Wat dan nog?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:41 schreef __Saviour__ het volgende:
Elk land heeft eigen wetten ja, maar wat dan nog? Dan kunnen ze alsnog absurd en primitief zijn.
Kosten komen pas op de 2e plaats. Een land dat miljarden in een illegale oorlog steekt kan het ook wel opbrengen om wat mensen gevangen te houden.
Dus je maakt je niet druk als er weer eens wat jongelui vor niks worden opgehangen in Iran?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:39 schreef Creutton-dar het volgende:
Elk land bapaald zijn eigen wetgeving.
Het kostenplaatje weegt mee bij het hebben van wel of geen doodstraf?quote:En wat kost het de maatschappij om zo iemand levenslang te laten zitten?
Het is bekend waar en waar niet de doodstraf op staat.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dus je maakt je niet druk als er weer eens wat jongelui vor niks worden opgehangen in Iran?
Nee,ik niet, elk land zijn eigen wetgeving.
[..]
Het kostenplaatje weegt mee bij het hebben van wel of geen doodstraf?
Dus als over een jaar voor de wet iedereen kaal moet zijn en alle christenen een C, moslims een M en Joden een J en ze allemaal naar 1 plek toebrenge, dan vind jij dat je je aan de wet moet houden?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:52 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
Het is bekend waar en waar niet de doodstraf op staat.
Zoals in Nederland en het buitenland dien je de wet te kennen.
Het punt is dat de straf op zich absurd is. Niet wat tot die straf leidt.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:52 schreef Creutton-dar het volgende:
Het is bekend waar en waar niet de doodstraf op staat.
Zoals in Nederland en het buitenland dien je de wet te kennen.
Wat dus ongewijfeld enorm vaak gebeurd is. Nog regelmatig hoor je verhalen over bijv. rechtenstudenten die zich op oude zaken storten en een onschuldige uit de dodencel krijgen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:57 schreef sneakypete het volgende:
Best hoor zo'n doodstraf, tot je de verkeerde geexecuteerd blijkt te hebben
Dat is iets wat nergens op slaat, dus reageer ik niet op.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dus als over een jaar voor de wet iedereen kaal moet zijn en alle christenen een C, moslims een M en Joden een J en ze allemaal naar 1 plek toebrenge, dan vind jij dat je je aan de wet moet houden?
DAT is jouw mening,en die mag je hebben.quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:57 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Het punt is dat de straf op zich absurd is. Niet wat tot die straf leidt.
ALS ALS ALSquote:Op donderdag 28 juni 2007 00:00 schreef sneakypete het volgende:
Reageer dan maar hier op: Wat als blijkt dat justitie een fout heeft gemaakt bij de veroordeling (geen onmogelijke situatie lijkt me), en de ge-executeerde blijkt onschuldig?
Hoe praat je dat ooit recht als rechtssysteem zijnde?
Hoe zou een rechter of beul zich na dit nieuws voelen?
wat is jouw mening eigenlijk?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:00 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
DAT is jouw mening,en die mag je hebben.
De mijne weet je nu.
want?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:59 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
Dat is iets wat nergens op slaat, dus reageer ik niet op.
Het valt misschien verkeerd bij je, maar ik ben voor de doodstraf.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
wat is jouw mening eigenlijk?
al je replies komen er alleen maar op neer dat je vindt dat wetten uitgevoerd moeten worden en dat de doodstraf gewoon een van de mogelijke straffen is.
Wat vind je van de doodtraf zelf? Waarom zou de staat iemand mogen doden?
Toch gebeurt dit in de praktijk en dan ben je als overheid opeens zelf een moordenaar, en wie gaat daar voor terecht staan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:01 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
ALS ALS ALS
Zo kan je wel tot het oneindige doorgaan.
Wat meteen de onzin van de doodstraf inleid.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:01 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
ALS ALS ALS
Zo kan je wel tot het oneindige doorgaan.
Geef mij de oplossing en ik sta naast je.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:05 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Toch gebeurt dit in de praktijk en dan ben je als overheid opeens zelf een moordenaar, en wie gaat daar voor terecht staan?
Zou je ook het spuitje willen toedienen, of besteed je dat uit?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:05 schreef Creutton-dar het volgende:
[..]
Het valt misschien verkeerd bij je, maar ik ben voor de doodstraf.
Tevreden nu?
ja, dat is tenminste een duidelijk antwoord.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:05 schreef Creutton-dar het volgende:
Het valt misschien verkeerd bij je, maar ik ben voor de doodstraf.
Tevreden nu?
Dus een levenlang opgesloten zitten is geen onzin?quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:05 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat meteen de onzin van de doodstraf inleid.
Ook dat zou ik zelf doen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 00:06 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zou je ook het spuitje willen toedienen, of besteed je dat uit?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |