Zijn spel..quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:57 schreef Pritt het volgende:
Wat is de reden dat Harris opeens een eigen topic verdient?
Overschatte voetballer, als je kijkt hoeveel zwakke punten hij nog heeft op zijn leeftijd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:05 schreef PaRaR het volgende:
1 van de meest onderschatte spelers in Nederland :
quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:01 schreef Os__ het volgende:
Typische momentvoetballer. Soms met een geniaal moment, meestal met makkelijk balverlies. Hij heeft zijn waarde voor Sparta gehad maar ik ben er niet rouwig om dat hij weg is.
Romantiseren lijkt me een betere benaming...quote:
Martens/Cziommer?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie wordt zijn grote concurrent bij AZ?
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:45 schreef methodmich het volgende:
Jij kijkt niet graag naar zulke spelers neilpad?
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:21 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Romantiseren lijkt me een betere benaming...
Ik zou hem graag bij Ajax zien spelen maar ik ben verre van objectief, omdat ik de type voetballer Medunjanin koester.quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:55 schreef methodmich het volgende:
Zag hem gisteren tegen Inter ineens een fanatiek blok zetten, waarna hij een ander richting keeper stuurde. Maar ja, denk niet dat Van Gaal hem veel minuten gaat geven.
Medunjanin moet gewoon lekker bij ADO gaan ballen ofzo. Desnoods bij een Segunda Division club in Spanje, dan speelt hij in no time de sterren van de hemel.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:31 schreef DeVinger het volgende:
Zou hij dit seizoen een eerlijke kans krijgen? Cziommer en Martens heeft hij voor zich toch?
pulpzone.nlquote:Medunjanin ziet Ajax zitten, Boussoufa niet
Haris Medunjanin staat hoog op het verlanglijstje van Ajax. Zeer betrouwbare bronnen bevestigden aan voetbalzone.nl dat de Amsterdammers in de middenvelder van AZ een waardig opvolger van Wesley Sneijder zien.
Maandag liet technisch directeur Martin van Geel al in De Telegraaf weten dat het elftal op nog twee posities versterkt zou worden. Met het vrijgekomen geld door de transfer van Sneijder naar Real Madrid willen de Amsterdammers zo snel mogelijk zaken doen.
Maandagmiddag vernam Voetbalzone.nl dat Medunjanin positief heeft gereageerd op de interesse uit de hoofdstad en dat ook AZ bereid is mee te werken aan een overgang. Ook met Mbark Boussoufa werd contact opgenomen, maar de speler van Anderlecht zegt zelf aan een grotere competitie toe te zijn.
Dus blijft hij liever in België dan dat hij naar Nederland gaat?quote:Ook met Mbark Boussoufa werd contact opgenomen, maar de speler van Anderlecht zegt zelf aan een grotere competitie toe te zijn.
quote:De strijd van Haris
Door MIKOS GOUKA
ALKMAAR - Critici noemen hem schertsend ‘Nederlands meest getalenteerde wisselspeler’. Haris Medunjanin wacht op zijn doorbraak bij AZ. Heel misschien is dat moment voor de geboren Bosniër vanavond in de UEFA Cup. De kans dat AZ-trainer Louis van Gaal vanavond in Portugal voor de UEFA Cup-wedstrijd tegen Pacos de Ferreira een basisplek inruimt voor Haris Medunjanin, is er na afgelopen zondag niet groter op geworden.
De spelverdeler kreeg zondag op het Kasteel tegen Sparta de kans om zijn kunsten weer eens vanaf de aftrap te vertonen. Het werd geen doorslaand succes. Medunjanin verschalkte kort na het begin zijn eigen doelman Boy Waterman door de bal ongelukkig in het doel te werken. Halverwege het duel werd hij achtergelaten in de kleedkamer ten faveure van Julian Jenner.
‘Nederlands meest getalenteerde wisselspeler’ voelt echter toch dat een doorbraak bij AZ voor de deur staat. ,,Ik ben afgelopen seizoen bij Sparta als voetballer completer geworden,’’ zegt de 22-jarige middenvelder. ,,Het is voor jonge spelers die bij een topclub nog niet zijn doorgebroken leerzaam om een jaar ervaring op te doen bij een andere club in de eredivisie. De fans van Sparta hadden vorig seizoen hoge verwachtingen van mij. Die heb ik niet altijd kunnen waarmaken. Ze wilden dat ik Haris Medunjanin en Edwin van Bueren in één was. Dat ben ik niet. Maar het was zowel voor mij als voor Sparta een goede keuze. Deze zomer stapte ik anders binnen bij de selectie van AZ. Ik heb meer ervaring. Het is tijd om mijn kans te pakken.’’
Van Gaal haalde hem halverwege naar de kant, maar was niet teleurgesteld in zijn aanvallende middenvelder. ,,De andere spelers moeten Haris Medunjanin in staat stellen om uit te blinken,’’ zegt Van Gaal. ,,Dat deden ze niet. En als de omstandigheden er niet naar zijn, dan is Medunjanin altijd slechter dan de andere spelers. Dat moet je als trainer accepteren. Haris Medunjanin kan alleen het verschil maken als zijn medespelers de juiste voorwaarden voor hem creëren.’’ Ook bij Jong Oranje was hij de afgelopen jaren meer reservespeler dan basiskracht.
,,Dat is het leven van een voetballer,’’ haalt Medunjanin zijn schouders op. ,,Vaak is het ook zo dat een type speler, zoals ik, wordt geslachtofferd als het even niet loopt. Dat was afgelopen seizoen bij Sparta ook het geval. Ik kreeg regelmatig de schuld als het niet liep. Net als bij Jong Oranje.
,,Onlangs was het de beurt aan Aissati en Donk. Zij kregen kritiek omdat ze in de ogen van de trainer iets extra’s moeten brengen. Dat is voor jonge spelers niet altijd makkelijk. Daarom is het bijvoorbeeld ook goed dat Kees Luijckx bij Excelsior speelt. Daar kan hij zich ontwikkelen, zoals ik vorig seizoen bij Sparta heb gedaan. VVV, Vitesse en Excelsior groeven zich tegen ons helemaal in.
,,Ik schat Sparta hoger in dan die ploegen. Met Olaf Lindenbergh en Nourdin Boukhari hebben ze twee uitstekende spelers gehaald. Daarnaast is Sander Westerveld een prima keeper en Edouard Duplan een veelbelovend talent.’’ De laatste speler is echter al 24 jaar en mag, als de maatstaven van Medunjanin zélf gebruikt worden, eigenlijk geen talent meer worden genoemd. ,,Ik ben zelf ook geen talent meer,’’ geeft hij toe. ,,Die tijd is geweest. Ik ben een volwassen speler en moet basiskracht worden.’’
Medunjanin werd 22 jaar geleden geboren in een voorstadje van het Bosnische Sarajevo. Samen met zijn moeder en zusje ontvluchtte hij als zevenjarig ventje het door oorlog geteisterde land. De familie vond onderdak in Denemarken en trok vervolgens naar Nederland. Daar woonde hij in de asielzoekerscentra van Zevenaar, Dronten en Roermond.
Medunjanin meldde zich aan bij amateurvereniging Swift. Fortuna Sittard toonde interesse, maar toen de familie Medunjanin naar Alkmaar verhuisde, sloeg AZ meteen toe. In ‘zijn stad’ Alkmaar wil hij dan ook dolgraag slagen. ,,Hier ligt hopelijk mijn toekomst als voetballer,’’ zegt hij. ,,Ik focus me al maanden helemaal op AZ.’’
Ik heb wel eens van medespelers gehoord dat hij niet heel snel is maar hij heel erg snel de situatie overziet en daardoor veel compenseerd.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:33 schreef Stpan het volgende:
Niet alleen hij is traag, zijn handelingssnelheid ook. Als hij de ruimte heeft kan hij alles met een bal. Wordt hij op de huid gezeten dan kan hij veel, maar verliest hij het overzicht en passt dan vervolgens matig tot slecht.
Weggegooide jaren.quote:Medunjanin mag weg bij AZ
ALKMAAR - Haris Medunjanin mag op zoek naar een nieuwe club. De aanvallende middenvelder van AZ heeft weliswaar nog een contract tot de zomer van 2010 maar voldoet niet meer in de visie van Louis van Gaal.
Mede op voorspraak van de trainer werd de aan Sparta verhuurde Medunjanin voor deze competitie nog teruggehaald. Maar de geboren Serviër wist zich niet te onderscheiden en kreeg nauwelijks speeltijd. Wat Van Gaal betreft kan Medunjanin daaruit zijn conclusies trekken.
Z'n salaris maakt hem niet zo veel uit, als ie er maar lekker kan doorzakken tot diep in de nacht.quote:Op maandag 3 maart 2008 00:30 schreef Stereotomy het volgende:
Wat denk je: Stormvogels Telstar of dan toch maar Real Madrid?
quote:Op zondag 2 maart 2008 23:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
In de zomer opzoek naar een nieuwe club:
[..]
Weggegooide jaren.
Dan heeft ie alsnog een behoorlijk salaris nodig...quote:Op maandag 3 maart 2008 00:36 schreef Gatalin het volgende:
[..]
Z'n salaris maakt hem niet zo veel uit, als ie er maar lekker kan doorzakken tot diep in de nacht.
Helemaal mee eens. Ik hoef hem in ieder geval niet bij Heracles te zijn.quote:Op maandag 3 maart 2008 00:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk niet dat er een Eredivisieploeg zal zijn die hem graag wil toevoegen aan de selectie. Hij heeft weinig rendement en is moeilijk bruikbaar in een team dat voor de punten gaat. Een speciale rol is hij niet goed genoeg voor.
Zoals?quote:Op maandag 3 maart 2008 00:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Misschien dat er in het buitenland mogelijkheden zijn, zien ze dingen in hem en krijgt hij de kans die hij wil. Zie je vaker dat jongens daar opleven. Bodde bij Swansea bijvoorbeeld. Hij staat nu in de belangstelling van aardig grote clubs.
Misschien is naar het buitenland nog wel het meest verstandig in zijn geval.quote:Heracles gaat opnieuw voor Medunjanin (AZ)
ALMELO - Heracles Almelo heeft zich opnieuw bij AZ gemeld voor Haris Medunjanin. De Almelose club zoekt nog een speler die op nummer tien kan spelen, want met alleen Ricky van den Bergh is die positie wat dun bezet. Daarbij is de bij AZ overbodige Medunjanin een voorname kandidaat.
De 23-jarige aanvallende middenvelder speelde het afgelopen seizoen nauwelijks in Alkmaar, daarvoor werd hij verhuurd aan Sparta. De speler zelf schermt met buitenlandse belangstelling en wil tot het einde van deze maand nergens over praten.
Als dat het niveau van Ajax is volgens jou is Aissati in elk geval een stukke betere spelerquote:
Makkelijk scoren met een quote van 2 maanden geledenquote:Op donderdag 17 juli 2008 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als dat het niveau van Ajax is volgens jou is Aissati in elk geval een stukke betere speler
Dan begrijp ik ook best dat je Isi geweldig vindt
Beter een middenmoter die twee man wil opofferen om zijn verdedigende werk te doen. In de Belgische top gaat dat ook niet werken denk ik.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Die stage zal wel tot niets leiden.. Ik weet het niet met Haris, de top van de Belgische competitie lijkt mij wel wat voor hem.
Idd, maar je zou toch denken dat ie wel wat geleerd heeft de laatste jaren en dat ie meer zou gaan meeverdedigen, maar nee dus.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:59 schreef methodmich het volgende:
[..]
Beter een middenmoter die twee man wil opofferen om zijn verdedigende werk te doen. In de Belgische top gaat dat ook niet werken denk ik.
Mooie voetballer voor de samenvatting. Hij kan beter naar Qatar gaan, waar het voetbal nog 10 jaar achterloopt.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:10 schreef methodmich het volgende:
Het is gewoon een voetballer van twintig jaar geleden, een ouderwetse nummer 10. Wel schitterend om te zien, als je er van houdt.
goed gezegd, uiteindelijk heb je nu nix aan zo'n type voetballer.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:30 schreef Grulez het volgende:
[..]
Mooie voetballer voor de samenvatting. Hij kan beter naar Qatar gaan, waar het voetbal nog 10 jaar achterloopt.
Leuke berichten, hoop dat hij het gaat maken daar in Spanje.quote:Medunjanin maakt indruk tegen Villarreal
Geschreven op dinsdag, 19 augustus om 23:57
De kans dat Haris Medunjanin een contract bij Real Valladolid tekent lijkt na dinsdagavond een stuk groter. De middenvelder van AZ, op proef bij de Spanjaarden, had met twee treffers een groot aandeel in de 5-1 oefenzege op Villarreal.
De runner-up van vorig seizoen, die de eigen Trofeo Ceramica verdedigde, kwam in El Madrigal na 25 minuten op voorsprong door toedoen van jeugdspeler Kiko en was vele malen beter dan de bezoekende partij. In de twee minuten na de hervatting zorgden Kiko López en Medunjanin echter voor de ommekeer.
De ploeg van José Luis Mendilibar drukte door en zag de inzet middels Jesús Rueda (61') en opnieuw Medunjanin (65') beloond worden. Laatstgenoemde kon een afgeslagen bal eenvoudig in een leeg doel schuiven, maar koos ervoor om Fabricio Fuentes en Ángel op de doellijn het bos in te sturen. Víctor (79') bepaalde vanaf elf meter de eindstand.
Mendilibar zal woensdag beslissen of Medunjanin in aanmerking komt voor een contract. De middenvelder staat nog tot medio 2009 op de loonlijst bij AZ. Hij voetbalt sinds 2004 in Alkmaar, maar is er nimmer in geslaagd uit te groeien tot een vaste waarde.
quote:'Medunjanin op tweede plan bij Valladolid'
Haris Medunjanin leek een contract bij Real Valladolid te hebben verdiend, maar de onderhandelingen met AZ verlopen allerminst soepel. Volgens de Spaanse sportkrant Marca wijkt de Alkmaarse club niet af van de vraagprijs. Daarnaast lijkt Valladolid de voorkeur te geven aan de komst van een verdediger en een aanvaller. Trainer José Luis Mendilibar was eerder deze week nog lovend over Medunjanin, die zes dagen meetrainde en drie oefenduels speelde. "Hij bevalt me en we gaan proberen hem te houden. Hij heeft overzicht aan de bal, al moet hij zich wel verbeteren qua agressiviteit. Hij is een slimme speler en pikt het snel op", aldus de oefenmeester.
Nu de competitie voor de deur staat lijkt Mendilibar echter te twijfelen over de komst van de middenvelder. Volgens Marca is het bestuur met oog op de toekomst bereid een financiële inspanning te doen voor Medunjanin, maar ziet Mendilibar liever zijn selectie aangevuld worden met een verdediger en een aanvaller.
Medunjanin staat nog tot medio 2009 op de loonlijst bij AZ. Hij voetbalt sinds 2004 bij de Alkmaarse club, maar is er nimmer in geslaagd uit te groeien tot een vaste waarde. Afgelopen seizoen kwam de middenvelder maar twaalf competitieduels in actie.
Eind goed al goed voor Haris!quote:Medunjanin voor drie jaar naar Valladolid
Haris Medunjanin speelt de komende drie seizoenen voor Real Valladolid. 'Medunjanin ya es blanquivioleta,' kondigt de club dinsdag aan op haar digitale thuis. Valladolid en AZ hebben een akkoord bereikt over de transfer van Medunjanin, die voor drie jaar tekent. Zijn contract in Alkmaar liep tot medio 2009.
Trainer José Luis Mendilibar zag Medunjanin vorige week zondag een hoofdrol vertolken in de 1-5 oefenzege op Villareal. De proefspeler maakte twee treffers. Medunjanin, volgens de website van Real Valladolid een van de hoofdrolspelers in het festival, etaleerde bij de 1-4 zijn creativiteit. In plaats van een afgeslagen bal simpel binnen te tikken, speelde hij enkele verdedigers uit op de doellijn, voordat hij alsnog scoorde.
Samen met Valladolid gaat Medunjanin voor lijfsbehoud. Vorig seizoen eindigde Valladolid als vijftiende in de Primera División.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |