Haha Donald trek de geitenwollensokken maar vast uit de kast die willen ze binnenkort vast ook aan.quote:Kwik, Kwek en Kwak kunnen beter tofuburgers eten dan soortgenoten," aldus Helder.
Vergeet ook deleren jassen/schoenen niet die ze dragenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:43 schreef -skippybal- het volgende:
Het mooiste zijn nog die lui die geen vlees eten want dat "iS si3lug voor de beestjes".
En ondertussen wel aan de sojazooi zitten waar tienduizenden hectares aan bos in de Amazone voor moet worden gepakt![]()
Dat zijn veganisten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:04 schreef Coencordia het volgende:
[..]
Vergeet ook deleren jassen/schoenen niet die ze dragen
En varkens eten zeker van de lucht? Wat dacht je dat er massaal voor veevoer gebruikt wordt... juist, soja. Veel amazonegebied verdwijnt ook voor veehouderij.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:43 schreef -skippybal- het volgende:
Het mooiste zijn nog die lui die geen vlees eten want dat "iS si3lug voor de beestjes".
En ondertussen wel aan de sojazooi zitten waar tienduizenden hectares aan bos in de Amazone voor moet worden gepakt![]()
Varkens eten alles.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
En varkens eten zeker van de lucht? Wat dacht je dat er massaal voor veevoer gebruikt wordt... juist, soja. Veel amazonegebied verdwijnt ook voor veehouderij.
Maar dat betekent niet dat ze dat krijgen.quote:
Maar dan heb je tenminste wel vleesch en geen homoburger waar je handjes nog slapper van gaan hangen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
En varkens eten zeker van de lucht? Wat dacht je dat er massaal voor veevoer gebruikt wordt... juist, soja. Veel amazonegebied verdwijnt ook voor veehouderij.
Vlees met alcohol en tabak vergelijken.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:50 schreef koffiekoekje het volgende:
Speaking of the devil...
Vega's boos op Donald Duck
En anders zouden de koeien die sojazooi opeten, bovendien door het kappen van hectares bos is er veel meer ruimte voor boeren die die producten willen kweken, wat klaag je nou!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:43 schreef -skippybal- het volgende:
zal ik eens een worst in reetquote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:47 schreef N.icka het volgende:
Vegetarier meldt zich , mag ik nu wat aandacht?
Snap ik.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:48 schreef CreativeMind het volgende:
Ik heb positieve ervaringen met vegetariėrs
Wat vinden de vegateriėrs van zo'n actie?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:50 schreef koffiekoekje het volgende:
Speaking of the devil...
Vega's boos op Donald Duck
Ik ook.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:28 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Wat vinden de vegateriėrs van zo'n actie?
Ik vind het zelf nogal overdreven.
2 jaarquote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:42 schreef Peekaboo het volgende:
al eens een bezoekje aan het slachthuis gebracht?
Ja, ik. Ti's smerig.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:41 schreef Bastard het volgende:
Kom op, wie lust er nou geen vlees?
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:49 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, ik. Ti's smerig.
Bioindustrie zal me roesten en ik ben de laatste twee jaar mee geweest met drijfjachten, maar vlees eet ik niet om de simpele reden dat ik het goor vind.
Hij had niet verwacht dat er een positief antwoord op z'n vraag kwam en weet niet hoe 'ie moet reageren.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:50 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik geef toch gewoon antwoord op je vraag?
Ook op de verpakkingen van het voer hoeft het niet meer te staan. Om de simpele reden dat men tegenwoordig niet meer kan garanderen dat het soja is zonder gen-techniek.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:50 schreef Iblis het volgende:
Als genetisch gemodificeerde soja voor veevoer gebruikt wordt, dan hoeft dit niet gemeld te worden (op het veevoer zelf wel, maar niet op het vlees). Echter, genetische verandering van sojagewassen heeft er wel toe geleid dat Soja veel makkelijker geplant kan worden, met minder intensief ploegen (wat minder bodemerosie tot gevolg heeft), en het spaart brandstof.
Precies, mensen praten altijd over genetische manipulatie alsof het een slecht iets is. Net zoals menen die menen dat kernenergie slecht is. Dat zijn nog eens slecht geļnfomeerde mensen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:50 schreef Iblis het volgende:
Als genetisch gemodificeerde soja voor veevoer gebruikt wordt, dan hoeft dit niet gemeld te worden (op het veevoer zelf wel, maar niet op het vlees). Echter, genetische verandering van sojagewassen heeft er wel toe geleid dat Soja veel makkelijker geplant kan worden, met minder intensief ploegen (wat minder bodemerosie tot gevolg heeft), en het spaart brandstof.
Dat zal t wel zijn ja.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:55 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hij had niet verwacht dat er een positief antwoord op z'n vraag kwam en weet niet hoe 'ie moet reageren.
Hij denkt waarschijnlijk dat je geen vlees meer eet omdat je gezien hebt hoe ze het makenAl die smerige mensen die aan fruit en groente zitten met hun zaadhanden maken uiteraard niet uit
Bruine kleur krijg je van zonlicht hoor, niet van een stukje vleesquote:
Je lijkt TechXP wel. Die zei een keer dat hij een barbecue wel goed vergelijkbaar vond met Auschwitz.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef ajay het volgende:
He ieders eigen keuze.
Ik wil ook niet geconfronteerd worden met die quasi hypocriete omnivoren/carnivoren, die wel een voorverpakt kippetje bij de AH willen halen, maar het zelf niet durven om eigenhandig een kip de nek om te draaien, kaal te plukken en de ingewanden eruit te halen.
Ik vind ook niet dat een vegetariėr wat te zoeken heeft op een schroeifestijn (lees barbecue) waar het de grootste kunst is om eten zo zwart mogelijk aan te branden, dat je alleen maar carbon eet. Maar wat is het toch lekker.......![]()
Punt blijft, als jij iemand uitnodigt, dan houd je rekening met die persoon.
Ik hang ook geen rood-wit-zwarte Swastika-vlag uit als een jood op bezoek komt en ik neem je moeder ook niet in haar luchtpijp als jullie langskomen.![]()
Get a life, erger je aan wat anders. Zoals je rug die weer geharst moet worden, of je ingegroeide teennagels met kaas.
Ah, een gefrustreerde vegatarier.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef ajay het volgende:
He ieders eigen keuze.
Ik wil ook niet geconfronteerd worden met die quasi hypocriete omnivoren/carnivoren, die wel een voorverpakt kippetje bij de AH willen halen, maar het zelf niet durven om eigenhandig een kip de nek om te draaien, kaal te plukken en de ingewanden eruit te halen.
Ik vind ook niet dat een vegetariėr wat te zoeken heeft op een schroeifestijn (lees barbecue) waar het de grootste kunst is om eten zo zwart mogelijk aan te branden, dat je alleen maar carbon eet. Maar wat is het toch lekker.......![]()
Ik hang ook geen rood-wit-zwarte Swastika-vlag uit als een jood op bezoek komt en ik neem je moeder ook niet in haar luchtpijp als jullie langskomen.![]()
Get a life, erger je aan wat anders. Zoals je rug die weer geharst moet worden, of je ingegroeide teennagels met kaas.
Ja, dat is zo natuurlijk. Gehele gebieden worden geplant met een soja-monocultuur. Dat is verschraling van de biodiversiteit, en in die zin is genetische gemodificeerde soja symptoombestrijding. Echter, de vraag naar soja is er, mede dankzij de groeiende vlees-markten in b.v. Aziė. Voor die beesten is veevoer nodig, en derhalve soja. Het zou ook met conventionele middelen verbouwd kunnen worden natuurlijk, maar dat vereist meer inspanning voor eenzelfde opbrengst. En conventioneel verbouwde soja vereist ook het kappen van oerbossen, misschien nog wel meer vanwege mindere opbrengst.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Ook op de verpakkingen van het voer hoeft het niet meer te staan. Om de simpele reden dat men tegenwoordig niet meer kan garanderen dat het soja is zonder gen-techniek.
Als je de aflevering van keuringsdienst van waarde over soja gezien zou hebben zou je ook je de rest van de reactie denk ik niet meer plaatsen.
Het heeft juist bodemerosie tot gevolg door het kappen van hele oerbossen.
Deze is ook wel.. Nou, oordeel zelf maar.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je lijkt TechXP wel. Die zei een keer dat hij een barbecue wel goed vergelijkbaar vond met Auschwitz.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:00 schreef Ericr het volgende:
Vegetariers die naar een BBQ gaanAls ik naar een crematie wil gaan ga ik wel naar het crematorium, krijg je tenminste nog lekkere cake er bij.
En dan aankomen met een plaatje van een negerquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:01 schreef gunk77 het volgende:
[..]
Bruine kleur krijg je van zonlicht hoor, niet van een stukje vlees
Overigens kijk eens hier, staan best een paar leuke vegetariėrs tussen die geen bleke kop hebben.
Wel typisch dat zo'n plaatje dan weer wat kleurrijker gemaakt moet worden met groenten...quote:
ik ga toch geen vegetarier uitnodigen op een bbq? Bij elke hap zeker commentaar krijgen?. Blijf maar lekker thuis met je gezeik.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:57 schreef ajay het volgende:
Die zijn inderdaad voor de sier.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wel typisch dat zo'n plaatje dan weer wat kleurrijker gemaakt moet worden met groenten...
Inderdaad, ga maar lekker in een donker hoekje op een komkommer knabbelen ofzo.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:07 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
ik ga toch geen vegetarier uitnodigen op een bbq? Bij elke hap zeker commentaar krijgen?. Blijf maar lekker thuis met je gezeik.
Waar de fok heb je het overquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef ajay het volgende:
Gefrustreerd want? Ik praat dezelfde taal als de TS? Hmm, 'tis toch klaagbaak? Dan zijn we blijkbaar allemaal gefrustreerd....
Maar je hebt gelijk, ik ben gefrustreerd. Zal wel iets te maken hebben met sex/weer/werk/vegetarisme/insane in the membrane.
En een goede barbecue is niets mis mee, maar het meerendeel van de barbecue-isten (o heilige Barbecue) weet niet eens behoorlijk de barbecue aan te maken. Ik wist niet dat ze in Auschwitz aan charring deden, was toch meer van het gassen (elf gaatjes in een douchekop e.d.)?
Tja, dat is het leuke van anoniem reageren op het internet. Je hebt mensen die een weerwoord durven te geven tegen ander zeikers.
Ik heb ze wel gezien hoor. En ik ga ook niet beweren dat soja-aanplant nu goed is voor de oerwouden. Maar, het is niet dat men soja plant voor de leuk, om er vervolgens niets mee te doen, de soja wordt geplant (voor een groot gedeelte) als veevoer. Als 't niet geplant zou worden, dan moet er ergens anders veevoer vandaan komen. Zonder meer geen soja meer planten is momenteel niet mogelijk.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:08 schreef zout-droppie het volgende:
Keuringsdienst van waarde aflevering soja 1 en 2
Te weinig vlees schijnt ook je geestelijke gesteldheid aan te tasten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef ajay het volgende:
Gefrustreerd want? Ik praat dezelfde taal als de TS? Hmm, 'tis toch klaagbaak? Dan zijn we blijkbaar allemaal gefrustreerd....
Maar je hebt gelijk, ik ben gefrustreerd. Zal wel iets te maken hebben met sex/weer/werk/vegetarisme/insane in the membrane.
En een goede barbecue is niets mis mee, maar het meerendeel van de barbecue-isten (o heilige Barbecue) weet niet eens behoorlijk de barbecue aan te maken. Ik wist niet dat ze in Auschwitz aan charring deden, was toch meer van het gassen (elf gaatjes in een douchekop e.d.)?
Tja, dat is het leuke van anoniem reageren op het internet. Je hebt mensen die een weerwoord durven te geven tegen ander zeikers.
Gastquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef ajay het volgende:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Te weinig vlees schijnt ook je geestelijke gesteldheid aan te tasten.![]()
http://www.e-gezondheid.b(...)er-14118-901-art.htmquote:Helpt het IQ bij het maken van voedingskeuzes?
Men kan zich dan ook afvragen of een hoog IQ bijdraagt tot het maken van goede
keuzes op het vlak van voeding.
Het antwoord op die vraag zou ja kunnen zijn, zo blijkt uit de studie die uitgevoerd werd
bij meer dan 17.000 personen die een IQ-test aflegden op de leeftijd van tien jaar en
gevolgd werden tot ze dertig werden. Na het inzamelen van gegevens omtrent hun
voeding blijkt dat een hoog IQ gepaard gaat met een verhoogde kans op een
leven als vegetariėr. Omgekeerd hebben vegetariėrs een IQ dat hoger
is dan het gemiddelde.
Of je leest een thread voordat je post......quote:
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:02 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je lijkt TechXP wel. Die zei een keer dat hij een barbecue wel goed vergelijkbaar vond met Auschwitz.
quote:
Hoeveel vegetariers heb je nodig om een lamp te vervangen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
http://www.e-gezondheid.b(...)er-14118-901-art.htm
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
Over kanslozen gesproken........quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:23 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Moet ik je nog uitleggen waarom dit een kansloze conclusie is![]()
Gemiddeld, om dat het een kleinere groep is dan de niet-vegetarier (normale mensen) dus dan is het statistisch logisch dat de groep met de kleine hoeveelheid die bewust een keuze maakt een hoger IQ heeft dan de rest (met alle grafjosti's van dien).quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:19 schreef Ericr het volgende:
[..]
[..]
Mooi is dat... Niet kunnen winnen op argumenten dan maar op de man gaan spelen.quote:
Niet negeren jullie! Daarbij zijn vegetariers slecht voor het milieuquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:22 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Hoeveel vegetariers heb je nodig om een lamp te vervangen?
Ok zit wat in als je het op die manier zegt.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:04 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat is zo natuurlijk. Gehele gebieden worden geplant met een soja-monocultuur. Dat is verschraling van de biodiversiteit, en in die zin is genetische gemodificeerde soja symptoombestrijding. Echter, de vraag naar soja is er, mede dankzij de groeiende vlees-markten in b.v. Aziė. Voor die beesten is veevoer nodig, en derhalve soja. Het zou ook met conventionele middelen verbouwd kunnen worden natuurlijk, maar dat vereist meer inspanning voor eenzelfde opbrengst. En conventioneel verbouwde soja vereist ook het kappen van oerbossen, misschien nog wel meer vanwege mindere opbrengst.
En dat is een moeilijke zaak, biologisch is allemaal fijn en goed en mooi, en overbemesting met kunstmest is slecht, maar anderzijds is biologisch moeilijker te doseren, vereist het meer inspanning, en daardoor wellicht meer brandstof, leidt kunstmest ertoe dat bepaalde gebieden die compleet verschraalt zijn ook beplant kunnen worden, b.v. in Australiė, waardoor voedsel niet van elders gehaald hoeft te worden, etc. etc.
Kortom, het is makkelijk om te zeggen: "Soja aanplant is slecht", maar op het moment is die vraag er. Beter zou het zijn om die vraag te beperken, naar mijn mening, en dat is alleen mogelijk als de vleesconsumptie gereduceerd wordt, maar zolang dat niet gebeurt, kan genetisch gemodificeerde soja wellicht een rol spelen.
Is dit dan een serieuze discussie, was me even ontgaan.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:24 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Mooi is dat... Niet kunnen winnen op argumenten dan maar op de man gaan spelen.
Dan blijf ik erbij dat ik het slecht vind omdat er nog steeds niet echt bekend is of en eventueel wat de gevolgen voor de gezondheid kan betekenen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:13 schreef Iblis het volgende:
[..]
De vraag is dus, is 't beter of slechter voor 't milieu om genetisch gemodificeerde soja te planten als je 't tóch wilt planten.
Hoe vaak heb jij meegemaakt dat je van een vegetariėr bij elke hap commentaar kreeg?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:07 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
ik ga toch geen vegetarier uitnodigen op een bbq? Bij elke hap zeker commentaar krijgen?. Blijf maar lekker thuis met je gezeik.
Want toen je 10 was was jij al in staat om een bewuste keuze te maken. Dit onderzoek ging om het volgen van een groep mensen van 10 tot ze 30 jaar werden.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:24 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Gemiddeld, om dat het een kleinere groep is dan de niet-vegetarier (normale mensen) dus dan is het statistisch logisch dat de groep met de kleine hoeveelheid die bewust een keuze maakt een hoger IQ heeft dan de rest (met alle grafjosti's van dien).
Slaat dus weer nergens op...![]()
1. Iemand moet toch al die vleesetende barbaren aansturen, om ze uit te leggen hoe een lampje vervangen moet worden. Dat kun je niet aan hen overlaten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:22 schreef colourAgga het volgende:
[..]
Hoeveel vegetariers heb je nodig om een lamp te vervangen?
pfff.. ik vreet die hond ook zo op. vlees is vlees.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:29 schreef Apokalypse het volgende:
Vegetariers![]()
Het is in ieder geval beter dan mensen die om elk bericht janken dat een hond overleden is en dan die avond Betty de koe naar binnen slokken.
Hypocrieten![]()
Dan mag je nog wel ff flink dooreten.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:33 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
pfff.. ik vreet die hond ook zo op. vlees is vlees.
't zijn maar dieren en dieren moet je opeten
ja he.. huhuhuuhhuhquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dan mag je nog wel ff flink dooreten.
Dat mag je even uitleggen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:26 schreef colourAgga het volgende:
Daarbij zijn vegetariers slecht voor het milieu
Ook als je hem daarvoor leuk ziet rondwandelen, hij/zij je hand likt etc?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:33 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
pfff.. ik vreet die hond ook zo op. vlees is vlees.
't zijn maar dieren en dieren moet je opeten
Er zijn voor 'conventioneel' voedsel genoeg testen die de veiligheid of giftigheid van voedsel kunnen vaststellen. Uiteindelijk is een tomaat of aardappel ook het resultaat van bepaalde genen, sommige genen zorgen ervoor dat er toxische stoffen aanwezig zijn in het eindproduct, sommige combinaties van genen zorgen dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:29 schreef zout-droppie het volgende:
[..]
Dan blijf ik erbij dat ik het slecht vind omdat er nog steeds niet echt bekend is of en eventueel wat de gevolgen voor de gezondheid kan betekenen.
YES!!!!! One down, more to go!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:39 schreef ScharrelNeger het volgende:
Vegetariers zijn de ondergang van het blanke ras.
quote:
Nee alleen jij en ik en dan zul je maar heel snel een manier moeten vinden om zwanger te worden van anale verkrachting anders blijven alleen je lieve diertjes over. Of je moet graag een paard nemen?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:42 schreef ajay het volgende:
[..]
YES!!!!! One down, more to go!
Ik gok er nog steeds op dat uiteindelijk alleen de smurfen overblijven, want die eten alleen smurfbessen.
En de smurfen dan?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:43 schreef ScharrelNeger het volgende:
[..]
Nee alleen jij en ik en dan zul je maar heel snel een manier moeten vinden om zwanger te worden van anale verkrachting anders blijven alleen je lieve diertjes over. Of je moet graag een paard nemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |