Zijn spel..quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:57 schreef Pritt het volgende:
Wat is de reden dat Harris opeens een eigen topic verdient?
Overschatte voetballer, als je kijkt hoeveel zwakke punten hij nog heeft op zijn leeftijd.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:05 schreef PaRaR het volgende:
1 van de meest onderschatte spelers in Nederland :
quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:01 schreef Os__ het volgende:
Typische momentvoetballer. Soms met een geniaal moment, meestal met makkelijk balverlies. Hij heeft zijn waarde voor Sparta gehad maar ik ben er niet rouwig om dat hij weg is.
Romantiseren lijkt me een betere benaming...quote:
Martens/Cziommer?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie wordt zijn grote concurrent bij AZ?
quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:45 schreef methodmich het volgende:
Jij kijkt niet graag naar zulke spelers neilpad?
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:21 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Romantiseren lijkt me een betere benaming...
Ik zou hem graag bij Ajax zien spelen maar ik ben verre van objectief, omdat ik de type voetballer Medunjanin koester.quote:Op zondag 12 augustus 2007 17:55 schreef methodmich het volgende:
Zag hem gisteren tegen Inter ineens een fanatiek blok zetten, waarna hij een ander richting keeper stuurde. Maar ja, denk niet dat Van Gaal hem veel minuten gaat geven.
Medunjanin moet gewoon lekker bij ADO gaan ballen ofzo. Desnoods bij een Segunda Division club in Spanje, dan speelt hij in no time de sterren van de hemel.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:31 schreef DeVinger het volgende:
Zou hij dit seizoen een eerlijke kans krijgen? Cziommer en Martens heeft hij voor zich toch?
pulpzone.nlquote:Medunjanin ziet Ajax zitten, Boussoufa niet
Haris Medunjanin staat hoog op het verlanglijstje van Ajax. Zeer betrouwbare bronnen bevestigden aan voetbalzone.nl dat de Amsterdammers in de middenvelder van AZ een waardig opvolger van Wesley Sneijder zien.
Maandag liet technisch directeur Martin van Geel al in De Telegraaf weten dat het elftal op nog twee posities versterkt zou worden. Met het vrijgekomen geld door de transfer van Sneijder naar Real Madrid willen de Amsterdammers zo snel mogelijk zaken doen.
Maandagmiddag vernam Voetbalzone.nl dat Medunjanin positief heeft gereageerd op de interesse uit de hoofdstad en dat ook AZ bereid is mee te werken aan een overgang. Ook met Mbark Boussoufa werd contact opgenomen, maar de speler van Anderlecht zegt zelf aan een grotere competitie toe te zijn.
Dus blijft hij liever in België dan dat hij naar Nederland gaat?quote:Ook met Mbark Boussoufa werd contact opgenomen, maar de speler van Anderlecht zegt zelf aan een grotere competitie toe te zijn.
quote:De strijd van Haris
Door MIKOS GOUKA
ALKMAAR - Critici noemen hem schertsend ‘Nederlands meest getalenteerde wisselspeler’. Haris Medunjanin wacht op zijn doorbraak bij AZ. Heel misschien is dat moment voor de geboren Bosniër vanavond in de UEFA Cup. De kans dat AZ-trainer Louis van Gaal vanavond in Portugal voor de UEFA Cup-wedstrijd tegen Pacos de Ferreira een basisplek inruimt voor Haris Medunjanin, is er na afgelopen zondag niet groter op geworden.
De spelverdeler kreeg zondag op het Kasteel tegen Sparta de kans om zijn kunsten weer eens vanaf de aftrap te vertonen. Het werd geen doorslaand succes. Medunjanin verschalkte kort na het begin zijn eigen doelman Boy Waterman door de bal ongelukkig in het doel te werken. Halverwege het duel werd hij achtergelaten in de kleedkamer ten faveure van Julian Jenner.
‘Nederlands meest getalenteerde wisselspeler’ voelt echter toch dat een doorbraak bij AZ voor de deur staat. ,,Ik ben afgelopen seizoen bij Sparta als voetballer completer geworden,’’ zegt de 22-jarige middenvelder. ,,Het is voor jonge spelers die bij een topclub nog niet zijn doorgebroken leerzaam om een jaar ervaring op te doen bij een andere club in de eredivisie. De fans van Sparta hadden vorig seizoen hoge verwachtingen van mij. Die heb ik niet altijd kunnen waarmaken. Ze wilden dat ik Haris Medunjanin en Edwin van Bueren in één was. Dat ben ik niet. Maar het was zowel voor mij als voor Sparta een goede keuze. Deze zomer stapte ik anders binnen bij de selectie van AZ. Ik heb meer ervaring. Het is tijd om mijn kans te pakken.’’
Van Gaal haalde hem halverwege naar de kant, maar was niet teleurgesteld in zijn aanvallende middenvelder. ,,De andere spelers moeten Haris Medunjanin in staat stellen om uit te blinken,’’ zegt Van Gaal. ,,Dat deden ze niet. En als de omstandigheden er niet naar zijn, dan is Medunjanin altijd slechter dan de andere spelers. Dat moet je als trainer accepteren. Haris Medunjanin kan alleen het verschil maken als zijn medespelers de juiste voorwaarden voor hem creëren.’’ Ook bij Jong Oranje was hij de afgelopen jaren meer reservespeler dan basiskracht.
,,Dat is het leven van een voetballer,’’ haalt Medunjanin zijn schouders op. ,,Vaak is het ook zo dat een type speler, zoals ik, wordt geslachtofferd als het even niet loopt. Dat was afgelopen seizoen bij Sparta ook het geval. Ik kreeg regelmatig de schuld als het niet liep. Net als bij Jong Oranje.
,,Onlangs was het de beurt aan Aissati en Donk. Zij kregen kritiek omdat ze in de ogen van de trainer iets extra’s moeten brengen. Dat is voor jonge spelers niet altijd makkelijk. Daarom is het bijvoorbeeld ook goed dat Kees Luijckx bij Excelsior speelt. Daar kan hij zich ontwikkelen, zoals ik vorig seizoen bij Sparta heb gedaan. VVV, Vitesse en Excelsior groeven zich tegen ons helemaal in.
,,Ik schat Sparta hoger in dan die ploegen. Met Olaf Lindenbergh en Nourdin Boukhari hebben ze twee uitstekende spelers gehaald. Daarnaast is Sander Westerveld een prima keeper en Edouard Duplan een veelbelovend talent.’’ De laatste speler is echter al 24 jaar en mag, als de maatstaven van Medunjanin zélf gebruikt worden, eigenlijk geen talent meer worden genoemd. ,,Ik ben zelf ook geen talent meer,’’ geeft hij toe. ,,Die tijd is geweest. Ik ben een volwassen speler en moet basiskracht worden.’’
Medunjanin werd 22 jaar geleden geboren in een voorstadje van het Bosnische Sarajevo. Samen met zijn moeder en zusje ontvluchtte hij als zevenjarig ventje het door oorlog geteisterde land. De familie vond onderdak in Denemarken en trok vervolgens naar Nederland. Daar woonde hij in de asielzoekerscentra van Zevenaar, Dronten en Roermond.
Medunjanin meldde zich aan bij amateurvereniging Swift. Fortuna Sittard toonde interesse, maar toen de familie Medunjanin naar Alkmaar verhuisde, sloeg AZ meteen toe. In ‘zijn stad’ Alkmaar wil hij dan ook dolgraag slagen. ,,Hier ligt hopelijk mijn toekomst als voetballer,’’ zegt hij. ,,Ik focus me al maanden helemaal op AZ.’’
Ik heb wel eens van medespelers gehoord dat hij niet heel snel is maar hij heel erg snel de situatie overziet en daardoor veel compenseerd.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:33 schreef Stpan het volgende:
Niet alleen hij is traag, zijn handelingssnelheid ook. Als hij de ruimte heeft kan hij alles met een bal. Wordt hij op de huid gezeten dan kan hij veel, maar verliest hij het overzicht en passt dan vervolgens matig tot slecht.
Weggegooide jaren.quote:Medunjanin mag weg bij AZ
ALKMAAR - Haris Medunjanin mag op zoek naar een nieuwe club. De aanvallende middenvelder van AZ heeft weliswaar nog een contract tot de zomer van 2010 maar voldoet niet meer in de visie van Louis van Gaal.
Mede op voorspraak van de trainer werd de aan Sparta verhuurde Medunjanin voor deze competitie nog teruggehaald. Maar de geboren Serviër wist zich niet te onderscheiden en kreeg nauwelijks speeltijd. Wat Van Gaal betreft kan Medunjanin daaruit zijn conclusies trekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |