Met het feit dat in Nederland onschuldigen tenminste nog levend de gevangenis uitkomen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 14:26 schreef CANARIS het volgende:
Je komt niet met 1 onschuldig geexecuteerde. Je komt met onschuldig veroordeelden. Iets wat wij in Nederland ook kennen .
Echt?quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ook in Belgie is juryrechtspraak hoor.
Wordt het trauma minder na zijn dood, dan?quote:Op donderdag 28 juni 2007 10:58 schreef desiredbard het volgende:
[..]
perfecte actie...
Dader een nog verder verkort leven ..... de familieleden van zijn slachtoffers en het trauma van zijn collega's wordt weer efrfe vergeten.
nee natuurlijk niet, die is dan ook dood voor zijn onschuld net als in de 124 andere gevallen bewezen kon wordenquote:Op donderdag 28 juni 2007 14:20 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Ik zie nergens feiten. en boel mening en een hoop polemiek , maar nergens zie ik een onschuldig geexecuteerde
Uiteraard, jij weet dat allemaal en kende alle dossiers. Heel goed.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:47 schreef moussie het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet, die is dan ook dood voor zijn onschuld net als in de 124 andere gevallen bewezen kon worden
Jaquote:
Nou, ik heb wel flink gekankerd op het Belgische rechtssysteem (Dutroux et. al.), maar dat van die jury wist ik niet.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jury_(rechtspraak)
(en daar hoor ik dan nooit iemand over kankeren.....)
Dit gaat over de VS omdat daar absolute lekenjuryrechtspraak icm doodstraf speelt. Een erg ongelukkige combinatie.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jury_(rechtspraak)
(en daar hoor ik dan nooit iemand over kankeren.....)
Vind je dit ook nog als het gaat om twee mannen die in Iran zijn betrapt bij het bedrijven van de liefde en opgehangen worden? Willens en wetens, uitvoeren van de wet, enzovoorts?quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:10 schreef Creutton-dar het volgende:
Hij heeft willens en wetens een misdaad begaan waarop in die staat de doodstraf op staat.
Dus als diegene gepakt wordt, en tot de doodstraf veroordeeld wordt, is het gewoon het uitvoeren van de wet.
mwah, dat niet, maar ik kan wel logisch nadenkenquote:Op donderdag 28 juni 2007 15:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard, jij weet dat allemaal en kende alle dossiers. Heel goed.
quote:Some prisoners had come close to execution after spending many years under sentence of death. Recurring features in their cases include prosecutorial or police misconduct; the use of unreliable witness testimony, physical evidence, or confessions; and inadequate defence representation. Other US prisoners have gone to their deaths despite serious doubts over their guilt.
Dat dacht ik al.quote:
Sorry maarquote:maar ik kan wel logisch nadenken
Belachelijke wet, klopt. Iemand kan ook de doodstraf belachelijk vinden.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:58 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vind je dit ook nog als het gaat om twee mannen die in Iran zijn betrapt bij het bedrijven van de liefde en opgehangen worden? Willens en wetens, uitvoeren van de wet, enzovoorts?
Maar "zo is de wet daar" is toch geen vrijbrief om alles ter wereld van goed te keuren, zie Iran?quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:10 schreef Gia het volgende:
Feit blijft dat deze man ter dood veroordeeld was voor moord. Zo is de wet daar. Of die nou belachelijk is of niet.
Dat het voorkomt dat iemand onschuldig veroordeeld wordt, wil nog niet zeggen dat dat in dit geval ook zo was. Niet elk geval dat in hoger beroep gaat is onschuldig.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:07 schreef moussie het volgende:
[..]
mwah, dat niet, maar ik kan wel logisch nadenken
even herhalen
[..]
Nee, klopt. Je kan tegen de doodstraf zijn. Daar zijn al tal van topics over.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:12 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar "zo is de wet daar" is toch geen vrijbrief om alles ter wereld van goed te keuren, zie Iran?
Volgens mij is het een Belgie exact hetzelfde.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit gaat over de VS omdat daar absolute lekenjuryrechtspraak icm doodstraf speelt. Een erg ongelukkige combinatie.
In Belgie is het een veel meer gefilterde groep. In de VS kan iedere idioot worden opgeroepen met plicht.
Ik vind het erg smakeloos en onnodig. Nu heeft deze man twee doodvonnissen gekregen.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, klopt. Je kan tegen de doodstraf zijn. Daar zijn al tal van topics over.
Dit topic gaat over het al dan niet uitvoeren van een doodvonnis bij een moordenaar die toevallig kanker kreeg.
dus jij beweert dat amnesty zit te schermen met onwaarheden ?quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.
Laten we bij de feiten blijven, ook al is dat erg lastig voor je, zoals je hier al zeer regelmatig hebt laten zien.
[..]
leuk dat jij zoveel plezier hebt ..quote:Sorry maar![]()
You of all people
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |