quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:11 schreef RonaldV het volgende:
Als je naar de VS toe wilt vliegen moet je tegenwoordig je hele hebben en houden overleggen, tot aan je bankgegevens en maaltijdkeuzes aan toe. Daarnaast wordt je bij aankomst behandeld als een crimineel, inclusief het nemen van je vingerafdrukken. Voor mij reden om er niet heen te gaan, gastvrij is anders, blijkbaar stelt men geen prijs op bezoekers.
Maar hoe is dat geregeld met Canada? Moet ik daar ook mijn hele hebben en houden overleggen, en hoe wordt je behandeld als je er binnenkomt? De vorige keer dat ik er was kwam ik per militair vliegtuig binnen, dus ik weet niet eens of er immigratiedienst of de RCMP aan de grens staat.![]()
Douaneformuliertje invullen in het vliegtuig, paspoortcontrole en je bent binnen. Tenminste, zo ging het bij mij in 2004 en 2006.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:12 schreef RonaldV het volgende:
Vorige topic: Canada
En de laatste vraag daar:
[..]
Mijn ervaring is precies andersom. Amerika kom ik zo binnen zonder gezeur.quote:Als je naar de VS toe wilt vliegen moet je tegenwoordig je hele hebben en houden overleggen, tot aan je bankgegevens en maaltijdkeuzes aan toe. Daarnaast wordt je bij aankomst behandeld als een crimineel, inclusief het nemen van je vingerafdrukken. Voor mij reden om er niet heen te gaan, gastvrij is anders, blijkbaar stelt men geen prijs op bezoekers.
Maar hoe is dat geregeld met Canada? Moet ik daar ook mijn hele hebben en houden overleggen, en hoe wordt je behandeld als je er binnenkomt? De vorige keer dat ik er was kwam ik per militair vliegtuig binnen, dus ik weet niet eens of er immigratiedienst of de RCMP aan de grens staat.
Als je naar Nova Scotia gaat, moet je even kijken of je naar het Fortress of Louisburg kunt. Dat is echt coolquote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:04 schreef krioro het volgende:
Canada is mijn nieuwe favoriete toekomstige bestemming!![]()
vooral Nova Scotia (ken daar iemand) en Toronto lijken me supertof.![]()
bedankt voor de tips!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:54 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Als je naar Nova Scotia gaat, moet je even kijken of je naar het Fortress of Louisburg kunt. Dat is echt cool
En de Cabot Trail schijnt heel mooi te zijn. Ik heb er niets van kunnen zien vanwege de mist. Maar ik heb andere stukken gezien en het is gewoon heel erg mooi
Ohja, vergeet Lunenburg niet...ook leuk
Cool, m'n verblijf zit ergens tussen Long Beach en Tofino in.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:27 schreef tevebe het volgende:
Ja. Op weg naar Tofino liep er een zwarte beer langs de weg
4 dagen op Long Beach, 5 dagen in Vancouver. We hebben een huurauto want ik wil ook nog graag een dagtrip naar Everett maken.quote:Op maandag 2 juli 2007 18:41 schreef tevebe het volgende:
4 dagen alleen op Long Beach? Of ga je ook naar andere plaatsen toe? En heb je een auto gehuurd of camper?
quote:Op zondag 1 juli 2007 19:12 schreef tevebe het volgende:
Ohja het is CANADA DAY!! Canada bestaat vandaag 140 jaar!![]()
Zonder eigen vervoer; vrijwel onmogelijk, maar er rijden wel veel bussen: Pacific Coach Lines, Graylines, Greyhound en Amtrak. Allemaal hebben ze verschillende uit- en opstapplaatsen en tarieven en vertrektijden, dus van tevoren checken op internet (zet .ca of.com achter de naam).quote:Op zondag 1 juli 2007 17:07 schreef Koploperkopper het volgende:
2) Hoe moeilijk is het om een dagtrip naar de USA te maken?
Ow, vandaar al die toeterende gekken met vlaggetjes gisterenquote:Op zondag 1 juli 2007 19:12 schreef tevebe het volgende:
Ohja het is CANADA DAY!! Canada bestaat vandaag 140 jaar!![]()
Nou mijn plan was dus om aanwezig te zijn in Vancouver. Het was goed weer dus eerst op het strand liggen en dan savonds naar het vuurwerk kijken. Alleen ik was kapot na het werken in de tuin. Ik heb wel wat van het vuurwerk meegekregen dat hier in de stad was, maar echt professioneel was dat niet. Leek meer alsof er hier een paar mensen op de berg aan het knallen waren.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
was een leuk feestje hier in Vancouver, met aardig wat mensen in rood / wit en met maples op hun wangen. Toch haalt het het niet bij Koninginnedag, maar wel leuk om meegemaakt te hebben.
[afbeelding]
De groots aangekondigde vuurwerkshow - voor het eerst weer hier sinds 5 jaar, vanwege rellen in 2003 - duurde maar 20 minuten. Was wel mooi om het vanuit Stanleypark te zien en daarna via Robson Street door downtown te lopen.
Jazzfestival en de festiviteiten bij Granville Street Market waren erg geslaagd
Jij nog wat leuks gedaan dit lang weekend ? Of het toch maar bij de tuin gehouden?
Hmmm ok, als ik het zo hoor is het dus verstandig om zoveel mogelijk gewoon achter te laten in het hotel omdat dus alles op z'n kop gezet wordt.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zonder eigen vervoer; vrijwel onmogelijk, maar er rijden wel veel bussen: Pacific Coach Lines, Graylines, Greyhound en Amtrak. Allemaal hebben ze verschillende uit- en opstapplaatsen en tarieven en vertrektijden, dus van tevoren checken op internet (zet .ca of.com achter de naam).
Customs van VS naar Canada waren niet heel erg lastig; ze wilden alleen maar precies weten wat ik ging doen, waar ik verbleef, hoe lang, wat voor werk ik doe, wie ik ging ontmoeten, wat ik ging achterlaten in de Canada, of ik iemand ken in Canada, wanneer ik voor het laatst in Canada geweest was, wat ik in de VS gedaan had, hoe en wanneer ik terug zou gaan en hoeveel geld ik bij me had. En uiteraard nog even m'n ticket voor de terugreis, visitekaartje en hotelreservering moeten laten zien. Daarna nog even een stempeltje gehaald bij immigration. Toch ging het behoorlijk snel, zodat de hele bus - zo'n 50 man en bagage - binnen 30 minuten weer in de bus zat
We komen rond 16:30 lokale tijd aan en gaan meteen naar een hotel op het vliegveld, we vertrekken dus 's ochtends vroeg richting Tofino, maar dank voor de heads-up, we zullen er rekening mee houden op de terugweg naar Vancouver city.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 04:41 schreef tevebe het volgende:
Hopen dat je Indian summer hebt danProbeer trouwens voor het donker bij Long Beach te zijn. Die weg richting Tofino is niet fijn om te rijden als het donker is.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:50 schreef tevebe het volgende:
Ik weet niet waar je aankomt op het eiland, maar Victoria is de moeite waard om te bekijken. Nanaimo is opzich ook wel leuk voor eventjes. Voor de rest kreeg ik bij veel dorpen op weg naar Tofino de indruk dat het incestdorpen waren. Ik kan niet uitleggen waarom, maar dat gevoel had ik en mijn neef trouwens ook. We zeiden allebei tegelijk bij verschillende dorpen dat het wel incest moest zijn.:P
Ohja als je geluk hebt kun je al walvissen zien op de ferry naar Vancouver Island. En aangezien je in september/oktober gaat kan het ook zijn dat je meer beren ziet ivm de zalm
Nog een paar uur. Ik neem straks de trein naar Seattlequote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:03 schreef tevebe het volgende:
@ Dutchtrain: Hoelang blijf je in Vancouver?
Ja er lopen ook twee beren rond.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:47 schreef tevebe het volgende:
Aangezien ik hier nog wel een tijdje blijf wil ik gaan snowboarden op Grouse. Vanaf de piste heb je wel een mooi uitzicht op de stad. Als het weer goed is in ieder geval. De wandeling naar boven wil ik ook nog eens doen. Heb je ook de beren gezien?
Ben je een rondreis aan het maken door Noord-Amerika?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |