abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:14:41 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773622
Fok! Dieetclub #171

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?
De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings
We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook!
Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld. Zie ook Dames van de dieettopics, kom eens hier?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:16:29 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773689
Hoi.

Ik ben heel trots op je teigan. Je hebt bergen moeten verzetten om zover te komen en het is je gewoon gelukt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50773702
tvp'tje..

Ik ben nog even proefwerken aan het nakijken.. Maar ik ben het soms niet helemaal eens met het antwoordmodel van mijn coach, dus ik krijg nog twee stapels, 1 met alles definitief, en 1 met twijfelgevallen.. En toevalligerwijs zijn die twijfelgevallen de mensen met de betere cijfers..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:17:32 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773731
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:14 schreef Miss_S het volgende:

[..]

moet toch ook op andere manieren kunnen
en gelukkig omdat je die smaak inderdaad niet wilt hebben als je wilt afvallen en dat wil ik nog steeds
Er zijn zat manieren, maar deze drinkyoghurt is vele malen lekkerder dan nutridrinks
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50773758
Oops toen gooide ik hem dicht.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:20:40 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773829
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:16 schreef teigan het volgende:
tvp'tje..

Ik ben nog even proefwerken aan het nakijken.. Maar ik ben het soms niet helemaal eens met het antwoordmodel van mijn coach, dus ik krijg nog twee stapels, 1 met alles definitief, en 1 met twijfelgevallen.. En toevalligerwijs zijn die twijfelgevallen de mensen met de betere cijfers..
Ik ben nooit gek geweest op antwoordmodellen, behalve bij die ellenlange toetsen met tafelsommen, dan kijkt het wel makkelijk na. Zoveel dingen kun je in je antwoord zetten wat wel gewoon te maken heeft met de vraag, waaruit blijkt dat je echt weet waar het over gaat, maar als je dan een rekenfoutje hebt kun je alsnog alle punten mislopen. Nah, niets voor mij.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:21:04 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773844
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:18 schreef Empathologica het volgende:
Oops toen gooide ik hem dicht.
Maakt niet uit, we waren zo lekker aan het keuvelen dat ik de volgende al weer open had staan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50773882
voor een rekenfout gaat er 1 punt van het totaal af..

Maar er zijn gewoon een paar vragen waar het echt om aflezen gaat, en als er dan 0,175 staat ipv 0,2, is het dan fout of niet? Dat vind ik gewoon lastig om te beslissen.
zou zonde zijn als iemand daardoor een halve punt lager heeft..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_50773885
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Er zijn zat manieren, maar deze drinkyoghurt is vele malen lekkerder dan nutridrinks
maar heb je zoveel extra kcal dan nodig?
hoeveel krijg je ongeveer op een dag binnen?
pi_50773896
en daar zijn we weer.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_50773897
Hhaha goedzo.
Maar ik zal is gaan proberen naar de tips te luisteren hier, en hopelijk ook proberen vol te houden.
Vooal in vakanties vind ik het moeilijk, word ik laat wakker, te lui om fatsoenlijk brood te smeren blabla. Heel m'n leefpatroon is omgegooid en m'n moeder ziet me dan ook altijd dikker worden. Vandaar dat ik nu de afspraak heb staan om met mijn tante en oom flinke fietstochten te gaan maken.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:23:37 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773942
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:22 schreef teigan het volgende:
voor een rekenfout gaat er 1 punt van het totaal af..

Maar er zijn gewoon een paar vragen waar het echt om aflezen gaat, en als er dan 0,175 staat ipv 0,2, is het dan fout of niet? Dat vind ik gewoon lastig om te beslissen.
zou zonde zijn als iemand daardoor een halve punt lager heeft..
Tja, ligt aan de kwaliteit van de kopie (als ze het van het papier af moeten lezen tenminste). Het kan juist zijn dat er veel nauwkeuriger afgelezen wordt door die 0,175 te gebruiken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:26:24 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_50774042
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:22 schreef Miss_S het volgende:

[..]

maar heb je zoveel extra kcal dan nodig?
hoeveel krijg je ongeveer op een dag binnen?
Normaalgesproken krijg ik rond de 1200 kcal op een dag binnen. Ik heb vandaag nog maar twee keer boven het toilet gehangen, dus dan valt het wel mee. Vorige weekend heb ik een weekend lang niets binnen kunnen houden, dan gaat het erg hard hoor.

Normaliter zou ik nu zo'n 2400 kcal per dag binnen moeten krijgen, als mijn spijsvertering zou werken als een persoon zonder bypass.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50774048
Lastig, teigan, die proefwerken. Ik ben blij dat ik me daar niet mee bezig hoef te houden.
pi_50774092
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:26 schreef Troel het volgende:

[..]

Normaalgesproken krijg ik rond de 1200 kcal op een dag binnen. Ik heb vandaag nog maar twee keer boven het toilet gehangen, dus dan valt het wel mee. Vorige weekend heb ik een weekend lang niets binnen kunnen houden, dan gaat het erg hard hoor.

Normaliter zou ik nu zo'n 2400 kcal per dag binnen moeten krijgen, als mijn spijsvertering zou werken als een persoon zonder bypass.
waarom zou je die 2400 nodig hebben?
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:27:36 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_50774096
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:22 schreef Empathologica het volgende:
Hhaha goedzo.
Maar ik zal is gaan proberen naar de tips te luisteren hier, en hopelijk ook proberen vol te houden.
Vooal in vakanties vind ik het moeilijk, word ik laat wakker, te lui om fatsoenlijk brood te smeren blabla. Heel m'n leefpatroon is omgegooid en m'n moeder ziet me dan ook altijd dikker worden. Vandaar dat ik nu de afspraak heb staan om met mijn tante en oom flinke fietstochten te gaan maken.
Als je het van jezelf weet is het makkelijker om je ertegen te verzetten dan als je het je niet bewust bent. Erg goed dat je dus dan wat anders gaat doen. Gewoon je wekker zetten en op tijd uit bed komen en desnoods gaan klussen ofzo kan wel helpen. Probeer je gewone schema aan te houden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:28:21 #17
35189 Troel
scherp en bot
pi_50774124
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:27 schreef Miss_S het volgende:

[..]

waarom zou je die 2400 nodig hebben?
Dat is de voorgeschreven hoeveelheid voor mensen in mijn conditie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50774137
wat gaan jullie toch snel dames, hoop dat dat wat minder is als ik op vakantie ben, want anders moet ik na 2 weken 20 topics doorlezen
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_50774192
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Als je het van jezelf weet is het makkelijker om je ertegen te verzetten dan als je het je niet bewust bent. Erg goed dat je dus dan wat anders gaat doen. Gewoon je wekker zetten en op tijd uit bed komen en desnoods gaan klussen ofzo kan wel helpen. Probeer je gewone schema aan te houden.
Ga ik wel proberen ja. Wekker zetten word een probleem (ik ben slechthorend dusja ) en als me moeder me wakker moet maken sta ik om half 8 al op. Misschien toch een keer die trilwekker installeren haha.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:30:58 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_50774236
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:29 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Ga ik wel proberen ja. Wekker zetten word een probleem (ik ben slechthorend dusja ) en als me moeder me wakker moet maken sta ik om half 8 al op. Misschien toch een keer die trilwekker installeren haha.
Wellicht is een lichtwekker een oplossing voor je? Zo eentje die meer licht gaat geven naarmate het buiten lichter wordt? Maar misschien zitten we nu ook wel problemen te creeeren die er helemaal niet zijn hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50774261
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:29 schreef Empathologica het volgende:

[..]

je hebt ook van die lichtwekkers, misschien is dat wel wat voor je. dan gaat de lamp langzaam branden totdat het op de lichtsterkte is die je normaal ook hebt als je je gordijnen open hebt.
pi_50774276
hihi great minds think alike
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:32:24 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_50774293
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:31 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

je hebt ook van die lichtwekkers, misschien is dat wel wat voor je. dan gaat de lamp langzaam branden totdat het op de lichtsterkte is die je normaal ook hebt als je je gordijnen open hebt.
Whehe, nu ben ik tenminste een keer niet spuit ELF
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50774301
Je hebt gelijk
En ik denk altijd maar, je spreekt niet van problemen maar van uitdagingen ^^
Ben blij dat me tante en oom zwaar sportief zijn, die willen wel flinke fietstochten gaan maken en ze fietsen ook wat door. * Empathologica houd van fietsen ^^
Zolang ik bezig blijf, heb ik ook niet de neiging om te eten, dus da's misschien wel goed.
pi_50774464
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:32 schreef Empathologica het volgende:
Je hebt gelijk
En ik denk altijd maar, je spreekt niet van problemen maar van uitdagingen ^^
Ben blij dat me tante en oom zwaar sportief zijn, die willen wel flinke fietstochten gaan maken en ze fietsen ook wat door. * Empathologica houd van fietsen ^^
Zolang ik bezig blijf, heb ik ook niet de neiging om te eten, dus da's misschien wel goed.
dan is voor jou dus eten wat bij mij roken is. (en nee ik stop nog niet met deze zonde, met goede redenen, wil het graag doen, zonder gezeur van schoonpaps en mams, dus pas als we op onszelf wonen) want zodra ik niets doe, ga ik meer roken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')