abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50770605
Tof, Maarten leert tentamens (ja, schokkend, ik weet het ) en ik verveel me dus ook!
pi_50770618
voetbal. is echt totaal niet mijn ding! al die onzin eromheen dan nog het meest bah! heb zojuist hele tijf op me nieuwe ii zitten spelen. en ik krijg er gewoon last van in me armen (spieren) want je kan het heel serieus doen allemaal dan ga je er gewoon van zweten

maar ik hoor buiten wel het kabaal van al die mensen die wel kijken
pi_50770745
Ik hoor van meer mensen dat ze gaan zweten van een wii, ik word nu wel heel nieuwsgierig. En toch denk ik dat het niets voor mij is. Niet qua bewegen, maar ik hou gewoon niet zo van sportspelletjes.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50770812
ik blijf het toch raar vinden
een computerspel om te bewegen
natuurlijk is het beter dan op je kont zitten spelen
maar toch zeker voor kinderen, stuur ze gewoon naar buiten
pi_50770898
we kunnen nog naar scheveningen naar de Bios gaan. Shrek3 draait om 23.20 en 23.50...
dan haal ik je gewoon op en breng ik je terug (ik heb een auto):)
pi_50770906
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:56 schreef Miss_S het volgende:
denk dat het ook de leefstijl is van deze eeuw, en dan vind ik dit een goede oplossing voor kinderen die niet buiten willen spelen. want je kan een kind wel naar buiten sturen, maar als je bijvoorbeeld in een wijk woont waar geen andere kinderen wonen heeft je kind er nog niets aan. en er zijn ook genoeg wijken waar je je kind gewoon niet buiten wil hebben.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_50770953
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:58 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

denk dat het ook de leefstijl is van deze eeuw, en dan vind ik dit een goede oplossing voor kinderen die niet buiten willen spelen. want je kan een kind wel naar buiten sturen, maar als je bijvoorbeeld in een wijk woont waar geen andere kinderen wonen heeft je kind er nog niets aan. en er zijn ook genoeg wijken waar je je kind gewoon niet buiten wil hebben.
dat zou een goede oplossing zijn
als ze er niet na een paar maanden op uit gekeken zijn
zoals bij alles
beter idee om ze op sport te laten gaan dan
pi_50771130
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:00 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat zou een goede oplossing zijn
als ze er niet na een paar maanden op uit gekeken zijn
zoals bij alles
beter idee om ze op sport te laten gaan dan
ook dat is niet altijd mogelijk. als ik later een kind heb en nog in rotterdam woon, dan gaat dat gewoon moeilijk. de wijken die er zijn zijn niet allemaal even veilig, en als ze wel veilig zijn zijn de huizen niet te betalen. en als je zelf dan hele dagen werkt word dat gewoon moeilijker. denk dat zolang ze variatie houden in de spellen (dus niet bij 2 verschillende spelletjes stoppen) het niet zo snel gaat vervelen. maar dan moet je wel een ouder zijn die niet en een wii en een psp en een playstation 3 voor het kind koopt, dan gaat een kind zich vervelen, of met iets anders spelen.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:06:32 #209
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771185
Ik wilde wel buitenspelen, maar niemand wilde met me spelen. Er was een buurmeisje waar ik mee speelde, maarja, die kon ook niet elke dag. Overigens zat ik dan niet achter de tv ofzo, maar ik verslond alle boeken die ik maar kon.

Maar het ligt dus niet alleen aan de wijk waarin je woont.
(ik zat op een andere school dan de mensen in de straat, dus ik was anders en dus wilde men niet met me spelen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50771197
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:56 schreef Miss_S het volgende:
Ik vind het ook raar als vervanger voor bewegen.
Als vervanger voor computerspellen is het wel weer goed denk ik
pi_50771230
buiten spelen kan inderdaad in sommige wijken niet
daarom vind ik ook dat ouders sporten bij kinderen moeten stimuleren
zodat ze toch aan voldoende beweging komen
en computers zouden gewoon verboden moeten worden totdat ze 18 zijn heeft alleen maar nadelen
zeker voor kinderen met overgewicht
pi_50771260
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 21:58 schreef octopussy het volgende:
we kunnen nog naar scheveningen naar de Bios gaan. Shrek3 draait om 23.20 en 23.50...
dan haal ik je gewoon op en breng ik je terug (ik heb een auto):)
Oh ja, leuk! Maar eh, een Pathé bioscoop op zaterdagavond in Den Haag... * Isabeau krijgt vervelend visioen van irritante kutpubers. Hoe laat ben je hier

Kunnen we niet gewoon strandwandelen (ja, ik weet het, het regent, maar vraag maar aan Liejannuh, dat maakt niets uit )

En ik vind dat je gelijk hebt hoor, Miss S. Kinderen moeten zoveel mogelijk buiten spelen en ouders moeten niet de illusie van 'echte lichaamsbeweging' hebben als ze een wii voor ze aanschaffen. Dat geldt overigens ook voor volwassenen. Niet dat buitenspelen, maar dat de wii geen vervanger is voor lichaamsbeweging.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50771317
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:08 schreef Miss_S het volgende:
buiten spelen kan inderdaad in sommige wijken niet
daarom vind ik ook dat ouders sporten bij kinderen moeten stimuleren
zodat ze toch aan voldoende beweging komen
en computers zouden gewoon verboden moeten worden totdat ze 18 zijn heeft alleen maar nadelen
zeker voor kinderen met overgewicht
denk dat je een goed evenwicht moet bieden tussen beide. een kind heeft ook een computer nodig, niet alleen voor spelletjes, maar ook voor school. maar wel zo dat ze ook naar buiten gaan, of gewoon met barbies spelen.

en ik had vroeger hetzelfde als troel, niemand wou met me spelen, en mijn school zat 3 wijken verderop dus dan gaat dat gewoon moeilijker. maar als ik dan nu mijn neefje zie van bijna 4, die speelt alleen maar buiten, maar die woont in een kindvriendelijke wijk, waar hij gewoon voor het huis kan spelen (kunnen geen auto's komen) en al zijn buurjongetjes en meisjes spelen ook dagelijks buiten. scheelt toch een hoop.
pi_50771363
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh ja, leuk! Maar eh, een Pathé bioscoop op zaterdagavond in Den Haag... * Isabeau krijgt vervelend visioen van irritante kutpubers. Hoe laat ben je hier

Kunnen we niet gewoon strandwandelen (ja, ik weet het, het regent, maar vraag maar aan Liejannuh, dat maakt niets uit )

En ik vind dat je gelijk hebt hoor, Miss S. Kinderen moeten zoveel mogelijk buiten spelen en ouders moeten niet de illusie van 'echte lichaamsbeweging' hebben als ze een wii voor ze aanschaffen. Dat geldt overigens ook voor volwassenen. Niet dat buitenspelen, maar dat de wii geen vervanger is voor lichaamsbeweging.
strandwandeling vind ik ook prima hoor

ik heb je net gebeld, maar er nam een (klein denk ik) meisje op

kan je mij anders even bellen of pm'en ?
pi_50771471
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

denk dat je een goed evenwicht moet bieden tussen beide. een kind heeft ook een computer nodig, niet alleen voor spelletjes, maar ook voor school. maar wel zo dat ze ook naar buiten gaan, of gewoon met barbies spelen.
voor school ja
maar geen 4 uur per dag voor msn
pi_50771557
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:13 schreef Miss_S het volgende:

[..]

voor school ja
daarom een juiste balans in beide vinden. maar ook weer niet zo streng dat het kind 1 uur mag computeren, en dan 1 uur spelen, en weer een uur computeren. van mij mag mijn kind later de ene dag misschien wel computeren (het regent buiten ik ben zelf druk) en de rest van de week niet.
pi_50771742
Ik ga gewoon 10 kilometer van de school wonen(middelbare school dan)

Fietsen zullen ze, die krengen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_50771787
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:13 schreef Miss_S het volgende:

voor school ja
Het is denk ik voor veel ouders wel 'makkelijk'. Het kind is zoet voor de pc (eerder was dat de tv) en je hebt er geen omkijken naar. Een kind wat buiten speelt kan ruzie krijgen, onder een auto lopen, kleren vies of kapot maken, je ziet niet direct wat ze precies doen etc.
pi_50771842
Ik moest 22 heen, 22 terug op de middelbare, ook op de fiets
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:22:58 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771846
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:10 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

en ik had vroeger hetzelfde als troel, niemand wou met me spelen, en mijn school zat 3 wijken verderop dus dan gaat dat gewoon moeilijker. maar als ik dan nu mijn neefje zie van bijna 4, die speelt alleen maar buiten, maar die woont in een kindvriendelijke wijk, waar hij gewoon voor het huis kan spelen (kunnen geen auto's komen) en al zijn buurjongetjes en meisjes spelen ook dagelijks buiten. scheelt toch een hoop.
Toen wij dit huis kochten hebben wij hier heel erg op gelet. We wonen aan een speeltuintje en zowel een goede protestantse, als Rooms-katholieke als openbare school zit hier in de wijk. Sterker nog, die zitten in een pand. Het schoolplein delen ze. In de folder van het huis stond een keer of zeven kindvriendelijk, daar hebben we er wel een aantal van wegge-edit voordat we de folder aan anderen lieten zien, omdat we anders wel wisten welke opmerkingen er gemaakt zouden worden.

Tja, en wat computeren betreft. Ik gok dat ik heel wat minder tijd heb voor de computer als hier een kleine is. Persoonlijk vind ik dat een kind niet achter de computer hoort te zitten, maarja, kan je een kind dat verbieden als papa en mama er wel veel achter zitten (lees: als mama er heel veel achterzit, omdat het een soort van ontspanning is). Nee. Dus dat betekent dat papa en mama zich ook aan moeten passen. Simpel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50771850
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:20 schreef teigan het volgende:

Och, daar ben ik ook niet slanker van geworden Ik sportte best veel in mijn kindertijd/jeugd. Ik ben altijd te dik geweest, maar ik ben (eerlijk is eerlijk) wel het meest aangekomen toen ik wegens werk en vriendjes met sporten ben gestopt en een ov-jaarkaart kreeg
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:23:39 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771877
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:22 schreef freecell het volgende:
Ik moest 22 heen, 22 terug op de middelbare, ook op de fiets
Ik gelukkig maar 15 heen, 15 terug. En altijd wind tegen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50771880
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:20 schreef teigan het volgende:

dat is hier best normaal
ik moest ook elke dag 25 km fietsen
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:24:31 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771916
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:10 schreef octopussy het volgende:

[..]

ik heb je net gebeld, maar er nam een (klein denk ik) meisje op
Dat was Atrimar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:25:09 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_50771947
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Och, daar ben ik ook niet slanker van geworden Ik sportte best veel in mijn kindertijd/jeugd. Ik ben altijd te dik geweest, maar ik ben (eerlijk is eerlijk) wel het meest aangekomen toen ik wegens werk en vriendjes met sporten ben gestopt en een ov-jaarkaart kreeg
Dat ook niet inderdaad. En toen ik mijn been brak en niet meer kon fietsen steeg mijn gewicht ook nog eens
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50771973
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:22 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, en wat computeren betreft. Ik gok dat ik heel wat minder tijd heb voor de computer als hier een kleine is. Persoonlijk vind ik dat een kind niet achter de computer hoort te zitten, maarja, kan je een kind dat verbieden als papa en mama er wel veel achter zitten (lees: als mama er heel veel achterzit, omdat het een soort van ontspanning is). Nee. Dus dat betekent dat papa en mama zich ook aan moeten passen. Simpel.
ouders moeten altijd het beste voorbeeld geven maar jammer genoeg gebeurt dat te weinig
merkte op mijn stage als ik kinderen zeg met gewichts problemen dat je gewoon kon raden hoe de ouders eruit zagen
pi_50772018
Ik heb het wel wat gemerkt dat ik minder hoefde te fietsen toen ik ging studeren..

Maar ik ga hier wel eens over nadenken als ik kinderen heb, en die op die leeftijd komen... Als ze de genen van vriendje krijgen qua eten/gewicht zitten ze toch wel goed.
En wie weet hoe de wereld er dan uitziet...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:27:20 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772021
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:25 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ouders moeten altijd het beste voorbeeld geven maar jammer genoeg gebeurt dat te weinig
merkte op mijn stage als ik kinderen zeg met gewichts problemen dat je gewoon kon raden hoe de ouders eruit zagen
Toch zijn er genoeg kinderen die te dik zijn waarvan de ouders dat echt niet hebben. Ligt denk ik ook aan waar je stage hebt gelopen.
Als ik kijk naar alle kinderen die ik onder mijn hoede heb gehad, dan was in meer dan de helft van de gevallen van te dikke kinderen geen van beide ouders te zwaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772046
quote:

[..]

vind ik een beetje kort door de bocht, vooral door het verhaal dat Fannetje een topic(of twee?) geleden postte.. Over een kindje dat veel bewoog en heel goed at, en toch te zwaar was...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:28:34 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772052
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:27 schreef teigan het volgende:
Ik heb het wel wat gemerkt dat ik minder hoefde te fietsen toen ik ging studeren..

Maar ik ga hier wel eens over nadenken als ik kinderen heb, en die op die leeftijd komen... Als ze de genen van vriendje krijgen qua eten/gewicht zitten ze toch wel goed.
En wie weet hoe de wereld er dan uitziet...
Ik hoop voor mijn kinderen dat ze hun figuur van Bert meekrijgen en mijn haargroei
(Is zo sneu om elke dag je benen te moeten scheren als meisje zijnde en als jongen twee keer per dag je gezicht als je een jaar of 12 bent (ok ok, enigszins overdreven ))
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772064
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Toch zijn er genoeg kinderen die te dik zijn waarvan de ouders dat echt niet hebben. Ligt denk ik ook aan waar je stage hebt gelopen.
Als ik kijk naar alle kinderen die ik onder mijn hoede heb gehad, dan was in meer dan de helft van de gevallen van te dikke kinderen geen van beide ouders te zwaar.
in wat voor situatie denk je dan dat ik stage liep?
toch een gewone situatie hoor
en dan nog als de ouders niet te zwaar zijn ligt het vaak wel aan de ouders
pi_50772072
Ik laat even een TVP'tje achter Al vind ik de sfeer in de vorige pagina's niet zo heel erg uitnodigend door bepaalde discussies van iemand...

Ik kom hier dus ff binnen vallen omdat ik benieuwd ben of hier misschien wat tips te vinden zijn voor het afvallen.. Ben sinds half april aan het sporten geslagen en sinds januari eet ik vrij gezond maar er weigert een kilo af te gaan. Enige waar ik aan merk dat het goed gaat is m'n BMI. Die is van 28,9 naar 28,5 gegaan, maar toch, ik ben nog niet tevreden
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:29:44 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772086
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:28 schreef teigan het volgende:

[..]

vind ik een beetje kort door de bocht, vooral door het verhaal dat Fannetje een topic(of twee?) geleden postte.. Over een kindje dat veel bewoog en heel goed at, en toch te zwaar was...
Er zijn trouwens ook zat gezinnen waarvan de ouders allebei veel te zwaar zijn en het kind netjes op gewicht is en gewoon goed te eten krijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772095
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:28 schreef teigan het volgende:

[..]

waarom gaan jullie altijd van uitzonderingen uit?
pi_50772111
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat was Atrimar
Ik bel nu met Isa, dus het is wrs het verkeerde nummer
pi_50772118
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Er zijn trouwens ook zat gezinnen waarvan de ouders allebei veel te zwaar zijn en het kind netjes op gewicht is en gewoon goed te eten krijgt.
en zo hoort het natuurlijk ook
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:30:59 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772140
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:29 schreef Empathologica het volgende:
Ik laat even een TVP'tje achter Al vind ik de sfeer in de vorige pagina's niet zo heel erg uitnodigend door bepaalde discussies van iemand...

Ik kom hier dus ff binnen vallen omdat ik benieuwd ben of hier misschien wat tips te vinden zijn voor het afvallen.. Ben sinds half april aan het sporten geslagen en sinds januari eet ik vrij gezond maar er weigert een kilo af te gaan. Enige waar ik aan merk dat het goed gaat is m'n BMI. Die is van 28,9 naar 28,5 gegaan, maar toch, ik ben nog niet tevreden
Tja, door het sporten stimuleer je spiergroei, spieren zijn zwaarder dan vet Merk je wel in je kleding dat er wat verandert of ook dat niet?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772167
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:29 schreef Empathologica het volgende:

Eet je wel genoeg op een dag? als je redelijk wat sport, en je eet er niet genoeg bij, dan kan je lichaam ook in spaarstand staan.

Verder bouw je door sporten ook spiermassa op, en dat weegt meer dan vet.. Dus het kan ook best zijn dat je vetpercentage gedaalt is.. Maar dat zou je kunnen zien/merken aan je lijf, of kleding die te wijd wordt.
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:31:29 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772172
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:29 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Omdat het leven enkel uit uitzonderingen bestaat. Geen enkel mens is gelijk aan een ander mens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772203
quote:

Slechte eetgewoontes krijg je ook vaak van huis al mee En dat is dan helemaal niet slecht bedoeld, maar sommige ouders overdrijven. Zo kende ik een te dik stel waarbij zoonlief overal mayonaise bij kreeg. Zoonlief was 3 of zo. Dan denk ik: je weet verdorie zelf toch wel waarom je zelf te dik bent geworden?
pi_50772209
quote:

[..]

Weet je?
Dat is best een goede vraag
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:32:34 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772213
quote:

[..]

in wat voor situatie denk je dan dat ik stage liep?
toch een gewone situatie hoor
en dan nog als de ouders niet te zwaar zijn ligt het vaak wel aan de ouders
Ik denk dat er een groot verschil is tussen kinderen in grote steden en kinderen in een dorpomgeving. Als jij de kinderen in de binnenstad van Amsterdam vergelijkt met een kerkdorpje tegen de Duitse grens aan, zitten er denk ik veel verschillen tussen de kids.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772214
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:31 schreef Troel het volgende:

[..]

Omdat het leven enkel uit uitzonderingen bestaat. Geen enkel mens is gelijk aan een ander mens.
nee maar 99% van de mensen (kinderen waar we het over hadden) worden niet te zwaar door de lucht
pi_50772218
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:31 schreef Troel het volgende:
drogredenatie en zo werkt het niet echt
pi_50772251
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Slechte eetgewoontes krijg je ook vaak van huis al mee En dat is dan helemaal niet slecht bedoeld, maar sommige ouders overdrijven. Zo kende ik een te dik stel waarbij zoonlief overal mayonaise bij kreeg. Zoonlief was 3 of zo. Dan denk ik: je weet verdorie zelf toch wel waarom je zelf te dik bent geworden?
maar dan heb je ouders die dat dus echt niet door hebben
maar je hebt ook nog ouders die het wel snappen maar vinden dat het een kind is dus dat moet kunnen

hoe dan ook erg zielig en doet me pijn als ik zulke kinderen zie
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:34:06 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772263
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nee maar 99% van de mensen (kinderen waar we het over hadden) worden niet te zwaar door de lucht
Nou heb ik in mijn eigen leven best wat smoezen gebruikt, maar ik heb volgens mij nog nooit gezegd dat het door de lucht kwam
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772282
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik denk dat er een groot verschil is tussen kinderen in grote steden en kinderen in een dorpomgeving. Als jij de kinderen in de binnenstad van Amsterdam vergelijkt met een kerkdorpje tegen de Duitse grens aan, zitten er denk ik veel verschillen tussen de kids.
wat voor verschil zie je dan bij de ouders van kinderen met overgewicht in een stad en dorp?
pi_50772317
/edit: onnodige post

[ Bericht 98% gewijzigd door DarkElf op 23-06-2007 22:46:39 ]
  zaterdag 23 juni 2007 @ 22:37:15 #249
35189 Troel
scherp en bot
pi_50772386
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

drogredenatie en zo werkt het niet echt
Hey, mijn andere antwoord was: "Omdat uitzonderingen de regels bevestigen", dus dat was ook een stom antwoord geweest.

Ik houd er niet van om mensen over een kam te scheren. Ik zal er bij iemand die te dik is nooit vanuitgaan dat het puur en alleen door teveel eten komt, er speelt veel meer mee dan dat. Tja, misschien niet genoeg om een uitzondering te zijn, maar ik weiger iedereen in een hokje te duwen onder het motto van "teveel gegeten". Zelfs verschillende hokjes "teveel gegeten door psychische problemen" of "teveel gegeten door verkeerde opvoeding" vind ik niet echt mijn ding.
Maarja, zal wel aan mij liggen. Misschien is het wel omdat ik zelf te vaak in een hokje gestopt ben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_50772390
Volgens mijn sportinstructeur en huisarts eet ik gezond genoeg.
's Morgens bruine boterham met thee, om 10 uur een tussendoortje (vaak liga ofzo) in de middagpauze weer bruin brood. Laatste pauze eet ik nog iets, en dan gewoon avond eten. Er werd me ook aangeraden om, om 8 en 11 uur nog iets te eten, maar om 8 uur krijg ik alleen nog maar koffie met een koekje weg en 11 uur lig ik het liefst te slapen.

Wat ik wel probeer is om doordeweeks snoep, chips en frisdrank te laten liggen, veel water en vruchtensappen dus, in het weekend geef ik me eigen wat meer vrijheid. Daarnaast sport ik dus 2 keer per week, krachttraining en fitness, en eens in de 4 weken op de weegschaal. Je ziet dan precies je vet percentage, vet vrije massa, vochtpercentage, BMI, weerstand etc.

Ik krijg wel van veel mensen te horen dat het te zien is, me armen lijken strakker en me buik platter, zelf merk ik het nog niet echt. Als ik (naakt) voor de spiegel sta zie ik nog steeds van alles wat niet goed is, maar dat is altijd bij jezelf...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')