abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50904943
Nou, ik vind juist dat een ieder lekker in een boerka mag lopen, da's eigen keuze. Maar het feit dat werkgevers je dan niet zo representatief vinden, is daarbij dan ook je eigen keuze. Let wel, ik heb het over zo'n allesverhullend ding, een hoofddoek is wmb geen probleem, da's net zo iets als een haardracht imo. Maar als een vrouw alle communicatie afsnijdt, dan vind ik wel dat ze daar zelf verantwoordelijk voor is. Ze zal waarschijnlijk ook vinden dat ze niet hoeft te werken en thuis voor manlief hoort te zorgen. Allemaal prima, maar dan vind ik ook niet dat je beroep moet doen op een uitkering. Wees dan principieel.
  woensdag 27 juni 2007 @ 18:09:05 #42
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50906921
Het is misschien wel een redelijk eis van het rijk om te stellen dat men bij sollicitaties in elk geval het gezicht moet tonen omdat het anders normale communicatie belemmert. Zo heb je ook burqa's te pakken.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:00:43 #43
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_50911121
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:55 schreef Toeps het volgende:
Over hoeveel vrouwen gaat het hier eigenlijk? Want deze hele ophef zou wel eens meer geld kunnen kosten dan alle vrouwen in burka met uitkering bij elkaar.
Ja maar intelligente mensen kijken vooruit. Helaas behoor jij niet tot die groep.
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_50911728
quote:
De vrouw werd bij drie bedrijven afgewezen vanwege haar allesbedekkende gewaad. Een ander bedrijf wilde haar zelfs met burqa aannemen, maar de vrouw wees de baan af omdat ze telefonische loten zou moeten verkopen en moslims volgens de islam niet mogen gokken.
Ik denk dat ik met een pij en horrengaas (of een bivakmuts en spiegelbril) ook weinig kans maak bij een sollicitatie, zeker als ik ook nog eens weiger omdat ik een principieel tegenstander van de markteconomie ben. Het is gewoon sabotage.
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:24:44 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_50912219
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:41 schreef Martijn_77 het volgende:

Iemand nog ideeen welke groep bijstandtrekkers als volgende aan te pakken?
Brildragers! Dat schiet lekker op. En mensen met rood haar en een uitkering moeten ook allemaal gekort worden.
The End Times are wild
pi_50912279
Ik stel voor de mensen zonder uitkering op hun belasting te korten!
De bovengrondse landbouw heeft de toekomst!
  † In Memoriam † woensdag 27 juni 2007 @ 20:27:50 #47
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50912380
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:24 schreef LXIV het volgende:
Brildragers! Dat schiet lekker op. En mensen met rood haar en een uitkering moeten ook allemaal gekort worden.
Carpe Libertatem
pi_50914558
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 20:24 schreef LXIV het volgende:En mensen met rood haar en een uitkering moeten ook allemaal gekort worden.
Dat is dus de helft van de vrouwen in de bijstand. Van die te dikke vrouwen met een hip kapsel
pi_50919988
Ik heb niet de officiele bron maar volgens mij waren er iets van 100 burqa dragers in nederland, stel je voor dat het het dubbele zou zijn, dan gaat het om nog steeds slechts 200 vrouwen op ca. 1.000.000. moslims. Zou het geen tijd worden dat de politiek zich vooral richt op de 999.800 anderen die niet met zo'n ding lopen?

Symboolbestrijding, zoals eerder opgemerkt. Ik vind zo'n ding persoonlijk ook belachelijk, maar ik vind het ook uit z'n verband gerukt worden de laatste jaren. De overheid kan zich beter richten op de vele malen grotere groep moslims doe probeert via een goede opleiding aan een baan te komen, maar tegen verborgen racisme aanloopt. Of anders in elk geval de groeiende groep ontspoorde allochtone jongeren in achterbuurten.
pi_50920422
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:08 schreef sneakypete het volgende:
Ik heb niet de officiele bron maar volgens mij waren er iets van 100 burqa dragers in nederland
Tuurlijk. Hier in de wijk lopen er al minstens 100
pi_50922118
Heb jij die officiele cijfers misschien dan?
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:57:50 #52
136 V.
Like tears in rain...
pi_50922287
Waar zou Martijn zijn mening toch vandaan moeten halen zonder Elsevier?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_50922449
Ik vind het eigenlijk wel zorgelijk dat VVD en PvdA zich opstellen op het niveau van de PVV. Blijkbaar hebben ze het vonnis niet gelezen en willen ze scoren. De regering heeft de gemeenten de vrijheid en verantwoordelijkheid gegeven om de uitkeringen zelf te regelen en de rechterlijkemacht heeft al sinds jaar en dag als enige de plicht en het recht om recht te spreken. Door een enkele uitspraak laat de kamer zich verleiden om zich er weer mee te gaan bemoeien. Terwijl er niks aan de hand was.

En de leden van de Tweede Kamer worden wel betaald van ons belastinggeld!

(Nu moet ik toch zowel de nadenkende als de populistische FOK!kers overtuigd hebben!)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50925570
quote:

Iemand nog ideeen welke groep bijstandtrekkers als volgende aan te pakken?
Iedereen met twee paar gezonde armen en benen. Voorzie maar in je eigen levensonderhoud in plaats van als een parasiet op een ander te teren.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_50925589
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 02:13 schreef StefanP het volgende:

[..]

Iedereen met twee paar gezonde armen en benen. Voorzie maar in je eigen levensonderhoud in plaats van als een parasiet op een ander te teren.
Twee paar?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50931942
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 02:13 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik mag leiden dat jij ooit nog eens arbeidsongeschikt wordt. Ach, het klopt ook wel met wat ik van Amerika gezien heb. Ben je in staat om te werken, en werk en/of studeer je hard, dan ligt de wereld voor je open. Ben je om wat voor reden dan ook niet in staat om te werken, dan kun je rotten op straat.

Oh, bdw, los daarvan vind ik wel dat ze deze mevrouw met de boerka mogen korten. Ze is prima in staat om te werken, en ze kiest er zelf voor om zichzelf onmogelijk te maken op de arbeidsmarkt. En dat ook nog eens niet vanuit religieus (de Koran schrijft geen boerka voor) maar vanuit cultureel standpunt. Maar ondertussen wel teren op MIJN belastingcenten. Dat zijn imho de echte parasieten.

[ Bericht 22% gewijzigd door Seneca op 28-06-2007 11:47:56 ]
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_50932141
quote:
Maar hopelijk pakken op deze manier meer bijstandtrekkers aan.
Ja, misschien wel vijf of zelfs zes.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:30:43 #58
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50933684
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 11:39 schreef Seneca het volgende:

Oh, bdw, los daarvan vind ik wel dat ze deze mevrouw met de boerka mogen korten. Ze is prima in staat om te werken, en ze kiest er zelf voor om zichzelf onmogelijk te maken op de arbeidsmarkt. En dat ook nog eens niet vanuit religieus (de Koran schrijft geen boerka voor) maar vanuit cultureel standpunt. Maar ondertussen wel teren op MIJN belastingcenten. Dat zijn imho de echte parasieten.
Het zijn niet jouw belastingcenten, het zijn centen van iedere Nederlander en verder is iets niet opeens niet religieus omdat het toevallig niet in de Koran staat.
pi_50935224
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:30 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Het zijn niet jouw belastingcenten, het zijn centen van iedere Nederlander en verder is iets niet opeens niet religieus omdat het toevallig niet in de Koran staat.
Dus zijn het OOK mijn belastingcenten. En als iedereen zomaar klakkeloos zelf gaat bepalen wat voor hem een religie is en wat niet, en de overheid met al die mensen rekening moet houden, dan is het hek van de dam. Straks gaat er nog een of andere idioot verzinnen dat hij niet helemaal niet MAG werken van zijn religie. Ook maar een uitkering geven dan?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 28 juni 2007 @ 13:26:59 #60
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_50935582
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 13:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dus zijn het OOK mijn belastingcenten.
Dat is leuk, maar het is niet alsof je er nog een effectief beroep op kunt doen.
quote:
En als iedereen zomaar klakkeloos zelf gaat bepalen wat voor hem een religie is en wat niet, en de overheid met al die mensen rekening moet houden, dan is het hek van de dam. Straks gaat er nog een of andere idioot verzinnen dat hij niet helemaal niet MAG werken van zijn religie. Ook maar een uitkering geven dan?
Mensen mogen zelf bepalen wat hun religie is. Zou pas wat zijn als de staat daar iets mee te maken heeft. Verder hoort de staat helemaal niet in te gaan op religie en de bezwaren bij een burqa horen niet te gaan om de redenen die de vrouw heeft om het ding te dragen maar of het terecht is om te stellen dat daarmee de sollicitatiekansen moedwillig om zeep worden geholpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')