abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:42:54 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50947916
quote:
Imam Jneid wil controle op taalgebruik columns

Imam Fawaz Jneid, die onlangs uitspraken deed over Elsevier-blogger Afshin Ellian, pleit voor een commissie die bepaalt welke woorden wel en niet mogen worden gebruikt in columns.

Dat heeft de Syrische imam gezegd tegen ANP in een reactie op de woensdag ontstane ophef over zijn uitlatingen over Ellian op de website van de Haagse As-Soennah moskee. Naar aanleiding van een weblog van Ellian op elsevier.nl over de gevaren van het salafisme noemde de imam hen 'een kwaadaardig gezwel'.

Soennitische beweging
In zijn blog schrijft Ellian dat het salafisme, een soennitische beweging die naar de zuivere islam terug wil keren, met wortel en tak moet worden uitgeroeid. 'De uitspraken van deze man zijn te gek voor woorden. Ik pleit voor een commissie die onderzoekt wat wel en niet gezegd mag worden in zulke columns.'

Imam Jneid werd woensdag aangesproken op zijn uitlatingen door de fracties van de VVD en PVV. De partijen eisten dat de imam zou aftreden. Het liefst ziet VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra dat de imam zijn Nederlandse paspoort verliest. Imam Jneid steunt de uitspraken, maar ontkent dat ze door hem zijn gedaan.

Volgens de imam is er een 'hetze' tegen hem gaande. 'Niemand heeft het over de uitspraken van Ellian. Politici en media vallen gelijk mij aan, terwijl ik deze reactie helemaal niet heb gegeven. Er zijn mensen die gebruik willen maken van dit soort incidenten om mij op te ruimen.'
Bron

Het instellen van een commissie die bepaalt welke woorden wel en niet mogen worden gebruikt in columns dat riekt naar je reinste censuur.

Het zou een hele slechte ontwikkeling zijn als men hier aan gehoor geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_77 op 28-06-2007 19:48:06 ]
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50948288
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat is een 'Iman'?

En het is 'je reinste'; en wat is een 'ontwikkelijk'?
Iman = geloof, geloven, godsvruchtbaarheid
Herseye maydonoz olma
pi_50948315
En ik wil censuur op wat imams zitten te verkondigen tegen hun eigen mede moslims.. maar dat zal waarschjnlijk nog onmogelijker zijn dan wat hij wil. ..welkom in knuffel land.
pi_50948483
Idioot plan. Commissie komt er nooit. Boeiend nieuws weer.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:08:04 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50948799
En ik wil een paar miljoen.

Die baardaap is zot. Jaja, hij wil verdoezelen dat zijn moskee er duistere praktijken op nahoudt, dat zal het eerder zijn.
Ook ik heb mijn bedenkingen over enkele columnisten, met Pamela Hemelzeik in het bijzonder. Heb ik en een paar maten van me nog een zaak tegenop gezet via het NIVJ, De vrijheid van een columnnist is groter dan die van een journalist, zij won dan ook, zo gaat dat.

Maar censuur? Die vent is gek.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_50949427
Pek, veren, en een hele harde trap onder zijn reet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:28:20 #7
145677 Specsavers
Save your Specs
pi_50949471
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:27 schreef Hathor het volgende:
Goed idee
pi_50949504
quote:
When one uses the word 'Nigger', it must be at least seven words apart for the word 'Guy'.
Zoiets?
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
pi_50949675
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Het instellen van een commissie die bepaalt welke woorden wel en niet mogen worden gebruikt in columns dat riekt naar is je reinste censuur.

Tuuk gaan ze hier niet op in.
Zo ja, dan begin ik uit dwarsigheid spontaan een carričre als columniste.
Zet God op de pot...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:39:08 #10
130955 Floripas
Blast from the past
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:43:42 #11
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_50949886
Een commissie bepaalt niet wat wel en niet gezegd mag worden. De wetgever bepaalt dat. Een commissie mag dat wat mij betreft best onderzoeken (volgens het artikel is van meer ook geen sprake), dat heeft vooralsnog met censuur niks te maken.

Maar afgezien daarvan zal er ook gewoon niks gebeuren.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:46:55 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_50950004
Een commissie die blogs moet gaan lopen napluizen op taalgebruik.

Weet die mafkees wel waar 'ie over praat?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_50950047
Jneiz moet gewoon kapot. Klaar.

Dat varken wordt notabene het Midden-Oosten uit geflikkert omdat hij te radicaal aan het preken is, wat doen Nederland? We geven hem een uitkering en NLs paspoort
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 20:50:13 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_50950098
Laat die commissie die uitspraken van die baardmans maar eens evalueren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_50950165
Uberhaupt opzouten met dat radicale varken.

Kotsfiguur. Hij wordt er nota bene nog uitgegooid in de VAE en dan geven we hem hier een Nederlands paspoort. Terwijl hij niet eens een woord Nederlands kan. Echt .
pi_50950920

+

=

Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50950957
Mooie collage Hofstadgruppe.

Hulde.
pi_50951886
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[afbeelding]

+

[afbeelding]

=

[afbeelding] [afbeelding]
OK, ik moest lachen
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:01:53 #19
pi_50952569
quote:
[afbeelding]

+

[afbeelding]

=

[img=578xnull]http://www.segbay.ca/images/Gallery/pigroast/Pigroast2005.jpgnguncompressed[/img] [afbeelding]
Ik krijg honger
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:51:25 #20
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_50954398
quote:
[afbeelding]

[...]
Onder de noemer beelden zeggen meer dan 1000 woorden.

Mooi gedaan idd
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:12:15 #21
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_50955181
De man in kwestie is een idioot. We leven in een land met vrijheid van mening.Dat moet meneer maar accepteren.

Niks censuur.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_50960408
Er zijn onderhand meer extremistische moslims in de westerse wereld dan in eigen nest.
pi_50960434
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 23:12 schreef HL_Dog43 het volgende:
De man in kwestie is een idioot. We leven in een land met vrijheid van mening.
Voor hoelang nog?

Er zijn plenty idioten die ze met open armen verwelkomen zoals SCH, Gelly, Super7kneus en Meki om enkelen te noemen uit Fokposters.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:18:16 #24
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50960438
Deze achterlijke Imam en democratie gaan echt niet samen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:24:19 #25
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_50960493
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
Er zijn onderhand meer extremistische moslims in de westerse wereld dan in eigen nest.
quote:
Sheikh Fawaz Jneid van de Haagse As Soennah-moskee staat bekend als de meest radicale imam van Nederland. Jongeren lusten wel pap van zijn preken. Fawaz Jneid houdt niet van geweld: "Als je tegenwoordig iedereen, die de profeet beledigt, zou moeten doden, dan blíjf je bezig!
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:45:10 #26
pi_50960735
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:24 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

[..]
pi_50961518
Het woord 'uitroeien' vind ik beslist niet misplaatst wanneer we het hebben over godsdienstige stromingen die een rechtstreeks gevaar zijn voor onze westerse samenleving. Niet zelden is bij dit soort groeperingen een grote vijandelijkheid zichtbaar jegens ex-moslims. Ze zullen moeten gaan begrijpen dat inwoners van Nederland VRIJ zijn om zelf hun geloof te kiezen, maar ook om daar van af te stappen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:56:35 #28
pi_50961947
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:35 schreef Elfletterig het volgende:
Het woord 'uitroeien' vind ik beslist niet misplaatst wanneer we het hebben over godsdienstige stromingen die een rechtstreeks gevaar zijn voor onze westerse samenleving. Niet zelden is bij dit soort groeperingen een grote vijandelijkheid zichtbaar jegens ex-moslims. Ze zullen moeten gaan begrijpen dat inwoners van Nederland VRIJ zijn om zelf hun geloof te kiezen, maar ook om daar van af te stappen.
Domme onzekere mensen voelen zich nou eenmaal snel bedreigt en beledigd.
pi_50961995
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:18 schreef Het_hupt het volgende:
Deze achterlijke Imam en democratie gaan echt niet samen
Dus: de islam en democratie gaan ook niet samen. Dit probeer ik hier al een jaar of 7 duidelijk te maken, maar óf er wordt niet op gereageerd óf ik word voor racist uitgemaakt...terwijl ik alleen maar een constatering uit.
  † In Memoriam † vrijdag 29 juni 2007 @ 10:08:38 #30
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_50962154
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:59 schreef progrock het volgende:

[..]

Dus: de islam en democratie gaan ook niet samen. Dit probeer ik hier al een jaar of 7 duidelijk te maken, maar óf er wordt niet op gereageerd óf ik word voor racist uitgemaakt...terwijl ik alleen maar een constatering uit.
Nee hoor, je bent gewoon dom. 'De' Islam bestaat niet en er zijn genoeg moslims die in de democratie meedraaien, alleen die komen niet in het nieuws he?

ff ontopic: die imam moet niet zeiken, dezelfde wetten die hem z'n gif laten spuien maken de columns van Elian mogelijk. Als er censuur toegepast gaat worden denk ik dat die imam er meer last van gaat krijgen dan de columnist.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:11:42 #31
pi_50962217
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:08 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Nee hoor, je bent gewoon dom. 'De' Islam bestaat niet en er zijn genoeg moslims die in de democratie meedraaien, alleen die komen niet in het nieuws he?

ff ontopic: die imam moet niet zeiken, dezelfde wetten die hem z'n gif laten spuien maken de columns van Elian mogelijk. Als er censuur toegepast gaat worden denk ik dat die imam er meer last van gaat krijgen dan de columnist.
Als ie nadenkt weet ie dat best, maar hij weet ook dat die censuur er toch niet komt. Hij preek slechts voor eigen parochie. Het interesseert hem echt niet hoe de rest van nederland erover denkt.
pi_50965403
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:27 schreef Hathor het volgende:
hoelang duurt het voordat het "hop" plaatje weer langs komt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:04:22 #33
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50965461
Tijd voor een Nederlandse Imamopleiding aan de Faculteit Theologie. Dan kunnen we al die achterlijke zandgeiten die niks van Nederland snappen gewoon buiten houden.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:08:17 #34
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50965606
Hoezo riekt? Dat is censuur en van een ontwikkeling is geen sprake, want dat gebeurt niet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:14:54 #35
80268 kLowJow
That's Gay
pi_50965853
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:58 schreef Aurelianus het volgende:
Idioot plan. Commissie komt er nooit. Boeiend nieuws weer.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:18:01 #36
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50965968
Die commissie heet natuurlijk in de volksmond gewoon "hoofdredactie".

Maar ja.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 12:25:24 #37
pi_50966254
Censuur is leuk!

Regel 1: Alle religieuze uitspraken verbieden
Regel 2: Alle uitspraken waar ik het niet mee eens ben verbieden.
pi_50977210
quote:
Imam Fawaz wil taalcommissie columns
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: vrijdag 29 juni 2007 @ 10:49
De uiterst omstreden imam Sjeik Fawaz Jneid van de al even omstreden Haagse As-Soennah-moskee heeft gisteren een pleidooi gehouden voor een censuur-commissie ten behoeve van taalgebruik in columns. Hij zegt binnenkort een voorstel te gaan doen voor een commissie die het taalgebruik in columns moet controleren en die moet vaststellen welke woorden wel en niet gebruikt mogen worden.

De Imam komt hiermee na de ophef die deze week ontstond over zijn reactie op een column van hoogleraar en publicist Afshin Ellian. In die column stelde Ellian onder meer dat het salafisme - een radicale en uiterst orthodoxe stroming binnen de islam, ''met wortel en tak moet worden uitgeroeid.'' In de moskee waar Sjeik Fawaz predikt wordt het salafisme beleden. De imam zegt over de uitlatingen van Ellian: ''De uitspraken van deze man zijn te gek voor woorden. Ik pleit voor een commissie die onderzoekt wat wel en niet gezegd mag worden in zulke columns.''

Paspoort intrekken
Fawaz Jneid lag deze week overigens zelf onder vuur in de Tweede Kamer. De fracties van de VVD en PVV waren woedend dat Ellian op de website van de moskee werd omschreven als een ''kwaadaardig gezwel'', die ''dankzij de dubbele moraal van Nederland ongestoord zijn gif in onze samenleving kan pompen''. De VVD en PVV willen dat de imam aftreedt en zouden het liefst zien dat de Nederlandse nationaliteit van hem wordt ingetrokken.

Sjeik Fawaz Jneid, afkomstig uit Syrië, heeft al tien jaar een Nederlands paspoort. Hij vluchtte zo'n 15 jaar geleden naar Nederland ten tijde van de eerste Golfoorlog. Dit deed hij omdat hij in de Verenigde Arabische Emiraten een preekverbod kreeg omdat hij openlijk kritiek uitte op Amerika.

Ontkenning
De imam ontkent overigens dat de uitspraken die over Ellian op de website van zijn moskee staan, door hem zijn gedaan. Hij spreekt ook nauwelijk een woord Nederlands, ondanks dat hij hier al 15 jaar verblijft. ''Ik was wel op de hoogte van de reactie, maar niet van de inhoud hiervan. Het feit dat er een reactie is gekomen op het stuk van Ellian steun ik, maar zelf had ik andere woorden gekozen. Ellian speelt met vuur, hij roept verschrikkelijke dingen en dan mag er best wat terug worden geroepen.''

Verder meent Fawaz Jneid dat er een ''hetze'' tegen hem wordt gevoerd. ''Niemand heeft het over de uitspraken van Ellian. Politici en media vallen gelijk mij aan, terwijl ik deze reactie helemaal niet heb gegeven. Er zijn mensen die gebruik willen maken van dit soort incidenten om mij op te ruimen.'' Hij zal echter geen rechtzaak aanspannen om de aantijgingen aan zijn adres aan te vechten. ''Die win ik toch nooit. Ik heb al eens een zaak aangespannen tegen twee journalisten, maar daar nooit meer wat van gehoord.'' Fawaz doelt waarschijnlijk op zijn aangifte tegen de actualiteitenrubriek NOVA die moslims beledigd zou hebben met een uitzending over de Deense cartoonkwestie.
Bron: Imam Fawaz wil taalcommissie columns

In het nieuwsbericht is nog iets te lezen over de achtergrond van deze man.

De overheid moet veel zorgvuldiger omgaan met wie hier precies als buitenlanders, dus ook asielzoekers, het land binnenkomen en al helemaal aan wie zij de Nederlandse nationaliteit verstrekt.

[ Bericht 2% gewijzigd door rutger05 op 29-06-2007 18:27:30 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 29 juni 2007 @ 17:53:26 #39
170031 Halve-Amerikaan
...and ruled I shall not be
pi_50977229
Meneer Imam: Kun je die smoel van je niet eens een keer dicht houden? Zon'n beetje elke keer als je hem opentrekt valt er bagger uit, zoals bij de meeste imams. Islam is gewoon een fucked-up religie, en elke
'middenweg' moslim moet z'n huiswerk eens wat beter gaan doen, en een kant kiezen.
www.thereligionofpeace.com
We hebben het Eeuwig Leven al, dank u!
pi_50980788
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 12:04 schreef Floripas het volgende:
Tijd voor een Nederlandse Imamopleiding aan de Faculteit Theologie. Dan kunnen we al die achterlijke zandgeiten die niks van Nederland snappen gewoon buiten houden.
Tijd voor het opheffen van de 'Faculteit Theologie'. Wat een waanzin. Is er ook een 'faculteit stemmen in je hoofd'?
pi_50980850
Een controle op columns zal leiden tot meer "respect". Dit voorstel zal links daarom wel als muziek in de oren klinken.
  zondag 1 juli 2007 @ 12:06:00 #42
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_51023394
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Is er ook een 'faculteit stemmen in je hoofd'?
Psychologie noemen ze die studie volgens mij.
lege ton
  zondag 1 juli 2007 @ 12:18:25 #43
pi_51023667
Mensen die boodschappen van God krijgen of denken dat ze over water kunnen lopen worden tegenwoordig opgeloten in inrichtingen. Vroeger maakte men daar een religie van.
pi_51026452
Jnaid noch zijn critici deugen.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
  zondag 1 juli 2007 @ 14:18:45 #45
pi_51027077
quote:
Op zondag 1 juli 2007 13:58 schreef retteketet het volgende:
Waarom niet? Omdat ze een mening hebben?
pi_51027212
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:42 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Het instellen van een commissie die bepaalt welke woorden wel en niet mogen worden gebruikt in columns dat riekt naar je reinste censuur.

Ik vind het een slechtere ontwikkeling als men gehoor zou geven aan VVD-er Halbe Zijlstra, die het liefst ziet dat de imam zijn Nederlandse paspoort verliest, omdat hij Ellian, zo wordt gezegd, een kwaadaardig gezwel noemt. Niet aardig natuurlijk, en hij had een beter punt als-ie had gezegd dat Ellian een zeer sclhte columnist is, met een verschrikkelijke, ge-obsedeerde manier van schrijven, een kwaadaardig gezwel is hij, denk ik, niet, maar ja... om iemand daarvoor zijn paspoort te ontnemen. Nog zo'n partij voor de vrijheid.

En by the way, wie de fuck is Imam Jneid eigenlijk?
pi_51027427
quote:
Op zondag 1 juli 2007 14:23 schreef Monidique het volgende:

[..]
En by the way, wie de fuck is Imam Jneid eigenlijk?
Een varken met meer invloed dan je denkt die hier helemaal zijn gang niet hoort te kunnen gaan.
  zondag 1 juli 2007 @ 14:36:30 #48
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_51027613
De jood vind van de moslim dat hij met wortel en tak moet worden uitgeroeid. De moslim vind die jood vervolgens een kwaadaardig gezwel. Prima toch allemaal lijkt me. Vrijheid van meningsuiting!

VVD en PVV kunnen daar natuurlijk weer niet mee omgaan en beginnen meteen over uitzetten enzo.
lege ton
pi_51027614
quote:
Op zondag 1 juli 2007 13:58 schreef retteketet het volgende:
Geen enkele NLe moslim keurt zonder morren Jneiz en de stroming waar hij voor staat af. Ook jij weer niet.
Het geeft toch te denken.
  zondag 1 juli 2007 @ 14:37:46 #50
pi_51027651
quote:
Op zondag 1 juli 2007 14:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Een varken met meer invloed dan je denkt die hier helemaal zijn gang niet hoort te kunnen gaan.
Waarom zijn we nog niet met z'n alle moslim dan, als ie zo veel invloed heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')