abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:58:41 #151
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50940915
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:10 schreef Creutton-dar het volgende:
Hij heeft willens en wetens een misdaad begaan waarop in die staat de doodstraf op staat.
Dus als diegene gepakt wordt, en tot de doodstraf veroordeeld wordt, is het gewoon het uitvoeren van de wet.
Vind je dit ook nog als het gaat om twee mannen die in Iran zijn betrapt bij het bedrijven van de liefde en opgehangen worden? Willens en wetens, uitvoeren van de wet, enzovoorts?
pi_50941174
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Uiteraard, jij weet dat allemaal en kende alle dossiers. Heel goed.
mwah, dat niet, maar ik kan wel logisch nadenken

even herhalen
quote:
Some prisoners had come close to execution after spending many years under sentence of death. Recurring features in their cases include prosecutorial or police misconduct; the use of unreliable witness testimony, physical evidence, or confessions; and inadequate defence representation. Other US prisoners have gone to their deaths despite serious doubts over their guilt.
pleased to meet you
pi_50941274
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:07 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, dat niet,
Dat dacht ik al.
Laten we bij de feiten blijven, ook al is dat erg lastig voor je, zoals je hier al zeer regelmatig hebt laten zien.
quote:
maar ik kan wel logisch nadenken
Sorry maar

You of all people
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:10:57 #154
3542 Gia
User under construction
pi_50941288
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Vind je dit ook nog als het gaat om twee mannen die in Iran zijn betrapt bij het bedrijven van de liefde en opgehangen worden? Willens en wetens, uitvoeren van de wet, enzovoorts?
Belachelijke wet, klopt. Iemand kan ook de doodstraf belachelijk vinden.

Feit blijft dat deze man ter dood veroordeeld was voor moord. Zo is de wet daar. Of die nou belachelijk is of niet.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:12:21 #155
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50941326
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:10 schreef Gia het volgende:
Feit blijft dat deze man ter dood veroordeeld was voor moord. Zo is de wet daar. Of die nou belachelijk is of niet.
Maar "zo is de wet daar" is toch geen vrijbrief om alles ter wereld van goed te keuren, zie Iran?
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:13:31 #156
3542 Gia
User under construction
pi_50941363
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:07 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, dat niet, maar ik kan wel logisch nadenken

even herhalen
[..]
Dat het voorkomt dat iemand onschuldig veroordeeld wordt, wil nog niet zeggen dat dat in dit geval ook zo was. Niet elk geval dat in hoger beroep gaat is onschuldig.

Ga gewoon even uit van de gegevens als zou deze man gewoon schuldig zijn. Ben je dan pissed omdat het doodvonnis voltrokken is voordat hij aan kanker stierf? Oftewel, vind jij dat de straffen versoepeld dienen te worden als een moordenaar kanker krijgt?
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:14:55 #157
3542 Gia
User under construction
pi_50941400
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar "zo is de wet daar" is toch geen vrijbrief om alles ter wereld van goed te keuren, zie Iran?
Nee, klopt. Je kan tegen de doodstraf zijn. Daar zijn al tal van topics over.

Dit topic gaat over het al dan niet uitvoeren van een doodvonnis bij een moordenaar die toevallig kanker kreeg.
pi_50941458
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:56 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dit gaat over de VS omdat daar absolute lekenjuryrechtspraak icm doodstraf speelt. Een erg ongelukkige combinatie.
In Belgie is het een veel meer gefilterde groep. In de VS kan iedere idioot worden opgeroepen met plicht.
Volgens mij is het een Belgie exact hetzelfde.

En in de VS beslissen de juryleden NIET over welke straf er wordt opgelegd.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 16:34:05 #159
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50942000
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, klopt. Je kan tegen de doodstraf zijn. Daar zijn al tal van topics over.

Dit topic gaat over het al dan niet uitvoeren van een doodvonnis bij een moordenaar die toevallig kanker kreeg.
Ik vind het erg smakeloos en onnodig. Nu heeft deze man twee doodvonnissen gekregen.
Maar goed, ik vind het bij een gezond persoon ook smakeloos.
pi_50943811
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat dacht ik al.
Laten we bij de feiten blijven, ook al is dat erg lastig voor je, zoals je hier al zeer regelmatig hebt laten zien.
[..]
dus jij beweert dat amnesty zit te schermen met onwaarheden ?
quote:
Sorry maar

You of all people
leuk dat jij zoveel plezier hebt ..
maar was het niet zo dat je schuld vast moest staan .. proof beyond reasonable doubt .. en bij capital punishment zelf beyond a shadow of doubt ?
en toch zijn er 124 mensen uit death row gehaald omdat ze onschuldig bleken te zijn en is er een onbekend aantal geëxecuteerd ondanks het feit dat er getwijfeld werd aan hun schuld ..
maar ja, het is natuurlijk uitermate onlogisch om te veronderstellen dat er meer onschuldigen in death row zitten dan die 124 waarvan "beyond a shadow of doubt" vast stond dat ze die misdrijf waarvan ze beschuldigt werden ook echt gepleegd hebben
pleased to meet you
pi_50943948
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat het voorkomt dat iemand onschuldig veroordeeld wordt, wil nog niet zeggen dat dat in dit geval ook zo was. Niet elk geval dat in hoger beroep gaat is onschuldig.

Ga gewoon even uit van de gegevens als zou deze man gewoon schuldig zijn. Ben je dan pissed omdat het doodvonnis voltrokken is voordat hij aan kanker stierf? Oftewel, vind jij dat de straffen versoepeld dienen te worden als een moordenaar kanker krijgt?
de discussie is inmiddels wat breder geworden ..

en tja, zoals ik aan het begin al zei, het is absurd ..
een gezond mens mag wel geëxecuteerd maar een terminaal zieke niet, dan is het ineens onmenselijk
pleased to meet you
pi_50944151
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik vind het erg smakeloos en onnodig. Nu heeft deze man twee doodvonnissen gekregen.
Maar goed, ik vind het bij een gezond persoon ook smakeloos.
Moord vind ik nog wel wat smakelozer.
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:38:47 #163
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50944176
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Moord vind ik nog wel wat smakelozer.
Ik vind het allebei moord en allebei smakeloos. Mag dat ook?
pi_50944297
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:38 schreef Floripas het volgende:
Ik vind het allebei moord en allebei smakeloos. Mag dat ook?
Ja dat mag, maar dan ga je voorbij aan dat zijn werkgever niks had gedaan wat een moord rechtvaardigd. Maar de dader kon zelf weten (en waarschijnlijk wist hij dat ook wel) dat het plegen van zo'n moord niet in goede aarde valt in de maatschappij en dat het daarom verboden is gesteld in de wet. Hij heeft dus zelf een straf over zich uitgeroepen.
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:47:13 #165
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50944445
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja dat mag, maar dan ga je voorbij aan dat zijn werkgever niks had gedaan wat een moord rechtvaardigd.
Moord is per definitie nooit gerechtvaardigd. Nooit.
quote:
Maar de dader kon zelf weten (en waarschijnlijk wist hij dat ook wel) dat het plegen van zo'n moord niet in goede aarde valt in de maatschappij en dat het daarom verboden is gesteld in de wet. Hij heeft dus zelf een straf over zich uitgeroepen.
"Je kon weten" vind ik dus geen argument, omdat dat ook geldt voor homo's en christenen die worden gestraft in landen waar dat verboden is.
pi_50944727
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:47 schreef Floripas het volgende:
Moord is per definitie nooit gerechtvaardigd. Nooit.
Ik vind het bij dicators en andere volks-onderdrukkers wel gerechtvaardigd. In andere gevallen niet.
quote:
"Je kon weten" vind ik dus geen argument, omdat dat ook geldt voor homo's en christenen die worden gestraft in landen waar dat verboden is.
Je zegt zelf dat moord nooit gerechtvaardigd is. Het zijn van homo of christen is natuurlijk wel gerechtvaardigd, in die zin snap ik dus niet zo goed waarom je met dit voorbeeld aan komt.
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:59:36 #167
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50944826
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 17:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het bij dicators en andere volks-onderdrukkers wel gerechtvaardigd. In andere gevallen niet.
[..]
Nee, zelfs dan niet.
quote:
Je zegt zelf dat moord nooit gerechtvaardigd is. Het zijn van homo of christen is natuurlijk wel gerechtvaardigd, in die zin snap ik dus niet zo goed waarom je met dit voorbeeld aan komt.
Nee, dat bedoelde ik niet. Het hele "het stond toch in de wet, dus je had kunnen weten wat voor risico je nam toen je..." vind ik geen argument.
pi_50964456
Kan TT niet verandertwoorden naar

Lijdensweg van moordadig beest met kanker humaan beeindigt
Euthanasie van moordenar met terminale kanker
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:38:12 #169
130955 Floripas
Blast from the past
pi_50964498
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:37 schreef desiredbard het volgende:
Dat zou zijn als de executie was uitgevoerd op verzoek van de gevangene uit humane overwegingen.
  Donald Duck held vrijdag 29 juni 2007 @ 11:40:08 #170
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50964557
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:37 schreef desiredbard het volgende:
Kan TT niet verandertwoorden naar

of beter nog: 'staat pleegt moord' ofzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50968235
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 14:28 schreef teamlead het volgende:

[..]

wacht even.. je erkent dus dat in het Amerikaanse systeem de mogelijkheid bestaat dat iemand onschuldig veroordeeld wordt.. maa rje weigert te geloven dat er dan iemand onschuldig terechtgesteld wordt Hoe rijm je dat dan?
Dat rijm ik doordat de er na de veroordeling een legio aan instantíes zijn die zich ermee gaan bemoeien.
Over het algemnee komt 10 % Van de ter dood veroordeelden ook daad werkelijk in aanmerking voor de executie.

Overigens is juist daar het percentage Zwarten die gratie krijgen onevenredig groot omdat 1 van de criteria voor een gratie ,een eventuele discriminerende ervaring in met name de jeugd op basis va religie of ras is.

Juist op de weg naar de volstrekking wordt naar eventuele twijfel gezocht. Alleen als er geen enkele twijfel bestaat aan de schuld en meerdere instanties ook tot dit oordeel komen wordt er geexecuteerd.
pi_50968616
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zou zijn als de executie was uitgevoerd op verzoek van de gevangene uit humane overwegingen.
Ach het lijden van de nabestaanden van zijn slachtoffers is nu vermindert.

Toch lullig dat deze mensen voor het natje en droogje van deze hufter betaalden.

Opgeruimd staat netjes
pi_50969224
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:56 schreef teamlead het volgende:

[..]

[/b]
ja.. want anders zou de patient zelf zijn overleden....

Gek dat dit wél mag, maar euthanesie in dat zelfde land verboden is...

Maar áls je als land de doodstraf hanteert, dan is het niet meer dan logisch dat die straf ook voltrokken wordt als de veroordeelde ziek is ja.
en als ie twee uur voor zijn executie zoveel pijn had van zijn kanker dat hij er zelf een eind aan wou maken hadden ze hem als een gek gereanimeerd..
pi_50969317
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:23 schreef CANARIS het volgende:

Juist op de weg naar de volstrekking wordt naar eventuele twijfel gezocht. Alleen als er geen enkele twijfel bestaat aan de schuld en meerdere instanties ook tot dit oordeel komen wordt er geexecuteerd.
Dit is pertinent onwaar, maar goed,discussiëren heeft geen verdere zin.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_50969970
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:58 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

Dit is pertinent onwaar, maar goed,discussiëren heeft geen verdere zin.
que??

Flappie , meningen of feiten?
pi_50971899
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:20 schreef CANARIS het volgende:

que??

Flappie , meningen of feiten?
FEITEN, mens, je zou je wat beter informeren over deze materie, je hebt beschikking over het internet, en LEES al deze verhalen waar zelfs het OM niet zeker is over de schuld, als ze het recht in hun gezicht wordt gevraagd. LEES over de mensen die door een slechte onderbetaalde pro deo advocaat veroordeeld zijn tot de doodstraf, terwijl ze met een degelijke advocaat levenslang hadden kunnen krijgen. Dit zijn geen fabels, dit komt niet uit een film, maar het is de realiteit.

Jij mag dit allemaal rechtvaardig en eerlijk vinden, ik vind het een onmenselijke gedachte dat onschuldigen reeds gestorven zijn, en dat mensen die zich geen goede advocaat konden veroorloven wel moeten sterven, terwijl begoeden de dans ontspringen;
pi_50972009
lees misschien dit eens:

http://en.wikipedia.org/wiki/Frances_Elaine_Newton

zo goed was het onderzoek gedaan, en zo zeker waren ze over haar schuld.
pi_50972037
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:16 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

LEES over de mensen die door een slechte onderbetaalde pro deo advocaat veroordeeld zijn tot de doodstraf, terwijl ze met een degelijke advocaat levenslang hadden kunnen krijgen.
Kortom.... ze zijn schuldig

De naald is goedkoper
pi_50972527
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:19 schreef desiredbard het volgende:

Kortom.... ze zijn schuldig

De naald is goedkoper
doodstraf is duurder dan gevangenisstraf, is reeds lang bekend...

http://www.mindspring.com/~phporter/econ.html
pi_50973255
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:16 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

FEITEN, mens, je zou je wat beter informeren over deze materie, je hebt beschikking over het internet, en LEES al deze verhalen waar zelfs het OM niet zeker is over de schuld, als ze het recht in hun gezicht wordt gevraagd. LEES over de mensen die door een slechte onderbetaalde pro deo advocaat veroordeeld zijn tot de doodstraf, terwijl ze met een degelijke advocaat levenslang hadden kunnen krijgen. Dit zijn geen fabels, dit komt niet uit een film, maar het is de realiteit.

Jij mag dit allemaal rechtvaardig en eerlijk vinden, ik vind het een onmenselijke gedachte dat onschuldigen reeds gestorven zijn, en dat mensen die zich geen goede advocaat konden veroorloven wel moeten sterven, terwijl begoeden de dans ontspringen;
Hum. een boel polemiek en bluf.
je kan dan wel beledigd doen, maar je komt met geen enkel argument.
In plaats daarvan kom je weer op de weg voor de veroordeling . Niet die erna plaats vind.
Je hebt dus werkelijk geen idee hoeveel instanties om Gratie kunen wordenn gevraagd,. Hoeveel commisies zic moeten bezig houden met de veoordeelde en zin proces. Je hebt ook geen idee over de de-facto executie/veroordeling ratio.

ik citeer een beroemde poster op Fok
"Lees"
pi_50974338
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:55 schreef CANARIS het volgende:

In plaats daarvan kom je weer op de weg voor de veroordeling . Niet die erna plaats vind.
Je hebt dus werkelijk geen idee hoeveel instanties om Gratie kunen wordenn gevraagd,. Hoeveel commisies zic moeten bezig houden met de veoordeelde en zin proces. Je hebt ook geen idee over de de-facto executie/veroordeling ratio.

"Lees"
ja, en al die instanties en commissies doen zeker heel het gerechtelijk onderzoek opnieuw, tot op het bot ... die lezen gewoon enkele verslagen en zetten hun krabbel.

maar goed, als jij de moeite niet neemt om de verhalen te lezen die waargebeurd zijn, en waar voldoende internationale aandacht is geschonken, zoals het geval van Frances Newton van hierboven ( en ze is niet de enige), dan leef je maar verder in je droomwereld. Ik steek in ieder geval mijn hand er niet voor in het vuur dat ze schuldig was, zelfs het openbaar ministerie niet, ze is wel geëxecuteerd.
pi_50974416
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:55 schreef CANARIS het volgende:

[..]

"Lees"
nog een keer herhalen dan maar ?
quote:
Some prisoners had come close to execution after spending many years under sentence of death. Recurring features in their cases include prosecutorial or police misconduct; the use of unreliable witness testimony, physical evidence, or confessions; and inadequate defence representation. Other US prisoners have gone to their deaths despite serious doubts over their guilt.
http://web.amnesty.org/pages/deathpenalty-facts-eng

en tja, in de docu die ik hierover zag een tijdje geleden .. over iemand in Texas als ik het goed herinner waar ook twijfels bestonden over zijn schuld en die wel geëxecuteerd is .. hoorde ik verschillende advocaten zeggen dat het frustrerende is dat de dossiers meteen na de uitvoering van het vonnis gesloten worden, dus het is zo goed als onmogelijk om de onschuld cq onterechte veroordeling postuum alsnog te bewijzen
pleased to meet you
pi_50975782
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:33 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

doodstraf is duurder dan gevangenisstraf, is reeds lang bekend...
http://www.mindspring.com/~phporter/econ.html
Het kost geen pro deo advokaat meer.... er kan een ander stuk tuig de cel in.
Net als het IND moeten die jongens gewoon een beetje voortmaken..... ze moeten van die wachtlijsten af.... het is goddomme geen griepprik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')