klopt, je laat een hoop ellende achter............. maar hoeveel ellende bespaar je jezelf en ook anderen, daar sta jij dan even niet bij stil.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:23 schreef Buschetta het volgende:
Ach man iedereen die zelfmoord pleegt is bij voorbaat al een sneue mafkees.
Je laat tenslotte een hoop ellende achter bij je vrienden/famillie/kennisen. Om nog geeneens te spreken over de NS medewerkers of andere hulpverlenende diensten.
Onzin.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:00 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
klopt, je laat een hoop ellende achter............. maar hoeveel ellende bespaar je jezelf en ook anderen, daar sta jij dan even niet bij stil.
geloof me, ik ben al een tijd flink depressief (met suicidale buien) en nu ik dat ervaar is het me heel duidelijk geworden dat je er NIET over kunt meepraten als je zelf niet eens flink depressief bent geweest.
Misschien is zelfmoord een goed idee. Als deze post niet direct verwijderd wordt is fok medeplichtigquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:00 schreef Feestkabouter het volgende:
geloof me, ik ben al een tijd flink depressief (met suicidale buien) .
Ligt er dus aan of het met opzet niet wordt weggehaaldquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Misschien is zelfmoord een goed idee. Als deze post niet direct verwijderd wordt is fok medeplichtig
Wel als hij je verteld waarom hij naar de slager wil en je hem advies geeft welk mes hij het beste kan gebruiken .quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:34 schreef Devlinsect het volgende:
Stel je wijst een man de weg naar de slager. Vervolgens vermoord hij de slager. Ben jij dan strafbaar?
Proef op de somquote:Op woensdag 27 juni 2007 15:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Misschien is zelfmoord een goed idee. Als deze post niet direct verwijderd wordt is fok medeplichtig
mja, vertel je dat aan hem terwijl je in de metro zit dan kun je die aansprakelijk stellen...quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:04 schreef Amnesia. het volgende:
[..]
Wel als hij je verteld waarom hij naar de slager wil en je hem advies geeft welk mes hij het beste kan gebruiken .
Ja want het metropersoneel heeft opzettelijk de situatie uitgelokt....quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:10 schreef Re het volgende:
[..]
mja, vertel je dat aan hem terwijl je in de metro zit dan kun je die aansprakelijk stellen...
je gebruikt de metro toch als medium van je communicatiequote:Op woensdag 27 juni 2007 17:20 schreef Ruehl het volgende:
[..]
Ja want het metropersoneel heeft opzettelijk de situatie uitgelokt....![]()
nee dus
Hoe gebruik je in godsnaam een metro als communicatiemiddel? Dat wil ik je wel eens zien doenquote:Op woensdag 27 juni 2007 17:22 schreef Re het volgende:
[..]
je gebruikt de metro toch als medium van je communicatie
Nou, best simpel:quote:Op woensdag 27 juni 2007 17:26 schreef Ruehl het volgende:
[..]
Hoe gebruik je in godsnaam een metro als communicatiemiddel? Dat wil ik je wel eens zien doen![]()
laat ik jou en Fok meteen vrijwaren: als ik radicale beslissingen neem dan zal jouw bijdrage daaraan 0,0 zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
misschien beleeft iemand die depressief is dat als chronisch pijnlijk?quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:04 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Onzin.
Ik ken een hoop depressieve mensen. En ook zelfmoordenaars (kende natuurlijk). Ben altijd nog van mening dat je een zwakkeling bent om uit het leven te stappen. Zowieso is manische-depresiveit een mentale afwijking. Omdat je elk moment van de dag je leven om kan gooien en uit je depressiviteit kan klimmen vind ik mensen die daarom hun leven beindigen dus erg zwak. Ik zeg niet dat het makkelijk is maar wel degelijk mogelijk om je leven een andere wending te geven.
Waarom zou je in godsnaam zelfmoord plegen ? Om er maar vanaf te zijn ? Doe dan iets aan de redenen waarom je deppresief bent.
Over zelfdoding uit redenen als een chronische pijnlijke ziekte heb ik het niet overigens. Dat is begrijpelijker voor mij
Maar dat is dus ook de zwakheid van die persoon. Als je een andere kijk op het leven aanneemt (hoe moeilijk dat misschien is) dan is die depressie op te lossen. Ook een andere leefomgeving kan wonderen doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 11:40 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
misschien beleeft iemand die depressief is dat als chronisch pijnlijk?
dat is juist precies wat ik bedoel.
Zwakheid of ziekte? Of zwakheid door ziekte?quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:17 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Maar dat is dus ook de zwakheid van die persoon. Als je een andere kijk op het leven aanneemt (hoe moeilijk dat misschien is) dan is die depressie op te lossen. Ook een andere leefomgeving kan wonderen doen.
Je bepaalt tenslotte je eigen leven. Een kankergezwel of reuma is iets waarvoor je niet kiest.
Dan heb je het slecht getroffen maar des te meer reden om nog wat te maken van je leven. Geloof me er is altijd een weg uit elke situatie. De wereld is groot. Groot genoeg om te rennen voor je problemen als je ze niet kan oplossen.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 00:53 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
Zwakheid of ziekte? Of zwakheid door ziekte?
De essentie is juist dat je zelf niet (meer) in staat bent om je kijk op (het) leven of leefomgeving te veranderen.
Voor kanker kies je inderdaad niet zelf, maar weet jij heel zeker dat je mentaal overeind blijft als je na incest door je ouders, de moord op je broer en zus en daarbovenop nog eens kanker?
Aan depressie gaan vaak dingen vooraf waarvoor de persoon in kwestie ook niet heeft gekozen.
Je kunt het mensen niet verwijten dat ze een grens hebben van wat ze kunnen handelen (lees: hendelen).
Hou toch op. Ik heb een vriendin die ook een hele tijd last heeft gehad (soms nog steeds) van depressie en zelfmoordneigingen. Als iemand in zo'n 'dal' zit kan 'ie niet meer rationeel denken. Je kan hier dus juist niet over meepraten als je wél depressief bent. Tenzij je de reincarnatie van Hitler bent, zal het nog tegenvallen hoeveel ellende jij mensen 'bespaard' door zelfmoord te plegen. Er is een heel mooi engels gezegde: you may be one person in the world, but you mean the world to one person.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:00 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
klopt, je laat een hoop ellende achter............. maar hoeveel ellende bespaar je jezelf en ook anderen, daar sta jij dan even niet bij stil.
geloof me, ik ben al een tijd flink depressief (met suicidale buien) en nu ik dat ervaar is het me heel duidelijk geworden dat je er NIET over kunt meepraten als je zelf niet eens flink depressief bent geweest.
Wat je vriendin denkt geldt niet voor de hele gemeenschap.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:08 schreef Lente_ninja het volgende:
Als iemand in zo'n 'dal' zit kan 'ie niet meer rationeel denken. Je kan hier dus juist niet over meepraten als je wél depressief bent.
Mijn vriendin dacht een hoop, en die gedachten waren niet allemaal even gezond. Ik doelde meer op wat ik aan haar gezien had: soms voelde het net alsof je tegen een muur stond te praten. Ze was dan echt niet een persoon waarvan je meteen dacht: "nou, dat lijkt me een stabiele meid die in staat is om te beslissen over zoiets als leven en dood!!".quote:Op vrijdag 29 juni 2007 02:16 schreef Nairua het volgende:
[..]
Wat je vriendin denkt geldt niet voor de hele gemeenschap..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |