abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51310458
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:28 schreef tevebe het volgende:
Lonely Planet FTW
http://www.vancouverattractions.com/
Nice! Aanstaande vrijdag vlieg ik naar Vancouver waar we anderhalve dag hebben om rond te kijken en die suspension bridge lijkt me wel wat Daarna in 3 weken via Vancouver Ssland en inside pasage naar Hyder in Alaska om vervolgens dwars door de Rocky Mountains naar Calgary te gaan. Erg veel zin in, en het wordt vrijdag 30 graden in Vancouver da's stukken beter dan die regenzooi hier Hopelijk blijft het komende weken mooi weer!
pi_51310981
Nou je hebt kans dat het volgende week 1dagje minder weer is. Voor de rest zijn de weersvoorspellingen gunstig. Anderhalve dag is vrij kort om Vancouver te bekijken. Ik raad aan om een paar van die dingen te doen die op die site staan. Voor de rest is het ook leuk om over Robson Street te lopen en om daar even te eten. De Seawall is ook leuk om te doen. Fiets huren en door Stanley Park gaan fietsen.
Alaska lijkt me ook mooi om te zien. Klinkt als een mooie reis die je gaat maken! Huur je een camper of ga je met een huur auto?
Ohja wel foto's plaatsen he
pi_51312788
Ook maar even hier zetten dat ik werk gevonden heb en dat ik morgen moet beginnen....
pi_51314807
quote:
Op maandag 9 juli 2007 23:59 schreef mouzzer het volgende:
Nice! Aanstaande vrijdag vlieg ik naar Vancouver waar we anderhalve dag hebben om rond te kijken en die suspension bridge lijkt me wel wat
Die Capilano Suspension bridge is de grootste tourist trap die er bestaat. 20 dollar betalen om met een paar honderd andere toeristen over een onverklaarbaar populaire brug te lopen; aldus The Rough Guide... je kan naar een soortgelijke brug bij Lynn Canyon, die is gratis en kun je ook erg mooi door de bossen / heuvels wandelen. Ook makkelijk met de bus te bereiken vanuit de veerhaven.

Maar als je wil wandelen / klimmen kan ik je de wandeltocht naar Grouse Mountain aanbevelen en dan met de kabelbaan naar beneden. Anders zou ik het gewoon houden bij fietsen / wandelen door de stad (Robson Street!) en Stanley Park. Genoeg te zien en te doen.
pi_51314827
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 01:55 schreef tevebe het volgende:
Ook maar even hier zetten dat ik werk gevonden heb en dat ik morgen moet beginnen....
Gefeliciteerd en succes!
pi_51343116
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:17 schreef tevebe het volgende:
Nou je hebt kans dat het volgende week 1dagje minder weer is. Voor de rest zijn de weersvoorspellingen gunstig. Anderhalve dag is vrij kort om Vancouver te bekijken. Ik raad aan om een paar van die dingen te doen die op die site staan. Voor de rest is het ook leuk om over Robson Street te lopen en om daar even te eten. De Seawall is ook leuk om te doen. Fiets huren en door Stanley Park gaan fietsen.
Alaska lijkt me ook mooi om te zien. Klinkt als een mooie reis die je gaat maken! Huur je een camper of ga je met een huur auto?
Ohja wel foto's plaatsen he
Bedankt voor de tips! Anderhalve dag is vrij kort ja, het is een groepsreis dus zit vast een het reisschema maar heb het idee dat het niet de laatste keer zal zijn dat ik die kant op ga We reizen met een kampeerbus en slapen voornamelijk in tentjes en af en toe in een hostel. Alaska zijn we maar 2 dagen maar wel bij een plek waar je beren in een rivier naar zalm kan zien vissen.
pi_51349218
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 08:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en succes!
Thanx.. net m'n eerste werkdag gehad... Het was HEET.. 34 graden geen wind en 8u in de zon moeten werken. Ik doe nu sprinklers installeren. We waren wel op een mooie locatie in North Van. Vlakbij Grouse en uitzicht op de zee. Op deze dagen lijkt het me zo relax om in Vancouver te wonen. Donderdag na het werk gaan we naar het strand en daarna eten op Robson. Het zal wel weer Earl's worden

Ohja Ik ben zowel op Capilano geweest als op Lynn suspension bridge. Capilano is erg toeristisch, maar wel veel langer en hoger dan Lynn..
pi_51349271
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:54 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! Anderhalve dag is vrij kort ja, het is een groepsreis dus zit vast een het reisschema maar heb het idee dat het niet de laatste keer zal zijn dat ik die kant op ga We reizen met een kampeerbus en slapen voornamelijk in tentjes en af en toe in een hostel. Alaska zijn we maar 2 dagen maar wel bij een plek waar je beren in een rivier naar zalm kan zien vissen.
Ah slapen in tentjes.. Dat hebben wij ook gedaan 6 jaar geleden. Rondreis van 3 weken door BC en AB. Er zijn ook genoeg plekken in BC om beren te zien vissen, maar als je dan toch in Alaska bent.. Blijf wel weg van de beren. Blijf op een veilige afstand en doe niet tzelfde als ik 6 jaar geleden deed. Ik rende een beer achterna in het bos om een foto te maken. En die foto is nog mislukt ook.
pi_51399895
Hi people!

Nu zit ik ook voor twee maandjes in Canada, in Montreal! Ik ben hier om op kindjes te passen in een Canadese familie. Dit omdat ik frans wil leren en omdat ik eens iets helemaal anders wilde dan een gewone strand vakantie
In de weekenden ben ik vrij en kan ik Montreal verkennen, ik ben er afgelopen weekend al geweest en het is super!!!
Het probleem wat ik hier heb is alleen de taal.. veel mensen spreken gelukkig engels, maar de kids niet! Dus het is nog wel eens lastig!
Is er iemand die op dit moment ook in Montreal of ergens zit? tja ik heb wel wat berichtjes hier op het forum gelezen, maar echt niet allemaal... PFFF hihihi!
Au revoir!
Laurey
pi_51401339
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 17:14 schreef Laurey het volgende:
HiBonjour people!

Nu zit ik ook voor twee maandjes in Canada, in Montreal! Ik ben hier om op kindjes te passen in een Canadese familie. Dit omdat ik frans wil leren en omdat ik eens iets helemaal anders wilde dan een gewone strand vakantie
In de weekenden ben ik vrij en kan ik Montreal verkennen, ik ben er afgelopen weekend al geweest en het is super!!!
Het probleem wat ik hier heb is alleen de taal.. veel mensen spreken gelukkig engels, maar de kids niet! Dus het is nog wel eens lastig!
Is er iemand die op dit moment ook in Montreal of ergens zit? tja ik heb wel wat berichtjes hier op het forum gelezen, maar echt niet allemaal... PFFF hihihi!
Au revoir!
Laurey
Hopelijk heb ik je hierbij geholpen!

Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_51418346
Als je Frans wilt leren dan is Quebec de foute plaats.. Is hetzelfde als Nederlands leren in Zuid-Afrika. In Frankrijk begrijpen ze je niet.
pi_51435749
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 03:32 schreef tevebe het volgende:
Als je Frans wilt leren dan is Quebec de foute plaats.. Is hetzelfde als Nederlands leren in Zuid-Afrika. In Frankrijk begrijpen ze je niet.
Qui, dat heb ik wel begrepen jahhh haha!!
Maar ik doe mijn best, heb boekjes en komt vast wel beetje goed
Hehe..
  zaterdag 14 juli 2007 @ 19:19:49 #64
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_51468033
kom dit topic nu pas tegen, even in de gaten houden. Vorig jaar naar Canada geweest en helemaal verliefd geworden op het land.

We zijn toen begonnen in de omgeving van Prince George(bc) (fraserlake oa), toen via smithers (familie) naar alaska gereden. Paar dagen rockies en toen vanaf Prince George weer naar Vancouver gevlogen, hier nog een week gezeten (incl dagje vancouver island). In totaal 3 weken geweest.

Wil echt zo snel mogelijk weer terug
  zaterdag 14 juli 2007 @ 22:51:49 #65
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51474575
Ik ben in 2002 naar Canada geweest, reis langs de Westcoast gedaan. (Vancouver-Vancouver) Bijna 4 weken, en het was echt machtig mooi. Hoogtepunt was de helicoptertrip boven 'the Rockies' die we geboekt hadden, eerste keer in een heli en wat een uitzicht!
Maar even wat foto's opgedoken en gepost, wil eigenlijk weer terug! Heb nu een Canadese maat in Langley BC, dus het zou in principe kunnen. (alleen financieel gaat het wat moeilijker, ben student nl.)

The inside passage naar Prince Rupert, duurt erg lang, maar is echt super!

Maligne Lake, Jasper national park.

Heli boven the Canadian Rockies

Nog een foto, kijk de diepte in de achtergrond. (we gingen vrij laag over de bergen heen)

Best Western Tinwis Lodge in Tofino, wat een uitzicht uit je hotel! (leuk hotel!!) Zoals gezegd, weg ernaar toe was niet fijn, ook niet bij daglicht op de achterbank. (misselijk) Moesten op de terugweg aardig doorblazen omdat er een dikke truck met hout achter ons zat...

Helmcken Falls in Wells Gray NP

Wells Gray NP uitzicht vanuit een uitkijktoren

Yogi kwam ook nog ff langs (uit de auto geschoten langs de weg in een national park)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 14 juli 2007 @ 23:56:02 #66
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_51476828
ik heb ook nog wel wat foto's

Vliegende van Vancouver naar Prince George boven de Rockies

100km ten noorden van Prince George, redelijk meertje met flink wat eilanden erin.

Ergens bij Fraserlake de bossen in.

Ergens bij Fraserlake de bossen in.

Ergens in de Rockies, ligt een verlaten mijnmonument in de buurt (resten van het dorp). Even kwijt hoe dit gedeelte heette.

Net voor de grens naar Alaska

Je kijkt vanuit Stewart richting Alaska

Brug in Vancouver, niet helemaal legaal op gekomen Met een paar gasten flink stuk eronderdoor gelopen

Bekend punt voor iedereen die in Vancouver is geweest, neem ik aan.

Moet wel zeggen dat ik de toeristische gedeeltes die ik gezien heb het minst vond. Wij zijn met familie heel veel de natuur in geweest en zonder hen de rockies in, dit eerste was toch veel en veel mooier. Je komt er geen hond tegen bijna.

[ Bericht 1% gewijzigd door TomR op 15-07-2007 00:04:16 ]
pi_51480621
Zitten flink wat bekende fotos bij. 6 jaar geleden hebben wij ook een rondreis van 3 weken gemaakt. 5000 km door BC en Alberta.
En die foto is idd een bekend punt.
pi_51541310
Mooie foto's!

Zit er eigenlijk een Starbucks in Nanaimo?
pi_51546385
Starbucks vindt je in elk gat. Dus Nanaimo heeft er gegarandeerd n aantal
pi_51560962
Cool. Kan ik om 8 uur 's ochtends als de boot is aangekomen meteen aan de koffie.

Ik kan niet wachten!

Heeft er iemand btw nog tips over mooie hotels in Vancouver zelf? Sandman is net iets te duur eigenlijk.
pi_51573082
En kun je veilig met een DSLR door downtown Vancouver wandelen?
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:45:00 #72
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51573402
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 21:36 schreef Koploperkopper het volgende:
En kun je veilig met een DSLR door downtown Vancouver wandelen?
Wij waren eerst een beetje verdwaald met de auto, en toen kwamen we door een nogal ruige buurt... Dat was dus niet stoppen. Maar downtown zou niet zo'n probleem moeten zijn.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51574759
Dacht dat Vancouver 1 en al een puike buurt was. M'n denkbeeld, wat doe je!

dinsdag 17 juli 2007 @ 23:24:34 #74
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51577378
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 22:17 schreef Koploperkopper het volgende:
Dacht dat Vancouver 1 en al een puike buurt was. M'n denkbeeld, wat doe je!

Elke grote stad heeft zijn mindere buurten...
pi_51577524
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 23:24 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Elke grote stad heeft zijn mindere buurten...
True, maar wat moet ik mij erin bij inbeelden, Bronx/Harlem?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')