abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76690088
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:04 schreef Ingetje79 het volgende:
Hoe lang zouden 5 katten met 1 bak toekunnen?
1 bak, 1 kat, 1 maand: iets minder dan een week dus.
Zet wel effe een nummertjesautomaat bij de ingang.

Ik heb wel eens een bak voor 2 katten gehad en die doen er dan ook volgens planning 2 weken mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 11 januari 2010 @ 19:27:38 #127
57434 Marloes
Digital Love
pi_76690528
Oke... het kanteldeurtje, de nieuwe bak en de nieuwe vulling is een beetje teveel nieuwigheid in een keer geloof ik. Ik heb het kanteldeurtje maar even weggehaald, hij is nu de kattenbak aan het onderzoeken
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  maandag 11 januari 2010 @ 21:16:38 #128
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_76696053
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:16 schreef Cat22 het volgende:

[..]

1 bak, 1 kat, 1 maand: iets minder dan een week dus.
Zet wel effe een nummertjesautomaat bij de ingang.

Ik heb wel eens een bak voor 2 katten gehad en die doen er dan ook volgens planning 2 weken mee.
Ze hebben 2 bakken, dus een dag of 10
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 11 januari 2010 @ 22:49:26 #129
252930 M0nr03
seriously?!
pi_76701525
de vitacraft was in de aanbieding dus ik dacht, laten we het eens proberen

volgens de aanwijzing kon de de halve zak in de bak gooien.
kat vond de verandering geen probleem, ze heeft sinds ze hier woont al veel kattenbak vullingen voorbij zien komen.

10 dagen later vond ik de bak stinken, het nam de urine niet meer op en de onderkant was vies en vochtig.
nu wat meer in de bak gedaan, kijken hoe dat gaat.

voordeel is dat ze bijna niets mee naar binnen loopt, nadeel is dat als je op een verdwaald stukje gaat staan met je slaapdronken hoofd je meteen kan gaan stofzuigen vanwege de miniscule 'zand' achtige substantie het wordt.
ik heb nog 3 zakken maar ik weet niet of mijn zoektocht naar de beste kattenbakvulling over is
  maandag 11 januari 2010 @ 22:54:44 #130
57434 Marloes
Digital Love
pi_76701818
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:49 schreef M0nr03 het volgende:
de vitacraft was in de aanbieding dus ik dacht, laten we het eens proberen

volgens de aanwijzing kon de de halve zak in de bak gooien.
kat vond de verandering geen probleem, ze heeft sinds ze hier woont al veel kattenbak vullingen voorbij zien komen.

10 dagen later vond ik de bak stinken, het nam de urine niet meer op en de onderkant was vies en vochtig.
nu wat meer in de bak gedaan, kijken hoe dat gaat.

voordeel is dat ze bijna niets mee naar binnen loopt, nadeel is dat als je op een verdwaald stukje gaat staan met je slaapdronken hoofd je meteen kan gaan stofzuigen vanwege de miniscule 'zand' achtige substantie het wordt.
ik heb nog 3 zakken maar ik weet niet of mijn zoektocht naar de beste kattenbakvulling over is
Ik heb ook de vitakraft en in de winkel zeiden ze dat je wel de hele zak in de kattenbak moet gooien... (dat is 5 liter).
The more that I appear.
  maandag 11 januari 2010 @ 23:28:59 #131
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76703647
Ik vraag me dus idd af (zoals hiervoor ergens geschreven) wat er voor chemische stoffen inzitten en eventueel vrijkomen (bv door plassen, graven ofzo)?

Mijn buitenkat moet verplicht gebruik van de bak maken omdat we net een week zijn verhuisd. Aangezien het nu ook nog zo slecht weer is wil ik hem proberen zo lang mogelijk binnen te houden; ik ben bang dat hij nu zijn spoor niet meer terug kan vinden.

Maar goed, die bak he. Hij haat het. Als er ook maar 1 keutel iets te lang blijft liggen wil hij er al niet meer op. In het andere huis gebruikte ik heel goedkope vulling, omdat hij naar buiten kon en dus de bak er alleen maar voor nood stond. Werd misschien eens per half jaar gebruikt en met Oud&Nieuw 1,5 dag. Maar nu moet hij dus al een week verplicht op de bak. Ik heb maar Catsan aangeschaft. Ik schep iedere dag de drollen eruit en roer alles om. Het is nog steeds schoon en wit. Ik vind trouwens die Catsan ook al erg duur hoor! Iets van 5,5 euro voor een zakje. 1 Zak gooi ik in zijn geheel in die bak en zie wel wanneer ik de hele inhoud moet vervangen. Tot nu toe ruik ik niets, ja als meneer net de grote boodschap heeft zitten doen en snel wegrent zonder het begraven; die schep ik er dan ook uit. Wel een smerig werkje, maar als ik het niet doe, gaat hij er helemaal niet meer op. Het gekke is dat als hij buiten in de tuin poept, hij altijd netjes alles begraaft, maar op de bak weet hij niet hoe snel hij weg moet rennen.....
  maandag 11 januari 2010 @ 23:36:38 #132
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_76704070
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:28 schreef childintime het volgende:
Ik vraag me dus idd af (zoals hiervoor ergens geschreven) wat er voor chemische stoffen inzitten en eventueel vrijkomen (bv door plassen, graven ofzo)?

Mijn buitenkat moet verplicht gebruik van de bak maken omdat we net een week zijn verhuisd. Aangezien het nu ook nog zo slecht weer is wil ik hem proberen zo lang mogelijk binnen te houden; ik ben bang dat hij nu zijn spoor niet meer terug kan vinden.

Maar goed, die bak he. Hij haat het. Als er ook maar 1 keutel iets te lang blijft liggen wil hij er al niet meer op. In het andere huis gebruikte ik heel goedkope vulling, omdat hij naar buiten kon en dus de bak er alleen maar voor nood stond. Werd misschien eens per half jaar gebruikt en met Oud&Nieuw 1,5 dag. Maar nu moet hij dus al een week verplicht op de bak. Ik heb maar Catsan aangeschaft. Ik schep iedere dag de drollen eruit en roer alles om. Het is nog steeds schoon en wit. Ik vind trouwens die Catsan ook al erg duur hoor! Iets van 5,5 euro voor een zakje. 1 Zak gooi ik in zijn geheel in die bak en zie wel wanneer ik de hele inhoud moet vervangen. Tot nu toe ruik ik niets, ja als meneer net de grote boodschap heeft zitten doen en snel wegrent zonder het begraven; die schep ik er dan ook uit. Wel een smerig werkje, maar als ik het niet doe, gaat hij er helemaal niet meer op. Het gekke is dat als hij buiten in de tuin poept, hij altijd netjes alles begraaft, maar op de bak weet hij niet hoe snel hij weg moet rennen.....
je moet je grit dan ook niet bij de supermarkt -dierenwinkel kopen.
Hornbach of Intratuin zijn vaak veel voordeliger.
Big mouth strikes again
  maandag 11 januari 2010 @ 23:37:17 #133
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_76704103
Heb jij met catsan niet dat er urine in de bak ligt? (onder het grit dus).
Big mouth strikes again
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:09:26 #134
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_76705404
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:37 schreef heartwork het volgende:
Heb jij met catsan niet dat er urine in de bak ligt? (onder het grit dus).
Nee, tot nu toe niets gevonden. Maar ik doe toch wel zo'n beetje 2 maal daags de drollen weghalen en het grind helemaal omscheppen. Ik vind het nl zelf ook ranzig en kan me goed voorstellen dat hij er van gruwelt.

Ik koop de Catsan gewoon bij de supermarkt. Aankomende week moet ik stro bij de groothandel halen en zal dan eens zien wat het daar kost. Vorig jaar (2008) had ik voor Oud&Nieuw iets bij die groothandel meegenomen wat klonters maakte. Dat beviel ook wel goed, maar was dan ook meer dan 10 euro voor een zakje. En nu moet'ie natuurlijk al een week verplicht op die bak, dus of dat dan nog zo goed zou bevallen weet ik niet.......
  vrijdag 15 januari 2010 @ 01:42:17 #135
57434 Marloes
Digital Love
pi_76835265
Nou tot dusver bevalt het wel goed... Alleen vind ik dat het toch wel een beetje naar poep stinkt rondom de bak, en dat terwijl ik die er vaak 2 keer per dag uitschep! Iemand daar nog een oplossing voor? Misschien dat de ''echte'' litter pearls beter werken...
The more that I appear.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:03:47 #136
57434 Marloes
Digital Love
pi_76984396
De vulling ligt er vandaag een week in en het is zoveel beter dan normaal kattenbakgrind! Bijna geen luchtjes, tenzij ze net gepoept hebben en ik de drol nog niet heb weggeschept
Ik heb 1 binnenkat en 1 kat die af en toe op de bak gaat en vaak buiten. Ik denk dat ik hem aan het einde van deze week ga verschonen, dus dan doe je er iets van 1.5 week mee.
Voor dan heb ik deze vulling besteld bij zooplus, met lavendelgeur

The more that I appear.
pi_110585667
Naar aanleiding van onze nieuwe poezelkids.([centraal] Kattenfoto's deel 86)
Wil ik dit topic ff ophoog trappen (wel met beleid hoor).

Ik schep elke dag de drolletjes er all uit.
Maar moet nu met deze vulling de bak om de 2 a 3 dagen helemaal verschonen.

Het gaat mij niet om de kosten,
Maar meer om wat de kat/poes er van vind.
pi_110585912
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 06:26 schreef ausweiss het volgende:
Naar aanleiding van onze nieuwe poezelkids.([centraal] Kattenfoto's deel 86)
Wil ik dit topic ff ophoog trappen (wel met beleid hoor).

Ik schep elke dag de drolletjes er all uit.
Maar moet nu met deze vulling de bak om de 2 a 3 dagen helemaal verschonen.

Het gaat mij niet om de kosten,
Maar meer om wat de kat/poes er van vind.
heb je nu silicaatgrit? Want dan doe je echt iets fout, je zou er met 1 kat minimaal 3 weken mee moeten kunnen doen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_110587873
Wij hebben een keer silicaatspul gehad, heel duur en zou 4 weken meegaan.
Nadat Bas er 3 dagen op los was gegaan zaten alle korrels al vol en lagen ze gewoon in een laagje pies van een paar mm :')
We gebruiken AH klontvormend spul nu in die grote zakken, gebruik 2 zakken per week, dus best veel afval.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_110588397
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:08 schreef Novem het volgende:
Wij hebben een keer silicaatspul gehad, heel duur en zou 4 weken meegaan.
Nadat Bas er 3 dagen op los was gegaan zaten alle korrels al vol en lagen ze gewoon in een laagje pies van een paar mm :')
We gebruiken AH klontvormend spul nu in die grote zakken, gebruik 2 zakken per week, dus best veel afval.
Er is echt verschil in silicaatkorrels. Die van Tigrino zijn niet fijn, zijn veel te snel vol en dan gaat het ruiken. Als je van die roze zakken koopt (waar ik telkens de naam van vergeet, maar ik heb ze vast genoemd in dit topic), dan is het een heel ander verhaal. Zolang je de bak maar elke dag goed omroert (dus ook de natte plekken mengen met nog droge korrels) dan werkt het echt een maand per kat.

Met kittens moet je trouwens nog even wachten met silicaat: die eten nogal eens kattebakkorrels en dan gaat het plakken aan de bekjes. ;)
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:49:47 #141
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_110591736
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 11:36 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Er is echt verschil in silicaatkorrels. Die van Tigrino zijn niet fijn, zijn veel te snel vol en dan gaat het ruiken. Als je van die roze zakken koopt (waar ik telkens de naam van vergeet, maar ik heb ze vast genoemd in dit topic), dan is het een heel ander verhaal. Zolang je de bak maar elke dag goed omroert (dus ook de natte plekken mengen met nog droge korrels) dan werkt het echt een maand per kat.

Met kittens moet je trouwens nog even wachten met silicaat: die eten nogal eens kattebakkorrels en dan gaat het plakken aan de bekjes. ;)
Ik ben juist héél tevreden over tigerino, gebruik t al ruim een jaar met twee katten. Doe er ruim anderhalve week mee en het werkt héél makkelijk. Het stinkt hier nooit, pas helemaal aan t eind als de korrels niks meer opnemen stinkt t een beetje bij t schoon maken.
pi_110616719
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2012 08:34 schreef Cat22 het volgende:

[..]

heb je nu silicaatgrit? Want dan doe je echt iets fout, je zou er met 1 kat minimaal 3 weken mee moeten kunnen doen.
Nee we gebruiken nu Tom poes foetsie ba
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')