abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50891657
The secret is een overtuiging die zegt dat je kan krijgen wat je wil met je gedachten.
The Secret leidt ons naar de kern van alle wetten. Of beter gezegd: naar de eerste wet waar alle andere uit volgen. Is het moeilijk? Nee, volgens filosoof John F. Demartini is het gewoon kwestie van je ogen open doen.

Die grote allesbepalende wet noemt men The Law Of Attraction, kortweg LOA, ook wel de wet van aantrekken (en afstoten) genoemd. Deze wet, gebaseerd op het principe van de dualiteit is een van de eerste scheppingsprincipes en daarom is er volgens de filmers geen hogere of hardere wet. Kort gezegd komt het erop neer dat je alles krijgt waarop je bent ingesteld qua gedachten, gevoelens en intenties.

Focus op je positieve intentie, op hetgeen je wil, en leef op basis daarvan is het devies. Dan schijn je ook te krijgen wat je gevoel onuitgesproken vraagt. Belangrijk is dat je weet wat je wilt. En laat dat nu het grote probleem zijn, want de meerderheid van de mensheid heeft geen flauw idee wat met het leven aan te vangen. Slechts een selecte groep is bezig met de individuele, spirituele, ontwikkeling

In de aard hiervan heb ik onlangs 'What The Bleep Do We Know' gehuurd.
'What the Bleep Do We Know' zoekt de raakvlakken op van de zichtbare, waarneembare wereld en de mystieke, religieuze, filosofische inzichten die de mensheid sinds vele duizenden jaren en overal ter wereld heeft ontwikkeld.

Veel mensen zeggen dat het werkelijke leven de realiteit is, en dat we ons hier naar moeten schikken.
Voorgaande zeggen dat we elk onze eigen realiteit hebben, die we zelf kunnen schikken zoals we willen.

Meningen ?
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:22:20 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50891804
Kickje TRU
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_50891851
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:22 schreef SpecialK het volgende:
Kickje TRU
Dit is toch gewoon filosofie ?
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:25:47 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50891932
Het is waar Tot nu toe werkt het bij mij wel redelijk zo ja. Het probleem wat je noemt is de kern. Mensen weten gewoonweg niet wat ze willen.

Soms is het wel eng dat er teveel toevalligheden zijn in het leven. Maar als je geloofd in wat jij noemt "the secret" dan zijn die toevalligheden wel te plaatsen.

Bij mij loopt alles altijd zoals het "moet". Ik zat laatst zonder werk en opeens werd m'n vriendin gebeld door iemand die ze niet kende dat ze een top baan voor me hadden. We weten geen van beiden hoe ze aan haar nummer komen en hoe ze wisten dat ik werk zocht.

Dat soort dingen zijn vreemd.... maar het blijft interesant
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:28:32 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50892018
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:23 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Dit is toch gewoon filosofie ?
Je noemt enkele video's, overtuigingen en noemt stellingen op die vooral gericht zijn op het paranormale en het onbewijsbare.

Echt TRU material dus... vooral die "What the bleep do we know". Echt een TRU video met TRU boodschappen.

De hele OP komt gewoon erg TRU-ig over
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_50892065
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:28 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je noemt enkele video's, overtuigingen en noemt stellingen op die vooral gericht zijn op het paranormale en het onbewijsbare.

Echt TRU material dus... vooral die "What the bleep do we know". Echt een TRU video met TRU boodschappen.

De hele OP komt gewoon erg TRU-ig over
Heb je de film gezien? Zij komen met redelijk wat bewijzen op de proppen, over dat ze waar zijn of niet heb ik het niet.

Ik denk dat het gewoon een levenswijze is, je gelooft niet in dingen die er niet zijn maar werkelijk in een kracht die we ieder hebben, als we onze ogen openen.
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:30:54 #7
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50892092
Geloven in iets als toeval vergt meer moeite vermoed ik.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_50892127
Ik wou dat ik m'n tentamens kon halen simpelweg met m'n gedachten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:32:55 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_50892166
Ik heb hem ook gezien en aangezien het niet verkeerd is om positief in het leven te staan en erachter te komen wat je wilt, lijkt het me geen slechte filosofie. De vraag is natuurlijk of het werkt omdat je omgeving positief op je reageert of dat het universum werkelijk creëert wat je bedenkt.

Overigens zag ik begin deze week een (herhaling van een) tegenlicht uitzending over een duo (amerikaanse architect en een duitse ex-greenpeace filosoof) die een stap verder gaan met afval recycling. Ze willen complete producten en productieprocessen zo ontwerpen dat je niet meer kan spreken van afval, maar van (grond) stoffen die na demontage voor een ander product worden gebruikt. Ze hebben in Amerika de nieuwe Ford fabriek gebouwd.

Een uitspraak van de Duitser viel me op; hij wilde geen producten maken die minder slecht waren voor deze planeet, maar hij wilde dingen doen die de planeet beter maakten. The Secret!

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 27-06-2007 11:38:54 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:37:04 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_50892302
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:30 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Heb je de film gezien? Zij komen met redelijk wat bewijzen op de proppen, over dat ze waar zijn of niet heb ik het niet.

Ik denk dat het gewoon een levenswijze is, je gelooft niet in dingen die er niet zijn maar werkelijk in een kracht die we ieder hebben, als we onze ogen openen.
Ik heb stukjes gezien. En misschien komen ze met "bewijzen" aanzetten. Elke conspiracy docu komt met "bewijzen" aanzetten.

De hele video is een grote schandalige verkrachting van wetenschap en logica. Ze pakken een wetenschappelijk gebied als QM, leggen dat op een kinderlijke manier uit met een dr. quantum tekenfilm figuur ofzo en trekken dat compleet onlogische suggestieve conclusies.

Ook nog dat stukje van die waterkristallen. Wat een aanfluiting.
pi_50892312
Een stukje 'What the bleep do we know' :

Onze hersenen verbinden de peptiden ( die ons laten voelen) met elkaar die wij zelf met elkaar in verband brengen.
Als we bijvoorbeeld dikwijls gekwetst zijn als we verliefd zijn, wordt deze verliefdheid verbonden aan het gevoel van gekwetst te zijn.
Dit is dan geconditioneerd, en als mens moeten we dan (volgens de film) loskomen van deze gevoelens.
Met andere woorden we moeten objectief naar de situatie kijken (dat dit kan is een andere vraag) en onze gevoelens achterwege laten.
Zo zien we dat verliefdheid niet altijd slechte gevoelens met zich meebrengt, en de biologische reactie in onze hersenen gaat uiteen.
Zo is het gevoel van verliefdheid klaar om met andere dingen in verband te komen en zijn we dus 'vrij' .
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:02 #12
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50892339
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:30 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:

[..]

Wat een gezwam. Van termen als 'kracht' en 'energie' krijg ik altijd wat braakneigingen, vooral in deze context.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:38:03 #13
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_50892340
Zeg TS: Lees de posts van Ali_Kannibali in dit topic eens
Lang leve mij! *O*
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:41:28 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_50892471
tvp
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_50892507
Dus jullie zeggen dat de realiteit gewoon de realiteit is, en dat we hier niks aan te veranderen hebben?
Got cat ?
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:44:11 #16
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50892586
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:42 schreef SnEeUwWiEtJe het volgende:
Dus jullie zeggen dat de realiteit gewoon de realiteit is, en dat we hier niks aan te veranderen hebben?
'De realiteit' is altijd aan verandering onderhevig. Het enige wat verschilt per persoon is de perceptie van 'de realiteit'.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:52:27 #17
pi_50892931
Een beetje off-topic maar hier linkje van tegenlicht.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/35180292/

Ik was vorige zomer na een paar jaar scheitbaantjes in productie en koeriersbedrijven werkloos, en ik had besloten dat het tijd werd voor een kantoorbaan. Na 3 weken eigenwijs thuiszitten (2 ex-bazen belden me of ik kwam werken, ik zei nee) had ik een kantoorbaan. En nog steeds trouwens.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:57:59 #18
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_50893162
Wordt vanmiddag om 14:30 trouwens herhaald op Ned 2.
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:05:18 #19
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_50893465
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Een beetje off-topic maar hier linkje van tegenlicht.

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/35180292/

Ik was vorige zomer na een paar jaar scheitbaantjes in productie en koeriersbedrijven werkloos, en ik had besloten dat het tijd werd voor een kantoorbaan. Na 3 weken eigenwijs thuiszitten (2 ex-bazen belden me of ik kwam werken, ik zei nee) had ik een kantoorbaan. En nog steeds trouwens.
huh?
Lang leve mij! *O*
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:07:47 #20
pi_50893563
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 12:05 schreef Echo99 het volgende:

[..]

huh?
Is iets u niet duidelijk? Heeft u een idee wat The Secret of de wet van aantrekking inhouden? Kunt u dat niet correleren met mijn vorige post?
pi_50893896
dat is helemaal geen geheim!
dat is gewoon logisch

een paar amerikanen hebben dat natuurlijk weer in een of ander flitsend jasje gestoken om er geld mee te verdienen
pi_50894235
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:57 schreef Burghardt het volgende:
Wordt vanmiddag om 14:30 trouwens herhaald op Ned 2.
Ik ga zeker kijken. ( Als ik Nederland 2 krijg geprogrammeerd tenminste )
Got cat ?
pi_50894330
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Een uitspraak van de Duitser viel me op; hij wilde geen producten maken die minder slecht waren voor deze planeet, maar hij wilde dingen doen die de planeet beter maakten. The Secret!
Kan je de link misschien nog iets verduidelijken ?
Got cat ?
pi_50894366
de link tussen cradle to cradle/waste equals food en dit zie ik ook niet echt
(die documantaite is wel een dikke aanrader)
pi_50894457
Ik heb voor mezelf nog geen bewijzen dat The Secret werkt, maar het klinkt zeker niet onlogisch.
Echter ze hadden voor mij nog wel wat meer kunnen inzoomen op toch wel een belangrijk gegeven, de counter-intentie. In The Secret hebben ze het over de kracht van intentie.
In de praktijk hebben we echter last van counter-intenties. Negatieve gedachtes die je soms flink in de greep kunnen houden. Je kunt dan wel de gedachte hebben 'hoe zou het zijn als ik rijk was', maar het gevoel van die gedachte vasthouden is erg moeilijk, vind ik dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')