abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50891657
The secret is een overtuiging die zegt dat je kan krijgen wat je wil met je gedachten.
The Secret leidt ons naar de kern van alle wetten. Of beter gezegd: naar de eerste wet waar alle andere uit volgen. Is het moeilijk? Nee, volgens filosoof John F. Demartini is het gewoon kwestie van je ogen open doen.

Die grote allesbepalende wet noemt men The Law Of Attraction, kortweg LOA, ook wel de wet van aantrekken (en afstoten) genoemd. Deze wet, gebaseerd op het principe van de dualiteit is een van de eerste scheppingsprincipes en daarom is er volgens de filmers geen hogere of hardere wet. Kort gezegd komt het erop neer dat je alles krijgt waarop je bent ingesteld qua gedachten, gevoelens en intenties.

Focus op je positieve intentie, op hetgeen je wil, en leef op basis daarvan is het devies. Dan schijn je ook te krijgen wat je gevoel onuitgesproken vraagt. Belangrijk is dat je weet wat je wilt. En laat dat nu het grote probleem zijn, want de meerderheid van de mensheid heeft geen flauw idee wat met het leven aan te vangen. Slechts een selecte groep is bezig met de individuele, spirituele, ontwikkeling

In de aard hiervan heb ik onlangs 'What The Bleep Do We Know' gehuurd.
'What the Bleep Do We Know' zoekt de raakvlakken op van de zichtbare, waarneembare wereld en de mystieke, religieuze, filosofische inzichten die de mensheid sinds vele duizenden jaren en overal ter wereld heeft ontwikkeld.

Veel mensen zeggen dat het werkelijke leven de realiteit is, en dat we ons hier naar moeten schikken.
Voorgaande zeggen dat we elk onze eigen realiteit hebben, die we zelf kunnen schikken zoals we willen.

Meningen ?
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:22:20 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50891804
Kickje TRU
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_50891851
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:22 schreef SpecialK het volgende:
Kickje TRU
Dit is toch gewoon filosofie ?
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:25:47 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50891932
Het is waar Tot nu toe werkt het bij mij wel redelijk zo ja. Het probleem wat je noemt is de kern. Mensen weten gewoonweg niet wat ze willen.

Soms is het wel eng dat er teveel toevalligheden zijn in het leven. Maar als je geloofd in wat jij noemt "the secret" dan zijn die toevalligheden wel te plaatsen.

Bij mij loopt alles altijd zoals het "moet". Ik zat laatst zonder werk en opeens werd m'n vriendin gebeld door iemand die ze niet kende dat ze een top baan voor me hadden. We weten geen van beiden hoe ze aan haar nummer komen en hoe ze wisten dat ik werk zocht.

Dat soort dingen zijn vreemd.... maar het blijft interesant
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:28:32 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50892018
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:23 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon filosofie ?
Je noemt enkele video's, overtuigingen en noemt stellingen op die vooral gericht zijn op het paranormale en het onbewijsbare.

Echt TRU material dus... vooral die "What the bleep do we know". Echt een TRU video met TRU boodschappen.

De hele OP komt gewoon erg TRU-ig over
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_50892065
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je noemt enkele video's, overtuigingen en noemt stellingen op die vooral gericht zijn op het paranormale en het onbewijsbare.

Echt TRU material dus... vooral die "What the bleep do we know". Echt een TRU video met TRU boodschappen.

De hele OP komt gewoon erg TRU-ig over
Heb je de film gezien? Zij komen met redelijk wat bewijzen op de proppen, over dat ze waar zijn of niet heb ik het niet.

Ik denk dat het gewoon een levenswijze is, je gelooft niet in dingen die er niet zijn maar werkelijk in een kracht die we ieder hebben, als we onze ogen openen.
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:30:54 #7
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50892092
Geloven in iets als toeval vergt meer moeite vermoed ik.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_50892127
Ik wou dat ik m'n tentamens kon halen simpelweg met m'n gedachten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:32:55 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50892166
Ik heb hem ook gezien en aangezien het niet verkeerd is om positief in het leven te staan en erachter te komen wat je wilt, lijkt het me geen slechte filosofie. De vraag is natuurlijk of het werkt omdat je omgeving positief op je reageert of dat het universum werkelijk creëert wat je bedenkt.

Overigens zag ik begin deze week een (herhaling van een) tegenlicht uitzending over een duo (amerikaanse architect en een duitse ex-greenpeace filosoof) die een stap verder gaan met afval recycling. Ze willen complete producten en productieprocessen zo ontwerpen dat je niet meer kan spreken van afval, maar van (grond) stoffen die na demontage voor een ander product worden gebruikt. Ze hebben in Amerika de nieuwe Ford fabriek gebouwd.

Een uitspraak van de Duitser viel me op; hij wilde geen producten maken die minder slecht waren voor deze planeet, maar hij wilde dingen doen die de planeet beter maakten. The Secret!

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 27-06-2007 11:38:54 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:37:04 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50892302
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:30 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Heb je de film gezien? Zij komen met redelijk wat bewijzen op de proppen, over dat ze waar zijn of niet heb ik het niet.

Ik denk dat het gewoon een levenswijze is, je gelooft niet in dingen die er niet zijn maar werkelijk in een kracht die we ieder hebben, als we onze ogen openen.
Ik heb stukjes gezien. En misschien komen ze met "bewijzen" aanzetten. Elke conspiracy docu komt met "bewijzen" aanzetten.

De hele video is een grote schandalige verkrachting van wetenschap en logica. Ze pakken een wetenschappelijk gebied als QM, leggen dat op een kinderlijke manier uit met een dr. quantum tekenfilm figuur ofzo en trekken dat compleet onlogische suggestieve conclusies.

Ook nog dat stukje van die waterkristallen. Wat een aanfluiting.
pi_50892312
Een stukje 'What the bleep do we know' :

Onze hersenen verbinden de peptiden ( die ons laten voelen) met elkaar die wij zelf met elkaar in verband brengen.
Als we bijvoorbeeld dikwijls gekwetst zijn als we verliefd zijn, wordt deze verliefdheid verbonden aan het gevoel van gekwetst te zijn.
Dit is dan geconditioneerd, en als mens moeten we dan (volgens de film) loskomen van deze gevoelens.
Met andere woorden we moeten objectief naar de situatie kijken (dat dit kan is een andere vraag) en onze gevoelens achterwege laten.
Zo zien we dat verliefdheid niet altijd slechte gevoelens met zich meebrengt, en de biologische reactie in onze hersenen gaat uiteen.
Zo is het gevoel van verliefdheid klaar om met andere dingen in verband te komen en zijn we dus 'vrij' .
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:02 #12
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50892339
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:30 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Wat een gezwam. Van termen als 'kracht' en 'energie' krijg ik altijd wat braakneigingen, vooral in deze context.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:03 #13
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_50892340
Zeg TS: Lees de posts van Ali_Kannibali in dit topic eens
Lang leve mij! *O*
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:41:28 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50892471
tvp
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_50892507
Dus jullie zeggen dat de realiteit gewoon de realiteit is, en dat we hier niks aan te veranderen hebben?
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:44:11 #16
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50892586
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:42 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Dus jullie zeggen dat de realiteit gewoon de realiteit is, en dat we hier niks aan te veranderen hebben?
'De realiteit' is altijd aan verandering onderhevig. Het enige wat verschilt per persoon is de perceptie van 'de realiteit'.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:52:27 #17
pi_50892931
Een beetje off-topic maar hier linkje van tegenlicht.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/35180292/

Ik was vorige zomer na een paar jaar scheitbaantjes in productie en koeriersbedrijven werkloos, en ik had besloten dat het tijd werd voor een kantoorbaan. Na 3 weken eigenwijs thuiszitten (2 ex-bazen belden me of ik kwam werken, ik zei nee) had ik een kantoorbaan. En nog steeds trouwens.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:57:59 #18
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50893162
Wordt vanmiddag om 14:30 trouwens herhaald op Ned 2.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:05:18 #19
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_50893465
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een beetje off-topic maar hier linkje van tegenlicht.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/35180292/

Ik was vorige zomer na een paar jaar scheitbaantjes in productie en koeriersbedrijven werkloos, en ik had besloten dat het tijd werd voor een kantoorbaan. Na 3 weken eigenwijs thuiszitten (2 ex-bazen belden me of ik kwam werken, ik zei nee) had ik een kantoorbaan. En nog steeds trouwens.
huh?
Lang leve mij! *O*
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:07:47 #20
pi_50893563
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:05 schreef Echo99 het volgende:

[..]

huh?
Is iets u niet duidelijk? Heeft u een idee wat The Secret of de wet van aantrekking inhouden? Kunt u dat niet correleren met mijn vorige post?
pi_50893896
dat is helemaal geen geheim!
dat is gewoon logisch

een paar amerikanen hebben dat natuurlijk weer in een of ander flitsend jasje gestoken om er geld mee te verdienen
pi_50894235
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:57 schreef Burghardt het volgende:
Wordt vanmiddag om 14:30 trouwens herhaald op Ned 2.
Ik ga zeker kijken. ( Als ik Nederland 2 krijg geprogrammeerd tenminste )
Got cat ?
pi_50894330
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Een uitspraak van de Duitser viel me op; hij wilde geen producten maken die minder slecht waren voor deze planeet, maar hij wilde dingen doen die de planeet beter maakten. The Secret!
Kan je de link misschien nog iets verduidelijken ?
Got cat ?
pi_50894366
de link tussen cradle to cradle/waste equals food en dit zie ik ook niet echt
(die documantaite is wel een dikke aanrader)
pi_50894457
Ik heb voor mezelf nog geen bewijzen dat The Secret werkt, maar het klinkt zeker niet onlogisch.
Echter ze hadden voor mij nog wel wat meer kunnen inzoomen op toch wel een belangrijk gegeven, de counter-intentie. In The Secret hebben ze het over de kracht van intentie.
In de praktijk hebben we echter last van counter-intenties. Negatieve gedachtes die je soms flink in de greep kunnen houden. Je kunt dan wel de gedachte hebben 'hoe zou het zijn als ik rijk was', maar het gevoel van die gedachte vasthouden is erg moeilijk, vind ik dan.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:35:00 #26
pi_50894624
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:29 schreef STING het volgende:
Ik heb voor mezelf nog geen bewijzen dat The Secret werkt, maar het klinkt zeker niet onlogisch.
Echter ze hadden voor mij nog wel wat meer kunnen inzoomen op toch wel een belangrijk gegeven, de counter-intentie. In The Secret hebben ze het over de kracht van intentie.
In de praktijk hebben we echter last van counter-intenties. Negatieve gedachtes die je soms flink in de greep kunnen houden. Je kunt dan wel de gedachte hebben 'hoe zou het zijn als ik rijk was', maar het gevoel van die gedachte vasthouden is erg moeilijk, vind ik dan.
Die counterintentie is bij mij goed overgekomen. Weet je zeker dat je de goede film hebt gezien?
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:37:58 #27
pi_50894732
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:26 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Kan je de link misschien nog iets verduidelijken ?
Volgens The Sectret moet je je focussen op wat je WEL wilt. Als je denkt: Ik wil minder arm zijn, dan denk je aan armoede en trek je armoede aan. Je moet dus denken aan rijkdom.

Deze Duitser benadert afval niet als een probleem. Als je alleen aan afval denkt dan trek je afval aan en word het probleem groter. Hij denkt in grondstoffen en daarmee lost ie het probleem op.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:38:30 #28
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_50894756
The secret is bullshit. Zo ben je niet ziek als je zelf niet geloofd dat je ziek bent, volgens heb. Bullshit dus
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:43:29 #29
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_50894958
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is iets u niet duidelijk? Heeft u een idee wat The Secret of de wet van aantrekking inhouden? Kunt u dat niet correleren met mijn vorige post?
Na mij wat verder ingelezen te hebben in uw ideeën is het mij duidelijk geworden dat er wel degelijk een casueel verband is tussen de inhoud van de openingspost en de these welke u in uw eerdere posts poneerde
Lang leve mij! *O*
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:44:15 #30
pi_50894980
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:38 schreef G.Fawkes het volgende:
The secret is bullshit. Zo ben je niet ziek als je zelf niet geloofd dat je ziek bent, volgens heb. Bullshit dus
Ik ben nooit ziek. En er zijn te veel verhalen van mensen die zichzelf hebben gezond-gedacht. Kanker bestrijden dmv visualisatie bv.

De tegenhanger zie je ook: mensen die met een klachtje in de medische molen terecht komen en er vervolgens hun hele leven in blijven zitten. Als je denkt in problemen en je zoekt hard genoeg dan vind je ze ook.

Het is natuurlijk niet geaccepteerd dat je zieke mensen zelf de "schuld"geeft van hun ziekte. Deze discussie heerst ook in de richting van homeopatische geneeswijzen. Maar er zit een kern van waarheid in waar je niet aan voorbij kan gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 27-06-2007 12:52:25 ]
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:50:44 #31
pi_50895199
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:43 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Na mij wat verder ingelezen te hebben in uw ideeën is het mij duidelijk geworden dat er wel degelijk een casueel verband is tussen de inhoud van de openingspost en de these welke u in uw eerdere posts poneerde
Daar ben ik blij om. Ik ben mij er overigens van bewust dat ik twee onderwerpen door elkaar behandelde en dat ik daarmee wellicht enige verwarring heb gesticht. Hiervoor mijn excuses.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:52:34 #32
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_50895267
The Secret Law of Attraction.. Weet je er al van? er wordt in TRU al een tijdje over gesproken
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:53:31 #33
pi_50895304
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:52 schreef Ripley het volgende:
The Secret Law of Attraction.. Weet je er al van? er wordt in TRU al een tijdje over gesproken
Dan is het ondertussen gepromoveerd tot filosofie.
pi_50895324
Heb het wel eens in 1 vandaag langs zien komen. Mensen zeiden dat het niet echt werkt omdat ze heel hard dachten dat ze de lotto gingen winnen, maar dat vervolgens niet gebeurde.

Antwoord: "dat komt omdat je nog te veel denkt, dat je de lotto wilt winnen. Je zit met je gedachten nog te veel in de situatie dat je de lotto niet hebt gewonnen. Als je jezelf kan overtuigen dat je de lotto hebt gewonnen, zal het ook gebeuren"

Dan weet je het wel
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_50895601
Zodra iemand zichzelf winnaar van de postcodeloterij bedenkt zonder dat ie daar lid van is ben ik bereid dit te geloven.
pi_50895682
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:54 schreef Knipoogje het volgende:
Heb het wel eens in 1 vandaag langs zien komen. Mensen zeiden dat het niet echt werkt omdat ze heel hard dachten dat ze de lotto gingen winnen, maar dat vervolgens niet gebeurde.

Antwoord: "dat komt omdat je nog te veel denkt, dat je de lotto wilt winnen. Je zit met je gedachten nog te veel in de situatie dat je de lotto niet hebt gewonnen. Als je jezelf kan overtuigen dat je de lotto hebt gewonnen, zal het ook gebeuren"

Dan weet je het wel
Oh het is al langsgekomen hehe foutje

Het is echt bijgeloof. De zaken die wel voorkomen zijn bepaald door toeval of gerichte aandacht.
  woensdag 27 juni 2007 @ 13:31:19 #37
pi_50896623
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is echt bijgeloof. De zaken die wel voorkomen zijn bepaald door toeval of gerichte aandacht.
Zo werkt het. Net als evolutie. Geen geheime kracht, geen God. Helemaal niets.
pi_50897536
Even een quote uit het topic uit TRU (film secret) :
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 01:48 schreef naihla het volgende:
the scret heeft te maken met 2012 en de overgang naar de nieuwe dimensie veel lichtwerkers zijn al jaren aan het werk om dat te werk te stellen. in de bijbel noemen ze het de dag des oordeels. Het is terug naar de harmonie op de wereld. daarom gebeuren er nu ozveel rampen en in 2007 zijn er nog veel en veel meer rampen. daarom gaan er veel mensen zinloos dood en moorden ze elkaar uit. als het goed is zoals ze zeggen dat the secret met 2012 te maken heeft dan gaat het daarover. ik zelf ben een lichtwerker en wij voorspellen steeds elke maand en jaar (de meeste dan ) weer hoe en wat en hoe je gaat voelen etc. het is nu nog 6 jaar en we werken er hard aan.

alles wat het niet aan kan en wat niet durfd word opgeruimd om het maar even zo te zeggen. ze gaan dood.

verder denk ik dat je gewoon moet afwachten en dat je er niet al teveel mee bezig hoef te zijn. het enige waar het om gaat is dat de mensen hun ogen open doen en zien hoeveel buitengewone kinderen er worden geboren. Kijk goed in je omgeving neem het in je op en leg de verband. kijk hoe de wereld veranderd en vooral hoe snel de tijd gaat zoals de dagen. we stijgen steeds meer in frequentie

tenminste dat hopen we. dat dat het is. we weten dat er iets wereldwijd bekend gaat worden en we hopen dat dit het zal zijn.want hollywood maakt ons werk belachelijk dus we hopen dat het zo is. En hollywood en al die andere film makers moeten maar eens nu realiteit onder ogen zien

een dikke knuff

naihla
Wat denken jullie hiervan ?
Streven we naar een hoger bewustzijn ?

Ook een fijn verhaal om te lezen :
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 02:32 schreef Proxima het volgende:
Ik weet wat 'The Secret' is:

Helaas hebben we nog geen wetenschappelijke feiten maar voor de Vloed van 12.000 jaar geleden zou er een ver gevorderd volk hebben bestaan. Dit volk bestond uit alle rassen van de mensheid en men sprak 1 taal, een wereldtaal. Er was 1 wereldregering. Religie en mystiek bestonden toen niet. Op wetenschappelijk gebied waren ze erg ver gevorderd.

Dit volk kwam op een gegeven ogenblik achter het feit dat een komeet in de zoveel duizend jaar langs de aarde vloog en daarbij grote rampen veroorzaakte. De rampen waren eerder gebeurd en het zou nogmaals gebeuren. Als de komeet langs de aarde vloog zorgde dit voor grote rampen, zoals omlaag komende meteorieten van de komeet (en de hemel kwam neer), aardbevingen op aarde, magnetische storingen en poolomwisseling als gevolg hiervan. De ramp was niet te vermijden. Naar aanleiding van de vorige rampen kon men de exacte datum vasttellen van dit gebeuren. De komeet kwam 1 keer in de zoveel duizend jaar langs. Omdat het langskomen van de komeet een constante en precieze gebeurtenis was, zouden de sterren aan de hemel de exacte posities weergeven als de komeet nogmaals langskomt.

Omdat het een steeds terugkomende fenomeen was, raakte de mensheid altijd bijna uitgeroeid en de wetenschap en cultuur verloren gegaan. Men kon de ramp niet vermijden maar men kon wel de kennis en wetenschap van de beschaving redden. Men bouwde immense bouwwerken die onverwoestbaar zou zijn tijdens de ramp. En in deze bouwwerken sloeg men alle informatie op. Ook informatie over het tijdstip van de ramp en mocht de mensheid het overleven: het tijdstip van de volgende ramp en hoe men het kon herkennen (standen van de sterren). Helaas heeft de mensheid die na de ramp in primitivisme verviel, alles verdraaid in onwetendheid en zo is de hemelreligies en astrologie ontstaan.

Er is iets misgegaan en de mensheid is grotendeels verwoest. De overlevenden hebben daarna nieuwe culturen gesticht, maar op ten duur is de kennis en wetenschap van voor de ramp in vergetelheid geraakt en is de mensheid terug naar af gegaan. Slechts een kleine groep wist nog van de oude kennis en probeerde veelvuldig in de geschiedenis een en ander te bewerkstelligen maar helaas met veel problemen en mislukkingen.

Veel kennis en wetenschap uit die oude tijd is teruggevonden. Deze kennis, wetenschap, mythologie is door de primitieve mensen verkeerd geïnterpreteerd en daarom zijn de religies ontstaan. De religies zijn gebaseerd op feitelijke verhalen, wetenschap en cultuur van de beschaving van voor de ramp. De primitieve mensen, kinderen die alles waren vergeten, feiten verdraait in mystiek en religie. Op ten duur is de hele wereld in de ban gekomen van religie. De feitelijke kennis van voor de ramp, waar verteld werd dat door de blindheid van de beschaving de ramp niet tijdig kon worden voorspeld werd verdraaid in 'door god gestraft'.

Na millennia van teruggang en primitivisme hebben een groep van mensen die de echte kennis van voor de ramp hadden een briljant idee. De mensheid terugbrengen op het niveau van voor de ramp. Zoals ik net schreef, werd dit vaak geprobeerd maar helaas zonder succes. De mensheid ging na millennia slechte voeding, levenswijze, gebruiken, genetisch, lichamelijk en psychisch sterk achteruit. Men moest eerst de mensheid op alle gebied ontwikkelen. Deze groep mensen wisten namelijk dat kennis en instinct genetisch werd doorgegeven van mens op mens.

Omdat er veel mislukkingen waren heeft men een briljant idee bedacht: Als men het niveau van de mensheid van voor de ramp wil bereiken, dan laat men de mens na de ramp, de geschiedenis van de mens van voor de ramp nogmaals beleven. Is er een grote wereldoorlog geweest voor de ramp? Dan moet er een wereldoorlog gebeuren na de ramp om exact hetzelfde te bereiken.

Men had de geschiedenis van de menselijke beschaving van voor de ramp in handen. Erg gedetailleerd. Dus de mensheid moest van begin af aan deze geschiedenis nogmaals beleven om zowel op psychisch en lichamelijk gebied hetzelfde punt te bereiken. Daarom was de geschiedenis van de komende duizenden jaren BEKEND. Het is immers al eerder geweest. Slechts ingewijde kleine groep mensen die extreem machtig en rijk zijn de geschiedenis van de komende eeuwen gevormd. Nauwkeurig gepland zoals de geschiedenis van voor de ramp. Dat is de reden dat enkele individuen (zoals Nostradamus?) de toekomst konden voorspellen omdat het al eerder is gebeurd en gepland is..

De Secret is dus de kennis van wat er gaat gebeuren in de toekomst omdat het al eerder is gebeurd.
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:05:28 #39
pi_50897798
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:57 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
[..]

[..]
Die Naihila klinkt met haar gefrustreerde klacht over Hollywood helemaal niet als een licht werker.
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:15:25 #40
pi_50898151
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:57 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
[..]

[..]
Dat tweede verhaal klinkt als een ander secret dan de eerste, hoewel de film uitging van praktische toepassing zonder de kijker al te veel lastig te vallen met een theoretische/ metafysische achtergrond.

Ik weet het niet, moeilijk te controleren. Het is geheim, he!
pi_50905829
Als je een cursus avatar gaat volgen Sneeuwwitje, kan je er helemaal mee los.
Niet dat ik het een aanrader vind, maar dan krijg je zeker antwoorden op je vragen.
Zij het dat er wat dingen scheef blijken, als je je niet zo maar te gek laat meeslepen.
Er is veel uit toepasbaar.
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:47:42 #42
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50908168
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 13:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens ali

Ik had vandaag toevallig iemand die me over "what the bleep do we know" kwam vertellen. En het ging ook weer over onzichtbare energiebanen en vibes tussen mensen in en blach. Ik krijg er gewoon spontaan uitslag van.
pi_50908371
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens ali

Ik had vandaag toevallig iemand die me over "what the bleep do we know" kwam vertellen. En het ging ook weer over onzichtbare energiebanen en vibes tussen mensen in en blach. Ik krijg er gewoon spontaan uitslag van.
What the bleep heb ik ook gezien en daar komen ook de meest leipe dingen in voor, zoals dat de indianen van zuid amerika geen schepen zouden hebben gezien maar alleen waterrimpels toen de europeanen kwamen, omdat ze nog nooit dergelijke schepen hadden gezien

Die film is geproduceerd door een 'sekte' genaamd de 'school of enlightenment' onder leiding van JZ Knight. Zij channelt geesten en leert mensen dat we goden zijn en onze eigen realiteit creëren, want dat is waar het uiteindelijk op neerkomt. Het is bijgelovige filosofie/mystiek in een wetenschappelijk jasje.
Het ergste is nog dat miljoenen met dit soort crap vergiftigd worden.
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:58:29 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50908565
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

What the bleep heb ik ook gezien en daar komen ook de meest leipe dingen in voor, zoals dat de indianen van zuid amerika geen schepen zouden hebben gezien maar alleen waterrimpels toen de europeanen kwamen, omdat ze nog nooit dergelijke schepen hadden gezien

Die film is geproduceerd door een 'sekte' genaamd de 'school of enlightenment' onder leiding van JZ Knight. Zij channelt geesten en leert mensen dat we goden zijn en onze eigen realiteit creëren, want dat is waar het uiteindelijk op neerkomt. Het is bijgelovige filosofie/mystiek in een wetenschappelijk jasje.
Heel eng allemaal. Inspelen op de gutt-feelings van mensen die weinig feitenkennis hebben over de onderwerpen die ze aansnijden. En maar de zakken vullen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 19:02:17 #45
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50908664
Dan konden de Spanjaarden zeker niet hun bouwwerken zien, dat hadden ze ook nog nooit meegemaakt. Of telt het dan weer niet?
pi_50908963
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:02 schreef Burghardt het volgende:
Dan konden de Spanjaarden zeker niet hun bouwwerken zien, dat hadden ze ook nog nooit meegemaakt. Of telt het dan weer niet?
haha goeie vraag ja, ik heb echt geen idee. Je zou het voor de grap eens moeten bekijken, als je de slechte productie kan tolereren.
pi_50909005
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 18:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Heel eng allemaal. Inspelen op de gutt-feelings van mensen die weinig feitenkennis hebben over de onderwerpen die ze aansnijden. En maar de zakken vullen.
Hun doel is de wereld verlichten, niet zozeer hun zakken vullen denk ik. Er is ook een vervolg 'down the rabbit hole' die heb ik nog niet gezien..

Maarreh, dit soort dingen gaan we echt veel vaker zien, new age enzo.. ik denk dat jij nog veel uitslag gaat krijgen.

Nu moet ik wel toegeven dat ik ook een periode heb gehad waarin ik dit soort dingen geloofde, en áls je er eenmaal in gelooft is het moeilijk om ervan af te stappen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:02:52 #48
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50911223
Wanneer gaat deze shit nou naar TRU? Ik bedoel, het hele topic is volgegooid met van die zweeftroep.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:09:08 #49
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_50911525
Modjes ziek waarschijnlijk.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_50912000
Nouja, het basisidee achter "The Secret", als je er geen onzin bij gaat halen, is dat je doel willen helpt bij het doel te behalen. Niks onlogisch aan, zoiets heet motivatie.

Wanneer je er de onzin bij gaat halen, de verkrachtingen van quantummechanica en wetenschap, wordt het uiteindelijk (in de extreme gevallen) een vorm van solipsisme, waarin iedereen in zijn eigen universum leeft en deze naar wil kan veranderen.

Heel leuk dat je toevallige anecdotes bewijs noemt, maar dat zijn ze niet. En naar mijn weten zitten we inderdaad nog steeds in WFL, dus kom aub met écht bewijs, geen uit-de-duim-gezogen niet-falsifieerbare pseudo-wetenschappelijke verhaaltjes.
quote:
Helaas hebben we nog geen wetenschappelijke feiten maar voor de Vloed van 12.000 jaar geleden zou er een ver gevorderd volk hebben bestaan. Dit volk bestond uit alle rassen van de mensheid en men sprak 1 taal, een wereldtaal. Er was 1 wereldregering. Religie en mystiek bestonden toen niet. Op wetenschappelijk gebied waren ze erg ver gevorderd.
Lees: deze shit is compleet uit mijn duim gezogen, en er is absoluut niks dat erop wijst dat dit waar is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')