abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50906548
Haris Medunjanin. Oorlogskind uit Bosnië, geboren op 8 maart 1985 in Sarajevo voordat de kogels van de Joegoslavische burgeroorlog daar door de lucht vlogen. Pavarotti & Bono zongen hun lied nog niet, de sevdah klonk door de straten. Gevlucht voor de oorlog en in Nederland beland.

Haris bleek een kunstenaar op noppen. Als groot fan van Dragan Stojkovic ontwikkelde hij zich tot een ouderwetse nummer 10, een pure spelmaker. Begaafd, maar wat lui ogend en traag. Haris verdedigt liever niet. Haris wil de bal en doet dan mooie dingen. Vraag het Stpan, Spartaan in hart en nieren. Medunjanin legde twee keer een uittrap van de vijandelijke keeper in één keer dood. Pure balbeheersing, controle.

Bij AZ mocht de Bosnische Nederlander al voorzichtig aan het echte werk ruiken. Na twee seizoenen Alkmaar mocht hij verder rijpen in Rotterdam, bij traditieclub Sparta. Haris Medunjanin speelde naar zijn reputatie. Hij liet mooie dingen zien, maakte fraaie goals, maar was ook vaak minder op dreef. Als talent nadert hij nu een kruispunt. 22 jaar is hij, ben je dan nog talent? En wat is AZ met hem van plan komend seizoen?

Haris Medunjanin is een voetballer voor romantische zielen. In het troosteloze Bosnië zullen stiekem enkele bloemen een poging hebben ondernomen te bloeien, als Haris op een nabij gelegen terreintje zijn eerste dribbels maakte. In de asgrauwe asielzoekerscentra waar hij met zijn familie verbleef, hebben ongetwijfeld violen geklonken als hij de bal beroerde. Haris is dol op de bal. Argeloos, aan de voet gekleefd. Sleep, sleep, dag arme verdediger.

De labiele kunstenaar is nog zo'n speler waar je als liefhebber van smult. Iemand die mensen naar stadions kan lokken, alleen al door de verwachting die rond hem zweeft. Voetballer die altijd de trots en passie van Bosnië in zich mee zal dragen. Uitgestorven type. Maar laat hem niet sterven.

De Bosnische zangeres Amira bracht ooit een prachtige ode aan haar land:

Da sam ptica i da imam krila
Ja bih cijelu Bosnu preletila
Letila bih nikad ne bih stala
Dok se Bosne ne bih nagledala

Nad Bosnom se planine izvile
Zelenilom svu je prigrlile
Cvjetaj Bosno u mirisu rudi
Iz njeg' i ja da napajam grudi

Uvijek si mi kao sto si bila
Sva zelena vesela i mila
Tvoja pjesma nek' te uvijek krasi
Zdravo, Bosno, uvijek zdravo da si

"Als ik een vogel was,
zou ik zweven boven heel Bosnië.
Ik zou zweven, nimmer dalen,
tot ik heel Bosnië had gezien.

De hoge heuvels die groeien als golven,
Omarmen heel Bosnië in zijn groene pracht.
Bloei, Bosnië, bloei in vreugde
en laat mij je gebalsemde luchten ademen.

Opdat je bent zoals ik je altijd heb gezien
Helemaal groen, vol liefde en vreugde
Opdat je lied je altijd mag verwarmen
Vaarwel Bosnië, vaarwel voor altijd."

Precies deze weemoed zit in het spel van de argeloze ballerina Haris Medunjanin opgesloten. De gedachte aan ver vervlogen tijden met nummers tien. Volg hier deze publieksspeler in zijn stappen in ons voetballand!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:57:40 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_50906569
Hij mag wel eens leren meeverdedigen .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_50906662
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:57 schreef Posdnous het volgende:
Hij mag wel eens leren meeverdedigen .
Cultuurbarbaar.
www.thuisuiteten.nl
pi_50906994
Ik vind het helemaal niet zo'n geweldige speler eigenlijk
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_50907081
Wat wil AZ eigenlijk met hem?
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:33:53 #6
17420 DeX090
bastard on parade
pi_50907709
Zeer mooi geschreven stukje, ben het er ook 100% mee eens. Ik had hem bij AZ niet gezien, maar ik ben hem toch wel wat gaan volgen bij Sparta. Zoals al gezegd een zeer sierlijke, technisch goed onderlegde speler. Hij is niet zo snel maar daar is Haris ook niet voor ingehuurd. Haris moet de bal krijgen op 25 meter van het doel, en dan een actie maken, of een fluwelen pass geven. Andere mensen kunnen het verdedigen wel oplossen. Laat Haris lekker doen waar hij goed in is, en het wordt een grote voor de toekomst.
Beter één joint in de hand, dan tien Joint Strike Fighters in de lucht.
pi_50908026
Een mindere uitvoering van Riquelme is het tot nu toe. Hopelijk komt het bij Haris met de jaren.
That's all folks!
pi_50908555
Wat is de reden dat Harris opeens een eigen topic verdient?
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:05:35 #9
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_50908761
1 van de meest onderschatte spelers in Nederland :
pi_50912375
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:57 schreef Pritt het volgende:
Wat is de reden dat Harris opeens een eigen topic verdient?
Zijn spel..
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:56:48 #11
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_50919441
Ik ben wel een fan van Haris. Alleen al vanwege die naam, doet me altijd denken aan Harris Huizingh. Alleen van naam natuurlijk, qua stijl doet hij me sterk denken aan Hugo Alves Velame.

Geweldig mooi stijl van voetballen heeft Medunjanin. Mooi om te zien hoe traag het er elke keer weer uitziet terwijl hij op dat moment juist een zee van tijd voor zichzelf aan het creëren is. Jammer dat er zo weinig trainers zijn die het aandurven zo'n speler een vrije rol te geven.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_50921607
Prachtige speler. Zo geniaal als hij frusterend kan zijn. Dit soort jongens moet je gewoon lekker laten voetballen. Alleen al voor het publiek. Zet er maar een stofzuiger naast.
Woo-loo-loo!
pi_50921796
Gaat de top niet halen vrees ik, voetbal is veranderd.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 28 juni 2007 @ 02:58:12 #14
131526 ericajax
LACHEN HOOR.
pi_50926092
Haris

zijn aanname

zou uitstekend bij Ajax passen
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
  donderdag 28 juni 2007 @ 09:01:55 #15
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_50927672
Een nog veel te ruwe diamand om een definitief oordeel te vellen of hij het gaat redden.

Zijn plus:
Techniek, de aanname is echte bizar goed. Ik heb hem uittrappen van de keeper dood zien leggen onder zijn voet (voor de stuit).
Schot, kan hard en/of geplaatst schieten en scoren.
Vrije trap, legt die bal neer waar hij wil.

Zijn mins:
Tactisch inzicht, ik verwacht van een nummer 10 meer goede steekpasses etc. dan hij tot nu toe liet zien. Is nog jong, maar bijv. een Mendes vond ik op jongere leeftijd veel rustiger aan de bal en beter in de eindpass.
En dit is de grote crux, hij is het type speler die het spel moet maken. Goed schot en techniek zijn leuk, maar als je veel balverlies lijdt of bepaalde openingen niet ziet gaan de plussen verloren.
Snelheid. Nou die heeft hij gewoon niet.
Laksheid. Je wil hem vaak z'n nek omdraaien, veel onnodig balverlies bij een pass over 10 meter.

Ik ben benieuwd, het is wel echt mijn type speler, ik hoop dat hij het als smaakmaker gaat redden, maar ik heb serieuze twijfels.
pi_50940099
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:05 schreef PaRaR het volgende:
1 van de meest onderschatte spelers in Nederland :
Overschatte voetballer, als je kijkt hoeveel zwakke punten hij nog heeft op zijn leeftijd.
pi_50940162
Het enige jammere aan Haris is, dat je het team volledig aan hem zal moeten aanpassen anders speel je met 10 man.
Heerlijke voetballer voor de rest.
pi_50940911
Ben benieuwd waar die uiteindelijk terecht komt
pi_50940991
Typische momentvoetballer. Soms met een geniaal moment, meestal met makkelijk balverlies. Hij heeft zijn waarde voor Sparta gehad maar ik ben er niet rouwig om dat hij weg is.
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:14:51 #20
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_50941395
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:01 schreef Os__ het volgende:
Typische momentvoetballer. Soms met een geniaal moment, meestal met makkelijk balverlies. Hij heeft zijn waarde voor Sparta gehad maar ik ben er niet rouwig om dat hij weg is.
Goeie voetballer maar lui en dat heb ik ook gehoord van een oud teamgenoot van hem bij Sparta, hele rustige jongen verder blabla. Hij moet gewoon leren meeverdedigen en alles dan is ie van een grotere waarde.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_50942665
Overdrijven is ook een vak .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_50980636
Jij kijkt niet graag naar zulke spelers neilpad?
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 30 juni 2007 @ 18:21:00 #23
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_51006462
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:54 schreef neilpad het volgende:
Overdrijven is ook een vak .
Romantiseren lijkt me een betere benaming...
pi_51006655
Wie wordt zijn grote concurrent bij AZ?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_51006680
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie wordt zijn grote concurrent bij AZ?
Martens/Cziommer?
pi_51009256
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:45 schreef methodmich het volgende:
Jij kijkt niet graag naar zulke spelers neilpad?
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:21 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Romantiseren lijkt me een betere benaming...

Hij laat weleens leuke dingen zien maar echt indruk maken doet hij nog niet.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_51029604
Maar het gaat toch juist om die mooie dingen, dat is leuk om te zien. Zeker als hij niet in de top speelt, bij een ploeg als Sparta zijn zulke spelers extra reden om te gaan kijken.
www.thuisuiteten.nl
pi_52308503
Zag hem gisteren tegen Inter ineens een fanatiek blok zetten, waarna hij een ander richting keeper stuurde. Maar ja, denk niet dat Van Gaal hem veel minuten gaat geven.
www.thuisuiteten.nl
pi_52308671
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:55 schreef methodmich het volgende:
Zag hem gisteren tegen Inter ineens een fanatiek blok zetten, waarna hij een ander richting keeper stuurde. Maar ja, denk niet dat Van Gaal hem veel minuten gaat geven.
Ik zou hem graag bij Ajax zien spelen maar ik ben verre van objectief, omdat ik de type voetballer Medunjanin koester.
pi_52313375
Zou hij dit seizoen een eerlijke kans krijgen? Cziommer en Martens heeft hij voor zich toch?
pi_52333773
Ja en als Pellè bevalt haalt Van Gaal die variant met Dembélé achter twee spitsen, dus Pellè en Ari, misschien ook wel uit de kast.
www.thuisuiteten.nl
pi_52334337
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:31 schreef DeVinger het volgende:
Zou hij dit seizoen een eerlijke kans krijgen? Cziommer en Martens heeft hij voor zich toch?
Medunjanin moet gewoon lekker bij ADO gaan ballen ofzo. Desnoods bij een Segunda Division club in Spanje, dan speelt hij in no time de sterren van de hemel.
pi_52335077
Kom maar naar Ajax
10. Jari Litmanen
Ajacied ben je niet voor even, Ajacied ben je voor het leven
Biblis le Grosse Pedal Slakmoncul!!!
pi_52335241
Te traag voor topvoetbal. Wat een aankoop als hij het wordt
quote:
Medunjanin ziet Ajax zitten, Boussoufa niet

Haris Medunjanin staat hoog op het verlanglijstje van Ajax. Zeer betrouwbare bronnen bevestigden aan voetbalzone.nl dat de Amsterdammers in de middenvelder van AZ een waardig opvolger van Wesley Sneijder zien.

Maandag liet technisch directeur Martin van Geel al in De Telegraaf weten dat het elftal op nog twee posities versterkt zou worden. Met het vrijgekomen geld door de transfer van Sneijder naar Real Madrid willen de Amsterdammers zo snel mogelijk zaken doen.

Maandagmiddag vernam Voetbalzone.nl dat Medunjanin positief heeft gereageerd op de interesse uit de hoofdstad en dat ook AZ bereid is mee te werken aan een overgang. Ook met Mbark Boussoufa werd contact opgenomen, maar de speler van Anderlecht zegt zelf aan een grotere competitie toe te zijn.
pulpzone.nl
pi_52335289
quote:
Ook met Mbark Boussoufa werd contact opgenomen, maar de speler van Anderlecht zegt zelf aan een grotere competitie toe te zijn.
Dus blijft hij liever in België dan dat hij naar Nederland gaat?
En interesse van Ajax voor Medunjanin?

Wat een onzinartikel.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_52341260
Als hij echt geen speeltijd krijgt bij AZ moet hij daar direct weg, kenkergoede voetballer man.
Hij moet gewoon aan spelen toekomen.
pi_53319318
quote:
De strijd van Haris
Door MIKOS GOUKA

ALKMAAR - Critici noemen hem schertsend ‘Nederlands meest getalenteerde wisselspeler’. Haris Medunjanin wacht op zijn doorbraak bij AZ. Heel misschien is dat moment voor de geboren Bosniër vanavond in de UEFA Cup. De kans dat AZ-trainer Louis van Gaal vanavond in Portugal voor de UEFA Cup-wedstrijd tegen Pacos de Ferreira een basisplek inruimt voor Haris Medunjanin, is er na afgelopen zondag niet groter op geworden.

De spelverdeler kreeg zondag op het Kasteel tegen Sparta de kans om zijn kunsten weer eens vanaf de aftrap te vertonen. Het werd geen doorslaand succes. Medunjanin verschalkte kort na het begin zijn eigen doelman Boy Waterman door de bal ongelukkig in het doel te werken. Halverwege het duel werd hij achtergelaten in de kleedkamer ten faveure van Julian Jenner.

‘Nederlands meest getalenteerde wisselspeler’ voelt echter toch dat een doorbraak bij AZ voor de deur staat. ,,Ik ben afgelopen seizoen bij Sparta als voetballer completer geworden,’’ zegt de 22-jarige middenvelder. ,,Het is voor jonge spelers die bij een topclub nog niet zijn doorgebroken leerzaam om een jaar ervaring op te doen bij een andere club in de eredivisie. De fans van Sparta hadden vorig seizoen hoge verwachtingen van mij. Die heb ik niet altijd kunnen waarmaken. Ze wilden dat ik Haris Medunjanin en Edwin van Bueren in één was. Dat ben ik niet. Maar het was zowel voor mij als voor Sparta een goede keuze. Deze zomer stapte ik anders binnen bij de selectie van AZ. Ik heb meer ervaring. Het is tijd om mijn kans te pakken.’’

Van Gaal haalde hem halverwege naar de kant, maar was niet teleurgesteld in zijn aanvallende middenvelder. ,,De andere spelers moeten Haris Medunjanin in staat stellen om uit te blinken,’’ zegt Van Gaal. ,,Dat deden ze niet. En als de omstandigheden er niet naar zijn, dan is Medunjanin altijd slechter dan de andere spelers. Dat moet je als trainer accepteren. Haris Medunjanin kan alleen het verschil maken als zijn medespelers de juiste voorwaarden voor hem creëren.’’ Ook bij Jong Oranje was hij de afgelopen jaren meer reservespeler dan basiskracht.

,,Dat is het leven van een voetballer,’’ haalt Medunjanin zijn schouders op. ,,Vaak is het ook zo dat een type speler, zoals ik, wordt geslachtofferd als het even niet loopt. Dat was afgelopen seizoen bij Sparta ook het geval. Ik kreeg regelmatig de schuld als het niet liep. Net als bij Jong Oranje.

,,Onlangs was het de beurt aan Aissati en Donk. Zij kregen kritiek omdat ze in de ogen van de trainer iets extra’s moeten brengen. Dat is voor jonge spelers niet altijd makkelijk. Daarom is het bijvoorbeeld ook goed dat Kees Luijckx bij Excelsior speelt. Daar kan hij zich ontwikkelen, zoals ik vorig seizoen bij Sparta heb gedaan. VVV, Vitesse en Excelsior groeven zich tegen ons helemaal in.

,,Ik schat Sparta hoger in dan die ploegen. Met Olaf Lindenbergh en Nourdin Boukhari hebben ze twee uitstekende spelers gehaald. Daarnaast is Sander Westerveld een prima keeper en Edouard Duplan een veelbelovend talent.’’ De laatste speler is echter al 24 jaar en mag, als de maatstaven van Medunjanin zélf gebruikt worden, eigenlijk geen talent meer worden genoemd. ,,Ik ben zelf ook geen talent meer,’’ geeft hij toe. ,,Die tijd is geweest. Ik ben een volwassen speler en moet basiskracht worden.’’

Medunjanin werd 22 jaar geleden geboren in een voorstadje van het Bosnische Sarajevo. Samen met zijn moeder en zusje ontvluchtte hij als zevenjarig ventje het door oorlog geteisterde land. De familie vond onderdak in Denemarken en trok vervolgens naar Nederland. Daar woonde hij in de asielzoekerscentra van Zevenaar, Dronten en Roermond.

Medunjanin meldde zich aan bij amateurvereniging Swift. Fortuna Sittard toonde interesse, maar toen de familie Medunjanin naar Alkmaar verhuisde, sloeg AZ meteen toe. In ‘zijn stad’ Alkmaar wil hij dan ook dolgraag slagen. ,,Hier ligt hopelijk mijn toekomst als voetballer,’’ zegt hij. ,,Ik focus me al maanden helemaal op AZ.’’
  donderdag 20 september 2007 @ 13:21:03 #38
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53325663
Ik ben ook een fan van hem. Maar hij is gewoon te traag. Hij oogt lui, en hij doet echt alleen maar mee als hij de bal heeft. Ik ben bang dat dat in het moderne voetbal niet meer kan.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 20 september 2007 @ 16:24:25 #39
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53330675
Ik zou hem graag bij Ajax zien.

Wesley Sneijder had vorig jaar ongeveer dezelfde rol bij Ajax.
Ten Cate was ook bereid om een speler op te offeren om hem op die manier beter uit de verf te laten komen.

Ik denk dat als je een middenveld hebt met Davids, Gabri en Mendunjanin ervoor dat je een heel eind komt. Daar achter eventueel Heitinga net voor de verdediging.
Nu spelen ze ook met 2 verdedigende middenvelders maar ze hebben niet echt een goede nummer 10. Suarez speelt er nu maar die staat eigenlijk te diep om een goede aansluiting te maken.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:33:01 #40
73305 Stpan
pi_53359887
Niet alleen hij is traag, zijn handelingssnelheid ook. Als hij de ruimte heeft kan hij alles met een bal. Wordt hij op de huid gezeten dan kan hij veel, maar verliest hij het overzicht en passt dan vervolgens matig tot slecht.
pi_53360190
Hij blijkt niet het type speler waar je je elftal voor laat voetballen, daarvoor mist hij toch essentiele kwaliteiten.
That's all folks!
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:50:44 #42
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_53360286
Haris

Niet de beste nr. 10 die AZ heeft
Confidence through competence
  zaterdag 22 september 2007 @ 23:52:59 #43
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_53394663
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:33 schreef Stpan het volgende:
Niet alleen hij is traag, zijn handelingssnelheid ook. Als hij de ruimte heeft kan hij alles met een bal. Wordt hij op de huid gezeten dan kan hij veel, maar verliest hij het overzicht en passt dan vervolgens matig tot slecht.
Ik heb wel eens van medespelers gehoord dat hij niet heel snel is maar hij heel erg snel de situatie overziet en daardoor veel compenseerd.

Persoonlijk vind ik dat hij gewoon veel meer op inzet en loopvermogen moet trainen. Dan is hij ineens een veel betere voetballer
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 23 september 2007 @ 00:33:08 #44
55709 Stereotomy
pi_53395694
Ik denk dan altijd: topspelers hebben goed inzicht *en* inzet, *en* loopvermogen. Als Medunjanin alleen maar inzicht heeft, dan zal het altijd een middelmatige speler blijven, net als spelers die alleen loopvermogen hebben e.d.
  zondag 23 september 2007 @ 12:45:12 #45
73305 Stpan
pi_53402539
Ik ben fan van het type Medunjanin. Maar mijn observatie na een jaar Sparta is juist dat zijn inzicht niet goed genoeg is. Of alle Sparta-spelers begrepen hem niet, 1 van de 2......
pi_53974822
Wordt dit het jaar van de doorbraak?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:06:28 #47
55709 Stereotomy
pi_53974945
Nee, dit is het jaar van het niet eens meer bij Jong AZ mogen meevoetballen nadat Haris tot 5 uur in een discotheek gesignaleerd werd en Van Gaal dat helemaal niet grappig vond.

pi_53991837
Goed zo, snel weg bij AZ. Gewoon lekker bij een subtopper een beetje de vedette zijn, dat past hem beter. Dan kan ie altijd nog omhoog. Zo'n voetballer moet vooral veel spelen en niet verpieteren op de bank van ome Louis.
www.thuisuiteten.nl
pi_56647793
Hij loopt echt compleet te verpieteren bij AZ op de bank. Zo wordt het nooit iets met hem.
pi_57115799
In de zomer opzoek naar een nieuwe club:
quote:
Medunjanin mag weg bij AZ

ALKMAAR - Haris Medunjanin mag op zoek naar een nieuwe club. De aanvallende middenvelder van AZ heeft weliswaar nog een contract tot de zomer van 2010 maar voldoet niet meer in de visie van Louis van Gaal.

Mede op voorspraak van de trainer werd de aan Sparta verhuurde Medunjanin voor deze competitie nog teruggehaald. Maar de geboren Serviër wist zich niet te onderscheiden en kreeg nauwelijks speeltijd. Wat Van Gaal betreft kan Medunjanin daaruit zijn conclusies trekken.
Weggegooide jaren.
pi_57117560
Ik denk niet dat er een Eredivisieploeg zal zijn die hem graag wil toevoegen aan de selectie. Hij heeft weinig rendement en is moeilijk bruikbaar in een team dat voor de punten gaat. Een speciale rol is hij niet goed genoeg voor.
That's all folks!
  maandag 3 maart 2008 @ 00:30:33 #52
55709 Stereotomy
pi_57117723
Wat denk je: Stormvogels Telstar of dan toch maar Real Madrid?
  maandag 3 maart 2008 @ 00:31:13 #53
55709 Stereotomy
pi_57117733
Maar dat klopt wel wat je zegt. Vorig jaar met Sparta is hij ook een aantal keer op de bank gehouden ten faveure van Obodai.
pi_57117822
Misschien dat er in het buitenland mogelijkheden zijn, zien ze dingen in hem en krijgt hij de kans die hij wil. Zie je vaker dat jongens daar opleven. Bodde bij Swansea bijvoorbeeld. Hij staat nu in de belangstelling van aardig grote clubs.
That's all folks!
pi_57117824
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:30 schreef Stereotomy het volgende:
Wat denk je: Stormvogels Telstar of dan toch maar Real Madrid?
Z'n salaris maakt hem niet zo veel uit, als ie er maar lekker kan doorzakken tot diep in de nacht.
pi_57119148
TVP voor als ie in de Championship speelt
  maandag 3 maart 2008 @ 09:35:29 #57
73305 Stpan
pi_57120786
Het buitenland kan z'n carriere nog redden. In Nederland zullen (ondanks dat hij weinig gepresteerd heeft) de verwachtingen toch nog te hoog zijn.
  maandag 3 maart 2008 @ 17:38:28 #58
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57130726
quote:
Op zondag 2 maart 2008 23:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
In de zomer opzoek naar een nieuwe club:
[..]

Weggegooide jaren.
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:36 schreef Gatalin het volgende:

[..]

Z'n salaris maakt hem niet zo veel uit, als ie er maar lekker kan doorzakken tot diep in de nacht.
Dan heeft ie alsnog een behoorlijk salaris nodig...

Wel benieuwd waar ie naartoe gaat overigens.
pi_57131758
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik denk niet dat er een Eredivisieploeg zal zijn die hem graag wil toevoegen aan de selectie. Hij heeft weinig rendement en is moeilijk bruikbaar in een team dat voor de punten gaat. Een speciale rol is hij niet goed genoeg voor.
Helemaal mee eens. Ik hoef hem in ieder geval niet bij Heracles te zijn.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 09:45:07 #60
73305 Stpan
pi_57144403
Ook mee eens. En bizar dat iemand met zoveel techniek zo weinig presteert. Maar dan gaan we weer terug naar pagina 1 van deze discussie.
  dinsdag 4 maart 2008 @ 09:52:46 #61
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_57144528
Laat hem maar naar Ajax komen!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_57156693
Hij moet naar de club van André Wetzel, lijkt mij. De ideale trainer voor hem.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 4 maart 2008 @ 20:12:09 #63
55709 Stereotomy
pi_57156819
Hij heeft het bij Foppe de Haan eigenlijk ook nooit waar kunnen maken. Nooit een basisplaats eigenlijk gehad.
pi_57157271
quote:
Op maandag 3 maart 2008 00:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Misschien dat er in het buitenland mogelijkheden zijn, zien ze dingen in hem en krijgt hij de kans die hij wil. Zie je vaker dat jongens daar opleven. Bodde bij Swansea bijvoorbeeld. Hij staat nu in de belangstelling van aardig grote clubs.
Zoals?
pi_60141343
Hij wordt nu door VI bij Heracles genoemd .
pi_60141393
Klopt, ik hoop van niet eigenlijk. Als hij komt mag hij me aangenaam gaan verrassen.
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:46:58 #67
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60142215
Als hij een zelfde rol krijgt als Garcia-Garcia, waarbij het elftal in dienst van hem speelt, kan het best een succes worden. Maarja, dat is meer op gevoel gebasseerd want echt uitblinken heb ik Harris al lang niet meer zien doen. En hij is zo retetraag.
pi_60145785
Zou wel een leuke club zijn in de rol die DatMeenJeNiet schetst.... Maar ja, Heracles heeft ook Ricky nog natuurlijk. Desondanks moet hij gewoon aan voetballen toe gaan komen en dan het liefst nog in Nederland.
www.thuisuiteten.nl
pi_60167720
quote:
Heracles gaat opnieuw voor Medunjanin (AZ)

ALMELO - Heracles Almelo heeft zich opnieuw bij AZ gemeld voor Haris Medunjanin. De Almelose club zoekt nog een speler die op nummer tien kan spelen, want met alleen Ricky van den Bergh is die positie wat dun bezet. Daarbij is de bij AZ overbodige Medunjanin een voorname kandidaat.

De 23-jarige aanvallende middenvelder speelde het afgelopen seizoen nauwelijks in Alkmaar, daarvoor werd hij verhuurd aan Sparta. De speler zelf schermt met buitenlandse belangstelling en wil tot het einde van deze maand nergens over praten.
Misschien is naar het buitenland nog wel het meest verstandig in zijn geval.
pi_60170219
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 09:52 schreef M0NTANA het volgende:
Laat hem maar naar Ajax komen!
Als dat het niveau van Ajax is volgens jou is Aissati in elk geval een stukke betere speler

Dan begrijp ik ook best dat je Isi geweldig vindt
pi_60170257
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 17:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als dat het niveau van Ajax is volgens jou is Aissati in elk geval een stukke betere speler

Dan begrijp ik ook best dat je Isi geweldig vindt
Makkelijk scoren met een quote van 2 maanden geleden
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_60170293
Ja maar die maakt het wel duidelijk. Als Harris van Ajax niveau is, dan is de Aissati van vorig seizoen het zeker
pi_60170478
Harris is een geweldige speler maar is in een cirkel terecht gekomen wat ten koste is gegaan van zn ontwikkeling....
  donderdag 17 juli 2008 @ 18:12:22 #74
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_60170910
hopen dat ie komend seizoen in nederland te zien is...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_60172545
Of bij een club waar hij zich kan door ontwikkelen..........
pi_60513652
Ik snap niet dat Vitesse na het afketsen van Garcia-Garcia niet voor hem is gegaan, zelfde soort type, en ik denk dat Medunjanin beter kan worden aangezien Garcia-Garcia een geldwolf is. Zonde dat dit soort voetballers niet uit de verf komen. Heracles is toch niet zijn podium, na jaartje Sparta, maarja bij AZ wegkwijnen is ook niet wat. Is Utrecht (van Hanegem) ofzo niets voor hem? Hij hoort thuis in de subtop, en van daaruit stapje hoger.
pi_60513917
De kans dat hij naar Heracles komt is (gelukkig) nihil, hij schijnt liever naar het buitenland te gaan. Verder vind ik het een beetje kort door de bocht om Garcia als geldwolf af te schilderen. Als je zoveel talent hebt en je belangrijke jaren door hebt moeten brengen bij een Spaanse 3e divisieclub en AGOVV dan kan ik het me voorstellen dat je liever meer geld kiest bij Groningen dan minder geld bij Vitesse. Daarnaast is Groningen vooral sportief wel een enorm verschil met Vitesse. Ik denk dat iedere voetballer zou hebben gekozen voor de sportief en financieel gezien betere optie.

Bovendien moet ik Vitesse ook nog maar eerst in de subtop zien eindigen, de laatste seizoenen stonden ze maar 1 of 2 plaatsen boven Heracles. Dit seizoen heeft Heracles meer geld te besteden dan de afgelopen seizoenen, als ze dat goed besteden zie ik Heracles zomaar met Vitesse strijden om plaats 12 of 13.

Maar om het over Haris te hebben, ik denk dat hij beter op 0 kan beginnen in het buitenland.
pi_60799424
Medunjanin op proef bij Real Valladolid

Hij gaat dus misschien naar Spanje, maar eerst maar eens de testen goed doorstaan!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:35:03 #79
73305 Stpan
pi_60799927
Ik hoop dat het nog goed met hem komt. Zo'n mooie voetballer, zulk nihil rendement....
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:58:29 #80
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60800476
Die stage zal wel tot niets leiden.. Ik weet het niet met Haris, de top van de Belgische competitie lijkt mij wel wat voor hem.
pi_60802363
Toch wel hard geflopt hoor. Is er echt nooit uitgekomen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_60829296
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Die stage zal wel tot niets leiden.. Ik weet het niet met Haris, de top van de Belgische competitie lijkt mij wel wat voor hem.
Beter een middenmoter die twee man wil opofferen om zijn verdedigende werk te doen. In de Belgische top gaat dat ook niet werken denk ik.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:05:38 #83
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_60829442
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 16:59 schreef methodmich het volgende:

[..]

Beter een middenmoter die twee man wil opofferen om zijn verdedigende werk te doen. In de Belgische top gaat dat ook niet werken denk ik.
Idd, maar je zou toch denken dat ie wel wat geleerd heeft de laatste jaren en dat ie meer zou gaan meeverdedigen, maar nee dus.
pi_60829574
Het is gewoon een voetballer van twintig jaar geleden, een ouderwetse nummer 10. Wel schitterend om te zien, als je er van houdt.
www.thuisuiteten.nl
pi_60830072
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:10 schreef methodmich het volgende:
Het is gewoon een voetballer van twintig jaar geleden, een ouderwetse nummer 10. Wel schitterend om te zien, als je er van houdt.
Mooie voetballer voor de samenvatting. Hij kan beter naar Qatar gaan, waar het voetbal nog 10 jaar achterloopt.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:32:50 #86
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_60830130
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:30 schreef Grulez het volgende:

[..]

Mooie voetballer voor de samenvatting. Hij kan beter naar Qatar gaan, waar het voetbal nog 10 jaar achterloopt.
goed gezegd, uiteindelijk heb je nu nix aan zo'n type voetballer.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:35:00 #87
55709 Stereotomy
pi_60832122
Bij dat eerste filmpje ziet de bal er verre van onhoudbaar uit.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60841315
Misschien dat hij in de zaal beter tot zijn recht komt. Het is een beetje een type Riquelme. Lui, maar wel begenadigd met een fijne techniek. (al komt hij uiteraard bij lange na niet in de buurt van JRR)
That's all folks!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:54:00 #90
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60973188
quote:
Medunjanin maakt indruk tegen Villarreal
Geschreven op dinsdag, 19 augustus om 23:57

De kans dat Haris Medunjanin een contract bij Real Valladolid tekent lijkt na dinsdagavond een stuk groter. De middenvelder van AZ, op proef bij de Spanjaarden, had met twee treffers een groot aandeel in de 5-1 oefenzege op Villarreal.

De runner-up van vorig seizoen, die de eigen Trofeo Ceramica verdedigde, kwam in El Madrigal na 25 minuten op voorsprong door toedoen van jeugdspeler Kiko en was vele malen beter dan de bezoekende partij. In de twee minuten na de hervatting zorgden Kiko López en Medunjanin echter voor de ommekeer.

De ploeg van José Luis Mendilibar drukte door en zag de inzet middels Jesús Rueda (61') en opnieuw Medunjanin (65') beloond worden. Laatstgenoemde kon een afgeslagen bal eenvoudig in een leeg doel schuiven, maar koos ervoor om Fabricio Fuentes en Ángel op de doellijn het bos in te sturen. Víctor (79') bepaalde vanaf elf meter de eindstand.

Mendilibar zal woensdag beslissen of Medunjanin in aanmerking komt voor een contract. De middenvelder staat nog tot medio 2009 op de loonlijst bij AZ. Hij voetbalt sinds 2004 in Alkmaar, maar is er nimmer in geslaagd uit te groeien tot een vaste waarde.
Leuke berichten, hoop dat hij het gaat maken daar in Spanje.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_61083065
quote:
'Medunjanin op tweede plan bij Valladolid'

Haris Medunjanin leek een contract bij Real Valladolid te hebben verdiend, maar de onderhandelingen met AZ verlopen allerminst soepel. Volgens de Spaanse sportkrant Marca wijkt de Alkmaarse club niet af van de vraagprijs. Daarnaast lijkt Valladolid de voorkeur te geven aan de komst van een verdediger en een aanvaller. Trainer José Luis Mendilibar was eerder deze week nog lovend over Medunjanin, die zes dagen meetrainde en drie oefenduels speelde. "Hij bevalt me en we gaan proberen hem te houden. Hij heeft overzicht aan de bal, al moet hij zich wel verbeteren qua agressiviteit. Hij is een slimme speler en pikt het snel op", aldus de oefenmeester.

Nu de competitie voor de deur staat lijkt Mendilibar echter te twijfelen over de komst van de middenvelder. Volgens Marca is het bestuur met oog op de toekomst bereid een financiële inspanning te doen voor Medunjanin, maar ziet Mendilibar liever zijn selectie aangevuld worden met een verdediger en een aanvaller.

Medunjanin staat nog tot medio 2009 op de loonlijst bij AZ. Hij voetbalt sinds 2004 bij de Alkmaarse club, maar is er nimmer in geslaagd uit te groeien tot een vaste waarde. Afgelopen seizoen kwam de middenvelder maar twaalf competitieduels in actie.
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:18:17 #92
55709 Stereotomy
pi_61083261
Zal zodadelijk wel weer om het hoofd van Marcel Brands worden geschreeuwd.
pi_61083336
Lijkt me raar dat zo'n Spaanse club niet rond kan komen met AZ, zelfs Heracles kon voldoen aan de eisen van AZ en de Spaanse clubs hebben een groter budget dan Heracles. Zoveel hoeft het dus niet te kosten.

Tenzij Valladolid natuurlijk al erg veel geïnvesteerd heeft deze zomer.
pi_61084766
Hij heeft nog maar een contract voor 1 seizoen, dus hij kan nooit veel kosten en zijn salaris zal ook niet astronomisch zijn, al helemaal niet voor Spaanse begrippen. Wel jammer voor Haris...
pi_61139931
quote:
Medunjanin voor drie jaar naar Valladolid

Haris Medunjanin speelt de komende drie seizoenen voor Real Valladolid. 'Medunjanin ya es blanquivioleta,' kondigt de club dinsdag aan op haar digitale thuis. Valladolid en AZ hebben een akkoord bereikt over de transfer van Medunjanin, die voor drie jaar tekent. Zijn contract in Alkmaar liep tot medio 2009.

Trainer José Luis Mendilibar zag Medunjanin vorige week zondag een hoofdrol vertolken in de 1-5 oefenzege op Villareal. De proefspeler maakte twee treffers. Medunjanin, volgens de website van Real Valladolid een van de hoofdrolspelers in het festival, etaleerde bij de 1-4 zijn creativiteit. In plaats van een afgeslagen bal simpel binnen te tikken, speelde hij enkele verdedigers uit op de doellijn, voordat hij alsnog scoorde.

Samen met Valladolid gaat Medunjanin voor lijfsbehoud. Vorig seizoen eindigde Valladolid als vijftiende in de Primera División.
Eind goed al goed voor Haris!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:12:21 #96
55709 Stereotomy
pi_61139956
Real

Haris heeft al 2x gescoord voor ze tegen Villareal. Fraaie goals. Typisch Haris ook. Schijnbeweging, kappen, doorlopen, schieten. Vooral die tweede goal had hij er natuurlijk gewoon in 1x in kunnen schieten.
pi_61140789
Nou, ik hoop dat het de juiste keuze zal zijn. Hopelijk kan hij daar echt belangrijk worden en zien we hem ooit nog eens terug in Nederland.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:50:14 #98
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_61141084
Toch vreemd dat iemand die bij Sparta reserve staat in Spanje tegen Villareal ineens zo makkelijk meedraait.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_61142365
Tja...

Jerrel Hasselbaink was reserve bij Telstar.

Het heeft met zoveel dingen te maken. Opmerkelijk is het wel. Overigens was het bij Sparta vaak meer tactisch als hij reserve was, omdat hij verdedigend minder sterk was dan andere spelers en in sommige wedstrijden had Vloet defensieve kracht nodig.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 17:28:03 #100
73305 Stpan
pi_61143735
Medunjanin mist gewoon weg een paar kwaliteiten om onbesproken onbetwist basisspeler te zijn, ik denk op elk niveau.

Spanje vind ik geen slechte keus. Wat ik begrijp is men daar meer bereid om werkers op te offeren voor baltovernaars als Medunjanin. En wordt sowieso minder gezeverd over werkethiek, je mag daar sneller een luxepaard zijn dan in Nederland heb ik het gevoel.

Hopelijk pakt Haris dat op, maar ik vrees dat z'n handelingssnelheid en (mijns inziens) gebrek aan tactisch inzicht voor een cruciale positie als de zijne ook in Spanje een doorbraak in de weg kunnen staan. Let's wait and see.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')