bronquote:Litter Pearls
Litter Pearls, een poreuze korrels, lijkt op geen enkel ander kattenbakproduct, urine wordt binnen een paar seconden geabsorbeerd en de kattenbakvulling voelt weer droog aan. Alle vloeistof is samen met de onaangename geur in de poreuze korrels opgenomen.
- Volkomeen natuurlijk/biologisch afbreekbaar.
- Urine wordt onmiddelijk opgenomen.
- stofvrij/non-allegeen.
- Bacteriën remmend.
- Nare geurtjes zijn meteen verdwenen.
- Genoeg voor een maand*.
- De kattenbak in een handomdraai schoon.
- ongeparfumeerd/absoluut veilig.
*Een kat heeft genoeg aan een zak van 3,8 liter per maand. Per geval kunnen verschillen optreden, afhankelijk van de kat en het aantal katten dat gebruik maakt van de kattenbak.
De korrels zijn niet geschikt voor kittens tot ± 8 weken. Zodra kittens zelfstandig hun behoefte kunnnen doen kan begonnen worden met een laagje van een 2 cm.
ach we moesten toch al een nieuwe kopen want we hadden een oudje (of met elisab haar tip goed aan de gang gaanquote:Op woensdag 18 juli 2007 09:00 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb dan wel niet zo'n luxe bak maar het werkt hier ook prima
Ja, wij hadden ook een matje maar 1 van onze katten vind het leuk om echt tégen het randje te plassen (hangt half met d'r billen uit de bak soms) en dat gaat dus wel eens fout.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:09 schreef DarkElf het volgende:
ah nog een tevreden gebruiker
ja bizar he? je ruikt echt helemaal niets, en voor dat uitlopen, we hebben zo'n matje ervoor gelegd die vangt wel veel op en dat kun je makkelijk terug gooien dan.
en verder heb ik altijd nog mijn vriend de kruimeldief klaarstaan
handig zo'n randpieser... heeft die jongste van ons ook wel eens een handje van...quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja, wij hadden ook een matje maar 1 van onze katten vind het leuk om echt tégen het randje te plassen (hangt half met d'r billen uit de bak soms) en dat gaat dus wel eens fout.. We zijn dus nu even door de matjes heen.
ja 5 of 6 euro is zo'n zak die wij hebben ook ja. en dus zijn we en goedkoper uit, en hebben geen stof meer van dat grit en is het schoner.quote:Op woensdag 18 juli 2007 09:14 schreef Jarno het volgende:
Ik geloof trouwens dat wij iets van 6 euro zoveel betalen voor een zak waar we 2 weken mee doen. Da's dus iets van 3 euro per week, wat mij betreft goed te doen. (En het niet elke of om de dag de bak hoeven schoon te maken is mij ook wel wat waard).
Ik zie het probleem niet zo, die drollen zijn helemaal uitgedroogd. Ik vind ze dan niet echt goor meer eigenlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:30 schreef doshi het volgende:
Ik snap niet dat jullie al die drollen er elke dag uitscheppen, ik vind dat zo goor!
Wij hebben 5 katten en 2 kattenbakken en ik verschoon ze gewoon 2 keer per week. Gooi ik alle korrels eruit, was de bak en doe er nieuwe korrels in.
Aangezien ik geen klontvormende korrels koop ben ik even duur uit en het is veel fijner voor je omdat je niet elke dag poep loopt te scheppen.
Je katten 3 dagen lang door de drollen laten stampen is niet goor?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:30 schreef doshi het volgende:
Ik snap niet dat jullie al die drollen er elke dag uitscheppen, ik vind dat zo goor!
Geen ervaring met die AS pro clean, maar ik bestel wel heel vaak mijn kattengrind online bij Schlecker. Nadeel is alleen dat je maar 3 zakken per type mag bestellen, bij de grind die ik heb kom ik dan niet aan 15 euro en dan bestel ik nog een paar zakken van een ander merk (of chocoladekoffie en limonades die je in nederland niet kan halen). En je krijgt altijd gratis snoep e.d. in de besteldoos van Schleckerquote:Op woensdag 18 juli 2007 10:34 schreef Cat22 het volgende:
Ik zag dat je de zakken bij Schlecker nu ook online kunt bestellen (bij: huisdieren > katten > overig). Het lijken siliconenkorrels, maar je kunt het niet goed zien op het plaatje. Anders wel een aanrader, vanaf 15 euro wordt het gratis thuisbezorgd. En de korrels zijn niet te duur.
Iemand ervaring met dit merk (AS pro clean)?
Ja, maar vind ik minder goor dan elke dag op mijn knieeen bij die bak drollen scheppen. Ach, ieder zijn keuze. Bij de dierenzaak vertelden ze mij dat je even veel geld ongeveer kwijt bent voor beide methoden mits je niet klontvormend spul koopt als je niet gaat scheppen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je katten 3 dagen lang door de drollen laten stampen is niet goor?.
Bedoel je die Litter? Die kan ik daar niet vinden.. Of kijk ik er naast?quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:34 schreef Cat22 het volgende:
Ik zag dat je de zakken bij Schlecker nu ook online kunt bestellen (bij: huisdieren > katten > overig). Het lijken siliconenkorrels, maar je kunt het niet goed zien op het plaatje. Anders wel een aanrader, vanaf 15 euro wordt het gratis thuisbezorgd. En de korrels zijn niet te duur.
Iemand ervaring met dit merk (AS pro clean)?
Jammer dat ze in Limburg niet bezorgen. En om naar het verkooppunt te rijden is me wat ver.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 08:34 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb hier nu Top Fresh Cat Litter Crystals en dat verkopen ze bij de plaatstelijke dierenwinkel. De Litter Pearls had ik via internet gekocht.
Hier staan een aantal opties: http://www.shaweca.nl/dierenbenodigdheden/nl/dept_60.html
Weet je hoeveel "wonder"spul er de afgelopen jaren op de markt is gegooid?!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:51 schreef Jarno het volgende:
Zie je nou.
't Zijn gewoon vochtslurpers. Zit overal in tegenwoordig, vergelijkbaar met die kleine zakjes silica die wel eens in nieuwe spullen zitten om de boel droog te houden ook.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Weet je hoeveel "wonder"spul er de afgelopen jaren op de markt is gegooid?!
Dit lijkt een beetje op het spul dat in het incontinentiemateriaal zit ( verpleging)
quote:Op zondag 22 juli 2007 00:13 schreef Merel het volgende:
Ik heb de Schleckerversie besteld, en het is precies hetzelfde spul als ik eerder van een duurder merk had: witte korrels met af en toe een blauwe ertussen.
Ik had overigens 5 zakken en een berg kattenvoer besteld. Ze hebben slechts 3 zakken geleverd, en de rest én de rekening zijn ze vergeten! Maar ik kreeg mooi wel gratis griesmeelpap en twee dingen waarvan ik vermoed dat ik ze als snijplankjes kan gebruiken
Ik heb deze ook maar eens besteld, ik ben heel benieuwd! Eigenlijk om 2 redenen, ik vind klontvormende korrels ook fijn maar ik sjouw me een breuk. Een zak van 10 kilo 3 hoog optillen is echt een opgave voor me. Bovendien heb ik weinig tijd en zin om elke week die bak helemaal leeg te gooien...ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 07:34 schreef DarkElf het volgende:
we hebben nu een hele fijne variant van dit spul: nullodor ..
[ afbeelding ]
is echt héél fijn dus je hebt echt minimale uitloop (hier dan iig) en het zit er nu vanaf zaterdag in en het is nauwelijks geel. en het lijkt wel of de ontlasting nog droger is als je het eruit haalt.
super. een zak is 1.5 kg (een kat, een zak, een maand) en we hebben twee zakken erin gegooid voor twee katten maar dat is echt best veel. erg ligt een enorme laag in nu
Fokkers gebruiken bij jonge kittens in het begin ook nog geen klontvormende kleikorrels omdat ze als ze klein zijn overal wel een hapje van willen nemen. Als ze 13 weken zijn is dat meestal toch wel over gelukkig, maar dat zal de fokster je tegen die tijd wel kunnen vertellen.quote:Op maandag 24 maart 2008 16:02 schreef nein het volgende:
Even een soort van TVP..keb nog geen idee wat voor kattenbakvulling ik mijn aanstaande 2 katten moet geven. De fokster zei wel dat die pearls gevaarlijk spul kan zijn als ze het binnenkrijgen...dus ik moet eerst maar es weten hoe de katten zich gedragen, of ze niet allesvreters zijn ofzo
Je hebt zeker een buitenkat? als ik dat een maand zou laten liggen zou het een allesverzengende kletsnatte drab zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2008 04:45 schreef remlof het volgende:
Gewoon houtkorrels, een zak per maand ongeveer, works for me.
sorry maar als er drek ligt is dat toch te wijten aan jouw opruimwerkzaamheden die eventjes falen... wij hebben dat de eerste dagen ook wel eens gehad maar dan hadden we minder goed geschept (gerold want we hebben zo'n rolding) dan anders en als je dat goed doet en het goed door elkaar husselt is er niets aan de handquote:Op maandag 24 maart 2008 16:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
. Ten eerste was ik niet gecharmeerd van de gele drek die er na twee weken op de bodem bleek te liggen en waar gewoon een chemische geur vanaf kwam.
die krijg je vast wel als je lang genoeg wachtquote:Op donderdag 27 maart 2008 09:35 schreef Queen_Bee het volgende:
Sowieso gele drek, t blijft een WC hoorWat verwacht je dan, bloemetjes?
whehehquote:Op donderdag 27 maart 200809:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
die krijg je vast wel als je lang genoeg wacht [afbeelding]
quote:Op maandag 24 maart 2008 16:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ten eerste was ik niet gecharmeerd van de gele drek die er na twee weken op de bodem bleek te liggen en waar gewoon een chemische geur vanaf kwam. Erg ongezond leek me dat maar goed misschien komt dat omdat ik het te weinig gemengd heb denk ik nu ik dit topic doorgelezen heb.
sjacherijnquote:Op donderdag 27 maart 2008 09:46 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Lezen is ook een kunst, ik zeg toch duidelijk....
[..]
Nope, binnenkat. En ik schep om de paar dagen de drollen ook gewoon uit de bak. En om de twee weken flikker ik de hele inhoud weg.quote:Op donderdag 27 maart 2008 09:30 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je hebt zeker een buitenkat? als ik dat een maand zou laten liggen zou het een allesverzengende kletsnatte drab zijn.
Update over Nullodor: nog steeds zijn beide bakken helemaal droog. Ik ruik na een week niks, dat was met Biokat's wel anders. Enige wat ik doe is dagelijks poepjes scheppen en roeren.![]()
wij kopen het in Barendrechtquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:26 schreef Greys het volgende:
Dank Cat, softie!![]()
(Begrijpelijk hoor!)
DE, kan je dat bij gewone dierenspeciaalzaken kopen, dat Nullodor? Ga ik dat eens proberen denk ik, kijken of Boor dat blieft
Oh als het echt niet anders kan is Barendrecht niet eens zo ver van Rotjeknorquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:27 schreef DarkElf het volgende:
[..]
wij kopen het in Barendrechtjaja lekker in de buurt.
Maar online kan je vast wel vinden waar je t kan kopen
Ik gebruik het nog steeds en ben er ontzettend tevreden over! Ik koop het met 12 dozen tegelijk (iets goedkoper en voldoende voor een jaar). Als je een doos wilt proberen, dan moet je het maar ff zeggen, stuur ik er eentje aan je door!quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:47 schreef Greys het volgende:
Ik schop deze even enorm omhoog
Alle Litter Pearl gebruikers uit dit topic, zijn jullie er mee doorgegaan?
Of hebben jullie inmiddels nog iets beters gevonden?
Ik wil ook zoiets gaan proberen maar ik weet niet welke te kopen!
En toen jullie overstapten van je oude vulling naar die Pearls, stapten de katten zonder problemen over?
Nee joh geklief! Ik ga vanmiddag even in de dierenspeciaalzaak hier in het durp kijken of ze het toevallig hebben, of iets dat er erg op lijkt. En dan duimen dat Boor het ook een goed idee vindt!quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik gebruik het nog steeds en ben er ontzettend tevreden over! Ik koop het met 12 dozen tegelijk (iets goedkoper en voldoende voor een jaar). Als je een doos wilt proberen, dan moet je het maar ff zeggen, stuur ik er eentje aan je door!
Ik had in de kattenren een teiltje gezet met wat tuinaarde (omdat op dat moment net de laatste kattenbakvulling in de verschoonde bak binnen was gegaan) en daar ging hij ook gewoon braaf op piesenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:00 schreef ElisaB het volgende:
Ik kan je voorspellen dat hij het eerst een beetje eng vindt. Omdat het ietsjes meer geluid maakt dan andere vullingen. En dat ie vreemd achterom kijkt, omdat zijn plasje meteen verdwijnt
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:24 schreef Marloes het volgende:
*kick*
Ben de stinkende kattenbak helemaal beu dus ga ook maar eens litter pearls proberen! (of vitakraft, maar dat is hetzelfde toch?).
Zijn er inmiddels al weer meer mensen met ervaringen?
Rechtstreeks die bak in mikken en niet vermengen met het oude grit.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:25 schreef Marloes het volgende:
Nog een vraagje
Doen jullie er ook een krant onder of kan het rechtstreeks de bak in?
Nog steeds. Kek spul.quote:Op donderdag 27 maart 2008 04:30 schreef Queen_Bee het volgende:
Wij gebruiken ook Litter Pearls, totaal geen geuren ed, helemaal geweldig. Laatste keer de 10 dozen voor 18 euro t stuk gekocht
Ik las hier in het topic dat je het ook elke dag goed moet doorroeren zodat de gele korrels zich mengen met de witte, misschien is dat het?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:27 schreef Greys het volgende:
Ik vind het geweldig (geen vieze luchtjes) maar toch doe ik iets fout denk ik.
Misschien toch een krant er onder, want al na een week moet ik het eigenlijk verversen. Oke, ik had niet gedacht er echt een maand mee te doen zoals op de zak stond, maar een week of twee toch wel eigenlijk
Schep de poepjes er keurig uit, maar al na een korte tijd is de onderste laag helemaal 'doorweekt' en blijft dus dan wel nat. Ook bij het verschonen is dat goor, want die natte laag blijft dan aan de bak plakken
Ja misschien doe ik dat niet goed genoegquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:32 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ik las hier in het topic dat je het ook elke dag goed moet doorroeren zodat de gele korrels zich mengen met de witte, misschien is dat het?
Je moet het echt mengen hoor Greys.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja misschien doe ik dat niet goed genoeg
Ik vond het een vies idee, al die gele korrels bovenop juist. Maar misschien moet ik daar ff doorheen en ziet het er viezer uit dan dat het is
Ben benieuwd of je er dan langer mee doet!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:42 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja misschien doe ik dat niet goed genoeg
Ik vond het een vies idee, al die gele korrels bovenop juist. Maar misschien moet ik daar ff doorheen en ziet het er viezer uit dan dat het is
Gewoon de inhoud van die hele bak met je poepschepje door elkaar roggelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:20 schreef Greys het volgende:
Oh nou, dan ga ik dat toch wat vaker doen
Dus echt vanaf de bodem gewoon naar boven graven enzo?
1 bak, 1 kat, 1 maand: iets minder dan een week dus.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Hoe lang zouden 5 katten met 1 bak toekunnen?
Ze hebben 2 bakken, dus een dag of 10quote:Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
1 bak, 1 kat, 1 maand: iets minder dan een week dus.![]()
Zet wel effe een nummertjesautomaat bij de ingang.![]()
Ik heb wel eens een bak voor 2 katten gehad en die doen er dan ook volgens planning 2 weken mee.
Ik heb ook de vitakraft en in de winkel zeiden ze dat je wel de hele zak in de kattenbak moet gooien... (dat is 5 liter).quote:Op maandag 11 januari 2010 22:49 schreef M0nr03 het volgende:
de vitacraft was in de aanbieding dus ik dacht, laten we het eens proberen
volgens de aanwijzing kon de de halve zak in de bak gooien.
kat vond de verandering geen probleem, ze heeft sinds ze hier woont al veel kattenbak vullingen voorbij zien komen.
10 dagen later vond ik de bak stinken, het nam de urine niet meer op en de onderkant was vies en vochtig.
nu wat meer in de bak gedaan, kijken hoe dat gaat.
voordeel is dat ze bijna niets mee naar binnen loopt, nadeel is dat als je op een verdwaald stukje gaat staan met je slaapdronken hoofd je meteen kan gaan stofzuigen vanwege de miniscule 'zand' achtige substantie het wordt.
ik heb nog 3 zakken maar ik weet niet of mijn zoektocht naar de beste kattenbakvulling over is
je moet je grit dan ook niet bij de supermarkt -dierenwinkel kopen.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:28 schreef childintime het volgende:
Ik vraag me dus idd af (zoals hiervoor ergens geschreven) wat er voor chemische stoffen inzitten en eventueel vrijkomen (bv door plassen, graven ofzo)?
Mijn buitenkat moet verplicht gebruik van de bak maken omdat we net een week zijn verhuisd. Aangezien het nu ook nog zo slecht weer is wil ik hem proberen zo lang mogelijk binnen te houden; ik ben bang dat hij nu zijn spoor niet meer terug kan vinden.
Maar goed, die bak he. Hij haat het. Als er ook maar 1 keutel iets te lang blijft liggen wil hij er al niet meer op. In het andere huis gebruikte ik heel goedkope vulling, omdat hij naar buiten kon en dus de bak er alleen maar voor nood stond. Werd misschien eens per half jaar gebruikt en met Oud&Nieuw 1,5 dag. Maar nu moet hij dus al een week verplicht op de bak. Ik heb maar Catsan aangeschaft. Ik schep iedere dag de drollen eruit en roer alles om. Het is nog steeds schoon en wit. Ik vind trouwens die Catsan ook al erg duur hoor! Iets van 5,5 euro voor een zakje. 1 Zak gooi ik in zijn geheel in die bak en zie wel wanneer ik de hele inhoud moet vervangen. Tot nu toe ruik ik niets, ja als meneer net de grote boodschap heeft zitten doen en snel wegrent zonder het begraven; die schep ik er dan ook uit. Wel een smerig werkje, maar als ik het niet doe, gaat hij er helemaal niet meer op. Het gekke is dat als hij buiten in de tuin poept, hij altijd netjes alles begraaft, maar op de bak weet hij niet hoe snel hij weg moet rennen.....
Nee, tot nu toe niets gevonden. Maar ik doe toch wel zo'n beetje 2 maal daags de drollen weghalen en het grind helemaal omscheppen. Ik vind het nl zelf ook ranzig en kan me goed voorstellen dat hij er van gruwelt.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:37 schreef heartwork het volgende:
Heb jij met catsan niet dat er urine in de bak ligt? (onder het grit dus).
heb je nu silicaatgrit? Want dan doe je echt iets fout, je zou er met 1 kat minimaal 3 weken mee moeten kunnen doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 06:26 schreef ausweiss het volgende:
Naar aanleiding van onze nieuwe poezelkids.([centraal] Kattenfoto's deel 86)
Wil ik dit topic ff ophoog trappen (wel met beleid hoor).
Ik schep elke dag de drolletjes er all uit.
Maar moet nu met deze vulling de bak om de 2 a 3 dagen helemaal verschonen.
Het gaat mij niet om de kosten,
Maar meer om wat de kat/poes er van vind.
Er is echt verschil in silicaatkorrels. Die van Tigrino zijn niet fijn, zijn veel te snel vol en dan gaat het ruiken. Als je van die roze zakken koopt (waar ik telkens de naam van vergeet, maar ik heb ze vast genoemd in dit topic), dan is het een heel ander verhaal. Zolang je de bak maar elke dag goed omroert (dus ook de natte plekken mengen met nog droge korrels) dan werkt het echt een maand per kat.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:08 schreef Novem het volgende:
Wij hebben een keer silicaatspul gehad, heel duur en zou 4 weken meegaan.
Nadat Bas er 3 dagen op los was gegaan zaten alle korrels al vol en lagen ze gewoon in een laagje pies van een paar mm![]()
We gebruiken AH klontvormend spul nu in die grote zakken, gebruik 2 zakken per week, dus best veel afval.
Ik ben juist héél tevreden over tigerino, gebruik t al ruim een jaar met twee katten. Doe er ruim anderhalve week mee en het werkt héél makkelijk. Het stinkt hier nooit, pas helemaal aan t eind als de korrels niks meer opnemen stinkt t een beetje bij t schoon maken.quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:36 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Er is echt verschil in silicaatkorrels. Die van Tigrino zijn niet fijn, zijn veel te snel vol en dan gaat het ruiken. Als je van die roze zakken koopt (waar ik telkens de naam van vergeet, maar ik heb ze vast genoemd in dit topic), dan is het een heel ander verhaal. Zolang je de bak maar elke dag goed omroert (dus ook de natte plekken mengen met nog droge korrels) dan werkt het echt een maand per kat.
Met kittens moet je trouwens nog even wachten met silicaat: die eten nogal eens kattebakkorrels en dan gaat het plakken aan de bekjes.![]()
Nee we gebruiken nu Tom poes foetsie baquote:Op zaterdag 21 april 2012 08:34 schreef Cat22 het volgende:
[..]
heb je nu silicaatgrit? Want dan doe je echt iets fout, je zou er met 1 kat minimaal 3 weken mee moeten kunnen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |