Interessant, zo eens ff rondsnuffelen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Na het uiteenvallen van deze band ging frontman Julian Cope solo verder. Hij bracht een haast oneindige diarree van albums uit, tot op de dag van vandaag, en niet alles is interessant, maar World Shut Your Mouth en Saint Julian zijn toch wel juweeltjes hoor!
Doe dat.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:49 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Interessant, zo eens ff rondsnuffelen.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:27 schreef spacemangraig het volgende:
Tong, je nummer 1 is goed gekeurd.
Zeker weten!quote:
Ook toevallig, ik zet dat album zojuist op, een paar minuten voordat ik hier in dit topic kwam.quote:
Let it be is heel, heel, heel erg sterk. Die andere ken ik niet zo goed.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:20 schreef schaap001 het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Deze 3 albums worden wel steeds ietsie minder rauw (qua produktie/sound), maar de songs blijven onverminderd sterk.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:23 schreef Frollo het volgende:
[..]
Let it be is heel, heel, heel erg sterk. Die andere ken ik niet zo goed.
@cafca: Alleen als ik je quote, zie ik dat je een hoop hoezen hebt gepost, maar in je post zelf zie ik niks...quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:13 schreef cafca het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
![]()
Answering machinequote:Op woensdag 11 juli 2007 13:20 schreef schaap001 het volgende:
the replacements
Dat is m'n favoriete nummer van Let it Be: maar wel een gedeelde eerste plaats met Unsatisfiedquote:
Én gedeelde eerste plaats met Sixteen Blue en Androgynous en Black Diamond en I Will Dare...quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:28 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Dat is m'n favoriete nummer van Let it Be: maar wel een gedeelde eerste plaats met Unsatisfied![]()
ik moet hem inderdaad wer eens draaien, er staan wel een hoop juweeltjes op zegquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:30 schreef Frollo het volgende:
[..]
Én gedeelde eerste plaats met Sixteen Blue en Androgynous en Black Diamond en I Will Dare...
Ik zie dat mijn Prefab Sprout - Steve McQueen ook niet echt lekker tevoorschijn kwamquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:41 schreef schaap001 het volgende:
[..]
@cafca: Alleen als ik je quote, zie ik dat je een hoop hoezen hebt gepost, maar in je post zelf zie ik niks...
en als ik op een afbeelding klik, zie ik trouwens nog steeds niks![]()
ligt aan rateyourmusic, blijkbaarquote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Misschien toch wel deze:
[afbeelding]
Aaaaarrrgghhhh!!!!
quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik zie dat mijn Prefab Sprout - Steve McQueen ook niet echt lekker tevoorschijn kwam
Lol, en het was nog wel zo'n mooi lijstjequote:Op woensdag 11 juli 2007 15:41 schreef schaap001 het volgende:
[..]
@cafca: Alleen als ik je quote, zie ik dat je een hoop hoezen hebt gepost, maar in je post zelf zie ik niks...
en als ik op een afbeelding klik, zie ik trouwens nog steeds niks![]()
Ohja, die hoorde er ook nog bijquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zie dat mijn Prefab Sprout - Steve McQueen ook niet echt lekker tevoorschijn kwam
[..]
ligt aan rateyourmusic, blijkbaar
quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:19 schreef turnpike het volgende:
Momenteel mijn favo 80's plaatje :
[afbeelding]
ik ben geboren in 1988, dus neequote:Op donderdag 12 juli 2007 14:47 schreef Frollo het volgende:
Maarre, kenden jullie die albums toen ook al?
Ikzelf heb heel veel van wat hier genoemd wordt veel later ontdekt. Alleen naar de Smiths luisterde ik echt al in de tijd zelf. Artiesten als de Replacements, Sonic Youth, Joe Jackson en Front 242 leerde ik pas in de jaren 90 kennen of misschien nog nét in 1989.
Ik ben geboren in 1962. In 1980 was ik dus 18 en begon het grote avontuur.quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:47 schreef Frollo het volgende:
Maarre, kenden jullie die albums toen ook al?
Ikzelf heb heel veel van wat hier genoemd wordt veel later ontdekt. Alleen naar de Smiths luisterde ik echt al in de tijd zelf. Artiesten als de Replacements, Sonic Youth, Joe Jackson en Front 242 leerde ik pas in de jaren 90 kennen of hooguit nog nét in 1989.
Damn, dan heb je Ian Curtis misschien nog live gezien!quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben geboren in 1962. In 1980 was ik dus 18 en begon het grote avontuur.
Hey Tong, jij hebt the Replacements toch ook wel eens live gezien: meen me dat te kunnen herinneren uit een Replacements-topic. En hoe waren ze? Dronken of goed?quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:44 schreef tong80 het volgende:
Joy Division nooit live gezien. Maar zo rond mijn 16de begon ik echt muziek te luisteren. Zeg maar net na de eerste punkgolf. Mijn eerste Pinkpop was in 1979. Vele legendarische bands heb ik dus zien komen. Zeg maar het meeste dat hier is genoemd. Toen ik voor het eerst U2 of The Police hoorde voelde ik dezelfde sensatie als later een andere generatie met Nirvana of Stone Roses had.
heb je husker du ook gezien op pinkkpop? ik geloof 85 ofzo.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:44 schreef tong80 het volgende:
Joy Division nooit live gezien. Maar zo rond mijn 16de begon ik echt muziek te luisteren. Zeg maar net na de eerste punkgolf. Mijn eerste Pinkpop was in 1979. Vele legendarische bands heb ik dus zien komen. Zeg maar het meeste dat hier is genoemd. Toen ik voor het eerst U2 of The Police hoorde voelde ik dezelfde sensatie als later een andere generatie met Nirvana of Stone Roses had.
Heb ze twee keer live gezien. De eerste keer was sensationeel. We waren begin jaren 80 de avond ervoor op Pinkpop. Gingen de stad in en zagen dat er in het cultureel centrum bandjes speelden. Wij er heen. Gingen natuurlijk gelijk aan de bar zitten. Hoorden we plots answering machine uit de zaal. Wij kijken want zo'n coverbandje is altijd leuk. Wat schetst onze verbazing ? Stonden the Replacements zelf te spelen voor 25 man en een paardekop. Wisten niet wat we meemaakten. Ze waren ladderzat en de drummer ging gitaarspelen en Paul achter het drumstel. Totale chaos. Na het optreden met 2 van de bandleden nog wat gezopen. Heerlijke ervaring. Was beter dan heel Pinkpop bij elkaar.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:58 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Hey Tong, jij hebt the Replacements toch ook wel eens live gezien: meen me dat te kunnen herinneren uit een Replacements-topic. En hoe waren ze? Dronken of goed?
Was geloof ik de opener en ik stond natuurlijk vooraan. Eén grote bak lawaai. Maar wel geniaal lawaai.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:12 schreef slaveloos het volgende:
[..]
heb je husker du ook gezien op pinkkpop? ik geloof 85 ofzo.
dat moet echt een spectakel geweest zijn
Mooi verhaalquote:Op donderdag 12 juli 2007 17:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ze twee keer live gezien. De eerste keer was sensationeel. We waren begin jaren 80 de avond ervoor op Pinkpop. Gingen de stad in en zagen dat er in het cultureel centrum bandjes speelden. Wij er heen. Gingen natuurlijk gelijk aan de bar zitten. Hoorden we plots answering machine uit de zaal. Wij kijken want zo'n coverbandje is altijd leuk. Wat schetst onze verbazing ? Stonden the Replacements zelf te spelen voor 25 man en een paardekop. Wisten niet wat we meemaakten. Ze waren ladderzat en de drummer ging gitaarspelen en Paul achter het drumstel. Totale chaos. Na het optreden met 2 van de bandleden nog wat gezopen. Heerlijke ervaring. Was beter dan heel Pinkpop bij elkaar.
De tweede keer was in de Willem 2 in den Bosch. De gitarist was al overleden en the Replacements eigenlijk ook al. Was niet best. Maar goed het waren The Replacements. Dus dat vergeef je dan.
Ja, jaren 80 en 90. Een wereld van verschil trouwens. Maar ik houd met name van die donkere sfeer die om veel muziek uit die tijd hing.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:15 schreef tong80 het volgende:
Maar ben je extra geïnteresseerd in de jaren tachtig ?
Staat 'Disappointed' er ook op? Vind ik een fantastisch nummer, heerlijk theatraal en vol drama. Fijn nummer ook om eventueel aanwezige boosheid te kanaliserenquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:17 schreef trebremmit het volgende:
Leuk topic, heb al veel inspiratie opgedaan. luister nu naar Public image ltd. Volgens mij ook 80's,
vooral het nummer Seattle is goed.
quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:26 schreef _dirkjan_ het volgende:
[afbeelding]
Wat cool dat deze hierboven ook al genoemd is!!! Heb laatst Robyn Hitchcock live gezien in de kleine zaal van Paradiso, waren maar een man of 80... briljant!Queen of Eyes
![]()
Ik heb deze geile box:quote:
Het album 'OFF'quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:22 schreef Frollo het volgende:
Welke van Front 242 is dat, Goochie?
Uit 1993 ... nog net jaren 80 dusquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:04 schreef Goochie het volgende:
Het album 'OFF'
Da's voor mij Mooi en onverslijtbaar van Het Goede Doel.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:17 schreef trebremmit het volgende:
een favoriet Nederlands jaren 80 album
Front by front is beter.quote:
Geography is beterderquote:
Wat een band was dat toen!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:24 schreef RudolfRockem het volgende:
Metallica - Master Of Puppets....
quote:Op zondag 15 juli 2007 00:45 schreef slaveloos het volgende:
oh ja, dit is trouwens de beste LP van de jaren 80:
[afbeelding]
pijn in mijn oren dit. Frollo ga je mond spoelen!quote:Op zondag 15 juli 2007 10:21 schreef Frollo het volgende:
Met alle respect, maar een recente beluistering van Hole en Nail vond ik zwaar tegenvallen.
Wat destijds een overdonderende productie was, blijken kartonnen drums en ijle laagjes samples te zijn. En in de teksten van Thirlwell, die zo hard en confronterend leken, hoor ik nu eigenlijk alleen maar puberale stoerdoenerij.
Vind IK dan hè.
Maar ik heb er destijds veel lol mee beleefd, met Foetus. Daarom:Foetus
Ja, erg jammer. Heeft grootendeels te maken met de dood van Cliff Burton.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:31 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Wat een band was dat toen!
Ik had nooit kunnen bedenken dat ze zo de weg zouden gaan kwijtraken...
Live waren ze retegoed, kan me wat optredens herinneren in die stinkende bak in Zwolle. Geen opsmuk, groot laken met wat kruisen erop achter op het podium en spelen maar. Zoals het hoort![]()
Whehe, sorry.quote:Op zondag 15 juli 2007 11:32 schreef slaveloos het volgende:
[..]
pijn in mijn oren dit. Frollo ga je mond spoelen!
I'll meet you in Poland en Clothes Hoist ooit live gehoord? En al die verschillende stijlen (van surf tot blues tot rock tot ...)?
en ach misschien ben ik wel een puber gebleven
ingehaald door de tijd?quote:Op zondag 15 juli 2007 12:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
Whehe, sorry.![]()
Serieus, ik vond het geluid nogal dunnetjes, terwijl het toen zo overdonderend was.
Maar inderdaad, al die stijlcitaten, dat deed ie heel leuk. En een single als OKFM blijft een gruwelijke bak teringherrie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |