Idd. Zie rel omtrent Terri Schiavo en dat hele Pro-Life gedoe. Van sommige mensen is dat leven ineens niet meer heilig blijkbaarquote:Op woensdag 27 juni 2007 09:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
[/b]
ja.. want anders zou de patient zelf zijn overleden....
Gek dat dit wél mag, maar euthanesie in dat zelfde land verboden is...
Maar áls je als land de doodstraf hanteert, dan is het niet meer dan logisch dat die straf ook voltrokken wordt als de veroordeelde ziek is ja.
Bij ons is euthanesie vrijwillig. Beweer je nu dat hij vrijwillig de doodstraf heeft ondergaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:09 schreef Kolenboer het volgende:
Ik weet niet of het snel doodmaken van een terminale kankerpatient wel zo'n doodzonde is. Bij ons noemen we dat euthanasie.![]()
Lees mijn postquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:09 schreef Kolenboer het volgende:
Ik weet niet of het snel doodmaken van een terminale kankerpatient wel zo'n doodzonde is. Bij ons noemen we dat euthanasie.![]()
en diegene die een ander mens executeert verliest niet zijn rechten?quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:47 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nou nee hoor, dat is de wereld omdraaien. dat deze persoon iemand heeft doodgeschoten is onmenselijk. wat mijn betreft verliezen dit soort mensen al hun rechten.
ze mogen eenzelfde systeem hier direct invoeren.
Ik snap je gedachtengang niet, moet elke gevangene die terminaal ziek is dan maar worden vrijgelaten? Ik vind dat maar een rare gedachtengang. Kan je misschien uitleggen waarom de straf van een moordenaar moet worden verlaagd omdat hij terminaal ziek is?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:11 schreef One_of_the_few het volgende:
woow, veel mensen hier die vinden, de straf is opgelegd, dus prima.
Regeltjes volgen is wel erg makkelijk.
En wat zeiken we weer als in Iran mensne worden opgehangen. Dan is het inhumaan en moeten ze beter nadenken en de rechten van de mens onder ogen zien.
Maar in de VS is het ineens normaal dat mensen regeltjes opvolgen zonder zelf na te denken.
Dat het voor het slachtoffer misschien beter is maakt me niet zoveel uit. Dat veel mensen gewoon vinden dat de straf is opgelegd en dus maar moet worden uitgevoerd vind ik raar. Regels zijn er om mensen te helpen. Regels moeten niet mensen gaan leiden. Hoe kan je tegen de doodstraf zijn en toch denken dat dit '' normaal'' is want het is opgelegd. Het zelf nadenken is dan wel heel erg weggegvaagd.
'Als terminale Kankerpatient moet je dus je arts doodschieten om euthanasie te krijgen.'quote:
Beschaving, beschaving. En jij bepaald zeker wat beschaving is? Jij vindt het zeker ook beschaving dat pedofielen er met een taakstraf vanaf komen?quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:49 schreef Elfletterig het volgende:
Onderstaand bericht (bron: NOS) lijkt me voldoende stof voor discussie:
[..]
Kan dit, in een beschaafd westers land? Heeft justitie in Oklahoma gelijk? Waarom heeft die executie 11 jaar moeten duren?
Ik vind de gedachtegang dat je een straf nog snel moet uitvoeren omdat de patient er anders niet meer is ziek. Ik ben tegen de doodstraf, ook daarom. Als je ze levenslang geeft heb je dit probleem niet. Terminale zieken oeven van mij dan niet ineens minder straf te krijgen, het gaat om de gedachtegang dat als je de doodstraf hebt je bij iemand dit nog snel zou moeten uitvoeren voor de patient overlijdt. Is er dan wel gerechtigheid, na 11 jaar maakt dat halve jaar ineens gerechtigheid?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:20 schreef rashudo het volgende:
[..]
Ik snap je gedachtengang niet, moet elke gevangene die terminaal ziek is dan maar worden vrijgelaten? Ik vind dat maar een rare gedachtengang. Kan je misschien uitleggen waarom de straf van een moordenaar moet worden verlaagd omdat hij terminaal ziek is?
nee beschaving is een ander land binnenvallen. Clusterbommen gebruiken en martelen. Dat is beschaving.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:23 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Beschaving, beschaving. En jij bepaald zeker wat beschaving is? Jij vindt het zeker ook beschaving dat pedofielen er met een taakstraf vanaf komen?
Dus je leest een nieuwsbericht, verzint er een heel toneelstuk bij en daarna wordt je over je zelf-verzonnen toneelstuk verontwaardigd?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:27 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind de gedachtegang dat je een straf nog snel moet uitvoeren omdat de patient er anders niet meer is ziek. Ik ben tegen de doodstraf, ook daarom. Als je ze levenslang geeft heb je dit probleem niet. Terminale zieken oeven van mij dan niet ineens minder straf te krijgen, het gaat om de gedachtegang dat als je de doodstraf hebt je bij iemand dit nog snel zou moeten uitvoeren voor de patient overlijdt. Is er dan wel gerechtigheid, na 11 jaar maakt dat halve jaar ineens gerechtigheid?
Ik zie het voor me dat iemand in een dossier ziet dat die man ziek is en niet lang meer te leven heeft. Dat dan iemand ineens denkt, nou dan moeten we snel zijn. En hoppa dood. Terwijl het misschien nog jaren had geduurd voordat hij was gedood als hij niet terminaal was. Die gedachtegang, dat iemand anders zijn gerechtigheid ontloopt ofzo vind ik gek zo niet ziekelijk.
nee. Ik begin namelijk een vorige post ook met dat er hier zoveel reacties waren dat ze tegen de doodstraf zijn, maar ja, dit was nou eenmaal opgelegd'' .quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:29 schreef rashudo het volgende:
[..]
Dus je leest een nieuwsbericht, verzint er een heel toneelstuk bij en daarna wordt je over je zelf-verzonnen toneelstuk verontwaardigd?
Waarom denk je dat degene die de datum heeft vastgesteld zich heeft laten beinvloeden door de ziekte van de gevangene?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee. Ik begin namelijk een vorige post ook met dat er hier zoveel reacties waren dat ze tegen de doodstraf zijn, maar ja, dit was nou eenmaal opgelegd'' .
Dat zeg ik niet direct. Ik zeg dat ik het gek vind dat mensen zo makkelijk denken.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:32 schreef rashudo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat degene die de datum heeft vastgesteld zich heeft laten beinvloeden door de ziekte van de gevangene?
Wat dan?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:23 schreef __Saviour__ het volgende:
Inderdaad ouderwets, zeker niet meer van deze tijd. Raar dat een land dat zich zo graag presenteert als een lichtend baken in de wereld nog altijd de doodstraf hanteert
Wat dan nog?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Elk land heeft eigen wetten ja, maar wat dan nog? Dan kunnen ze alsnog absurd en primitief zijn.
Kosten komen pas op de 2e plaats. Een land dat miljarden in een illegale oorlog steekt kan het ook wel opbrengen om wat mensen gevangen te houden.
Dus je maakt je niet druk als er weer eens wat jongelui vor niks worden opgehangen in Iran?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:39 schreef Creutton-dar het volgende:
Elk land bapaald zijn eigen wetgeving.
Het kostenplaatje weegt mee bij het hebben van wel of geen doodstraf?quote:En wat kost het de maatschappij om zo iemand levenslang te laten zitten?
Het is bekend waar en waar niet de doodstraf op staat.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dus je maakt je niet druk als er weer eens wat jongelui vor niks worden opgehangen in Iran?
Nee,ik niet, elk land zijn eigen wetgeving.
[..]
Het kostenplaatje weegt mee bij het hebben van wel of geen doodstraf?
Dus als over een jaar voor de wet iedereen kaal moet zijn en alle christenen een C, moslims een M en Joden een J en ze allemaal naar 1 plek toebrenge, dan vind jij dat je je aan de wet moet houden?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:52 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
Het is bekend waar en waar niet de doodstraf op staat.
Zoals in Nederland en het buitenland dien je de wet te kennen.
Het punt is dat de straf op zich absurd is. Niet wat tot die straf leidt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:52 schreef Creutton-dar het volgende:
Het is bekend waar en waar niet de doodstraf op staat.
Zoals in Nederland en het buitenland dien je de wet te kennen.
Wat dus ongewijfeld enorm vaak gebeurd is. Nog regelmatig hoor je verhalen over bijv. rechtenstudenten die zich op oude zaken storten en een onschuldige uit de dodencel krijgen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:57 schreef sneakypete het volgende:
Best hoor zo'n doodstraf, tot je de verkeerde geexecuteerd blijkt te hebben
Dat is iets wat nergens op slaat, dus reageer ik niet op.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dus als over een jaar voor de wet iedereen kaal moet zijn en alle christenen een C, moslims een M en Joden een J en ze allemaal naar 1 plek toebrenge, dan vind jij dat je je aan de wet moet houden?
DAT is jouw mening,en die mag je hebben.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het punt is dat de straf op zich absurd is. Niet wat tot die straf leidt.
ALS ALS ALSquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:00 schreef sneakypete het volgende:
Reageer dan maar hier op: Wat als blijkt dat justitie een fout heeft gemaakt bij de veroordeling (geen onmogelijke situatie lijkt me), en de ge-executeerde blijkt onschuldig?
Hoe praat je dat ooit recht als rechtssysteem zijnde?
Hoe zou een rechter of beul zich na dit nieuws voelen?
wat is jouw mening eigenlijk?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:00 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
DAT is jouw mening,en die mag je hebben.
De mijne weet je nu.
want?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:59 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
Dat is iets wat nergens op slaat, dus reageer ik niet op.
Het valt misschien verkeerd bij je, maar ik ben voor de doodstraf.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wat is jouw mening eigenlijk?
al je replies komen er alleen maar op neer dat je vindt dat wetten uitgevoerd moeten worden en dat de doodstraf gewoon een van de mogelijke straffen is.
Wat vind je van de doodtraf zelf? Waarom zou de staat iemand mogen doden?
Toch gebeurt dit in de praktijk en dan ben je als overheid opeens zelf een moordenaar, en wie gaat daar voor terecht staan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:01 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
ALS ALS ALS
Zo kan je wel tot het oneindige doorgaan.
Wat meteen de onzin van de doodstraf inleid.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:01 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
ALS ALS ALS
Zo kan je wel tot het oneindige doorgaan.
Geef mij de oplossing en ik sta naast je.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Toch gebeurt dit in de praktijk en dan ben je als overheid opeens zelf een moordenaar, en wie gaat daar voor terecht staan?
Zou je ook het spuitje willen toedienen, of besteed je dat uit?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:05 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
Het valt misschien verkeerd bij je, maar ik ben voor de doodstraf.
Tevreden nu?
ja, dat is tenminste een duidelijk antwoord.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:05 schreef Creutton-dar het volgende:
Het valt misschien verkeerd bij je, maar ik ben voor de doodstraf.
Tevreden nu?
Dus een levenlang opgesloten zitten is geen onzin?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat meteen de onzin van de doodstraf inleid.
Ook dat zou ik zelf doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zou je ook het spuitje willen toedienen, of besteed je dat uit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |