Maar dan ga je toch niet klappen voor iemand die zegt dat alle religies gelijk zijn? Want je eigen religie is dan toch de beste?quote:Op donderdag 13 september 2007 16:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom is dat gek? De paus beweert ook god op aarde en heerser van de wereld te zijn.
En die voorspellingen tja.. volgens mij zegt de bijbel daar niets over, dus van wie zijn ze?
Hey kom kom dit gaat puur op de persoon Franklin ...quote:Op donderdag 13 september 2007 19:03 schreef JediMasterLucia het volgende:
[..]
hij is vaag en heeft een groot ego ook nog.![]()
Ach dan ben ik dus ook erg pro Israël want ik vertaal zo nu en dan artikelen voor Franklin als het om Israël gaat.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik ben het ook niet eens met alles wat Franklin beweert.
Hij is erg pro-Israel en mist het feit dat de oprichting van de staat Israël een belangrijke zet was van de conspirators zelf.
Buiten dat heeft hij echter wel een aantal goeie artikelen.
Hij klapt hier omdat er een wereldreligie zal komen waarbij de katholieke kerk inderdaad het voortouw neemt, dit heet oecumenisme. Doel is om alle religies samen te voegen en er zo over te kunnen heersen, dus als de dalai lama zegt dat alle religies gelijk zijn dus ze kunnen zich allemaal samenvoegen is de katholieke kerk daar erg tevreden mee. In het geniep zorgt zij er toch wel voor dat zij zelf de touwtjes in handen krijgt. Dit zijn erg intelligente, sluwe en bedrieglijke lui. Elk gebaar van toenadering is in principe nep en bedoeld om een vertekend beeld te geven van de werkelijke motieven.quote:Op donderdag 13 september 2007 22:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar dan ga je toch niet klappen voor iemand die zegt dat alle religies gelijk zijn? Want je eigen religie is dan toch de beste?
Oja deze heb ik ook weleens gezien. Het zou best kunnen kloppen, zoveel tijd is er niet meer denk ik.quote:Van Malachias, een Ierse abt en bisschop, geboren in 1094 in Armagh (Ierland) en gestorven in 1148 in Clairvaux, in de armen van sint Bernhard (nee, niet die van de honden!). Hij heeft bij alle toekomstige pausen een kenschets van twee, drie woorden gegeven. Die werden wel serieus genomen: er is eens een kardinaal geweest die een boot vol schapen de Tiber op en neer liet varen vanwege het motto! Wat niet hielp, trouwens. In plaats daavan werd Johannes XXIII gekozen (pastor et nauta). Vervolgens kregen we: Paulus VI (flos florum), Johannes Paukus I (de medietate lunae (van de halve maan)), Johannes Paulus II (de labore solis (a) van de insspanning van de zon of b) van de zonsverduistering)) en nu dus Benedictus XVI (gloria olivae (de glorie van de olijf)). Dan komt er nog een, met als motto: Petrus Romanus.
Wel zeggen sommigen, dat er tussen de huidige paus en Petrus Romanus nog meer pausen komen. Maar hier kan natuurlijk de wens de vader van de gedachte zijn !
Ik heb er een boekje van: Nog drie pausen? Amboboeken, Bilthoven, 1970 ISBN 90 263 0105 7
Daar staan ze allemaal in, ongeveer een derde tot een halve pagina per paus.
Je zit in dit topic, die man geeft goede uitleg over de engelen/mens etc en je vindt het niet interessant?quote:Op donderdag 13 september 2007 23:00 schreef Kees22 het volgende:
Die prediker op dat podium nou maar eens gekeken vanaf de 11de minuut. Hij wordt er voor mij niet interessanter op. Trouwens: in Genesis staat niks over engelen, dus waar hij die opeens vandaan haalt![]()
Eigenlijk is 'pro-israel' ook niet de juiste manier om het te zeggen, beter is dat hij gewoon fouten maakt mbt de staat israel en de uitleg daarvan. Israel is een product van brits zionisme voor, tijdens en na de tweede wereldoorlog en essentieel voor de derde wereldoorlog tussen zionisme en de islamitische wereld. Je kan joden in Israel dus niet als slachtoffers bestempelen zoals Franklin dat doet aangezien het stichten van die staat slechts een zet was van de strategen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 05:02 schreef Tiesemans het volgende:
Ach dan ben ik dus ook erg pro Israël want ik vertaal zo nu en dan artikelen voor Franklin als het om Israël gaat.
Maar dat hij over goede artikelen beschikt daar sluit ik me bij aan ..
Nee, omdat hij uitgaat van het bestaan van god. En dat is nog niet erg, dat wil ik nog wel accepteren. Maar hij gaat uit van de juistheid van de bijbel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 05:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je zit in dit topic, die man geeft goede uitleg over de engelen/mens etc en je vindt het niet interessant?
Op een aardser niveau ben ik dit wel heel erg met je eens. (Geen idee wat Franklin allemaal beweert, overigens, maar dat let me niet om het met jou eens te zijn.)quote:Op vrijdag 14 september 2007 06:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Eigenlijk is 'pro-israel' ook niet de juiste manier om het te zeggen, beter is dat hij gewoon fouten maakt mbt de staat israel en de uitleg daarvan. Israel is een product van brits zionisme voor, tijdens en na de tweede wereldoorlog en essentieel voor de derde wereldoorlog tussen zionisme en de islamitische wereld. Je kan joden in Israel dus niet als slachtoffers bestempelen zoals Franklin dat doet aangezien het stichten van die staat slechts een zet was van de strategen.
Nee!quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:11 schreef Waris7 het volgende:
De bijbel voor de win!
Wist je dat orthodoxe joden eigenlijk tegen de staat Israel (horen te) zijn, omdat die pas gesticht mag worden na de komst van de Messias![]()
Haha, die vent is volgens mij zwaar intelligent en zn spraak komt doordat hij uit zuid afrika komt. Hij gaat inderdaad uit van het bestaan van god en de juistheid van de bijbel, doordat hij beide ervaren/bestudeerd heeft. Ik snap echter niet waarom je dat als hinderlijk ervaart, het gaat slechts om uitleg van de bijbel, dat wil niet zeggen dat je er dan in moet geloven. Hou een open geest!quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, omdat hij uitgaat van het bestaan van god. En dat is nog niet erg, dat wil ik nog wel accepteren. Maar hij gaat uit van de juistheid van de bijbel.
Je hebt wel gelijk, trouwens. Ik zal het nog een keer proberen. Maar ik vind het ook een glibber van een man, met een licht spraakgebrek.
Jawel, hij is wel intelligent en welbespraakt. Dat heb ik vanaf het begin al gezien. En voor zijn geslis heb je nu een goede uitleg. Zijn uitgangspunt is ook duidelijk en vooruit, dat hij dat gelooft, is zijn zaak.quote:Op zaterdag 15 september 2007 02:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Haha, die vent is volgens mij zwaar intelligent en zn spraak komt doordat hij uit zuid afrika komt. Hij gaat inderdaad uit van het bestaan van god en de juistheid van de bijbel, doordat hij beide ervaren/bestudeerd heeft. Ik snap echter niet waarom je dat als hinderlijk ervaart, het gaat slechts om uitleg van de bijbel, dat wil niet zeggen dat je er dan in moet geloven. Hou een open geest!
Als hij over dingen zou praten die ik zelf ook heb uitgezocht en hij vertelt niets nieuws en wat hij vertelt is in mijn ogen onjuist, zal ik het snel afzetten ja. Niet omdat zijn visie mij niet aanstaat, maar omdat ik zeker weet dat zijn informatie onjuist is. Zo heb je hier ook hele discussies over die Annunaki enzo, dan kom je mensen als Tsarion en Jordan Maxwell tegen. Voorheen nam ik dat voorlopig aan, nu kan ik aanwijzen waar ze fouten maken doordat ik meer kennis van zaken heb opgedaan. Hou een open geest en test alles zelf, dan kan je na verloop van tijd filteren wat de moeite waard is en wat niet. Zo kun je het niet eens zijn met zijn uitgangspunt dat God bestaat, zijn uitleg van de bijbel is wel erg sterk en dat kan je in de toekomst helpen om zaken die mensen over de bijbel beweren aan te nemen of af te wijzen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 03:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jawel, hij is wel intelligent en welbespraakt. Dat heb ik vanaf het begin al gezien. En voor zijn geslis heb je nu een goede uitleg. Zijn uitgangspunt is ook duidelijk en vooruit, dat hij dat gelooft, is zijn zaak.
Maar het is heel lastig dat ik zijn uitgangspunt niet deel. Dat maakt de hele rest compleet irrelevant.
Edit: dat is niet helemaal waar: ik geloof wel in hogere wezens dan mensen, dus ik zou wat kunnen leren van hem
Denk jij, dat je het langer dan 10 minuten uit zou houden bij een gloedvol vertoog van een hoogleraar in de evolutie? Die de bijbel expliciet verwerpt als bron van historische kennis (even los van geestelijke zaken!)
Tja hoe herken je waarheid wanneer je deze tegenkomt hey ?!quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als hij over dingen zou praten die ik zelf ook heb uitgezocht en hij vertelt niets nieuws en wat hij vertelt is in mijn ogen onjuist, zal ik het snel afzetten ja. Niet omdat zijn visie mij niet aanstaat, maar omdat ik zeker weet dat zijn informatie onjuist is. Zo heb je hier ook hele discussies over die Annunaki enzo, dan kom je mensen als Tsarion en Jordan Maxwell tegen. Voorheen nam ik dat voorlopig aan, nu kan ik aanwijzen waar ze fouten maken doordat ik meer kennis van zaken heb opgedaan. Hou een open geest en test alles zelf, dan kan je na verloop van tijd filteren wat de moeite waard is en wat niet. Zo kun je het niet eens zijn met zijn uitgangspunt dat God bestaat, zijn uitleg van de bijbel is wel erg sterk en dat kan je in de toekomst helpen om zaken die mensen over de bijbel beweren aan te nemen of af te wijzen.
Respect dat je toch de moeite en de tijd genomen hebt om het te bekijken. Maar zoals ik al eerder duidelijk heb willen maken, je kan er alleen maar van leren. Daar heb ik zelf niets aan maar juist vooral jijzelf en dat is het belangrijkste.quote:Op zondag 16 september 2007 01:29 schreef Kees22 het volgende:
Nou, dat was een hele zit. Maar ik heb je film bekeken.
Of zijn uitleg over de bijbel sterk is, weet ik niet. Hij heeft er wel over nagedacht, dat is zeker en slim is hij ook.
Grappig is, dat de positie van de mens als beslissende factor tussen god en de duivel zo duidelijk wordt. Ik had het daar laatst met een anthroposoof over. De duivelse kant kan alleen maar slecht zijn, de engelachtige kant alleen maar goed, maar de mens maakt het verschil (gaat het verschil maken!)
Moet er verder even op kauwen.
Bedankt dat je aandrong, trouwens. Was interessant.
Ik zie dat er dus echt niet in. Ik zie enkele mensen toch ook wel sceptisch kijken, zoals de vrouw op de voorste bank. En dat hij eng lijkt kan ik me wel voorstellen als je niet gelooft wat hij gelooft, dan lijkt het net een indoctrineermachine.quote:Op maandag 17 september 2007 00:34 schreef Kees22 het volgende:
Dank voor je compliment!
Wat me benauwde was de verafgoding die op de gezichten van de toehoorders te lezen was, het totale gebrek aan kritisch luisteren. Hij ging ook wel aardig snel, moet ik zeggen, ik zat ook geconcentreerd te luisteren. Ik zei al eerder: ik vind het een eng mannetje, slangachtig.
Ik snap deze opmerking niet.quote:En ik begrijp aan jou dan ook iets niet. Als ik me goed herinner wil jij jezus volgen. Dat is niet hetzelfde als je door god gegeven beoordelingsvermogen oefenen en gebruiken.
In het christendom is de mens dan ook geen uit de kluiten gegroeid stuk slijm. Het is allemaal gebaseerd op de bijbel.quote:En verder: ik herhaal dat ik het wel erg anthroposofisch vind aandoen.
Precies.quote:Ik vind er op dit moment niet veel van. Komt wel weer terug als ik er iets van kan gebruiken.
Daar is hij wel heel goed in!quote:Op maandag 17 september 2007 19:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zie dat er dus echt niet in. Ik zie enkele mensen toch ook wel sceptisch kijken, zoals de vrouw op de voorste bank. En dat hij eng lijkt kan ik me wel voorstellen als je niet gelooft wat hij gelooft, dan lijkt het net een indoctrineermachine.
Nou, als ik dat stuk goed onthouden heb, is het de bedoeling dat de mensen hun eigen keuze maken, gebaseerd op hun eigen oordeel. Zelf denken en oordelen is dan de kosmische taak voor de mens.quote:[..]
Ik snap deze opmerking niet.
Of anthroposofie op de bijbel gebaseerd is, zou ik niet durven zeggen. Volgens Steiner zijn we toch echt heel anders op aarde gekomen dan via een schepping van 7 6 dagen.quote:[..]
In het christendom is de mens dan ook geen uit de kluiten gegroeid stuk slijm. Het is allemaal gebaseerd op de bijbel.
Hoeft niet in jouw voordeel te zijn hoor!quote:[..]
Precies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |