quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:11 schreef RonaldV het volgende:
Als je naar de VS toe wilt vliegen moet je tegenwoordig je hele hebben en houden overleggen, tot aan je bankgegevens en maaltijdkeuzes aan toe. Daarnaast wordt je bij aankomst behandeld als een crimineel, inclusief het nemen van je vingerafdrukken. Voor mij reden om er niet heen te gaan, gastvrij is anders, blijkbaar stelt men geen prijs op bezoekers.
Maar hoe is dat geregeld met Canada? Moet ik daar ook mijn hele hebben en houden overleggen, en hoe wordt je behandeld als je er binnenkomt? De vorige keer dat ik er was kwam ik per militair vliegtuig binnen, dus ik weet niet eens of er immigratiedienst of de RCMP aan de grens staat.![]()
Douaneformuliertje invullen in het vliegtuig, paspoortcontrole en je bent binnen. Tenminste, zo ging het bij mij in 2004 en 2006.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:12 schreef RonaldV het volgende:
Vorige topic: Canada
En de laatste vraag daar:
[..]
Mijn ervaring is precies andersom. Amerika kom ik zo binnen zonder gezeur.quote:Als je naar de VS toe wilt vliegen moet je tegenwoordig je hele hebben en houden overleggen, tot aan je bankgegevens en maaltijdkeuzes aan toe. Daarnaast wordt je bij aankomst behandeld als een crimineel, inclusief het nemen van je vingerafdrukken. Voor mij reden om er niet heen te gaan, gastvrij is anders, blijkbaar stelt men geen prijs op bezoekers.
Maar hoe is dat geregeld met Canada? Moet ik daar ook mijn hele hebben en houden overleggen, en hoe wordt je behandeld als je er binnenkomt? De vorige keer dat ik er was kwam ik per militair vliegtuig binnen, dus ik weet niet eens of er immigratiedienst of de RCMP aan de grens staat.
Als je naar Nova Scotia gaat, moet je even kijken of je naar het Fortress of Louisburg kunt. Dat is echt coolquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:04 schreef krioro het volgende:
Canada is mijn nieuwe favoriete toekomstige bestemming!![]()
vooral Nova Scotia (ken daar iemand) en Toronto lijken me supertof.![]()
bedankt voor de tips!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je naar Nova Scotia gaat, moet je even kijken of je naar het Fortress of Louisburg kunt. Dat is echt cool
En de Cabot Trail schijnt heel mooi te zijn. Ik heb er niets van kunnen zien vanwege de mist. Maar ik heb andere stukken gezien en het is gewoon heel erg mooi
Ohja, vergeet Lunenburg niet...ook leuk
Cool, m'n verblijf zit ergens tussen Long Beach en Tofino in.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:27 schreef tevebe het volgende:
Ja. Op weg naar Tofino liep er een zwarte beer langs de weg
4 dagen op Long Beach, 5 dagen in Vancouver. We hebben een huurauto want ik wil ook nog graag een dagtrip naar Everett maken.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:41 schreef tevebe het volgende:
4 dagen alleen op Long Beach? Of ga je ook naar andere plaatsen toe? En heb je een auto gehuurd of camper?
quote:Op zondag 1 juli 2007 19:12 schreef tevebe het volgende:
Ohja het is CANADA DAY!! Canada bestaat vandaag 140 jaar!![]()
Zonder eigen vervoer; vrijwel onmogelijk, maar er rijden wel veel bussen: Pacific Coach Lines, Graylines, Greyhound en Amtrak. Allemaal hebben ze verschillende uit- en opstapplaatsen en tarieven en vertrektijden, dus van tevoren checken op internet (zet .ca of.com achter de naam).quote:Op zondag 1 juli 2007 17:07 schreef Koploperkopper het volgende:
2) Hoe moeilijk is het om een dagtrip naar de USA te maken?
Ow, vandaar al die toeterende gekken met vlaggetjes gisterenquote:Op zondag 1 juli 2007 19:12 schreef tevebe het volgende:
Ohja het is CANADA DAY!! Canada bestaat vandaag 140 jaar!![]()
Nou mijn plan was dus om aanwezig te zijn in Vancouver. Het was goed weer dus eerst op het strand liggen en dan savonds naar het vuurwerk kijken. Alleen ik was kapot na het werken in de tuin. Ik heb wel wat van het vuurwerk meegekregen dat hier in de stad was, maar echt professioneel was dat niet. Leek meer alsof er hier een paar mensen op de berg aan het knallen waren.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
was een leuk feestje hier in Vancouver, met aardig wat mensen in rood / wit en met maples op hun wangen. Toch haalt het het niet bij Koninginnedag, maar wel leuk om meegemaakt te hebben.
[afbeelding]
De groots aangekondigde vuurwerkshow - voor het eerst weer hier sinds 5 jaar, vanwege rellen in 2003 - duurde maar 20 minuten. Was wel mooi om het vanuit Stanleypark te zien en daarna via Robson Street door downtown te lopen.
Jazzfestival en de festiviteiten bij Granville Street Market waren erg geslaagd
Jij nog wat leuks gedaan dit lang weekend ? Of het toch maar bij de tuin gehouden?
Hmmm ok, als ik het zo hoor is het dus verstandig om zoveel mogelijk gewoon achter te laten in het hotel omdat dus alles op z'n kop gezet wordt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zonder eigen vervoer; vrijwel onmogelijk, maar er rijden wel veel bussen: Pacific Coach Lines, Graylines, Greyhound en Amtrak. Allemaal hebben ze verschillende uit- en opstapplaatsen en tarieven en vertrektijden, dus van tevoren checken op internet (zet .ca of.com achter de naam).
Customs van VS naar Canada waren niet heel erg lastig; ze wilden alleen maar precies weten wat ik ging doen, waar ik verbleef, hoe lang, wat voor werk ik doe, wie ik ging ontmoeten, wat ik ging achterlaten in de Canada, of ik iemand ken in Canada, wanneer ik voor het laatst in Canada geweest was, wat ik in de VS gedaan had, hoe en wanneer ik terug zou gaan en hoeveel geld ik bij me had. En uiteraard nog even m'n ticket voor de terugreis, visitekaartje en hotelreservering moeten laten zien. Daarna nog even een stempeltje gehaald bij immigration. Toch ging het behoorlijk snel, zodat de hele bus - zo'n 50 man en bagage - binnen 30 minuten weer in de bus zat
We komen rond 16:30 lokale tijd aan en gaan meteen naar een hotel op het vliegveld, we vertrekken dus 's ochtends vroeg richting Tofino, maar dank voor de heads-up, we zullen er rekening mee houden op de terugweg naar Vancouver city.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:41 schreef tevebe het volgende:
Hopen dat je Indian summer hebt danProbeer trouwens voor het donker bij Long Beach te zijn. Die weg richting Tofino is niet fijn om te rijden als het donker is.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:50 schreef tevebe het volgende:
Ik weet niet waar je aankomt op het eiland, maar Victoria is de moeite waard om te bekijken. Nanaimo is opzich ook wel leuk voor eventjes. Voor de rest kreeg ik bij veel dorpen op weg naar Tofino de indruk dat het incestdorpen waren. Ik kan niet uitleggen waarom, maar dat gevoel had ik en mijn neef trouwens ook. We zeiden allebei tegelijk bij verschillende dorpen dat het wel incest moest zijn.:P
Ohja als je geluk hebt kun je al walvissen zien op de ferry naar Vancouver Island. En aangezien je in september/oktober gaat kan het ook zijn dat je meer beren ziet ivm de zalm
Nog een paar uur. Ik neem straks de trein naar Seattlequote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:03 schreef tevebe het volgende:
@ Dutchtrain: Hoelang blijf je in Vancouver?
Ja er lopen ook twee beren rond.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:47 schreef tevebe het volgende:
Aangezien ik hier nog wel een tijdje blijf wil ik gaan snowboarden op Grouse. Vanaf de piste heb je wel een mooi uitzicht op de stad. Als het weer goed is in ieder geval. De wandeling naar boven wil ik ook nog eens doen. Heb je ook de beren gezien?
Ben je een rondreis aan het maken door Noord-Amerika?
Nice! Aanstaande vrijdag vlieg ik naar Vancouver waar we anderhalve dag hebben om rond te kijken en die suspension bridge lijkt me wel watquote:Op maandag 9 juli 2007 22:28 schreef tevebe het volgende:
Lonely Planet FTW
http://www.vancouverattractions.com/
Die Capilano Suspension bridge is de grootste tourist trap die er bestaat. 20 dollar betalen om met een paar honderd andere toeristen over een onverklaarbaar populaire brug te lopen; aldus The Rough Guide... je kan naar een soortgelijke brug bij Lynn Canyon, die is gratis en kun je ook erg mooi door de bossen / heuvels wandelen. Ook makkelijk met de bus te bereiken vanuit de veerhaven.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:59 schreef mouzzer het volgende:
Nice! Aanstaande vrijdag vlieg ik naar Vancouver waar we anderhalve dag hebben om rond te kijken en die suspension bridge lijkt me wel wat![]()
Gefeliciteerd en succes!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:55 schreef tevebe het volgende:
Ook maar even hier zetten dat ik werk gevonden heb en dat ik morgen moet beginnen....
Bedankt voor de tips! Anderhalve dag is vrij kort ja, het is een groepsreis dus zit vast een het reisschema maar heb het idee dat het niet de laatste keer zal zijn dat ik die kant op gaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:17 schreef tevebe het volgende:
Nou je hebt kans dat het volgende week 1dagje minder weer is. Voor de rest zijn de weersvoorspellingen gunstig. Anderhalve dag is vrij kort om Vancouver te bekijken. Ik raad aan om een paar van die dingen te doen die op die site staan. Voor de rest is het ook leuk om over Robson Street te lopen en om daar even te eten. De Seawall is ook leuk om te doen. Fiets huren en door Stanley Park gaan fietsen.
Alaska lijkt me ook mooi om te zien. Klinkt als een mooie reis die je gaat maken! Huur je een camper of ga je met een huur auto?
Ohja wel foto's plaatsen he
Thanx.. net m'n eerste werkdag gehad... Het was HEET.. 34 graden geen wind en 8u in de zon moeten werken. Ik doe nu sprinklers installeren. We waren wel op een mooie locatie in North Van. Vlakbij Grouse en uitzicht op de zee. Op deze dagen lijkt het me zo relax om in Vancouver te wonen. Donderdag na het werk gaan we naar het strand en daarna eten op Robson. Het zal wel weer Earl's wordenquote:
Ah slapen in tentjes.. Dat hebben wij ook gedaan 6 jaar geleden. Rondreis van 3 weken door BC en AB. Er zijn ook genoeg plekken in BC om beren te zien vissen, maar als je dan toch in Alaska bent.. Blijf wel weg van de beren. Blijf op een veilige afstand en doe niet tzelfde als ik 6 jaar geleden deed. Ik rende een beer achterna in het bos om een foto te maken. En die foto is nog mislukt ook.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:54 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips! Anderhalve dag is vrij kort ja, het is een groepsreis dus zit vast een het reisschema maar heb het idee dat het niet de laatste keer zal zijn dat ik die kant op gaWe reizen met een kampeerbus en slapen voornamelijk in tentjes en af en toe in een hostel. Alaska zijn we maar 2 dagen maar wel bij een plek waar je beren in een rivier naar zalm kan zien vissen.
Hopelijk heb ik je hierbij geholpen!quote:Op donderdag 12 juli 2007 17:14 schreef Laurey het volgende:
HiBonjour people!
Nu zit ik ook voor twee maandjes in Canada, in Montreal! Ik ben hier om op kindjes te passen in een Canadese familie. Dit omdat ik frans wil leren en omdat ik eens iets helemaal anders wilde dan een gewone strand vakantie
In de weekenden ben ik vrij en kan ik Montreal verkennen, ik ben er afgelopen weekend al geweest en het is super!!!
Het probleem wat ik hier heb is alleen de taal.. veel mensen spreken gelukkig engels, maar de kids niet! Dus het is nog wel eens lastig!
Is er iemand die op dit moment ook in Montreal of ergens zit? tja ik heb wel wat berichtjes hier op het forum gelezen, maar echt niet allemaal... PFFF hihihi!
Au revoir!
Laurey
Qui, dat heb ik wel begrepen jahhh haha!!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 03:32 schreef tevebe het volgende:
Als je Frans wilt leren dan is Quebec de foute plaats.. Is hetzelfde als Nederlands leren in Zuid-Afrika. In Frankrijk begrijpen ze je niet.
Wij waren eerst een beetje verdwaald met de auto, en toen kwamen we door een nogal ruige buurt... Dat was dus niet stoppen. Maar downtown zou niet zo'n probleem moeten zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:36 schreef Koploperkopper het volgende:
En kun je veilig met een DSLR door downtown Vancouver wandelen?
Elke grote stad heeft zijn mindere buurten...quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:17 schreef Koploperkopper het volgende:Dacht dat Vancouver 1 en al een puike buurt was. M'n denkbeeld, wat doe je!
True, maar wat moet ik mij erin bij inbeelden, Bronx/Harlem?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Elke grote stad heeft zijn mindere buurten...
Neuh, liepen alleen veel mensen op straat die er guur uit zagen. Gebouwen zagen er ook niet te fris uit. Voor de rest is Vancouver echt een wereldstad!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:27 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
True, maar wat moet ik mij erin bij inbeelden, Bronx/Harlem?
Whehehe dat denk ik hier constant.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:30 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Neuh, liepen alleen veel mensen op straat die er guur uit zagen. Gebouwen zagen er ook niet te fris uit. Voor de rest is Vancouver echt een wereldstad!![]()
Ja heb ik ook gedaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:36 schreef Koploperkopper het volgende:
En kun je veilig met een DSLR door downtown Vancouver wandelen?
Moet East Vancouver zijn geweest.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 21:45 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wij waren eerst een beetje verdwaald met de auto, en toen kwamen we door een nogal ruige buurt... Dat was dus niet stoppen. Maar downtown zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Ok ik ben er al een paar keer geweest dus ik zal je zeggen wat je kunt verwachten. Zodra je East Vancouver komt ingereden merk je het verschil. De gebouwen zien er niet ondehrouden uit en de mensen zien er onverzorgd uit. Er is een gebouw langs East Hastings waar drugs door de overheid wordt uitgedeelt en je ziet mensen op straat drugs gebruiken. Je ziet veel crackheads en hoeren.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:27 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
True, maar wat moet ik mij erin bij inbeelden, Bronx/Harlem?
Ik weet niet of er bij de Terminal een starbucks zit. Highway 4 is naar Tofino? Dan kom je inderdaad nog een paar Starbucks tegen. 2 of 3 meen ik.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 23:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Whehehe dat denk ik hier constant.
Maar ik kan niet wachten!
M'n planning voor dag 1 is al gemaakt:
Ontwaken, ontbijten, starbucks leuten, auto ophalen, naar North Vancouver rijden, starbucks leuten, naar de boot terminal rijden, starbucks leuten, 1.5 uur tuffen op de boot, in Nanaimo starbucks leuten, stukje rijden, hopen dat er op Highway 4 nog meer Starbucks zitten.
Hmm ok, niet doen dus gewoon met een grote SUV huurauto.quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:43 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ok ik ben er al een paar keer geweest dus ik zal je zeggen wat je kunt verwachten. Zodra je East Vancouver komt ingereden merk je het verschil. De gebouwen zien er niet ondehrouden uit en de mensen zien er onverzorgd uit. Er is een gebouw langs East Hastings waar drugs door de overheid wordt uitgedeelt en je ziet mensen op straat drugs gebruiken. Je ziet veel crackheads en hoeren.
TIP: als je er doorheen rijdt... Doe de deuren van de auto op slot. En als je er perse doorheen wilt lopen.. Loop niet te koop met je dure dingen.
quote:Op woensdag 18 juli 2007 00:44 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ik weet niet of er bij de Terminal een starbucks zit. Highway 4 is naar Tofino? Dan kom je inderdaad nog een paar Starbucks tegen. 2 of 3 meen ik.
Helaas trekken de bewoners van die slechte buurt 's avonds ook richting downtown waar ze je verlopen buskaartjes bij de bushaltes proberen te verkopenquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:07 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Hmm ok, niet doen dus gewoon met een grote SUV huurauto.
Hoever weg ligt die slechte buurt? Ligt het pal ten oosten van downtown of ligt het wel een paar (tientallen) km naar het oosten?
Het begint zo'n 300-400 meter na de Lookout Towerquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:07 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Hmm ok, niet doen dus gewoon met een grote SUV huurauto.
Hoever weg ligt die slechte buurt? Ligt het pal ten oosten van downtown of ligt het wel een paar (tientallen) km naar het oosten?
Oh, is dat geen wijk? Hmm, dan is het kleiner dan ik dacht.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 02:51 schreef tevebe het volgende:
Verdwalen is best lastig in Vancouver.. Alles gaat met blokken.
Wat bedoel je met Burnaby? De stad? Daar heb je niet veel te zoeken aangezien Vancouver veel cooler en relaxer is.
Hmm ja, is dat een beetje begaanbaar met de auto? Want anders is het zo'n beetje het idee van:quote:Op zondag 22 juli 2007 19:08 schreef tevebe het volgende:
Mijn bus wat doe je
Maar Manning Park is opzich ook wel leuk om te doen. Of Hells Gate.
Mwah, daar draaien wij onze hand niet voor om.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:15 schreef tevebe het volgende:
Het ligt naast Hope en is goed met de auto te doen. Het is alleen een eindje rijden voor Nederlandse begrippen vanuit Vancouver.
Stoer.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:56 schreef darktower het volgende:
Dat ligt eraan wanneer je gaat. Ik was er begin mei, aan het eind van het winterseizoen. Ons hostel was een van die megaluxe villa's, die midden in het seizoen 200 dollar per persoon waren, maar nu maar 20.
Ja ikquote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
Het Grote BoF! Topic: Ontgroeningsfeest in DH
net terug van 2 weken canada, in dit topic heb ik wat pics gepost (pagina 1)
route was vancouver > kamloop > jasper > banff > calgary, hadden een autootje gehuurd
heb nog een jaarpas voor de national parks over, family/groups, dus al iemand interesse heeft....
Bekende route. 6 jaar geleden ook op al die plaatsen geweest.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:22 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
Het Grote BoF! Topic: Ontgroeningsfeest in DH
net terug van 2 weken canada, in dit topic heb ik wat pics gepost (pagina 1)
route was vancouver > kamloop > jasper > banff > calgary, hadden een autootje gehuurd
heb nog een jaarpas voor de national parks over, family/groups, dus al iemand interesse heeft....
Dan worden de mensjes nog een stukje armer, en de overheid nog een flink stukje rijker.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 04:40 schreef tevebe het volgende:
vaak is 80 de maximumsnelheid maar t verkeer rijdt meestal tussen de 110-120... Iedereen rijdt dus te hard
quote:Op dinsdag 4 september 2007 05:44 schreef tevebe het volgende:
Nee een auto is wel handig. De trein komt niet overal en is redelijk prijzig. Je kunt wel de bus pakken, maar of dat nou zo leuk is.. Misschien kun je iemand vinden die mee wilt en die wel een rijbewijs heeft.
Ik heb hier samen met een andere Nederlander die ik hier ontmoet heb een auto gekocht. Ford Explorer uit 1994. Zit trouwens nu in Prince Rupert
Vancouver staat vol met sushi en andere aziatische restaurantjes.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:29 schreef ploppie het volgende:
Na in juni de Rockies onveilig gemaakt te hebben is in oktober Vancouver de klos... Iemand die goeie steak en/of sushi restaurants kan aanbevelen?![]()
Wij hebben hier ook een ipod in onze auto. We hebben zon bandje gekocht en daar kun je dan je ipod op aansluiten. Koste iets van 15$ ofzo bij Walmart. Bij London Drugs hebben we een 12volt oplader gekocht. Daar kunnen we de ipod mee opladen en ook de telefoon enzo. Wel handig om te hebben. Ik zie geen verschil met de 12V in Europa en in Canada.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:57 schreef Koploperkopper het volgende:
Weet iemand trouwens of een FM-transmitter voor bijv een iPod verboden is in Canada? Dit omdat we per dag toch best lang in de auto zullen doorbrengen. En de sigaretenaansteker (12v), zijn die hetzelfde als in Europa?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:04 schreef tevebe het volgende:
[..]
Wij hebben hier ook een ipod in onze auto. We hebben zon bandje gekocht en daar kun je dan je ipod op aansluiten. Koste iets van 15$ ofzo bij Walmart. Bij London Drugs hebben we een 12volt oplader gekocht. Daar kunnen we de ipod mee opladen en ook de telefoon enzo. Wel handig om te hebben. Ik zie geen verschil met de 12V in Europa en in Canada.
quote:Op maandag 17 september 2007 18:30 schreef tevebe het volgende:
Uhm denk het wel. Anders een tankstation ingaan. Soms hebben ze die ook bij een visitor centre liggen.
Als je nog vragen hebt zal ik kijken of ik ze vrijdag kan beantwoorden. Tot die tijd ben ik niet meer op fok. Zit nogal afgelegen nu. (buiten Whitehorse, Yukon) en kan bijna nooit op internet.
Over een week zit ik ergens voor 2 weken zonder elektriciteit en water... Buiten Dawson City.
Mijn broertje was 4 weken in de rockies en op Vancouver Island en had maar 1 beer in de verte gezien het is dus ook een kwestie van geluk hebben. Langs de weg zagen we ze altijd maar heel even, terwijl bij deze berentocht we ze gewoon tientallen minuten konden volgen terwijl ze aan de rand van het water stenen aan het omwoelen waren opzoek naar eten (om een idee te geven http://www.youtube.com/watch?v=NnQ37TwnLQo en http://www.youtube.com/watch?v=bIQtmTulTDY ) en om nou op 3-4 meter naast een beer te gaan staan lijkt me nou ook niet verstandigquote:Op woensdag 19 september 2007 05:58 schreef tevebe het volgende:
Gvd dan heb jij wel geluk gehad. In Hyder waren wij net te laat om de beren te zien vissen. De gletsjer hebben wij helemaal niet kunnen zien omdat het weer bagger was, maar die berentocht is misschien wel leuk om te doen alleen in mijn ogen overdreven. Je ziet genoeg beren langs de weg lopen en dan ook wel veel dichterbij dan 15m. 3-4afstand is niet ongewoon.
Vancouver ben ik zelf fan van. Mooie en relaxe stad vind ik. Weet je inmiddels al wat je gaat doen? Montreal schijnt ook mooi te zijn. Ik hoop daar over enkele maanden te zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:54 schreef WooZ het volgende:
tvp
Ik heb gister 2 email gehad met de mogelijkheid 4 maanden stage te komen lopen in Vancouver of Montreal. Daarna natuurlijk een reisje erachteraan plakken
Nee ik ben druk aan het mailen, alhoewel druk, het duurt elke keer 2 weken voordat ik iets terug krijg. Ik ga wetenschappelijk onderzoek doen op het gebied van de ER, plan te beginnen as april, maar wil eigenlijk eerst wel een weekje op wintersport in Whistlerquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 05:21 schreef tevebe het volgende:
[..]
Vancouver ben ik zelf fan van. Mooie en relaxe stad vind ik. Weet je inmiddels al wat je gaat doen? Montreal schijnt ook mooi te zijn. Ik hoop daar over enkele maanden te zijn.
ik heb paar maanden terug ook de bekende trip gedaan: auto huren en dan vancouver > jasper>banff>calcary. maar wat voor een werk is dr toe doen in banff?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 05:21 schreef tevebe het volgende:
Ik zit nu in Banff en hoop hier werk te vinden. In Jasper viel het qua werk tegen, maar hier in Banff hebben ze echt (heel) veel mensen nodig. Dus voor de mensen die ook een werkvisum hebben.. Ga naar Banff en je hebt gegarandeerd werk en het ziet er ook super leuk uit hier.
Ben je met een tent gegaan? Dan is het idd niet goed.. op veel plaatsen vroor het al flink.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:25 schreef Koploperkopper het volgende:
Heb nog even geen puf om een verhaaltje te tikken, twee dingen alleen, het was ge-wel-dig, en het tweede; we hebben het verkeerd aangepakt, de volgende keer een RV.
Veel werk in hotels en winkels. De winter en kerst komen er aan en dan wordt het hier weer super druk. Het grootste probleem is om onderdak te vinden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:36 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
ik heb paar maanden terug ook de bekende trip gedaan: auto huren en dan vancouver > jasper>banff>calcary. maar wat voor een werk is dr toe doen in banff?
kan me wel weer voorstellen dat er meer werk is in banff dan jasper.
Whistler is wel mooi ja alleen super duurquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:06 schreef WooZ het volgende:
[..]
Nee ik ben druk aan het mailen, alhoewel druk, het duurt elke keer 2 weken voordat ik iets terug krijg. Ik ga wetenschappelijk onderzoek doen op het gebied van de ER, plan te beginnen as april, maar wil eigenlijk eerst wel een weekje op wintersport in Whistler
ik ben vanaf april in canada als alles doorgaat, en ben klaar op 11 juli, en vanaf dan weekje of 6-8 rondreizen. Ik zou eigenljk ook graag van vancouver > seattle > sf willen doen, rest van de westkust usa ben ik al ooit geweestquote:Op zondag 9 december 2007 22:15 schreef tevebe het volgende:
Uhm 6 weken is genoeg ja. Vancouver heb je wel gezien als je er stage loopt dus daar hoef je dan niet meer veel tijd in rond te brengen.
Vancouver Island heb je in een week ook wel gezien. Je kunt een cruisetocht maken naar Alaska. Duurt ook ongeveer een week en dan met de auto Alaska verkennen voor anderhalve week..
Als je naar Calgary wilt rijden.. reken op 4-5 dagen rijden.
Ik ben vanaf Fairbanks naar Banff (130km buiten Calgary gereden) in 5 dagen. 8u rijden ongeveer per dag.. Je moet je niet verkijken op de afstanden.. Canada is huge...
Ik weet niet wanneer je precies wil rondreizen, maar ga ook langs Jasper en Banff. Ik zit nu al 2 maanden in Banff en het is te gek hier..
Oh en openbaar vervoer..... Vergeet het maar. In Vancouver en Victoria kun je wel met het openbaar vervoer reizen... daarna is alles greyhound.
Seattle wordt je deppresief van zo grijs en regenachtig is het daar.quote:Op zondag 9 december 2007 23:22 schreef WooZ het volgende:
[..]
ik ben vanaf april in canada als alles doorgaat, en ben klaar op 11 juli, en vanaf dan weekje of 6-8 rondreizen. Ik zou eigenljk ook graag van vancouver > seattle > sf willen doen, rest van de westkust usa ben ik al ooit geweest
Ik heb afgelopen zomer de route Vancouver-Vancouver Island-Inside Passage-Prince Ruppert - Hyder, Alaska- Mount Robson-Jasper-Banff-Calgary gedaan in 3 weken. Zeer aan te raden route, je zit de vele kanten van West-Canada. Dit was wel een groepsreis, voor verslagje zie een van m'n posts eerder in dit topic en voor exacte route zie de Canada reis op de site van Baobab.quote:Op zondag 9 december 2007 15:56 schreef WooZ het volgende:
Nou het ziet er steeds meer naar uit dat ik toch echt ga
Na m'n stage heb ik om en nabij de 6 weken om nog vakantie te vieren
Is dat ruim voldoende om véél te zien (national parks + steden etc.) van de westkust van Canada? Dus zeg maar vanaf Vancouver > Vancouver Island > dan naar boven (misschien wel tot in alaska?) > op de terugweg iig zo langs Calgary?
Weet nog niet hoe ik dat ga doen, misschien met openbaar vervoer, misschien komt een vriend van me over en huren we een auto/camper
Je mag niet in het wild kamperen, maar er zijn ten noorden van Vancouver (Whistler en omgeving) heel veel wandelpaden die uiteindelijk bij kampeerplekken uitkomen. Deze zijn voorzien van een plekje om vuur te maken, en de meesten hebben ook een toilethuisje, je moet dan alleen niet bang voor spinnen zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2008 15:52 schreef Johnns het volgende:
Ik ben een beetje aan het orrienteren voor aankomende zomer, en gezien ik net als vorig jaar weer de natuur in wil trekken lijkt mij Canada hier uitermate geschikt voor. Nu wil ik graag een trektocht maken door de bergen / bossen in British Columbia alleen vroeg ik mij af of er misschien mensen geweest zijn die dit ook gedaan hebben?
En dan vooral met een berghauser op je rug en al je zooi bij je dragen. Lekker primitief kamperen dusMag ik zo maar overal kamp opzetten? Ik heb iets gelezen over kampeervergunningen?
Ben inmiddels in Ottawa. Ik ben 4 dagen in Montreal geweest en in de winter valt her behoorlijk tegen. Als je van shoppen houdt zit je wel goed, omdat er zo'n 10 winkelcentra met elkaar zijn verbonden. Voor de rest was het erg rustig en waren er nauwelijks mensen op de straten. Ik heb verhalen gehoord over de zomer en dan is het er juist super gezellig, maar in de winter is het heel anders.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:21 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoe bevalt Quebec tevebe? Al naar Montreal geweest? Ik wilde daar eigenlijk de volgende keer heen gaan met een uitstapje van een paar dagen naar Halifax.
De weg van Jasper - Banff is zeer aan te raden. Verder is 1,5 week vrij kort om rond te touren in BC. Persoonlijk zou ik 1,5 week Vancouver Island afraden. Wat wel een optie is om een pakket te kopen bij de ferries. Daarmee bespaar je veel geld en kun je op meerdere plaatsen weer naar het vaste land gaan om dan op een andere plaats weer de ferrie te pakken. Kan het even niet op de site vinden, maar mijn oom en tante hebben het afgelopen zomer ook gedaan en waren er zeer over te spreken.quote:Op woensdag 6 februari 2008 16:51 schreef U het volgende:
Ik ga in juni 1,5 week met een camper rondtrekken vanuit Vancouver.
Oorspronkelijk wilden we naar Banff/Jasper NP's in die 1,5 week,
maar zit nu te denken of Vancouver Island niet een mooiere rit is.
Iemand tips hoe je 1,5 week in BC goed kan indelen?
Hmmm, wel een beetje jammer dus. Is er een goeie bus/trein/vliegtuig-verbinding tussen Montreal en Quebec? Ben alweer een beetje aan het plannen dus, dit keer een week of 2, idee zou dan zijn om 3 dagen Montreal, 3 dagen Quebec, 3 dagen Halifax en 3 dagen Toronto te doen?quote:Op donderdag 7 februari 2008 00:23 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ben inmiddels in Ottawa. Ik ben 4 dagen in Montreal geweest en in de winter valt her behoorlijk tegen. Als je van shoppen houdt zit je wel goed, omdat er zo'n 10 winkelcentra met elkaar zijn verbonden. Voor de rest was het erg rustig en waren er nauwelijks mensen op de straten. Ik heb verhalen gehoord over de zomer en dan is het er juist super gezellig, maar in de winter is het heel anders.
Quebec City lijkt meer op een oude Franse stad en vond ik persoonlijk meer uitstralen dan Montreal. In Quebec City is momenteel ook het wintercarnaval, alleen niet op de dagen dat ik er was. Dat was dan wel weer minder. Verder kon je door het weer (heel veel sneeuw) niet ver kijken en dat was ook wel een beetje jammer.
Zoals gezegd ben ik nu in Ottawa en ga hierna naar Toronto, terug naar Montreal, NYC, Montreal en dan weer Vancouver voor iets meer dan een weekje.
Weet je, ik zie dit nu pas.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:47 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ben je met een tent gegaan? Dan is het idd niet goed.. op veel plaatsen vroor het al flink.
4,5 to 5 uur.quote:Op donderdag 7 februari 2008 11:17 schreef Hik het volgende:
Kort vraagje: hoe lang ben je onderweg (met de trein?) van Toronto naar Montreal?
Ik ben hier nu samen met mijn moeder. We hebben een auto gehuurd en de weg naar Quebec City vanaf Montreal is prima bereikbaar. Zelfs toen er 20cm sneeuw was gevallen. Omdat ze daar Frans praten hebben wij ook een navigatiesysteem erbij genomen en dat is wel zeer aan te raden. Ik denk dat in de zomer 3 dagen zelfs te lang is in Quebec City. Er zijn een paar dingen die je gezien moet hebben, maar dat doe je allemaal in een paar uur.quote:Op donderdag 7 februari 2008 01:26 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Hmmm, wel een beetje jammer dus. Is er een goeie bus/trein/vliegtuig-verbinding tussen Montreal en Quebec? Ben alweer een beetje aan het plannen dus, dit keer een week of 2, idee zou dan zijn om 3 dagen Montreal, 3 dagen Quebec, 3 dagen Halifax en 3 dagen Toronto te doen?
== Warning, hier komt een reisverslag==
In steden heb ik gemerkt dat ik sowieso snel ben uitgekeken, ik vond 3 (eigenlijk 2 omdat we een uitstap naar Seattle hebben gedaan, totale duur bij grensovergang: 4 uur, hou er rekening mee) dagen Vancouver ook meer dan genoeg eigenlijk, waarbij ik ook moet vermelden dat 4 dagen Tofino echt gewoon te veel was, zoveel valt daar namelijk niet te doen, en zeker niet als er in 1 dag 129mm regen naar beneden komt.
4 Dagen Whistler was dan toch leuker omdat het een groter dorp is met meer activiteiten, waarbij ik ook weer moet vermelden dat het een gelukje was dat wij een huur 4x4 hadden, zonder zouden we minder gezien hebben daar. We zijn daar namelijk op sommige plekken best diep de bergen ingereden (we zijn niet echt avontuurlijk en in het achterhoofd blijven toch de beren). Ook nog een ATV-tour gedaan (dit moet je echt doen
), rondvlucht etc etc.
Algemene tip, zorg voor genoeg klein geld, anders is parkeren in Vancouver echt een hel. ALLES is betaald parkeren zo'n beetje.En de twee main attracties in Vancouver vond ik zelf toch echt Granville Island en Stanley Park, zeker bezoeken!
Volgende keer British Columbia huren we iig een camper voor 3 weken ofzo, DAN zie je het meeste, en als het je niet bevalt rij je gewoon verder, ideaal.
(Tevens is dit een beknopt maar beter laat dan nooit reisverslag)
Lekker op tijdquote:Op donderdag 7 februari 2008 01:28 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Weet je, ik zie dit nu pas.
Nee, we hebben in huisjes/hotels gezeten, lekker lui.
Sundial Boutique in Whistler is trouwens echt prachtig, en niet eens ontzettend duur (laag seizoen). Grote keuken, grote badkamer, groot bed, ruime zithoek, ideaal hoor.
Meridian 910 in Vancouver, heel erg klein, en eigenlijk te duur voor wat je krijgt, maar je zit natuurlijk wel downtown.
Pacific Sands Beachresort in (eigenlijk nabij) Tofino, niet heel luxe, maar dat uitzicht.Daar doe je het voor. Enige wat ik jammer vond aan eigenlijk de hele Pacific Rim (met name MacKenzie Beach) is dat het heel erg commercieel is, iedere baai staat vol gestouwd met hotels etc. Maar verborgen net achter de bomen heb je ook de prachtigste huizen daar zeg, poe. Je wil alleen geen tsunami tegenkomen.
Maar het belangrijkste, het is er allemaal schoon, fris, en je bent vaak buiten, dus eigenlijk heb je niet zoveel luxe nodig.
Oh jee, je klinkt als iemand die www.couchsurfing.com nog niet ontdekt heeft............. En dat terwijl er in Canada duizenden hosts zijn. Check die site: gratis overnachten bij Canadezen thuis. Ik doe niets anders in Canada en de VS. Het meest geweldige systeem ooit... Kom net terug uit New York, waar ik midden in Manhattan bij twee hosts heb overnacht. Werd meteen meegesleept naar feestjes.quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:25 schreef tevebe het volgende:
[..]
Lekker op tijd
Ik zit momenteel ook alleen maar in hotels/motels en dat is echt heerlijk nadat ik bijna een halfjaar op slechte matrassen, tent en zelfs de auto heb geslapen.
Die site ken ik inderdaad wel... Ik ben alleen hier met mijn moeder en dan lijkt me dat een iets minder idee...quote:Op zondag 10 februari 2008 01:08 schreef darktower het volgende:
[..]
Oh jee, je klinkt als iemand die www.couchsurfing.com nog niet ontdekt heeft............. En dat terwijl er in Canada duizenden hosts zijn. Check die site: gratis overnachten bij Canadezen thuis. Ik doe niets anders in Canada en de VS. Het meest geweldige systeem ooit... Kom net terug uit New York, waar ik midden in Manhattan bij twee hosts heb overnacht. Werd meteen meegesleept naar feestjes.
Mocht je een idee willen hebben van CS (afkorting voor couchsurfing), check dan bijv mijn profiel: www.couchsurfing.com/locuta. Je ziet daar hoe het werkt: met referenties, info over slaapplaatsen, etc.
Ik zal er dan toch eens naar kijken. Ik dacht altijd dat het alleen voor 1 persoon was.quote:Op zondag 10 februari 2008 02:35 schreef darktower het volgende:
Ligt helemaal aan de hosts (die je kan kiezen). In New Hampshire bleef ik samen met een vriend bij een dokter bijvoorbeeld. We hadden allebei een eigen kamer, met kingsize bed, eigen badkamer, etc.
RV is dan het makkelijkste.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:31 schreef WooZ het volgende:
Nou mijn ding is geregeld, maar ik ben op 12 juli klaar, dan heb ik 2 weken om zelf te reizen, daarna komen m'n ouders + 2 zusjes een dag of 18 langs.
Nu zijn er eigenlijk 2 opties om met z'n 5'en rond te reizen. Auto huren en in hotels slapen (=duur) of RV huren en op RV standplaatsen slapen en lekker zelf koken. Mij lijkt de laatste optie het meest reeel. We zouden dan in Vancouver kunnen beginnen en m'n ouders vliegen dan vanaf Calgary terug.
Maar hoe zit dat met die RV standplaatsen. Vaak kan je niet reserveren voor die campings, maar is er in het hoogseizoen plek zat om ergens te slapen, of loopt je snel tegen problemen aan als je alles zelf regelt in het hoogseizoen? (ik ben er nml geen voorstander van om alles uit te laten stippelen via een organisatie)
O en is het makkelijk om alleen rond te reizen? (met bv greyhound), of kan je op veel plaatsen (national parks bijvoorbeeld), moeilijk terecht als je alleen bent?
ik bedoel alleen met public transport & het slapen in dormitories. Ik snap dat ik ook een auto kan huren en in hotels kan slapen, maar dat is mega duurquote:Op zondag 17 februari 2008 17:38 schreef tevebe het volgende:
[..]
Waarom zou je national parks moeilijk inkomen als je alleen bent? Over welk national park heb je het? Jasper en Banff is niks moeilijks aan om in te komen. Gewoon even een kaartje kopen als je er in rijdt.
Dat zul je in de voorwaarden van het verhuurbedrijf moeten opzoeken, ik weet iig dat Alamo daar niet moeilijk over doet.quote:Op maandag 18 februari 2008 13:19 schreef stevengerrard het volgende:
En weet iemand of je met een gehuurde auto vanuit VS zomaar de Canadese grens over mag??
Ligt eraan hoeveel mensen erin zitten. Ik ga morgen met de trein van Montreal naar New York en ze stoppen een uur bij de grens. Het maakt ook wel een verschil hoeveel mensen nog nooit in de VS zijn geweest en dus nog de vingerafdrukken ed nog moeten afstaan.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:09 schreef U het volgende:
Hoe lang moet je rekenen op grenscontrole als je met de Greyhound van
Seattle - Vancouver gaat (en vice versa)?
De site van greyhound geeft zo'n 3 a 4 uur totale reistijd aan,
maar ik weet niet of daarin al controles zijn meegenomen..
dat vind ik ook wel interessant, ik zat er ook over te denk om ff een weekendje Seattle te plannen, moet er alleen nog achterkomen of ik überhaupt het land mag verlatenquote:Op maandag 18 februari 2008 14:09 schreef U het volgende:
Of dat.quote:Op maandag 18 februari 2008 17:18 schreef tevebe het volgende:
Of niet op zo'n drukke dag de grens overwillen gaan
Toen ik de grens over ging stond ik 10min later in Amerika. Ik ging dan ook wel erg noordelijk over de grens en er was niemand voor mij
Hopelijk gaat het morgen ook zo snel. De trein stopt, maar 1u dus ik hoop dat ze het halen binnen die tijd. 11u in een trein zitten om naar NY te gaan..quote:
Heb dit weekend via deze site geboekt --> http://www.quickcoach.com/ Heb voor 37 dollar een retour, goedkoper als de greyhound. Op de site kun je ook wel lezen de tijd die ervoor staat incl. grenscontrole is maar dat er altijd uitloop kan zijn. Zo'n grote afstand zit er hemelsbreed tussen deze twee steden ook niet.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:09 schreef U het volgende:
Auto. Gewoon voor een Yaris gaan als je niet al te grote koffers hebt. Openbaar vervoer ben ik niet kapot van. Parkeren kost niet zoveel.quote:Op donderdag 28 februari 2008 08:08 schreef stevengerrard het volgende:
wat is makkelijker / goedkoper.
We willen rondtrekken van Montreal, Ottawa na Toronto. Kunnen we dat het beste doen met de trein of met een gehuurde auto ( die je ook weer ergens kwijt moet kunnen mbv parkeren etc)
Ben net 5 dagen geleden teruggevlogen. Hopelijk heb je een betere vlucht als mij.quote:Op maandag 10 maart 2008 00:34 schreef MCH het volgende:
Ik vlieg morgen naar Vancouver en ik moet eigenlijk even op bed gaan.
En hoe bevalt het in het om weer terug te zijn in het kleine nederland?quote:Op maandag 10 maart 2008 14:51 schreef tevebe het volgende:
[..]
Ben net 5 dagen geleden teruggevlogen. Hopelijk heb je een betere vlucht als mij.
Het is vooral wennen. Ik woon nu weer thuis en het is vreemd om dan niet zoveel vrijheid te hebben. Ik hoop rond oktober een appartementje te hebben, maar denk dat het erg moeilijk gaat worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 21:33 schreef Irrem het volgende:
[..]
En hoe bevalt het in het om weer terug te zijn in het kleine nederland?![]()
Is er iemand weleens in het zuiden van alberta geweest? Ik hoorde dat het de moeite waard is om er een keer heen te gaan. Met dinosaurussen en rotsen en natuurparken. Ik heb de Lonely Planet even opgezeocht en het lijkt me erg gaaf! Misschien iemand ervaring met dit gebied?
Ik zei dat ook ooit om niet te blijven hangenquote:Op donderdag 13 maart 2008 22:24 schreef Irrem het volgende:
Ik ben eigenlijk niet van plan om vanaf nu ergens lang te blijven hangen. Maar je weet nooit natuurlijk![]()
Ik zie er wel een beetje tegenop om in quebec en montreal te rijdenmaar ach ik zal het wel overleven.
Hoe was je vlucht terug eigenlijk?
In Canada hoef je niet bang te zijn voor aanslagen hoorquote:Op zaterdag 15 maart 2008 22:54 schreef WooZ het volgende:
over 2 weekjes zit ik in het vliegtuig, directe vlucht, hoop alleen niet dat die film van Wilders net uit komt de avond ervoor
grapjas ik vlieg met KLMquote:Op zaterdag 15 maart 2008 23:16 schreef tevebe het volgende:
[..]
In Canada hoef je niet bang te zijn voor aanslagen hoorMisschien draaien ze die film wel in het vliegtuig!
Leuk, dat is aan een winkelstraat.quote:Op maandag 17 maart 2008 11:39 schreef WooZ het volgende:
Ik heb een kamer
http://maps.google.com/?q=loc%3A+comox+at+denman+vancouver+BC+CA
Dat is geen verkeerde plek, veel dichterbij Stanley Park kan nietquote:Op maandag 17 maart 2008 11:39 schreef WooZ het volgende:
Ik heb een kamer
http://maps.google.com/?q=loc%3A+comox+at+denman+vancouver+BC+CA
700 is een prima prijs. Ik betaalde in Banff 1000...quote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:04 schreef Koploperkopper het volgende:
'Studie'.
Weet je toevallig hoe het zit met auto bezit daar? In Vancouver heb ik eigenlijk al gezien dat je nergens komt zonder auto. Dus voor de periode wil ik wel een auto kopen om voor vertrek weer te verkopen. Willen dealers autos terugkopen etc? Hoe zit het met wegenbelasting (is toch iets van 1-malig een soort staat registratie tax?)? En een amerikaanse auto lijkt me het meest verstandige ivm onderdelen?
En is 700 CAD per maand voor een prive kamer met eigen douche, toilet en keuken. Inclusief alle servicekosten (schoonmaak wordt ook voor je gedaan) en iedere ochtend een complimentary breakfast (wtf) een beetje schappelijk?
Prima prijs die 700 hoor... Ik vind juist die 700 van jou goedkoopquote:Op dinsdag 18 maart 2008 17:37 schreef WooZ het volgende:
Nah ik betaal nu toevallig ook 700CAD incl. Maar dan zit ik wel midden in downtown Vancouver, dus het lijkt me wat veel.
Gezien de prijzen op http://toronto.craigslist.ca/roo/ is 700 idd extreem veel
Hier is een link naar de accomodatie die ik op het oog had. http://www.anandaliving.ca/ Die 700 CAD is voor een private doublebedroom zelfs.quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:41 schreef tevebe het volgende:
[..]
700 is een prima prijs. Ik betaalde in Banff 1000...
Trouwens toen ik mijn auto kocht zei de dealer dat die m graag wou terugkopen als ik m kwijt wou. Alleen ik kwam niet meer terug in Vancouver. Als je tijdig langsgaat bij de dealer en je laat t m weten dan is de kans reeel dat ie m terugneemt.. en anders te koop aanbiederen.
Een Amerikaan is ook nog om een andere reden handig...Ze schrijven af als de ziekte. Voor een japanse bak betaal je nog flink geld voor een afgetrapt ding met 4ton gelopen.
Wegenbelasting had ik niet.. In BC is wel een soort van APK maar die is om e 2 jaar.
Vergeet de belasting niet! En idd gewoon voor zo'n amerikaanse bak gaan. Ze rijden goed zat en verbruiken wsl wel iets meer dan een japanse auto, maar ze kosten niks.quote:Op woensdag 19 maart 2008 01:42 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Hier is een link naar de accomodatie die ik op het oog had. http://www.anandaliving.ca/ Die 700 CAD is voor een private doublebedroom zelfs.
Van te voren dus ff iets regelen met zo'n dealer. Die afschrijving viel me trouwens ook al op, had vanmiddag even voor de grap rondgesnuffeld, '02 Oldsmobile Alero met de sterkste motor, 120k KM, alles erop en eraan, 5000 CAD ofzo. Echt een lachtertje. Verder echt een schijtlading aan Explorers, Cherokees en weet ik veel wat allemaal.
3 dagen tofino is wel iets teveel van het goede. Je hebt het zo gezien daar.. Prince Rupert en omgeving kan heel mooi zijn als je goed weer hebt. Toen ik er was regende het veel (het regent daar het meest), maar toen ik wegreed was het zonnig en dan zie je ineens hoe mooi het daar is. En vanaf Prince Rupert kun je naar Prince george rijden. Onderweg veel kans op Wildlife. Ik heb daar op een dag 5 beren langs de weg gezien.quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:26 schreef WooZ het volgende:
Ik ben ook eens aan het kijken gegaan waar ik in augustus naartoe kan. M'n ouders/zusjes komen over, hebben 16 dagen.
Voorwaarde is dat we liever iets goed zien dan dat we weet ik het hoeveel kilometers gaan rijden. Zat zelf aan zoiets te denken:
Dag 1-3: Vancouver
Dag 4-5: Victoria
Dag 6-8: Tofino
En daarna weet ik het niet meerJe kunt natuurlijk via Port Hardy naar Prince Rupert, alleen is er daar vrij weinig te zien en om weer terug in de bewoonde wereld te komen ben je 2 dagen aan het rijden. We zouden met bovenstaand plan dus nog 8 dagen over hebben, waar kan je die het beste besteden in de omgeving van Vancouver?
1 dag van Victoria naar Tofino, dan 2 dagen Tofino (whale watching, bear watching en nog een dag trekking).quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:35 schreef tevebe het volgende:
[..]
3 dagen tofino is wel iets teveel van het goede. Je hebt het zo gezien daar.. Prince Rupert en omgeving kan heel mooi zijn als je goed weer hebt. Toen ik er was regende het veel (het regent daar het meest), maar toen ik wegreed was het zonnig en dan zie je ineens hoe mooi het daar is. En vanaf Prince Rupert kun je naar Prince george rijden. Onderweg veel kans op Wildlife. Ik heb daar op een dag 5 beren langs de weg gezien.
Waarom niet richting Okanagan en Jasper/Banff? Okanagan is het (bijna) altijd goed weer en is volgens vele de beste omgeving om te wonen in Canada.
Daar is echt heel weinig ja. Ben uitgenodigd om daarheen te gaan, maar na 1 keer hoef ik het niet meer zien, dus maar vriendelijk bedanktquote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:34 schreef tevebe het volgende:
Whale whatching moet je zoiezo in Ucluelet doen.
Prince Rupert - Kamloops is qua natuur niet altijd even aantrekkelijk. Vooral Kamloops is dodelijk saai... maar zoals ik al zei; de kans op wildlife is erg groot. Prince George is ook verre van aantrekkelijk trouwens.
Misschien dat het dan verstandiger is om oa powell river, quadra island te doen ipv helemaal naar prince rupert en 3 dagen in de auto te zitten?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 00:34 schreef tevebe het volgende:
Whale whatching moet je zoiezo in Ucluelet doen.
Prince Rupert - Kamloops is qua natuur niet altijd even aantrekkelijk. Vooral Kamloops is dodelijk saai... maar zoals ik al zei; de kans op wildlife is erg groot. Prince George is ook verre van aantrekkelijk trouwens.
Ik ben iets meer dan 2 dagen in Prince Rupert geweest en daar is ook niet veel te doen. Qua omgeving is het wel mooi als je geluk hebt met het weer. Sunshine coast schijnt mooi te zijn ben er alleen zelf niet geweest.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:52 schreef WooZ het volgende:
[..]
Misschien dat het dan verstandiger is om oa powell river, quadra island te doen ipv helemaal naar prince rupert en 3 dagen in de auto te zitten?
Goede plannen. Een tour om grizzly beren te bekijken had ik ook moeten doen. Nu heb ik er 10 maanden gezeten maar heb geen grizzly gezien. Achja weer een reden om terug te gaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:46 schreef WooZ het volgende:
Nou ik heb het zo'n beetje gepland, moet de slaapplekken nog boeken. Schema gaat er ongeveer zo uitzien:
Dag 1-4: Vancouver
Dag 5-6: Victoria
Dag 7-9: Tofino
Dag 10-11: Campbell River
Dag 12: Quadra Island
Dag 13: Powell River
Dag 14-16: Whistler
Dag 17: terug in Vancouver
Dag 18: terugvlucht
Dat zou dan begin augustus moeten gebeuren. Vliegtickets vooor m'n ouders en zusjes zijn al geboekt, maar dit lijkt me eigenlijk wel een ideale reis.
Excursies zullen verder nog zijn: whale watching, black bear tour, kayak tour, salmon snorkel tour.
Graag zouden we ook nog een dagtour doen om grizzly beren te bekijken, nu heb ik wel 1 tour operator gevonden die dat doet vanaf Campbell River, maar die beginnen pas op 25 augustus
Weet iemand andere opties?
Heb vorig jaar het eerste deel van je route gedaan van Vancouver naar Victoria, Tofino en Port Hardy (om vandaar verder te gaan via Prince Ruppert naar Stewart/Hyder (Alaksa) en terug naar de rockies via Jasper en Banff naar Calgary).quote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:46 schreef WooZ het volgende:
Nou ik heb het zo'n beetje gepland, moet de slaapplekken nog boeken. Schema gaat er ongeveer zo uitzien:
Dag 1-4: Vancouver
Dag 5-6: Victoria
Dag 7-9: Tofino
Dag 10-11: Campbell River
Dag 12: Quadra Island
Dag 13: Powell River
Dag 14-16: Whistler
Dag 17: terug in Vancouver
Dag 18: terugvlucht
Dat zou dan begin augustus moeten gebeuren. Vliegtickets vooor m'n ouders en zusjes zijn al geboekt, maar dit lijkt me eigenlijk wel een ideale reis.
Excursies zullen verder nog zijn: whale watching, black bear tour, kayak tour, salmon snorkel tour.
Graag zouden we ook nog een dagtour doen om grizzly beren te bekijken, nu heb ik wel 1 tour operator gevonden die dat doet vanaf Campbell River, maar die beginnen pas op 25 augustus
Weet iemand andere opties?
Whistler is leuk om met een groep vrienden erheen te gaan voor een weekendje. Je kunt er tot juni snowboarden, maar je kunt er ook heel vet mountainbiken.quote:Op zondag 23 maart 2008 22:37 schreef WooZ het volgende:
Ik ga zelf overigens natuurlijk wel naar Whistler, heb tijd zat
Ik zat van 13 juli tot begin augustus in Canada. Hadden alleen in het noorden van Vancouver Island en bij Prince Ruppert slecht weer, schijnt daar nogal vaak voor te komen. Het is een mooie reis die je gaat doen! Vorig jaar zo goed bevallen dat ik deze zomer weer ongeveer die kant op ga, 3 weken Alaskaquote:Op zondag 23 maart 2008 22:36 schreef WooZ het volgende:
Ik heb de plannen gewijzigd
Ipv Whistler gaat het Telegraph Cove worden, dus dat is toevallig dat je daar over begint
2 volle dagen iig. Éen dag knight inslet (a 450$pp, en we zijn met z'n vijven) en één dag whale watching vanuit telegraph cove. We pakken dan 2 dagen campbell island, 1 dag quadra island en nog een nachtje powell river erbij
Mag ik vragen rond welke tijd je er bent geweest? (mei/juni zo te zien, niet?)
Alaska is heel mooi. Ik was er begin oktober, maar toen waren al veel wegen afgesloten vanwege de sneeuw. Helaas was ook Denali Park gesloten. Weer een reden om terug te gaan.quote:Op maandag 24 maart 2008 10:52 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Ik zat van 13 juli tot begin augustus in Canada. Hadden alleen in het noorden van Vancouver Island en bij Prince Ruppert slecht weer, schijnt daar nogal vaak voor te komen. Het is een mooie reis die je gaat doen! Vorig jaar zo goed bevallen dat ik deze zomer weer ongeveer die kant op ga, 3 weken Alaska
Daar ben ik idd allemaal geweest. Montreal schijnt in de zomer erg gezellig te zijn.Ga dan wel naar het oude stadsgedeelte. In de winter zijn de meeste attracties gesloten. Met mooi weer is Mont Royal ook wel leuk om te doen. Vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de stad.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:59 schreef stevengerrard het volgende:
@ tevebe.
Jij was ook in Montreal, Ottawa en Toronto geweest toch?
Wij willen van de zomer vanuit boston via Montreal, Ottawa en Toronto richting Niagara falls. ( om dan weer in NY te eindigen)
Zijn de 3 plekken in Canada aan te raden? Of zeg je, nou sla die maar over. We zijn geen cultuursnuivers maar ik zelf moet er wel wat te doen hebben zeg maar
En is het goed te doen om een auto in VS te huren om vervolgens de grens over te komen en daar van plek naar plek te gaan? Hoe zit het met de grensbewaking? Moeten we daar nog extra veel tijd voor vrijnemen??
Ja 1 dag is echt genoeg tenzij je van overheidsgebouwen houdt. Het enige lichtpuntje in Ottawa vond ik de kattenopvang plaats naast het parlementsgebouw. Daar is iemand die al 20 jaar voor zwerfkatten zorgt. Maar dat komt omdat ik zelf n kat heb en die mistequote:Op maandag 24 maart 2008 19:01 schreef stevengerrard het volgende:
thanxs voor de info! Ottawa ligt op de weg van Montreal naar Toronto vandaar dat we daar wilden stoppen, dus dat is met 1 dag wel te doen of als tussenstop te gebruiken.
p.s zou ik je op msn mogen toevoegen? praat toch makkelijker dan op een forum
\ik had Rogers. In Vancouver prima bereik. Smsje was 25 of 50 cent dat ben ik vergeten. Sommige simcards werken niet goed met Nokia, maar nadat ik naar een servicepoint was geweest had ik er geen last meer van.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 17:36 schreef WooZ het volgende:
Iemand hier enige idee wat voor simkaart ik het beste kan kopen? Ik zit er een half jaar, wil dagelijks naar NL kunnen smssen en zal zelf niet al te veel bellen.
Ik snap er bar weinig van bv:
Fido, 1$/dag om incoming calls af te kopen, maar smssen is echt te duur (60$/bericht). Weet iemand betere/goedkopere opties toevallig?
crosspost in KAA Canada
Als je een tussenstop van 1 dag gaat doen kan je ook naar Kingston (ligt op de korte route van Montreal naar Toronto), is een leuk plaatsje aan de kust, veel studenten en daarom erg leuke restaurantjes en winkeltjes.quote:Op maandag 24 maart 2008 19:01 schreef stevengerrard het volgende:
thanxs voor de info! Ottawa ligt op de weg van Montreal naar Toronto vandaar dat we daar wilden stoppen, dus dat is met 1 dag wel te doen of als tussenstop te gebruiken.
Heb zeker wel vragen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 20:45 schreef Holyjoe het volgende:
[..]
Als je nog andere vragen hebt ... .....
Overnachtingen in Niagara vallen nog mee hoor.. Ik betaalde laats net geen 80 voor een kamer met 2 queen size bedden. Wel flink buiten het seizoen, maar toch.quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:27 schreef stevengerrard het volgende:
Kijk dit zijn tips waar ik zeker rekening mee ga houden!
Couchsurfen wordt helaas niks, mijn mede reisgenoten houden van privacy en vinden deze ideeen helaas niks.
Wij komen vanuit Boston dus ik weet niet of Quebec op de route richting Toronto via montreal ligt???
Kijk Ottawa slaan we bij deze dus al over. Hoor van meerdere dt het er niet echt de moeite waard is!
Qua niagara falls moeten we ff bekijken of we er blijven slapen ( waar je dan natuurlijk ook weer voor betaald) want de waterval 'snachts bekijken moet de moeite waard zijn. We willen vanuit NF richting Washington gaan dus hoe we dat gaan oplossen!!
Vancouver en Toronto staan al jaren in de top 5 van beste steden ter wereld om in te wonen. Ik vind beide steden persoonlijk veel aantrekkelijker en de ligging is veel mooier. Daarnaast kan ik veel meer van het uizicht genieten wat je in Vancouver hebt.quote:Op woensdag 26 maart 2008 22:49 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmm, er is me iets opgevallen bij het kijken naar huizen in Canada. Alles is relatief duur ten opzichte van Quebec. Je kunt in downtown Montreal of Quebec echt de prachtigste appartamenten krijgen voor een prikkie (~100.000$ CAD). Dit lukt je echt niet in Vancouver, Toronto etc. Iemand enig idee waarom Quebec in verhouding zo spotgoedkoop is (qua huizen dus)?
In beide steden 3 dagen verblijven geeft je een goed idee van de stad, wij zijn ook 3 dagen in Montreal geweest maar in totaal meer dan een week in Toronto. Montreal is een leuke stad met een mooie haven en oud stadsgedeelte, erg leuk om te wandelen en ook hier kan je prima shoppenquote:Op woensdag 26 maart 2008 09:09 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Heb zeker wel vragen.
Hoeveel dagen heb je minimaal nodig om de belangrijkste dingen in Toronto en Montreal te zien. Qua Toronto bedoel ik dan: Cn Tower, Toronto Zoo en ik zou graag langs Ontario lake willen
en qua montreal. Notre dame,Biodome, Winkelcentrum, Mont royal, St Joseph, Volgens mij is er ook iets als een Pretpark
Ik heb de planning nu zo bedacht dat we 3 nachten in montreal en Toronto zijn waarbij we 2 volle dagen beide hebben om alles te bekijken
Whale watch tour gebeurd meestal in Ucluelet. Daar heb ik het zelf iig ook gedaan. Vanaf Grouse heb je vooral savonds een mooi uitzicht. Die hoge toren is de Look-out tower. Ben er zelf niet igneweest omdat het uitzicht minder is geworden, omdat er wat hoge gebouwen in de buurt staan.quote:Op dinsdag 1 april 2008 01:37 schreef t_igger het volgende:
In oktober 2005 naar Canada geweest, met de Wielewaal, als vrijwilliger!
De Wielewaal organiseert vakanties voor gehandicapten!![]()
Het was een reis van 10 dagen, met 4 vakantieganger & 4 vrijwilligers! We hadden 2 busjes tot
onze beschikking! Samen met 1 andere vrijwilliger waren wij oud genoeg om te rijden! Heerlijk!![]()
We vlogen op Vancouver, vandaar uit gelijk door gereden naar Victoria. Vanuit Victoria over
Vancouver Island gereden naar Cambell River of Comox, en van daar naar Powell River & terug
naar Vancouver. Dit is ongeveer hoe we gereden zijn.
We hebben een whale watch excursie, dit was errug gaaf!Weet niet meer waar precies.
We zijn ook op Grouse Mountian geweest! Met de beren & de houthakkers show. Hoge toren
in Vancouver, met draaiend restaurant, geen idee mee hoe dat heet. Koets tocht door Victoria.
Verder door heel veel mooie bossen gereden!
Wij sliepen in Best Western Hotels. Vaak mooie hotels, maar niet altijd goed aangepast voor gehandicapten! Maar dat mocht de pret niet drukken!
Geweldig mooi land! Wil er graag nog een keer terug!
Leuke fotos, komen wel een aantal bekende dingen in terug.quote:Op woensdag 2 april 2008 01:03 schreef t_igger het volgende:
Wanneer we gaan?! Geen idee... Geen concrete plannen om te gaan!
Maar wil zeker een keer trug, dan samen met vriendin & zoontje!![]()
Enne 1st maar eens sparen!![]()
Mocht je het leuk vinden... Ik heb de foto's van Canada hier online gezet!
Schrik niet het zijn maar 466 foto's...![]()
Jah, Cathedral Grove zo heette dat! Staat ook ergens op de foto!
quote:Op woensdag 2 april 2008 01:42 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Leuke fotos, komen wel een aantal bekende dingen in terug.
Gaat 't toch weer kriebelen, gah! Ik wil gewoon emigreren, scheelt een hoop gereis.
Canada is wat makkelijker met de taal.quote:Op woensdag 2 april 2008 02:58 schreef t_igger het volgende:
Emigreren! Dat lijkt mij ook wel wat!![]()
Maar ja, ik ben niet alleen he...
Vroeger zei ik altijd dat ik naar Zwitserland wilde emigreren...![]()
Lijkt me ook nog steeds een mooi land om te wonen...
Samequote:Op woensdag 2 april 2008 01:42 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Leuke fotos, komen wel een aantal bekende dingen in terug.
Gaat 't toch weer kriebelen, gah! Ik wil gewoon emigreren, scheelt een hoop gereis.
Vanaf het circuit genomen?quote:Op zaterdag 5 april 2008 21:42 schreef Numbie het volgende:
[ afbeelding ]
Skyline Montreal, precies een jaar geleden...
Ik wil weeeeeeeeeer!
Fijn gevoel is dat he. Ik had ook een laptop gekocht alleen dan in the States... Ik moest lachen om de prijs.quote:Op vrijdag 11 april 2008 03:04 schreef WooZ het volgende:
Ja idd, ik zat alleen met de garantie in m'n maag. Heb wat onderhandeld bij de futureshop, relaxte lui daar. Uiteindelijk gaven ze me er een gratis webcam + 2 jaar extended international warranty (a 150$) er gratis bij, en nu heb ik een splinternieuwe laptop voor 400 euro
Je hebt TomTom met wegenkaarten van Noord-Amerika en Europa. Tenminste hier in NLquote:Op vrijdag 11 april 2008 18:32 schreef Irrem het volgende:
Ben trouwens van plan een GPS voor in de auto te kopen. Natuurlijk omdat die dollar zo laag staat. Maar dan krijg ik natuurlijk een GPS met een kaart van Canada. Weet iemand hoe duur het kost als ik in NL ben en de kaart wil veranderen?
Hangt er vanaf wat voor een GPS systeem je wilt kopen. Simpele modellen hebben idd alleen lokale kaarten de wat duurdere versies met meer opties hebben meestal West Europa + VS en Canada kaarten dus dan hoef je geen nieuwe kaart te kopen. Ik werk zelf voor een navigatie bedrijf en als je in Nederland een nieuwe kaart wilt kopen ben je bij ons 49,95 Euro voor een Benelux of 79,95 (of 99,95 als je voor een SD ipv download gaat) voor een West Europa kaart kwijt.quote:Op vrijdag 11 april 2008 18:32 schreef Irrem het volgende:
Ben trouwens van plan een GPS voor in de auto te kopen. Natuurlijk omdat die dollar zo laag staat. Maar dan krijg ik natuurlijk een GPS met een kaart van Canada. Weet iemand hoe duur het kost als ik in NL ben en de kaart wil veranderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |