wel. Die zei een keer dat hij een barbecue wel goed vergelijkbaar vond met Auschwitz.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef ajay het volgende:
He ieders eigen keuze.
Ik wil ook niet geconfronteerd worden met die quasi hypocriete omnivoren/carnivoren, die wel een voorverpakt kippetje bij de AH willen halen, maar het zelf niet durven om eigenhandig een kip de nek om te draaien, kaal te plukken en de ingewanden eruit te halen.
Ik vind ook niet dat een vegetariėr wat te zoeken heeft op een schroeifestijn (lees barbecue) waar het de grootste kunst is om eten zo zwart mogelijk aan te branden, dat je alleen maar carbon eet. Maar wat is het toch lekker.......![]()
Punt blijft, als jij iemand uitnodigt, dan houd je rekening met die persoon.
Ik hang ook geen rood-wit-zwarte Swastika-vlag uit als een jood op bezoek komt en ik neem je moeder ook niet in haar luchtpijp als jullie langskomen.![]()
Get a life, erger je aan wat anders. Zoals je rug die weer geharst moet worden, of je ingegroeide teennagels met kaas.
Ah, een gefrustreerde vegatarier.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef ajay het volgende:
He ieders eigen keuze.
Ik wil ook niet geconfronteerd worden met die quasi hypocriete omnivoren/carnivoren, die wel een voorverpakt kippetje bij de AH willen halen, maar het zelf niet durven om eigenhandig een kip de nek om te draaien, kaal te plukken en de ingewanden eruit te halen.
Ik vind ook niet dat een vegetariėr wat te zoeken heeft op een schroeifestijn (lees barbecue) waar het de grootste kunst is om eten zo zwart mogelijk aan te branden, dat je alleen maar carbon eet. Maar wat is het toch lekker.......![]()
Ik hang ook geen rood-wit-zwarte Swastika-vlag uit als een jood op bezoek komt en ik neem je moeder ook niet in haar luchtpijp als jullie langskomen.![]()
Get a life, erger je aan wat anders. Zoals je rug die weer geharst moet worden, of je ingegroeide teennagels met kaas.
Ja, dat is zo natuurlijk. Gehele gebieden worden geplant met een soja-monocultuur. Dat is verschraling van de biodiversiteit, en in die zin is genetische gemodificeerde soja symptoombestrijding. Echter, de vraag naar soja is er, mede dankzij de groeiende vlees-markten in b.v. Aziė. Voor die beesten is veevoer nodig, en derhalve soja. Het zou ook met conventionele middelen verbouwd kunnen worden natuurlijk, maar dat vereist meer inspanning voor eenzelfde opbrengst. En conventioneel verbouwde soja vereist ook het kappen van oerbossen, misschien nog wel meer vanwege mindere opbrengst.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Ook op de verpakkingen van het voer hoeft het niet meer te staan. Om de simpele reden dat men tegenwoordig niet meer kan garanderen dat het soja is zonder gen-techniek.
Als je de aflevering van keuringsdienst van waarde over soja gezien zou hebben zou je ook je de rest van de reactie denk ik niet meer plaatsen.
Het heeft juist bodemerosie tot gevolg door het kappen van hele oerbossen.
Deze is ook wel.. Nou, oordeel zelf maar.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je lijkt TechXP wel. Die zei een keer dat hij een barbecue wel goed vergelijkbaar vond met Auschwitz.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:00 schreef Ericr het volgende:
Vegetariers die naar een BBQ gaanAls ik naar een crematie wil gaan ga ik wel naar het crematorium, krijg je tenminste nog lekkere cake er bij.
En dan aankomen met een plaatje van een negerquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:01 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Bruine kleur krijg je van zonlicht hoor, niet van een stukje vlees
Overigens kijk eens hier, staan best een paar leuke vegetariėrs tussen die geen bleke kop hebben.
Wel typisch dat zo'n plaatje dan weer wat kleurrijker gemaakt moet worden met groenten...quote:
ik ga toch geen vegetarier uitnodigen op een bbq? Bij elke hap zeker commentaar krijgen?. Blijf maar lekker thuis met je gezeik.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef ajay het volgende:
Die zijn inderdaad voor de sier.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wel typisch dat zo'n plaatje dan weer wat kleurrijker gemaakt moet worden met groenten...
Inderdaad, ga maar lekker in een donker hoekje op een komkommer knabbelen ofzo.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:07 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
ik ga toch geen vegetarier uitnodigen op een bbq? Bij elke hap zeker commentaar krijgen?. Blijf maar lekker thuis met je gezeik.
Waar de fok heb je het overquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef ajay het volgende:
Gefrustreerd want? Ik praat dezelfde taal als de TS? Hmm, 'tis toch klaagbaak? Dan zijn we blijkbaar allemaal gefrustreerd....
Maar je hebt gelijk, ik ben gefrustreerd. Zal wel iets te maken hebben met sex/weer/werk/vegetarisme/insane in the membrane.
En een goede barbecue is niets mis mee, maar het meerendeel van de barbecue-isten (o heilige Barbecue) weet niet eens behoorlijk de barbecue aan te maken. Ik wist niet dat ze in Auschwitz aan charring deden, was toch meer van het gassen (elf gaatjes in een douchekop e.d.)?
Tja, dat is het leuke van anoniem reageren op het internet. Je hebt mensen die een weerwoord durven te geven tegen ander zeikers.
Ik heb ze wel gezien hoor. En ik ga ook niet beweren dat soja-aanplant nu goed is voor de oerwouden. Maar, het is niet dat men soja plant voor de leuk, om er vervolgens niets mee te doen, de soja wordt geplant (voor een groot gedeelte) als veevoer. Als 't niet geplant zou worden, dan moet er ergens anders veevoer vandaan komen. Zonder meer geen soja meer planten is momenteel niet mogelijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:08 schreef zout-droppie het volgende:
Keuringsdienst van waarde aflevering soja 1 en 2
Te weinig vlees schijnt ook je geestelijke gesteldheid aan te tasten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef ajay het volgende:
Gefrustreerd want? Ik praat dezelfde taal als de TS? Hmm, 'tis toch klaagbaak? Dan zijn we blijkbaar allemaal gefrustreerd....
Maar je hebt gelijk, ik ben gefrustreerd. Zal wel iets te maken hebben met sex/weer/werk/vegetarisme/insane in the membrane.
En een goede barbecue is niets mis mee, maar het meerendeel van de barbecue-isten (o heilige Barbecue) weet niet eens behoorlijk de barbecue aan te maken. Ik wist niet dat ze in Auschwitz aan charring deden, was toch meer van het gassen (elf gaatjes in een douchekop e.d.)?
Tja, dat is het leuke van anoniem reageren op het internet. Je hebt mensen die een weerwoord durven te geven tegen ander zeikers.
Gastquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef ajay het volgende:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Te weinig vlees schijnt ook je geestelijke gesteldheid aan te tasten.![]()
http://www.e-gezondheid.b(...)er-14118-901-art.htmquote:Helpt het IQ bij het maken van voedingskeuzes?
Men kan zich dan ook afvragen of een hoog IQ bijdraagt tot het maken van goede
keuzes op het vlak van voeding.
Het antwoord op die vraag zou ja kunnen zijn, zo blijkt uit de studie die uitgevoerd werd
bij meer dan 17.000 personen die een IQ-test aflegden op de leeftijd van tien jaar en
gevolgd werden tot ze dertig werden. Na het inzamelen van gegevens omtrent hun
voeding blijkt dat een hoog IQ gepaard gaat met een verhoogde kans op een
leven als vegetariėr. Omgekeerd hebben vegetariėrs een IQ dat hoger
is dan het gemiddelde.
Of je leest een thread voordat je post......quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je lijkt TechXP wel. Die zei een keer dat hij een barbecue wel goed vergelijkbaar vond met Auschwitz.
quote:
Hoeveel vegetariers heb je nodig om een lamp te vervangen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
http://www.e-gezondheid.b(...)er-14118-901-art.htm
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
Over kanslozen gesproken........quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:23 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Moet ik je nog uitleggen waarom dit een kansloze conclusie is![]()
Gemiddeld, om dat het een kleinere groep is dan de niet-vegetarier (normale mensen) dus dan is het statistisch logisch dat de groep met de kleine hoeveelheid die bewust een keuze maakt een hoger IQ heeft dan de rest (met alle grafjosti's van dien).quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
Mooi is dat... Niet kunnen winnen op argumenten dan maar op de man gaan spelen.quote:
Niet negeren jullie! Daarbij zijn vegetariers slecht voor het milieuquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:22 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Hoeveel vegetariers heb je nodig om een lamp te vervangen?
Ok zit wat in als je het op die manier zegt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is zo natuurlijk. Gehele gebieden worden geplant met een soja-monocultuur. Dat is verschraling van de biodiversiteit, en in die zin is genetische gemodificeerde soja symptoombestrijding. Echter, de vraag naar soja is er, mede dankzij de groeiende vlees-markten in b.v. Aziė. Voor die beesten is veevoer nodig, en derhalve soja. Het zou ook met conventionele middelen verbouwd kunnen worden natuurlijk, maar dat vereist meer inspanning voor eenzelfde opbrengst. En conventioneel verbouwde soja vereist ook het kappen van oerbossen, misschien nog wel meer vanwege mindere opbrengst.
En dat is een moeilijke zaak, biologisch is allemaal fijn en goed en mooi, en overbemesting met kunstmest is slecht, maar anderzijds is biologisch moeilijker te doseren, vereist het meer inspanning, en daardoor wellicht meer brandstof, leidt kunstmest ertoe dat bepaalde gebieden die compleet verschraalt zijn ook beplant kunnen worden, b.v. in Australiė, waardoor voedsel niet van elders gehaald hoeft te worden, etc. etc.
Kortom, het is makkelijk om te zeggen: "Soja aanplant is slecht", maar op het moment is die vraag er. Beter zou het zijn om die vraag te beperken, naar mijn mening, en dat is alleen mogelijk als de vleesconsumptie gereduceerd wordt, maar zolang dat niet gebeurt, kan genetisch gemodificeerde soja wellicht een rol spelen.
Is dit dan een serieuze discussie, was me even ontgaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Mooi is dat... Niet kunnen winnen op argumenten dan maar op de man gaan spelen.
Dan blijf ik erbij dat ik het slecht vind omdat er nog steeds niet echt bekend is of en eventueel wat de gevolgen voor de gezondheid kan betekenen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
De vraag is dus, is 't beter of slechter voor 't milieu om genetisch gemodificeerde soja te planten als je 't tóch wilt planten.
Hoe vaak heb jij meegemaakt dat je van een vegetariėr bij elke hap commentaar kreeg?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:07 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
ik ga toch geen vegetarier uitnodigen op een bbq? Bij elke hap zeker commentaar krijgen?. Blijf maar lekker thuis met je gezeik.
Want toen je 10 was was jij al in staat om een bewuste keuze te maken. Dit onderzoek ging om het volgen van een groep mensen van 10 tot ze 30 jaar werden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Gemiddeld, om dat het een kleinere groep is dan de niet-vegetarier (normale mensen) dus dan is het statistisch logisch dat de groep met de kleine hoeveelheid die bewust een keuze maakt een hoger IQ heeft dan de rest (met alle grafjosti's van dien).
Slaat dus weer nergens op...![]()
1. Iemand moet toch al die vleesetende barbaren aansturen, om ze uit te leggen hoe een lampje vervangen moet worden. Dat kun je niet aan hen overlaten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:22 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Hoeveel vegetariers heb je nodig om een lamp te vervangen?
pfff.. ik vreet die hond ook zo op. vlees is vlees.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:29 schreef Apokalypse het volgende:
Vegetariers![]()
Het is in ieder geval beter dan mensen die om elk bericht janken dat een hond overleden is en dan die avond Betty de koe naar binnen slokken.
Hypocrieten![]()
Dan mag je nog wel ff flink dooreten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:33 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
pfff.. ik vreet die hond ook zo op. vlees is vlees.
't zijn maar dieren en dieren moet je opeten
ja he.. huhuhuuhhuhquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan mag je nog wel ff flink dooreten.
Dat mag je even uitleggen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:26 schreef colourAgga het volgende:
Daarbij zijn vegetariers slecht voor het milieu
Ook als je hem daarvoor leuk ziet rondwandelen, hij/zij je hand likt etc?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:33 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
pfff.. ik vreet die hond ook zo op. vlees is vlees.
't zijn maar dieren en dieren moet je opeten
Er zijn voor 'conventioneel' voedsel genoeg testen die de veiligheid of giftigheid van voedsel kunnen vaststellen. Uiteindelijk is een tomaat of aardappel ook het resultaat van bepaalde genen, sommige genen zorgen ervoor dat er toxische stoffen aanwezig zijn in het eindproduct, sommige combinaties van genen zorgen dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:29 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Dan blijf ik erbij dat ik het slecht vind omdat er nog steeds niet echt bekend is of en eventueel wat de gevolgen voor de gezondheid kan betekenen.
YES!!!!! One down, more to go!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:39 schreef ScharrelNeger het volgende:
Vegetariers zijn de ondergang van het blanke ras.
quote:
Nee alleen jij en ik en dan zul je maar heel snel een manier moeten vinden om zwanger te worden van anale verkrachting anders blijven alleen je lieve diertjes over. Of je moet graag een paard nemen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:42 schreef ajay het volgende:
[..]
YES!!!!! One down, more to go!
Ik gok er nog steeds op dat uiteindelijk alleen de smurfen overblijven, want die eten alleen smurfbessen.
En de smurfen dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:43 schreef ScharrelNeger het volgende:
[..]
Nee alleen jij en ik en dan zul je maar heel snel een manier moeten vinden om zwanger te worden van anale verkrachting anders blijven alleen je lieve diertjes over. Of je moet graag een paard nemen?
uhm wanneer vegetariers geen vlees eten (en de trend zet door) dan worden die beesten helemaal niet geboren en dus ook niet opgegeten....quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:41
Wake up, die beesten worden [b]gekweekt om opgegeten worden, als jij ze niet eet gaan ze toch nog dood en worden ze door iemand anders gegeten.
Nee dat weten ze niet, ze zijn hier namelijk nooit verder gekomen dan groep 3 van de basisschool, vandaar hun gebrekkige kennis van economie en biologie. (planten hebben ook gevoelquote:
Toch zijn er onderzoeken te lezen op internet die de veiligheid voor de gezondheis van de mens niet kunnen garanderen bij bepaalde gentech voedingmiddelen en welke daarom ook verboden zijn in ons land. Maar ondertussen komen deze middelen soms wel binnen in ons land en word het ook verwerkt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:39 schreef Iblis het volgende:
[..]
Er zijn voor 'conventioneel' voedsel genoeg testen die de veiligheid of giftigheid van voedsel kunnen vaststellen. Uiteindelijk is een tomaat of aardappel ook het resultaat van bepaalde genen, sommige genen zorgen ervoor dat er toxische stoffen aanwezig zijn in het eindproduct, sommige combinaties van genen zorgen dat dat niet zo is.
Dat is niet anders wanneer er genetisch gemanipuleerd is. Een andere vraag is echter wat de indirecte gevolgen zijn. Een gewas kan b.v. resistent zijn tegen een bestrijdingsmiddel, dan zal 't allicht ruim besproeid worden daarmee en moet je dat bestrijdingsmiddel in ieder geval verwijderen, maar dan hoeft het voedsel zelf natuurlijk nog niet giftig te zijn. Een andere zorg is het risico op andere gewassen. Als je alles bespuit met bestrijdingsmiddel, in hoeveelheden die normaliter voor elk gewas dodelijk zijn, houd je natuurlijk geen onkruid over, waar bep. insecten inzitten, die door bep. vogels gegeten worden, etc. etc.
Dat lijken me valide vragen, maar de vraag of het gezond is of niet, dat is meer onderbuikgevoel, aangezien er niet echt een basis is waarom de genetische manipulatie opeens een gewas op zou leveren dat op een andere manier de gezondheid schade doet dan 'reguliere' gewassen (die vaak ook onder zware menselijke druk geteeld zijn, wat allicht ook niet al te 'natuurlijk' genoemd kan worden).
Goed argumentquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:59 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Nee dat weten ze niet, ze zijn hier namelijk nooit verder gekomen dan groep 3 van de basisschool, vandaar hun gebrekkige kennis van economie en biologie. (planten hebben ook gevoel)
En je denkt niet dat dat vooral in je eigen hoofd zit? Ik denk van wel namelijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:03 schreef Bastard het volgende:
Onbeschoft nog wel
Kijk, als je geen plak worst lust, volstaat ook gewoon een "nee dank je" en niet een "nee, want ik ben een vegetarier" Prima voor je dat je het bent, maar val mij daarmee niet lastig! Het komt over als "wat ben jij een vies mens dat jij onschuldige dieren op eet" en daar heb ik geen zin in
Ben ik niet met je eens. Als ik iemand een plakje worst aanbied en ik weet niet dat diegene geen vlees eet zal ik het de volgende keren blijven aanbieden. Doordat de persoon het mij verteld kan ik er in het vervolg rekening mee houden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:03 schreef Bastard het volgende:
Onbeschoft nog wel
Kijk, als je geen plak worst lust, volstaat ook gewoon een "nee dank je" en niet een "nee, want ik ben een vegetarier" Prima voor je dat je het bent, maar val mij daarmee niet lastig! Het komt over als "wat ben jij een vies mens dat jij onschuldige dieren op eet" en daar heb ik geen zin in
Kom je op een BBQ? Prima, maar hou verder je muil over het vlees wat word gegeten, of kom gewoon niet.. BBQ feest is geen feest voor vega's.
Ik heb daarintegen erg vaak meegemaakt dat iemand die wel vlees eet mij ging lastig vallen met hun ideeėn daarover terwijl ik daar niet om gevraagd had.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:11 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
En ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand die geen vlees of anderzins dierlijke produkten eet mij ging lastig vallen met hun ideeėn hierover tenzij ik er zelf om heb gevraagd.
True, so true. Je kunt gewoon niet rustig, minding your own business, je hapje eten, of er komt weer een lolbroek langs die zo nodig moet razen en tieren en een eenzijdige discussie probeert uit te lokken waarom de mens wel vlees moet eten, evolutie, gezond, blabla. Daar vraag ik toch ook niet om?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:25 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Ik heb daarintegen erg vaak meegemaakt dat iemand die wel vlees eet mij ging lastig vallen met hun ideeėn daarover terwijl ik daar niet om gevraagd had.
Het werkt van twee kanten namelijk. Ik ben geen jehova, dus zo gedraag ik me ook niet tegenover vleeseters, ik neem namelijk aan dat iedereen oud en wijs genoeg is om zelf de keuze daarin te kunnen maken. Jammer genoeg word ik wel vaak behandeld als een klein kind/ raar persoon/ afwijkende aandachtstrekker en komen de meest 'lollige' grappen en grollen voorbij. Logisch dat ik die personen verder niet serieus kan nemen.
Klopt ook niet net zo min. Behandel een ander zoals jezelf behandeld wilt worden en daar horen dit soort zaken ook bij. Ik val een ander niet lastig met mijn meningen en wens ook door een ander niet lastig gevallen te worden door een ander daarmee. Tenzij we samen een discussie aan zouden gaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:25 schreef Lollifant het volgende:
[..]
Ik heb daarintegen erg vaak meegemaakt dat iemand die wel vlees eet mij ging lastig vallen met hun ideeėn daarover terwijl ik daar niet om gevraagd had.
Het werkt van twee kanten namelijk. Ik ben geen jehova, dus zo gedraag ik me ook niet tegenover vleeseters, ik neem namelijk aan dat iedereen oud en wijs genoeg is om zelf de keuze daarin te kunnen maken. Jammer genoeg word ik wel vaak behandeld als een klein kind/ raar persoon/ afwijkende aandachtstrekker en komen de meest 'lollige' grappen en grollen voorbij. Logisch dat ik die personen verder niet serieus kan nemen.
Het feit dat je er een topic over opent zegt anders meer over jou.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:41 schreef Bastard het volgende:
Kortom: Vegetariers zijn aandachtsgeile mensen.
Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het feit dat je er een topic over opent zegt anders meer over jou.
Zoals Hitler?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:38 schreef Buschetta het volgende:
Vlees is slecht voor je denkvermogen. Bijna alle geniale mensen en wereldleiders die het ver hebben geschopt waren vegetarier.
Ja zoals Hitler. EInstein etc. etc.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Zoals Hitler?![]()
Wat een onzin verkoop jij zeg.
Theewinkels verkopen doorgaans ook koffie en de McDonald's verkoopt heerlijke groenteburgers.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:16 schreef Devlinsect het volgende:
Vegetarische BBQ![]()
Dat is hetzelfde als in een theewinkel koffie vragen. Of bij de Mc Donalds een groenteburger.![]()
De uitkomst van WO II ontkracht je standpunt wel iets he?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:11 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ja zoals Hitler. EInstein etc. etc.
Of beweer jij soms dat Hitler niet geniaal was ? In leiderschap en strategie.
Dat had te maken met overmacht. Iets waar zelfs de meest geniale mensen zich niet aan kunnen ontrekken.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:19 schreef Echo99 het volgende:
[..]
De uitkomst van WO II ontkracht je standpunt wel iets he?
Hitler was brutaal, charismatisch, kundig maar verre van geniaal.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:21 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat had te maken met overmacht. Iets waar zelfs de meest geniale mensen zich niet aan kunnen ontrekken.
Iedereen die ontkent dat Hitler geniaal was kan niet neutraal oordelen.
Yeah right.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:27 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Hitler was brutaal, charismatisch, kundig maar verre van geniaal.
Tuurlijk, je moet respect voor elkaar hebben. Ik ga ook geen kritiek geven op vleeseters. Dat heeft op zich niks met vegetarisme, maar met respect te maken.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:43 schreef von_manstein het volgende:
Vegetariers oke maar dring je leefwijze niet op en ga geen domme opmerkingen maken over vlees crematie o.i.d. tijdens een bbq.
Een bbq is voor de gezelligheid. Als ik een vega uitnodig heb ik voor die persoon(en) vleesvervangers voor op de bbq.
Wil je toch graag je levenswijze over vlees eten bespreken doe dat niet op een bbq. Dat verpest de sfeer omdat je toch in de minderheid bent en na wat bier te hebben gedronken nuanceer ik mn opmerkingen niet meer.
Vleesvervangers vind ik overgens niet lekker smaken. Beetje droog en een smaak van een plat gedrukte loempia. Niet echt iets om me voor wakker te maken
Laat me raden? Diezelfde vegetariėr waar jij geen moeite voor wil doen heeft wel een mooie vleesBBQ voor jou klaarstaan als jij bij hem komt BBQen...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:41 schreef Bastard het volgende:
Aandachtsgeil gejengel.
Ik denk dat je gelijk hebtquote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:27 schreef vbmot het volgende:TS heeft mij de ogen geopend. Ik dacht altijd dat ik vlees smerig vond, maar eigenlijk doe ik het gewoon om de aandacht. Chapeau TS
Lastig he als mensen het niet met je eens zijn. Wat je dan het beste kan doen is dat je mensen in een hokje doet: ongeschoold gajes.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:36 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Maar elk geschoold persoon zal inzien dat het een gegeven feit is.
Sprinkhanen schijnen, mits goed gemarineerd en gebakken, ook erg lekker te zijn.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:03 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt
En dan krijg je nog veeel meer aandacht als je insectivoor wordt.
Da's nog gezond ook. En er is volop te eten overal.
En dan een BBQ organiseren met meelwormensate en honingkrekels en iedereen ongeacht eetvoorkeuren uitnodigen.
Kun je vervolgens mooi een topic in de klaagbaak openen over mensen die te kinderachtig zijn om insecten te eten.
Mmmm...het schijnt dat meelwormen serieus heel lekker zijn...
Wie durft?
95% van de sojaproductie uit zuid amerika is voor..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:43 schreef -skippybal- het volgende:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:06 schreef ouderejongere het volgende:
Vleeseters
Vleeseters stinken!
Vleeseters zijn de voornaamste oorzaak van voedseltekort op aarde.
Ik eet morgen weer lekker biologische patatten met scharreleimayonaise en een heerlijke soyaburger erbij
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:10 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Lastig he als mensen het niet met je eens zijn. Wat je dan het beste kan doen is dat je mensen in een hokje doet: ongeschoold gajes.
Ik snap waarom je Hitler zo briljant vindt. Je bent blijkbaar niet alleen een aanhanger van de persoon maar ook van zijn idealen. Hoewel dat natuurlijk politiek incorrect is om dat zeggen.
quote:. Zoals ik al zei of het goed was is een andere vraag.
Lastig he om posts te lezen en dan ze niet goed te kunnen interpreteren ? Helemaal moeilijk om zaken als strategie en politieke inzichten los te laten op onderwerpen met een bittere nasmaak maar zonder aanzien des persoons een oordeel te vellen over diens capaciteiten als strateeg en politiek leider.quote:daarmee zeg ik dus niet dat wat hij deed goed was
Ik wantrouw mensen die geen olijven lusten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:48 schreef Bastard het volgende:
He laat me lekker... ik heb een hekel aan vega's klaar.. ik vertrouw ook geen mensen die geen koffie drinken.
Wij mogen elkaar nietquote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:02 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Ik wantrouw mensen die geen olijven lusten.
Mensen die geen olijven lusten hebben een steekje los en zijn üntermenschen!
Ben ik een racist als ik stel alleen van groene olijven te houden?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:02 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Ik wantrouw mensen die geen olijven lusten.
Mensen die geen olijven lusten hebben een steekje los en zijn üntermenschen!
Als je aan zo'n simpel zinnetje al aanstoot neemt lijkt het me de hoogste tijd voor een date met een psycholoog. Daar ligt het probleem toch echt bij jou.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 12:03 schreef Bastard het volgende:
Onbeschoft nog wel
Joh, met al die subsidies zijn al die veeboeren al verkapte melkertbanen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 00:33 schreef Schijtgeit het volgende:
Vleeseters zijn goed voor de economie. Anders kun je al die varkensboerderijen en kippenhouders wel opdoeken.Gevolg: meer werkloosheid.
Vlees (een primaire levensbehoefte) vergelijken met drugs en alcohol....quote:Op zaterdag 30 juni 2007 08:53 schreef Greenday het volgende:
Het is geen kwestie van geen vlees lusten, maar een principe van het niet willen eten.
Overigens kun je het denken met mensen die je een sigaret aanbiedt, maar afwijzen en zeggen dat ze niet roken. Evenals drinken, drugs en vele andere manieren.
Sinds wanneer kan een mens niet zonder vlees?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:07 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Vlees (een primaire levensbehoefte) vergelijken met drugs en alcohol....
Inderdaad, precies hetzelfde idee...
Flikker jij ff lekker op want wat de fok heb jij er mee te maken met way zij wel en niet eet?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:19 schreef Leef het volgende:
Je moet het zien als een religie
Ik werd er helemaal gestoord van toen een vriendin van me aandachtig de ingredienten op een potje sambal stond na te kijken O! mag ik niet eten! Want er zit rundvlees bouillon extract 0,3 procent in tuttuttutut!
Flikker toch op zeg
Ik geef je gelijk dat groene lekkerder zijn. Maar dat hangt er ook van af hoe ze klaargemaakt worden.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 09:37 schreef Alicey het volgende:
Ben ik een racist als ik stel alleen van groene olijven te houden?
Met knoflook gevuld lijkt mij een beetje erg sterk worden.. Maar in ringetjes samen met hun groene broertjes is het in salades prima te doen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 12:27 schreef Spacehamster het volgende:
* Spacehamster veegt voeten af aan Bastard...
[..]
Ik geef je gelijk dat groene lekkerder zijn. Maar dat hangt er ook van af hoe ze klaargemaakt worden.
Zwarte zijn wel degelijk heel lekker als ze met knoflook gevuld zijn.
Ook zoiets raars: mensen die geen knoflook eten....tssssk!
Die sporen echt niet.
Whehehe, kansloos wief idd.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:28 schreef Leef het volgende:
jij MOET een vrouw zijn Spacehamster.
In 2 opeenvolgende posts zeggen
- je mag er niks van vinden wat iemand niet wil eten
en dan:
- je spoort niet als je geen knoflook eet![]()
![]()
En wat ben jij als je het begrip "sarcasme" niet snapt?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:28 schreef Leef het volgende:
jij MOET een vrouw zijn Spacehamster.
In 2 opeenvolgende posts zeggen
- je mag er niks van vinden wat iemand niet wil eten
en dan:
- je spoort niet als je geen knoflook eet![]()
![]()
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:10 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
En wat ben jij als je het begrip "sarcasme" niet snapt?
Ophoeren sukkel.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:12 schreef Schijtgeit het volgende:
Ga terug naar space, hamster.
Toch nog even editten heh.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:16 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Ben je haar bitch ofzo? Pisvlekje.
Vis = vlees, butthole. Nepvegetarier.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:42 schreef Fetai het volgende:
Wat een stel knurften hier
Vleesch
Vis![]()
Groente![]()
Amsterdammers.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:34 schreef afcajos het volgende:
Eindelijk weer eens een goed topic in de klaagbak..
Vegetariers![]()
Waar zeg ik dat ik vegetariėr ben, mafkees. Jij bent juist diegene die het omdraait! Ga toch wanken ofzoquote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:14 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Vis = vlees, butthole. Nepvegetarier.
(allemaal hypocriete boomneukers). Als ze geen gelijk hebben, verzinnen ze wel weer iets om het naar hun hand te draaien.
Hier begrijp ik ook niks van nee, ik eet het niet omdat ik het gewoonweg een smerig idee vind om het vlees van een dood zoogdier te eten. Met vis heb ik hier geen problemen mee. Daarnaast vind ik ook de bio-industrie iets belachelijks en persoonlijk vind ik dat mensen die aangesloten zijn bij een dierenorganistie en toch vlees eten zeer hypocriet, maar ieder zijn eigen mening daarover.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:43 schreef McGilles het volgende:
Of van die vegetariers:
Vegetarier: "oooh sorry, ik eet geen vlees"
Ik: "sorry, maar ik het al het vlees al door het gerecht gemengd"
Vegetarier: "oooh dan eet ik toch maar gewoon mee"
![]()
Ieder klein beetje dat je kan doen is toch al wat? Persoonlijk interesseert het me echt totaal niet door wie mijn reep chocola is gemaakt, dus dat blijf ik gewoon eten. Als jullie dat met dieren hebben, dan is dat jullie mening, ik heb dat weer met de kindertjes in Afrika.quote:Nep vegetariers, of selectieve vegetariers heb je ook, nog erger. Een beest mag natuurlijk niet dood maar er mogen wel duizenden kindertjes dag in dag uit in de slavenarbeid werken om zo de cacao voor die lekkere chocoladereep te verzamelen![]()
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:14 schreef Fetai het volgende:
[..]
Hier begrijp ik ook niks van nee, ik eet het niet omdat ik het gewoonweg een smerig idee vind om het vlees van een dood zoogdier te eten. Met vis heb ik hier geen problemen mee. Daarnaast vind ik ook de bio-industrie iets belachelijks en persoonlijk vind ik dat mensen die aangesloten zijn bij een dierenorganistie en toch vlees eten zeer hypocriet, maar ieder zijn eigen mening daarover.
[..]
Ieder klein beetje dat je kan doen is toch al wat? Persoonlijk interesseert het me echt totaal niet door wie mijn reep chocola is gemaakt, dus dat blijf ik gewoon eten. Als jullie dat met dieren hebben, dan is dat jullie mening, ik heb dat weer met de kindertjes in Afrika.
Een vis staat voor mijn gevoel verder van me af. Vlees vind ik te veel lijken op menselijk spulquote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:18 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Wat is voor jou het verschil tussen een dode vis en een dood zoogdier dan?
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:20 schreef Fetai het volgende:
[..]
Een vis staat voor mijn gevoel verder van me af. Vlees vind ik te veel lijken op menselijk spul
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:20 schreef Fetai het volgende:
[..]
Een vis staat voor mijn gevoel verder van me af. Vlees vind ik te veel lijken op menselijk spul
Nee hoor, het is een enorm verschil, zowel qua smaak als qua samenstelling. Waarom meen je dat ze hetzelfde zijn?quote:
Wat is er nep aan plantaardig voedsel?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:33 schreef WeebI het volgende:
Vlees
Vegetarisch nepvoedsel gemaakt door mensen die lulverhaaltjes rondbazuinen
Dat heb ik ook altijd een beetje raar gevonden. Toen ik nog vegetariėr was, gebruikte ik dan ook weinig 'vleesvervangers'. De sleutel tot lekker vegetarisch koken is įnders koken. Dus niet groente, aardappelen, vlees en dan een sojaburger in plaats van het vlees.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:39 schreef WeebI het volgende:
het neppe is het 'namaken' van vlees, maar dan zonder vlees
het klķnkt al dom, ik bedoel maar.
Dat is niets iets wat alle vegetariers doen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:39 schreef WeebI het volgende:
Anders ga je ff een boom knuffelen ofzo. Is er bewijs dat vlees agressief maakt?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:35 schreef Kiegie het volgende:
Tis gewoon de kift van die vleeseters: zij hebben vlees nodig, wij (vegetariėrs) kunnen zonder.
In feite draait het dus om onzekerheid, de wortel van alle agressie.
![]()
Niet zo gek dat vleeseters labieler zijn, want al dat vleeseten (incl. hormonen) slaat uiteindelijk toch op je hersenen.
NOU NOG 1X OVER VLEESETERS BEGINNEN EN IK SLA JE OP JE BEK VERDOMME! IK ROS JE HELEMAAL DE TYFES!!!!!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:35 schreef Kiegie het volgende:
Tis gewoon de kift van die vleeseters: zij hebben vlees nodig, wij (vegetariėrs) kunnen zonder.
![]()
Niet zo gek dat vleeseters labieler zijn, want al dat vleeseten (incl. hormonen) slaat uiteindelijk toch op je hersenen.
Als je hulp nodig hebt: 06300-schijtgeit, keb ook wel zin om wat vega's te remodificeren.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:03 schreef Leef het volgende:
[..]
NOU NOG 1X OVER VLEESETERS BEGINNEN EN IK SLA JE OP JE BEK VERDOMME! IK ROS JE HELEMAAL DE TYFES!!!!!!!!!!!!!!![]()
Dat is ook weer niet waar. Mensen zijn alleseters, dus vlees hoeft niet per se. Maar je moet wel goede alternatieven bedenken, in vlees zitten veel belangrijke stoffen.quote:Op zondag 1 juli 2007 00:02 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Als je geen vlees eet wordt je juist een slap vaatdoekje.
Jongen, jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet waar. Mensen zijn alleseters, dus vlees hoeft niet per se. Maar je moet wel goede alternatieven bedenken, in vlees zitten veel belangrijke stoffen.
Je klinkt ook dom, laat ik er dan ook maar vanuit gaan dat..quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:39 schreef WeebI het volgende:
Oh jawel, ik neem regelmatig een cheeseburger.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:24 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Jongen, jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.
Het is "in dierlijke producten zitten belangrijke stoffen"quote:Op zondag 1 juli 2007 01:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is ook weer niet waar. Mensen zijn alleseters, dus vlees hoeft niet per se. Maar je moet wel goede alternatieven bedenken, in vlees zitten veel belangrijke stoffen.
Vitamine b12 vindt je nergens, behalve in vlees.Daarom is vlees belangrijk.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh jawel, ik neem regelmatig een cheeseburger.
Ja, je kunt voor alles wel een alternatief vinden, maar of het lekker is is een tweedequote:Op zondag 1 juli 2007 01:34 schreef Spacehamster het volgende:
[..]
Het is "in dierlijke producten zitten belangrijke stoffen"
Want het is moeilijk in puur plantaardig voedsel genoeg eiwitten te vinden. Het is mogelijk maar moeilijk.
Maar echt onmogelijk is B12 en wel de juiste vorm van B12. De soorten in zeewier enzo zijn helaas niet goed opneembaar.
Tegenwoordig kun je daarvoor tabletjes nemen dus tegenwoordig kunnen we geheel veganist zijn zonder tekorten op te lopen.
Maar vroeger had je toch eitjes moeten eten. Gelukkig leggen vogels heel veel eitjes en die zijn lang niet allemaal bevrucht, dus over lijken hebben we nooit perse hoeven gaan.
Vlees is gewoon makkelijk.......en veel te lekker.
Bij de weg. Insecten zijn makkelijker te verteren en veel primaten eten daar bergen van omdat het lekker en gezond is.
Eigenlijk moeten we insecten gaan eten..... (huivert)![]()
He, mij hoor je niet zeggen dat vlees niet belangrijk is. Ik ken vegetariėrs die geen last hebben van wat jij beschrijft.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:35 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Vitamine b12 vindt je nergens, behalve in vlees.Daarom is vlees belangrijk.
M'n ex-vriendin had ook tekort aan b12 en die kon op het laatst bijna niet eens meer zelfstandig opstaan.
quote:
vitamine b12 zit ook gewoon vrolijk in melk en kaas enzo hoor, hoef je echt geen vlees voor te eten. klinkt alsof je ex iets meer had dan 'ik vind vlees niet lekker'quote:Op zondag 1 juli 2007 08:14 schreef heiden6 het volgende:
..
Er zijn ook Afrikaanse stammen die het eten. Sprinkhanen worden wel op meer plaatsen gegeten en zou me niet eens zo erg tegen staan. Sprinkhanen zitten bovendien nog eens boordevol eiwitten.quote:Op zondag 1 juli 2007 01:34 schreef Spacehamster het volgende:
Bij de weg. Insecten zijn makkelijker te verteren en veel primaten eten daar bergen van omdat het lekker en gezond is.
Eigenlijk moeten we insecten gaan eten..... (huivert)![]()
Proest!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:35 schreef Kiegie het volgende:
![]()
Dat betwijfel ik dan toch weer. Rauw vlees verdragen we nauwelijks. Ooit moet iemand op het idee zijn gekomen om het te verhitten. Dat laatste kan niet in de aard van het beestje zitten.quote:Op zondag 1 juli 2007 10:50 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Proest!![]()
Die heb ik nog nooit gehoord; wij niet veganisten zijn onzeker om dat we vlees eten. Is het ooit wel eens in je botte kop doorgedrongen dat vlees eten in de aard van het beestje zit
Afhankelijk van het soort vlees, de wijze waarop het geproduceerd is en de mate waarin is dat zo. Men eet echter veel meer vlees dan noodzakelijk is. Met de rommel die er aan wordt toegevoegd kan de vraag gesteld worden of dat gezond is.quote:, en het gewoon een prima consumptie is om je energie aan te vullen?
Hangt af van de bereiding. Vegetarische maaltijden zijn ook fuckiing lekker.quote:En dat het daarnaast ook nog fucking lekker is.
Dat is dan waarschijnlijk te wijten aan fantasieloze maaltijden.quote:Geef mij maar gewoon een stukje vlees en m'n maaltijd is instant lekkerder, ipv al dat vega-gezeik.
Aangezien wij dat al duizenden jaren doen, en vrijwel iedereen zo opgevoed is, weten we allemaal wat we aan vlees hebben. Je kan vlees weghalen en een lekkere maaltijd hebben. Je kan aardappels in de ban gooien en nog steeds een lekkere maaltijd hebben. Je kan alles wat er vreemd uitziet niet meer eten, en nog steeds een lekkere maaltijd hebben. Maar waarom zou je dat doen; eet gewoon alles, ipv dat lafhartige gemekker wat toch niks uithaalt. Het is een basisbehoefte; het maakt je sterk en je krijgt er energie van.quote:Op zondag 1 juli 2007 10:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik dan toch weer. Rauw vlees verdragen we nauwelijks. Ooit moet iemand op het idee zijn gekomen om het te verhitten. Dat laatste kan niet in de aard van het beestje zitten.
Grappig, ik ben vrijwel nooit ziek, en ik zie overal om heen dat vegetariers vreselijk mager zijn, vaak last hebben van griep of verkoudheid, en heel gevoelig zijn voor ziektes. Dat zal natuurlijk net allemaal toeval zijn, maar ik weet wel dat ik me beter voel met vlees dan zonder; en je mist hoe dan ook iets als je alleen maar vegetarisch spul eet.quote:Afhankelijk van het soort vlees, de wijze waarop het geproduceerd is en de mate waarin is dat zo. Men eet echter veel meer vlees dan noodzakelijk is. Met de rommel die er aan wordt toegevoegd kan de vraag gesteld worden of dat gezond is.
Weet je wat lekker is; een vegetarische maaltijd met een flink stuk vlees.quote:Hangt af van de bereiding. Vegetarische maaltijden zijn ook fuckiing lekker.
Jep misschien wel, als je best doet kun je van alleen producten die van een boom afgevallen zijn nog wel een creatieve maaltijd maken. Je kunt het ook niet doen, en gewoon eten wat je lekker vind. Als je niet van vlees houd moet je dat vooral niet eten, maar je moet niet bij mij aan komen dat ik je mes niet mag lenen als ik een worstje wil snijden, dat je niet bij me wil eten omdat er vlees aan m'n bestek heeft gezeten of pas als ik al eten gemaakt hebt aankomt met "jah, dat ik eet ik niet, want vegetarisch". Pleur op, vegetariers zijn niks meer dan andere mensen, en als je 'gewone' eters als minderwaardig beschouwd kun je wat mij betreft de pot op.quote:Dat is dan waarschijnlijk te wijten aan fantasieloze maaltijden.
Redenen om geen of minder vlees te eten zijn dat het niet nodig is, dat de manier waarop het meeste vlees gefabriceerd wordt onnodig lijden voor dieren met zich meebrengt, dat er allerlei toevoegingen worden gedaan aan vlees en dat overdaad schaadt.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:05 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Aangezien wij dat al duizenden jaren doen, en vrijwel iedereen zo opgevoed is, weten we allemaal wat we aan vlees hebben. Je kan vlees weghalen en een lekkere maaltijd hebben. Je kan aardappels in de ban gooien en nog steeds een lekkere maaltijd hebben. Je kan alles wat er vreemd uitziet niet meer eten, en nog steeds een lekkere maaltijd hebben. Maar waarom zou je dat doen; eet gewoon alles, ipv dat lafhartige gemekker wat toch niks uithaalt. Het is een basisbehoefte; het maakt je sterk en je krijgt er energie van.
Dat zegt weinig. Stugge rokers zijn ook niet vaker ziek dan niet-rokers, maar hun kansen op longkanker zijn een stuk groter.quote:Grappig, ik ben vrijwel nooit ziek
Ikzelf merk niet echt verschil in ziek zijn tussen vegetariers en vleeseters. Je hoeft niets te missen als je geen vlees eet. In andere dierlijke producten (melk, kaas, eieren, etc.) zitten dezelfde stoffen ook, alsmede in sommige plantaardige producten (noten, soja).quote:, en ik zie overal om heen dat vegetariers vreselijk mager zijn, vaak last hebben van griep of verkoudheid, en heel gevoelig zijn voor ziektes. Dat zal natuurlijk net allemaal toeval zijn, maar ik weet wel dat ik me beter voel met vlees dan zonder; en je mist hoe dan ook iets als je alleen maar vegetarisch spul eet.
Over smaak valt niet te twisten zegt men. Een goede vegetarische maaltijd wordt er imo echter alleen door verziekt. Sowieso vind ik "stukken vlees" doorgaans niet zo bijzonder, al zal ik niet ontkennen dat het goed voedt wanneer je honger hebt en er is zo snel niets beters voorhanden.quote:Weet je wat lekker is; een vegetarische maaltijd met een flink stuk vlees.![]()
Veel vegetariers zijn dat om principiele redenen en willen daarom geen enkel stukje vlees binnen krijgen. Dat lijkt mij hun goed recht.quote:Jep misschien wel, als je best doet kun je van alleen producten die van een boom afgevallen zijn nog wel een creatieve maaltijd maken. Je kunt het ook niet doen, en gewoon eten wat je lekker vind. Als je niet van vlees houd moet je dat vooral niet eten, maar je moet niet bij mij aan komen dat ik je mes niet mag lenen als ik een worstje wil snijden,
Dat had men iets eerder kunnen aangeven.. Hoewel ik als ik iemand te eten krijg eigenlijk altijd vraag of er iets is wat diegene niet eet. Zodoende nooit onaangename verrassingen en altijd iets op tafel wat iedereen graag eet.quote:dat je niet bij me wil eten omdat er vlees aan m'n bestek heeft gezeten of pas als ik al eten gemaakt hebt aankomt met "jah, dat ik eet ik niet, want vegetarisch".
Dat vind ik niet uit het voorgaande blijken.quote:Pleur op, vegetariers zijn niks meer dan andere mensen, en als je 'gewone' eters als minderwaardig beschouwd kun je wat mij betreft de pot op.
Onzin argument; er zijn honderden dingen die niet nodig zijn, en we toch doen, en leven is nou eenmaal ongezond. Misschien is vlees niet nodig; het is wel wenselijk. Misschien is seks voor het huwelijk niet nodig, het is wel wenselijk. Misschien zijn drugs niet nodig, het is wel wenselijk. Althans, naar mijn mening. Daarnaast is het zo dat je af en toe gewoon even ongezond moet doen om je lichaam een beetje weerstand op te laten bouwen. Als je de hele dagen binnen achter je computertje zit, met je verwarming lekker hoog; weet je zeker dat je niks overkomt, maar dat vind ik ongezonder dan zo nu en dan een wandeling door de regen maken.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Redenen om geen of minder vlees te eten zijn dat het niet nodig is, dat de manier waarop het meeste vlees gefabriceerd wordt onnodig lijden voor dieren met zich meebrengt, dat er allerlei toevoegingen worden gedaan aan vlees en dat overdaad schaadt.
Wat bedoel je hiermee, dat vlees-eters een grote kans hebben op een myserieuze ziekte, die vegetariers niet zullen krijgen?quote:Dat zegt weinig. Stugge rokers zijn ook niet vaker ziek dan niet-rokers, maar hun kansen op longkanker zijn een stuk groter.
Moeten ze idd zelf weten, maar als je mij als minder ziet, dan krijg je dat ook terug. Vegetariers hebben nogal snel de neiging om zich verheven boven anderen te voelen, omdat zij zogenaamd geen vlees "nodig" hebben. En daar zit het punt ; zij zien ons als zwak, en daar heb ik dus geen respect voor.quote:Veel vegetariers zijn dat om principiele redenen en willen daarom geen enkel stukje vlees binnen krijgen. Dat lijkt mij hun goed recht.
Ik vind het eerder onzin om bewust ongezond te leven.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:26 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Onzin argument; er zijn honderden dingen die niet nodig zijn, en we toch doen, en leven is nou eenmaal ongezond.
Het ligt er aan. In normale omstandigheden heb ik er nauwelijks behoefte aan, meestal is het dan nog zo dat wanneer ik vlees eet dit te wijten is aan een beperkte vegetarische keuze wanneer ik onderweg iets eet of uit eten ben. Wel is het zo dat ik na het oplopen van grote verwondingen met een groot bloedverlies heel veel trek ("behoefte") had in vlees en het dan ook heel veel heb gegeten. Misschien dat het in dat soort situaties wel erg nuttig is..quote:Misschien is vlees niet nodig; het is wel wenselijk.
Ook dat ligt maar net aan je instelling.quote:Misschien is seks voor het huwelijk niet nodig, het is wel wenselijk.
Net zoals deze. Er zijn genoeg mensen die geen drugs en alcohol gebruiken. Ook voor drugs geldt overigens dat het met mate niet ongezond hoeft te zijn.quote:Misschien zijn drugs niet nodig, het is wel wenselijk.
Weerstand heeft te maken met ziektewekkers. Goed bereid vlees bevat niet meer ziekteverwekkers dan groenten.quote:Althans, naar mijn mening. Daarnaast is het zo dat je af en toe gewoon even ongezond moet doen om je lichaam een beetje weerstand op te laten bouwen.
Dat merk je ook snel genoeg. Overdreven hygiene of constant houden van omgevingsfactoren is ook niet gezond, daarvoor hoef je alleen maar te kijken naar mensen die zo leven. Maar dit alles heeft weinig te maken met de keuze voor wat je eet.quote:Als je de hele dagen binnen achter je computertje zit, met je verwarming lekker hoog; weet je zeker dat je niks overkomt, maar dat vind ik ongezonder dan zo nu en dan een wandeling door de regen maken.
Ik bedoel er mee dat het feit dat je niet meer ziek bent dan vegetariers niet betekent dat het niet ongezond is.quote:Wat bedoel je hiermee, dat vlees-eters een grote kans hebben op een myserieuze ziekte, die vegetariers niet zullen krijgen?
Dat valt volgens mij best mee. De vegetariers die ik ken bennen verder gewone normale mensen.quote:Moeten ze idd zelf weten, maar als je mij als minder ziet, dan krijg je dat ook terug. Vegetariers hebben nogal snel de neiging om zich verheven boven anderen te voelen, omdat zij zogenaamd geen vlees "nodig" hebben. En daar zit het punt ; zij zien ons als zwak, en daar heb ik dus geen respect voor.
Geldt dit ook voor de vorm waarbij er te weinig B12 inname is? Vaak ontstaat een B12 tekort nl. niet door een tekort aan B12, maar door een verminderde mogelijkheid van het lichaam om het op te nemen.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:32 schreef Isegrim het volgende:
B12-tekort komt even vaak voor bij vleeseters als bij vegetariėrs.
De meeste vegetariėrs zijn heel bewust met hun eten bezig, en letten daarom misschien nog wel meer op wat ze binnenkrijgen, dan de gewone Jan met de Pet die zich nooit met voeding bezighoudt.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor de vorm waarbij er te weinig B12 inname is? Vaak ontstaat een B12 tekort nl. niet door een tekort aan B12, maar door een verminderde mogelijkheid van het lichaam om het op te nemen.
Da's natuurlijk ook nog eens zo. Hoewel ik me afvraag of je uberhaupt snel een B12-tekort kan krijgen als je wel zuivel en/of eieren gebruikt..quote:Op zondag 1 juli 2007 11:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
De meeste vegetariėrs zijn heel bewust met hun eten bezig, en letten daarom misschien nog wel meer op wat ze binnenkrijgen, dan de gewone Jan met de Pet die zich nooit met voeding bezighoudt.
Hmm die mogelijkheid had ik nog niet eens bekeken.quote:De "ongezonde bleke" vegetariėr is vaak iemand met verkapte anorexia.
Ik weet het niet precies eerlijk gezegd.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor de vorm waarbij er te weinig B12 inname is? Vaak ontstaat een B12 tekort nl. niet door een tekort aan B12, maar door een verminderde mogelijkheid van het lichaam om het op te nemen.
Ik ken die vegetariers ook niet.. Allicht is het wat Toeps zegt.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies eerlijk gezegd.
Ik ken trouwens weinig vegetariėrs die 'bleek' of 'vaak ziek' of iets dergelijks zijn. Dat lijkt mij een vooroordeel. Ze bestaan vast ook, maar er zijn ook zat vleeseters die bleek en ongezond zijn.
Geen idee.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:54 schreef Batsnek het volgende:
Alicey, volgens mij komen we er niet uit.
Oh, dat denk ik ook wel hoor. Dat maakt echter nog niet dat het onzin is om ook vleesconsumptie onder de loep te nemen.quote:Ik vind vlees broodnodig, omdat als ik op mezelf let ik merk dat ik het zowel geestelijk als lichamelijk nodig heb; het geeft je energie, kracht, en het is nog verdomd lekker. Als jij dat kan bereiken met groentevoer is dat prima. Ik vind die overdreven hype rondom gezond bezig zijn, sowieso al behoorlijk overdreven; als je niet elke week met je bek in de frituur of pizzaria hangt en gewoon gevarieerd kookt ben je al afdoende gezond bezig. ( en een beetje sporten natuurlijk. )
Dat verbaast mij dan toch weer een beetje.. De vegetariers waar ik mee omga maken er niet zo'n probleem van dat anderen vlees eten..quote:Over het algemeen zijn vegetariers natuurlijk ook prima mensen ( ik ken er toch vrij veel ), alleen zodra het over eten gaat dan hangt er altijd zoeen atmosfeer in de lucht; jij bent zwak, want jij hebt een biologisch bespoten vermoord dier nodig om in je behoeften te voorzien, en ik niet.
Mee eensch.quote:Iedereen moet vooral doen wat hij of zij leuk vind, maar ik hoef geen commentaar op mijn vleesconsumptie, net zoals vegetariers geen commentaar op hun eetvoorziening behoeven.
Vegetariėrs eten nog wel meer dan worteltjes hoor.quote:Op zondag 1 juli 2007 11:54 schreef Batsnek het volgende:
Als jij dat kan bereiken met groentevoer ...
Het is wel zo dat we juist zo succesvol waren omdat we 4x meer energie kregen uit gekookt/gebakken vlees tegenover normaal en door zuivel producten zijn vooral wij NLers zo lang geworden, dus in feite is een veganist zijn onnatuurlijk maar ja beesten in een hokje stoppen waarin ze niet kunnen bewegen en vol pompen met antibiotica en vet eten is dat natuurlijk nog minder.quote:Op zondag 1 juli 2007 10:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik dan toch weer. Rauw vlees verdragen we nauwelijks. Ooit moet iemand op het idee zijn gekomen om het te verhitten. Dat laatste kan niet in de aard van het beestje zitten.
[..]
Afhankelijk van het soort vlees, de wijze waarop het geproduceerd is en de mate waarin is dat zo. Men eet echter veel meer vlees dan noodzakelijk is. Met de rommel die er aan wordt toegevoegd kan de vraag gesteld worden of dat gezond is.
[..]
Hangt af van de bereiding. Vegetarische maaltijden zijn ook fuckiing lekker.
[..]
Dat is dan waarschijnlijk te wijten aan fantasieloze maaltijden.
quote:Ik wil ook niet geconfronteerd worden met die quasi hypocriete omnivoren/carnivoren, die wel een voorverpakt kippetje bij de AH willen halen, maar het zelf niet durven om eigenhandig een kip de nek om te draaien, kaal te plukken en de ingewanden eruit te halen.
-ajay
Hmmm, ik wilde eigenlijk wat verschilende quotes plaatsen, maar in principe kun je alles wat die debiel van een ajay uitkraant hier wel neerzetten.quote:1. Iemand moet toch al die vleesetende barbaren aansturen, om ze uit te leggen hoe een lampje vervangen moet worden. Dat kun je niet aan hen overlaten.
-ajay
quote:Vlees is slecht voor je denkvermogen. Bijna alle geniale mensen en wereldleiders die het ver hebben geschopt waren vegetarier.
-buschetta
Nou in principe zocht ik nog wat stukjes over hoe zielig t allemaal niet is, en hoe verderfelijk de bio-industrie wel niet is, maar eigenlijk hoef je alleen de reacties van ajay en buschetta te lezen en je weet precies wat voor voslagen zwakzinnigen besluiten om vegetarier te worden. Ik zeg niet dat alle vegetariers zo zijn, maar degene met de grootste bek zijn wel ronduit infantiel.quote:Hier begrijp ik ook niks van nee, ik eet het niet omdat ik het gewoonweg een smerig idee vind om het vlees van een dood zoogdier te eten. Met vis heb ik hier geen problemen mee. Daarnaast vind ik ook de bio-industrie iets belachelijks en persoonlijk vind ik dat mensen die aangesloten zijn bij een dierenorganistie en toch vlees eten zeer hypocriet, maar ieder zijn eigen mening daarover.
-fetai
Misschien was het een reactie op de o zo aardige openingspost. Denk dat infantiel gedrag aan beide kanten voorkomt, trouwens.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:19 schreef Batsnek het volgende:
Je ziet in dit topic al:
Dit soort mensen bevestigen die zelfaangemeten verheven status van vegetariers:
Help, mammie!quote:Op zondag 1 juli 2007 01:03 schreef Leef het volgende:
[..]
NOU NOG 1X OVER VLEESETERS BEGINNEN EN IK SLA JE OP JE BEK VERDOMME! IK ROS JE HELEMAAL DE TYFES!!!!!!!!!!!!!!![]()
Weet je wel hoe groot een koe is?quote:Op zondag 1 juli 2007 21:52 schreef Buschetta het volgende:
Alsof ze zich schuldig voelen over het feit dat zij kleine diertjes eten en anderen dat bewust niet willen.
Ach ja. Een vegetarier heeft de atoombom uitgevonden dus laat die vlees eters maar komen met hun geweertjes en speertjesquote:Op zondag 1 juli 2007 21:59 schreef Schijtgeit het volgende:
Beter een holbewoner dan zo'n mager, verzwakt papventje als jij . Als er oorlog uitbreekt zijn wij de voorsten in de linie, en jij zit dan te huilen in een hoekje omdat je nog geen geweer op kan tillen en oorlog 'eng'vindt.
Hmm ik ben er wel trots op dat vegetariers aan de top staan qua hersenontwikkeling en dus in staat zijn om complexe wetenschappelijke doorbraken te verichtten.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:12 schreef Leef het volgende:
Ja, echt iets om trots op te zijn voor het vegetarierdom!
Van harte gefeliciteerd!
Ik stel voor om als teken van trots nu voortaan stickers van paddestoelwolkjes op alle vegetarische producten te plakken!
En 6 augustus uit te roepen tot nationale vegetarierdag!!!
Dat is gewoon vegetarische propaganda, het is nooit aangetoond dat vega's slimmer zouden zijn dan niet-vega's.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:17 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Hmm ik ben er wel trots op dat vegetariers aan de top staan qua hersenontwikkeling en dus in staat zijn om complexe wetenschappelijke doorbraken te verichtten.
Dat canivoren vervolgens die doorbraken weer voor hun eigen oorlogen gaan gebruiken ligt meer aan het intellect en aard van de carnivoren.
Nergens, al een tijdje niet meer als je het nog niet doorhad.quote:
Jij bent ook niet echt lekker bezig hč? En dat zeg ik als vegetariėr. Met zo'n houding schep je wel twee kampen, en dat komt het begrip ook niet bepaald ten goede.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:52 schreef Buschetta het volgende:
Zielig hier al die testosteron gevulde aggresieve vleeseters die zich ook nog eens erg bedreigd lijken te voelen wanneer iemand zegt geen vlees te willen eten. Alsof ze zich schuldig voelen over het feit dat zij kleine diertjes eten en anderen dat bewust niet willen. Alsof ze denken dat ze op een lager niveau staan omdat zij nog als hole mensen hun dagelijkse portie vlees nodig hebben om te overleven.
Terwijl vegetariers overduidelijk dat niet nodig hebben en meestal gezonder leven.
Dank je. Je begrijpt dat het voor jou te laat is om nog uber mens te worden daar je hersenen al volgroeid zijn.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:25 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Dat is gewoon vegetarische propaganda, het is nooit aangetoond dat vega's slimmer zouden zijn dan niet-vega's.
Wat dat betreft lijken vega's wel een soort extremisten in de trant van de NSDAP enzo. Aan willen tonen dat ze beter zijn.
Ja je hebt gelijk, jullie zijn echt ubermenschen.
quote:NOU NOG 1X OVER VLEESETERS BEGINNEN EN IK SLA JE OP JE BEK VERDOMME! IK ROS JE HELEMAAL DE TYFES!!!!!!!!!!!!!!
quote:Als je hulp nodig hebt: 06300-schijtgeit, keb ook wel zin om wat vega's te remodificeren.
Met non argumenten en zwakte boden proberen de in het nauw gedreven vleeseters de discussie te winnen. De laatste spartelingen voor de genade slag.quote:Beter een holbewoner dan zo'n mager, verzwakt papventje als jij . Als er oorlog uitbreekt zijn wij de voorsten in de linie, en jij zit dan te huilen in een hoekje omdat je nog geen geweer op kan tillen en oorlog 'eng'vindt.
quote:Op zondag 1 juli 2007 22:17 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Hmm ik ben er wel trots op dat vegetariers aan de top staan qua hersenontwikkeling en dus in staat zijn om complexe wetenschappelijke doorbraken te verichtten.
Dat canivoren vervolgens die doorbraken weer voor hun eigen oorlogen gaan gebruiken ligt meer aan het intellect en aard van de carnivoren.
Dat schreef ik ook. Maar door overmatige vleesconsumtie zijn je ogen aangetast. Het is dus ook wetenschappelijk bekend dat jagers (mannen) een ander blikveld hebben als vrouwen (verzamelaars) waardoor mannen vaak aan tunnelvisie lijden. Vegetariers hebben een verder geevolutioneerd gezichtsveld door die twee te combineren. Vleeseters proberen anderen op fouten te betrappen en daardoor zichzelf beter te laten lijken en door afwijkende hersenpatronen zelfs fouten te creeren in hun hersenen die er helemaal niet zijn.quote:Op zondag 1 juli 2007 22:58 schreef Schijtgeit het volgende:
Ok, je hebt gelijk, jullie zijn idd. slimmer.
(btw. het is mammoet, ubermensch)
Oftewel overleven.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:07 schreef zwambtenaar het volgende:
Carnivoren zijn de domste schepselen op aarde. Ze leven maar voor één ding: het bloed van hun prooi.
Mijn ogen mogen dan door al dat afschuwelijke vlees bagger zijn, ze doen alsnog pijn door je verschrikkelijke slechte grammatica.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:08 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat schreef ik ook. Maar door overmatige vleesconsumtie zijn je ogen aangetast. Het is dus ook wetenschappelijk bekend dat jagers (mannen) een ander blikveld hebben als vrouwen (verzamelaars) waardoor mannen vaak aan tunnelvisie lijden. Vegetariers hebben een verder geevolutioneerd gezichtsveld door die 2 te combineren. Vleeseters proberen anderen op fouten te betrappen en daardoor zichzelf beter te laten lijken en door afwijkende hersenpatronen zelfs fouten creeren in hun hersenen die er helemaal niet zijn.
Dit zijn dan ook vrij enstige neven verschijnselen die op treden na veelvuldige vlees consumtie.
Door dit soort posts gaan m'n vingers toch zo jeuken om door te stoken hequote:Op zondag 1 juli 2007 22:52 schreef Buschetta het volgende:
Bedankt voor de bevestiging.
heerlijkquote:navorens
Natuurlijk zullen jullie vooraan staan in de voorste linie. Een hoger doel hebben jullie niet. Laat de meer intellectuele ondernemingen maar over aan vegetariėrs, dan mogen jullie lekker schieten met geweertjes en pistooltjesquote:Op zondag 1 juli 2007 21:59 schreef Schijtgeit het volgende:
Beter een holbewoner dan zo'n mager, verzwakt papventje als jij . Als er oorlog uitbreekt zijn wij de voorsten in de linie, en jij zit dan te huilen in een hoekje omdat je nog geen geweer op kan tillen en oorlog 'eng'vindt.
Handig he, zo'n edit-functie.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:08 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat schreef ik ook. Maar door overmatige vleesconsumtie zijn je ogen aangetast. Het is dus ook wetenschappelijk bekend dat jagers (mannen) een ander blikveld hebben als vrouwen (verzamelaars) waardoor mannen vaak aan tunnelvisie lijden. Vegetariers hebben een verder geevolutioneerd gezichtsveld door die twee te combineren. Vleeseters proberen anderen op fouten te betrappen en daardoor zichzelf beter te laten lijken en door afwijkende hersenpatronen zelfs fouten te creeren in hun hersenen die er helemaal niet zijn.
Dit zijn dan ook vrij enstige neven verschijnselen die op treden na veelvuldige vlees consumtie.
Waarom?quote:
Als een barbaarse Neanderthaler leven vind ik in deze tijd erg beschamend ja. Maar daar mag jij natuurlijk geheel anders over denkenquote:
Hij moest zeker even compenseren voor het aantal levende wezens dat hij tijdens zijn leven niet had gedood?quote:Op zondag 1 juli 2007 22:06 schreef Buschetta het volgende:
Ach ja. Een vegetarier heeft de atoombom uitgevonden dus laat die vlees eters maar komen met hun geweertjes en speertjes
Waarom leef je als een 'barbaarse Neanderthaler' als je vlees eet?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:12 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Als een barbaarse Neanderthaler leven vind ik in deze tijd erg beschamend ja. Maar daar mag jij natuurlijk geheel anders over denken.
Dan hebben we in ieder geval een ding gemeen.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mijn ogen mogen dan door al dat afschuwelijke vlees bagger zijn, ze doen alsnog pijn door je verschrikkelijke slechte grammatica.
Discussiepartner is één woord. En ik ben niet in discussie met jou.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:13 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dan hebben we in ieder geval een ding gemeen.
Weer een klassiek voorbeeld van een carnivoor die door middel van niet discussie gerelateerde zaken z'n discussie partner op een lager niveau probeert te plaatsen
Omdat je geen vlees nodig hebt. Je eet vlees omdat je het lekker vindt. Een ander levend wezen wordt zinloos gedood enkel voor het genot van een aantal quasi-carnivorenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom leef je als een 'barbaarse Neanderthaler' als je vlees eet?
Jeetje... heb jij dan een hele grote kop ofzo? Of een soort uitstulping, zal ik maar zeggen?quote:Op zondag 1 juli 2007 22:52 schreef Buschetta het volgende:
Het is trouwens wel degelijk aangetoond dat vegetariers gemiddeld 25% meer hersen capaciteit hebben t.o.v. vlees eters.
Het intellect hangt niet samen met de omvang van het hoofd en dus het brein, maar met de complexiteit van de neurologische verbindingen in het brein. Duh.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:16 schreef Leef het volgende:
[..]
Jeetje... heb jij dan een hele grote kop ofzo? Of een soort uitstulping, zal ik maar zeggen?
Dus Star Trek is gewoon een film over vegetariers zeg maar![]()
Schepsels noem je zoiets, intellectueeltjequote:Op zondag 1 juli 2007 23:07 schreef zwambtenaar het volgende:
Carnivoren zijn de domste schepselen op aarde. Ze leven maar voor één ding: het bloed van hun prooi. Erg jammerlijk dat we samen moeten leven met die barbaren.
Misschien dat je zelf enig onderzoek moet verrichten naar de meervoudsvorm van het woord voordat je onzin uitkraamt?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:18 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Schepels noem je zoiets, intellectueeltje
Deze gedachtengang slaat eigenlijk nergens op. Alleen omdat er alternatieven zijn voor vlees is vlees eten ineens barbaars?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:16 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Omdat je geen vlees nodig hebt. Je eet vlees omdat je het lekker vindt. Een ander levend wezen wordt zinloos gedood enkel voor het genot van een aantal quasi-carnivoren.
Maar hey, dat is mijn mening maar. Ik ben niet verplicht mij te verantwoorden tegenover een quasi-carnivoor.
Waarom blijf je dan de hele tijd in een defensieve mode reageren als ik iets post. Typisch een van de kenmerken van een discussie.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Discussiepartner is één woord. En ik ben niet in discussie met jou.
Incidentally, Adolf Hitler was ook een vegetarier!quote:Op zondag 1 juli 2007 22:06 schreef Buschetta het volgende:
Ach ja. Een vegetarier heeft de atoombom uitgevonden dus laat die vlees eters maar komen met hun geweertjes en speertjes
Voor de sport voetbal zijn er alternatieve sporten. Dat maakt voetbal niet barbaars. Het gaat dan ook niet om het feit dat er alternatieven zijn. In het geval van vlees eten gaat het er om dat het vlees afkomstig is van levende wezens die zijn gedood voor een onnodige zaak. Dąąr gaat het om. Je zou zeker wel in opstand komen, wanneer je moeder wordt opgepeuzeld door een stel kanibalen? Want dan is het opeens een dierbarequote:Op zondag 1 juli 2007 23:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Deze gedachtengang slaat eigenlijk nergens op. Alleen omdat er alternatieven zijn voor vlees is vlees eten ineens barbaars?
Ik reageerde alleen op een aantal totaal ongefundeerde en onzinnige uitspraken. Verder ga ik niet met je in discussie, dat lijkt me in deze kwestie niet mogelijk.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:20 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Waarom blijf je dan de hele tijd in een defensieve mode reageren als ik iets post. Typisch een van de kenmerken van een discussie
Daarom is het ook zinloos om sense in de met extern bloed gevulde koppen van onze quasi-carnivoren te praten. Ze kunnen nu eenmaal slecht rationaliseren.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:24 schreef Buschetta het volgende:
Nog een linkje om de doorslag te geven.
Dit onderzoek is gedaan onder 10 jarigen. Het moge duidelijk zijn dat rond 25 de hersen capaciteit gemiddeld 25% is gestegen.
http://www.benettontalk.com/2006/12/vegetarian_iq.html
Ik vind mijn vleeseten verre van onnodig.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:22 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
In het geval van vlees eten gaat het er om dat het vlees afkomstig is van levende wezens die zijn gedood voor een onnodige zaak. Dąąr gaat het om.
Ja dan zou ik in opstand komen. Vervelend, menselijke emotiesquote:Je zou zeker wel in opstand komen, wanneer je moeder wordt opgepeuzeld door een stel kanibalen? Want dan is het opeens een dierbare.
Ik noem dat vooral hypocriet. Alleen een traan laten wanneer het iemand betreft uit je eigen directe omgeving. Of meer algemeen: een mens boven een dier plaatsen. En in discussies over het geloof bijvoorbeeld ga je zeker weer beweren dat mens en dier in principe gelijk zijn?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind mijn vleeseten verre van onnodig.
[..]
Ja dan zou ik in opstand komen. Vervelend, menselijke emoties.
Frustrerend hč? Gewoonweg niet op hetzelfde niveau kunnen redenerenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:27 schreef Schijtgeit het volgende:
Ok, jullie zijn wel beter. Nou weet ik het wel, stelletje fundementalisten.
Go vegetariers! Vol bewondering val ik op mijn knieen. Nu weet ik het zeker. Mijn lotsbestemming en die van mijn 10 jarige kinderen is om vegetarier te worden.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:24 schreef Buschetta het volgende:
Nog een linkje om de doorslag te geven.
Dit onderzoek is gedaan onder 10 jarigen. Het moge duidelijk zijn dat rond 25 de hersen capaciteit gemiddeld 25% is gestegen.
http://www.benettontalk.com/2006/12/vegetarian_iq.html
Nee, dan stel ik dat mensen dieren zijn, wat ook zo is. En ik zie mensen als de dieren die bovenaan de voedselketen staan.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:28 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik noem dat vooral hypocriet. Alleen een traan laten wanneer het iemand betreft uit je eigen directe omgeving. Of meer algemeen: een mens boven een dier plaatsen. En in discussies over het geloof bijvoorbeeld ga je zeker weer beweren dat mens en dier in principe gelijk zijn?
Ok, het mag dan wel KLB zijn, maar een beetje niveau mag toch wel?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:29 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Frustrerend hč? Gewoonweg niet op hetzelfde niveau kunnen redeneren? Het is als een glazen plafonnetje. Je kunt het hogere niveau zien, maar er niet bij komen.
Ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat je per se andere dieren moet eten. Maar goed, het heeft geen zin om een rationele discussie te voeren met iemand die vlees eet. Die is simpelweg niet tot ratio in staatquote:Op zondag 1 juli 2007 23:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dan stel ik dat mensen dieren zijn, wat ook zo is. En ik zie mensen als de dieren die bovenaan de voedselketen staan.
Dat is het ookquote:Op zondag 1 juli 2007 23:26 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Daarom is het ook zinloos om sense in de met extern bloed gevulde koppen van onze quasi-carnivoren te praten. Ze kunnen nu eenmaal slecht rationaliseren.
Dat klopt. Je hóeft niet per se vlees te eten, we zijn niet voor niets omnivoren. Maar dat betekent niet dat vlees eten barbaars is.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:33 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar dat betekent niet dat je per se andere dieren moet eten.
Yep ik bekeer dagelijks mensen tot het vegetarisme. Damn, een discussie over een eetgewoonte. How boring.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:31 schreef Leef het volgende:
Vegetariers zijn... (net als veganisten)
Godsdienstwaanzinnigen
Religieuze fundamentalisten
Het niveau was al zo laag naar beneden gebracht door de opening van de TS. Wij vegetariers hebben alleen maar het gemiddelde I.Q opgekrikt met tenminste 50 punten. En dat is natuurlijk vrij ernstig als 1 op de 20 mensen die postten vegetarier zijn.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ok, het mag dan wel KLB zijn, maar een beetje niveau mag toch wel?
Ik VIND het barbaars en vanwege voor mij relevante redenenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Je hóeft niet per se vlees te eten, we zijn niet voor niets omnivoren. Maar dat betekent niet dat vlees eten barbaars is.
Shit hee... die vegetarier kan Nederlandse woorden die ik helemaal niet kan!quote:Op zondag 1 juli 2007 23:11 schreef zwambtenaar het volgende:
beschamingswekkend
Mooie zin weer, van onze ubermensch.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:34 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Dat is het ookMaar het zou inhumaan zijn om onze minder ontwikkelde medemensen aan hun lot over te laten en ze niet proberen te educateren over de bestaande feiten. Carnivoren krijgen percentueel gezien meer kinderen die vaak automatisch ongewild slachtoffer worden de onwetendheid van hun verwekkers.
Wat leeuwen en andere vleeseters dus doen.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:37 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ik VIND het barbaars en vanwege voor mij relevante redenen. Het is ook nog eens hypocriet. Zolang het niet je eigen soortgenoot is, mag je opeens doden omdat je gewoonweg je lekkker stukje vlees niet wilt missen.
Hier spreek je jezelf alweer tegen. Eerst vind je het barbaars, daarna is het ineens barbaars?quote:Kanibalisme is monsterlijk, het eten van dieren die geen mensen zijn is barbaars.
Ik ben blij dat een aantal van jullie moordenaars het zowaar begint te begrijpen.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:39 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Mooie zin weer, van onze ubermensch.![]()
Wat bedoel je precies met sociaal-darwinisme?quote:Op zondag 1 juli 2007 23:38 schreef zwambtenaar het volgende:
Het is eigenlijk toch een vorm van sociaal-darwinisme, dat eten van vlees en er nog trots op zijn ook. Het sociaal-darwinisme is een verwerpelijke overtuiging en overeenkomstig zouden de aanhangers (of zij zich er nu wel of niet bewust van zijn) omgebracht dienen te worden.
Ik weet niet waar je het over hebt, er zijn hier geen carnivoren.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef Buschetta het volgende:
Wat hebben we tot nu toe kunnen vaststellen.
- Dat vegetariers volgens wetenschappelijk onderzoek een hoger I.Q hebben gemiddeld.
- Carnivoren zijn aggresief en willen andersdenkenden zelfs geweld toebrengen.
- Voorbeelden van wetenschappelijke doorbraken die werden misbruikt door carnivoren.
- Carnivoren hebben een sterke bijna ziekelijke neiging om hun vleeseten te verdedigen.
Hier is werkelijk geen touw meer aan vast te knopenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:37 schreef zwambtenaar het volgende:
Kanibalisme is monsterlijk, het eten van dieren die geen mensen zijn is barbaars.
quote:Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat leeuwen en andere vleeseters dus doen.
Uit de context valt eenvoudig af te leiden dat ik daar sprek vanuit mijn eigen beleving.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef Fir3fly het volgende:
Hier spreek je jezelf alweer tegen. Eerst vind je het barbaars, daarna is het ineens barbaars?
Zoek het op zou ik zeggenquote:Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met sociaal-darwinisme?
Hoe kom je erbij dat een mens een carnivoor is. Een mens is zelfs nog niet eens een omnivoor.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef Buschetta het volgende:
Wat hebben we tot nu toe kunnen vaststellen.
- Dat vegetariers volgens wetenschappelijk onderzoek een hoger I.Q hebben gemiddeld.
- Carnivoren zijn aggresief en willen andersdenkenden zelfs geweld toebrengen.
- Voorbeelden van wetenschappelijke doorbraken die werden misbruikt door carnivoren.
- Carnivoren hebben een sterke bijna ziekelijke neiging om hun vleeseten te verdedigen.
Nee. Als je goed leest (en dat zou je als vegetariėr toch zo goed moeten kunnen) zie je dat ik bedoel dat uit je redenering volgt dat leeuwen hypocriet zijn.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:42 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Ga jij je egen redeneervermogen nu vergelijken met dat van een leeuw?
Alweer probeert een carnivoor (lees vleeseter). Die denkt door z'n verkleinde hersenen dat het woord alleen te gebruiken is om verschillende eet gewoontes te classificeren. Wat natuurlijk niet zo is. De discussie af te buigen naar onlogica.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je het over hebt, er zijn hier geen carnivoren.
Op het moment dat je in staat bent vlees te verteren ben je een carnivoor. Op het moment dat je in staat bent om daarnaast ook plantaardig voedsel te verteren, ben je een omnivoor. Een mens is een omnivoor en dat behelst dus ook het feit dat de mens een carnivoor is.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:44 schreef Schijtgeit het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat een mens een carnivoor is. Een mens is zelfs nog niet eens een omnivoor.
Al die hersencapaciteit begint je op te breken, jongen.
Op wikipedia staat het één en ander. Dit lijkt mij een stroming die helemaal niets met Darwin en evolutie te maken heeft, maar er slechts misbruik van maakt.quote:
Een leeuw is niet hypocriet daar een leeuw niet rationeel over zijn eigen gedrag kan redeneren. Een mens kan dat wel. Dat is een bijzondere gave. En een mens die die gave optimaal benut stijgt in zijn menswaardigheid. Dat geldt dus niet voor vleeseters.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:44 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee. Als je goed leest (en dat zou je als vegetariėr toch zo goed moeten kunnen) zie je dat ik bedoel dat uit je redenering volgt dat leeuwen hypocriet zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |