Bronquote:Imam Jneid wil controle op taalgebruik columns
Imam Fawaz Jneid, die onlangs uitspraken deed over Elsevier-blogger Afshin Ellian, pleit voor een commissie die bepaalt welke woorden wel en niet mogen worden gebruikt in columns.
Dat heeft de Syrische imam gezegd tegen ANP in een reactie op de woensdag ontstane ophef over zijn uitlatingen over Ellian op de website van de Haagse As-Soennah moskee. Naar aanleiding van een weblog van Ellian op elsevier.nl over de gevaren van het salafisme noemde de imam hen 'een kwaadaardig gezwel'.
Soennitische beweging
In zijn blog schrijft Ellian dat het salafisme, een soennitische beweging die naar de zuivere islam terug wil keren, met wortel en tak moet worden uitgeroeid. 'De uitspraken van deze man zijn te gek voor woorden. Ik pleit voor een commissie die onderzoekt wat wel en niet gezegd mag worden in zulke columns.'
Imam Jneid werd woensdag aangesproken op zijn uitlatingen door de fracties van de VVD en PVV. De partijen eisten dat de imam zou aftreden. Het liefst ziet VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra dat de imam zijn Nederlandse paspoort verliest. Imam Jneid steunt de uitspraken, maar ontkent dat ze door hem zijn gedaan.
Volgens de imam is er een 'hetze' tegen hem gaande. 'Niemand heeft het over de uitspraken van Ellian. Politici en media vallen gelijk mij aan, terwijl ik deze reactie helemaal niet heb gegeven. Er zijn mensen die gebruik willen maken van dit soort incidenten om mij op te ruimen.'
Iman = geloof, geloven, godsvruchtbaarheidquote:Op donderdag 28 juni 2007 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is een 'Iman'?
En het is 'je reinste'; en wat is een 'ontwikkelijk'?
Goed ideequote:Op donderdag 28 juni 2007 20:27 schreef Hathor het volgende:
Pek, veren, en een hele harde trap onder zijn reet.![]()
Zoiets?quote:When one uses the word 'Nigger', it must be at least seven words apart for the word 'Guy'.
Tuuk gaan ze hier niet op in.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Het instellen van een commissie die bepaalt welke woorden wel en niet mogen worden gebruikt in columns dat riekt naar is je reinste censuur.
Het zou een hele slechte ontwikkeling zijn als men hier aan gehoor geeft.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]
+
[afbeelding]
=
[afbeelding] [afbeelding]
Ik krijg hongerquote:Op donderdag 28 juni 2007 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]
+
[afbeelding]
=
[img=578xnull]http://www.segbay.ca/images/Gallery/pigroast/Pigroast2005.jpgnguncompressed[/img] [afbeelding]
Voor hoelang nog?quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:12 schreef HL_Dog43 het volgende:
De man in kwestie is een idioot. We leven in een land met vrijheid van mening.
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 08:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er zijn onderhand meer extremistische moslims in de westerse wereld dan in eigen nest.
quote:Sheikh Fawaz Jneid van de Haagse As Soennah-moskee staat bekend als de meest radicale imam van Nederland. Jongeren lusten wel pap van zijn preken. Fawaz Jneid houdt niet van geweld: "Als je tegenwoordig iedereen, die de profeet beledigt, zou moeten doden, dan blíjf je bezig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |