Ik ben mijn vader verloren aan kanker, als je ziet wat dat met je doet dan denk ik dat de doodstraf in dit geval een flinke bevrijding was ipv een straf.quote:Op woensdag 27 juni 2007 09:53 schreef Fugie het volgende:
Lijkt me niet dat een ziekte, hoe ernstig ook, invloed zou mogen hebben op een uitspraak. Daarnaast is het wellicht voor de man zelf ook een opluchting. Wie weet hoeveel hij al heeft geleden door zijn ziekte.
tsja, daar sta je dan als arts met je eedquote:Op woensdag 27 juni 2007 10:43 schreef __Saviour__ het volgende:
Waarschijnlijk kreeg ie nog wel medische zorg voor die kanker. Da's wel een rare gedachte eigenlijk. Hem in leven houden om te kunnen doden.
Precies.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:49 schreef Creutton-dar het volgende:
De doodstraf is de doodstraf.
Dat het zolang duurt heeft met de procedures te maken, zoals al een paar keer eerder vermeld is.
Dat iemand terminaal ziek is, is niet van belang.
Hij heeft die misdaad begaan en daarvoor is deze straf opgelegd.
Er is vaak genoeg een doodvonnis teruggedraaid in het verleden, met valide redenen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:55 schreef Gia het volgende:
.
Als hij vanzelf was dood gegaan, dan had dat niet meer gekund.
Maar goed, ik ben niet per se tegen de doodstraf, maar wel tegen dat uitstel iedere keer. Ook al doen ze het zichzelf aan.
In Nederland staat die eed in ieder geval nergens meer voor, artsen mogen hier immers palliatieve sedatie en euthanasie uitvoeren.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:15 schreef Re het volgende:
tsja, daar sta je dan als arts met je eed
Aan de andere kant. Bij ons is euthanesie wel mogelijk en de doodstraf niet. Maar ja, wij hebben nog de vrije keus. Daar niet. Goed puntquote:Op woensdag 27 juni 2007 09:56 schreef teamlead het volgende:
Gek dat dit wél mag, maar euthanesie in dat zelfde land verboden is...
Idd. Zie rel omtrent Terri Schiavo en dat hele Pro-Life gedoe. Van sommige mensen is dat leven ineens niet meer heilig blijkbaarquote:Op woensdag 27 juni 2007 09:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
[/b]
ja.. want anders zou de patient zelf zijn overleden....
Gek dat dit wél mag, maar euthanesie in dat zelfde land verboden is...
Maar áls je als land de doodstraf hanteert, dan is het niet meer dan logisch dat die straf ook voltrokken wordt als de veroordeelde ziek is ja.
Bij ons is euthanesie vrijwillig. Beweer je nu dat hij vrijwillig de doodstraf heeft ondergaan.quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:09 schreef Kolenboer het volgende:
Ik weet niet of het snel doodmaken van een terminale kankerpatient wel zo'n doodzonde is. Bij ons noemen we dat euthanasie.![]()
Lees mijn postquote:Op woensdag 27 juni 2007 20:09 schreef Kolenboer het volgende:
Ik weet niet of het snel doodmaken van een terminale kankerpatient wel zo'n doodzonde is. Bij ons noemen we dat euthanasie.![]()
en diegene die een ander mens executeert verliest niet zijn rechten?quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:47 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nou nee hoor, dat is de wereld omdraaien. dat deze persoon iemand heeft doodgeschoten is onmenselijk. wat mijn betreft verliezen dit soort mensen al hun rechten.
ze mogen eenzelfde systeem hier direct invoeren.
Ik snap je gedachtengang niet, moet elke gevangene die terminaal ziek is dan maar worden vrijgelaten? Ik vind dat maar een rare gedachtengang. Kan je misschien uitleggen waarom de straf van een moordenaar moet worden verlaagd omdat hij terminaal ziek is?quote:Op woensdag 27 juni 2007 20:11 schreef One_of_the_few het volgende:
woow, veel mensen hier die vinden, de straf is opgelegd, dus prima.
Regeltjes volgen is wel erg makkelijk.
En wat zeiken we weer als in Iran mensne worden opgehangen. Dan is het inhumaan en moeten ze beter nadenken en de rechten van de mens onder ogen zien.
Maar in de VS is het ineens normaal dat mensen regeltjes opvolgen zonder zelf na te denken.
Dat het voor het slachtoffer misschien beter is maakt me niet zoveel uit. Dat veel mensen gewoon vinden dat de straf is opgelegd en dus maar moet worden uitgevoerd vind ik raar. Regels zijn er om mensen te helpen. Regels moeten niet mensen gaan leiden. Hoe kan je tegen de doodstraf zijn en toch denken dat dit '' normaal'' is want het is opgelegd. Het zelf nadenken is dan wel heel erg weggegvaagd.
'Als terminale Kankerpatient moet je dus je arts doodschieten om euthanasie te krijgen.'quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |