abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juli 2007 @ 09:04:08 #201
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_51021124
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:51 schreef mr.vulcano het volgende:

[..]

Ik wil helemaal niet dat iedere student hetzelfde krijgt, maar juist dat de top-studenten extra kansen worden geboden.
En nogmaals, die kansen kunnen ze ook krijgen? ik zie echt niet in waar je nou over klaagt? Worden er geen honoursprogramma's opgericht voor de topstudenten? Wordt de topstudenten verboden extra vakken te volgen? Bij mijn studie krijgen de derde en vierdejaars topstudenten soms de mogelijkheid te helpen in onderzoek van docenten en kunnen daarmee hun eerste publicaties op hun naam krijgen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 1 juli 2007 @ 09:42:24 #202
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51021263
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt studeren weer elitair. Dan is het vod tenminste nog wat waard en is er een kans dat je het breakevenpoint haalt voor je 70e.
En waar ga je dan je hoogopgeleidene vandaan halen? Import?
quote:
Goed onderwijs verdient zichzelf wel terug.
En waar ga je concreet op bezuinigen om het nu te betalen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 juli 2007 @ 17:52:51 #203
183302 light_and_dark
The sun and the moon
pi_51032703
quote:
Op zondag 1 juli 2007 09:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En nogmaals, die kansen kunnen ze ook krijgen? ik zie echt niet in waar je nou over klaagt? Worden er geen honoursprogramma's opgericht voor de topstudenten? Wordt de topstudenten verboden extra vakken te volgen? Bij mijn studie krijgen de derde en vierdejaars topstudenten soms de mogelijkheid te helpen in onderzoek van docenten en kunnen daarmee hun eerste publicaties op hun naam krijgen.
Dat klopt, maar honoursprogramma's zijn pas van het laatste decennium. Daarvoor moest iedereen gewoon gemiddeld zijn. Talent werd niet beloond en dat was zonde. Ik kan uit eigen ervaring spreken dat zo'n programma erg goed is voor je ontwikkeling en dat je door docenten ook als talent wordt gezien en wordt behandeld. Dat betekent: meer kansen op publicaties en een wetenschappelijke carrière, het opbouwen van een netwerk waardoor de eerste twee punten weer versterkt worden en meer kans om aangenomen te worden op een topuniversiteit als je besluit door te studeren in het vak.

Zo komen de beste mensen op de juiste plaatsen.. als ze interesse hebben tenminste. Maar dit is zoals ik al zei van de laatste jaren en bij lang niet alle opleidingen. Het gelijkheidsideaal in Nederland moet toch wat meer afgezwakt worden om al het talent een kans te geven.
De nummer twee is de eerste verliezer.
pi_51035305
quote:
Op zondag 1 juli 2007 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar ga je dan je hoogopgeleidene vandaan halen? Import?
Er is geen tekort aan hoger opgeleiden. Het is een kwestie dat werkgevers de werknemers op een juiste manier gaan inzetten. Er vind nu nog steeds een neerwaardse verdringing plaats.
quote:
En waar ga je concreet op bezuinigen om het nu te betalen?
Defensie.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:10:18 #205
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_51050659
quote:
Op zondag 1 juli 2007 19:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Er is geen tekort aan hoger opgeleiden. Het is een kwestie dat werkgevers de werknemers op een juiste manier gaan inzetten. Er vind nu nog steeds een neerwaardse verdringing plaats.
[..]

Defensie.
Mede omdat bedrijven nog liever mensen zien die een 'actief verenigingsleven' hebben gehad. Ik studeer in Leiden, en alle studenten denken hier dat een actief verenigingsleven de weg naar de top is. Ik heb nog nooit zulke hulpeloze boeren en boerinnen gezien die hun bek vol hebben van een vereniging, maar nog niet eens een verschil kunnen noemen tussen strafrecht en bestuursrecht. Als je een beetje fanatiek met je studie bezig bent dan ben je gelijk 'saai'. Boeiend, ik heb wel een posterpresentatie gewonnen, mocht op congres presenteren en had het hoogste scriptiecijfer. En daarnaast doe ik ook nog dingetjes voor mijn studievereniging, mede omdat ik het wel belangrijk vind om mijn sociale vaardigheden te ontwikkelen. Men moet eerst maar eens gaan kijken naar kennis en behaalde cijfers en EQ ipv IQ, en daarna pas het studentenleven als een voorwaarde an sich.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_51050837
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:10 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Mede omdat bedrijven nog liever mensen zien die een 'actief verenigingsleven' hebben gehad. Ik studeer in Leiden, en alle studenten denken hier dat een actief verenigingsleven de weg naar de top is. Ik heb nog nooit zulke hulpeloze boeren en boerinnen gezien die hun bek vol hebben van een vereniging, maar nog niet eens een verschil kunnen noemen tussen strafrecht en bestuursrecht. Als je een beetje fanatiek met je studie bezig bent dan ben je gelijk 'saai'. Boeiend, ik heb wel een posterpresentatie gewonnen, mocht op congres presenteren en had het hoogste scriptiecijfer. En daarnaast doe ik ook nog dingetjes voor mijn studievereniging, mede omdat ik het wel belangrijk vind om mijn sociale vaardigheden te ontwikkelen. Men moet eerst maar eens gaan kijken naar kennis en behaalde cijfers en EQ ipv IQ, en daarna pas het studentenleven als een voorwaarde an sich.
Zeker, je kan het een idd niet los zien van het ander. Maar het punt is gewoon dat werkgevers het papiertje zelf hooguit beschouwen als een basisvoorwaarde om voor een functie in aanmerking te komen. Dat was vroeger veel minder het geval, omdat simpelweg veel minder mensen studeerden. Nu studeert zo ongeveer iedereen tegenwoordig. Met het gevolg dat tientallen sollicitanten doorgaan reageren met idd de gevraagde opleiding. De selectie gebeurt tegenwoordig dan vaker op "secundaire" zaken. Met de dingen die je naast een studie gedaan hebt. Met een actief en serieuzer studentenleven, bestuursfuncties elders maakt je m.i. veel meer kans.
  maandag 2 juli 2007 @ 10:25:58 #207
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_51050969
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zeker, je kan het een idd niet los zien van het ander. Maar het punt is gewoon dat werkgevers het papiertje zelf hooguit beschouwen als een basisvoorwaarde om voor een functie in aanmerking te komen. Dat was vroeger veel minder het geval, omdat simpelweg veel minder mensen studeerden. Nu studeert zo ongeveer iedereen tegenwoordig. Met het gevolg dat tientallen sollicitanten doorgaan reageren met idd de gevraagde opleiding. De selectie gebeurt tegenwoordig dan vaker op "secundaire" zaken. Met de dingen die je naast een studie gedaan hebt. Met een actief en serieuzer studentenleven, bestuursfuncties elders maakt je m.i. veel meer kans.
Ik ben wel van mening dat er ergens grenzen gesteld moeten gaan worden. Of het niveau van de universiteiten omhoog, of minder mensen toelaten. Vooral bij studies zoals rechten en psychologie enzovoorts. Want er zijn nu gewoon teveel mensen die kunnen gaan studeren, en hierdoor zal een universiteit zijn nut ook verliezen als een kweekschool voor de 'elite'. Het worden een soort fabrieken, waar weinig aandacht meer is voor het ontwikkelen van een academisch denkniveau. Bij rechten is het een stramien van colleges volgen, compendium lezen, oefenvraagjes maken en hop: je hebt weer een tentamen binnen. Echt interactie heb je niet meer. En dat vind ik persoonlijk jammer. Ik houd wel van een goede discussie over bepaalde wetgeving (op criminologisch en juridisch vlak) maar we komen er gewoon nooit aan toe: er zijn teveel studenten. En daardoor functioneert men ook niet naar behoren op de werkvloer; ze hebben nooit verder gedacht dan de oefenvragen oefenen voor het tentamen. De ideeen en theorieen achter een bepaald stuk worden door mensen nooit meegenomen.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_51051163
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:25 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Ik ben wel van mening dat er ergens grenzen gesteld moeten gaan worden. Of het niveau van de universiteiten omhoog, of minder mensen toelaten. Vooral bij studies zoals rechten en psychologie enzovoorts. Want er zijn nu gewoon teveel mensen die kunnen gaan studeren, en hierdoor zal een universiteit zijn nut ook verliezen als een kweekschool voor de 'elite'. Het worden een soort fabrieken, waar weinig aandacht meer is voor het ontwikkelen van een academisch denkniveau. Bij rechten is het een stramien van colleges volgen, compendium lezen, oefenvraagjes maken en hop: je hebt weer een tentamen binnen. Echt interactie heb je niet meer. En dat vind ik persoonlijk jammer. Ik houd wel van een goede discussie over bepaalde wetgeving (op criminologisch en juridisch vlak) maar we komen er gewoon nooit aan toe: er zijn teveel studenten. En daardoor functioneert men ook niet naar behoren op de werkvloer; ze hebben nooit verder gedacht dan de oefenvragen oefenen voor het tentamen. De ideeen en theorieen achter een bepaald stuk worden door mensen nooit meegenomen.
Ik ben het 100% met je eens. Ik ben het sowieso met je eens dat of het niveau omhoog moet en/of de instroom lager. Het is gewoon zonde dat je na jaren studie/investering wordt geconfronteerd dat je diploma/bul dat steeds minder waard wordt.

Door die tempobeurzen en de eerste invoering van het tweefase-systeem zijn de mogelijkheden om je academisch goed te vormen helaas hollende achteruit gegaan.

Tegenwoordig kijkt niemand meer op als je universaliteit (of hbo) op zak hebt. De glans is er gewoon af. En dat is best jammer.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:02:09 #209
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_51053502
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 20:06 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat mij betreft wordt studeren weer elitair. Dan is het vod tenminste nog wat waard en is er een kans dat je het breakevenpoint haalt voor je 70e.
Kan aan mij liggen maar dat lukt je binnen 10 jaar zelfs al.
Je moet alleen de juiste studies doen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51110140
quote:
Op maandag 2 juli 2007 10:25 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Of het niveau van de universiteiten omhoog, of minder mensen toelaten. Vooral bij studies zoals rechten en psychologie enzovoorts.
Allebei graag, en het liefst vandaag nog. Nu is de studie een opvangthehuis voor 6-jesdozen 'die iets met mensen hebben' en is het wetenschappelijk nivo van de studie bedroevend..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')