Het is niet uit de bijbel verwijderd, maar nooit in de bijbel terecht gekomen. Het werd echter altijd wel gelezen en gezien als een boek wat bij de bijbel hoort. Hoe het precies verlopen is weet ik niet. Voor de vloed waren er niet meer goden, er is maar 1 echte god, maar de gevallen engelen werden vereerd als goden. Vandaar dat je in allerlei culturen allerlei goden tegenkomt voor allerlei aspecten van het leven en dingen als mensenoffers en andere verdorven rituelen.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[quote]
Merkwaardig: waarom is dat boek uit de bijbel verwijderd? En waarom andere boeken niet? En waren er voor de vloed meer goden?
Heel slap. In die video worden op een, naar mijn mening duidelijker manier dan ik het hier kan typen, enkele van de belangrijkste vragen mbt de bijbel beantwoord, zoals waarom wij hier uberhaupt zijn en waarom God niet gewoon even alles opnieuw gemaakt heeft. Wat heb je wel meegekregen?quote:Nou, ik heb het al snel opgegeven! Sorry, wel wat beters te doen.
Maakt het wel lastiger om de bijbel letterlijk te nemen!quote:Op donderdag 13 september 2007 00:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het is niet uit de bijbel verwijderd, maar nooit in de bijbel terecht gekomen. Het werd echter altijd wel gelezen en gezien als een boek wat bij de bijbel hoort. Hoe het precies verlopen is weet ik niet.
Plausibele verklaring.quote:Voor de vloed waren er niet meer goden, er is maar 1 echte god, maar de gevallen engelen werden vereerd als goden. Vandaar dat je in allerlei culturen allerlei goden tegenkomt voor allerlei aspecten van het leven en dingen als mensenoffers en andere verdorven rituelen.
Ja, dat wel. Maar ik vind het niet prettig om te kijken naar beweringen, die vanaf het allereerste begin alleen een beroep doen op mijn goedgelovigheid en niet op mijn intelligentie en inzicht en gevoel. Ik heb het na twee minuten al uitgezet, geloof ik.quote:[..]
Heel slap. In die video worden op een, naar mijn mening duidelijker manier dan ik het hier kan typen, enkele van de belangrijkste vragen mbt de bijbel beantwoord, zoals waarom wij hier uberhaupt zijn en waarom God niet gewoon even alles opnieuw gemaakt heeft. Wat heb je wel meegekregen?
Doe is Bram Vermeulen's in den Beginne kijken en filosofeer dan nog is over de bestaansgrond ?!quote:Op donderdag 13 september 2007 01:05 schreef Kees22 het volgende:
Trouwens: waarom we hier zijn heb ik vroeger al geleerd uit de oude katholieke catechismus: Wij zijn op aarde om God te dienen en daardoor hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn.
Jij hebt niet zo veel op met katholieken, geloof ik, maar ik vond het een ijzersterk antwoord en ijzonder compleet. Al interpreteer ik veel woorden anders dan de katholieken!!! Ik kan er zelfs moslims mee bedienen!
Ik heb laatst weer het eerste stuk gezien, maar had geen zin om alles te kijken.quote:Op donderdag 13 september 2007 01:15 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Doe is Bram Vermeulen's in den Beginne kijken en filosofeer dan nog is over de bestaansgrond ?!
In den Beginne
Er zijn wel meer apocriefe boeken/brieven etc..quote:Op donderdag 13 september 2007 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maakt het wel lastiger om de bijbel letterlijk te nemen!
Ik vind het juist een logisch verhaal en niet alleen goedgelovigheid. Er wordt een voor mij zeer plausibele verklaring gegeven voor het fenomeen 'mens', de engelen, satan, de test voor adam en eva etc. Het is voor mij zo goed als waterdicht, maar je moet ook verder kijken dan 2 minuten natuurlijk. En beginnen vanaf minuut 11 he.quote:Ja, dat wel. Maar ik vind het niet prettig om te kijken naar beweringen, die vanaf het allereerste begin alleen een beroep doen op mijn goedgelovigheid en niet op mijn intelligentie en inzicht en gevoel. Ik heb het na twee minuten al uitgezet, geloof ik.
Dat hij welsprekender is dan jij, dat zou kunnen. Maar dat maakt het niet meer waar.
OK, zal nog eens proberen en bijhouden, wat ik zie.
Ja dat klopt ook wel, maar dit is meer het doel van ons bestaan, niet de reden van ons bestaan.quote:Trouwens: waarom we hier zijn heb ik vroeger al geleerd uit de oude katholieke catechismus: Wij zijn op aarde om God te dienen en daardoor hier en in het hiernamaals gelukkig te zijn.
Jij hebt niet zo veel op met katholieken, geloof ik, maar ik vond het een ijzersterk antwoord en ijzonder compleet. Al interpreteer ik veel woorden anders dan de katholieken!!! Ik kan er zelfs moslims mee bedienen!
quote:Op donderdag 13 september 2007 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb laatst weer het eerste stuk gezien, maar had geen zin om alles te kijken.
Ik ben agnost, dus het woord "god" zie ik anders dan gelovigen. Maar het is wel degelijk bruikbaar.
Kees heb is geduld en kijk met name het midden en vooral laatste stuk !quote:Op donderdag 13 september 2007 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb laatst weer het eerste stuk gezien, maar had geen zin om alles te kijken.
Ik ben agnost, dus het woord "god" zie ik anders dan gelovigen. Maar het is wel degelijk bruikbaar.
Ja hallo, ik heb net tot 10 minuten gekeken. En deze keer goed opgelet. Hij heeft een heel leuke indeling van de dagen van de schepping, zij het niet erg consequent. (Je zou een schepping van 8 dagen verwachten.) En slim is de man zeker, erg slim.quote:Op donderdag 13 september 2007 01:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik vind het juist een logisch verhaal en niet alleen goedgelovigheid. Er wordt een voor mij zeer plausibele verklaring gegeven voor het fenomeen 'mens', de engelen, satan, de test voor adam en eva etc. Het is voor mij zo goed als waterdicht, maar je moet ook verder kijken dan 2 minuten natuurlijk. En beginnen vanaf minuut 11 he.
He, dat is een goede! Wat is dan reden? En is die nog wel belangrijk als we ons doel weten?quote:[..]
Ja dat klopt ook wel, maar dit is meer het doel van ons bestaan, niet de reden van ons bestaan.
Kees ik heb pas de laatste 20 postings gelezen maar heb je het "toevallig" over Dr. Kent Hovind ?quote:Op donderdag 13 september 2007 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja hallo, ik heb net tot 10 minuten gekeken. En deze keer goed opgelet. Hij heeft een heel leuke indeling van de dagen van de schepping, zij het niet erg consequent. (Je zou een schepping van 8 dagen verwachten.) En slim is de man zeker, erg slim.
Punt is: hij gaat uit van de juistheid van de bijbel. En op basis van dat uitgangspunt (of het tegengestelde) kun je alles wel bewijzen. Het is niet moeilijk om plausibele verklaringen te vinden voor van alles.
Ik geloof niet in zijn uitgangspunt. Ds bekijk zijn exercities verder met respect voor de slimheid en humor voor de tegenstrijdigheid.
[..]
He, dat is een goede! Wat is dan reden? En is die nog wel belangrijk als we ons doel weten?
Is dè un beginselverklaoring?quote:Op donderdag 13 september 2007 01:52 schreef Tiesemans het volgende:
Ik vind het altijd weer opmerkelijk, wanneer ik met fanatieke atheïsten in discussie ben,
dat men de Bijbel vooral als (politiek) mensenwerk ziet.
(Laat even duidelijk zijn dat dit nu niet het geval is)
Je moet maar is rustig research gaan doen naar de vervlogen tijden waarin de Bijbel als instrument is (mis)bruikt.
Dat moeten (en waren) wel enorme naïeve heersers zijn geweest die hun eigen graf graven.
Naar mijn mening blind geweest zijnde voor de enorme aantallen waarschuwingen omtrent het misbruik van aardse macht in combinatie met de Bijbel.
Je zult dus maar een middeleeuwse dictator zijn om je te beroepen op de Bijbel, doch ondertussen blind te zijn voor bijvoorbeeld prediker, spreuken maar ook Matteüs of Johannes, terwijl je mensen hun kop af laat hakken.
Sterker nog juist heden ten dage in een tijd dat mensen zoals Bush Jr zich op de Bijbel beroepen lijkt het me waanzin om te beweren dat de Bijbel door mensen "verzonnen" is om als instrument voor aardse machthebbers te dienen.
Immers wie de Bijbel van a tot z gelezen heeft die kan niet anders dan erkennen dat zo'n heerser zich enorm ongeloofwaardig maakt, wat ook duidelijk word.
Dat weet ik niet, ik had een link van Ali aangeklikt.quote:Op donderdag 13 september 2007 02:04 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Kees ik heb pas de laatste 20 postings gelezen maar heb je het "toevallig" over Dr. Kent Hovind ?
Nee nee ik dacht gewoon even hardop in dit topic.quote:Op donderdag 13 september 2007 02:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Is dè un beginselverklaoring?
Is nie hemal duideluk.
Ik snap niet helemaal wat je wilt zeggen.
Verder: ik beschouw mezelf niet als fanatieke atheïst, maar als gematigde agnost. Maar daar denken anderen misschien anders over.
We zien elkaar nog wel, denk ik.![]()
We kommen mekaar nog wel teegu!
Oh ok Walter Veith ..quote:Op donderdag 13 september 2007 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, ik had een link van Ali aangeklikt.
Iemand die op een hoog podium Genesis staat te behandelen.
Even wachten, kijken of ik het hier krijg:
http://video.google.nl/videoplay?docid=-2325203804217803233&q=amazing+discoveries+day+to+remember&total=25&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
En dan kijken vanaf de 11e minuut, zeggen ze. Voor de relatie tussen god en de engelen en de duivels, of zo.
De naam Kent Hovind heb ik wel eens gehoord, maar was dat niet met creationisme?
Wie is Maitreya?quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:21 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
die Maitreya is maar een vaag persoon vind ik zelf en hij is zeker Jezus niet![]()
Grappig ik was toevallig net het volgende aan het lezen toen je je berichtje achterliet.quote:Op donderdag 13 september 2007 05:06 schreef Megumi het volgende:
Over de NWO die komt er niet. Wel zullen beschavingen op komen en weer verdwijnen. Dat gaat al duizenden jaren zo.![]()
quote:Wanneer de ijzeren vogel vliegt en de paarden op wielen rollen, komt de boeddhistische leer in het land van de rode man”, zo profeteerde de Indiase magiër Padmasambhava ongeveer 800 n. Chr. Vandaag bezoekt de Dalai Lama met de “ijzeren vogel” vele westerse landen en maakt discipelen tot in de hoogste kringen toe.
De ‘groten der aarde’ verkeren graag in zijn gezelschap.
De 14e Dalai Lama kreeg op 5 oktober 1989 de Nobelprijs voor de vrede en voerde van 11 tot 23 oktober 2002 in Graz, in Oostenrijk een enorm Kalachakra ritueel uit voor de wereldvrede.
Duizenden deelnemers uit meer dan 30 landen werden door de Tibetaanse “Godkoning” in dit ritueel ingewijd.
De Oostenrijkse bondsregering, de deelstaat Stiermarken en de stad Graz ondersteunden de gebeurtenis met royale giften uit belastinggelden en reclamecampagnes.
Maar liefst 140 uitgezochte verslaggevers volgden de gebeurtenissen op de voet.
Een film toonde het leven en de veelzijdige persoonlijkheid van de spirituele leider van het Tibetaanse Boeddhisme.
Alle ogen in de wereld waren in oktober 2002 op Graz gericht. Het enorme ritueel toont met welke kracht, met welk vertoon van pracht en praal en met welk raffinement het Lamaïsme in het Westen vaste grond onder de voeten heeft gekregen.
Een heilige tekst (“Tantra”) van het Tibetaanse Boeddhisme, de zogeheten Kalachakra Tantra en de daarin opgenomen mythe van Shamballa liggen aan de opvoering ten grondslag.
“Kalachakra” (Sanskriet) betekent: “het rad van de tijd” en het is eveneens de naam van de hoogste Tibetaanse “god van de tijd”.
De Kalachakra Tantra geldt als de laatste en jongste van alle openbaar gemaakte Tantrateksten (10e eeuw) en wordt door de Lama’s als “het hoogtepunt van alle boeddhistische systemen” beschouwt.
Vele honderdduizenden worden al meer dan 25 jaar door de 14de Dalai Lama in de Kalachakra Tantra ingewijd.
De “ontwikkelde” deelnemers en deelneemsters uit het Westen weten nauwelijks wat zich in het ritueel eigenlijk afspeelt, want naast het openbare gedeelte heeft het ook een gedeelte dat streng geheim wordt gehouden.
Door de Dalai Lama werden uitsluitend de zeven laagste inwijdingen openbaar gemaakt, de acht volgende van de in totaal vijftien inwijdingen blijven nog steeds strikt geheim.
De Kalachakra Tantra wordt voorgesteld als een waardige en verheven bijdrage aan de wereldvrede, die het medeleven met alle levende wezens, de inter religieuze dialoog, de tolerantie tussen volken en rassen, het ecologische bewustzijn, de gelijk gerechtigheid van de geslachten, de vrede van het hart, de geestelijke ontwikkeling en de gelukzaligheid voor het derde millennium moet bevorderen (“Kalachakra voor wereldvrede”.
Een motto van de Dalai Lama, dat boven alles staat, luidt:
“Omdat wij allen deze kleine planeet aarde delen, moeten we leren in harmonie en vrede met elkaar en met de natuur te leven.”
De hele speciale hoogste tantristische inwijding van het Tibetaanse Lamaïsme krijgt daarmee het plechtige karakter van “een bijeenkomst voor wereldvrede die de culturen en de religies overstijgt.”
Er zijn maar weinig mensen die beseffen wat er achter de visie van de Dalai Lama op wereldvrede schuilgaat.
Het gaat bij de wereldvrede die hij beoogt, puur om een boeddhistisch wereldrijk, een totalitair systeem waarin geen plaats is voor andersdenkenden zoals joden, christenen en moslims.
Ze mogen zelfs in een oorlog vernietigd worden.
Met zijn vriendelijke uitstraling en zijn lieve glimlach heeft hij honderdduizenden voor het boeddhisme weten te winnen.
Martin en Elke Kamphuis hebben in het boek ‘Buddhismus auf den Weg zur Macht’ hun persoonlijke ervaringen beschreven met deze snel groeiende wereldreligie.
In twaalf hoofdstukken gaan zij voornamelijk in op de geestelijke macht van het boeddhisme, de rituelen, de fascinatie voor de leer die de westerse materialistische ingestelde mens aanspreekt, de leer van het Nirvana en het magische denken dat ten grondslag ligt aan het boeddhisme.
Het boeddhisme kent geen persoonlijke en eeuwige God, maar gaat uit van het bestaan van een God.
Daarmee signaleren de auteurs een nauwe band tussen Tantra boeddhisme en de New Age-beweging. Ze hebben dezelfde doelstelling: de oprichting van een nieuwe wereldorde.
De mens moet zijn eigen verlossing bewerkstelligen door allerlei rituelen en meditatie technieken.
Dan zal de mens zelf goddelijk worden, d.w.z. het totale niets ervaren.
Een Almachtige en persoonlijke God is volgens het boeddhisme een illusie.
Wel erkent het boeddhisme een wereld van demonen en geesten die voortdurend geraadpleegd en tevreden gehouden moeten worden.
De Dalai Lama heeft ooit gezegd dat een van zijn adviseurs een demon was, een orakel met de naam Nechung.
Dit was een pre boeddhistische oorlogsgod.
De wetten van het Karma zijn de maatstaf.
Gij zult niet doden, geldt in het boeddhisme, maar bij politieke moord of een rituele moord is dit weer toegestaan.
Achter het vriendelijke gezicht en het vreedzame optreden van het boeddhisme en de Dalai Lama gaan politieke aspiraties schuil.
Minder bekend is dat de Dalai Lama adviseur is van diverse regeringen.
Al zijn activiteiten zijn religieus en politiek gemotiveerd.
Volgens de Dalai Lama is het geoorloofd over bepaalde leer inhouden, als het te pas komt, onwaarheden te vertellen.
Zo kan een oorlogszuchtige tekst tot een “ gebed voor wereldvrede” worden omgeturnd.
Ook heeft de Dalai Lama in het verleden hele foute contacten gehad, lopend van oud-nazi’s en SS-ers tot en met de leider van de Japanse gifgas sekte.
Opmerkelijk is ook dat in de boeddhistische leer alle andere godsdiensten overwonnen worden door een bloedige oorlog, die uitgevochten zal worden door z.g Shamballa strijders.
De koning van dat rijk, de chakravartin, de wereldbeheerser, zal na een wereldoorlog de vijanden van boeddhisme vernietigen en het gouden, boeddhistische tijdperk op aarde brengen.
Met enthousiasme voor details worden in de Kalachakra Tantra de moorddadige super wapens beschreven waarover het boeddhistische Shamballa-leger beschikt.
De nazi’s zagen in Hitler een chakravartin.
De islam is hierbij opmerkelijk genoeg de doodsvijand van het boeddhisme.
Met name Mohammed wordt in de oorspronkelijke Kalachakra tekst de ‘ genadeloze’ godheid der barbaren’ genoemd.
En hoe vind u die :
De Tantra omschrijft Adam, Henoch, Abraham, Mozes, Jezus, Mani, Mohammed en Mathani (de Mahdi) als, ‘ de demonische slangen familie’.
Het boeddhisme is geen vreedzame religie, het is een militante en agressieve krijger ideologie, gehuld in een gewaad van religieuze tolerantie en inter religieuze verdraagzaamheid.
Tegenwoordig dweept zelfs een groot deel van de christelijke kerk met deze valse leer.
Figuren als de "Dalai Lama " genieten alom bewondering omdat veel mensen denken dat hij hen de "Hogere wereld "binnen kan leiden en dat ze zodoende een wezen kunnen worden met hoge wijsheid en macht in staat om met hun eigen geest hun eigen realiteit te scheppen.
Tijdens een manifestatie in Los Angelis in 1989 verklaarde hij dat het voor alle mensen mogelijk is tenslotte een boeddha te worden.
Overal waar hij komt oogst hij bewondering en geeft hij voor de aarde ‘vrede’ te brengen.
Het is occultisme en misleiding in zijn zuiverste vorm.
Tijdens een interreligieus festival in een rooms-katholieke kerk in New York oogstte de Dalai Lama staande ovaties van de overwegend rooms katholieke menigte toen hij zei dat alle grote religies van de wereld in principe gelijk zijn.
Terence J.Cooke, aartsbisschop verklaarde na de toespraak; dit is een dramatische doorbraak van de geest in onze tijd.
Wij heten elkaar welkom in onze kerken, tempels en synagogen.
Van 7-13 juli 2004 vond in Barcelona de vierde vergadering plaats van het Parlement der Wereld religies. De opening werd verricht door de Dalai Lama.
Er waren maar liefst 8500 deelnemers.
De pseudo-godsdiensten brengen de gelovigen via de handen van de Here Jezus rechtstreeks in de schoot van satan.
De Here heeft de mens van tevoren gewaarschuwd dat in de naderende eindtijd allerlei duistere religies en occulte mediums de aarde zullen overspoelen.
Mensen die niet meer volledig in Gods Woord geloven, worden ook niet meer door Gods Geest verlicht waardoor er automatisch een stijgende belangstelling gaat ontstaan voor het occulte en het bovennatuurlijke.
De duivel is slim en sluw.
De gebeurtenissen ontwikkelen zich precies zoals satan zich dat heeft voorgesteld.
Het gaat hier niet meer over God en de Here Jezus, maar om de universele liefde: de god in ons liefde. Tegenover de waarheid van Gods Woord staat de leugen van de duivel.
De Bijbelse leer dient volledig te verdwijnen.
De opvatting dat Jezus Christus de weg, de waarheid en het leven is, dient te worden geminacht en verworpen.
De duivel werkt alsof hij god is en wil een prachtige wereld eenheid van vrede en voorspoed stichten. Daar werken figuren als de Dalai Lama driftig aan mee.
Er is maar één echte weg en dat is Gods weg naar Zijn Koninkrijk op aarde en dat is een weg van gerechtigheid en vrede.
Gods waarheid is een levend makende, voedende en alles doordringende kracht; wie haar kent leeft, wie haar niet kent dwaalt.
Het karakter van Gods Woord is alleen te begrijpen als men Gods Woord kent.
De mens die niets van dit Woord wil weten, verstaat niets van Gods plannen met de aarde.
Zij zien niet dat Zijn beloften geleidelijk aan ten uitvoer komen.
Het doordrongen zijn van de Bijbelse waarheid is een machtig wapen om zich te weren tegen alle antichristelijke filosofieën.
Misschien omdat ik elders wel eens heb gesteld, dat de bijbel waarschijnlijk door de duivel geïnspireerd is. En je tekst lijkt daar op in te gaan: je draagt er erg sterke argumenten voor aan.quote:Op donderdag 13 september 2007 02:24 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Nee nee ik dacht gewoon even hardop in dit topic.
Je hebt toch duidelijk gezegd dat je agnost bent !
Waarom zou ik dan aan jouw mijn reactie richten ?!
Maar ik vind het wel gek, dat een hele kerk staat te klappen: deze paus heeft benadrukt dat het katholicisme de ware godsdienst is.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dankje voor de aanvulling Tiesemans, hier kan ik het volledig mee eens zijn. Het is niet gek dat de Dalai Lama naar een katholieke kerk kwam aangezien de NWO het nieuwe heilige romeinse rijk is. Alle wegen leiden naar Rome.
Ik weet gewoon zeker dat het klopt, dat het realiteit is, omdat ik het met mijn eigen ogen gezien en gelezen heb. Het enige wat je hoeft te doen is verder kijken dan je neus lang is en dan zal je zien wat de waarheid is en de waarheid zal je bevrijden, niet onderwerpen aan een tyrannieke God.
Waarom is dat gek? De paus beweert ook god op aarde en heerser van de wereld te zijn.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ik vind het wel gek, dat een hele kerk staat te klappen: deze paus heeft benadrukt dat het katholicisme de ware godsdienst is.
Trouwens, volgens de voorspellingen is dit de laatste of een-na-laatste paus. Ben benieuwd.
hij is vaag en heeft een groot ego ook nog.quote:Op donderdag 13 september 2007 04:51 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Wie is Maitreya?
Franklin ter Horst mag ik (ben ik zeer content over) een broeder noemen.
Lees dus vooral ook de vele andere nieuwsbrieven en stukken afkomstig van hem en velen die hem helpen.
Franklin ter Horst
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |