abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50770745
Ik hoor van meer mensen dat ze gaan zweten van een wii, ik word nu wel heel nieuwsgierig. En toch denk ik dat het niets voor mij is. Niet qua bewegen, maar ik hou gewoon niet zo van sportspelletjes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50770812
ik blijf het toch raar vinden
een computerspel om te bewegen
natuurlijk is het beter dan op je kont zitten spelen
maar toch zeker voor kinderen, stuur ze gewoon naar buiten
pi_50770898
we kunnen nog naar scheveningen naar de Bios gaan. Shrek3 draait om 23.20 en 23.50...
dan haal ik je gewoon op en breng ik je terug (ik heb een auto):)
pi_50770906
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:56 schreef Miss_S het volgende:
denk dat het ook de leefstijl is van deze eeuw, en dan vind ik dit een goede oplossing voor kinderen die niet buiten willen spelen. want je kan een kind wel naar buiten sturen, maar als je bijvoorbeeld in een wijk woont waar geen andere kinderen wonen heeft je kind er nog niets aan. en er zijn ook genoeg wijken waar je je kind gewoon niet buiten wil hebben.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_50770953
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:58 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

denk dat het ook de leefstijl is van deze eeuw, en dan vind ik dit een goede oplossing voor kinderen die niet buiten willen spelen. want je kan een kind wel naar buiten sturen, maar als je bijvoorbeeld in een wijk woont waar geen andere kinderen wonen heeft je kind er nog niets aan. en er zijn ook genoeg wijken waar je je kind gewoon niet buiten wil hebben.
dat zou een goede oplossing zijn
als ze er niet na een paar maanden op uit gekeken zijn
zoals bij alles
beter idee om ze op sport te laten gaan dan
pi_50771130
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat zou een goede oplossing zijn
als ze er niet na een paar maanden op uit gekeken zijn
zoals bij alles
beter idee om ze op sport te laten gaan dan
ook dat is niet altijd mogelijk. als ik later een kind heb en nog in rotterdam woon, dan gaat dat gewoon moeilijk. de wijken die er zijn zijn niet allemaal even veilig, en als ze wel veilig zijn zijn de huizen niet te betalen. en als je zelf dan hele dagen werkt word dat gewoon moeilijker. denk dat zolang ze variatie houden in de spellen (dus niet bij 2 verschillende spelletjes stoppen) het niet zo snel gaat vervelen. maar dan moet je wel een ouder zijn die niet en een wii en een psp en een playstation 3 voor het kind koopt, dan gaat een kind zich vervelen, of met iets anders spelen.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:06:32 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771185
Ik wilde wel buitenspelen, maar niemand wilde met me spelen. Er was een buurmeisje waar ik mee speelde, maarja, die kon ook niet elke dag. Overigens zat ik dan niet achter de tv ofzo, maar ik verslond alle boeken die ik maar kon.

Maar het ligt dus niet alleen aan de wijk waarin je woont.
(ik zat op een andere school dan de mensen in de straat, dus ik was anders en dus wilde men niet met me spelen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50771197
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:56 schreef Miss_S het volgende:
Ik vind het ook raar als vervanger voor bewegen.
Als vervanger voor computerspellen is het wel weer goed denk ik
pi_50771230
buiten spelen kan inderdaad in sommige wijken niet
daarom vind ik ook dat ouders sporten bij kinderen moeten stimuleren
zodat ze toch aan voldoende beweging komen
en computers zouden gewoon verboden moeten worden totdat ze 18 zijn heeft alleen maar nadelen
zeker voor kinderen met overgewicht
pi_50771260
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:58 schreef octopussy het volgende:
we kunnen nog naar scheveningen naar de Bios gaan. Shrek3 draait om 23.20 en 23.50...
dan haal ik je gewoon op en breng ik je terug (ik heb een auto):)
Oh ja, leuk! Maar eh, een Pathé bioscoop op zaterdagavond in Den Haag... * Isabeau krijgt vervelend visioen van irritante kutpubers. Hoe laat ben je hier

Kunnen we niet gewoon strandwandelen (ja, ik weet het, het regent, maar vraag maar aan Liejannuh, dat maakt niets uit )

En ik vind dat je gelijk hebt hoor, Miss S. Kinderen moeten zoveel mogelijk buiten spelen en ouders moeten niet de illusie van 'echte lichaamsbeweging' hebben als ze een wii voor ze aanschaffen. Dat geldt overigens ook voor volwassenen. Niet dat buitenspelen, maar dat de wii geen vervanger is voor lichaamsbeweging.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50771317
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:08 schreef Miss_S het volgende:
buiten spelen kan inderdaad in sommige wijken niet
daarom vind ik ook dat ouders sporten bij kinderen moeten stimuleren
zodat ze toch aan voldoende beweging komen
en computers zouden gewoon verboden moeten worden totdat ze 18 zijn heeft alleen maar nadelen
zeker voor kinderen met overgewicht
denk dat je een goed evenwicht moet bieden tussen beide. een kind heeft ook een computer nodig, niet alleen voor spelletjes, maar ook voor school. maar wel zo dat ze ook naar buiten gaan, of gewoon met barbies spelen.

en ik had vroeger hetzelfde als troel, niemand wou met me spelen, en mijn school zat 3 wijken verderop dus dan gaat dat gewoon moeilijker. maar als ik dan nu mijn neefje zie van bijna 4, die speelt alleen maar buiten, maar die woont in een kindvriendelijke wijk, waar hij gewoon voor het huis kan spelen (kunnen geen auto's komen) en al zijn buurjongetjes en meisjes spelen ook dagelijks buiten. scheelt toch een hoop.
pi_50771363
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh ja, leuk! Maar eh, een Pathé bioscoop op zaterdagavond in Den Haag... * Isabeau krijgt vervelend visioen van irritante kutpubers. Hoe laat ben je hier

Kunnen we niet gewoon strandwandelen (ja, ik weet het, het regent, maar vraag maar aan Liejannuh, dat maakt niets uit )

En ik vind dat je gelijk hebt hoor, Miss S. Kinderen moeten zoveel mogelijk buiten spelen en ouders moeten niet de illusie van 'echte lichaamsbeweging' hebben als ze een wii voor ze aanschaffen. Dat geldt overigens ook voor volwassenen. Niet dat buitenspelen, maar dat de wii geen vervanger is voor lichaamsbeweging.
strandwandeling vind ik ook prima hoor

ik heb je net gebeld, maar er nam een (klein denk ik) meisje op

kan je mij anders even bellen of pm'en ?
pi_50771471
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

denk dat je een goed evenwicht moet bieden tussen beide. een kind heeft ook een computer nodig, niet alleen voor spelletjes, maar ook voor school. maar wel zo dat ze ook naar buiten gaan, of gewoon met barbies spelen.
voor school ja
maar geen 4 uur per dag voor msn
pi_50771557
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

voor school ja
daarom een juiste balans in beide vinden. maar ook weer niet zo streng dat het kind 1 uur mag computeren, en dan 1 uur spelen, en weer een uur computeren. van mij mag mijn kind later de ene dag misschien wel computeren (het regent buiten ik ben zelf druk) en de rest van de week niet.
pi_50771742
Ik ga gewoon 10 kilometer van de school wonen(middelbare school dan)

Fietsen zullen ze, die krengen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_50771787
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:13 schreef Miss_S het volgende:

voor school ja
Het is denk ik voor veel ouders wel 'makkelijk'. Het kind is zoet voor de pc (eerder was dat de tv) en je hebt er geen omkijken naar. Een kind wat buiten speelt kan ruzie krijgen, onder een auto lopen, kleren vies of kapot maken, je ziet niet direct wat ze precies doen etc.
pi_50771842
Ik moest 22 heen, 22 terug op de middelbare, ook op de fiets
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:22:58 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771846
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

en ik had vroeger hetzelfde als troel, niemand wou met me spelen, en mijn school zat 3 wijken verderop dus dan gaat dat gewoon moeilijker. maar als ik dan nu mijn neefje zie van bijna 4, die speelt alleen maar buiten, maar die woont in een kindvriendelijke wijk, waar hij gewoon voor het huis kan spelen (kunnen geen auto's komen) en al zijn buurjongetjes en meisjes spelen ook dagelijks buiten. scheelt toch een hoop.
Toen wij dit huis kochten hebben wij hier heel erg op gelet. We wonen aan een speeltuintje en zowel een goede protestantse, als Rooms-katholieke als openbare school zit hier in de wijk. Sterker nog, die zitten in een pand. Het schoolplein delen ze. In de folder van het huis stond een keer of zeven kindvriendelijk, daar hebben we er wel een aantal van wegge-edit voordat we de folder aan anderen lieten zien, omdat we anders wel wisten welke opmerkingen er gemaakt zouden worden.

Tja, en wat computeren betreft. Ik gok dat ik heel wat minder tijd heb voor de computer als hier een kleine is. Persoonlijk vind ik dat een kind niet achter de computer hoort te zitten, maarja, kan je een kind dat verbieden als papa en mama er wel veel achter zitten (lees: als mama er heel veel achterzit, omdat het een soort van ontspanning is). Nee. Dus dat betekent dat papa en mama zich ook aan moeten passen. Simpel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50771850
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:20 schreef teigan het volgende:

Och, daar ben ik ook niet slanker van geworden Ik sportte best veel in mijn kindertijd/jeugd. Ik ben altijd te dik geweest, maar ik ben (eerlijk is eerlijk) wel het meest aangekomen toen ik wegens werk en vriendjes met sporten ben gestopt en een ov-jaarkaart kreeg
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:23:39 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771877
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:22 schreef freecell het volgende:
Ik moest 22 heen, 22 terug op de middelbare, ook op de fiets
Ik gelukkig maar 15 heen, 15 terug. En altijd wind tegen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50771880
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:20 schreef teigan het volgende:

dat is hier best normaal
ik moest ook elke dag 25 km fietsen
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:24:31 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771916
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:10 schreef octopussy het volgende:

[..]

ik heb je net gebeld, maar er nam een (klein denk ik) meisje op
Dat was Atrimar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:25:09 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771947
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och, daar ben ik ook niet slanker van geworden Ik sportte best veel in mijn kindertijd/jeugd. Ik ben altijd te dik geweest, maar ik ben (eerlijk is eerlijk) wel het meest aangekomen toen ik wegens werk en vriendjes met sporten ben gestopt en een ov-jaarkaart kreeg
Dat ook niet inderdaad. En toen ik mijn been brak en niet meer kon fietsen steeg mijn gewicht ook nog eens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50771973
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, en wat computeren betreft. Ik gok dat ik heel wat minder tijd heb voor de computer als hier een kleine is. Persoonlijk vind ik dat een kind niet achter de computer hoort te zitten, maarja, kan je een kind dat verbieden als papa en mama er wel veel achter zitten (lees: als mama er heel veel achterzit, omdat het een soort van ontspanning is). Nee. Dus dat betekent dat papa en mama zich ook aan moeten passen. Simpel.
ouders moeten altijd het beste voorbeeld geven maar jammer genoeg gebeurt dat te weinig
merkte op mijn stage als ik kinderen zeg met gewichts problemen dat je gewoon kon raden hoe de ouders eruit zagen
pi_50772018
Ik heb het wel wat gemerkt dat ik minder hoefde te fietsen toen ik ging studeren..

Maar ik ga hier wel eens over nadenken als ik kinderen heb, en die op die leeftijd komen... Als ze de genen van vriendje krijgen qua eten/gewicht zitten ze toch wel goed.
En wie weet hoe de wereld er dan uitziet...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:27:20 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772021
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ouders moeten altijd het beste voorbeeld geven maar jammer genoeg gebeurt dat te weinig
merkte op mijn stage als ik kinderen zeg met gewichts problemen dat je gewoon kon raden hoe de ouders eruit zagen
Toch zijn er genoeg kinderen die te dik zijn waarvan de ouders dat echt niet hebben. Ligt denk ik ook aan waar je stage hebt gelopen.
Als ik kijk naar alle kinderen die ik onder mijn hoede heb gehad, dan was in meer dan de helft van de gevallen van te dikke kinderen geen van beide ouders te zwaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772046
quote:

[..]

vind ik een beetje kort door de bocht, vooral door het verhaal dat Fannetje een topic(of twee?) geleden postte.. Over een kindje dat veel bewoog en heel goed at, en toch te zwaar was...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:28:34 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772052
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:27 schreef teigan het volgende:
Ik heb het wel wat gemerkt dat ik minder hoefde te fietsen toen ik ging studeren..

Maar ik ga hier wel eens over nadenken als ik kinderen heb, en die op die leeftijd komen... Als ze de genen van vriendje krijgen qua eten/gewicht zitten ze toch wel goed.
En wie weet hoe de wereld er dan uitziet...
Ik hoop voor mijn kinderen dat ze hun figuur van Bert meekrijgen en mijn haargroei
(Is zo sneu om elke dag je benen te moeten scheren als meisje zijnde en als jongen twee keer per dag je gezicht als je een jaar of 12 bent (ok ok, enigszins overdreven ))
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772064
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Toch zijn er genoeg kinderen die te dik zijn waarvan de ouders dat echt niet hebben. Ligt denk ik ook aan waar je stage hebt gelopen.
Als ik kijk naar alle kinderen die ik onder mijn hoede heb gehad, dan was in meer dan de helft van de gevallen van te dikke kinderen geen van beide ouders te zwaar.
in wat voor situatie denk je dan dat ik stage liep?
toch een gewone situatie hoor
en dan nog als de ouders niet te zwaar zijn ligt het vaak wel aan de ouders
pi_50772072
Ik laat even een TVP'tje achter Al vind ik de sfeer in de vorige pagina's niet zo heel erg uitnodigend door bepaalde discussies van iemand...

Ik kom hier dus ff binnen vallen omdat ik benieuwd ben of hier misschien wat tips te vinden zijn voor het afvallen.. Ben sinds half april aan het sporten geslagen en sinds januari eet ik vrij gezond maar er weigert een kilo af te gaan. Enige waar ik aan merk dat het goed gaat is m'n BMI. Die is van 28,9 naar 28,5 gegaan, maar toch, ik ben nog niet tevreden
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:29:44 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772086
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:28 schreef teigan het volgende:

[..]

vind ik een beetje kort door de bocht, vooral door het verhaal dat Fannetje een topic(of twee?) geleden postte.. Over een kindje dat veel bewoog en heel goed at, en toch te zwaar was...
Er zijn trouwens ook zat gezinnen waarvan de ouders allebei veel te zwaar zijn en het kind netjes op gewicht is en gewoon goed te eten krijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772095
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:28 schreef teigan het volgende:

[..]

waarom gaan jullie altijd van uitzonderingen uit?
pi_50772111
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat was Atrimar
Ik bel nu met Isa, dus het is wrs het verkeerde nummer
pi_50772118
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Er zijn trouwens ook zat gezinnen waarvan de ouders allebei veel te zwaar zijn en het kind netjes op gewicht is en gewoon goed te eten krijgt.
en zo hoort het natuurlijk ook
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:30:59 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772140
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:29 schreef Empathologica het volgende:
Ik laat even een TVP'tje achter Al vind ik de sfeer in de vorige pagina's niet zo heel erg uitnodigend door bepaalde discussies van iemand...

Ik kom hier dus ff binnen vallen omdat ik benieuwd ben of hier misschien wat tips te vinden zijn voor het afvallen.. Ben sinds half april aan het sporten geslagen en sinds januari eet ik vrij gezond maar er weigert een kilo af te gaan. Enige waar ik aan merk dat het goed gaat is m'n BMI. Die is van 28,9 naar 28,5 gegaan, maar toch, ik ben nog niet tevreden
Tja, door het sporten stimuleer je spiergroei, spieren zijn zwaarder dan vet Merk je wel in je kleding dat er wat verandert of ook dat niet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772167
quote:

Eet je wel genoeg op een dag? als je redelijk wat sport, en je eet er niet genoeg bij, dan kan je lichaam ook in spaarstand staan.

Verder bouw je door sporten ook spiermassa op, en dat weegt meer dan vet.. Dus het kan ook best zijn dat je vetpercentage gedaalt is.. Maar dat zou je kunnen zien/merken aan je lijf, of kleding die te wijd wordt.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:31:29 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772172
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Omdat het leven enkel uit uitzonderingen bestaat. Geen enkel mens is gelijk aan een ander mens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772203
quote:

Slechte eetgewoontes krijg je ook vaak van huis al mee En dat is dan helemaal niet slecht bedoeld, maar sommige ouders overdrijven. Zo kende ik een te dik stel waarbij zoonlief overal mayonaise bij kreeg. Zoonlief was 3 of zo. Dan denk ik: je weet verdorie zelf toch wel waarom je zelf te dik bent geworden?
pi_50772209
quote:

[..]

Weet je?
Dat is best een goede vraag
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:32:34 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772213
quote:

[..]

in wat voor situatie denk je dan dat ik stage liep?
toch een gewone situatie hoor
en dan nog als de ouders niet te zwaar zijn ligt het vaak wel aan de ouders
Ik denk dat er een groot verschil is tussen kinderen in grote steden en kinderen in een dorpomgeving. Als jij de kinderen in de binnenstad van Amsterdam vergelijkt met een kerkdorpje tegen de Duitse grens aan, zitten er denk ik veel verschillen tussen de kids.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772214
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Omdat het leven enkel uit uitzonderingen bestaat. Geen enkel mens is gelijk aan een ander mens.
nee maar 99% van de mensen (kinderen waar we het over hadden) worden niet te zwaar door de lucht
pi_50772218
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:31 schreef Troel het volgende:
drogredenatie en zo werkt het niet echt
pi_50772251
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Slechte eetgewoontes krijg je ook vaak van huis al mee En dat is dan helemaal niet slecht bedoeld, maar sommige ouders overdrijven. Zo kende ik een te dik stel waarbij zoonlief overal mayonaise bij kreeg. Zoonlief was 3 of zo. Dan denk ik: je weet verdorie zelf toch wel waarom je zelf te dik bent geworden?
maar dan heb je ouders die dat dus echt niet door hebben
maar je hebt ook nog ouders die het wel snappen maar vinden dat het een kind is dus dat moet kunnen

hoe dan ook erg zielig en doet me pijn als ik zulke kinderen zie
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:34:06 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772263
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee maar 99% van de mensen (kinderen waar we het over hadden) worden niet te zwaar door de lucht
Nou heb ik in mijn eigen leven best wat smoezen gebruikt, maar ik heb volgens mij nog nooit gezegd dat het door de lucht kwam
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772282
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk dat er een groot verschil is tussen kinderen in grote steden en kinderen in een dorpomgeving. Als jij de kinderen in de binnenstad van Amsterdam vergelijkt met een kerkdorpje tegen de Duitse grens aan, zitten er denk ik veel verschillen tussen de kids.
wat voor verschil zie je dan bij de ouders van kinderen met overgewicht in een stad en dorp?
pi_50772317
/edit: onnodige post

[ Bericht 98% gewijzigd door DarkElf op 23-06-2007 22:46:39 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:37:15 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772386
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

drogredenatie en zo werkt het niet echt
Hey, mijn andere antwoord was: "Omdat uitzonderingen de regels bevestigen", dus dat was ook een stom antwoord geweest.

Ik houd er niet van om mensen over een kam te scheren. Ik zal er bij iemand die te dik is nooit vanuitgaan dat het puur en alleen door teveel eten komt, er speelt veel meer mee dan dat. Tja, misschien niet genoeg om een uitzondering te zijn, maar ik weiger iedereen in een hokje te duwen onder het motto van "teveel gegeten". Zelfs verschillende hokjes "teveel gegeten door psychische problemen" of "teveel gegeten door verkeerde opvoeding" vind ik niet echt mijn ding.
Maarja, zal wel aan mij liggen. Misschien is het wel omdat ik zelf te vaak in een hokje gestopt ben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772390
Volgens mijn sportinstructeur en huisarts eet ik gezond genoeg.
's Morgens bruine boterham met thee, om 10 uur een tussendoortje (vaak liga ofzo) in de middagpauze weer bruin brood. Laatste pauze eet ik nog iets, en dan gewoon avond eten. Er werd me ook aangeraden om, om 8 en 11 uur nog iets te eten, maar om 8 uur krijg ik alleen nog maar koffie met een koekje weg en 11 uur lig ik het liefst te slapen.

Wat ik wel probeer is om doordeweeks snoep, chips en frisdrank te laten liggen, veel water en vruchtensappen dus, in het weekend geef ik me eigen wat meer vrijheid. Daarnaast sport ik dus 2 keer per week, krachttraining en fitness, en eens in de 4 weken op de weegschaal. Je ziet dan precies je vet percentage, vet vrije massa, vochtpercentage, BMI, weerstand etc.

Ik krijg wel van veel mensen te horen dat het te zien is, me armen lijken strakker en me buik platter, zelf merk ik het nog niet echt. Als ik (naakt) voor de spiegel sta zie ik nog steeds van alles wat niet goed is, maar dat is altijd bij jezelf...
pi_50772412
quote:
maar er weigert een kilo af te gaan. Enige waar ik aan merk dat het goed gaat is m'n BMI. Die is van 28,9 naar 28,5 gegaan, maar toch, ik ben nog niet tevreden
Dit kan niet, tenzij je groeit in de lengte
pi_50772446
Oh wat ik nog vergeet te typen dus, ik ben wel ruim 4 kilo vet kwijt, maar er zijn spieren voor in de plaats gekomen, vind ik geen probleem alleen laatste keer op de weegschaal was er weer 0,9% vet bij, en me vet-vrije massa gedaalt (?), dus zogauw ik aankom, verdwijnen m'n spieren dan ook weer? zou wel heel vreemd zijn..
pi_50772476
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Dit kan niet, tenzij je groeit in de lengte
Ik begon in april, me BMI was 28,9 en ik stond afgelopen woensdag op de weegschaal en hij was toch echt 28,5. Is zo'n ding dat zo'n bonnetje uitprint. Ik weet het ook niet hoe of wat, maar het stond er echt..
pi_50772480
Zo'n weegschaal zegt oko niet altijd alles hoor, dus daar zou ik niet teveel waarde aan hechten.

Beter is het om dmv huidplooimetingen je vetpercentage te bepalen..
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:40:05 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772486
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:37 schreef Empathologica het volgende:
Volgens mijn sportinstructeur en huisarts eet ik gezond genoeg.
's Morgens bruine boterham met thee, om 10 uur een tussendoortje (vaak liga ofzo) in de middagpauze weer bruin brood. Laatste pauze eet ik nog iets, en dan gewoon avond eten. Er werd me ook aangeraden om, om 8 en 11 uur nog iets te eten, maar om 8 uur krijg ik alleen nog maar koffie met een koekje weg en 11 uur lig ik het liefst te slapen.

Wat ik wel probeer is om doordeweeks snoep, chips en frisdrank te laten liggen, veel water en vruchtensappen dus, in het weekend geef ik me eigen wat meer vrijheid. Daarnaast sport ik dus 2 keer per week, krachttraining en fitness, en eens in de 4 weken op de weegschaal. Je ziet dan precies je vet percentage, vet vrije massa, vochtpercentage, BMI, weerstand etc.

Ik krijg wel van veel mensen te horen dat het te zien is, me armen lijken strakker en me buik platter, zelf merk ik het nog niet echt. Als ik (naakt) voor de spiegel sta zie ik nog steeds van alles wat niet goed is, maar dat is altijd bij jezelf...
In vruchtensappen zitten veel fruitsuikers, daar zitten meer calorien in dan je zou verwachten. Wat betreft die percentages van de weegschaal, Isabeau heeft wel een keer hier uitgelegd dat je daar niet teveel waarde aan moet hechten, het had geloof ik te maken met het feit dat je getest werd van je been tot je kruis tot je been omdat de stroompjes zo snel mogelijk weer terug willen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772516
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:38 schreef Empathologica het volgende:
Oh wat ik nog vergeet te typen dus, ik ben wel ruim 4 kilo vet kwijt, maar er zijn spieren voor in de plaats gekomen, vind ik geen probleem alleen laatste keer op de weegschaal was er weer 0,9% vet bij, en me vet-vrije massa gedaalt (?), dus zogauw ik aankom, verdwijnen m'n spieren dan ook weer? zou wel heel vreemd zijn..
???
Je weet dat vetmetingen meestal vrij onbetrouwbaar zijn?
Gaat om geleiding namelijk. Zweetvoeten of niet kan al een enorm verschil maken.
pi_50772527
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:37 schreef Troel het volgende:
Hey, mijn andere antwoord was: "Omdat uitzonderingen de regels bevestigen", dus dat was ook een stom antwoord geweest.

Ik houd er niet van om mensen over een kam te scheren. Ik zal er bij iemand die te dik is nooit vanuitgaan dat het puur en alleen door teveel eten komt, er speelt veel meer mee dan dat. Tja, misschien niet genoeg om een uitzondering te zijn, maar ik weiger iedereen in een hokje te duwen onder het motto van "teveel gegeten". Zelfs verschillende hokjes "teveel gegeten door psychische problemen" of "teveel gegeten door verkeerde opvoeding" vind ik niet echt mijn ding.
Maarja, zal wel aan mij liggen. Misschien is het wel omdat ik zelf te vaak in een hokje gestopt ben.
Het is alleen wel zo dat veel te dikke mensen wel in dat ene hokje van een slecht eetpatroon en te weinig beweging passen. Alleen is het meestal niet zo heel simpel en is er van alles aan de hand wat wel heel individueel en uniek is, maar dan nòg...bij mij speelt erfelijkheid een belangrijke rol, maar dan nog had ik beter op mijn eten moeten letten. Soms kan je gewoon niet hetzelfde eten als iemand anders die de dikgenen niet heeft en dat is misschien oneerlijk, je kan er wel rekening mee houden. Nee, je moet er rekening mee houden als je zelf niet te dik wilt worden.
pi_50772533
Ahh zo.. Ik ben echt een controlfreak, als er iets is dat me informatie kan geven, hecht ik me daar aan maar dat zal ik dan is proberen af te leren
Maar wat is beter? Frisdrank of vruchtensappen? De suikers heb ik toch nodig neem ik aan, waar anders moet ik me energie vandaan halen? En ik drink dan liever vruchtensappen dan frisdrank.
pi_50772565
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:39 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Ik begon in april, me BMI was 28,9 en ik stond afgelopen woensdag op de weegschaal en hij was toch echt 28,5. Is zo'n ding dat zo'n bonnetje uitprint. Ik weet het ook niet hoe of wat, maar het stond er echt..
Je BMI is de verhouding tussen je lengte en je gewicht.
Het kan dus niet dat je lengte en gewicht niet veranderen en je BMI wel.

Kijk hier maar eens voor je BMI:
http://www.happyweight.nl/bmitest.htm
pi_50772567
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:41 schreef Empathologica het volgende:

Maar wat is beter? Frisdrank of vruchtensappen? De suikers heb ik toch nodig neem ik aan, waar anders moet ik me energie vandaan halen? En ik drink dan liever vruchtensappen dan frisdrank.
water
pi_50772577
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:40 schreef Troel het volgende:
In vruchtensappen zitten veel fruitsuikers, daar zitten meer calorien in dan je zou verwachten. Wat betreft die percentages van de weegschaal, Isabeau heeft wel een keer hier uitgelegd dat je daar niet teveel waarde aan moet hechten, het had geloof ik te maken met het feit dat je getest werd van je been tot je kruis tot je been omdat de stroompjes zo snel mogelijk weer terug willen.
Yep en die dingetjes die je in je hand moet houden meten alleen je bovenlichaam. Huidplooimeting is de meest simpele betrouwbare meting.

Wat freecell zegt klopt hoor, BMI gebruikt alleen lengte en gewicht en als je BMI omlaag is ben je of langer geworden of lichter.
pi_50772596
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is alleen wel zo dat veel te dikke mensen wel in dat ene hokje van een slecht eetpatroon en te weinig beweging passen. Alleen is het meestal niet zo heel simpel en is er van alles aan de hand wat wel heel individueel en uniek is, maar dan nòg...bij mij speelt erfelijkheid een belangrijke rol, maar dan nog had ik beter op mijn eten moeten letten. Soms kan je gewoon niet hetzelfde eten als iemand anders die de dikgenen niet heeft en dat is misschien oneerlijk, je kan er wel rekening mee houden. Nee, je moet er rekening mee houden als je zelf niet te dik wilt worden.
het is zeker oneerlijk
maar ook belangrijk dat je het zelf wel door hebt dat je er rekening mee moet houden
dat is ook alles wat ik bedoelde dat de mensen hier zichzelf minder kunnen gunnen dan de (meeste) mensen uit het slanke topic
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:44:27 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50772602
quote:
Ahh zo.. Ik ben echt een controlfreak, als er iets is dat me informatie kan geven, hecht ik me daar aan maar dat zal ik dan is proberen af te leren
Allereerst water en thee. En daarna vruchtensappen. Maar bedenk je wel dat daar ook veel suiker in zit. In een glas jus d'orange zitten meer calorieën dan in een glas cola, raar maar waar.
Alleen zit in jus ook weer vitamine C, dus dat geeft jus een plus boven cola .
Niet meer actief op Fok!
pi_50772611
quote:
Energie moet je niet uit drinken halen maar uit gezonde voeding vruchtensappen zijn lang zo gezond niet als algemeen wordt gedacht.
pi_50772617
quote:
Je energie haal je gewoon uit je eten, je hebt geen extra suikers nodig.
Frisdrank is slechter dan vruchtensappen, maar meer dan één groot glas sap op een dag zou ik ook niet doen
pi_50772657
Poeh ik blijf aan het typen
Maar vind het wel fijn dat jullie zeggen waar het op staat, ik bedoel, ik ben heel snel geneigd iets aan te nemen van "experts" omdat zij het wel zullen weten. Vooral met huisartsen heb ik dat
Maar wat betreft het BMI ding, ik zal het is navragen, woensdag ben ik er weer, maar waarschijnlijk word ik toch weer omver geluld
Het is volgens mij ook vrij moeilijk om een goede balans te vinden, ik weiger om bv 's morgens m'n koffie op te geven, of een glas sap, gewoon omdat ik anders het opletten helemaal niet volhoud.
pi_50772725
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:46 schreef Empathologica het volgende:
Poeh ik blijf aan het typen
Maar vind het wel fijn dat jullie zeggen waar het op staat, ik bedoel, ik ben heel snel geneigd iets aan te nemen van "experts" omdat zij het wel zullen weten. Vooral met huisartsen heb ik dat
Maar wat betreft het BMI ding, ik zal het is navragen, woensdag ben ik er weer, maar waarschijnlijk word ik toch weer omver geluld
Het is volgens mij ook vrij moeilijk om een goede balans te vinden, ik weiger om bv 's morgens m'n koffie op te geven, of een glas sap, gewoon omdat ik anders het opletten helemaal niet volhoud.
Koffie is dieettechnisch prima (Zwarte koffie dan, suiker en melk is iets minder )
Bij een sportschool proberen ze je natuurlijk altijd hun product aan te smeren, houd daar rekening mee
pi_50772767
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:46 schreef Empathologica het volgende:
Ik weet hoeveel les je krijgt over gezonde voeding bij de studie geneeskunde en dat valt dik tegen

En vooral je glaasje vruchtensap 's morgens niet opgeven hoor Er is niets mis met een glaasje vruchtensap (tenzij je dubbeldrank oid bedoelt), zolang je geen pak per dag opdrinkt.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:49:06 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772772
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maarja, heb je dat door als kind in de bassischoolleeftijd en hoe makkelijk is er na de tijd nog iets aan te doen (als ik naar mezelf kijk: niet makkelijk, al dan niet ommogelijk). Maarja, deze discussie hebben we hier ook al veel vaker gehad, dus het lijkt me een beetje overbodig om dat nog een keer dunnetjes over te doen. In ieder geval heeft mijn overgewicht er wel voor gezorgd dat ik zal proberen ervoor te zorgen dat ik mijn kinderen dat niet aan zal doen en ook niet te krampachtig het zal proberen te voorkomen, omdat dat ook averechts werkt.
Ik zat te denken aan borstvoeding tot hun 35e
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772779
Welk product?
Ik kom daar, pak me programma, 1,5 uur later vertrek ik weer en eens in de 3/4 weken op de weegschaal, na 6 weken nieuw programma
pi_50772798
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik weet hoeveel les je krijgt over gezonde voeding bij de studie geneeskunde en dat valt dik tegen

En vooral je glaasje vruchtensap 's morgens niet opgeven hoor Er is niets mis met een glaasje vruchtensap (tenzij je dubbeldrank oid bedoelt), zolang je geen pak per dag opdrinkt.
Dat zou ik ook niet kunnen haha, vooral roosvicee multivit drink ik regelmatig en versgeperst
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:51:00 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772823
Ow, je moet ook zeker niet je koffie 's ochtends of je glas sap opgeven, maar het is niet verstandig om een heel pak sap leeg te drinken op een dag
En probeer het desnoods langzaam af te bouwen: half sap, half water in een glas. Meeste sappen zijn zo zoet dat dat niet echt smaakverlies veroorzaakt (men, druivensap is bijvoorbeeld gewoon niet te drinken zonder extra water )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:51:56 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772857
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:49 schreef Empathologica het volgende:
Welk product?
Ik kom daar, pak me programma, 1,5 uur later vertrek ik weer en eens in de 3/4 weken op de weegschaal, na 6 weken nieuw programma
Afslankproducten, Herbalife spul, de meeste sportscholen hebben ook speciale drankjes die heeeeel gezond voor je zouden moeten zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772869
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:49 schreef Troel het volgende:

Maarja, heb je dat door als kind in de bassischoolleeftijd en hoe makkelijk is er na de tijd nog iets aan te doen (als ik naar mezelf kijk: niet makkelijk, al dan niet ommogelijk). Maarja, deze discussie hebben we hier ook al veel vaker gehad, dus het lijkt me een beetje overbodig om dat nog een keer dunnetjes over te doen. In ieder geval heeft mijn overgewicht er wel voor gezorgd dat ik zal proberen ervoor te zorgen dat ik mijn kinderen dat niet aan zal doen en ook niet te krampachtig het zal proberen te voorkomen, omdat dat ook averechts werkt.
Ik zat te denken aan borstvoeding tot hun 35e
ik heb nu al medelijden met je borsten

Nee, heb je niet door als kind op de basisschool. Ik heb het ook nergens over een schuldvraag oid, ik ben alleen gewoon realistisch. En ben het al helemaal met je eens dat je niet krampachtig moet voorkomen dat je kind te dik wordt. Goede voorbeeld geven, gezond eten neerzetten en terughoudend met frisdrank en snoep (dus niet 'geen frisdrank en snoep').
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:52:23 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772871
Ik zeg gewoon telkens hetzelfde als wat gezegd is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:54:06 #276
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772931
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

ik heb nu al medelijden met je borsten

Nee, heb je niet door als kind op de basisschool. Ik heb het ook nergens over een schuldvraag oid, ik ben alleen gewoon realistisch. En ben het al helemaal met je eens dat je niet krampachtig moet voorkomen dat je kind te dik wordt. Goede voorbeeld geven, gezond eten neerzetten en terughoudend met frisdrank en snoep (dus niet 'geen frisdrank en snoep').
Ow, ik ben wel van de geen frisdrank hoor
Wat dat betreft hebben berts ouders het super gedaan: door de weeks kreeg je thee als je uit school kwam of ranja, ik geloof dat frisdrank speciaal was (of in het weekend, of alleen met verjaardagen en speciale gelegenheden). Daarnaast, volgens mij is frisdrank helemaal niet gezond voor kinderen op de basisschool door al die koolzuur, gaan ze alleen maar van die vieze boeren van laten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772948
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:52 schreef Troel het volgende:
Ik zeg gewoon telkens hetzelfde als wat gezegd is
Mooi dat we op één lijn zitten ('één lijn' wink wink)
pi_50772973
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Afslankproducten, Herbalife spul, de meeste sportscholen hebben ook speciale drankjes die heeeeel gezond voor je zouden moeten zijn
Dat heb ik er nooit zien staan eigenlijk. Wel een of ander potje voor als je gaat bodybuilden maar dat hoef ik niet
Ik wil niet afhankelijk zijn van pillen of wat dan ook om slank te worden, doe er liever wat langer over dat het gezond gebeurd
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:56:30 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773003
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mooi dat we op één lijn zitten ('één lijn' wink wink)
Je bent wel bezig met woordspelingen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:57:20 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773027
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:55 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Dat heb ik er nooit zien staan eigenlijk. Wel een of ander potje voor als je gaat bodybuilden maar dat hoef ik niet
Ik wil niet afhankelijk zijn van pillen of wat dan ook om slank te worden, doe er liever wat langer over dat het gezond gebeurd
Dat soort potjes inderdaad. Prima dat je je daar ver van wilt houder, is inderdaad een stuk gezonder
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50773031
Trouwens, die twee nieuwe smaken van Karvan Cevitam (druif-lemon, en appel-bes) zijn ideaal.. Zelfs als je die 20 keer of meer verdunt smaken ze nog hardstikke goed!
pi_50773043
Ja, best sneu eigenlijk

(reactie op troel, niet op teigan )
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:58:20 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773059
Oew, wat ranja verdunnen betreft: dat vind ik mierzoet dus wel het lekkerst. Alhoewel de ranja in Assen me echt gewoon veeel en veeeeels te zoet was.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50773076
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:58 schreef Troel het volgende:
Oew, wat ranja verdunnen betreft: dat vind ik mierzoet dus wel het lekkerst. Alhoewel de ranja in Assen me echt gewoon veeel en veeeeels te zoet was.
Ik hou wel van zoete ranje, vond hem daar juist lekker
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:59:42 #285
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773101
Je wilt niet weten hoe ik soms drinkyoghurt maak

disclaimer: ik heb die extra calorien op bepaalde momenten echt nodig. Ik mag niet meer afvallen van mijn artsen, ik moet op gewicht blijven. Door het vele niet lekker zijn de laatste tijd moet ik dus maatregelen nemen om niet af te vallen. Ik ben allang blij dat ik niet meer onder de 90 kilo zit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50773153
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:59 schreef Troel het volgende:
Je wilt niet weten hoe ik soms drinkyoghurt maak
Vertel is?
Dat mierzoete, ik hou er ook van, maar probeer dat dus ook af te leren xD
pi_50773176
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:59 schreef Troel het volgende:
Ik ben allang blij dat ik niet meer onder de 90 kilo zit.
Je zegt soms hele gekke dingen in een dieetclub (nou ja, uit context halen is dan natuurlijk het leukst)
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:04:09 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773236
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:01 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Vertel is?
Dat mierzoete, ik hou er ook van, maar probeer dat dus ook af te leren xD
Nou, je neemt yoghurt. En daar gooi je echt een gigantisch flinke scheut ranja door (ik heb meestal cassissmaak, gewoon huismerk van de Plus hier, de nep KC dus). Dan roeren en dan is je yoghurt heel donkerroze.
Dan issie drinkbaar zonder moeite

Maarja, het is dus ook een gigantische caloriebom
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50773289
Gadver. Dat lijkt me echt verschrikkelijk zoet.
* Empathologica prakt wel wat aardbeitjes er doorheen
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:06:18 #290
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773312
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je zegt soms hele gekke dingen in een dieetclub (nou ja, uit context halen is dan natuurlijk het leukst)
Ik denk dat dat wel meevalt. Een dieet is namelijk niet alleen om af te vallen, maar ook om op gewicht te blijven, soms zelfs om aan te komen
Ik denk dat het probleem is dat iedereen denkt dat het hier alleen om afvallen gaat. Ik denk dat het meer gaat om een manier vinden om gezond te leven volgens je eigen standaarden en op die manier af te vallen, aan te komen, of op gewicht te blijven.
Tja, bij de meeste mensen draait het hier inderdaad om het afvallen, dat was een tijd geleden voor mij natuurlijk ook het belangrijkste. Voor mij dus niet meer.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:06:46 #291
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773325
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:05 schreef Empathologica het volgende:
Gadver. Dat lijkt me echt verschrikkelijk zoet.
* Empathologica prakt wel wat aardbeitjes er doorheen
Dat is ook lekker en een stuk gezonder, maar aardbeitjes zijn helaas niet altijd voorhanden of te betalen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50773329
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:04 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou, je neemt yoghurt. En daar gooi je echt een gigantisch flinke scheut ranja door (ik heb meestal cassissmaak, gewoon huismerk van de Plus hier, de nep KC dus). Dan roeren en dan is je yoghurt heel donkerroze.
Dan issie drinkbaar zonder moeite

Maarja, het is dus ook een gigantische caloriebom
dat iemand dat vrijwillig op wil drinken en kan drinken
ik kan echt niet meer tegen dat zoete spul (gelukkig)
pi_50773333
Ik ben juist wat van het zoete af, ik word ook beroerd als ik teveel suikers in een keer binnenkrijg...
Dus ik let er wel op, want het is erg vervelend.
pi_50773376
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is ook lekker en een stuk gezonder, maar aardbeitjes zijn helaas niet altijd voorhanden of te betalen
Mijn mama werkt bij een aspergeboer waar ze ook godsgruwelijk lekkere aardbeitjes hebben
pi_50773411
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:06 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt. Een dieet is namelijk niet alleen om af te vallen, maar ook om op gewicht te blijven, soms zelfs om aan te komen
Ik denk dat het probleem is dat iedereen denkt dat het hier alleen om afvallen gaat. Ik denk dat het meer gaat om een manier vinden om gezond te leven volgens je eigen standaarden en op die manier af te vallen, aan te komen, of op gewicht te blijven.
Tja, bij de meeste mensen draait het hier inderdaad om het afvallen, dat was een tijd geleden voor mij natuurlijk ook het belangrijkste. Voor mij dus niet meer.
naar eigen standaarden......dan kan je het jezelf natuurlijk ook zo makkelijk mogelijk maken
soms moet je jezelf ook pushen
ik weet wel dat ik eerst ook genoegen nam met een bmi van 28 maar nu verlang ik toch meer (minder)

en ja ik weet dat dat bij jou inderdaad niet anders kan
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:09:49 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773429
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:06 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat iemand dat vrijwillig op wil drinken en kan drinken
ik kan echt niet meer tegen dat zoete spul (gelukkig)
Ik zie niet in wat daar gelukkig aan is hoor. Ik kan op dit moment dus niet zonder dit soort maatregelen omdat ik dan simpelweg te veel kwijtraak. Ik ben dus maar al te blij dat ik er wel tegen kan.

Toen ik aan het afvallen was haalde ik dit soort geintjes niet uit, maar nu af en toe dus wel. Simpelweg omdat mijn lichaam de calorietjes nodig heeft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:13:06 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773551
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:09 schreef Miss_S het volgende:

[..]

naar eigen standaarden......dan kan je het jezelf natuurlijk ook zo makkelijk mogelijk maken
soms moet je jezelf ook pushen
ik weet wel dat ik eerst ook genoegen nam met een bmi van 28 maar nu verlang ik toch meer (minder)

en ja ik weet dat dat bij jou inderdaad niet anders kan
je moet op die manier afvallen zoals het voor jou te doen is. Als jij dat kan door de hele dag te sporten, chapeau, maar als ik dat gedaan had toen ik nog 170 kilo woog, dan had je me na 1 dag met een hartaanval en kapotte gewrichten kunnen oprapen. Niet iedereen kan afvallen volgens dezelfde voorwaarden. Er zijn mensen die rustig proberen af te vallen en weten dat ze het langer volhouden als ze een keer per week wat lekkers mogen. Dat is geen probleem, als je er maar rekening mee houdt.
Toen ik 150 kilo woog was ik dolblij en had ik zoiets van: tja, als het nu zou stoppen met afvallen is het goed, maar elke kilo die er meer afging, maakte me nog blijer. Hetzelfde bij de 120 en de 100 kilo.
Nu is het voor mij genoeg, mijn gezondheid is mij belangrijker dan mijn BMI.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 23:13:33 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_50773574
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:08 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Mijn mama werkt bij een aspergeboer waar ze ook godsgruwelijk lekkere aardbeitjes hebben
Ahja, en dat is zeker niet in de buurt van IJsselstein he
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50773599
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 23:09 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat daar gelukkig aan is hoor. Ik kan op dit moment dus niet zonder dit soort maatregelen omdat ik dan simpelweg te veel kwijtraak. Ik ben dus maar al te blij dat ik er wel tegen kan.

Toen ik aan het afvallen was haalde ik dit soort geintjes niet uit, maar nu af en toe dus wel. Simpelweg omdat mijn lichaam de calorietjes nodig heeft.
moet toch ook op andere manieren kunnen
en gelukkig omdat je die smaak inderdaad niet wilt hebben als je wilt afvallen en dat wil ik nog steeds
pi_50773611
Ik ben gewoon blij dat ik nu gezond leef, dat er ondertussen ook kilo's verdwijnen is alleen maar mooi..
Ik kan gewoon doen wat ik wil, sport een paar keer in de week, en geniet van mijn eten, gezond of iets minder gezond.

En waar mijn lijf aangeeft dat het goed is, daar stop ik ook..

Het is mij al heel veel waard dat ik zoveel winst heb geboekt qua gezondheid en levenswijze..
pi_50773624
30 km van Eindhoven af
Zijn heerlijk volle rode aardbeitjes zonder papperige stukjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')