Niet weer Zeitgeist he?quote:Op dinsdag 11 september 2007 00:55 schreef zhe-devilll het volgende:
ik heb die film gezien van zeitgeist
jezus bestaat niet,en ik ben nu heel verdrietig want als jezus niet bestaat dan bestaat god ook niet meer en satan ook niet..
en dan moet ik een kloon aan maken![]()
Ook door God gecreëerd. Een uitleg is deze: door de rebellie van lucifer (later veranderd in satan) tegen God, creëerde God een nieuwe orde wezens om nog beter het karakter van en het wezen God te begrijpen. Dit is de mens. Vandaar dat de mens 'naar het evenbeeld' van God is gecreëerd.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:00 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
Maar waar kwamen die engelen dan vandaan, als God de eerste was?
Ik weet niet of hij van gedaante verandert, hij heeft zich al wel een aantal keer laten zien aan grote groepen religieuzen, er zijn foto's en video's van hem. Hij beweert de christus te zijn, de kosmische christus, maar dat is niet hetzelfde als Jezus Christus.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:04 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Maitreya is toch meer een soort van transformer-jezus die van gedaante verandert ?
Dankje voor de aanvulling, ik heb zelf ook weinig zin meer om dat allemaal uit te leggen dus bedankt. De drie-eenheid uit egypte is ook heel anders dan in de bijbel en bestaat uit IHS, Isis Horus Seth, waarbij Horus de zoon/reincarnatie van Osiris is, Osiris is doodgeslagen en in stukken gehakt door zijn broer Seth, weer in elkaar gezet door de zus en tevens vrouw van Osiris Isis, alleen kon ze de penis niet terugvinden, dus die verving ze voor een gouden penis en dit is symbool voor de zon, Horus, en wordt gesymboliseerd door de welbekende obelisk. Dit heeft duidelijk niets met het christelijke verhaal te maken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:48 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Niet weer Zeitgeist he?![]()
Neem van mijn aan: het is allemaal bullshit. Het vergelijken van Jezus met Horus, Buddha, Krishna of weet ik veel wie, is na de Da Vinci Code, de nieuwste trend in anti-religieland. Maar het is nergens op gebaseerd.
Schrijvers als Masey en Ancharya (ook de voornaamste bron van Zeitgeist) helpen deze Horus fabel levend te houden, maar het is gebakken lucht. Horus heeft amper vergelijkingen met Jezus. Isis was geen maagd (gewoon getrouwd), Horus was niet geboren in een stal met 3 wijze mannen, Horus had nooit 12 apostelen, Horus had nooit iemand genaamd El-Hazarus van de dood opgewekt, Horus is niet gekruisigd, Horus liep nooit op water, etc.
Ik roep bovenstaande dingen niet zomaar, ga naar je bibliotheek of zoek op internet naar sites over Egyptische mythologie. Ze brengen allemaal een heel ander verhaal dan Zeitgeist of Ancharya.
Verder kan ik nog meer van Zeitgeist omvergooien maar daar heb ik eigenlijk geen zin in. Het eerste deel (over Jezus) is complete onzin, don't believe the hype.
dan zijn als ik het goed begrijp, die engelen een beetje mislukte creaties van God geweest, waar ie spijt van had? maar hij kon zijn eigen creatie toch ook net zo makkelijk weer vernietigen als ie het niks vond? En waarom heeft ie ze dan naar de aarde verbannen? de aarde was Gods huzarenstukje, dan ga je daar toch niet je mislukte creaties naar verbannen?quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ook door God gecreëerd. Een uitleg is deze: door de rebellie van lucifer (later veranderd in satan) tegen God, creëerde God een nieuwe orde wezens om nog beter het karakter van en het wezen God te begrijpen. Dit is de mens. Vandaar dat de mens 'naar het evenbeeld' van God is gecreëerd.
die Maitreya is maar een vaag persoon vind ik zelf en hij is zeker Jezus nietquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij van gedaante verandert, hij heeft zich al wel een aantal keer laten zien aan grote groepen religieuzen, er zijn foto's en video's van hem. Hij beweert de christus te zijn, de kosmische christus, maar dat is niet hetzelfde als Jezus Christus.
Neenee: het staat niet in de bijbel, voorzover ik weet, maar god heeft de engelen en aartsengelen gemaakt om hem te dienen. Een hele hoge, Lucifer, is tegen hem in opstand gekomen en kreeg een aantal engelen mee. Zoals een legercoup, zeg maar. En die zijn verbannen naar de hel, niet naar de aarde.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
dan zijn als ik het goed begrijp, die engelen een beetje mislukte creaties van God geweest, waar ie spijt van had? maar hij kon zijn eigen creatie toch ook net zo makkelijk weer vernietigen als ie het niks vond? En waarom heeft ie ze dan naar de aarde verbannen? de aarde was Gods huzarenstukje, dan ga je daar toch niet je mislukte creaties naar verbannen?
Engelen hebben net als mensen vrije keuze omdat het anders allemaal vrij zinloos is, dan zijn het robots. Hij had inderdaad alles kunnen vernietigen, maar dan zou het hele idee achter het mensenwezen verdwijnen denk ik, namelijk beter begrijpen wie en wat God is. Dat geldt ook voor het verbannen, God nam inderdaad een risico. Ik heb ook echt niet alle antwoorden, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn. Het is geen simpele stof. Maar zelf denk ik dat alles noodzakelijk is voor de mens om God werkelijk te kunnen leren begrijpen zoals Hij dat in gedachte heeft.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:45 schreef YourGuardian het volgende:
[..]
dan zijn als ik het goed begrijp, die engelen een beetje mislukte creaties van God geweest, waar ie spijt van had? maar hij kon zijn eigen creatie toch ook net zo makkelijk weer vernietigen als ie het niks vond? En waarom heeft ie ze dan naar de aarde verbannen? de aarde was Gods huzarenstukje, dan ga je daar toch niet je mislukte creaties naar verbannen?
Nee zeker Jezus niet nee.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:21 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
die Maitreya is maar een vaag persoon vind ik zelf en hij is zeker Jezus niet![]()
Nee naar de aarde zijn ze verbannen. Uiteindelijk zullen ze in de hel komen/branden/sterven.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Neenee: het staat niet in de bijbel, voorzover ik weet, maar god heeft de engelen en aartsengelen gemaakt om hem te dienen. Een hele hoge, Lucifer, is tegen hem in opstand gekomen en kreeg een aantal engelen mee. Zoals een legercoup, zeg maar. En die zijn verbannen naar de hel, niet naar de aarde.
Ja.quote:Van Ali begrijp ik, dat god daarna de mens schiep.
Die wordt niet letterlijk benoemd geloof ik, maar er wordt wel gesproken over het 'hervullen' van de aarde. Bekijk dit eens, voor iedereen trouwens, vanaf 11 minuten, om een uitleg van de relatie tussen God, de engelen, de gevallen engelen en de mens te bekijken. Ik vind het een zeer logische, plausibele verklaring. day to rememberquote:Brengt me wel op de vraag: waar wordt de schepping of de herkomst van de engelen genoemd, in de bijbel? En de val van Satan? En zo niet, dan zijn er kennelijk nog andere boeken naast de bijbel, die belangrijk zijn. Welke?
Dus Satan en zijn helpers zijn onder ons?quote:Op woensdag 12 september 2007 00:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee naar de aarde zijn ze verbannen. Uiteindelijk zullen ze in de hel komen/branden/sterven.
Dus er zijn nog andere bronnen over de geestelijke waarheid dan de bijbel?quote:[..]
Ja.
[..]
Die wordt niet letterlijk benoemd geloof ik, maar er wordt wel gesproken over het 'hervullen' van de aarde.
Zal kijken.quote:Bekijk dit eens, voor iedereen trouwens, vanaf 11 minuten, om een uitleg van de relatie tussen God, de engelen, de gevallen engelen en de mens te bekijken. Ik vind het een zeer logische, plausibele verklaring. day to remember
Jazeker. Elke geest, spook, zogenaamde overledene, wereldleraar, alles waar mediums mee in contact staan etc zijn satan + aanhang, mocht je contact willen zoeken met ze. Daarom zegt de bijbel ook dat je je niet met dergelijke zaken in moet laten.quote:Op woensdag 12 september 2007 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus Satan en zijn helpers zijn onder ons?![]()
Misschien niet direct hiermee, maar een boek wat vroeger als bij de bijbel horend gezien werd is het boek van Enoch, de overgrootvader van Noach. Hierin worden enkele gevallen engelen beschreven als de goden van vóór de vloed en degenen die allerlei technologiën en kennis over de natuur aan de mensen gaven.quote:Dus er zijn nog andere bronnen over de geestelijke waarheid dan de bijbel?Welke dan?
Oke.quote:Zal kijken.
Die annunaki waren waarschijnlijk de 'zonen van God', de gevallen engelen. In de bijbel worden ze zo genoemd en zoals ik in de bovenstaande post zei kan uit het boek van Enoch opgemaakt worden dat deze lui als goden vereerd werden. Als je kijkt naar de oude beschavingen zie je ook dat die goden altijd over bepaalde aspecten van het leven heersten en kennis overdroegen. Ik zie hier een link. Ik denk echter dat de interpretatie die veel mensen erop na houden, dat deze lui de échte goden zijn, onjuist is.quote:Op woensdag 12 september 2007 04:02 schreef Tiesemans het volgende:
[afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=RgaAOAnyALg
[afbeelding]
Annunaki als in Bram Vermeulen in den beginne ja
En de rest is er ook eveneens te bekijken![]()
Later zijn zonen El (maan en wind god) en de leviathan EA oftewel Enki (welk gedood werd* ) de water en aarde god.quote:An (Sumer)
An (supreme lord of the sky) and Ninhursag were probably the progenitors of the other gods in the Sumerian pantheon. His wife may have been Nammu.
Zit wat in.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jazeker. Elke geest, spook, zogenaamde overledene, wereldleraar, alles waar mediums mee in contact staan etc zijn satan + aanhang, mocht je contact willen zoeken met ze. Daarom zegt de bijbel ook dat je je niet met dergelijke zaken in moet laten.
Merkwaardig: waarom is dat boek uit de bijbel verwijderd? En waarom andere boeken niet? En waren er voor de vloed meer goden?quote:[..]
Misschien niet direct hiermee, maar een boek dat vroeger als bij de bijbel horend gezien werd is het boek van Enoch, de overgrootvader van Noach. Hierin worden enkele gevallen engelen beschreven als de goden van vóór de vloed en degenen die allerlei technologiën en kennis over de natuur aan de mensen gaven.
Nou, ik heb het al snel opgegeven! Sorry, wel wat beters te doen.quote:[..]
Oke.
2006 tot 2012? Zo, dat is dus al bezig?quote:Op woensdag 12 september 2007 04:02 schreef Tiesemans het volgende:
[afbeelding]
http://www.youtube.com/watch?v=RgaAOAnyALg
[afbeelding]
Annunaki als in Bram Vermeulen in den beginne ja
En de rest is er ook eveneens te bekijken![]()
Het is niet uit de bijbel verwijderd, maar nooit in de bijbel terecht gekomen. Het werd echter altijd wel gelezen en gezien als een boek wat bij de bijbel hoort. Hoe het precies verlopen is weet ik niet. Voor de vloed waren er niet meer goden, er is maar 1 echte god, maar de gevallen engelen werden vereerd als goden. Vandaar dat je in allerlei culturen allerlei goden tegenkomt voor allerlei aspecten van het leven en dingen als mensenoffers en andere verdorven rituelen.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[quote]
Merkwaardig: waarom is dat boek uit de bijbel verwijderd? En waarom andere boeken niet? En waren er voor de vloed meer goden?
Heel slap. In die video worden op een, naar mijn mening duidelijker manier dan ik het hier kan typen, enkele van de belangrijkste vragen mbt de bijbel beantwoord, zoals waarom wij hier uberhaupt zijn en waarom God niet gewoon even alles opnieuw gemaakt heeft. Wat heb je wel meegekregen?quote:Nou, ik heb het al snel opgegeven! Sorry, wel wat beters te doen.
Maakt het wel lastiger om de bijbel letterlijk te nemen!quote:Op donderdag 13 september 2007 00:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is niet uit de bijbel verwijderd, maar nooit in de bijbel terecht gekomen. Het werd echter altijd wel gelezen en gezien als een boek wat bij de bijbel hoort. Hoe het precies verlopen is weet ik niet.
Plausibele verklaring.quote:Voor de vloed waren er niet meer goden, er is maar 1 echte god, maar de gevallen engelen werden vereerd als goden. Vandaar dat je in allerlei culturen allerlei goden tegenkomt voor allerlei aspecten van het leven en dingen als mensenoffers en andere verdorven rituelen.
Ja, dat wel. Maar ik vind het niet prettig om te kijken naar beweringen, die vanaf het allereerste begin alleen een beroep doen op mijn goedgelovigheid en niet op mijn intelligentie en inzicht en gevoel. Ik heb het na twee minuten al uitgezet, geloof ik.quote:[..]
Heel slap. In die video worden op een, naar mijn mening duidelijker manier dan ik het hier kan typen, enkele van de belangrijkste vragen mbt de bijbel beantwoord, zoals waarom wij hier uberhaupt zijn en waarom God niet gewoon even alles opnieuw gemaakt heeft. Wat heb je wel meegekregen?
Doe is Bram Vermeulen's in den Beginne kijken en filosofeer dan nog is over de bestaansgrond ?!quote:Op donderdag 13 september 2007 01:05 schreef Kees22 het volgende:
Trouwens: waarom we hier zijn heb ik vroeger al geleerd uit de oude katholieke catechismus: Wij zijn op aarde om God te dienen en daardoor hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn.
Jij hebt niet zo veel op met katholieken, geloof ik, maar ik vond het een ijzersterk antwoord en ijzonder compleet. Al interpreteer ik veel woorden anders dan de katholieken!!! Ik kan er zelfs moslims mee bedienen!
Ik heb laatst weer het eerste stuk gezien, maar had geen zin om alles te kijken.quote:Op donderdag 13 september 2007 01:15 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Doe is Bram Vermeulen's in den Beginne kijken en filosofeer dan nog is over de bestaansgrond ?!
In den Beginne
Er zijn wel meer apocriefe boeken/brieven etc..quote:Op donderdag 13 september 2007 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maakt het wel lastiger om de bijbel letterlijk te nemen!
Ik vind het juist een logisch verhaal en niet alleen goedgelovigheid. Er wordt een voor mij zeer plausibele verklaring gegeven voor het fenomeen 'mens', de engelen, satan, de test voor adam en eva etc. Het is voor mij zo goed als waterdicht, maar je moet ook verder kijken dan 2 minuten natuurlijk. En beginnen vanaf minuut 11 he.quote:Ja, dat wel. Maar ik vind het niet prettig om te kijken naar beweringen, die vanaf het allereerste begin alleen een beroep doen op mijn goedgelovigheid en niet op mijn intelligentie en inzicht en gevoel. Ik heb het na twee minuten al uitgezet, geloof ik.
Dat hij welsprekender is dan jij, dat zou kunnen. Maar dat maakt het niet meer waar.
OK, zal nog eens proberen en bijhouden, wat ik zie.
Ja dat klopt ook wel, maar dit is meer het doel van ons bestaan, niet de reden van ons bestaan.quote:Trouwens: waarom we hier zijn heb ik vroeger al geleerd uit de oude katholieke catechismus: Wij zijn op aarde om God te dienen en daardoor hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn.
Jij hebt niet zo veel op met katholieken, geloof ik, maar ik vond het een ijzersterk antwoord en ijzonder compleet. Al interpreteer ik veel woorden anders dan de katholieken!!! Ik kan er zelfs moslims mee bedienen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |