abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 00:16:31 #1
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_50842804
Rondreizend theaterfestival De Parade is weer van start gegaan!
Momenteel te zien in het museumpark in Rotterdam, tot en met 1 juli
Daarna nog in:

Den Haag
6 t/m 15 juli
Westbroekpark

Utrecht
20 t/m 29 juli
Moreelsepark

Amsterdam
3 t/m 19 augustus
Martin Luther Kingpark

Ik ben in Rotterdam geweest. Aanraders: Koud meisje van Orkater, Vlucht (voorstellinkje van 7 minuten), Mondo Leone met Greatest hits en het eten van Andre Amaro.
Afraders: Kassa! van de Paardenkathedraal en hevige regen.

Oh en vergeet de rose niet, bestel gerust een fles tegelijk . En de heerlijke (en mooie!) cappuccino
Ik was er niet eerder geweest, maar ga zeker nog eens, al regende het nog zo hard, het was wel leuk!
Meer mensen die gaan cq geweest zijn?
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
pi_50944491
Spinvis, Ad Visser en Hendrik-Jan de Stuntman zijn enkele van de acts die dit jaar op De Parade staan.
I intend to live forever, or die trying.
pi_50946453
Parade is leuk!
Zal eens kijken of ik ergens een programma op de kop kan tikken, want die website is enigszins prut.
  donderdag 28 juni 2007 @ 19:00:35 #4
242 Pinball
Electric Monk
pi_50946530
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 00:16 schreef Meiske78 het volgende:

Meer mensen die gaan cq geweest zijn?
Als het weer een beetje meezit ga ik ook nog wel kijken.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_50952945
Is Ellen ten Damme er?

Ik ga waarschijnlijk in Den Haag.
pi_50952999
Jaaaaa, de Parade. . Uiteraard ben ik weer van de partij.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_50953145
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:11 schreef k_man het volgende:
Is Ellen ten Damme er?
Nope, die heb ik niet kunnen ontdekken op de site.

Altijd een aanrader: de Silent Disco! .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_50953158
TVP
pi_50953244
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:17 schreef MUUS het volgende:
Nope, die heb ik niet kunnen ontdekken op de site.

De afgelopen drie keren zijn we steeds naar Ellen ten Damme geweest. Beetje traditie dus.

Maar goed, we vinden wel andere leuke dingen.
pi_50954023
Hm, als ik het goed begrijp is Ad Visser pas vanaf 10 augustus te zien op De Parade.
pi_51231881
Gister was de eerste dag in Den Haag. Het was troosteloos prut weer, maar de parade blijft geweldig!
Alvast 3 aanraders:
Noga (van Spinvis)
Hendrick Jan de Stuntman
De Verleiders
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:25:27 #12
6536 dwerg
chagrijn
pi_51232172
Er staat een kort videonieuwsfilmpje op de FP.
pi_51234246
Ik ga komende donderdag in Den Haag.

Hendrick Jan de Stuntman is altijd wel goed, volgens mij. En Spinvis is afschuwelijk.
pi_51241469
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 16:42 schreef k_man het volgende:
Ik ga komende donderdag in Den Haag.

Hendrick Jan de Stuntman is altijd wel goed, volgens mij. En Spinvis is afschuwelijk.
Spinvis speelt toch donderdag niet.
Net als Hendrick Jan.
Ter compensatie kun je wel naar Donald Duck en de Gelukszoekers.

Vergeet je de beelden niet te bekijken op het Lange Voorhout? Ze staan er namelijk weer.
pi_51241563
Parade amsterdam!
pi_51241942
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:00 schreef Liejannuh het volgende:
Vergeet je de beelden niet te bekijken op het Lange Voorhout? Ze staan er namelijk weer.
Wanneer gaan we...?
pi_51242226
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 21:15 schreef k_man het volgende:

[..]

Wanneer gaan we...?
Maakt mij niet uit, roep maar een datum.
pi_51306434
Oeh! Ik ben ook geweest en de voorstelling "de paljas" is echt erg goed! Gaat dat zien mensen
pi_51421948
Ik ben gisteravond geweest. Het was lekker rustig, hoewel het qua weer nog goed te doen was. Af en toe een paar druppeltjes, geen modderboel.

Eerste gegeten. De tonijn tempura was

Voorstellingen die we gezien hebben waren:
  • Koud Meisje (Orkater)
  • Flater (de Vogelfabriek)
  • Kassa! (Paardenkathedraal)

We vonden Flater dus het leukst, gevolgd door Kassa!. Koud Meisje was ook goed, maar wat serieuzer. Flater heeft weinig pretentie en is grappig, beetje platvloers soms. Kassa! is heel knap gedaan. Knap opgezet en net op het randje van té fout (de liedjes tussendoor kunnen zo in Tros Muziekfeest).
  •   maandag 16 juli 2007 @ 16:24:55 #20
    186094 Floria
    Ghost of shark
    pi_51525698
    Ik ga 21 juli naar Utrecht (indien goed weer...)

Ik hoop te gaan zien: Ashton Brothers & Flater (ik heb een beetje een Egbert Jan Weeber crush). Verder is het nog open. Ik zie zo snel niets staan van Pipslab, zie ik dat verkeerd of zijn ze er niet bij?
    Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
    pi_51853040
    Ik ga vanavond naar de Parade.
    Ik vermoed dat we ook naar de Ashton Brothers gaan want daar had diegene het nog over met wie ik meega (herinner ik me zo opeens). Met de tips van hierboven moet het zeker gaan lukken
    pi_51853107
    Ik ga morgenavond, eens kijken of er leuke dingen te doen zijn. Het programma op de website is niet zo enorm overzichtelijk, dus we kijken ter plekke wel wat we gaan doen. En mits redelijk weer natuurlijk!
    Mijn foto's op Flickr!
    [b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
    Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
    pi_51873346
    Ondanks het prutweer (regende keihard) was de Parade erg leuk
    Tijdens een keiharde regenbui hebben we een plekje kunnen bemachtigen om te eten en zijn we naar Hendrik Jan de Stuntman en Spinvis geweest
    pi_51873824
    Dat zijn behoorlijk coole voorstellingen, allebei.
    pi_51873960
    Ik was er gisteren, was een van de weinige avonden dat het mooi weer was, en dus was het nogal druk. Bij drie voorstellingen die we wilden zien vingen we bot: meteen uitverkocht. Bij dat stuk van Kamagurka konden we nog wel naar binnen. Dat stuk is overigens precies zoals je van K zou verwachten

Maar jee, het wordt nu wel echt een bezigheid voor verantwoorde, correcte 'beter gesitueerden' zeg Zes euro entree op elke dag, voorstellingen ook nog extra kosten, rosebier, en Spinvis op het programma. Voor 1 avond vond ik het okee hoor, maar tegen zoveel pretentie kan ik over het algemeen niet op.
    pi_51874264
    Ik ben het met je eens dat een avond Parade best prijzig is maar goed, het is ook niet zo vaak, alleen maar in de zomer...

Nou, ondanks die hevige stortregens van vandaag, was het nog aardig druk
    Maar misschien maakt de fles rose het ook wel goed

Vriendjelief is nu ook fan van de Parade en hij was erg gecharmeerd van Spinvis (of kwam dat door die halfblote vrouw ). Afrader van die vriendin die ze van de week had gezien: Jongens.
    pi_51874362
    Oh, ja, voor een avondje gaat het ook best, maar ik had hier in Nijmegen net een week lang Zomerfeesten gehad waar ik elke avond naartoe ging, omdat je daar gewoon gratis naar binnen loopt en gratis bandjes kijkt....en toen hoorde ik van m'n Utrechtse zusje dat meerdere avonden gaat dat die telkens die zes euro mag dokken (ja goed, er is een tienrittenkaart, dan betaal je 60 cent per avond minder, joy!)

Met zulke prijzen trek je wel nogal eenzijdig het 'correcte publiek' aan, zeg maar, dat is er een beetje jammer aan. Alhoewel ik gisteren ook wel erg veel studenten zag, dat wel.
    pi_51874572
    Entree en 2 à 3 voorstellingen kost je 20 à 25 euro. Is nog wel te overzien eigenlijk. Als je naar een theatervoorstelling gaat, dan ben je dat ook al snel kwijt.
    Maar je moet nog een hapje eten, wilt wat drinken en dus ben je 50 euro kwijf. Minimaal.
    pi_51874640
    Dat is helemaal waar, een normaal avondje theater kost minstens evenveel. Misschien is het ook niet bedoeld om zo'n Vierdaagse-achtig festival te zijn, waar mensen elke dag komen. 1 dag kan best, ook voor non-VPRO/GroenLinks/biologische groentenpubliek
      vrijdag 27 juli 2007 @ 09:18:20 #30
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_51878172
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 00:59 schreef thaleia het volgende:
    Dat is helemaal waar, een normaal avondje theater kost minstens evenveel. Misschien is het ook niet bedoeld om zo'n Vierdaagse-achtig festival te zijn, waar mensen elke dag komen. 1 dag kan best, ook voor non-VPRO/GroenLinks/biologische groentenpubliek
    Wat ben jij een hokjesduwer zeg. Of in ieder geval, je duwt jezelf in een hokje. Je zit nu al 3 posts lang te verkondigen dat de parade zo'n rijke yuppen-feestje is, en zo anders dan de gratis vierdaagsefeesten.

Als iets geld kost, dan betaal je daarvoor, en als je het te duur vindt, dan ga je toch gewoon lekker niet? Om dan meteen sandalen/biologisch/vpro-Groenlinks erbij te halen vind ik zo zwakjes.

6 euro entree voor een terrein waar al van alles te doen is, is absoluut niet duur. voor die 25 euro heb je twee voorstellingen, waar je in het theater 1 voorstelling voor dat geld hebt. En heb je de menu's van de restaurants op het terrein gezien? 12, 13 euro voor een hoofdgerechtje vind ik niet bepaald duur. En ik ben absoluut geen rijke stinkerd, daarom ga ik ook alleen vanavond, en niet de hele week.
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_51880125
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 00:57 schreef Liejannuh het volgende:
    Entree en 2 à 3 voorstellingen kost je 20 à 25 euro. Is nog wel te overzien eigenlijk. Als je naar een theatervoorstelling gaat, dan ben je dat ook al snel kwijt.
    Maar je moet nog een hapje eten, wilt wat drinken en dus ben je 50 euro kwijf. Minimaal.
    Maximaal 50 euro, zou ik zeggen. Met zes euro voor het terrein, een tientje om te eten, een tientje om te drinken en 25 euro entreegeld voor de voorstellingen kom je de avond prima door. Dus inderdaad; als je een avondje naar het theater gaat en vooraf nog wat eet, ben je dat ook kwijt.

Ik vind het trouwens helemaal geen probleem als er alleen OSM op afkomt. ik betwijfel trouwens of het aantal bezoekers nou drastisch toe zou nemen als het minder duur zou zijn. Het is toch meer de interesse dan het budget, denk ik. En als het aantal bezoekers wél flink zou stijgen kun je helemaal geen kaartjes meer krijgen voor de leukste voorstellingen.

Van Houts & de Ket zeiden het vorig jaar wel leuk. Ik kan ze niet woordelijk citeren, maar het kwam er op neer dat de Parade een excuus is voor quasi-intellectueel publiek om onder het mom van een verantwoord avondje uit de hele avond rosé te kunnen zuipen.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 11:12:33 #32
    186094 Floria
    Ghost of shark
    pi_51880970
    Als je naar het theater gaat zie je in de regel ook alleen OSM. Ik ben het dan ook eensch met k_man dat het meer interesse is dan budget. Ik hou van OSM en ook van de hele avond rosé drinken (al dan niet kunstgerelateerd).

Morgen ga ik naar Utrecht en ik las in een prachtig artikel in de NRC.NEXT dat pips:lab weer een geweldige voorstelling neerzet dus die moet zeker gezien geworden. Ik hoop dat het morgen een beetje ok weer is...
    Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
    pi_51882629
    Oei, Gripper, dat is wel heel verantwoord genuanceerd Groen Links hoor, om een 'enerzijds-anderzijds' genuanceerdheid te eisen en je te storen aan een beetje hokjesduwerij
      vrijdag 27 juli 2007 @ 19:14:17 #34
    6536 dwerg
    chagrijn
    pi_51895500
    De eerste keer dat ik naar de Parade ging, vond ik mezelf een ontzettende boer met mijn spijkerjack. Al snel bleek het hele terrein bevolkt te worden door 40-plussers met spijkerjacks, dus afgezien van mijn leeftijd paste ik er perfect bij.
    pi_52182194
    Ja, ik ben benieuwd . Hopelijk krijgen mijn collega's ongelijk
    pi_52182333
    Wat zeggen je collega's dan? Dat het vergane glorie is?
      dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:57:29 #38
    242 Pinball
    Electric Monk
    pi_52183059
    quote:
    Op vrijdag 27 juli 2007 00:49 schreef thaleia het volgende:
    Oh, ja, voor een avondje gaat het ook best, maar ik had hier in Nijmegen net een week lang Zomerfeesten gehad waar ik elke avond naartoe ging, omdat je daar gewoon gratis naar binnen loopt en gratis bandjes kijkt....en toen hoorde ik van m'n Utrechtse zusje dat meerdere avonden gaat dat die telkens die zes euro mag dokken (ja goed, er is een tienrittenkaart, dan betaal je 60 cent per avond minder, joy!)

Met zulke prijzen trek je wel nogal eenzijdig het 'correcte publiek' aan, zeg maar, dat is er een beetje jammer aan. Alhoewel ik gisteren ook wel erg veel studenten zag, dat wel.
    Wat een onzin.
    Hier op de kermis in Tilburg betaalt het 'minder correcte publiek' zonder morren 5-10 euro voor een ritje. En dat een keer of 10-20 op een avond, 10 dagen lang. En dan hebben ze nog geen cent uitgegeven aan bier en hamburgers.

Dat er op de parade ander publiek rondloopt dan op de kermis is een kwestie van interesse, dat heeft niks met die suffe 6 euro te maken.
    Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
    pi_52183767
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 22:34 schreef Liejannuh het volgende:
    Wat zeggen je collega's dan? Dat het vergane glorie is?
    Eeh nee, dat ie alleen nog maar erotische shows geeft
    pi_52184371
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 23:22 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Eeh nee, dat ie alleen nog maar erotische shows geeft
    Nou, ik ben benieuwd!
    Misschien doet ie wel een erotische jaren 70 show.
    pi_52221617
    Gezien in Amsterdam:
    Spinvis: heel erg goed
    Droomvlucht: ook goed
    Doorgestoken kaartshow: tenenkrommend, we konden er niets mee.

Deze week gaan we nog een keer, hopelijk naar Ashton Brothers, Hendrick-Jan de Stuntman en Kamagurka.
    en haalt het maar net!
    pi_52222074
    quote:
    Op donderdag 9 augustus 2007 10:45 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
    Gezien in Amsterdam:
    Spinvis: heel erg goed
    Droomvlucht: ook goed
    Doorgestoken kaartshow: tenenkrommend, we konden er niets mee.

Deze week gaan we nog een keer, hopelijk naar Ashton Brothers, Hendrick-Jan de Stuntman en Kamagurka.
    HJ de stuntman is ook erg leuk. Zorg dat je niet helemaal vooraan zit, kan een beetje nat worden...
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_52280880
    quote:
    Op dinsdag 7 augustus 2007 22:12 schreef Liejannuh het volgende:
    Vrijdag naar Ad Visser.
    Ik ben nog steeds sprakeloos. Zijn er wel woorden die deze voorstelling kunnen omschrijven?
      zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:34:34 #44
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_52281283
    quote:
    Op zaterdag 11 augustus 2007 12:17 schreef dwerg het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds sprakeloos. Zijn er wel woorden die deze voorstelling kunnen omschrijven?
    Ja, nou wil ik het wel weten.
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_52281724
    quote:
    Ik had begrepen dat de wijn veel goed had gemaakt van de voorstelling
    "Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
    pi_52281863
    Ik stuur jullie wel even een PM. Uiteraard wil ik niks verklappen. Er was niks mis met het bier en de rosé.
    pi_52282157
    Vervang het woord PM door mailtje.
      zondag 12 augustus 2007 @ 10:31:55 #48
    55098 Laurabeest
    Zachte G korte EI dikke L
    pi_52300774
    2 voorstellingen gezien gisteravond.

Onder constructie (de Jongens): verrassend, snel en hilarisch.... ga hem zeker zien als je nog gaat!

Tucht (Carver special edition): goed geacteerd en ook lachen. De zaal was alleen net iets TE vol, waardoor ik de hele voorstelling oncomfortabel opgevouwen heb gezeten. En zo groot/dik ben ik niet.

Verder lekker rondgelopen, gegeten en gepraat. Het terrein leek wel kleiner dan anders, kan dat?
    Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
    laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
    pi_52308072
    quote:
    "klootzak!"
    In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
    Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
    Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
    Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
      maandag 13 augustus 2007 @ 12:22:46 #50
    172358 oddman
    Introspecteur
    pi_52326320
    quote:
    Op zondag 12 augustus 2007 10:31 schreef Laurabeest het volgende:
    Tucht (Carver special edition): goed geacteerd en ook lachen. De zaal was alleen net iets TE vol, waardoor ik de hele voorstelling oncomfortabel opgevouwen heb gezeten. En zo groot/dik ben ik niet.
    Ook gezien, ook met volle zaal.

BRILJANT. Als je op de parade bent, gaan!
    "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
    - Bertrand Russell
      donderdag 16 augustus 2007 @ 16:18:14 #51
    55098 Laurabeest
    pi_52425748
    quote:
    Op maandag 13 augustus 2007 12:22 schreef oddman het volgende:

[..]

Ook gezien, ook met volle zaal.

BRILJANT. Als je op de parade bent, gaan!
    Hij speelt dus niet meer, dat was ik vergeten erbij te zeggen.
    laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
      donderdag 16 augustus 2007 @ 16:22:26 #52
    55098 Laurabeest
    pi_52425874
    Ben overigens gisteren weer geweest om mijn oom te zien spelen (de Dopegezinde gemeente), en vantevoren nog even naar Goeie Grutten, V.I.P. Magic geweest. Ik vond er niet zoveel aan, vond dat ze te weinig verschillende trucs deden en te lang bij 1 truc bleven hangen, maar de zaal vond het geweldig. Afsluiter was overigens wel heel erg goed. Ik was wel nuchter en de rest van de zaal leek beschonken, misschien dat dat scheelde?

De dopegezinde gemeente speelde lekker, maar ja ik ben natuurlijk niet objectief he . Als je er vanvond toch bent dan wel zeker even daar gaan afsluiten!
      woensdag 9 juli 2008 @ 16:06:29 #53
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_59998322
    Schaamteloze schop, want het is weer parade 2008, en dit topic is nog lang niet vol! Misschien kan een mod de tt even van 2007 in 2008 veranderen?

Vanaf overmorgen in Utrecht van start, de opbouw is al in volle gang zag ik gisteren
    Heeft iemand die al is geweest nog leuke tips?
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_59998847
    Lekker op tijd ben je....

In Rotterdam en Den Haag is het alweer gerweest.
    pi_59999072
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:22 schreef k_man het volgende:

Die zijn dan ook niet zo belangrijk
      Moderator woensdag 9 juli 2008 @ 16:45:51 #56
    42184 crew  DaMart
    pi_59999475
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:06 schreef Gripper het volgende:
    Schaamteloze schop, want het is weer parade 2008, en dit topic is nog lang niet vol! Misschien kan een mod de tt even van 2007 in 2008 veranderen?
    Tuurlijk kan dat .

Ik heb het jaartal er maar helemaal uit gehaald, leek me wel net zo handig .
      woensdag 9 juli 2008 @ 22:28:49 #57
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_60007331
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:22 schreef k_man het volgende:

IK woon in Utrecht, niet in Den Haag of Rotterdam
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_60093866
    Ik ga vanavond, lekker in de zweef!! Daar verheug ik me nog het meest op, en op ijs met onmogelijke smaken. Maar ik heb nog geen voorkeur voor een voorstelling, iemand een tip??
      dinsdag 15 juli 2008 @ 13:52:06 #59
    122866 Loeri
    Loeri Sloeri!
    pi_60119723
    Van de Frisse vond ik leuk! Beetje jammer dat ik de gehele voorstelling lang ontzettend nodig naar de wc moest!
    Hondenkop vond ik 3x niks.
    pi_60140374
    Elk jaar neem ik me voor om te gaan, elk jaar komt het er niet van.
    Misschien dit jaar.
    Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
    Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
    pi_82929185
    En het is weer zo ver

http://deparade.nl/

Ik ga naar die van Amsterdam
    "You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
    pi_82929486
    Ik ga in ieder geval in Den Haag. Mogelijk ook Utrecht en/of Amsterdam.
    pi_83017887
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 13:48 schreef Scarface2004 het volgende:
    En het is weer zo ver

http://deparade.nl/

Ik ga naar die van Amsterdam
    Dit jaar toch maar eens kijken, voor de eerste keer Zit net even op die site, en zie dat er per dag echt superveel voorstellingen zijn. Hoe kies je daar nou wat leuks uit? En begrijp ik nou goed dat je moet betalen om het terrein op te kunnen, en per voorstelling ook nog een kaartje moet kopen?
    pi_83018920
    Entree is 7,50 en voor voorstellingen moet je ook betalen.
    Prijs kan verschillen bij voorstellingen
    Ik was vorig jaar iets van 60 euro kwijt, maar toen had ik ook best wel gedaan.
    Denk aan entree, 2 voorstellingen, avondeten, poffertjes bakken, zweefmolen, silent disco etc.

Maar je kan ook gewoon een entree kaartje kopen en dan gewoon chillen zonder iets te doen, dat hele sfeertje daar is zo leuk
    En tja hoe kies je iets leuks uit, misschien dat ze in dit topic ervaringen uitwisselen.
    Op de Parade delen ze ook boekjes uit met een met je van die voorstelling kan verwachten.

Maarja, vorig jaar zag ik een leuke voorstelling, op papier althans en dat bleek helemaal niet zo leuk te zijn
    "You know why they call it the American dream? Because you'd have to be fucking asleep to believe it!"
    pi_83160075
    Je kunt natuurlijk ook pas daar beslissen, ik zie wel eens mensen zo dolenthousiast naar buiten komen dat ik snel een kaartje ga kopen!
    pi_83160350
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 20:10 schreef Guppi het volgende:
    Je kunt natuurlijk ook pas daar beslissen,
    Dat dus. Ik maak er zeker nooit een studie van. Ik zie het wel daar.
    pi_83161760
    Het voordeel van De Parade is dat de voorstellingen vrij kort zijn. Dus als het tegenvalt, heb je daar zo'n 20 minuten last van en daarna ga je lekker eten, of naar de volgende voorstelling.

Soms is het ook een kwestie van nog een half uurtje over hebben, voordat de voorstelling begint die je écht wilt zien. Dan kijk je even wat er op dat moment te zien is en kom je uit bij een experimentele dansact ofzo. Vind ik ook best leuk voor een kwartier.
    pi_83161822
    Ik ben net nog geweest en ik ga in Amsterdam weer!
    Als je kinderen hebt (vooral meisjes) Is Bello en het beest echt een aanrader!!!
    Voices tell me I'm the shit.
    pi_83161913
    quote:
    Op zaterdag 19 juni 2010 12:53 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dit jaar toch maar eens kijken, voor de eerste keer Zit net even op die site, en zie dat er per dag echt superveel voorstellingen zijn. Hoe kies je daar nou wat leuks uit? En begrijp ik nou goed dat je moet betalen om het terrein op te kunnen, en per voorstelling ook nog een kaartje moet kopen?
    Betalen hoeft niet...
    Als je naar binnen gaat voor 3 uur en er niet meer uitkomt
    Een lekker dagje van maken!!!
    pi_83162972
    Even de info op een rijtje, altijd handig!

Data
    Rotterdam: 7 - 17 juni
    Den Haag: 2 - 11 juli
    Utrecht: 16 juli - 1 aug
    Amsterdam: 6 aug - 22 aug

Tijden
    Ma, di, do: 15:00 - 01:00
    Wo en Zo: 14:00 - 01:00
    Vrij: 14:00 - 02:00
    Za: 14:00 - 02:00

Deze data gaat de Parade pas om 18:00 open:
    -17 juni
    -18 juni
    -2 juli
    -16 juli
    -6 aug

Deze data sluit de Parade om 22:00:
    -27 juni
    -11 juli
    -1 aug

Prijzen
    Entree na 16:00 (Rotterdam na 17:00): E 7,-
    Entree op 27 juni, 11 juli en 1 augustus E 5,-
    Kinderen tot 12 jaar en 65 + gratis
    Met CJP pas E 3,50
    Tienrittenkaart: E 63,-
    Voorstellingen: E 2,- tot E 8,-
    Op de eerste zondag van iedere stad krijgen CJP leden een euro korting op alle voorstellingen.
    Muziekprogramma in de Orangerie, Café IK en Café Correct: gratis

U kunt met de cultuurkaart betalen, u kunt niet met theaterbonnen betalen.
    Met uw entreekaartje tot 31 juli E 2,50 korting op entreekaartje Museum Boijmans Van Beuningen (E 7,50 ipv E 10,-)

http://www.deparade.nl/
    pi_83188318
    quote:
    Op dinsdag 22 juni 2010 20:43 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Betalen hoeft niet...
    Als je naar binnen gaat voor 3 uur en er niet meer uitkomt
    Een lekker dagje van maken!!!
    Wist ik niet
    thnx voor de tip
    pi_83188375
    Dan zit je wel uren op het terrein voor er voorstellingen beginnen, hè? Of je moet met kinderen gaan, want 's middags is de Kinderparade.
    pi_83189262
    *edit: spamposts als deze zijn niet toegestaan op FOK!. Voor reclamedoeleinden kun je het beste contact opnemen met pr@fok.nl.

[ Bericht 88% gewijzigd door DaMart op 23-06-2010 17:42:52 ]
    pi_83189460
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 12:37 schreef k_man het volgende:
    Dan zit je wel uren op het terrein voor er voorstellingen beginnen, hè? Of je moet met kinderen gaan, want 's middags is de Kinderparade.
    Lekker lunchen en drinken, misschien zelfs wel een leuke kindervoorstelling bekijken
    Ja het is zo erg nog niet, zeker niet als je met meer bent!
    pi_83336065
    Tvp, want ik ga ook weer. De paradekrant (wat komt wanneer) zat trouwens in het Vollkskrant Magazine van vorige week.
    pi_83486080
    Oh daarom was vd week een deel van de stad afgesloten(witte de withstraat) en nabij het museum Booijmans is dat wat en kan iemand er wat fotos van maken voor een sfeerimpressie of is dat teveel gevraagd.
    Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
    13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
    Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
    Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
    pi_83757316
    Ik ben maandagavond in Den Haag geweest.

We hebben drie voorstellingen bezocht, waarbij we beide vonden dat er een stijgende lijn in zat.

Begonnen met Irritant (met Sanne Vogel, Egbert Jan Weber en Nadja Hüpscher). Over van alles dat irritant is. Je vader die een bitterbal eet, sletjes op scooters, twitteren, etc. Vond ik wel aardig, bij vlagen grappig, maar niet super.

Vervolgens toevallig terecht gekomen bij Hark en Sleg (met o.a. John Buijsman). Twee oudere, samenwonende broers op het platteland. Een countrybandje. Afwisselend liedjes en stekelige dialogen. Vonden we erg leuk.

Tenslotte God in Frankrijk (met o.a. Raymonde de Kuyper). Dit vonden we fantastisch. Absoluut de beste voorstelling van de avond. Raymonde de Kuyper draagt het hele stuk en is perfect als de vrouw van een echtpaar dat naar Frankrijk geëmigreerd is. Ontzettend gelachen.
    pi_84022500
    morgen weer naar de Parade, ik moet donderdag weer werken. Gelukkig is de was gedaan en hoeft het enkel nog te drogen. Overigens is het nog redelijk rustig op wat uitschieters na, maar dat komt voornamelijk door het WK.
    pi_84762936
    Ik wil vrijdag naar De Parade in Amsterdam gaan. Iemand enig idee waar ik in de buurt fatsoenlijk kan parkeren zonder chipknip? Die heb ik nl. niet....
    pi_84763058
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 09:11 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
    Ik wil vrijdag naar De Parade in Amsterdam gaan. Iemand enig idee waar ik in de buurt fatsoenlijk kan parkeren zonder chipknip? Die heb ik nl. niet....
    Er kunnen toch ook munten in.
    pi_84763068
    Gisteren gewerkt op de laatste dag van de parade utrecht. I O+ de parade!
    pi_84763516
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 09:19 schreef Godtje het volgende:

[..]

Er kunnen toch ook munten in.
    Is dat zo? Vriend van mij had automaten waar alleen chip in kon. Heb laatst ook een column daarover gelezen dacht ik...
    pi_84763643
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 09:48 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Is dat zo? Vriend van mij had automaten waar alleen chip in kon. Heb laatst ook een column daarover gelezen dacht ik...
    quote:
    Betaalmogelijkheden
    In het Centrum en in stadsdeel Amsterdam Noord kunt u betalen met een chip-, pinpas of creditcard. U kunt hier niet meer betalen met mungeld. In de overige delen van de stad is er altijd een munt- en/of chipautomaat in de buurt. U kunt in deze delen niet betalen met uw pinpas of creditcard.
    Anders
    http://www.cition.nl/main.php?obj_id=824849846
      maandag 2 augustus 2010 @ 10:00:50 #84
    276860 Fuzzlet
    all art is quite useless
    pi_84763758
    Of je kunt je auto in Arena laten en dan de metro pakken naar Amstel, tis denk ik een kwartier lopen vanaf Amstel naar het Martin Luther King Park.
    Truth is stranger than fiction
    pi_84769495
    Thanx.
    pi_84793020
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2010 09:20 schreef melanie_the_miss het volgende:
    Gisteren gewerkt op de laatste dag van de parade utrecht. I O+ de parade!
    ik ook, jammer dat de doorzak al dicht was toen ik klaar was. Donderdag amsterdam weer opbouwen, jammer genoeg zonder fontijnbar
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')