Ik ben geboren in 1962. In 1980 was ik dus 18 en begon het grote avontuur.quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:47 schreef Frollo het volgende:
Maarre, kenden jullie die albums toen ook al?
Ikzelf heb heel veel van wat hier genoemd wordt veel later ontdekt. Alleen naar de Smiths luisterde ik echt al in de tijd zelf. Artiesten als de Replacements, Sonic Youth, Joe Jackson en Front 242 leerde ik pas in de jaren 90 kennen of hooguit nog nét in 1989.

Damn, dan heb je Ian Curtis misschien nog live gezien!quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben geboren in 1962. In 1980 was ik dus 18 en begon het grote avontuur.

Hey Tong, jij hebt the Replacements toch ook wel eens live gezien: meen me dat te kunnen herinneren uit een Replacements-topic. En hoe waren ze? Dronken of goed?quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:44 schreef tong80 het volgende:
Joy Division nooit live gezien. Maar zo rond mijn 16de begon ik echt muziek te luisteren. Zeg maar net na de eerste punkgolf. Mijn eerste Pinkpop was in 1979. Vele legendarische bands heb ik dus zien komen. Zeg maar het meeste dat hier is genoemd. Toen ik voor het eerst U2 of The Police hoorde voelde ik dezelfde sensatie als later een andere generatie met Nirvana of Stone Roses had.

heb je husker du ook gezien op pinkkpop? ik geloof 85 ofzo.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:44 schreef tong80 het volgende:
Joy Division nooit live gezien. Maar zo rond mijn 16de begon ik echt muziek te luisteren. Zeg maar net na de eerste punkgolf. Mijn eerste Pinkpop was in 1979. Vele legendarische bands heb ik dus zien komen. Zeg maar het meeste dat hier is genoemd. Toen ik voor het eerst U2 of The Police hoorde voelde ik dezelfde sensatie als later een andere generatie met Nirvana of Stone Roses had.

Heb ze twee keer live gezien. De eerste keer was sensationeel. We waren begin jaren 80 de avond ervoor op Pinkpop. Gingen de stad in en zagen dat er in het cultureel centrum bandjes speelden. Wij er heen. Gingen natuurlijk gelijk aan de bar zitten. Hoorden we plots answering machine uit de zaal. Wij kijken want zo'n coverbandje is altijd leuk. Wat schetst onze verbazing ? Stonden the Replacements zelf te spelen voor 25 man en een paardekop. Wisten niet wat we meemaakten. Ze waren ladderzat en de drummer ging gitaarspelen en Paul achter het drumstel. Totale chaos. Na het optreden met 2 van de bandleden nog wat gezopen. Heerlijke ervaring. Was beter dan heel Pinkpop bij elkaar.quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:58 schreef schaap001 het volgende:
[..]
Hey Tong, jij hebt the Replacements toch ook wel eens live gezien: meen me dat te kunnen herinneren uit een Replacements-topic. En hoe waren ze? Dronken of goed?

Was geloof ik de opener en ik stond natuurlijk vooraan. Eén grote bak lawaai. Maar wel geniaal lawaai.quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:12 schreef slaveloos het volgende:
[..]
heb je husker du ook gezien op pinkkpop? ik geloof 85 ofzo.
dat moet echt een spectakel geweest zijn

Mooi verhaalquote:Op donderdag 12 juli 2007 17:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ze twee keer live gezien. De eerste keer was sensationeel. We waren begin jaren 80 de avond ervoor op Pinkpop. Gingen de stad in en zagen dat er in het cultureel centrum bandjes speelden. Wij er heen. Gingen natuurlijk gelijk aan de bar zitten. Hoorden we plots answering machine uit de zaal. Wij kijken want zo'n coverbandje is altijd leuk. Wat schetst onze verbazing ? Stonden the Replacements zelf te spelen voor 25 man en een paardekop. Wisten niet wat we meemaakten. Ze waren ladderzat en de drummer ging gitaarspelen en Paul achter het drumstel. Totale chaos. Na het optreden met 2 van de bandleden nog wat gezopen. Heerlijke ervaring. Was beter dan heel Pinkpop bij elkaar.
De tweede keer was in de Willem 2 in den Bosch. De gitarist was al overleden en the Replacements eigenlijk ook al. Was niet best. Maar goed het waren The Replacements. Dus dat vergeef je dan.

Ja, jaren 80 en 90. Een wereld van verschil trouwens. Maar ik houd met name van die donkere sfeer die om veel muziek uit die tijd hing.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:15 schreef tong80 het volgende:
Maar ben je extra geïnteresseerd in de jaren tachtig ?

Staat 'Disappointed' er ook op? Vind ik een fantastisch nummer, heerlijk theatraal en vol drama. Fijn nummer ook om eventueel aanwezige boosheid te kanaliserenquote:Op donderdag 12 juli 2007 20:17 schreef trebremmit het volgende:
Leuk topic, heb al veel inspiratie opgedaan. luister nu naar Public image ltd. Volgens mij ook 80's,
vooral het nummer Seattle is goed.

quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:26 schreef _dirkjan_ het volgende:
[afbeelding]
Wat cool dat deze hierboven ook al genoemd is!!! Heb laatst Robyn Hitchcock live gezien in de kleine zaal van Paradiso, waren maar een man of 80... briljant!Queen of Eyes
![]()

Ik heb deze geile box:quote:

Het album 'OFF'quote:Op donderdag 12 juli 2007 14:22 schreef Frollo het volgende:
Welke van Front 242 is dat, Goochie?

Uit 1993 ... nog net jaren 80 dusquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:04 schreef Goochie het volgende:
Het album 'OFF'

Da's voor mij Mooi en onverslijtbaar van Het Goede Doel.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:17 schreef trebremmit het volgende:
een favoriet Nederlands jaren 80 album

Front by front is beter.quote:
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |